Kritiek op Advocaat: ''We zien niet het optimale Feyenoord''

Kritiek op Advocaat: ''We zien niet het optimale Feyenoord''

Steven Berghuis is daags na zijn rode kaart tegen Vitesse onderwerp van gesprek. Zo werd in de FC Rijnmond Podcast onder meer gereageerd op de uitspraak van trainer Dick Advocaat, die aangaf dat het geen zin heeft om de aanvoerder streng toe te spreken.

"Bij Feyenoord moeten ze zich realiseren dat ze het monster Berghuis zelf hebben gecreëerd door er niet tegen op te treden", begon Ruud van Os in de podcast. "Als ze er gewoon vanaf het begin gelijk bovenop zitten, dan haal je dat eruit. Je moet niet zeggen: 'Steven is Steven, hij is 29 en er is niks meer aan te doen.' Dat is echt de grootst mogelijke onzin." Ook de reactie van Dick Advocaat ("Wat heeft het voor zin om schoolmeester te spelen?") vond Van Os vreemd. "Krijgt hij dan ook minder betaald dit jaar, als hij minder z'n best doet?"

De verhoudingen tussen Advocaat en de spelersgroep - Berghuis voorop - stonden dit seizoen al vaker centraal. Nog altijd is dat niet helemaal de wereld uit, weet clubwatcher Sinclair Bischop te melden. Advocaat gaf na de gewonnen wedstrijd tegen FC Utrecht aan dat vooraf was besproken dat werd overgeschakeld naar 4-3-3, mocht de 5-3-2-formatie niet werken. Volgens Bischop wisten de spelers echter nergens van. "Dan hoor je later toch vanuit de spelersgroep dat dat helemaal niet waar was. Ze waren wel verrast."

Bischop wijst ook naar Advocaat wanneer het gaat over het slechte spel van de Rotterdammers. "Ook gisteren kon je ze qua werklust niks verwijten, maar het voetbal dat we zien... Dan zegt iedereen: 'het heeft met kwaliteit te maken', maar ik denk niet dat we het optimale Feyenoord zien gezien de kwaliteiten die ze bezitten. Al die spelers halen op dit moment hun niveau niet. Dan kun je je ook afvragen hoe dat gebeurt." Van Os sluit zich daarbij aan. "Als je naar de trainer luistert, is volgens hem alles gebaseerd op toeval. Hij kan nergens iets aan doen."

Lees meer over
Steven Berghuis Dick Advocaat
Plaats reactie
666

flowerpower +3035

Dick is gewoon een overgewaardeerde trainer die er niks van heeft gebakken maar omdat het zo'n leuke aardige man is, een beetje een knuffelbeer houd iedereen zijn hand boven zijn hoofd. Wat heeft hij nou werkelijk waar voor team en spelopvattingen neer gezet. Zeg het maar.

28-04-2021 14:31

sjaarloos52h +21764

Het ‘monster Berghuis’....wat een baarlijke nonsens! Hoe haal je het in je hersens, Ruud van Os! Wie denk je wel dat je bent! Alsof Steven de eerste Feyenoorder is die een rode kaart heeft gekregen.
Niemand lult over die ongelofelijk zwakke scheids Higler.

27-04-2021 15:20

1908forever +18248

Ik ben het 100% eens met Sinclair.
Hij heeft er in 1,5 jaar geen systeem in kunnen bouwen.
Die spelers lopen zich 3keer in de rondte ook al omdat ze niet hun niveau halen.
Hij heeft geen speler echt beter gemaakt.
Iedereen zegt dat Slot het moeilijk gaat krijgen maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.
Ik denk dat hij wel meer uit zijn spelers kan halen.
Bij Advocaat heb ik het idee dat hij wel goed vind zo zolang hij maar Europees voetbal haalt.
Maar je staat als club gewoon voor lul.
Er zit gewoon totaal geen systeem in dit elftal.
En we zitten nu 1,5 jaar naar hetzelfde te kijken.

27-04-2021 14:04

wayne +1

Les 1: stop nou eens een keer met die paniek huurtransfers gedurende het seizoen. Geen Spajicen, Texeiras en Pratto's. Het is geld weggooien en je hebt er geen reet aan. Soms is het mooi verpakt maar je haalt het schroot van anderen binnen. Geef de jeugd een kans. Dus Hendriks ipv Spajic, Burger ipv Texeira en geen Pratto maar Bozenik.

27-04-2021 17:53

1908forever +18248

Teixera is niet gehuurd.
Voor de rest ben ik het met je eens.

27-04-2021 18:31

ph4ge +1874

Pratto is puur gekomen om Dick tevreden te houden. Dick had gewoon aan de slag gemoeten met de spitsen die hij heeft, ook al vindt hij ze niet goed genoeg. Het is zijn werk om het te doen met het materiaal dat hij heeft. Spajic vind ik overigens zo gek nog niet.

28-04-2021 09:51

ReetjeP +872

Ik hoop stiekem dat hij nu Balde de kans durft te geven en deze de kans ook grijpt, zodat Dick een andere positie voor Berghuis moet creëren, het liefst op tien met de punt naar voren.

Volgend jaar onder Slot vervolgens goed uitwerken en dat moet echt te doen zijn!

Als ik het per rugnummer zou doen, zie ik toch het liefst deze selectie tot stand komen:

1 Bijlow en Gorter
2 Hall en V. ROOIJ / SVENSSON
3 Malacia en EL KAROUANI / OOSTERWOLDE
4 Senesi en Hendriks
5 Geertruida en Fer
6 Toornstra en Diemers / HARROUI
7 Balde en Azarkan / Conteh
8 Wehrmann en el Bachataoui
9 BORRE, Bozenik
10 Berghuis en Antonucci
11 Sinistera en Linssen

Vergeet niet dat alle druk nu rust op Steven’s schouders, daar moet je vanaf en zorgen dat die jongen vrijuit kan ballen!

27-04-2021 09:09

wayne +1

Kunnwn we niet voor iedere positie een goeie halen i.p.v. drie matige?

27-04-2021 17:42

mel_gibson_the_first +441

Hallo allemaal

aardige analyses allemaal.....sommigen houden Dick de hand boven het hoofd.
Echter hij geeft alleen zn eigen mannetjes een kans eg Diemers en Linssen

De grootste problemen zijn
- geen snelheid centraal .....dus Geertruide centraal en Toornstra/Nieuwkoop..rechtback nooit geprobeerd
- 2vd 3 middenvelders, 3 zelfs wel voldoen niet dus ...AEB/Wehrmann?burger structurele kansen geven nooi gebeurd
- niet veel wedstrijden met kapstok Jorgensen /Bozenik gespeeld (te weinig geprobeerd)
- Berghuis nooit gewisseld -niet altijd ok
- Haps geen kans gehad terwijl Malacia vaak door ondergrens .....

Dus tja het ligt aan de spelers maar veel meer an de coach. Deze heeft nooit iets nieuws geprobeerd ...dus je krijgt meer van hetzelfde dat onvoldoende was....

26-04-2021 21:30

Jossa +4458

Goede interim-coach, waardeloze lange termijn-coach.

26-04-2021 21:22

wayne +1

Jij hebt er verstand van. Ik vind het overigens flauw de komst van Diemers en Linssen hem toe te schrijven. Gezien de finaciele positie waren het logische transfers. Dick kan op korte termijn veel uit een spelergroep halen, maar voor spelers beter maken en ontwikkelen heb je niks aan hem. En zo'n trainer hebben we juist nodig. Gelukkig voldoet Slot aan dat profiel.
Oftewel: 1ste jaar Dick boven verwachting, 2e jaar onder verwachting.

27-04-2021 07:53

sjaarloos52h +21764

Mooi verhaal, en je hebt nog gelijk ook, maar wat je ook zegt, ze blijven toch negatief. Ik vraag me werkelijk af hoeveel ‘supporters’ hier ook echte Feyenoord-supporters zijn.
30%?

27-04-2021 15:22

ernst H +4998

Ik vind trouwens dat t publiek ook doorgeselecteerd moet worden

26-04-2021 21:13

FrNiels2017 +156350

Eens met Ernst

26-04-2021 21:21

Wessel0180 +2538

Ja jij praat te lang onzin Ernst.

26-04-2021 21:21

ernst H +4998

We beginnen met Horst Wessel

26-04-2021 21:23

Wessel0180 +2538

Haha lekker de humor er in houden.

26-04-2021 21:50

eppo +71798

Het monster haha waddun mafklapper.

26-04-2021 20:57

pauls +924

Dit Feyenoord kan simpelweg niet heel veel beter. Een hele goede trainer haalt er misschien iets meer uit, maar het valt of staat met kwaliteit of in dit geval juist het ontbreken ervan.

Snelheid in laatste linie ontbreekt met Botteghin, Spajic en/of Senesi. De backs hebben weliswaar snelheid maar ontberen een hoop andere zaken. Hun ondergrens ligt af en toe erg laag. Gister zie je Geertruida het laatste half uur ballen inleveren op plaatsen en momenten wat je als betrokkene toch wel aan het denken zet. Zij zijn nog jong dus er zit nog rek in. Echter valt er met dit centrum weinig te behalen vrees ik. Op 40 meter van je eigen goal is pure zelfmoord.

Middenveld is erg matig. Het beste is van Fer en Toornstra wel af. Diemers en Texeira zijn veel te licht voor Feyenoord. Kökcü blijft mij tegenvallen. Ik zie het talent niet terug. Ook bij hem mis ik snelheid (ook in handeling) en hij is zelden beslissend. Alternatieven zijn er binnen de selectie niet, maar zou niet verbaasd zijn als 3 tot 4 middenvelders mogen vertrekken. Wat je Advocaat hierin wél kan verwijten is het continue schuiven met spelers waardoor er ook nauwelijks iets in te slijpen valt.

In de aanval is alleen Berghuis top. Rest is allemaal vervangbaar of komt te kort. Ook Sinisterra is tot nu toe erg matig hoewel er bij hem nog verzachtende omstandigheden zijn gezien zijn blessure. Linssen is bruikbaar, Baldé nog erg jong maar de rest is gewoon niet goed genoeg. Als je toch Bozenik ziet invallen. Gozer heeft 4 miljoen gekost en een simpele aanname of kaats is teveel gevraagd.

Al met al heeft dit seizoen alles in zich om helemaal te mislukken. Advocaat valt wel echt wel het e.e.a. te verwijten alleen valt hier mijn inziens niet heel veel meer van te maken.

26-04-2021 20:51

Tweebenig +6

Je hebt volledig gelijk, maar het is wel spijtig als je supporter bent van de club met de derde begroting van Nederland en ze staan een straatlengte achter.

27-04-2021 12:31

hasil +8

Ik heb altijd geleerd dat je moet beginnen bij het begin en dat is de samenstelling van de selectie.
En daarbij kan je niet anders concluderen dat ARNESEN daar hopeloos gefaald heeft. Er is dit seizoen veel geld verspild zonder dat het elftal ook maar een gram aan kwaliteit heeft gewonnen. En dat is het enige criterium dat telt bij mij. Of een speler een meerwaarde geeft aan het elftal al is het maar een klein beetje.

Pratto, Diemers, Linssen, Conteh, Teixeira, Bozenik zijn, als je ze langs deze maatstok legt, gewoon miskleunen van de eerste orde. Alleen die Balde is nog een open boek maar voor de rest is het gewoon een bagger spelersbeleid van Arnesen geweest.

De man heeft gewoon dit seizoen het spaarzame geld wat de club heeft verkwanselt.

Dat een trainer daar vervolgens niet mèèr uit haalt is een logisch gevolg van een tot heden gewoon falende TD. Je kan nu eenmaal met middelmatige aankopen je niet meten met spelers vol individuele kwaliteiten die bij Ajax en PSV rondlopen. De puntenachterstand op die twee is gewoon conform het verschil in kwaliteit tussen hun selecties ten opzichte van die van ons...Eigenlijk een min of meer normale achterstand, helaas

En is Advocaat daarbij foutloos? Natuurlijk niet. Elke trainer maakt inschattingsfouten dat is onderdeel van dit vak. Maar dat is niet de reden waarom de club nu staat waar het staat. Kwaliteit of beter gezegd het ontbreken daarvan...daar zit het probleem van deze club. En als je eerlijk bent is het , m.u.v. het kampioensjaar, al 25 jaar hetzelfde liedje. En hetzelfde liedje is ook altijd schreeuwende supporters die altijd naar de trainer wijzen maar geen oog hebben voor de kwaliteit van hun eigen spelers. En nu met Advocaat is het niet anders........nu is Slot weer de man die het gaat doen...voor zo lang het duurt...

26-04-2021 20:35

Nol +3140

Je hebt helemaal gelijk. Ik snap ook echt niet waarom mensen Arnesen zo’n verademing vinden tegenover van Geel. Misschien aan de manier hoe van Geel altijd prominent aanwezig en Arnesen wat meer op de achtergrond lijkt (voor nu), maar als je kijkt naar het werk wat Arnesen levert zie ik echt geen verbetering.

26-04-2021 20:50

Frankster +20962

Het gaat om de verandering van organisatie dat Arnesen in gang zet. Kan je nu nog weinig over oordelen

26-04-2021 21:11

FrNiels2017 +156350

Dat is de makkelijkste manier om slecht werk goed te praten - zeggen dat het allemaal nog even tijd nodig heeft. Hebben we daar in de jaren ‘00 niet van geleerd met al die tussenjaren?

26-04-2021 21:22

FrNiels2017 +156350

Verbetering? Voorlopig doet Arnesen het veel slechter

26-04-2021 21:22

klick44 +18107

Hoe kan je nu iemand beoordelen. Kan niet eens geld uitgeven. Veel geld weggegooid?

26-04-2021 21:39

FrNiels2017 +156350

Van Geel werd anders ook flink aangepakt terwijl die in een nog veel lastigere situatie begon

26-04-2021 21:51

klick44 +18107

In het begin helemaal niet alleen laatste 2 jaar

26-04-2021 21:52

FrNiels2017 +156350

Na drie jaar al hoor, volop toen onder Rutten. En eigenlijk al naar na een jaar toen Immers kwam.

26-04-2021 21:54

klick44 +18107

De meeste feyenoords die ik ken niet. Ik zelf ook niet in 2011 wist je gewoon dat er niks mogelijk was. Maar laatste 2 jaar bord op schoot scouting en de jeugd links laten liggen waardoor we nu in de puinzooi zitten

26-04-2021 21:59

FrNiels2017 +156350

Vergeleken bij 2011 zitten we nu natuurlijk bij lange niet in de puinzooi. Hier was men over Immers altijd al aan het zeiken, over Verhoek, Mathijsen, dat we het derde jaar onder Koeman geen kampioen werden, etc. Toen onder Rutten met dat hele Ziyech-gelul, te lage verkoopbedragen, Vejinovic en consorten, etc. Nee hoor dat gezeik was er hier eigenlijk altijd - en dat terwijl we in 2011 op sterven na dood waren als club.

26-04-2021 22:03

klick44 +18107

Verhoek begrijp ik nog wel. Beetje pratto verhaal. Ik denk dat we financieel net zoveel kunnen uitgeven als in 2011. Lage verkoop bedragen kloppen ook. Ga je nu ook weer krijgen. Omdat je gewoon geld nodig hebt. En de scouting had van geel aan moeten passen.

26-04-2021 22:07

FrNiels2017 +156350

Nee hoor, in 2011 moest elke uitgave boven de 3.000 euro vooraf worden goedgekeurd in Zeist. Toen kon er geen cent worden uitgegeven. Arnesen kon gelijk met 4 miljoen Bozenik halen. Situatie echt niet te vergelijken gewoon.

26-04-2021 22:12

klick44 +18107

Je kan nu ook niks meer uitgeven. Mits er verkocht wordt.

26-04-2021 22:17

FrNiels2017 +156350

Nee niet meer, maar dat komt omdat het al.gedaan is. En wat er binnenkomt kan wel worden uitgegeven, dat was in 2011 ook maar een heel klein percentage (met toestemming vooraf). En toen waren er geen Berghuizen, Sinisterra's en Senesi's hoor. Toch werden we fucking tweede, nu met een beetje geluk vijfde.

26-04-2021 22:21

klick44 +18107

En tegenwoordig haal je voor 4 milj niet iemand die er gelijk staat. Financieel hadden we meer schulden. Maar denk evengoed zelfde soort spelers. Net niet dus op paar uitzonderingen na. Ik vind dat arnesen minimaal nog 3 jaar de tijd moet krijgen. Zon corona helpt ook niet echt mee

27-04-2021 11:44

ernst H +4998

Volgens mij is Bozenik niet door Arnesen gehaald, Linssen en Diemers zijner door Advocaat gekomen.

Spajic vind ik beter dan Botteghin.
Teixeira kan wel voetballen.

Maar thoudt niet over tot nog toe.
Denk dat Arnesen komende periode pas echt beoordeeld kan worden.

26-04-2021 21:12

Nol +3140

Bozenik is wel gehaald door Arnesen, was zijn eerste aankoop.
Onder het contract van Linssen en Diemers staat gewoon de handtekening van Arnesen, niet van Advocaat.
Spajic was overbodig. Er had een rechtsback gehaald moeten worden zodat Geertruida centraal kon staan, op zijn normale positie.
Teixeira is al jaren regelmatig geblesseerd, scoort bovendien echt nooit. En nadat je Diemers haalde was een extra middenvelder overbodig.
Pratto was natuurlijk helemaal een grap. Misschien wel de grootste miskleun van Arnesen tot nu toe.
Conteh is alleen maar geblesseerd
Balde is de enige waar je nog wat van kan verwachten.

27-04-2021 01:30

wayne +1

Als je spelers koopt dan moet je ze wel laten doen waar ze goed in zijn. Bozenik is een afmaker, die moet goede voorzetten krijgen en dan moet je hem beoordelen op het afwerken. Kaatsen en meevoetballen heeft hij nooit geleerd dus laat hem dat dan ook niet doen.

27-04-2021 08:01

ernst H +4998

Met Bozenik waten ze al bezig, in de laatste fase kwam Arnesen er bij.
De slechtste aankoop is Pratto idd onbegrijpelijk.

Diemers en met name Linssen , is Dick nog mee gaan praten omdat meneertje “onzichtbaar” het salaris te weinig vond.

Maar zoals ik al zei, het houdt niet over.

27-04-2021 08:24

Frankster +20962

Falende TD? Maat advocaat mag met middelmaat falen? Maar een td die zonder geld moet shoppen faalt in jouw ogen. Waar ook nog een aantal spelers van advocaat gehaald moesten worden

26-04-2021 21:13

FrNiels2017 +156350

“ Waar ook nog een aantal spelers van advocaat gehaald moesten worden” Dat is ook zomaar hier verzonnen om de grote held Arnesen te beschermen hoor. Van Geel was verantwoordelijk voor de miskopen en had niks te maken met goede aankopen; bij Arnesen precies andersom.

We weten niet welke spelers Advocaat graag wilde hebben. Op basis van zijn opstellingen denk ik niet dat bijvoorbeeld Pratto en Bozenik uit zijn koker kwamen. Maar hoe dan ook: als TD ben je verantwoordelijk voor alle aankopen. Als een trainer per se iemand wil hebben moet je die nog alleen halen als die iets toevoegt.

27-04-2021 05:44

pauls +924

Aankopen Arnesen zijn inderdaad verschrikkelijk. Het kleine beetje geld dat er beschikbaar was, is compleet verkeerd geïnvesteerd en bijna niemand hoor je erover.

Deze zomer gaat voor hem alles bepalend worden. Als straks Berghuis weg is en bijv Senesi ook ben ik heel benieuwd naar hetgeen erbij komt. Intern kan je deze spelers niet opvangen, daarvoor zijn de huidige jeugdspelers en verhuurde spelers niet goed genoeg.

Als hij Slot opzadelt met eenzelfde selectie moet je vrezen voor een heel erg lang seizoen. Dan kan je op achtergrond de club wel renoveren, het valt of staat toch met de prestaties van de club en ergens moet dat hand in hand gaan.

26-04-2021 21:14

louisvanderploeg +12989

Oja Dick,

Nu Steven de komende wedstrijden niet meedoet, zoek dan aub een andere aanvoerder. Niet Fer, maar Toornstra bijv. Of Senesi, dat zijn wel echte leiders.

26-04-2021 20:24

tinuskiprich +3200

Inderdaad. Berghuis nooit meer die band geven. Geen voorbeeld voor de rest. Weg ernee

26-04-2021 21:03

FR-JJN +12867

Nee ook die zijn verre van echte leiders

26-04-2021 21:17

klick44 +18107

Toornstra word niks

26-04-2021 21:40

Paul1964 +228

Hoe kan je als coach je enige scorende aanvallende middenvelder misbruiken als controlerende middenvelder

26-04-2021 20:15

Mensini +14582

Dat krijg je als je verdedigend denkt ipv aanvallend?

26-04-2021 21:43

Paul1964 +228

En dan vind hij het raar, dat de spitsen niet voldoen. De spits staat meer mee te verdedigen in de middencirkel, dan dat ie in het strafschopgebied van de tegenstander komt. Elke keer 40 meter heen en weer lopen, gaat ten koste van scherpte bij het maken van doelpunten. Hopelijk krijgen we met Slot een trainer, die wilt winnen in plaats van niet verliezen.

27-04-2021 09:55

Mensini +14582

Dat laatste hoef je niet te hopen, dat is min of meer zeker....!

27-04-2021 11:46

hoekieuitzoekie +21652

Goede analyse.

26-04-2021 20:11

martien snellen +590

Zondag lastige uit tegen Den Haag.
Maarja als Fortune er wint,moet het voor ons toch ook kunnen?

26-04-2021 20:07

Aidan_Exclusive +7786

In het buitenland bepaald de stand of je een goede trainer/coach bent of niet.

In Nederland willen we een trainer die zijn ploeg leuk en fris aanvallend laat voetballen maar amper punten pakt ook nog wel goed vinden, dat is in het buitenland over het algemeen niet.
Laat een trainer zijn ploeg leuk en fris aanvallend laat voetballen en pakt hij ook nog eens een hoop punten is het in Nederland en het buitenland een toptrainer.

Advocaat laat zijn ploeg bedroevend slecht zonder enig houvast dankzij ingeslepen patronen spelen en pakt te weinig punten gezien de vijfde plek op de ranglijst.

Dus is dit seizoen gewoon omzettend slecht bezig.
Vorig seizoen positief en buitengewoon goed, dit seizoen zwaar onvoldoende.

26-04-2021 20:07

wayne +1

De stand vind ik juist geen groede graadmeter. De ene club heeft veel geld en kan dus dure spelers halen en de andere niet. Een goede trainer zorgt voor herkenbaar en steeds beter voetbal en maakt spelers beter. Je moet dus kunnen laten zien dat de trainingen ergens toe leiden en niet alleen om conditie te kweken.

27-04-2021 08:08

Aidan_Exclusive +7786

De stand vind ik juist een uitstekende graadmeter en het is in mijn ogen dan ook logisch dat vooral daar naar gekeken word in het buitenland.

Je kijkt naar op welke plek een club staat qua budget en vergelijkt dat met op welke plek dezelfde club staat op de ranglijst van de competitie, dan weet je meteen of een trainer/coach goed, naar behoren of slecht presteert (uiteraard in combinatie met hoe goed de TD presteert).

Spelers beter maken en herkenbaar laten voetballen duidt op een goede trainer, dat hoeft nog geen goede coach te zijn.

27-04-2021 10:36

martien snellen +590

Alsof ze pas met elkaar spelen.
Daar veranderd een andere trainer ook niks aan.
Zie het zwart in voor Slot.
Waarom scoren bij andere clubs tussentijdse aankopen wel,maar bij ons niet?
Ze worden niet opgesteld!!!

26-04-2021 20:04

teauvenoir +78115

Drama-coach.

26-04-2021 20:02

Ot29 +5

Deze man bakt er niets van. Hadden hem al lang de laan uit moeten sturen. Zeer matige coach.

26-04-2021 19:41

FR-JJN +12867

Zijn dit dezelfde blaadjes die al anderhalf jaar beweren dat advocaat het maximale uit de groep haalt?!

26-04-2021 19:31

PapaKevin83 +15296

Je ziet gewoon 0 patronen in het spel. Zelf wij hadden bepaalde patronen in het spel op niveau niks. Dat kun je trainen, maar dat gebeurt gewoon niet. En dat is de schuld van de trainer. Hij bekijkt de tegenstander en past aan, ipv zelf iets ontwikkelen en kleine dingetjes aanpassen.

26-04-2021 19:11

Ratfield +3566

joh alle partijen weten wat de mogelijkheid en de bedoeling is .... en dick en bestuur en spelersgroep staan daarin lijnrecht tegenover elkaar .... uitzingen en doorgaan ....

26-04-2021 19:11

Flash +1

Het gaat allemaal om de spelopvatting. Als je elke wedstrijd maar weer de tegenstander gaat opwachten rond je eigen 16 dan verdien je niet beter. Een trieste laffen ellende met een een seniele ouwe man aan het hoofd.

26-04-2021 19:10

Marki +243

Als je diemers ziet dan weet je genoeg deze jongen is nog niet eens klaar voor Feyenoord 6

26-04-2021 19:10

FR-JJN +12867

Wel fijn dat de rest het veel beter doet he

26-04-2021 19:32

Marki +243

Haha nou dat is al snel, hoef je alleen maar je veters te strikken

26-04-2021 20:23

FR-JJN +12867

Vind het wel meevallen. Beetje sneu dat uitgerekend een aankoopje van fortuna sittard het meeste kritiek krijgt. Maar goed het is makkelijk goedkoop scoren en ik verwacht hier ook niet heel veel meer van de gemiddelde fr12 bezoeker

26-04-2021 21:13

Marki +243

Tja ik snap wat je bedoeld maar je hebt het tegen de verkeerde, ik heb Diemers lang verdedigd maar zijn krediet is nu op.
Tuurlijk zijn er wel meer die slecht zijn maar hij lijdt zoveel balverlies het houdt een keer op

26-04-2021 21:21

klick44 +18107

Kokcu os niet veel beter hoor dit jaar

26-04-2021 21:42

FR-JJN +12867

Het was niet zo persoonlijk bedoeld als het geschreven staat. En ik snap echt wel de kritiek op zn spel. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij kan en vooral wíl voetballen. Dat balverlies valt in verhouding wel mee en ontstaat vaak omdat hij wel risico probeert te nemen. Het moet beter maar ik zie geen reden hem het meer aan te rekenen dan de spelers die er al langer voetballen (bijna iedereen om hem heen)

26-04-2021 21:51

klick44 +18107

Waarom moet hij bij elk balcontact een graancirkel maken

26-04-2021 21:54

FR-JJN +12867

Omdat zijn team, verstoppertje spelen tot kunst heeft verheven, dankzij de trainer zonder aanvalsplan

26-04-2021 21:55

FR-JJN +12867

Maar ben het ook met je eens dat het soms sneller kan, maar jij bent toch met mij eens dat we geen enkel idee hebben wat we doen wanneer we zouden moeten aanvallen? Dan is het frustrerend maar toch niet geheel onverklaarbaar

26-04-2021 21:59

klick44 +18107

Zeker, maar zag gister echt wel betere optie als hij gelijk had gespeeld. Zelfde met kokcu

26-04-2021 22:00

FR-JJN +12867

Zeker. Maar ook 2 x balverlies terwijl ie berghuis en Geertruida weg wil steken.
Ik vind ook dat het beter moet. Maar het is niet geheel toevallig dat het juist bij degene die willen voetballen, stroperig loopt.
Kokcu, berghuis, diemers, sinisterra, texeira. En spelers die kunnen buffelen en meters maken gedijen "goed" in dit systeem. Fer, toornstra en de verdediging. Die compenseren het gebrek aan voetbal namelijk met hard en veel (te veel) werken.

26-04-2021 22:10

klick44 +18107

Fer vind ik ook niks. Veel te traag. Moet echt snelheid in achterin

26-04-2021 22:12

FR-JJN +12867

Met je eens maar die kan compenseren met hard werken en een sterk fysiek

26-04-2021 22:23

FR-JJN +12867

Ja Geertruida centraal maar dat roep ik al het hele seizoen

26-04-2021 22:23

Marki +243

We missen gewoon een echte creatieve voetballer op het middenveld en een snellle centrale verdediger dus Geertruida moet echt centraal gaan staan zolang dat je daar niemand anders die snel is voor voor haalt
Het is vooral een mentale kwestie bij dit team het zo broos dat is ongekend

27-04-2021 08:40

Marki +243

We missen gewoon een echte creatieve voetballer op het middenveld en een snellle centrale verdediger dus Geertruida moet echt centraal gaan staan zolang dat je daar niemand anders die snel is voor voor haalt
Het is vooral een mentale kwestie bij dit team het zo broos dat is ongekend

27-04-2021 08:40

FR-JJN +12867

Ik denk dat toornstra, textural, diemers en kokcu het allemaal een beetje hebben, maar het er door het systeem/tactiek onmogelijk uitkomt.

27-04-2021 14:50

Marki +243

Toch verdiend Dick een pluim
Vind het een pracht kerel

27-04-2021 17:10

klick44 +18107

Ik vind van niet. Kan prima bij vi zitten maar heeft je europees gekost

27-04-2021 18:27

FR-JJN +12867

Een pluim verdienen niet. Maar het blijft een mooie man

27-04-2021 19:50

FR-JJN +12867

En heel wat progressie en dus financiën

27-04-2021 19:51

Willem10 +11981

Allemaal leuk en aardig om het gebrek aan kwaliteit steeds te noemen, maar hoe kan het dan dat je uit bij PSV, AZ, Vitesse en Ajax je beste spel speelt. Ondanks de nederlagen (muv PSV) speelde je daar voetbal van hoog niveau. Een helft steeds. Dat dan weer wel. Het betekent volgens mij dat we een zeer slecht uitgebalanceerde ploeg hebben, die eigenlijk alleen op de counter zijn niveau haalt. Nou kan een goede counter geweldig mooi zijn, maar dat moet je als Feyenoord echt niet willen. Muv uit wedstrijden bij de concurrentie misschien. Verder moet je dominant spel op de mat leggen, waarvoor je dus blijkbaar een andere samenstelling van spelers nodig hebt. Veel werk voor Arnesen dus...

26-04-2021 18:50

maaartijn +15741

Als Advocaat er nou een beetje goed countervoetbal in had gekregen. Maar de meeste counters zijn totaal kansloos. Het is allemaal god zegene de greep, niemand weet hoe ze moeten lopen of gebruiken moeten maken (als team) van de ruimte.

26-04-2021 18:59

FR-JJN +12867

Het is gewoon een hele goede wj goedkope smoes van simpele zieltjes

26-04-2021 19:34

Snoek1974 +1827

Omdat we daar moeten reageren en tegen de andere ploegen moeten we zelf het spel maken .

26-04-2021 20:20

pace96 +5485

1000% mee eens. Allemaal de schuld van de spelers maar advocaat zijn tactiek is: ‘kop cirkel inzakken en erop klappen jongens!’

26-04-2021 18:36

Artycuno +7551

Advocaat moet je er echt uit bonjouren,anders verlies je die play offs ook nog!!

26-04-2021 18:24

FRJari +4419

Eindelijk iemand die het eens aanstipt

26-04-2021 18:21

crashtestdummy +21882

Elke trainer is afhankelijk van 1 of meerdere spelers in het veld die een " verlengstuk" van hem zijn en het team sturen.
Wij hebben Berghuis, een verdomd goede voetballer die genoeg aan zichzelf heeft, anders denkt dan zijn trainer en geen goede aanvoerder is.

26-04-2021 18:13

paulus56 +255292

Dit is is fout gegaan cras.
Zoals vaker hier wel gebeurd dus niet voor jou bedoeld

26-04-2021 20:37

Snoek1974 +1827

Tuurlijk is het niet alleen Advocaat , al vind ik nu wel dat er te weinig uitgehaald wordt en er Is blijkbaar geen positiespel in te slijpen . . Je ziet geen automatismes , weinig beweging zonder de bal , weinig diepte En we staan niet compact en dat is is eigenlijk gevolg van gebrek aan snelheid en loopvermogen in de ploeg . Als we onder Slot 4-2-3-1 moeten gaan voetballen dan zijn de belangrijkste posities RCV en bij verkoop Senesi LCV en een controlerende middenvelder met veel loopvermogen . Bij bijv Az komt bijv Midtjoe en Koopmeiners regelmatig nog in de 16 , bij ons komt zelf Kokcu als meest aanvallende middenvelder amper in de 16 .

We missen bepaalde vastigheid aan de bal en te weinig spelers die comfortabel zijn aan de bal , als je gisteren ook zag hoeveel foute passes er waren en verkeerde aannames en dat is helaas wel een gebrek aan kwaliteit .

Tuurlijk wordt Berghuis zijn karakter niet gevormd door Advocaat , maar die had m wel moeten aanpakken en niet beschermen en zeggen ja hij was te laat dat weet die zelf ook wel , was gewoon een idiote tackle , bij jeugdspelers hoor je dit te doen en daar doet die het juist niet

26-04-2021 18:12

Frankster +20962

Ohmygod media die kritisch op advocaat is...

26-04-2021 18:06

CROOSWIJKER +14721

Rijnmond en pi air zijn de enige die dit seizoen kritisch durven te zijn op advocaat

26-04-2021 18:26

FrNiels2017 +156350

Ik vergeet nooit bonakalou7.

26-04-2021 20:35

FrNiels2017 +156350

U maakt het laat vannacht

27-04-2021 02:36

FrNiels2017 +156350

En 's ochtends ook weer paraat

27-04-2021 09:27

FrNiels2017 +156350

's Avonds een vent, 's ochtends een vent.

27-04-2021 09:43

FrNiels2017 +156350

Kan Loïza Lammers niet zeggen

27-04-2021 09:44

hasil +8

Wat een onzin weer van die van Os en Bisschop. Alsof Feyenoord en in dit geval Advocaat het karakter van die Berghuis gevormd heeft. Daarom heb je zoveel hulpinstanties en pedagogen om jongens die in de maatschappij uit de pas lopen met gedragsproblemen een beetje in het gareel te krijgen. Volgens de methode Bisschop zou het allemaal de schuld van de ouders zijn want die moeten er bovenop zitten.

En wat de tactiek betreft geloof ik er geen zak van dat Advocaat, die bovendien ook nog een handvol assistenten om zich heen heeft, niet duidelijk uitlegt wat de tactiek is. Dat dit niet goed , matig of zelfs slecht wordt uitgevoerd heeft maar met 1 ding te maken en dat is KWALITEIT.

En aan KWALITEIT ontbreekt het gewoon. Dat zit er onvoldoende in deze selectie. Bisschop en van Os en het gros van de supporters moeten eens onder ogen zien dat daar de makke bij ons zit. Een aantal spelers zit ook helemaal niet onder hun niveau want dit is het zo'n beetje en meer wordt het bij een aantal speler NOOIT. Ongeacht wie je voor deze groep zegt. Leer dat nu eens te accepteren en onder ogen te zien dan kan je daarna een aanpak maken hoe je de zwakke elementen uit deze ploeg kan vervangen...

Maar met blijven zeuren over een trainer en spelers die beter zouden kunnen schiet je geen zak op...
Zelfs als ze beter zouden spelen dan nog leg je het ruim af tegen Ajax, PSV en AZ. Dus dan schiet je er nog geen zak mee op...

26-04-2021 17:59

Frankster +20962

Ja Berghuis lekker vertroetelen

26-04-2021 18:03

slam +2479

Je kan allemaal Berghuis als kwaliteit in je team hebben, dan hadden we elke week schorsingen. De kunst is ,om er een team van te smeden en daar heeft Advocaat in gefaald.

26-04-2021 18:22

jaivi62 +7690

Kleine generaal is een grote lul.

26-04-2021 17:56

Dezwartetulp +76753

Ik heb dit al zo vaak voorspeld. Toen ie voor het eerst aangesteld werd en toen ie verlengd werd. Waarom luistert er nooit iemand naar mij??!

26-04-2021 17:53

PabloOno1908 +137231

Ik denk omdat het vaak negatief is en hoe je het brengt.

Misschien moet je het beter in pakken.

Persoonlijk kan ik van je commentaar genieten ook al ben ik het niet met alles eens.

;-)

26-04-2021 17:59

Chitown-Rivera +15070

Het antwoord daarop weet je zelf heeeel goed

26-04-2021 18:07

Dezwartetulp +76753

Hahaha, ja?

26-04-2021 18:09

stamplust +24653

Er wordt wel naar je geluisterd maar alleen dan wanneer je zwijgt.

26-04-2021 18:27

Dezwartetulp +76753

Deze is bijna Cruyffiaans :)

26-04-2021 18:55

paulus56 +255292

Misschien luister je vriendje beter naar je dan hier gezeik rond te brallen

26-04-2021 18:38

Dezwartetulp +76753

Haha voor een doorgewinterde hard core boomer-hooligan op leeftijd als jij, zijn je reacties wel vrij kinds Paulus.

26-04-2021 19:26

paulus56 +255292

jij kan zeker beter lullen met je slap gezeik, meestal kan maar weinig zins vol uit komen

26-04-2021 20:35

FrNiels2017 +156350

Zou hij thuis ook zo star aan bepaalde dingen vast houden? Dat als ze dan het bed verplaatst hebben hij gewoon elke avond in dat oude hoekje op de grond gaat liggen?

26-04-2021 20:37

paulus56 +255292

Denk dat hij het hoekje niet mag uit komen van ze vriend gwmd

26-04-2021 20:39

FrNiels2017 +156350

Ja, zou het er zo streng aan toe gaan in huize De Schone Diemers?

26-04-2021 20:40

paulus56 +255292

Denk dat het hierzo ze enigste uitlaad klep is

26-04-2021 20:41

FrNiels2017 +156350

Oh dat zou best eens kunnen inderdaad. Thuis zo’n bal in zijn mond zodat ie niet steeds over Diemers kan beginnen.

26-04-2021 20:43

paulus56 +255292

wie ze bal van mark of gwmd misschien triootje daar

26-04-2021 20:49

Dezwartetulp +76753

Zijn jullie klaar, of zal ik nog even wachten met reageren?

26-04-2021 21:24

FrNiels2017 +156350

Je bent er wel beleefd van geworden, dat moeten we je nageven

26-04-2021 21:25

Dezwartetulp +76753

Ik ben volledig gesensibiliseerd.

26-04-2021 21:46

romeo +1

Blij als het seizoen klaar is. Dramatisch gewoon. Had veel meer verwacht

26-04-2021 17:39

Sinister +13053

De Kleine Garnaal is al een half jaar geleden afgehaakt bij Feyenoord. In een normale situatie had je afscheid van elkaar genomen, maar Dickie gaat natuurlijk niet weg zonder een gouden handdruk + koffertje biljetten in de achterbak. Dat heeft Feyenoord niet en helaas zitten we nu in deze situatie.

Ben blij dat er wel nog een ander vooruitzicht is. We weten niet of er iets mogelijk is. Maar ik zou allang blij zijn met een trainer die wat probeert met jeugd of andere (nood)oplossing. Ik heb echt wel het idee dat er meer zit in deze selectie dan dat we nu zien.

26-04-2021 17:36

Spiderpig +174638

Kleine Garnaal is een betere bijnaam haha

26-04-2021 17:48

Sinister +13053

Dat dacht ik ook

26-04-2021 19:37

Spiderpig +174638

Voortaan moet hij zo genoemd worden

26-04-2021 20:54

Sinister +13053

Had er mijn handelsmerk onder moeten zitten ivm copyright, haha

26-04-2021 23:45

Spiderpig +174638

Haha ja miss kan het nog

27-04-2021 00:26

fr_1993 +78240

HAHAHAH KLEINE GARNAAL.

26-04-2021 17:48

PabloOno1908 +137231

Wel een dikke .....

26-04-2021 18:00

Tweebenig +6

Ik heb Advocaat altijd het voordeel van de twijfel gegeven, maar de laatste maanden ben ik daar toch van afgestapt. Het vertrouwen in hun eigen kunnen is geheel weg bij de groep. Hoe Advocaat wil spelen en waar deze groep geschikt voor is, is niet bij veel spelers doorgedrongen, omdat ze moeten spelen zoals de trainer het hun opgedrongen heeft. Zij zijn er niet van overtuigd dat dit de goede methode is. Daardoor spelen ze niet met het hart, want ze zijn het er niet mee eens. Toch is dit de beste speelwijze voor deze groep. Een voorbeeld: Kijk eens naar Linssen, de wedstrijd begint, hij rent als een speer over de middenlijn naar Bazoer die op de rand strafschopgebied staat met de bal. Als door de bliksem getroffen staat Linssen 8 meter over de middenlijn stil, kijkt naar de middenlijn, gaat 'n paar meter terug en gaat daar staan. Bazoer staat 20 meter verder, met de voet op de bal te lachen om dit gedrag. Ik vond het ook lachwekkend maar wel tekenend voor de situatie van Team Feyenoord.

26-04-2021 17:34

klick44 +18107

Door advocaat geen europees

26-04-2021 17:34

kevinmulFR010 +18071

Zeg dat maar tegen pyper Derksen

26-04-2021 17:25

Snoek1974 +1827

Het gekke is hoe het kan gaan , verleden seizoen hadden we een topseizoen en zullen we nooit weten waar dit zou zijn geëindigd .

Maar Dick is er eigenlijk al klaar mee , zit er niet meer bovenop , Berghuis was niet alleen te laat , maar het was ook een idiote tackle , hij zorgt ervoor dat veel spelers geen vertrouwen hebben , coach niet dat ze moeten inzakken of dat de achterste naar voren moeten gaan , was weer bizar hoe Vitesse soms middenveld kon overstekken .

Kijk zo n Linssen werkt zich te tering maar als die 4 ballen heeft aangeraakt is het veel , Bozenik is niet de beste voetballer maar heeft betere loopacties komt zowel als in de bal als in de laatste fase meer in beeld .

Zo n Linssen zegt die eerst is eigenlijk geen spits en nu ziet die Linssen ook niet als linksbuiten waardoor die verleden keer met 5 verdedigers speelde want we hebben geen linksbuiten .

Er zit totaal geen lijn in het spel , veel foute passes , weinig beweging zonder bal waardoor ze geen ruimte voor mekaar maken en dus moet je hier concluderen dat Advocaat op dit moment niet alles uit deze selectie haalt

26-04-2021 17:21

martino1987 +14705

Ik heb nog nooit Feyenoord zo dramatisch slecht zien spelen en ik ben inmiddels 33 bijna 34. er zit gewoon geen lijn in het spel het is laf en verdedigend zelfs thuis tegen emmen. de spelers willen dit niet je ziet wekelijks irritatie bij spelers tegen over advocaat en we kunnen de spelers wel afzeiken maar als je zo laf en verdedigend zelfs thuis tegen emmen speelt geen wonder dat de aanvallers hier gek van worden die worden kapot gemaakt in dit systeem. spelers worden amper tot niet beter tactisch is er totaal geen plan te zien. ik snap niet dat er nog mensen zijn die advocaat steunen het kan best even minder gaan maar een seizoen lang zo'n dramatisch niveau halen geen plan geen lijn en geen verbetering en keer op keer irritaties tussen trainer en spelers kan je inmiddels wel concluderen dat deze trainer niet meer kan brengen wat word gevraagd

26-04-2021 17:15

Joe69 +1

Met deze selectie moet je met twee vingers in de neus strijden om de tweede plek

26-04-2021 17:13

Spiderpig +174638

Sowieso moet je derde worden.. Alles lager heb je gewoonweg gefaald.. De spelers en de coach

26-04-2021 17:21

willem48 +2

sorry hoor maar 2e of 3e moet niet gekker worden.Je staat gewoon waar je hoort te staan.De andere teams zijn gewoon simpelweg beter.Je heb er twee achterin staan die zijn zo traag als dikke stront...middenvelders heb je op toornstra na niet de rest kan er weinig van......voorin heb je op berghuis en sini na niets lopen.De 3 spitsen die je heb die hebben 3 goals gemaakt en die komen ng allemaal op naam van nico ook.En dan zeg je nog dat er met 2 vingers in de neus om plek 2 gestreden kan worden......en oja je heb ook nog een trainer die spelers op plaatsen neerzet waar ze totaal niet uit de voeten kunnen.

26-04-2021 17:29

Mrunterwijst +10612

Lul toch niet zo slap man, Advocaat laat geen enkele spits renderen. Eigenlijk geen enkele speler. Het is toch niet gek dat iedere speler zowat zijn grootste vormcrisis onder Advocaat heeft? Met zijn laffe kutspeelwijze, gadverdamme

26-04-2021 17:52

Joe69 +1

Advocaat verkracht het hele elftal

26-04-2021 18:36

maaartijn +15741

Je staat op de plek waar iedere Jan lul op zijn minst met dit team had gestaan. Lager dan dit kan gewoon niet. Of je moet ze wekelijks moedwillig in eigen goal schoppen. Iedere ploeg die er onder staat is zo extreem slecht, daarmee vergeleken heeft Feyenoord veel beter materiaal. Onder Groningen of Utrecht kan je haast gewoon moet eindigen na 34 wedstrijden.

Vitesse is gewoon een zwakke ploeg, daar moet je normaal gesproken boven eindigen.

5 wedstrijden voor het einde nog meedoen (dus niet kansloos achter staan) om de derde plek zou je gerust mogen verwachten, maar zelfs dat is dus niet meer haalbaar.

26-04-2021 18:48

jack98 +46916

Dat is niets nieuws. Dat zien we al het hele seizoen niet.

26-04-2021 17:11

Steven_Seagal +27847

Oei, heftige uitspraken dit. Dick zei dat zijn perschef hier vanavond 8:30 uitgebreid op terugkomt.

26-04-2021 17:08

Frankster +20962

Die gaat Rijnmond boycotten ben ik bang voor

26-04-2021 18:09

Wessel0180 +2538

Ben zo blij dat we van Dick verlost zijn einde seizoen. Hij vind het best waardoor berghuis het ook allemaal we best vind en geen kritiek krijgt. Dit zie je verdomme nog niet bij het derde van de gemiddelde amateurs. Lachwekkend zooitje weer als van ouds

26-04-2021 17:08

nolfr010 +0

Van os breek je kale Kk nek

26-04-2021 17:05

Wessel0180 +2538

Jij bent echt super stoer

26-04-2021 17:07

Zuidbewonert +410386

Heb jij een behaarde nek?

26-04-2021 17:31

IJzerenKees +129936

dick wil zo snel mogelijk met pensioen probeert de play offs nog te ontlopen

26-04-2021 17:04

MaikelFR12 +1000

Dick vindt het allemaal wel best.

26-04-2021 17:03

wayne +1

We hebben echt betere spelers dan er nu uitgehaald wordt hoor. Utrecht heeft geen Bijloo, Senesi, Berghuis en Sinestera. Vitesse ook niet.

26-04-2021 17:01

willem48 +2

Daarom sta je ook hoger als utrecht.Vitesse heeft er best wel een paar lopen die kunnen ballen hoor.

26-04-2021 17:31

Mrunterwijst +10612

Wie zouden er bij ons in de basis staan?

26-04-2021 17:52

Rendiertje +14067

Dick vindt het allemaal wel best.

26-04-2021 17:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties