''Zonder Berghuis zit er geen enkele dreiging in de voorhoede''

''Zonder Berghuis zit er geen enkele dreiging in de voorhoede''

In de AD Voetbal Podcast wordt de rode kaart van Steven Berghuis uitvoerig besproken. Dat de aanvoerder van groot belang is voor Feyenoord erkent iedereen, maar tegelijkertijd zit er een 'scherp randje' aan bij de topscorer. De vraag wordt gesteld of Arne Slot er goed aan zou doen om volgend jaar met hem aan de slag te gaan.

"Berghuis is de eerste speler waar hij de afgelopen maanden mee sprak", weet clubwatcher Mikos Gouka. "Hoe staat hij erin? En als hij blijft, moeten ze dan het contract verlengen? Daar is eigenlijk geen geld voor. Berghuis zelf is heel duidelijk geweest: 'Ik ben vier miljoen waard in de zomer en als ik nog een keer een stap wil zetten is dat nu. Er komt een EK aan, dus ik ga helemaal niet praten over contractverlenging. Ik sta onder contract, dus als er niks komt, speel ik volgend jaar ook nog voor Feyenoord.'"

Gouka zelf denkt dat Berghuis er wel goed aan doet om de stap te maken. Ook voor Feyenoord, zodat hij niet een jaar later gratis de deur uit loopt. "Ik ben het ermee eens dat het tijd wordt dat hij een stap zet, maar ik heb ook wedstrijden gezien in de voorbereiding waarin hij niet meedeed. Dan wordt het wel heel erg moeilijk voor Feyenoord. Als je met een voorhoede komt met bijvoorbeeld Sinisterra op rechts, Linssen op links en Bozeník in de spits... Daar zit eigenlijk geen enkele dreiging in."

De zoektocht naar een vervanger zal dan ook een lastige worden. "Je moet iemand vinden die net zo onvoorspelbaar kan spelen als Berghuis. En dan moet die ook nog eens betaalbaar zijn. Ze hebben de laatste weken nieuwe scouts aangesteld, dus die moeten aan de bak. Er moet echt gezocht worden, ook in de krochten van het voetbal, om Feyenoord aan nieuwe spelers te helpen."

Lees meer over
Steven Berghuis Luis Sinisterra Bryan Linssen
Plaats reactie
666

nevergiveup010 +1385

lul niet zo gek met je zonder Berghuis heeft de voorhoede geen stootkracht,waar was die dan al die tijd tegen
AZ,Ajax,Heerenveen,Vitesse en al die gelijke spelen tegen kleinere cluppies
zwaar overgewaardeerde spelers met vele mankementen , is niet snel , gaat nooit diep , lijd veel balverlies ook , vele duels verliezen , 1 groot oordeel is dat die een mooi schot in zijn linkerbeen heeft , meer niet .
En oh ja , hoeveel vrije trappen schiet hij er in ???
Veel.goals uit pingels ook nog

28-04-2021 16:22

main-bolah_51 +240

@ Hasil...500 % eens met jouw visie.
Berghuis is een wisselvallige voetballer, slap karakter, bang in de fysieke duels, geen leiderstype en er zit echt een schroefje los de bovenkamer van dit grote kind.
Tegen Vitesse kreeg meneer die ene kans om zijn "beste kwaliteit" te verzilveren......, maar nee meneer schoot binnenkant voet op de korte hoek i.p.v. de lange hoek die vrij was!
Zonder Berghuis liep het met 10 man veel beter.....
Dus lijkt mij beter geen beroep meer op hem doen voor het nieuwe 11-tal van Arne Slot.
Hij zal ons opnieuw afzetten met een verlengd contract en bovendien is zal dit verwende kind snel de sfeer verpesten.

27-04-2021 11:26

ringostar +9

Eigen schuld hadden we maar een echte spits moeten kopen nu verliezen weer van Ajax pfff...berghuis bedankt

27-04-2021 09:57

Snoek1974 +1827

Zou je voor die 4 a 5 miljoen van Berghuis Ihatarran kunnen halen , zit wel een smetje op , maar 1 op 1 zonder smetje ga je niet halen voor dat bedrag

26-04-2021 20:23

BradaF1 +271

Daar heb je ook geen kut aan, ook zo labiel als de pest.

28-04-2021 08:08

louisvanderploeg +13007

"Die net zo onvoorstelbaar kan spelen als Berghuis"

Bal aannemen, proberen binnendoor te komen en met links de bal erin krullen.
hoezo? onvoorspelbaar

26-04-2021 20:22

Heyplaat +1295

Begin een met het ontbinden van het contract van Britney Linssen.

26-04-2021 19:46

fr_antwerp +2021

Sinisterra - Bozenik - Balde

Niet onaardig hoor, ik ben benieuwd!

26-04-2021 19:41

tvdn03 +490

Berghuis de beste man bij ons. Kap met zeiken en laat hem goed afsluiten hier. Mag van mij gewoon bijtekenen

26-04-2021 18:50

1234567890 +175049

Met Berghuis erin ook niet meer ,lekker opzouten

26-04-2021 18:42

hasil +8

Het is een illusie te denken dat de top in Europa of zelfs de subtop op Berghuis zit te wachten. Bij een middenmoter in de Bundesliga of serie A kan hij nog wel terecht voor die 4 miljoen. Als hij nog wat wil verdienen moet hij dat doen maar sportief gezien heeft hij ook geen perspectief meer...

Berghuis kan op momenten een goede speler zijn maar het is geen speler waar ik als Slot zijnde min of meer afhankelijk wil zijn. Een echte leider is het niet ook al hebben ze hem voor zijn eigen gemoedsrust maar die band gegeven. Karakterologisch is hij gewoon niet geschikt voor die rol. Maar ga dat nu maar eens even zeggen tegen mijnheer Berghuis met zo'n groot EGO.

En een dertig jarige zie ik 1,2, 3 ook niet meer veranderen ook niet door Slot. Je moet dus beginnen de situatie te accepteren zoals die is en dan is het wellicht toch beter dat je afscheid van elkaar neemt. Dan kan Slot zonder al die ballast een team gaan samenstellen. Met een Sinisterra op die positie zie ik dat wel zitten...

26-04-2021 18:15

nevergiveup010 +1385

Berghuis moet ook zelf is in de spiegel kijken , speelde als een drol , miste 2 grote kansen , leed zelf veel balverlies en als kers op de taart een rode kaart
Hoorde net op Rijnmond ,zonder Berghuis stelt de voorhoede niks voor , nou we hebben het diverse keren gezien , met hem ook niet , zijn langste tijd gehad hier

26-04-2021 18:07

joepfey +3

feit is gewoon dat we beter begonnen te spelen na de rode kaart

ze maken steven groter dan dat hij is

26-04-2021 18:02

nevergiveup010 +1385

in die trend schreef ik ook net hierboven

26-04-2021 18:08

possie +67

Ik zie het probleem niet zo. Baldé is een rechtsbuiten en geen enkele tegenstander weet hoe hij speelt. Zelfs wij weten het niet hie hij speelt. Misschien speelt hij de pannen van het dak. En er is geen mooiere tegenstander om ritme op te doen dan tegen de nummer laatste.

26-04-2021 17:36

klick44 +18131

Viel redelijk in gister

26-04-2021 18:50

IJzerenKees +130782

zonder berghuis geen storing

26-04-2021 17:33

Nietzobedoeld +1184

Sinistera heeft genoeg dreiging. Dit seizoen wat weinig effectief, maar als hij weer in vorm is misschien wel de speler met de meeste dreiging.

26-04-2021 16:49

ernst H +4998

hoorde Iemand zeggen dat Berghuis geen aanvoerder meer moet zijn en mentale begeleiding zijn moeten krijgen vanuit de club.
Vond ik niet zo,n slecht idee.
Dat doen ze elders ook,

26-04-2021 16:37

martino1987 +14724

allemaal door advocaat en zijn laffe speelwijze. berghuis is de hele wedstrijd bezig met terug sprinten omdat er niet door gedekt wordt omdat advocaat altijd laf en afwachtend speelt, als iedereen doordekt en pressie speelt hoef berghuis en niet zovaak terug te rennen en veel kortere afstanden. en is hij op de plek waar hij moet zijn om gevaarlijk en beslissend te zijn

26-04-2021 15:56

Sinister +13057

Berghuis moet met zijn kont in de 16 van de tegenstander staan. Die gozer zou zich helemaal suf scoren bij Ajax. Zoals Feyenoord nu speelt loopt hij er maar verloren bij. Dan heb je een middenveld die het spelletje niet zien en als spits heb je dan Linssen. Wat een feest...

Dat Berghuis überhaupt op komt dagen iedere week is eigenlijk al een godswonder. Hij krijgt riant betaald, maar niet genoeg als je ziet waar hij mee samen moet spelen. Heb meer medelijden met hem dan dat ik mij aan hem stoor.

Ik hoop dat hij blijft met het vooruitzicht van Slot en een aanvallender speelstijl.

26-04-2021 15:30

sziep +8761

Medelijden met iemand die 2 miljoen per jaar verdient voor zijn hobby....
En dan ook nog de helft van de wedstrijden ongemotiveerd is....

Hij is niet goed genoeg voor een niveau hoger dat is al bewezen!
Maar laat hem maar gaan, komt de sfeer van het team ten goede denk ik!

En een goed team presteert beter dan berghuis als individu.

26-04-2021 15:35

WP87 +0

Hoezo maken ze die gozer nou zoveel belangrijker dan hij is ....

26-04-2021 15:28

Feyekees +1228

Zou zo maar eens kunnen dat het elftal beter gaat draaien zonder Berghuis. Ik zal niet ontkennen dat hij onze beste speler is, maar het lijkt erop dat de rest door zijn doen en laten in het veld in een kramp schieten. We gaan het de komende wedstrijden meemaken...

26-04-2021 15:09

wilbert17 +23477

Euh.....nee.

26-04-2021 15:13

Dezwartetulp +76944

Zoveel ‘supporters die Berghuis graag zien gaan...en daarnaast pleiten voor Bozenik in de basis................

Dit is het kernprobleem van deze club in een notendop. Dit zijn mensen die helemaal geen successen willen. Die psychologisch niet met succes kunnen omgaan en veel liever zwelgen in ellende, minderwaardigheidscomplexen en zelfmedelijden.

Anders valt deze bizarre voorkeur niet te verklaren.

26-04-2021 14:59

faajenoort +4763

Precies. Dat dus. Hopen dat hij verlengt.
De situatie is volgend jaar totaal anders. Doemdenken is zinloos.

26-04-2021 15:09

garrit68 +425

Met ook niet....

26-04-2021 14:57

FR-JJN +12872

Waar spelers vallen staan nieuwe spelers op.
De beste individuen maken niet altijd het beste team

26-04-2021 14:52

garrit68 +425

Zeer wijze spreuk...

26-04-2021 14:57

sziep +8761

Precies dit

26-04-2021 15:38

SalsaSamba +6586

Het team is ook zo neergezet om de 0 te houden en dat Berghuis een bevlieging heeft en de bal erin prikt.

26-04-2021 14:52

tomassonlegend +1058

Precies dit. als beghuis zijn dag niet heeft, zoals gister, of gewoon constant dubbele dekking heeft, is het klaar

26-04-2021 15:17

steviebergosso +0

Ja hij moet gewoon keer normaal doen want nu hebben we hem niet tegen die Amsterdammers

26-04-2021 14:46

SopLul +712

Je kunt prima de beste speler zijn, maar dat het team zonder jou toch beter speelt hoor.
Echt geen rocket-sience.

26-04-2021 14:38

Mrunterwijst +10615

Jammer genoeg is dat niet het geval

26-04-2021 14:54

Dezwartetulp +76944

Dit is echt een soplul verhaal

26-04-2021 15:04

SopLul +712

Ja ik weet dat het niveau op deze site niet hoog genoeg is om dat te begrijpen.

Geeft niet...jullie zijn ook nodig. :)

26-04-2021 16:33

jaivi62 +7712

Berghuis raakt gefrustreerd door hoe feyenoord speelt. Afwachtend en terug getrokken. Het is toch niet zo dat Clubs als emmen / pec / Fortuna betere spelers hebben ? Wel een betere trainer. En gister fer niet laten starten ...........weer een domme fout van dick

26-04-2021 14:36

Goofy1973 +3080

Het niet laten starten van Fer was geen fout, ook Fer was de laatste wedstrijden echt slecht. Gister viel hij goed in overigens. Probleem is dat er niets op de bank zit qua middenveld. Een Wehrmann zou prima Fer kunnen vervangen, een Burger had prima Diemers kunnen vervangen, maar die hebben we verhuurd, waardoor de spoeling achter de basis wel heel erg dun wordt.

26-04-2021 15:14

jaivi62 +7712

Degene die voor fer speelde was nog slechter dan fer. Wel een domme fout van Dick. De zoveelste. En toornstra met de punt naar achter. Hoe verzint Dick dat. Toornstra is veel gevaarlijker als hij naar voren speelt. We moesten volgens mij winnen gister.

26-04-2021 15:20

Goofy1973 +3080

Toornstra heeft hele goede wedstrijden gespeeld op de plek van Fer toen Fer geblesseerd was en was ook toen regelmatig beslissend. Het systeem van Dick is de boosdoener, hij zou met de punt naar voren moeten spelen als Fer speelt, omdat Fer het niet beloopt in zijn eentje controlerend. Fer Toornstra met Berghuis op 10, Sini en Baldé op de flank en Bozenik centraal...en dan niet vanaf de eigen 16 spelen maar net over de middenlijn, zodat je bij balverlies direct collectief druk kan zetten, met de nadruk op collectief.

26-04-2021 15:26

beppie172 +65926

Helaas zijn daar je CVs te traag voor.

26-04-2021 15:50

Goofy1973 +3080

Dat is wel een probleem mss, maar als je voorin de pass er snel uithaalt heb je vlgs mij geen snelle cv's nodig, of vindt je dat 020 wel snelle cv's heeft?

26-04-2021 18:05

beppie172 +65926

Met Blind als CV bleef snelheid een probleem. Zonder Blind is de opbouw een probleem geworden. Ze hebben dat deels opgelost door Alvarez als pure stofzuiger in te zetten. Eigenlijk mislukt als Ajax speler maar nu nuttig als afbreker.

26-04-2021 21:57

FRfan67 +6802

Als je zo speelt als Dick....

26-04-2021 14:35

Tristanvh010 +5930

Best wel lastig ook, Sini had zijn dag niet en dan heb je alleen nog berghus over

26-04-2021 14:32

Ratfield +3566

toch jammer ... als die snavels in Emmen kampioen worden, had je in theorie nog een kans dat ze op halve kracht zouden aantreden tegen ons ... Nu ben je 100% kansloos, als stellen ze sjakie en edwin op ...

26-04-2021 14:32

Frankster +21024

Zij worden toch kampioen tegen emmen

26-04-2021 14:59

Goofy1973 +3080

Yep, maar nu onze beste speler er niet bij is, maakt dat niet meer uit...wil hij duidelijk maken

26-04-2021 15:15

Goofy1973 +3080

Ben de beroerdste niet

26-04-2021 18:06

JDJ +17976

Al die verslaggevers proberen uit alle macht met Berghuis vriendjes te blijven. Vandaar de kramp. Gisteren is ook weer te zien dat zelfs met 10 man Feyenoord beter speelt zonder Berghuis. En ja ik vind hem ook de beste speler die we hebben en ja Feyenoord speelt als team beter zonder Berghuis. En dat gaan we zien de komende twee wedstrijden.

26-04-2021 14:29

Goofy1973 +3080

Je speelt beter, maar je creëert niks...

26-04-2021 15:16

nlx78 +1758

"Er moet gezocht worden, ook in de krochten van het voetbal"

Dan komt het wel goed.

26-04-2021 14:28

eefb014 +5451

Nu twee wedstrijden zonder ben benieuwd, zal mij niet verbazen als het spel beter word.

26-04-2021 14:26

nlx78 +1758

Het is niet moeilijker om beter te gaan spelen dan afgelopen weken maar het zal er inderdaad beter van worden. Gewoon lekker wegdoen voor die 4 miljoen. Dat is is niet voor niets zo laag.

26-04-2021 14:30

RVF +12388

Baldé rechts, sini links , aardig wat snelheid en dreiging

26-04-2021 14:23

Flash +1

En dan onze superkiller Linssen in de spits.

26-04-2021 14:26

RVF +12388

Liever Jørgensen of Robo

26-04-2021 14:37

Willem07 +8488

Ik denk juist dat het Feyenoordspel zeer voorspelbaar is vanwege Berghuis omdat hij zo de groep overheerst, zodat alles via hem verloopt. Als je Berghuis uitschakelt dan schakel je Feyenoord uit. Het zou best kunnen dat je zonder hem juist een stap vooruit doet.

26-04-2021 14:22

Goofy1973 +3080

Vergis je niet, normaal zet een tegenstander 2 man op Berghuis....die extra man kunnen ze nu anders inzetten

26-04-2021 15:19

Willem07 +8488

Klopt, maar nu voelt het alsof ze alles bij Berghuis willen inleveren ondanks dat hij dubbele dekking heeft. Dan kan je het jezelf extra moeilijk maken. Het jammere is echter dat Linssen totaal niet aan het spel deelneemt waardoor je alleen Sinisterra als alternatief hebt, terwijl die gisteren een paar keer binnendoor probeerde te gaan terwijl hij buitenom moest gaan en ook te weinig rendement heeft voor een speler met zijn kwaliteiten.

26-04-2021 16:21

Goofy1973 +3080

Tja, dan begrijp je meteen de frustratie van Berghuis, er is verder niemand die een beslissende actie kan maken....

26-04-2021 18:06

Willem07 +8488

Sinisterra kan dat in principe wel. Het gekke is aan de andere kant dat toen Duitsland het WK 2014 won er eigenlijk nog geen eens zo veel spelers (Özil, Podolski, Müller, Klose) instonden met een echte actie. Je had daar echter wel veel meer dynamiek en loopwerk wat bij ons wel ontbreekt. Het voetbal is ook gewoon zwak.

26-04-2021 19:52

fr_lj +2105

Zou het op zich wel waarderen als Berghuis nog even netjes zijn excuses aanbiedt aan het legioen. Heb hem nog nergens iets zien zeggen. Of kijk ik over een interview o.id. heen?

26-04-2021 14:21

Kippieknaus +0

Het word een lastig karwei om een behoorlijk elftal op de been te brengen.
Maar zo slecht is een gedeelte van het elftal volgend jaar niet met Bijlow, Malacia ,Sinistera , Geertruida, Balde ,Toornstra,Hendriks Antonucci .

Ben wel verbaasd dat mensen Kökcü nog noemen ,volg hem de afgelopen wedstrijden specifiek maar die gaat het niet redden ,hoop foute passes , haalt het tempo uit het spel ,verovert ook geen bal en scoort zelden tot nooit en levert de bal 9 van de 10 x in .
Daag jullie uit een youtube filmpje te maken van de hoogtepunten van hem ,je komt niet verder dan 5 seconden , volg hem maar is een wedstrijd dan zul je het zien , gaat niks van uit.

Maar goed.

Met Slot en met Arnessen zie ik het wel goed komen ,de verkoop van Senesi,Jörgenson,Berghuis en Kökcü heb je misschien wat knaken en de nieuwe scouting kan het best een verrassing worden..

26-04-2021 14:20

RVF +12388

Precies dit, ik heb ook al een paar wedstrijden op Kokcu gelet, maar dat is hem echt niet

26-04-2021 14:23

Mat +3582

Misschien werkt het voor sommige spelers wel beter als Bergkutje er niet bij is.

26-04-2021 14:18

FR_Erik91 +174

Bergkutje, klasse hoor. Lekker creatief ook.

26-04-2021 14:19

dawud +241

Nee hij is zo goed toch? Het is dat die een aantal doelpunten gemaakt heeft met wat asists anders had je wel anders gesproken over de diva.

26-04-2021 14:23

FR_Erik91 +174

Dat is toch het idee van voetbal, dat je het goed doet als je scoort?

26-04-2021 14:24

Flash +1

Doelpunten en assists, wat wil je nog meer? Lekker heen en weer rennen zonder dat je de bal hebt en vast kan houden zoals onze super spitsje?

26-04-2021 14:31

Renatooo +7092

Linssen - Bozenik - Sinisterra gewoon wel benieuwd naar komende wedstrijden

26-04-2021 14:16

LARSCF2 +3128

Balde Linssen sinisterra kijk ik liever naar uit en dan bozenik als aanvaller

26-04-2021 14:18

Renatooo +7092

Wellicht en Bozenik was ook ongelukkig, maar zie dit eerder gebeuren dan dat Baldé start

26-04-2021 14:21

LARSCF2 +3128

Dat is zo! Alhoewel ik bozenik het wel gunt. Zijn positionering is goed. Die jongen is ongelukkig geweest in de afronding, maar dat komt wel met een beetje vertrouwen

26-04-2021 17:39

party_pizza +2488

Berghuis moet weg. Het is de beste speler, maar hij laat het team slechter voetballen.

26-04-2021 14:16

NSFR87 +4667

Wat een bullshit. Kijk alleen al naar zijn rendement. Er is niet 1 andere speler die daar bij in de buurt komt. Zegt trouwens veel over de rest.

Zonder Berghuis kom je waarschijnlijk niet eens in het linker rijtje..

26-04-2021 14:18

IJzerenKees +130782

geen dreiging van een dood schop dat klopt

26-04-2021 14:11

IJzerenKees +130782

en dat zou zonde zijn als we tegen de snavels spelen
tadic dwars door midden schoppen

26-04-2021 14:13

IJzerenKees +130782

ga jij eerst s een ava regelen flikker

26-04-2021 14:18

IJzerenKees +130782

ben al aardig volgroeid
bij jou ontbreekt er nog het een en ander aan
begin nou maar s met een ava
dan nemen we je pas serieus

26-04-2021 14:27

dela +0

Jos, hou je dikke stinkbek eens joh.

26-04-2021 14:21

Niels24 +17

Ja inderdaad hij had die tackle beter kunnen bewaren om die enge tadic een doodschop te geven

26-04-2021 14:20

BV12 +0

Sini op links ... Balde op rechts ...wat nou geen dreiging?

26-04-2021 14:10

eddie010 +837

Dit inderdaad

26-04-2021 14:11

Renatooo +7092

Gok Sini op rechts eerder

26-04-2021 14:16

Frankster +21024

Balde is toch een rechtsbuiten?

26-04-2021 14:09

RotterDaNa +1414

Feijenoord ging pas voetballen tien Berghuis eruit was.
Toen pas werd Vitesse vastgezet.
Het zou weleens een verademing kunnen wezen zonder hem.

26-04-2021 14:09

Wessel0180 +2538

Ik kan me vergissen maar waren we na die rode kaart niet veel vaker voor de goal omdat niet alles om berghuis heen werd gespeeld?

26-04-2021 14:09

Niels24 +17

Feyenoord 21/22 op de goal : bijlow achterin malacia Geertruida Martins Indi floranus middenveld toornstra pena kocku voorin kerk carrol sinisterra

26-04-2021 14:03

Frankster +21024

Nou dat beloofd weinig goeds

26-04-2021 14:09

LARSCF2 +3128

Kerk en BMI zou nog kunnen

26-04-2021 14:21

ruudger +8418

Berghuis die alleen op Pasveer afging en vervolgens inhield om uit het duel te blijven.... maar wel een gefrustreerde imbeciele tackle. Had dat gif in duel met die bejaarde keeper die naar hunnie gaat gestoken man

26-04-2021 14:01

Flowiee_ +66

Nou, volgende week maar is kijken hoe we het zonder Berghuis gaan doen komende jaren. Wellicht gaan we is als een team spelen in plaats van verplicht de bal geven aan Berghuis en dan maar hopen dat er wat uit komt.

26-04-2021 14:00

Wessel0180 +2538

Mijn idee..

26-04-2021 14:09

basisspeler +1775

Wel gek dat Feyenoord na de rode kaart beter begon te ballen.

26-04-2021 13:57

jack98 +47028

Voor 4 miljoen heb je geen Berghuis 2.0 qua doelpunten, assists en spel. Je hebt daarvoor wel een speler die minder domme overtredingen maakt.

26-04-2021 13:53

dre-bahia +2

Eerste directe rode kaart dus snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet

26-04-2021 13:55

maaartijn +15755

Mooi man. Precies wat we nodig hebben.

26-04-2021 13:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties