NAC Breda wil door met Hendriks: ''Het ligt aan Feyenoord''

NAC Breda wil door met Hendriks: ''Het ligt aan Feyenoord''

NAC Breda staat ervoor open om Ramon Hendriks ook volgend seizoen te huren van Feyenoord. De 19-jarige verdediger maakt een goede ontwikkeling door en doet de nodige ervaring op in de Keuken Kampioen Divisie.

''Het ligt aan Feyenoord wat ze met hem willen'', vertelt Maurice Steijn in gesprek met BN DeStem. ''Als ze hem nog niet goed genoeg vinden, kunnen wij hem prima gebruiken. Een wedstrijd als tegen Jong AZ hoort bij het leven van een voetballer. Dat zijn leermomenten, daarom heeft Feyenoord hem bij ons neergezet.''

''Het is sowieso moeilijk een linker centrale verdediger te pakken”, vervolgt Steijn, die graag ook volgend seizoen de beschikking heeft over een verdediger die Nederlands spreekt. ''Hendriks is zeker een optie volgend seizoen tenzij we zelf iemand kunnen halen natuurlijk die aan onze eisen voldoet.''

Fouten tegen Jong AZ
Hendriks speelde maandagavond geen goede wedstrijd, maar volgens Steijn wordt hij hier juist sterker van. ''Ik heb hem bij me geroepen, want hij zat er doorheen in de kleedkamer. ‘Kop op, je hebt het tot nu toe hartstikke goed gedaan. Je komt van Feyenoord onder 21. Zonder wedstrijdritme hebben we je erin gegooid.’ Fouten horen erbij. Hendriks kan een keer slecht spelen, zoals De Rooij een aantal wedstrijden niet goed heeft gespeeld. Hier moet hij van leren. Ik heb daar niet zoveel moeite mee.''

Lees meer over
Maurice Steijn Ramon Hendriks
Plaats reactie
666

beppie172 +66556

Grensrechter mist even een zuiver doelpunt van NAC. Ruim achter de lijn.

12-03-2021 22:39

switzer +11010

Hij komt er. Echt.

12-03-2021 22:25

CPP +3537

Hendriks speelde, op de beginfase 2e helft na, helemaal niet zo slecht. Onbegrijpelijk dat hij zo ongeconcentreerd uit de kleedkamer kwam en toen 2 fouten maakte waardoor AZ 2 keer scoorden. Wel knap dat hij zich prima herstelde en dat toont karakter.

12-03-2021 22:10

Willem_B +56551

Steijn niet onbelangrijk in de begeleiding van spelers met potentie. Jongens kunnen lekker rijpen in de (quasi) luwte onder zijn bewind.

12-03-2021 19:39

slimspelen +4217

Goed genoeg, is goed genoeg. Terughalen en opstellen.

12-03-2021 18:13

k94 +464

Indien Senesi blijft en Nac promoveert lijkt het me een fantastische optie. Heeft Ramon een mooi half jaar ritme opgebouwd in de k k divisie, kan hij het volgend jaar in de eredivisie laten zien.

12-03-2021 17:21

dennis058 +137

Als je goed genoeg bent, ben je nooit te jong... Mooi terughalen, Senesi verkopen en hem de kans geven

12-03-2021 16:29

Robin76 +4453

Nee idd te snel.. eerst van de Ven halen.
Ik zou hem nog ergens bij een eredivisie club stallen

12-03-2021 21:55

CPP +3537

Nee joh. Is verder in zijn ontwikkeling maar echt veel te weinig kwaliteit voor Feyenoord. Jij was waarschijnlijk ook groot fan van het halen van van Hecke?

12-03-2021 22:12

Robin76 +4453

Nee van Hevke niet... maar die vd Ven is andere koek..

Mark my words... deze kerel maakt nog een tussenstap en haar daarna naar de Europese sub top

12-03-2021 22:55

hoekieuitzoekie +21751

Als Senesi blijft mooi daar laten. Anders terughalen en hier voor zijn plek gaan.

12-03-2021 16:23

chris46 +0

voor Hendriks zou het mooiste zijn als hij nog een jaar bij een van de keuken clubs kan spelen die een ander systeem spelen.

12-03-2021 16:17

beppie172 +66556

Waarom in de Keuken als je Eredivisie kan spelen.

12-03-2021 21:56

chris46 +0

ja bij Twente of Heerenveen daar zetten ze hem na een slechte wedstrijd net als nu bij Nac niet direct er naast, maar bij de rest kan je dat vergeten en hij is pas 19 ?

13-03-2021 01:24

1908forever +18306

NAC heeft toch een samenwerking met Manchester city?

12-03-2021 15:48

1908forever +18306

Goede trainer die Steijn.
Met zo'n trainer kun je verder als speler.
Niet gelijk de grond in boren daar schiet je niets mee op.
Als ze hem volgend seizoen weer huren kunnen ze dan ook niet meteen een tweede speler erbij nemen.
Iemand als Conteh.

12-03-2021 15:47

poklaan +2494

Hij moet volgend jaar sowieso Eredivisie voetbal meemaken.

12-03-2021 15:40

Rotterdam1983 +5793

Ik denk dat Arne Slot hem zelf mee wilt maken op trainingen en in de oefenpotjes tijdens de voorbereiding

12-03-2021 15:31

maaartijn +15820

Als Senesi gaat moet je hem er bij halen. Anders weer verhuren. Het belangrijkste is dat dit soort jongens blijven spelen.

Feyenoord zou (als Senesi gaat) een serieuze stap kunnen maken door met Hendriks en Geertruida centraal te gaan spelen. Slot rugdekking geven vanuit de directie, in het begin moeten die jongens fouten mogen maken. Als ze zich maar ontwikkelen.

12-03-2021 15:24

Rotterdam1983 +5793

Al gaat Senesi niet.Slot moet hem sws erbij nemen.Wie moet er dan gaan staan als Senesi geblesseerd raakt?

12-03-2021 15:32

maaartijn +15820

Ja, maar dan komt hij te weinig aan spelen toe. Dan maar Burger LCV ;)

12-03-2021 21:30

Rotterdam1983 +5793

Ja dat is ook wel weer zo inderdaad.Ik kijk er niet raar van op dat ze dan Viergever in de zomer gaan halen

12-03-2021 22:37

maaartijn +15820

Zo’n soort oplossing zou inderdaad niet vreemd zijn.

13-03-2021 00:06

tomajo-nl +1160

Nac lijkt me een prima club om een samenwerkingsverband mee aan te gaan.
Daar zijn trommels ook verboden!

12-03-2021 13:47

svds +33750

Daarlangs nog minimaal 2 jaar. Nog lang niet goed genoeg. Optimistisch altijd hij moet gelijk in Feyenoord 1. Nee hij moet elke week spelen veel leren fouten maken en dan over 2 jaar als echte kerel er staan voor Feyenoord

12-03-2021 13:47

tussenjaar +6268

Gelijk doen!

12-03-2021 13:44

ernst H +4998

Die vd Zeeuw is toch ook een behoorlijk talent en cv.

Wat ik van die jongen heb gezien, maar dat is niet heel veel.

Maar in potentie lijkt die beter.

12-03-2021 13:40

CPP +3537

Dan heb ik meer vertrouwen in Owusu.

12-03-2021 22:13

mavs +5574

Nog 1 jaartje rijpen bij NAC (misschien in de Eredivisie). Eventueel kun je Burger volgend jaar als backup voor Senesi gebruiken

12-03-2021 13:32

feyenoordsaff +0

Laten we dat maar niet doen

12-03-2021 15:52

Bati +40217

Gewoon terughalen, deze jongen is echt goed en kan zich achter Senesi ontwikkelen. Die 2 maken dan beiden nog genoeg minuten

12-03-2021 13:31

ricodetico +13075

Want hoeveel wedstrijden/minuten speelt Senesi niet? Hij kan beter nog een heel seizoen bij NAC spelen en dan hopelijk in eredivisie.

12-03-2021 13:49

Bati +40217

Dat weet je ook echt precies van tevoren, maar je snapt zelfd denk ik ook wel dat als je competitie, beker en hopelijk ook Europees voetbal speelt dat Senesi echt niet al die westrijden gaat spelen.
Sterker nog dat moet je niet eens willen.

12-03-2021 15:26

LeroyFer14 +1778

Laat hem maar rijpen daar nog te vroeg voor Feyenoord 1

12-03-2021 13:23

Feyedaantje +147

Had hij niet contract tot 2022?

12-03-2021 13:20

rovo +9418

Dat is wel lang nog een seizoen hoelang heeft hij nog een contract bij feyenoord

12-03-2021 13:13

Woeke +8663

Kun je ook verlengen natuurlijk

12-03-2021 13:20

wijnaldum2 +3617

Prima leerschool, fouten maken hoort erbij. Hij moet volgend jaar minuten krijgen in de eredivisie, of dat bij Nac is maakt me niet uit

12-03-2021 13:10

PietertjeFC +651

Denk dat Steijn wel een prima trainer is voor Hendriks. Hopen dat NAC promoveert en hij dan daar nog een jaar kan rijpen!

12-03-2021 13:01

FR4everandalways +126707

Dit is een prima voorbeeld van een jeugdspeler te laten rijpen. Bij Feyenoord was hij gelijk met de grond gelijk gemaakt, maar bij zo'n clubje mag je gewoon fouten maken. Iets wat enorm belangrijk is voor een jonge jongen. Gewoon nog een jaartje verhuren aan NAC dus.

12-03-2021 12:50

Aidan_Exclusive +7798

Klinkt als een prima omgeving om hem nog een jaar te laten rijpen, met een trainer die snapt hoe het werkt.

12-03-2021 12:48

Spiderpig +176996

Gewoon nog een jaar verhuren aan NAC, wordt hij alleen maar beter van

12-03-2021 12:36

atavistic1997 +3725

mee eens mits nac promoveert, stapje hoger is mooi voor de ontwikkeling

12-03-2021 12:47

2018-2019 +1442

Het nadeel van die promovering is dat hij dat hij dan degradatievoetbal moet gaan spelen. Dat is best anders. Of hij daar dan veel van leert is dan weer de vraag.

12-03-2021 12:51

jggp1908 +4227

Voor een verdediger is dat denk ik niet eens zo heel erg

12-03-2021 12:53

maxguidetti +1

Voor een verdediger is degratievoetbal juist wel goed, veel te doen/veel situaties in een wedstrijd. Bij een dominante ploeg veel minder werk te verrichten, minder leerzaam. Aanvaller juist andersom.

12-03-2021 13:09

Spiderpig +176996

Ervaring opdoen is het belangrijkst

12-03-2021 14:53

Renzo +1078

Mooie leerschool toch, voor zo'n jonge gozer.

12-03-2021 12:33

jack98 +47538

Liever houden en laten spelen. Als Slot dat niet wilt, dat verhuren aan een eredivisie club en ja, dit mag NAC zijn.

12-03-2021 12:25

spzm +13465

Oké baas

12-03-2021 12:30

ReetjeP +872

Als vervanger van Senesi komt hij (nog) te kort.

Touba of v.d. Ven zijn beide iets verder, maar geen idee of dat al niveau Feyenoord 1 is.

Ideaal zou zijn Touba of v.d. Ven achter Senesi, dan Hendriks jaar eredivisie, jaar erop Senesi weg en je hebt 2 linker cv’s die kunnen concurreren.

Johnston zie ik het niet redden, al is die best belangrijk bij Wigan en kan ik mij vergissen! Als dat zo is hoef je niet eens te kopen!

Een rechter cv achter Geertruida is ook geen overbodige luxe en misschien een gekke optie, waarom niet Botteghin verlengen, of Fer daar als back up laten spelen?

12-03-2021 12:16

Bati +40217

Nee hoor hij komt helemaal niet tekort

12-03-2021 12:26

Bati +40217

Want ik zeg ook echt dat die als vervanger van Senesi moet komen he pffff.
Hendriks achter Senesi is prima

12-03-2021 15:27

Pelle9 +1

Het is beter om het te verhuren aan NAC nog een seizoen ookal spelen ze K,kd
omdat hij dan ook aanvallend voetbal speelt waar zijn kwaliteiten liggen.
Laat hem nog 1 jaar ergens basis spelen dan bij feyenoord erin

12-03-2021 12:16

Rik010 +664

De jongens van het eerste maken elke wedstrijd fouten. Hopen dat deze jongen Senesi kan opvolgen.

12-03-2021 12:11

lfr1908 +22526

Als Senesi gaat deze jongen meteen terug halen.

12-03-2021 12:03

johnbgoode +366

Lijkt me inderdaad goed als Hendriks volgend jaar een seizoen op eredivisieniveau verhuurd kan worden. Is naar mijn mening nog niet klaar voor Feyenoord 1, maar zou na dit seizoen de KKD wel ontgroeid moeten zijn. Als NAC promoveert zou het ideaal zijn hem daar weer te stallen, anders op zoek naar een andere club die wel eredivisie speelt.

12-03-2021 12:00

skin +14126

Hele goede ervaring dit. Mocht Senesi toch niet worden verkocht zou ik Hendriks zeker nog een jaartje daar stallen. Hopelijk lukt het NAC om te promoveren. Wat eredivisie ervaring zou helemaal mooi zijn namelijk.

12-03-2021 11:43

lauwersfr +889

Helemaal akkoord met je, stel als ze promoveren zou ik hem sowieso nog een jaartje daar durven laten. Lijkt me de ideale tussenstap

12-03-2021 11:45

skin +14126

Zeker. Alleen wegens financiele situatie zie ik het ook wel gebeuren dat het misschien noodzakelijk wordt om hem bij het eerste te halen al.

12-03-2021 11:48

lauwersfr +889

Daar had ik nog niet bij stil gestaan, maar dat kan wel eens goed gebeuren ja

12-03-2021 13:42

VDVD +20679

Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie wel leuke club, voorbereiding afwachten.

Geen basisplek + genoeg LCV's -> Verhuren.

12-03-2021 11:35

Lucas_010 +6597

Uhmmmm senesi is de enige lcv die wij hebben hoor

12-03-2021 11:59

Frankster +21254

Kwam johnstone nog terug? Hoe zat dat ook alweer?

12-03-2021 12:04

Lucas_010 +6597

Die loopt uit zn contract volgensmij

12-03-2021 12:06

johnbgoode +366

We hebben de Wolf nog.

12-03-2021 12:10

pellevg +4438

U vergeet de Breda op het eind

12-03-2021 13:25

Theedoek +18055

Fijne trainer wel.

12-03-2021 11:33

skin +14126

Volgens mij is hij wel een goede coach voor dit soort talenten inderdaad. Veel beter dan zo'n van de Looij bijv. Die destijds bij willem II zat toen wij Schuurman daaraan verhuurden.

12-03-2021 11:49

.:Feyenoord1908!:. +3647

Als NAC promoveert, dan altijd doen.

12-03-2021 11:32

2018-2019 +1442

Dat wordt heel anders dan, namelijk degradatievoetbal. Ik vraag mij af of je van een heel seizoen degradatie voetbal zo veel wijzer wordt.

12-03-2021 12:55

nummer3 +680

Lijkt me voor een verdediger geen probleem. Voor aanvallende spelers geen goed idee inderdaad.

12-03-2021 14:16

.:Feyenoord1908!:. +3647

Precies nummer 3. Als verdediger heb je genoeg te doen.

12-03-2021 16:02

troy +2280

Klinkt goed. Hendriks maakt een positieve ontwikkeling door. Een 1/2 jaartje in de KKD is onvoldoende om serieus te concurreren in de selectie van Feyenoord volgend jaar. Ik vind het erg naïef dat sommigen serieus denken dat dat een realistische optie is. Te jong en te weinig ervaring en zeker niet foutenvrij. Je moet jonge spelers ook de tijd geven zich te ontwikkelen en niet te vroeg brengen want daaraan gaan ze kapot. Ik zou het een prima zaak vinden om Hendriks nog een jaar bij NAC (of elders) te laten spelen. Overigens horen we van het door velen bewierookte talent Azarkan bitter weinig. Hij komt (nog?) niet aan de bak in de KKD. Zouden die trainers er dan allemaal naast zitten of is die wellicht toch een minder groot talent dan gedacht wordt?

12-03-2021 11:31

Euro010 +2232

Voor de leeuwen gooien. Doen ze in de hoofdstad ook.
Daar komen ze met 18/19 jaar in de basis of spelen geregeld en laten het zien.
Kijk maar naar Timber, Brobbey en al die andere talenten.

12-03-2021 11:27

troy +2280

Ja, maar dat zijn echt grote talenten en die hebben veelal al minimaal een heel seizoen in het jong team van 020 gespeeld.

12-03-2021 11:33

lauwersfr +889

Die hebben vaak ook wel iets meer ruimte en luxe om eens een speler de kans te kunnen geven.
Bij ons is het een heel seizoen crisis, dat je dan bv een centrale verdediger zou zetten geef je die jongen misschien een trauma

12-03-2021 11:47

nummer3 +680

Die hebben meestal ook al een behoorlijk aantal wedstrijden in de kkd op hun naam hoor. Dat is het grote voordeel van Jong Ajax, dan hoef je niet aan NAC te verhuren.

12-03-2021 14:18

Euro010 +2232

Klopt. En laat deze knul nu net KKD spelen. Dus voor de leeuwen gooien er mee!

14-03-2021 15:02

frankprins +3

Tja lastig. Normaliter zou een extra jaartje bij NAC - helemaal als ze eredivisie spelen - perfect zijn. Maar Senesi zal vertrekken, Botteghin is echt te oud en Spajic is troep. Heb je met Geert maar 1 CV in de selectie... Moet je dus 3 cvs halen om een extra verhuurperiode van Hendriks te permitteren

12-03-2021 11:25

Mr-T +2010

Als hij geen basis speler wordt gewoon verhuren. Op de bank zitten worden niemand beter van. Dan wordt je idd voorbij gegaan door spelers als vd ven van Volendam. Wel goede speler die vd ven maar als Hendriks meer minuten in de keuken had gemaakt was hij verder geweest dan die minuten bij o21

12-03-2021 11:25

FeyenoordVdam +5817

“Mits we zelf iemand kunnen halen natuurlijk.”

Ah oke, dus je haalt Hendriks op voorwaarde dat NAC zelf ook iemand kan halen. Logisch.

12-03-2021 11:22

FrNiels2017 +157548

Tja, tenzij er niks meer bijkomt. Dan heb je aan Hendriks natuurlijk ook niks.

12-03-2021 11:35

FrNiels2017 +157548

Misschien hebben ze anders sowieso te weinig spelers en doeken ze de tent op? Beetje 6e elftal zaterdagochtend 10.30. 'Ja als Rick niet komt kun jij ook wel thuisblijven'

12-03-2021 11:36

FeyenoordVdam +5817

Hahah wellicht dat dat het is!

12-03-2021 11:37

ElPanzeFr +21974

Direct terughalen deze zomer en laten concurreren met Van de Ven zodra Senesi verkocht is

12-03-2021 11:21

johnbgoode +366

Van de Ven gaat zo 2 à 3 miljoen kosten. Dat soort bedragen kan Feyenoord zich toch niet veroorloven alleen om de concurrentie aan te gaan? Volgens mij is Hendriks beter dan van de Ven en kan je dat geld goed gebruiken voor een rechtsback en/of een vervanger voor Fer.

12-03-2021 12:05

ElPanzeFr +21974

Volgens mij is Van de Ven juist beter, een van de beste verdedigende talenten van Nederland imo. En dan zou 2 a 3 miljoen ook te doen moeten zijn. Maar je stipt wel precies het goede punt aan dat we eigenlijk op heel veel posities versterking nodig hebben: links centraal, rechtsback, verdedigende middenvelder, spits en misschien ook nog back ups op rechts centraal, linksback en keeper (als Haps en Marsman weggaan)

12-03-2021 12:12

beppie172 +66556

Als Senesi gaat heb je echt wel 2-3m voor een vervanger.

12-03-2021 22:06

FeyenoordJesper +250

Die komt er wel

12-03-2021 11:18

Babbel +4115

Hoe is het mogelijk dat er nog Nederlanders rondlopen die het verschil tussen "mits" en "tenzij" niet weten?

12-03-2021 11:16

bfst19 +5426

Alles of niets voor Steijn. Óf twee LCVs, of geen.

12-03-2021 11:20

FeyenoordVdam +5817

Je was me voor. Valt me op dat veel van mijn vrienden die in Rotterdam opgegroeid zijn daar last van hebben.

12-03-2021 11:23

beppie172 +66556

Veel gehoord bij cultuurverandering:
Van
Nee, tenzij
naar
Ja, mits

12-03-2021 22:16

flessentrekker +154

Deze jongen volgend jaar verhuren aan een subtopper in de eredivisie.

12-03-2021 11:15

dekenner +0

Dan kan hij net zo goed bij ons blijven haha

12-03-2021 11:19

flessentrekker +154

Daar heb je een punt XD

12-03-2021 11:21

kevinmulFR010 +18073

Als ze promoveren ja.

12-03-2021 11:13

rickz +14973

Hendriks speelde maandagavond geen goede wedstrijd, maar volgens Steijn wordt hij hier juist sterker van. ''Ik heb hem bij me geroepen, want hij zat er doorheen in de kleedkamer. ‘Kop op, je hebt het tot nu toe hartstikke goed gedaan. Je komt van Feyenoord onder 21. Zonder wedstrijdritme hebben we je erin gegooid.’ Fouten horen erbij.

Lief.

12-03-2021 11:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties