Tomasson: ''Natuurlijk warme gevoelens bij Feyenoord''

Tomasson: ''Natuurlijk warme gevoelens bij Feyenoord''

Jon Dahl Tomasson is afgelopen maand met Malmö FF kampioen geworden van Zweden. Het is voor de oud-Feyenoorder zijn eerste prijs als hoofdtrainer. De Deen timmert aan de weg en zijn naam is ook gevallen als opvolger van Dick Advocaat bij Feyenoord. Ziet Tomasson een stap naar Rotterdam zitten?

"Het is een super normale vraag, maar ik zie geen reden om er op in te gaan'', vertelt Tomasson in gesprek met RTV Rijnmond. ''Natuurlijk weet iedereen dat ik warme gevoelens koester voor Feyenoord. Af en toe sms ik nog met Paul Bosvelt en ook met andere oud-spelers heb ik nog contact. Maar ik zit bij Malmö en praat niet over andere clubs. Natuurlijk ben ik ambitieus, maar de link met Feyenoord neem je maar voor je eigen rekening. Hoe mijn band is met Frank Arnesen? Ehm, dat was een Deense voetballer toch?", probeert hij zich er onderuit te praten.''

Tomasson werkte met grote trainers samen. Bij Feyenoord heeft hij veel opgestoken van Bert van Marwijk en Leo Beenhakker. "Leo kon als geen ander omgaan met de pers en de kleedkamer managen. Echt uitstekend. Bert van Marwijk was ook heel goed. Met Feyenoord wonnen wij de UEFA Cup en Bert liet heel veel over aan de groep. Dat was echt heel slim van hem. Hij zag perfect in dat de groep zo volwassen was, dat zij ook zelf de juiste keuzes konden maken. Dat is ook goed coachen: een spelersgroep stimuleren."

Lees meer over
Dick Advocaat Bert van Marwijk Frank Arnesen
Plaats reactie
666

Moesti-010 +3133

Hoop op Jonk. Zijn visie en voetbalkennis hebben we nodig

29-11-2020 00:14

TactvolleTacticus +3792

Nein. Nog zeker niet rijp genoeg om trainer van Feyenoord te worden.

28-11-2020 23:27

Theedoek +18135

Jaartje nog.

29-11-2020 01:38

Snoek1974 +1827

Tomasson en v Wonderen ( Jonk ) als assistenten en Dick nog een extra jaar als een soort manager er boven

28-11-2020 22:39

liamkelly010 +0

Volgend jaar tommasson coach

28-11-2020 22:39

kralingertt010 +67

tomsson held!!

28-11-2020 19:31

Solida +38361

Klopp van de molen?

28-11-2020 18:13

guykroudikorsou +8337

Kees van Wonderen. (of Tomasson) of (waarom niet?) Klopp vanaf volgende zomer tot en met het noeuwe stadion. Geen Wim Jonk, die lijkt mij -net als Jaap Stam- helemaal niets met Feyenoord te hebben.

28-11-2020 15:35

Skeptic +13731

Moet ik serieus uitleggen waarom Klopp niet gaat gebeuren?

28-11-2020 15:43

Rowan_ +2

Klopp? Meen je dat serieus?

28-11-2020 16:15

Steven_Seagal +28060

hoeveel halve liters heb je al op vandaag?

28-11-2020 16:17

Rowan_ +2

Haha, dit is geen bier. Ik denk dat hij zit te basen ergens op de kruiskade

28-11-2020 16:19

hasil +8

Hoor wie Kloppt daar kinderen....

28-11-2020 17:48

Solida +38361

Bist du bekloppt?

28-11-2020 18:11

Solida +38361

Als t niet tikt, dan kloppt t wel

28-11-2020 18:13

Ratfield +3566

die gaat gewoon komen hoor

28-11-2020 15:03

teauvenoir +78605

Gek genoeg 1 van mijn minst favoriete spelers uit het UEFA-Cup-team.
Heeft met aantal dingen te maken: zeer matige techniek, niet creatief op 10, kansen-verprutser pur sang en lelijke loop. Echt iemand die het van mentaliteit moet hebben ipv puur talent.
Had natuurlijk groot aandeel in het succes en ondanks het missen van veel kansen ook iemand die vaak scoorde, omdat ie briljant vermogen had om op de juiste plek te staan.
Maar wat mij het meest irriteerde aan hem is dat hij dezelfde varkenskop had als een studiegenoot van mij die ik een enorme paardenlul vond...
Afijn, kan Jon Dahl natuurlijk ook niet echt iets aan doen. Blijft toch een held. Maar ik had meer iets met Emmerton, Ono en Kalou. En de magistrale vrije trappen van Pi-Air.

28-11-2020 14:56

crashtestdummy +22286

Toch won Tomasson na die UEFA cup de CL met Milan. Dan moet je wel wat kunnen.

28-11-2020 17:40

Persia +1875

Ja die emmerton mooie speler idd

28-11-2020 19:34

Weef +9103

Was juist één van mijn favorieten uit dat team, samen met Ono, Kalou en de Wonderboy. Tomasson was zo ongelooflijk slim in het veld. Geweldige looplijnen.

28-11-2020 20:51

IJzerenKees +135068

warm gevoel in mn broek

28-11-2020 14:31

MaartenTT +20295

Aan Ajax zitten denken?

28-11-2020 14:35

IJzerenKees +135068

in mn broek gescheten

28-11-2020 14:57

MaartenTT +20295

Bedoel ik.

28-11-2020 19:49

klick44 +18199

Bosveld, Tomasson volgend jaar trainer?

28-11-2020 14:27

haatneuzen +302

Nee Bosvelt zie ik graag opvolger van Arnessen worden, Van wonderen en Thomasson & John de wolf als Trainer, Kees van Wonderen als eindtrainer, Van persie als spitstrainer

28-11-2020 16:36

klick44 +18199

ook een optie idd

28-11-2020 16:54

haatneuzen +302

wie zie jij graag?

28-11-2020 19:41

klick44 +18199

ik zie wel iets in Arne slot

28-11-2020 19:50

LarsFR1908 +5647

Mijn jeugd held maar of het de ideale man is voor bij Feyenoord...
Maar welke trainer is dat wel?

28-11-2020 14:18

skin +14168

Die heeft er voorlopig nog geen zin in dus. Prima hoor. Heeft nu succes bij Malmo en heeft het daar waarschijnlijk prima naar zijn zin nu. Misschien over een paar jaar.

28-11-2020 13:56

ricodetico +13088

Wel zin, maar vindt zichzelf er misschien nog niet klaar voor. We heten niet allemaal Dirk Kuyt.

28-11-2020 14:10

FRSebbie +38606

Had Nicolai maar een klein beetje van het vuur dat Tomasson bracht als speler.

28-11-2020 13:33

frnzuid +1785

Voor mij een perfecte opvolger van Advocaat vanaf zomer 2022.

28-11-2020 13:31

antonsanting +112

Top gozer top mentaliteit

28-11-2020 13:29

demolenaar +18921

Ik weet niet zo goed hoe goed de trainer Fraser nou is maar hij komt wel lekker nuchter over tijdens de interviews, iemand hier die hem n beetje volgt en weet wat hij brengt als trainer?

28-11-2020 13:21

Steven_Seagal +28060

Beloven dat hij in 2025 hoofdtrainer wordt

28-11-2020 13:17

Toktok +2228

Wordt maar assistent bij Dickie en dan seizoen later jij voor de groep. En geeeeeen Kuijt aub

28-11-2020 13:02

Van_Geel +18666

Assistent Excelsior > (doorgeschoven) Hoofdtrainer Excelsior & Roda > Assistent Vitesse > Assistent Denemarken > Trainer Malmo.

Paar keer ruiken aan het echte werken en verschillende niveau's getraind in diverse landen. Stapje maken even op je bek gaan en weer verder ervaring opdoen. ZO HOORT HET.

Niet: Ik ben boegbeeld Dirk Kuyt, ik moet direct hoofdtrainer worden.

28-11-2020 12:54

Theedoek +18135

Van Geel IN! Helemaal mee eens.

28-11-2020 13:11

CPP +3550

Met de stelling van je verhaal ben ik het helemaal eens. Na/met Fraser vind ik Tomasson ook de beste keuze om Advocaat op te volgen. Misschien wel met Bosvelt als assistent (als hij weer het veld op wil)


Je laatste zin is echter nergens op gebaseerd (of je moet de Derksen van deze wereld willen napraten). Kuyt nog nooit horen zeggen dat hij direct hoofdtrainer moet worden. Kuyt heeft een weg uitgestippeld en van Geel heeft hem daarbij toegezegd dat hij (ooit) hoofdtrainer van Feyenoord kan worden. Van alle andere insinuaties is gewoon nog geen sprake.

28-11-2020 13:19

MaartenTT +20295

Die uitspraak heb ik Dirk niet horen maken.

28-11-2020 14:37

beppie172 +66800

Klopt. Maar heeft het wel door zijn zaakwaarnemer laten regelen.

28-11-2020 21:00

Tweebenig +6

Hoe gaat 't met Sini? Nu al 9,5 maand geleden, wordt wel weer eens tijd lijkt mij toch.

28-11-2020 12:49

nlx78 +1758

Laatste berichten kwamen dat hij na vorige interlandperiode weer beschikbaar zou kunnen zijn maar dat klopte dus niets.

9 november:

Het is nog wachten op het herstel van Leroy Fer, Nicolai Jørgensen, Robert Bozeník en Sven van Beek. Volgens het Algemeen Dagblad is het viertal 'nog lang niet toe aan hun rentree'. De terugkeer van Luis Sinisterra lijkt wel dichtbij.

"Hoewel de interlandperiode die deze week is aangebroken lang werd beschouwd als een adempauze waarin geblesseerden zouden terugkeren, is daar in de praktijk geen sprake van", schrijft de krant maandagochtend. "Leroy Fer, Nicolai Jørgensen, Sven van Beek en Robert Bozeník zijn nog lang niet toe aan hun rentree. Luis Sinisterra wél, maar de Colombiaan is er wel erg lang uitgeweest."


https://www.fr12.nl/nieuws/55660-viertal-geblesseerden-nog-lang-niet-toe-aan-rentree.html

28-11-2020 12:57

Sinister +13204

Gaat al beter. Wel nog een beetje snotterig, maar voel me bijna weer helemaal fit. Lief dat je het vraagt

28-11-2020 13:08

Theedoek +18135

Volgende week zit ie er weer bij.

28-11-2020 13:17

sinisterra17 +102

Ik ben bijna volledig hersteld , binnen 3 weken maak ik mijn rentree

28-11-2020 13:19

nlx78 +1758

Je Nederlands is er goed op vooruit gegaan!

28-11-2020 13:40

Tweebenig +6

Dan is het kerst en zijn wij vrij geloot voor KNVB! Dus je kan nog wel even 'n weekje gaan skiën....

28-11-2020 18:05

beppie172 +66800

Op 20 dec uit naar Arnhem, 23 dec thuis tegen Heerenveen. Mooie potjes om belangrijk te zijn.

28-11-2020 21:02

sinisterror +1

Ik kom er weer aan en dan word ik eindelijk hier op FR12 ook een
v l e u g e l f l i t s e r

29-11-2020 01:30

RotterDaNa +1420

Van mij mag Dick er nog een jaar aan vast plakken en de directie moet maar eens duidelijk zijn.
Volgend jaar Kuyt? Die kan eigenlijk alleen maar falen, 2 slechte resultaten en de supporters beginnen te roeren.

Volgend jaar Tomasson? Op basis van 1 kampioenschap in een b competitie en sentiment? Klaar met oude spelers terughalen en op sentimemt keuzes en beloftes maken....

Volgend jaar Jonk? Vorig jaar leuk voetbal laten spelen, het voetbal zoals we hier ook zouden willen spelen. Dit jaar slechte start nu wel opgaande lijn en brengt wel een achterban met kennis en kunde mee maar na 2 slechte resultaten hetzelfde liedje dan gaan we roepen dat het neus is.

Fraser onder de noemer tomasson, sentiment meer niet.

Dus voor de rust binnen de club zou 1 jr Dick het beste zijn. Kunnen ze kijken wat Jonk en Tomasson dit jaar ervan maken. Op basis van laatste jaar zou ik Jonk het beste vinden passen. Maar een goede buitenlandse coach zou ik ook niet erg vinden.

28-11-2020 12:46

dekenner +0

Fraser van Persie

Of

Tomasson van Persie

28-11-2020 12:45

Tweebenig +6

Als Frank weggaat, wonderboy op zijn plaats en Tomasson en Bosveld op het team. Mooi toch, die jongens hebben ervaring, kennen de club, weten wat succes inhoudt en hebben een goede leeftijd.

28-11-2020 12:42

Tristanvh010 +5930

Tomassom en Jonk samen!

28-11-2020 12:26

Juventara +12482

Deze BAAS moet terugkomen bij de club

28-11-2020 12:14

ladinsky +10

Twijfels bij de kandidatuur van Tomasson. Was natuurlijk een goede voetballer maar vond hem niet echt een leiderstype of zo. En dat heb je wel nodig om een goede coach te worden denk ik.

28-11-2020 12:14

Van_Geel +18666

Ja dat zou je denken, maar schijn kan bedriegen. Van de 7 miljard mensen op deze aardbol was Ten Hag misschien wel de laatste die qua karakter/uitstraling bij Ajax past. Hij is heel bescheiden, stottert, heeft geen flair, Twentse tongval en een beperkte nationale carriere als speler.

28-11-2020 12:50

Bosj +5971

Die heeft wel een behoorlijke transformatie ondergaan sinds zijn overstap. Leek nog een soort sympathieke vent. Nu niets meer van over

28-11-2020 13:08

stamplust +24766

Henk Fraser was ook geen leiderstype. Iedereen die met hem had gevoetbald was verbaasd dat hij trainer is geworden. "uitspraak John de Wolf"

28-11-2020 13:06

ladinsky +10

Maar Fraser vind ik ook niet geschikt als coach voor Feyenoord.

Ik bedoel overigens leiderstype in combinatie met een sterk tactisch inzicht op het veld.

De Wolf had het eerste wel, maar het tweede weer niet bijvoorbeeld. Bij Tomasson heb ik beide elementen niet gezien.

28-11-2020 14:46

Barrypapa +16073

Rutten of Tomasson of beiden misschien? Maar Jonk lijkt me ook wel wat

28-11-2020 12:13

octopus +0

Ja ...1 van die 3

28-11-2020 12:37

ElPanzeFr +22010

Ga weg met Tomasson joh, geflopt in Nederland. En een kampioenschap met Malmö blaast mij ook niet omver. Fraser moet je overigens sws niet willen.

https://medium.com/@j.hoekstra97/trainersdilemma-e73de37adf4c

Zou zelf voor Jonk kiezen, zoals het artikel hierboven ook beschrijft, of anders een buitenlandse trainer. Met Jonk zou ik wel graag zien dat hij iets meer op resultaat speelt

28-11-2020 12:12

Theedoek +18135

Niet geflopt in Nederland.. deed het bij Excelsior uitstekend en kwam toen in een wespennest terecht bij Roda. Daar kon niemand wat mee.

28-11-2020 12:16

Danny 91 +62417

Nee maar bij roda riep hij elke week er zijn nog 3 wedstrijden te gaan. Hahaha Dat is ook niet slim.

28-11-2020 12:49

Theedoek +18135

Wat heeft jonk bereikt dan, als je zo erg op succes afrekent? Iets wat beter is dan kampioen met Malmö?

28-11-2020 12:16

ElPanzeFr +22010

Terecht punt, heb daar geen direct weerwoord op. Zou over Jonk zeggen dat hij tenminste nog het klappen van de zweep kent bij een topclub in een leidinggevende functie. Daarnaast ook een beetje intuïtie maar vind Tomasson zo'n coach die de resultaten haalt op basis van de kwaliteit van de selectie, terwijl wij juist iemand nodig hebben die er méér uithaalt.

28-11-2020 12:32

Theedoek +18135

Ik zou Dickie nog een jaar laten zitten en dan kijken wat Tomasson kan doen met Malmö in Europa en een tweede titel. Dan zou hij best een kans verdienen naar mijn mening. Jonk zou ik liever ook uren zien maken, maak Volendam maar kampioen dan kunnen we praten.

28-11-2020 12:34

ElPanzeFr +22010

Helemaal met je eens. Advocaat nog een jaar laten zitten is voor iedereen het beste en dan kan je daarna doorkijken

28-11-2020 12:38

hoekieuitzoekie +21758

Niet nog een jaar Dick aub. Volgende zomer maak je misschien een paar klapper met de verkoop van Senesi, en wellicht Kokcu, Berghuis of Sinisterra. Dan mogen er veel coaches aan het roer staan om te herinvesteren naar hun visie, maar Dick absoluut niet. Dat wordt een spoedcursus geld verdampen aan spelers van 28+

28-11-2020 12:39

Theedoek +18135

Maar welke trainer dan? Elke trainer die je nu pakt is een gok.

28-11-2020 12:41

ElPanzeFr +22010

Nou ja, een aanstormende trainer als Stam nam ook Kelly mee, dus het is niet gezegd dat er dan betere spelers komen. Snap de terughoudendheid wel van sommige supporters tov Advocaat omdat het spel er niet zo flitsend uitziet, maar effectief is het wel.

28-11-2020 12:44

hoekieuitzoekie +21758

Dat klopt, maar dat vind ik van Advocaat ook als ik eerlijk ben. Hij doet overal hetzelfde trucje en het werkt steeds binnen 2 jaar uit. Laten we onze handen dichtknijpen dat het nu naar behoren gaat, en oriënteren op de toekomst.

Er moet een brug geslagen worden tussen de jeugd en het eerste elftal. Het niveauverschil is te groot, en de manier waarop met jeugd wordt omgegaan is nu demotiverend voor alles en iedereen die daar rondloopt. Ik mis de juiste keuzes rondom spelers als Azarkan, Summerville, Bannis, Burger. Het ene moment wordt ze gouden bergen beloofd, het andere moment mogen ze niet eens banken. Ik snap er niks meer van.

Het trainersprofiel mag veel meer afgestemd worden op de jeugd. Wie dat moet doen mag iedereen voor zichzelf invullen. Ik denk aan Tomasson, Van Wonderen of Jonk. Maar dat is puur onderbuikgevoel als ik eerlijk ben.

28-11-2020 12:49

hoekieuitzoekie +21758

In welke zin effectief? Zoveel gelijke spelen tegen degradatiekandidaten vind ik zorgwekkend, omdat het team totaal niet meer in staat is om het spel te maken of om vanuit balbezit kansen te creëren. Dat vind ik de hand van advocaat.

Daar staat tegenover dat we ijzersterk zijn in grotere duels, zoals in de EL. Dat is ook de hand van Advocaat. Maar ik denk dat we door moeten groeien qua voetbal, niet qua verdedigen.

28-11-2020 12:52

ElPanzeFr +22010

Doorstromen van jeugd = Jonk. Dus als je dat belangrijk vindt is het een gemakkelijke keuze. Zou dat ook graag zien maar snap op zich wel dat door het gemis van een Jong team in de KeKaD jeugdspelers niet het gewenste niveau hebben. Ben zelf altijd resultaat georiënteerd dus hoe het spel eruitziet maakt mij niet zoveel uit. Conclusie is gewoon dat het verdraaid lastig wordt om een coach van het kaliber Advocaat te vinden

28-11-2020 13:00

hoekieuitzoekie +21758

Maarja dan moet er naast Jonk ook wel een heel goede coach komen te staan. Want Jonk gaat ook in valkuilen trappen die het coachen van een topclub met zich mee brengt.

Ik mis gewoon echt een plan, een beleid, bij Feyenoord. Al jaren. Hoe gaan we nu echt bouwen aan de toekomst? We gokken maar op Gio, die doet het eerst goed en zwakt daarna af, en niemand durft hem te ontslaan. Dan komt er een profiel van een trainer die het moet worden, en komt men met Stam. Gewoon een gok. Dan wordt Stam er uit gegooid en krijgen we opeens Advocaat, totaal het tegenovergestelde type!

Wat willen ze nou daar in het maasgebouw? Kan iemand het ons uitleggen? Want dan kan je ook met ene profiel naar buiten treden en mensen uitleggen welke richting je op wil, zonder op zo extreem veel weerstand te stuiten steeds.

28-11-2020 13:14

ElPanzeFr +22010

Mijn issue met Jonk is dat hij a la Bosz te aanvallend speelt, waardoor je 4-3 verliespartijen kan krijgen. Jonk stond bij Ajaks ook wel bekend als een groot voorstander van de Cruijff revolutie, met een lichtelijk geobsedeerde focus op de jeugd. Allemaal overkomelijk maar dan moet je dat wel goed inkaderen. En daar zitten we op dezelfde lijn, als je bijv kijkt naar Atletico Madrid is het al jaren duidelijk hoe ze spelen en welke spelers daarin passen; conditioneel en fysiek topniveau en met het mes tussen de tanden op het veld. Me dunkt dat dat ook bij Feyenoord past (niet te verwarren met het werkvoetbal wat we vroeger speelden)

28-11-2020 14:18

hoekieuitzoekie +21758

Klopt. Zo'n kader als Atletico hanteert mis ik volledig bij Feyenoord. Dick speelt nu op een vergelijkbare manier vind ik, maar voor Dick was er een heel andere visie, en na Dick waarschijnlijk ook. Dan zit je dus steeds met een selectie waarvan de helft niet past in het systeem wat je wil spelen. Fer en Toornstra zijn goed voor het voetbal wat Dick speelt bijvoorbeeld, maar hebben een te lage handelingssnelheid voor het voetbal wat Jonk wil spelen. Spajic en Botteghin passen goed in het voetbal van Dick, maar niet in het voetbal van Jonk.

Op die manier is het moeilijk om aan de toekomst te bouwen omdat je je eigen transferwaarde ook steeds laat verdampen door de speelwijze drastisch te veranderen.

28-11-2020 14:34

hoekieuitzoekie +21758

Mooi dat hij het nu goed doet! Het is hem gegund. Het klinkt altijd mooi, een oud speler die als succesvolle trainer naar Feyenoord komt, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe hij zijn teams laat spelen of wat hij ambieert qua voetbal. En dat vind ik toch wel belangrijk als het gaat om een opvolger van Advocaat.

28-11-2020 12:12

Theedoek +18135

Voetbal ziet er goed uit, scoren gemiddeld 2 per wedstrijd en krijgen weinig goals tegen (minder dan 1 per wedstrijd). Verliezen nooit met groot verschil, maar houden ook niet vaak de 0.

28-11-2020 12:15

hoekieuitzoekie +21758

Thanks man.

Een aanvallende coach zou in ieder geval fijn zijn! Hoewel ik het resultaat van Dick wel knap vind, ben ik het voetbal helemaal zat. Ik kijk zelden nog met plezier naar mijn club.

28-11-2020 12:22

Theedoek +18135

Ik geniet wel van de werklust van dit team, vaak gemist. We hebben nu niet echt het elftal om mooi te voetballen, dus niet verliezen is best fijn. Als we zo nog meedoen tot de winterstop en overwinteren is het prima. Miss dat je iets kunt halen in de winterstop, spitsje oid.

28-11-2020 12:25

hoekieuitzoekie +21758

Ben ik het niet mee eens. Ik denk dat de keuze voor bepaalde spelers ervoor zorgt dat je verder terug moet spelen. En het is gewoon de visie van de coach, Dick heeft nooit iets anders gedaan dan dit. Dat is geen waardeoordeel overigens, hij doet het goed, maar ik zie het niet graag.

In het kampioensjaar speelden we bijvoorbeeld 20 meter verder naar voren met Scharie en Botje achterin, die waren behoorlijk wat trager dan Senesi en Spajic. Maar de backs Kongolo en Karsdorp hadden toen de taak om de ruimte achter de CV's af te dekken. Zo kan het bijvoorbeeld ook. En met Senesi en Geertruida centraal heb je snelheid genoeg.

28-11-2020 12:36

Theedoek +18135

Held, Tomasson of de club opdoeken. Zo is het en niet anders.

28-11-2020 12:08

Theedoek +18135

Niet Tomasson opdoeken! Tomasson kiezen of de club opdoeken!

28-11-2020 12:09

Frankster +21291

Wat een leuk interview

28-11-2020 12:07

theo_de_tokkie +13507

Eerst frazer, dan tommason!

28-11-2020 12:05

Barrypapa +16073

Aub geen Fraser

28-11-2020 12:12

hoekieuitzoekie +21758

Geen idee wie die 2 zijn

28-11-2020 12:12

Keienkop010 +71885

Nieuw topic wist ik geeneens

28-11-2020 12:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties