Toornstra: ''Ik heb het naar m'n zin en ben gelukkig bij deze club''

Toornstra: ''Ik heb het naar m'n zin en ben gelukkig bij deze club''

Waar het grootste gedeelte van de spelersgroep van Feyenoord de afgelopen weken door de mand viel, was Jens Toornstra een van de weinigen die overeind bleef. Ook tegen VVV, waar de ploeg weer een goede prestatie neerzette, was een hoofdrol weggelegd voor de middenvelder. Hij was onder meer goed voor twee van de zes doelpunten.

"Ik zit er goed in", weet Toornstra, die voor de camera van ESPN niet kan verklaren waarom hij wél degelijk bleef presteren. "Dat is een heel goede vraag. Als ik het had geweten, had ik mijn hele leven top gespeeld. Zo gaat het nu eenmaal af en toe. Ik zit er goed in en hoop in ieder geval dat ik dat vast kan houden tot het einde van het seizoen, en uiteraard dat ik het kan doortrekken naar volgend seizoen. Voor nu ben ik tevreden met mijn spel."

Aanvoerder Steven Berghuis erkende dat hij al een gesprek had gevoerd met aanstaand trainer Arne Slot over het komende seizoen, maar voor Toornstra geldt dat niet. Of hij ook de komende seizoenen in het shirt van Feyenoord speelt, kan hij nog niet met zekerheid zeggen, al zou hij het zelf wel zien zitten. "Het ligt aan de plannen van de trainer, maar ik zit goed op m'n plek momenteel. Ik heb het naar m'n zin en ben gelukkig bij de club. Mochten ze bellen, dan neem ik zeker wel op. We gaan het zien."

Lees meer over
Steven Berghuis Jens Toornstra
Plaats reactie
666

svds +33752

Ieder seizoen goed voor zo'n 10 goals als middenvelder.. zo ondergewaardeerd door velen.. is gewoon je belangrijkste speler houd de balans, perfecte mentaliteit. Altijd een voldoende. Als ze hem weg doen zijn ze gek

07-03-2021 22:05

alexnultien +6112

jens gaat gewoon aan de slag bij de club na zn loopbaan

07-03-2021 21:58

pierdiemar +0

Als slot het niet ziet zitten in toornstra hoeft hij van mij niet eens te komen.

07-03-2021 21:20

vakje-e +6793

Als je Jens nu aanvoerder maakt blijft hij tot z’n pensioen bij ons. Lijkt me geen onverstandige keuze voor de komende 3 jaar (hopelijk meer).

07-03-2021 21:06

offside +809

Uitstekend speler . Waren ze allemaal maar zo. Qua mentaliteit een klasse apart

07-03-2021 21:01

Zuidbewonert +415250

In een tijd van kinders die nog voor hun 18 vertrekken, wel mooi dat er gasten zijn die komen en lange tijd blijven. Terwijl ze makkelijk (hadden) kunnen vertrekken.

Veel waardering voor deze gozert.

07-03-2021 21:01

frtikkieterug +6706

Is er eigenlijk ooit een aanbieding geweest voor toornstra? Hoor je nooit wat over.

08-03-2021 01:47

tdetank +11963

Jens is een Feyenoord held.

07-03-2021 18:34

Dezwartetulp +77600

Wrong hero dude. De enige die dit stempel echt verdiend kijkende naar de afgelopen jaren is Berghuis.

07-03-2021 18:58

Kevellinni1908 +279

Ben ik niet met je eens hoor, Berghuis is zeker een topspeler maar geen teamplayer. Laat te vaak ze koppie hangen of haalt rare fratsen uit. Jens knokt altijd en vind winnen belangrijker dan zelf een doelpunt maken!

07-03-2021 19:16

Dezwartetulp +77600

Haha, eeer dat “laat z’n koppie hangen of haalt rare fratsen uit”. Ga eens zelf kijken en voordelen ipv klakkeloos een modezinnrtje na te babbelen man. Hij werkt gewoon harder dan Toornstra.

07-03-2021 19:20

Kevellinni1908 +279

Het is lang geleden dat ik een wedstrijd heb gemist, dus ik heb het zeker gezien. Berghuis kan absoluut hard werken en ook het team aan de winst helpen, maar het gebeurt te vaak dat als het even niet loopt hij gaat lopen sjokken of stomme overtredingen maakt.

07-03-2021 19:52

klick44 +18184

Niet mee eens

07-03-2021 20:07

frtikkieterug +6706

Dus jij vind niet dat hij rare overtredingen maakt?

08-03-2021 01:48

fynwa89 +2927

Hahahahahhahahahah kk gek

08-03-2021 22:24

breghuis +10

Laat Berghuis eens een voorbeeld nemen aan toornstra.

07-03-2021 17:39

Dezwartetulp +77600

Beter andersom he. Toornstra kan wel wat peper in z’n reet gebruiken.

07-03-2021 18:53

Skeptic +13711

Toornstra onderuit halen is gewoon echt heel erg triest

07-03-2021 20:36

Dezwartetulp +77600

En berghuis afzeiken is het toppunt van slim, volwassen en nobel gedrag?

07-03-2021 20:47

Skeptic +13711

Zie je mij dat doen? Het een staat los van het ander.

07-03-2021 21:17

Dezwartetulp +77600

Nee, maar ik zie je ook niks tegen hem zeggen. Blijkbaar mag het niet tegen de heilige Toornstra en wel tegen Berghuis? Inconsequent gedrag, meten met 2 maten.

07-03-2021 21:28

frtikkieterug +6706

De enige die elke wedstrijd een voldoende haalt, man man man.

08-03-2021 01:49

ronald1908 +46

Haha als er 1 iemand 90min lang keihard werkt is het Jens wel. En die Berghuis shockt overal maar achter aan of die God in Frankrijk is.

08-03-2021 05:35

Rik010 +664

Ongekende held

07-03-2021 16:25

FR-JJN +12880

ik snak naar de tijd dat dit soort voetballers weer gewoon tot het mininum vereiste hoort ipv de meest belangrijke

07-03-2021 15:39

HassanTurkuF3R +3

Klasbak onze Jens, na zijn carriere zsm andere functie aanbieden bij de club

07-03-2021 15:28

benikben +245

Toornstra kan je op bouwen zeurt nooit en meestal een 7 soms een 5. Samen met Werhman op het middenveld

07-03-2021 15:17

feyesan +136

Al 2 jaar verwscht men dat hij niet in de basis zal staan en elk jaar toch zo belangrijk. Echte feyenoorder en held!

07-03-2021 15:17

fr_antwerp +2021

Toornstra staat altijd te zwaar in het begin van het seizoen; te veel cola'tjes en bbq denk ik. Dat is ook meteen de reden waarom hij in de start van het seizoen altijd wat sputtert, maar eenmaal het seizoen aan de gang is en hij topfit is, is hij van grote waarde.

Hopelijk heeft Feyenoord/Toornstra dit nu eindelijk ook gezien en begint ie volgend seizoen eens topfit aan de competitie zodat ie meteen van waarde kan zijn!

07-03-2021 15:09

julio54 +3141

Nog een contract voor een jaar. Ik zou maar gauw proberen te verlengen en hem langer aan onze club binden. Je kunt altijd op hem bouwen.

07-03-2021 15:02

Keke_Kiko +1602

Ik denk dat Geertruida goed op de plek van Fer zou passen.

07-03-2021 14:16

Dezwartetulp +77600

Kokcu of Diemers op plek Fer. Meer voetbal dan Fer en Geertruida. Kunnen met hun passing de opbouw vorm geven en versnellen.

07-03-2021 14:23

W v H +0

Diemers.......gevolgd door ren hoop huilende gezichtjes....

07-03-2021 14:30

Dezwartetulp +77600

Van al die spelers die ie net voorbij is gedribbeld?

07-03-2021 14:32

frtikkieterug +6706

Nee van alle spelers waarvoor hij 5 keer heen en weer is gedraaid en vervolgens is gaan liggen.

08-03-2021 01:51

fr_antwerp +2021

Diemers op VM is vragen om problemen: bij elk duel waar er druk op hem wordt gezet valt hij om, of hij begint te tollen van links naar rechts en valt dan om.
Net iets hoger in het veld kan hij nog iets of wat zijn met passing en overzicht, maar daar zal hij op VM de tijd niet voor krijgen.

07-03-2021 15:13

feyesan +136

Zeker mee eens, Fer kan echt nietmeer en al helemaal niet voetballen

07-03-2021 15:17

Bulldog010 +6917

Geertruida zou ik altijd rcv zetten. Dat advocaat dat niet aandurft is doodzonde

07-03-2021 14:39

fr_antwerp +2021

Volgend seizoen ons centrale duo met Geertruida en Senesi, hoop ik.

07-03-2021 15:14

Roytterdam +1853

Snap op zich wel waarom hij daar niet gestart is dit seizoen. Die “slaapmomentjes” waren destijds nog een stuk meer en de wedstrijden die ik hem daarvoor op die positie heb zien spelen waren niet allemaal even overtuigend

07-03-2021 15:16

fr_antwerp +2021

Snap ik ook, maar met een stuntelende Spajic voor zich had hij wel eens een kans verdient.

07-03-2021 15:19

Roytterdam +1853

Ja dat zeker. Hoewel Spajic eerste wedstrijden wel echt een aanwinst leek. Helaas heeft zich dat niet doorgezet

07-03-2021 15:22

Keke_Kiko +1602

Diemers kan echt niet. Gewoon een foutje geweest, leuk geprobeerd maar nee. Kokcu is goed maar moet zeker 5 kilo vanaf.

07-03-2021 14:15

Dezwartetulp +77600

Middenveld:

............Berghuis...........
....Kokcu..........Diemers

Tiki taka all the way!

En dan maar hopen dat er dus de Conteh’s en Balde’s een goeie rechtsbuiten zit (anders Summerville terughalen).

07-03-2021 12:48

dre-bahia +2

Hahahahahahhaha

07-03-2021 13:28

Dezwartetulp +77600

Jaaaah lekker doorprutsen met Fer en Toornstra. Gefeliciteerd vast met de volgende zes vijfde plaatsen jochie!

07-03-2021 13:32

NoLexNoParty +186

Toornstra >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Diemers

07-03-2021 13:36

Dezwartetulp +77600

Wil je maar met 2 middenvelders spelen?

07-03-2021 13:38

dre-bahia +2

Diemers is pauper slecht

07-03-2021 13:54

Dezwartetulp +77600

Blij dat jij dat zegt. Dat bevestigt nog maar eens dat het een prima speler is.

07-03-2021 14:02

fr12_blyat +6945

Man man man, blijf me verbazen.

07-03-2021 16:07

Dezwartetulp +77600

Dat hebben jonge kinderen ook. Nog niks meegemaakt, dus ja, dan verbaas je je snel.

07-03-2021 18:59

Skeptic +13711

Pieter Baan centrum moet jouw internet toegang echt verder inperken

07-03-2021 20:45

Dezwartetulp +77600

Pieter Baan grapjes zijn al een jaar verboden wegens schromelijk gebrek aan originaliteit, heb je de memo niet gekregen?

07-03-2021 20:56

fr12_blyat +6945

Het is geen grap hoor.

07-03-2021 21:36

Radiohead +1202

Gewoon een topper, mag nog jaren blijven

07-03-2021 12:08

Dezwartetulp +77600

Zet je dit ook even bij het Berghuis artikel? Tnx

07-03-2021 12:15

010dragert +4970

Die blijft 4life.. Vgm is dat ook al lang beklonken tijdens het Mvg tijdperk, die wordt jeugdtrainer. Zelfs als beklonken afspraken van Mvg niet meer van belang zijn.

07-03-2021 12:36

Dezwartetulp +77600

Zou prachtig zijn als een speler als Berghuis de jeugd opleidt. Dan weet je zeker dat techniek voorop staat.

07-03-2021 12:43

Roytterdam +1853

Ja goed idee, ben benieuwd welk kind die een schop geeft als t die speler niet lukt. Of dattie zn schouders weer lekker laat hangen als zn team niet wint. Lekker wegwerpgebaren naar de scheids. Een echt voorbeeld die man

07-03-2021 15:19

Dezwartetulp +77600

Beetje flauw hè. Als je nog 40 jaar wil doorprutsen, moet je vooral deze houding aannemen.

07-03-2021 15:28

Roytterdam +1853

Al ben je nog zo technisch, als je t niet normaal kan overbrengen heeft t geen nut. Een goed paard maakt nog geen goede ruiter

07-03-2021 18:36

Dezwartetulp +77600

Berghuis kan zich prima uiten en zaken prima verwoorden. Lijkt me dus geen probleem.

07-03-2021 18:51

jonaathn +14828

Wie van jullie denkt dat Leroy Fer volgend jaar nog bruikbaar is? En zijn jullie het met mij eens, dat je aanstaand seizoen het liefst a.s. jongens als Diemers, Botteghin, Ten Hove, Linssen, Van Beek, Johnston en Vente moet lozen? Ik zie per speler liever een nieuwe jeugdspeler dan zat zij hier nog zijn. Wat jullie?

Naast de spelers die sowieso al vertrekken natuurlijk: Pratto, Spajic, Marsman, Jorgensen, Smeulers, en Kelly.

En daarvoor komen (sowieso) terug; Wehrmann, Burger, Antonucci, Hendriks, Azarkan en Bannis.

07-03-2021 12:06

deslimste +270

Het hangt deels af wat je ervoor kan terughalen en hoe je gaat spelen. Bij genoemde spelers zul je sowieso een RB, RCV, GK en een CA moeten vinden, wellicht nog meer. Hoe reëel is het dat je er dan op vooruit gaat?

07-03-2021 12:13

SirPsychoSexy +2290

Nee, fer is wel klaar!

07-03-2021 12:34

Dezwartetulp +77600

Einde ferhaal zeg je?

07-03-2021 12:45

Bulldog010 +6917

Linssen kan echt wel als dertiende man. Ten Hove als derde/vierde keeper wel oké. Lijkt mij wel een type dat goed in de groep ligt

07-03-2021 14:34

FR-JJN +12880

IK vond Fer al niet meer bruikbaar voor ie aan zn 2e termijn vond.
Helaas heeft ie mn ongelijk nog niet bewezen

07-03-2021 15:34

king-swerts +505

Dit is toch langzaamaan een legend aan het worden, nog steeds een van de belangrijkste spelers van dit team

07-03-2021 11:53

Ottie +1

Een team kan niet zonder spelers zoals Jens, box to box en scorend

07-03-2021 11:50

marcel67 +121

Jens, van mij mag je ook blijven, met je inzet voor onze club!

07-03-2021 11:45

yosmell +4190

Ik ben fan van Toornstra. Een keihard werkende voetballer zonder poeha, zonder arrogantie, kan een voorbeeld zijn voor veel jonge jongens als het gaat om instelling en houding

07-03-2021 11:44

Dezwartetulp +77600

Jaaaah allemaal tiornstraatjes opleiden...jij wilt echt niet vooruit he?

07-03-2021 11:48

Dezwartetulp +77600

Haha blijf vooral dromen Connie over dat laatste. Vandaar dat ie Berghuis belt en niet Toornstra :)

07-03-2021 12:25

Dezwartetulp +77600

Ik denk gewoon dat je met Diemers (in vorm en goed gebruikt) beter combinatievoetbal kan spelen en verrassendere oplossingen krijgt om “de bus te slopen” dan met Toornstra.

07-03-2021 12:38

FeyenoordNr.1 +21662

Over niet vooruit willen gesproken. Diemers heeft het niveau en tempo niet voor het level waar wij naartoe zouden moeten willen.

07-03-2021 12:49

Sandap +4494

Waar basseer je dat op tulp?

07-03-2021 13:50

Dezwartetulp +77600

Op de meer verfijnde techniek die Diemers heeft tov Toornstra. En op de openingen die Diemers regelmatig laat zien, te zien. Ze komen nog niet allemaal aan, maar heb van Diemers al meer verrassende bovengemiddelde steekpasses gezien dan van Toornstra in al die jaren.

07-03-2021 13:52

Dezwartetulp +77600

Haha ok Toornstra lover, met jouw angstvallige vastklampen aan risicoloze middelmaat komen we ook niet verder.

07-03-2021 13:59

Dezwartetulp +77600

Bewijst precies mn punt. In eerste instantie slaan ze m over omdat ze m eigenlijk te beperkt vinden. Maar bij ons zakt het altijd in de loop van het seizoen in en dan gaan ze ‘zekerheden’ inbouwen met risicoloze middelmaat.

07-03-2021 14:07

Dezwartetulp +77600

Bewijst dat Toornstra een ‘schade beperkende’ speler is en niet ‘elftal laten groeien’ speler.

07-03-2021 14:12

Dezwartetulp +77600

“Heeft een team nodig”; enorme old skool dooddoener. Gebaseerd op angst.

07-03-2021 14:16

Sandap +4494

Ach, laten we ons maar aansluiten bij de eensluidende conclusie dat tulp er totaal géén verstand van heeft.

07-03-2021 14:46

Dezwartetulp +77600

Sandap, ga s gewoon weg kind, als je niet volwassen kunt discussiëren

07-03-2021 14:53

Sandap +4494

Alsof jouw onderbouwingen allemaal even gegrond zijn. Het is zinloos om met iemand in discussie te gaan die meer geluid maakt dan dat er daadwerkelijk wat uitkomt, zoals bij jou overduidelijk het geval is. Zoals ik al zei, je hebt er geen kaas van gegeten, jongeman.

07-03-2021 14:56

Dezwartetulp +77600

Natuurlijk worden we geen barca. Maar het zou wel het streven moeten zijn. En dat streven bepaalt dan welke type spelers je prefereert. Dan had je dus NOOIT 4-5 miljoen in een Bozenik gestoken en dan zou je ook NOOIT een Botteghin hebben opgesteld.

Ik zeg ook niet dat je dit volgend jaar hebt staan, maar je kunt er niet vroeg genoeg aan gaan bouwen. En dat werpt dan over een aantal jaar z’n vruchten af. Dus alle spelers moeten aan een bepaalde technische ondergrens voldoen. De jeugd: kappen met dat krachthonk en die uren aan pure techniektraining besteden. Bovengemiddelde technische talenten met misschien een grote mond ALTIJD prefereren boven volgzame werkers. Etc etc.

En ik durf ook te stellen dat als je het aantal trainingsuren van het eerste verhoogt en je traint dag in dag uit op 1x raken, je na een jaar iedereen in de eredivisie kapot tikt.

07-03-2021 15:01

Dezwartetulp +77600

Uit jouw old skool jaren 80 mond is dat een groot compliment, dank man. En blijf nog even hangen om te leren (liefst wel zwijgend, dus meekijken mag, praten niet, afgesproken?)

07-03-2021 15:03

Sandap +4494

Dat je dat zo opvat verbaasd me niets, alle woorden die ik aan jou vuilmaak zou je moeten zien als een compliment. Overigens, fijn zou dat zijn hè, mensen met een tegengeluid het zwijgen kunnen opleggen. Helaas voor jou werkt het in de grote mensenwereld niet zo en al helemaal niet als het punt waar het tegengeluid voor bedoelt is, volstrekt uit de lucht gegrepen blijkt te zijn.

07-03-2021 15:11

Dezwartetulp +77600

Ach ja, types als jij hebben al veel te lang hun mening mogen geven en het heeft werkelijk geen reet opgeleverd. Dus misschien nu even het woord laten aan modernere vernieuwers; misschien kunnen die een cultuuromslag bewerkstelligen die wel tot succes leidt. Zou je toch voor moeten zijn?

07-03-2021 15:31

Sandap +4494

Maar dan rijst mij de vraag; wie is hier de moderne vernieuwer? Jij ziet jezelf als één en ik zie mijzelf als één. Wat nu?! Dit geeft dus aan wat voor een loze opmerking dat weer was.

07-03-2021 15:36

Sandap +4494

Ik moet overigens wel zeggen tulpie, jouw schrijfstijl bevalt me en je komt op mij over als iemand met een functionerend brein. Die heb je alvast.

07-03-2021 15:37

Dezwartetulp +77600

Jaaah, nu ga je me complimentjes geven om me te paaien he (het werkt hoor :)

07-03-2021 16:06

Sandap +4494

Hahaha zo was het niet bedoeld. Ik vermaak me wel in een discussie met jou. En ik denk ook dat we het veelal eens zijn met elkaar. Jij ziet alleen meer Diemers als de belichaming voor het nieuwe spel waar we inderdaad naartoe moeten, en ik niet. Zo gaan die dingen.

07-03-2021 16:21

Dezwartetulp +77600

Lieverd, zeg er dan even bij waarom je dat zo’n raar idee vindt? Anders kan ik nergens op reageren.

07-03-2021 17:27

Dezwartetulp +77600

Een ‘verdediger’ op 6 is zwaar achterhaald. Daar kan beter een voetballer staan. Kokcu komt denk ik net tekort voor 10 qua handelingssnelheid in de kleine ruimte. Op 6 heeft ie wat meer tijd en ruimte en vooral ook meer ruimte voor zich om z’n passing kwijt te kunnen. Bovendien heeft hij drang naar voren, dus dat versnelt de opbouw. Gewoon een plausibel verhaal dus.

07-03-2021 18:38

Dezwartetulp +77600

Verschil is, zoals altijd, dat jij verdedigend en ik aanvallend denk. En kijk Ajax, daar zetten ze ook geeoon een 10 als schone op 6. Geen centje pijn, halve finale CL.

07-03-2021 18:40

Bulldog010 +6917

Als je Jens niet goed vindt heb je hier niets te zoeken

07-03-2021 14:36

slopertje1908 +4077

Jens vaste aanvoerder maken dat verdient hij

07-03-2021 11:38

crashtestdummy +22235

Je zult Jens, zolang hij zijn huidige niveau vast kan houden, altijd goed kunnen gebruiken.

07-03-2021 11:31

Thierry20 +10083

Toornstra is de belichaming van Feyenoord.

07-03-2021 11:17

rotterdamsebluf +174

De underdog die altijd weer komt bovendrijven!

07-03-2021 11:43

Dezwartetulp +77600

Eens in de 18 jaar ja....

07-03-2021 11:44

rotterdamsebluf +174

Precies! En dan staan de echte er gewoon weer! Jij?

07-03-2021 13:17

Dezwartetulp +77600

En dan? Of pas dan?

07-03-2021 13:36

rotterdamsebluf +174

Glas is half leeg of half vol. Negativisme voegt niks goeds toe aan het leven.

07-03-2021 13:58

Dezwartetulp +77600

Eens. Wat dat betreft is negativisme een beetje hetzelfde als Toornstra.

07-03-2021 14:01

rotterdamsebluf +174

Of 'supporters' die graag hun clubbie omlaag praten.

07-03-2021 16:15

Jacobite +3

Vindt Jens een type Arnold Scholten. Ook een held

07-03-2021 11:17

Dezwartetulp +77600

Als dat je helden zijn, verdien je het ook niet om successen te boeken.

07-03-2021 11:27

Dezwartetulp +77600

Hou op met dat Jens ‘grijze muis’ Toornstra tot aanvoerder bombarderen hoor. Dat is een regelrechte belediging voor Berghuis, de man die echt veel voor ons heeft betekent de afgelopen jaren. Het enige dat je Berghuis kunt verwijten, is dat hij teveel hart voor de zaak heeft en overal op het veld bijspringt, waardoor hij te weinig aan z’n eigen acties toekomt momenteel. Al het andere is false news.

07-03-2021 11:03

Huisman +26215

Moet altijd wel lachen om je posts, maar dat is niet omdat ze zo goed zijn

07-03-2021 13:29

Dezwartetulp +77600

Ok man...ik neem het voor kennisgeving aan

07-03-2021 13:35

teauvenoir +78422

KONING JENS!

Eigenlijk niet mijn type speler (ik hou meer van creatieve technici), maar ik moet toegeven: Jens is een vreselijk goede speler en een echte Feyenoorder. Ondanks dat het absoluut mijn type niet is, is hij tóch mijn absoluut favoriete Feyenoorder van de laatste jaren.

07-03-2021 10:39

RicoFR36 +27104

Vreselijk goede speler... Nee.

07-03-2021 10:39

Woeke +8663

Zeker wel!

07-03-2021 10:49

Dezwartetulp +77600

Ondanks dat Toornstra niet mijn favoriete speler is, moet ik toegeven; het is niet een speler waarmee je stappen omhoog maakt, omdat hij al aan z’n plafond zit.

07-03-2021 10:57

Woeke +8663

Dat ben ik met je eens. Ik zou ook graag zien dat zijn niveau bij ons de ondergrens zou zijn. Maar dat is niet het geval. En dat zegt niet iets over Toornstra, maar vooral over de rest.

07-03-2021 12:37

FR-JJN +12880

een vreselijk goede speler???? hou op hoor

07-03-2021 11:16

Gvv75 +1600

Altijd behouden voor de club.
Ik zou willen dat ze allemaal de mentaliteit van hem zouden hebben.

Geen woorden maar daden

07-03-2021 10:34

Wietse +24392

Jens vind ik misschien wel de beste speler van dit seizoen. Het is in ieder geval zijn beste seizoen. Hij lijkt fitter dan ooit. Dat zie ik terug in zijn goede individuele acties en het ontbreken van technische fouten. Maakt overigens totaal niet uit waar je hem neerzet op het middenveld. Enige nadeel is dat hij tegen Heerenveen en AZ het team niet op zijn plek kom zetten. Had meer leiderschap verwacht van hem.

07-03-2021 10:24

RicoFR36 +27104

In de 1e seizoenshelft was hij ronduit slecht.

Daarna beter inderdaad.

07-03-2021 10:40

speedy68 +3239

Toornstra zou een prima aanvoerder zijn. En is gewoon iemand met hart voor de club die nooit verzaakt. Berghuis is een goede voetballer maar komt gewoon tekort voor de top. Heeft soms kortsluiting in zijn hoofd en dat hoort niet bij een aanvoerder. Waarom moet hij alle vrije trappen nemen. Laat Kokcu of Diemers dat ook doen. Die laatste 2 zouden dat ook gewoon eens moeten doen. Van Persie deed dat ook bij Van Hooijdonk. Het zou zomaar kunnen dat als Berghuis wegvalt er ook een last wegvalt voor het elftal. Doet hij het altijd zo goed ? Gisteren liep hij er soms bij alsof het hem niks interesseerde. Nee, dan kan ik veel meer genieten van de ontwikkeling van een Geertruida. Wat een ontwikkeling heeft die doorgemaakt. Kunnen we nog veel plezier aan beleven.

07-03-2021 10:12

Dordtse-Feyenoorder +2135

Is totaal geen leiderstype maar een beetje een boerenlul. Hou aub op met dat aanpraten van een aanvoerder

07-03-2021 10:13

speedy68 +3239

Waar baseer je dat op? Lekker genuanceerd.

07-03-2021 10:19

Futre +3092

En Berghuis is natuurlijk absolute top voor ons. In de afgelopen 40 jaar kan ik mij geen buitenspeler herinneren bij ons die over meerdere jaren het rendement van Berghuis heeft laten zien (of zelfs maar in de buurt komt).

07-03-2021 10:20

speedy68 +3239

Berghuis is een prima speler maar hij slaagt er niet in het elftal op sleeptouw te nemen. In het buitenland zal hij in de schaduw staan. Misschien moet hij ervoor kiezen gewoon in Nederland te blijven. Feyenoord heeft er niks aan als zijn contract volgende zomer transfervrij afloopt. Als hij echt om de club geeft zal hij bijtekenen of deze zomer Feyenoord een transfersom gunnen.

07-03-2021 10:34

Dordtse-Feyenoorder +2135

Precies. Er staat ook iemand, komt goed uit zijn woorden en is gewoon de beste. Jens is een oke speler, maar die heeft al moeite genoeg met zijn eigen spel.

07-03-2021 10:40

Harryrotterdammert +8

Dat geldt ook voor Berghuisje.

07-03-2021 10:54

brilletje +0

Een speler als Jens moet je nooit laten lopen.

07-03-2021 10:08

FR-JJN +12880

Als Toornstra Berghuis zijn techniek had, was die echt een goeie geweest

07-03-2021 10:05

FR-JJN +12880

Als je dit hieronder leest zouden de clubs toch in de rij staan. Hoeveel zou ie nog opleveren.
Of slaan we, zoals wel vaker, een klein beetje door

07-03-2021 09:55

RicoFR36 +27104

Dat laatste ja.

07-03-2021 10:41

FR-JJN +12880

Vrees t ook idd

07-03-2021 10:54

you_never_walk_alone +8735

Zou weer typisch feyenoord zijn om de enige in ons elftal met en IQ boven de 100 als laatste te bellen.....

07-03-2021 09:42

Wietse +24392

Slot heeft waarschijnlijk alleen met Berghuis gebeld.

07-03-2021 10:18

Dezwartetulp +77600

Ja en terecht, omdat Berghuis de enige is met bovengemiddelde kwaliteiten. Toornstra is 13 in een dozijn.

07-03-2021 10:29

feyenoordwest +2

Omdat Toornstra een mentaliteit heeft om te blijven gaan en nooit opgeeft... Daar kunnen de meeste een voorbeeld aan nemen...

07-03-2021 08:53

eppo +73173

Jens blijft gaan.

07-03-2021 08:49

Dezwartetulp +77600

Jens Toornstra, prima gozer, maar ga ajb niet doorslaan door te stellen dat ie “belangrijker is dan Berghuis” of een betere aanvoerder. Want dat is natuurlijk klinklare onzin. Berghuis is al weer MVP van de eredivisie. Dan zal ie het bij ons toch ook wel zijn, zou je denken?

07-03-2021 04:14

ronald1908 +46

Hij is zeker wel belangrijker dan dat arrogante mannetje als Berghuis. Hoe meneer hoog in de bol weer liep te shocken vandaag bah. Liever Jens dan Steven voor mij.

07-03-2021 07:03

Dordtse-Feyenoorder +2135

Hahahhaahahahaha clown

07-03-2021 10:14

RicoFR36 +27104

Shockte hij ja? Deed hij z'n broek naar beneden dan?

07-03-2021 10:45

badeend +7853

Nou de afgelopen wedstrijden denk ik ook vaak dat Jens best een goede aanvoerder zou zijn. Hij geeft een goed voorbeeld door de hele wedstrijd te blijven knokken. Maar hoe hij persoonlijk is qua leider figuur dat weet ik niet. Voor Berghuis lijkt die band wel een zware last, hij heeft zeker wel goede momenten in een wedstrijd maar lijkt ook wel vaak tegen zichzelf te spelen. Kortom misschien is het wel een bevrijding voor Berghuis om gewoon weer lekker op de wedstrijd te focussen en alle randzaken los te kunnen laten.

07-03-2021 08:07

CPP +3537

Je MVP of beste speler is niet altijd ook de beste aanvoerder. Daar worden heel andere kwaliteiten voor gevraagd. In het veld zijn Toornstra en Fer meer de leiders dan Berghuis. Dat komt niet alleen door het gebrek aan leidinggevende capaciteiten bij Berghuis, maar zeker ook door zijn positie in het veld icm zijn manier van spelen. Is vaak tijden onzichtbaar. Als speler zorgt hij er daardoor voor dat zijn directe tegenstander in slaapt, als aanvoerder zorgt hij dat zijn medespelers inslapen.

Verder helemaal met je eens dat veel supporters hier geilen op middelmaat en de echte toppers vooral beoordelen op hun mindere momenten. Ik geniet en ben groot fan van Toornstra, maar Berghuis is natuurlijk veel belangrijker of in ieder geval veel minder gemakkelijk te vervangen. Hoop dat ze beiden blijven.

07-03-2021 08:24

campie010 +3681

Hahaha daar is onze dezwartedrol weer. Jij moet wel geil worden van Berghuis dat kan niet anders. Goede voetballer maar absoluut geen briljante speler. Toornstra goede voetballer, briljante instellingen.

07-03-2021 10:22

Dezwartetulp +77600

Hey tokkie.

07-03-2021 10:24

RicoFR36 +27104

Als Jens de penalties had genomen dit seizoen, waren de cijfers van Berghuis erg mager geweest.

Jens had ze er ook ingeramd.

Overigens vind ik Jens ook niet van het niveau waar Feyenoord naar hoort te streven. Maar helaas is Jens lang niet de minste speler momenteel.

07-03-2021 10:44

Dezwartetulp +77600

Kom op jongens, we gaan dit toch niet op een had seizoentje baseren? Berghuis steekt er al 3 of 4 seizoenen ruim bovenuit en consistent presterend. Toornstra is veel wisselvalliger en heeft in die jaren ook hele matige fasen gehad. Keep it real allemaal alsjeblieft. Gewoon de eerlijke feiten, zonder door persoonlijke voorkeuren gedreven false news.

07-03-2021 10:49

campie010 +3681

Wordt nou is wakker man! Berghuis is toch ook een niveau van fc middelmaat. Als hij zo goed is als jij beweert zouden de subtoppers van Europa wel in de rij staan. Het is allemaal heel bedroevend en dan is het fijn dat er iemand rondloopt bij de club met een echt ouderwets Feyenoord hart. Jens Toornstra is geen topvoetballer maar wel een top Feyenoorder die regelmatig het verschil maakt. Daar worden wij Rotterdammers al heel blij van.

07-03-2021 11:01

Dezwartetulp +77600

Ja, je verwoordt nu perfect het lage ambitieniveau van deze club.

07-03-2021 11:04

RicoFR36 +27104

Berghuis is wel echt dramatisch dit seizoen. Heeft, niet overdreven, bij elkaar 4 goede helften gespeeld. Dan doet Jens het beter dit seizoen.

Het staat uiteraard buiten kijf dat Berghuis een veel betere voetballer is. In de voorgaande seizoenen was hij top voor Feyenoord en de Eredivisie. Jens is, nogmaals, niet van het niveau waar we als Feyenoord zijnde naar moeten streven. Zo komen we nooit vooruit.

07-03-2021 11:16

Dezwartetulp +77600

Dramatisch is overdreven, maar minder dan voorgaande jaren ja. Zo zie je maar, zelfs Berghuis kan weleens uit vorm zijn

07-03-2021 11:21

RicoFR36 +27104

Ik vind dramatisch niet overdreven. Hij heeft, zonder te overdrijven, bij elkaar 4 goede helften gespeeld dit seizoen.

Bijna al zijn acties mislukken. Zwakke aannames, passes die niet aankomen, schoten die in de 2e ring of de parkeerplaats eindigen. En dat ongeinspireerde gesjok... terwijl ik voor dit seizoen juist een fan van hem was.

07-03-2021 12:51

Dezwartetulp +77600

En toch de beste stats van de eredivisie...knap. En niet over pingels beginnen aub :)

07-03-2021 12:52

RicoFR36 +27104

Ik snap dat je niet over pingels wil beginnen. Want dat haalt heel jouw argument in één veeg onderuit. Haha.

07-03-2021 12:59

Dezwartetulp +77600

Hahaha inderdaad. Niet doen dus.

07-03-2021 13:00

RicoFR36 +27104

Blij om te zien dat je het toegeeft. ;-)

De Berghuis van voorgaande seizoenen is goud voor ons. De vraag is hoe die versie weer naar boven gehaald kan worden.

Wellicht met een andere trainer en aantal nieuwe spelers om hem heen. Het is vooral een mentaal ding, zo lijkt het.

07-03-2021 13:02

Dezwartetulp +77600

Of hij heeft gewoon een keer een wat minder seizoen? Kan toch?. De man is geen robot. Ook de GOAT’s hadden wel eens een slecht jaar. Hoor je later nooit meer iemand over.

07-03-2021 13:05

RicoFR36 +27104

Dat is heel mn punt, dat hij een dramatisch seizoen heeft.

Het gaat erom hoe hij die oude vorm weer terugkrijgt bij Feyenoord. Een paar slechte wedstrijden is niet zo erg, daar heeft hij ieder seizoen aardig wat van. Maar dit seizoen speelt hij iedere wedstrijd (op een paar helftjes na) ronduit slecht. Dat is wel zorgelijk. Hij is ook absoluut niet onvervangbaar, zeker nu niet. Enkel zijn rendement is lastig om door een andere speler in te vullen. Maar totaal niet onmogelijk.

Overigend heeft Messi weleens een minder seizoen, nooit een slecht seizoen. ;-)

07-03-2021 13:16

Dezwartetulp +77600

Met wat jij heel dramatisch, dramatisch noemt, nog altijd de beste aan onze kant.

En no worries, kwaliteit verloochent zich niet, die komt weer bovendrijven.

07-03-2021 13:49

RicoFR36 +27104

Welnee. Sterker: Berghuis is dit seizoen 1 van de mindere. Op Diemers na uiteraard.

07-03-2021 14:03

Dezwartetulp +77600

Hahaha uhhh ok man :)

07-03-2021 14:06

RicoFR36 +27104

Nee hoor. Linssen, Diemers en nog een aantal zijn nog slechter. Maar Berghuis behoort wel tot die groep. Elke week een 3-5 en heel soms een 6je of hoger.

07-03-2021 14:34

Dezwartetulp +77600

Gaat er om dat de jongens op die 8 andere posities afgebrand worden en Toornstra opeens de grote Messias is...en dat slaat helemaal door.

Toornstra is de nu een van de weinigen die z’n vorm nog een beetje vasthoudt, maar was de afgelopen jaren ook gewoon heel wisselvallig.

Maar goed, prima hoor, 9 nieuwe jongens die meer techniek hebben dan de huidige spelers. Helemaal voor.

07-03-2021 12:20

RicoFR36 +27104

Dat is pas sinds het 2e seizoenshelft, Connie. Daarvoor behoorde hij wekelijks tot de slechtste spelers.

En zo goed speelt hij ook weer niet... laten we niet overdrijven. Het is ook vooral dat de rest geel zwak speelt. Hij kan de rest niet meetrekken.

07-03-2021 12:49

CPP +3537

DREAM ON. Bijna een heel elftal met nieuwe jongens die meer techniek hebben vind je niet. Niet met het budget van Feyenoord. De Feyenoord spelers hebben een prima techniek, maar op één of andere manier komt het er niet constant uit. Moeten al heel blij zijn als we 1 tot 3 versterkingen kunnen halen en verder onze spelers koesteren en steunen. WIJ ZIJN FEYENOORD en wie het anders wil moet lekker fan worden van de hoofdstedingen of Barcelona.

07-03-2021 12:53

Dezwartetulp +77600

Haha dat laatste, dom gelul. Dus als je vooruit en beter wil, ben je geen Feyenoorder? Denk nog ‘s na.

07-03-2021 12:55

CPP +3537

Als je niet realistisch bent en ook het niet kan accepteren dat Feyenoord nou eenmaal Feyenoord is (een club voor de ietwat sadomasochistisch aangelegden), kan je beter fan worden van een andere club, ipv supporter van Feyenoord. Feyenoorder ben je niet voor de lol. Steun je club en de spelers of kanker anders lekker op. (wie de schoen past trekke hem aan)

07-03-2021 13:51

ms11 +627

Contract voor het leven geven, kan de komende jaren rustig richting het Maasgebouw werken als zijn passie daar dan ligt (wetende dat hij een diploma heeft in de richting van Bedrijfseconomie of iets dergelijks)

07-03-2021 02:39

Jossa +4458

Heeft fiscale economie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Is van plan dat af te maken na zijn carrière als profvoetballer.

07-03-2021 10:24

ms11 +627

Dan kan die mooi stagelopen bij Pieter Smorenburg

07-03-2021 11:45

datenewoordFEYENOORD +12841

Uiteindelijk toch elk seizoen weer heel belangrijk voor het team. Prima speler.

07-03-2021 01:53

FR-Alkmaar +6910

Eindelijk veel lof voor Toornstra, deze dag. De critici blijven even weg.

07-03-2021 01:49

Pritstift +1173

Wat is hij al lang ontzettend belangrijk voor Feyenoord zeg! Ondergewaardeerde speler. Verdient zijn eigen liedje van het legioen!

07-03-2021 00:46

huissie79 +20237

Dat heeft hij al een paar jaar.

07-03-2021 00:53

huissie79 +20237

Je komt niet in de kuip?

98 to piano

07-03-2021 10:08

Pritstift +1173

Hahahaha rot op man, heb al 15 jaar een seizoenskaart. Dit nummer staat wel op maar is niet voor Toornstra. Kom jij wel eens in de Kuip?

07-03-2021 12:02

JJvG_FR +3336

hahaha pik, hou gewoon je bek man. 15 jaar seizoenskaart en niet weten dat Toornstra een eigen nummer heeft op 98 to piano maakt je een van de grootste clowns hier.

07-03-2021 15:46

huissie79 +20237

Toch wat beter opletten dan ;-)

07-03-2021 17:01

Pritstift +1173

Harder zingen!

09-03-2021 13:00

JJvG_FR +3336

Leef jij onder een steen?

07-03-2021 01:25

datenewoordFEYENOORD +12841

Nee want die heeft hij nog niet ...

07-03-2021 01:52

FeyenoordEde +5

Zie veel mensen die Jens als aanvoerder willen zien, maar ik dacht dat die ooit gezegd heeft zelf geen aanvoerder te willen worden.

07-03-2021 00:27

Wessi +134337

nieuwe aanvoerder !

07-03-2021 00:15

rupje2010 +740

Het enige wat ik van Jens mis zijn de vrije trappen. Bij Utrecht ging de ene na de andere erin en bij Feyenoord is dat nooit gelukt. Dat is best gek.

07-03-2021 00:10

Tweebenig +6

Wie staat er als eerste bij de bal, zowel links als rechts????

07-03-2021 00:33

brian85 +4695

Ik wil raden.... Berghuis?

07-03-2021 00:40

BBB +963

Hij moet idd meer de kans krijgen, heeft een fantastische trap , net als bij nu bij de corners van kockcu die komen vaak niet eens voorbij de eerste paal , onbegrijpelijk als je 5 x per week traint

07-03-2021 00:45

Tweebenig +6

Haha, je hebt gelijk. Af en toe, nou eigenlijk wel vaak, zij de corners bedroevend. Lachwekkend voor een profvoetballer!!

07-03-2021 01:13

Nol +3196

Op de één of andere manier lijken al die vrije trappen specialisten het verleerd te zijn zodra ze bij Feyenoord gaan voetballen de laatste jaren.

07-03-2021 08:26

Goof-j +690

Contact voor het leven geven deze topper. Wat een held....

07-03-2021 00:08

FeyenoordVdam +5817

Toornstra is een held. Blijven behouden en dan in de club opnemen. Ik kan me geen topwedstrijd herinneren die we wonnen zonder sterke rol van Toornstra.

07-03-2021 00:03

jack98 +47539

250 wedstrijden gespeeld en gelijk weer twee doelpunten meegepakt. Hij moet sowieso basis staan in dit Feyenoord!

06-03-2021 23:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties