Kuyt: ''Wie gaat echt de keuzes maken bij Feyenoord?''

Kuyt: ''Wie gaat echt de keuzes maken bij Feyenoord?''

Dirk Kuyt was maandagavond te gast in het voetbalpraatprogramma FC Rijnmond. De oud-voetballer blikte terug op de verloren Klassieker van de Rotterdammers en mist vooral leiders in het huidige elftal van Dick Advocaat. Ook is Kuyt het er niet mee eens om de huidige malaise vooral te wijten aan een technisch directeur of een trainer. In de ogen van de analist ligt het probleem dieper bij Feyenoord.

Emile Schelvis is van mening dat Henk van Stee als technisch directeur een veel betere optie was geweest dan Frank Arnesen. Ook Henk Fraser had naar De Kuip moeten komen. Kuyt onderbreekt en vraagt zich hardop af wie het met de huidige mogelijkheden beter kan doen dan de Deen. ''De vraag is of dat het probleem is binnen Feyenoord. Ik denk dat de moeilijkheid zit binnen de organisatie van de club.''

''We hebben te maken met de amateurtak. We hebben te maken met het stadion. De vrienden van Feyenoord en we hebben te maken met heel veel emotie. Wat ik gezien heb in mijn tijd en daarna als trainer en meelopen als directie. Dat mensen heel graag willen, maar dat er veel emotie bij komt kijken en veel belangen zijn in de organisatie waardoor het heel moeilijk is om beslissingen te maken. Wie gaat echt de keuzes maken bij Feyenoord? Je hebt het over de RvC, maar dat zijn toezichthouders. Je kan wel zeggen dat ze keuzes moeten maken, maar dat zijn toezichthouders die kunnen dat niet.''

Kuyt ziet in het huidige elftal geen echte leiders opstaan. Ook de Klassieker werd daardoor kansloos verloren. ''Ervaren spelers die jongens mee kunnen nemen en vertellen wat echt belangrijk is. Dat mis je bij Feyenoord. Als dan ook nog eens Toornstra en Berghuis wegvallen en Leroy, die echt zijn best doet, maar zijn handen vol heeft aan zijn eigen prestaties, dan wordt het gewoon heel lastig.''

Lees meer over
De Kuip Steven Berghuis Jens Toornstra Dirk Kuyt Dick Advocaat Frank Arnesen
Plaats reactie
666

Nitroxscf +0

Ben het eens met Dirk, ik zou graag een directie zien die niet uit Rotterdammers of Feyenoorders bestaat.
Liever een directie die weet hoe het is om een 'prof' club goed te runnen, die ervaring hebben en die iets verder van de club af staan.
Geen populaire mening maar dit beleid is natuurlijk helemaal kut, iedereen zit er voor zijn eigen hachje en niet voor de club zelf.

11-05-2021 16:16

Peanut +16299

Met alle respect maar mensen zoals Overmars en Van Der Sar.

11-05-2021 17:54

jayjay49 +7839

Wat een onbenullige bagger kont er uit Emil Schelvis!!
Diep triest dat er naar deze spartaan wordt geluiaterd.

Het probleem geef ik al 4 jaar aan!!
Het ontbreken in de Pyramide, de Keukendivisie. !

Hierdoor heeft Feyenoord geen jeugddoorstroming. DAT is de blunder van Martin van Geel!!

Ajax, AZ, en PSV hebben misschien nu even meer geld, maar ook zij drijven op 4/5 plaatsen op doorgebroken jeugdspelers!! Die ontbraken vplledig bij Feyenoors.

DAAR ligt het structurele orobleem, geen jeugdopleuding en geen scouting, beide willens-en-wetenns door Martin van Geel verwaarloosd!

Triest dat een Schelvis dat niet kan verwoorden!!

11-05-2021 13:43

Jeli +1389

Ik denk dat Arnesen goed bezig is. Hij moet goedmaken wat er na 1974 fout is gegaan. Dat lukt natuurlijk niet in een paar maandjes, daar is veel meer tijd voor nodig. Als Frank en Arne de tijd krijgen én willen nemen om aan Feyenoord te bouwen, zou het een mooie toekomst kunnen worden. We moeten dan wel hogere eisen gaan stellen aan jong talent, beter scouten en sneller toeslaan met transfers. Voor mij is de meest recente miskleun het niet contracteren van die Abraham die nu bij Groningen speelt, maar wel een dure Pratto huren. Dat soort dingen moet verdwijnen. En misschien gaan spelers als Hendriks, Hall, El Bouchataoui, Azarkan en Baldé het onder Slot, wanneer ze goed gecoacht worden, wel geweldig doen. Laten we daar op hopen, en hopen dat we net zo goed gaan ballen als AZ de laatste jaren heeft gedaan. Alleen op die manier kunnen we er weer bovenop komen.

11-05-2021 13:38

jayjay49 +7839

Eens Jeli!

11-05-2021 13:44

petertje73 +237825

Helder verhaal

11-05-2021 13:20

stoepeschieter +53

Eindelijk eens iemand in een voetbalprogramma die weet hoe het bij Feyenoord werkt.Wat werd emile er stil van..Emile die weet wat er op Varkenoord mis is,ik heb de man in de 25 jaar dat ik daar kom nog nooit gezien..Dirk moet en voorbeeld zijn voor veel jongeren die wat willen bereiken in het voetbal.Niet gezegend met de extreme kwaliteiten van een van Persie.Maar hard werken op tijd stappen maken en bij elke stap hogerop werd er door de zg kenners gezegd,"gaat hij niet redden'.Ik heb dan ook geen twijfel dat Dirk ook als trainer een geode gaat worden en zeker bij Feyenoord terecht komt.

11-05-2021 13:09

jonaathn +14706

“meelopen als directie”?

11-05-2021 11:10

Joeyyfr12 +0

Dirk blijft een held ! Maakte ons gwn kampioen!

11-05-2021 11:01

Dezwartetulp +76719

Nee, dat was Gio.

11-05-2021 11:56

dkuh013 +2078

En het elftal , gio stond niet op het veld

11-05-2021 11:57

Dezwartetulp +76719

Ja prima, maar niet Kuyt, die stond niet op het veld

11-05-2021 11:58

Capessa +1317

7 nederlagen ook

11-05-2021 18:59

feyenoordfan3 +7

Tja, Emil geeft hiermee aan dat ie nooit meer serieus genomen hoeft te worden.

11-05-2021 10:56

de_bepotelaar +323

Wat een slap gelul. Kuyt is gewoon een domme lul en de echte en de juiste is gemaakt om Slot aan te stellen ipv een dombo als Kuyt. Alles wat hij nu zegt kan ik nog minder serieus nemen, omdat het een en al rancune is.
Voelde zich te goed om bij Feyenoord O19 ook maar op te komen dagen of echt iets bij te dragen. Nare vent is het.

11-05-2021 09:40

Chitown-Rivera +15050

Kuyt is inderdaad een eng mannetje. Wel mooi hoe hij die beroeps pessimist Emile Schelvis affakkelde maar de man vind zichzelf echt Gods geschenk aan het trainersgilde

11-05-2021 11:20

de_bepotelaar +323

Een heel eng mannetje. Met zijn open deuren en populaire uitspraken. Die mag heel ver van Feyenoord vandaan blijven. Samen met Dick en Diemers naar Mars schieten.

11-05-2021 11:30

johnbgoode +366

Henk van Stee en Henk Fraser.. dan heb je er echt helemaal niets van begrepen als je denkt dat die twee ons uit het dal gaan trekken.

11-05-2021 09:01

lucky +27

Spijker op zijn kop

11-05-2021 05:38

wilbert17 +23476

Kuyt is echt een enorme lul.
Ik weet het niet onderbouwd maar wat moet ik kotsen van deze vreemdganger.

11-05-2021 00:55

Djim +8188

Wilbert17 is een enorme lul

Geen uitleg verder

Ook een zinloze post dit

11-05-2021 00:56

Chitown-Rivera +15050

Klopt, maar in dit geval heeft ons aller Wilbert wel gelijk :)

11-05-2021 11:21

FR-Alkmaar +6825

Moet jij kotsen van vreemdgangers? Ik vermoed dat jij graatmager bent....

11-05-2021 07:27

FR-negenenzestig +3145

Ik moet kotsen van jou.

11-05-2021 08:42

Terminator1908 +410

We hebben geld geld geld nodig.

11-05-2021 00:31

NSFR87 +4664

Maak gelijk een tientje over

11-05-2021 00:34

crashtestdummy +21848

Dirk Kuyt was een goede voetballer.
Dirk Kuyf is een goede analist.

11-05-2021 00:01

Paapsaak +0

Kan hem alleen met die botox niet meer serieus nemen, wel jammer

11-05-2021 07:21

jack98 +46868

Goede analyse van Kuyt! Ik zie in hem op een korte termijn als een goede analyst en op de langere termijn in een rol bij Feyenoord.

10-05-2021 23:41

kuipie12 +706

Dirk Kuyt vind ik echt een hele goede indruk maken als analist. Eindelijk iemand die de club ook een beetje beschermt in de media en ook tegen emile zegt dat hij lult als het over van bodegom gaat.

DIRK HELD

10-05-2021 23:26

Liser +19855

Geef Arnesen nog even de tijd

10-05-2021 22:48

troy +2274

De opmerkingen over de structuur en emotie zijn terecht. Daar zit een fors probleem. Tegelijkertijd heeft er onder Arnesen wel een trendbreuk plaatsgevonden en zijn er positieve ontwikkelingen. Er is nu meer aandacht voor de jeugd, de opleiding wordt kritisch aangepakt, de scouting wordt opgezet en spelers die worden uitgeleend worden niet langer aan hun lot over gelaten. Hele basale zaken maar wel zaken die onder Van Geel zijn verwaarloosd. Veel te doen maar niet alles is kommer en kwel.

10-05-2021 22:25

DekselseAchahbar +957

De functie van Arnesen moet je in mijn ogen ook als lange termijn zien. Wel is aankomende transferzomer belangrijk. Trendbreuk die nu doorgevoerd mag worden is dat er een keer geld in het laatje mag komen

10-05-2021 22:35

FRSieb +87543

Wie moet geld opleveren deze zomer dan?

Eens met langere termijn, maar dat is dus langer dan komende zomer.

10-05-2021 23:13

DekselseAchahbar +957

Ik hoop op Kokcu, Haps en Jorgensen samen rond de 15. Eens dat de lange termijn dan nog niet in zicht komt, dat is in mijn ogen deels al gestart. Denk aan het opschonen van de scouting, vullen van de jeugd (o21) en aanstellen van een toekomstgerichte trainer als Slot. Hoop wel dat Arnesen de focus op de lange termijn door zet

10-05-2021 23:27

Mr-T +1995

Als je berghuis, Kokcu en Senesi verkoopt krijg je echt wel een leuk bedrag binnen. Misschien haps en Jorgensen ook nog. Dan is er iig geld om te investeren.

Vind dat Arnesen nog niet echt afgerekend kan worden op zijn aankopen. De meeste zijn voor de lange termijn

10-05-2021 23:54

Dezwartetulp +76719

Dus je gaat je sterkste spelers verkopen om.....je elftal te versterken?

Ik blijf dit altijd zo’n rare redenering vinden. Je weet nooit wat je er voor terug krijgt.

11-05-2021 00:54

Mr-T +1995

Berghuis is de beste indd. Maar dit is de enige manier om nog iets van geld aan hem te verdienen.

Kokcu is zeker niet de beste. En elke cent is mooi meegenomen. Ligt ook goed in de markt

Senesi ligt ook goed in de markt. Doet het goed maar is niet onvervangbaar

11-05-2021 01:52

DekselseAchahbar +957

Dat is de afgelopen jaren niet gebeurd, wat er nu voor zorgt dat je rode cijfers schrijft op de transfermarkt. Ik begrijp het kromme van verkopen van je beste spelers, maar ik denk dat je er als Nederlandse club niet aan ontkomt

11-05-2021 07:55

jahroon +0

Ik snap die redenering ook maar ten dele. Nou moet ik zeggen dat als bijvoorbeeld Kokcu goed in de markt ligt je hem wel kan verkopen. Die maakt echt het verschil niet... Ik zou verder vooral inzetten op de verkoop van spelers als Diemers, Linssen, Haps en Teixeira. Allemaal geen spelers die Feyenoord beter maken. Datzelfde geldt voor Bozenik ook ben ik bang... Daarbij is Fer ook over de top...
Senesi en Berghuis zou ik proberen te behouden. Vier miljoen voor Berghuis is niks. Dan maar uit zijn contract laten lopen volgend jaar zomer. Je hebt komend seizoen wel een paar sterkhouders nodig. Senesi, Malacia, Geertruida, Toornstra, Sinistera, Berghuis en Bijlow zijn Feyenoord-waardig. Jorgensen in goede doen ook. Verder hoop ik dat Bannis, Burger en Antonucci vorderingen hebben gemaakt.

11-05-2021 08:41

Mr-T +1995

Ben inmiddels wel klaar met berghuis. Ja het is onze beste speler maar de andere spelers geven alle ballen maar blind aan hem in de hoop dat hij niet boos wordt. En dan die dikke vette kronkel in z’n kop. 4mln lekker innen, dat uit contract lopen kan Feyenoord zich niet permitteren + zijn salaris drukt hard op de begroting.

11-05-2021 09:29

Mr-T +1995

Inherent aan het Nederlandse voetbal dat je je beste kwijt raakt. Paar jaar geleden konden we Jorgensen ook verkopen, daar hebben we nu nog buikpijn van

11-05-2021 09:30

julio54 +3128

Koevermans is gewoon te licht. Daar begint t al

10-05-2021 22:17

DekselseAchahbar +957

Iemand die zelf aangeeft dat hij competenties mist, heeft allereerst veel zelfkennis. Maar des te gekker dat hij zo lang een belangrijke functie mag bekleden. Als leek heb ik bij hem continu het gevoel dat hij zich laat bespelen

10-05-2021 22:38

jahroon +0

Daarom zit Koevermans er ook. Feyenoord City moet er komen en dan heb je - als bouwmaffia zijnde - natuurlijk niets aan een sterke persoonlijkheid als AD. Stel je voor dat ie de flinterdunne business case - waaraan veel partijen veel geld gaan verdienen - afschiet.

11-05-2021 08:27

bahiaindespits +3107

Dirk Plastic

10-05-2021 21:43

Bal-Bal +5064

Ja, dat is het enige wat je er nog uit kan persen? Treurig.

10-05-2021 23:41

TactvolleTacticus +3792

Weet je wie we nodig hebben!? Een leider , een type Dirk Kuyt!!










Geintje.

10-05-2021 21:42

liam +837

Waarom zo cynisch? Was je dat ook in 2017?

10-05-2021 22:10

Dezwartetulp +76719

Wat hebben Kuyt en 2017 met elkaar te maken?

11-05-2021 00:51

Aros +6889

Een kampioenschap

11-05-2021 08:02

Dezwartetulp +76719

Nee, was Gio’s titel

11-05-2021 08:28

fr_antwerp +2021

Hahaha Tulp...

11-05-2021 09:41

Dezwartetulp +76719

Dit is waar, alleen al door Kuyt op de bank te zetten. Titel gewonnen ondanks Kuyt.

11-05-2021 09:55

FrenkieT1981 +1362

Kuyt heeft volkomen gelijk, maar het was wel zo chique om erbij te vertellen dat er sinds de komst van Arnesen wel degelijk zaken zijn veranderd.

Er zijn behoorlijk wat jonge talenten gehaald, ze gaan instromen in de piramide en een trainer als Arne Slot halen is allesbehalve dat gezapige beleid van de afgelopen jaren.

Dat het traag gaat en het niveau nog niet zoals we hopen en verwachten is begrijpelijk. Zijn portemonnee is leeg en er ligt nogal wat puin wat Arnesen moet opruimen.

Eigenlijk zouden die zogenaamde vrienden van feyenoord NU naar Frank moeten bellen. 50 miljoen in een pot zonder rente en dan bij verkoop hun inleg + 20% gegarandeerd. Haal je op die manier 3 echte talenten binnen dan ben je gegarandeerd als geldlener van een prima rendement en feyenoord gegarandeerd van 3 leuke nieuwe spelers die een hoop gaan opleveren later.

10-05-2021 21:38

Bati +39488

Indd en het scoutings gebeuren aangepakt, Arnesen is goed bezig en het duurt nou eenmaal eventjes voor je daar de resultaten van gaat zien.
Erg knap dat die Slot ook heeft weten te strikken, v Persie die ook weer lkkr aan de slag gaat op 1908.

10-05-2021 21:55

atavistic1997 +3693

ik zeg hier ook al vaker dat je Arnesen gewoon de tijd moet geven. Als je ziet wat een zooi onze club is dan lukt het niemand om de boel binnen anderhalf jaar om te gooien. Het zal met stappen gaan. Hij heeft tov Van Geel de pech dat de jeugdopleiding een zooi was en er geen jeugdspelers zijn om de boel snel te redden

10-05-2021 22:13

MathijsFR95 +6539

Die laatste alinea, zo hebben ze ook Cissé gehaald, een groot succes

11-05-2021 09:15

1908VakZ +2

Ongelofelijk wat een neuzen hier. Hoe kan je nou zo respectloos over Dirk praten...

10-05-2021 21:35

Dezwartetulp +76719

Waarom mag dat niet?

10-05-2021 21:37

1908VakZ +2

Na watchij voor betekend heeft , verdient die wel meer. Snap dat nooit dat negatieve gekanker over Kuyt

10-05-2021 21:47

Think +0

Helemaal met je eens

10-05-2021 22:02

Persia +1854

Je kan ook overdrijven he ..

11-05-2021 08:18

Bal-Bal +5064

Hij heeft niks negatiefs gedaan of gezegd. Hij kwam terug om Feyenoord kampioen te maken en ondabks dat iedereen huilde dat het te laat was etc omdat hij eerst naar Fener ging, is hij toch terug gekomen en zijn we kampioen geworden

10-05-2021 23:42

svw +3

Vieze undercover neus ben je met al je negativiteit hier

11-05-2021 01:35

ernst H +4998

Dirk heeft gelijk, iedereen bemoeit zich overal mee.
Er zijn veel te veel facties.

En dan ook nog de supporters, die vooral vanuit emotie reageren.

Er moet eerst duidelijkheid in de leiding komen.

Een leider die door iedereen wordt gesteund en dat is bij Feyenoor bijna onmogelijk,

10-05-2021 21:24

stamplust +24648

De structuur van de organisatie klopt niet. BVO, Amateurtak en Stadion Feyenoord hebben verschillende belangen.

10-05-2021 21:52

JDN1987 +22863

Hij heeft hier een punt. Onze directeur zit er ook al van voor 2010 alleen op een andere directie functie. de bezem is nooit echt door de kuip gegaan. Ik ken verhalen van mensen van dicht bij die zaken deden met diverse stadions. En bij Feyenoord was het altijd moeilijk kan niet wil niet.. en zelfs als een bedrijf dreigde hun box op te zeggen was feyenoord te trots. Terwijl. Arena philips rn gelredome wel mee deden. Het zijn die kleine en grote fouten waarom feyenoord zo achterloopt. Vanaf de jaren 80 steeds de foute mensen in de kuip

10-05-2021 21:22

pellevg +4433

Zo frustrerend dat Derksen altijd Dick advocaat het hand boven het hoofd houdt. Wees nou eens kritisch.

10-05-2021 21:16

FR-Arnhem +49954

Dat is niet meer serieus te nemen. Die man kijkt gewoon niet meer genoeg voetbal om een gedegen mening te kunnen vormen.

10-05-2021 21:18

maaartijn +15740

Is ook totaal de verbinding met de realiteit kwijt. Al jaren.

Met praat over dat alleen oud voetballers trainer kunnen zijn etc. Wat internationaal toch al een jaar of 10 echt achterhaald is.

10-05-2021 21:25

FR-Arnhem +49954

Die man draait ook elke week hetzelfde bandje af. De rest van de tafel ziet dat ook, dat merk je gewoon.

10-05-2021 21:44

troy +2274

Ik begrijp niet dat er nog mensen kijken naar dat baggerprogramma. Een aantal eencelligen die alleen maar onzin uitkramen en af en toe grote woorden in de mond nemen omdat dat leuk voor de publiciteit (en hun marktwaarde) is.

10-05-2021 22:28

Frankster +20955

Wim zegt hele zinnige dingen bij VI

10-05-2021 21:15

DekselseAchahbar +957

Ik heb het gemist, wat was het?

10-05-2021 22:40

LeoBeenhakkert +207

Doodschoppe die overvallers op Familie Zahavi

10-05-2021 21:13

Koetje123 +170

Zijn vast onze vrienden van het rifgebergte weer

10-05-2021 21:13

LeoBeenhakkert +207

Nee, ze hebben die meid dr haar afgeknipt, dan denk ik toch dat er andere lui achter zitte

10-05-2021 21:17

FR-Alkmaar +6825

Want in het Rifgebergte zijn geen kappers?

11-05-2021 07:31

Koetje123 +170

Waar komt de kapsalon anders vandaan?

11-05-2021 20:03

TactvolleTacticus +3792

Top reactie weer.

10-05-2021 21:41

FR-JJN +12867

Onze zogenaamde "leiders" konden het mentaal allemaal niet meer aan.

Dirk eeuwige held

10-05-2021 21:05

maaartijn +15740

Wat een simpele ziel die Emiel Schelvis. Zit het allemaal ook even te vertellen alsof hij het wiel heeft uitgevonden.

10-05-2021 20:56

dre82 +5727

Zit altijd als eerste klaar als hij op Feyenoord kan inhakken

10-05-2021 20:58

maaartijn +15740

Dat inhakken maakt me niet zoveel uit. Maar dan komt ie aan met Henk Fraser en Henk van Stee waarmee dan het gebrek aan voetbalvisie in de organisatie zou zijn opgelost.

En Fraser die de lijn van Advocaat kan doortrekken.

Mijn hemel.

10-05-2021 21:01

ernst H +4998

Nou vind ik v,Stee niet zo raar

10-05-2021 21:19

maaartijn +15740

Nee, tuurlijk dat kan. Maar het wordt gepresenteerd alsof dat dé oplossing is.

10-05-2021 21:23

ernst H +4998

Nee is ook zo.

Er moet een duidelijke leiding komen,

10-05-2021 21:25

theo_de_tokkie +12957

Met van die dooddoeners, "veel emotie".

10-05-2021 21:12

greatminds +454

Dirk heeft er zelf aan bijgedragen door die Rob Janssen-clan er aan toe te voegen en zichzelf er ook maar mee bemoeien

10-05-2021 20:55

dre82 +5727

Precies, daar hoor je niemand over hij en Rob hebben Troost gebruikt als een marionet

10-05-2021 20:57

IJzerenKees +129241

nou daar hebben we onze botox dominee weer

10-05-2021 20:51

JDJ +17933

Kuijt heeft helemaal gelijk over de organisatie. Teveel partijen die allemaal te veel te zeggen hebben en daardoor stagneert de hele boel al tientallen jaren. Niemand wil macht inleveren. Hierdoor haken geldschieters af en loopt zelfs de club als geheel gevaar.

10-05-2021 20:34

tvdn03 +490

Playoffs:

Bijlow
Geertruida Botta Senesi Haps
Toornstra Fer Kokcu
Berghuis Jorgensen Sinisterra

Met deze opstelling heb je nog enige kans om Europees voetbal binnen te loodsen

10-05-2021 20:33

jupiter +2560

Het is inderdaad allemaal niet zo moeilijk.. Dit is prima.

10-05-2021 21:04

Frankster +20955

Oja is niks beters

10-05-2021 21:04

atavistic1997 +3693

ik heb oprecht geen idee of hij goed genoeg is op dit moment, maar zet AEB er misschien in de laatste speelronde als we al verdoemd zijn tot play offs, als hij het laat zien lekker daarmee gaan spelen

10-05-2021 21:35

SYDNEYFR +576

Slechter als Fer kan toch niet dusja. Ik zou die gozer gewoon een kans geven.

10-05-2021 22:25

Tweebenig +6

Jongens, nog even doorzetten, EU voetbal halen, afsluiten, maand juni vakantie, 10 man hand geven en per 1 juli met nieuwe TS en veel frisse gezichten en hoofden weer nieuwe start maken! En alle supporters hopen, zoals vele tientallen jaren daarvoor, dat 2q/22 maar een mooi seizoen mag worden. Niet meer of minder. Daaaag 20/21!!!

10-05-2021 20:33

beppie172 +65695

Maand juni vakantie? Ze moeten halverwege juli al 2e ronde voorronde ECL spelen. Als je dat doet krijg je een start a la Stam. Amper gewend aan een nieuw systeem, niet fit, geen complete selectie, spelers die nog rondlopen maar weg willen of moeten, nieuwe spelers nog niet binnen, beste spelers nog op vakantie na grote toernooien. Dan ga je dus gemankeerd de competitie in en verlies je punten, spel is niet wat iedereen er van hoopt en verwacht, verlies je alsnog in de Playoffs tegen een wat betere club of als je het wel redt dan ben je het hele najaar alleen maar met wedstrijden bezig en is er geen ruimte om het voetbal beter te maken en systeem te verfijnen. Dan wordt 21/22 helemaal geen mooi seizoen, maar wordt er in het najaar alweer geroepen dat er allerlei mensen weg moeten.

10-05-2021 21:01

Tweebenig +6

Dus Bep, geen EU voetbal en maandje langer oefenen en degene die geen lopend contract heeft, thuis laten of meetrainen bij amateurclub?

10-05-2021 21:34

beppie172 +65695

Voor Slot zou het een zegen zijn als er geen Europees voetbal wordt gehaald. De miljoenen zijn toch pas op te halen eind augustus als je 3 voorronden bent doorgekomen. En dat zie ik niet gebeuren en dan heb je een klote voorbereiding gehad en heb je het eerste chagrijn alweer onder het Legioen omdat er toch weer onrealistische verwachtingen ontstaan. Liever leuk voetbal met een idee in de eredivisie dat elke week wat beter wordt en dan volgend jaar met veel meer kans Europees voetbal gaan spelen.

En Fer, Jorgensen, Haps hebben allemaal doorlopende maar wel aflopende contracten. Die kan je dus niet wegsturen naar amateurs.

10-05-2021 21:44

Tweebenig +6

Die 3 zijn wel te verkopen voor 'n klein prijsje. Maar als je ze goed aanpakt en ze zijn fris en zeer goed getraind kan je er ook nog 'n seizoen wat aan hebben.

10-05-2021 23:08

keesfr17752 +1084

Vindt dat Jens algemeen directeur moet worden. Is een slimme man zelf voetballer geweest en kent de club. Hij zal in iedergeval geen gevleugelde uitspraak doen dat ze vanaf nu alles winnen. Dan losmaken van amateur tak de vrienden afbetalen en bedaanken voor hun diensten en een apart bestuur die zich met het nu nog de kuip en straks het nieuwe stadion. Dan kan je als prof tak je eigen boontjes doppen voordeel is dat je kortere leintjes hebt. Ik zou Frank Arnesen nog proberen te behoun als de ingeslagen weg goed loopt. We moeten af van het idee om iedere keer weer de zelfde namen terug komen. Fr

10-05-2021 20:31

tussenjaar +6203

Probleem is dat van Goud is gesneuveld door zijn eigen succes

10-05-2021 20:18

FRQQ93 +20359

Kap is met die kut van geel. Hij is de oorzaak van deze ellende. Niet instappen in de voetbalpiramide is echt de grootste blunder van de afgelopen jaren. Van goud dat je hem zo durft te noemen. Bij Willem 2 beleven ze ook goede tijden sinds van geel er is

10-05-2021 20:29

Bati +39488

V Geel is de grootste ellende van dit alles, had na het kampioenschap weggemoeten. We zitten nu nog met die ellende van hem opgescheept.

10-05-2021 20:59

eefb014 +5428

Willem 2 erbij halen mag niet van tussenjaar dat mocht alleen in de korte periode dat het daar wel goed ging. Over van goud mag je alleen positief praten. Foei frqw93 nu is tussenjaar boos en verdrietig.

10-05-2021 22:23

FRQQ93 +20359

Haha ja tussenjaar beoordeelt iemand alleen op de goede periode. Lekker makkelijk haha ;)

11-05-2021 11:01

hasil +8

Als Dirk Kuyt gaat wijzen naar Ajax met Tadic/Blind en dan zegt dat Feyenoord dan maar 20 miljoen op tafel moet leggen om hetzelfde met de Vrij/Wijnaldum te doen dan is Dirk niet goed bij zijn hoofd. Ajax betaald voor die jongens een salaris wat ze in het buiten land ook hadden. Anders komen ze gewoon niet op die leeftijd. Dan zie je toch weer de ex-voetballer die denkt dat de club geld voor het opscheppen heeft.

10-05-2021 20:15

Km010 +5180

Dat zei hij helemaal niet hasil

10-05-2021 20:19

hasil +8

dat zei hij echt wel....

10-05-2021 20:22

Frankster +20955

Wijnaldum lekkere investering

10-05-2021 21:05

fr68 +0

Misschien moet Feyenoord inderdaad eens kritischer kijken naar de organisatie. Zoals Cruyff het vroeger zei. Oud spelers op key belangrijke posities in de organisatie. Zeker een algemeen directeur, technisch directeur en hoofd jeugd en ook zeker jeugdtrainers. Je hebt wellicht wat financiële of commerciële specialisten nodig die niet direct uit het voetbal moeten komen en een hoofdtrainer is ook een passant dus hoeft niet persé een Feyenoorder te zijn. Welke namen daarbij horen vind ik lastig want ligt ook aan ambities van mensen maar zomaar een voorzet: algemeen directeur: Gio, technisch directeur: Dirk en hoofd jeugd: V Persie.

10-05-2021 20:07

MMM +174

Kritisch kijken wordt er as we speak gedaan met behulp van een extern bureau. Je suggesties zijn lachwekkend. Geen enkele ervaring of opleiding waardoor je ook maar zou kunnen denken dat ze geschikt zijn voor de functies. Troost was ook oud speler, wil maar zeggen.

10-05-2021 20:13

echtwel +2202

Van de Sar en Overmars waren dat ook niet toen ze begonnen, maar hadden en hebben een dikke pot geld beschikbaar en konden en kunnen zich miskopen permitteren, en vissen uit een veel betere vijver waar ook bewezen kwaliteit loopt.
En de namen die hij noemt zijn wel namen die je aan je club kunt verbinden.

10-05-2021 20:26

MMM +174

Van der Sar heeft eerst een directieopleiding op universitair niveau gedaan en een half jaar tot een jaar de tijd genomen om ingewerkt te worden. Overmars heeft ervaring opgedaan bij GAE.

Als hij nou namen als Bosvelt, Mathijsen en De Haan had genoemd, dan had zijn argument veel sterker geweest. Nu is het vooral op sentiment gebaseerd.

10-05-2021 20:31

fr68 +0

Gaf al aan dat namen die er bij passen lastig zijn. Dat ze wel bepaalde opleiding moeten volgen/ meelopen zou natuurlijk moeten. Namen die jij noemt wat mij betreft ook opties. Het principe is meer oud voetballers met Feyenoord verleden in de organisatie. Het moet vooral over voetbal gaan binnen Feyenoord, liefst met mensen die de club kennen en ook vertrouwen bij je achterban uitstralen

10-05-2021 20:37

MathijsFR95 +6539

Van Geel was een oud speler ook, Beenhakker had krediet. Bosz ook. Wisselende successen. Dat krediet is allemaal maar weinig waard als je geen succes behaalt.

We hebben juist behoefte aan mensen met een andere visie, omdat er geen Feyenoord filosofie is, waar ze die bij Ajax wel hebben.

Voor een beetje herkenbaar voetbal en beleid moet je terug naar de jaren 70. Of je moet consistent door willen gaan met het mouwen opstropen en verliezen van clubs als RKC, ADO en Emmen.

11-05-2021 09:27

martien snellen +590

Ook Semedo van Fortuna ophalen,zeggen ze.
Weer verkeerde keuze.
Is niks voor ons.

10-05-2021 20:02

bobiku95 +2

Die is niet beter dan Narsingh

10-05-2021 20:04

marc1 +2489

emile lulvis

10-05-2021 20:02

MathijsFR95 +6539

Hahahahaha Emile

10-05-2021 19:54

martien snellen +590

Vermeulen zegt Cox ophalen bij Fortuna?
Is ie nog wel goed bij zijn hoofd?
Tweede rangs Engelsman.

10-05-2021 19:54

radikale +6846

Hij bedoelt Gerard

10-05-2021 20:02

teauvenoir +78097

Hij bedoelt Courtney

10-05-2021 20:12

hasil +8

hij bedoelt geen Cox maar Cock ophalen. Dat klopt beter. Een lul bij Fortuna ophalen....

10-05-2021 20:18

skin +13964

Al die emoties staan maar in de weg.

10-05-2021 19:53

xenox403 +0

Het probleem zit hem niet in de directie, maar alle organen die de directie in hun greep houden.

Feyenoord heeft een middeleeuwse organisatie structuur en zonder dat te wijzigen gaan we nooit naar ons potentieel groeien.

Arnesen is nu bezig met de jeugd en scouting en het binnen halen van verzorgd voetbal met Slot. Dit hebben we met Verbeek en Rutte ook gezien. Dan blijkt het na een jaar allemaal tegen te vallen en wordt de koers weer 90 graden gedraaid.

Er moet een organisatie wijziging komen en een meerjaren plan voor her herstructureren van de club. Je zou toch hopen dat dat Amerikaanse bedrijf een vernietigend rapport opstelt als ze klaar zijn met het doorlichten van de organisatie. Misschien worden ze dan een keer wakker binnen onze club.

10-05-2021 19:48

keesfr17752 +1084

Als Dirk niet eens in staat is de onder 19 naar zijn hand kan zetten en spelers goed positie spel kan aanleren in pak hem beet 2 mnd wat moet hij dan met met de hele club. Zonder meer respect voor smans carriere maar laat hem zit richten op zijn trainers loopbaan dan in die kletsprogrammers te gaan zitten oreren.

10-05-2021 19:47

frankprins +3

In ieder geval een betere analyse van Kuyt dan vd rest van alle analisten. Maar hoe dat te doorbreken? Een investeerder zou dat kunnen. Met als risico dat het ook een ongekende tyfuszooi kan worden

10-05-2021 19:45

Dezwartetulp +76719

Een zwarte tulp kan dat ook

10-05-2021 19:49

trybe4udie +1343

Dirk houdt van onze club.

10-05-2021 19:45

Frjaja +3254

We kunnen eeuwig discussies blijven voeren met lege hulzen als 'schoon schip maken', 'keuzes maken', 'lange termijn kijken'. Waar het uiteindelijk om draait is geld en dat hebben we niet en laat dat nou de laatste 20 jaar het belangrijkste instrument zijn om een voetbalclub succesvol te runnen. Daar komt bij dat de verwachtingen bij het publiek, terecht, te hoog zijn waardoor ook spelers nooit voor veel geld weg gaan. Immers, als bijvoorbeeld koopmeiners bij az het goed doet en 3e wordt, dan wordt hij voor veel geld verkocht. Want dat is gezien het verwachtingspatroon bij az gewoon steengoed. Speelt hij bij ons en wordt hij derde, wordt hij waarschijnlijk onderschat en gaat hij niet voor veel geld weg. Dus zolang er geen geld komt, gaat er bij ons echt niets veranderen hoe graag we het allemaal ook willen. En dat rest ons niets anders dan alles afzeiken, terwijl bijna iedereen toch echt gewoon er het beste van maakt binnen de zeer beperkte mogelijkheden.

10-05-2021 19:44

mariano14 +3116

Ben het niet helemaal eens met deze analyse. Martin van Geel heeft nadat wij kampioen zijn geworden meer dan 30 miljoen geïnvesteerd in onze selectie met allemaal dezelfde type aankopen: goede middenmoters die wellicht een stap kunnen zetten. Dat heeft erin geresulteerd dat wij het jaar erop 4e werden. Ook heeft deze beste Van Geel niet op tijd door geselecteerd met jongens als botteghin en van der heijden, en heeft die als klap op de vuurpijl een bod van 18 miljoen voor jorgensen geweigerd.

Buiten het aan-en verkoop beleid heeft deze beste Martin ook de boot gemist wat betreft de jong teams. Clubs als ajax, psv, az en utrecht hebben dat wel gedaan en plukken daar nu de vruchten van. En wij zitten met een jong elftal waar we daadwerkelijk niets mee aankunnen en dat resulteert weer in vertrek van grote jonge talenten.

En dat resulteert tot op de dag van vandaag in een armoedig 2e rangs kutelftal en een achterstand op psv ajax en az

10-05-2021 20:11

Frjaja +3254

Ik ga hier ook niet beweren dat Martin van Geel geen fouten heeft gemaakt (in tegendeel), maar ook die keuzes zijn gemaakt met als achtergrond een hele slechte financiele situatie. En bij heel veel keuzes komt de wijsheid ook achteraf.

Ook de keuze om niet in te stappen in de kkd met een jong team is destijds ook gewoon grotendeels een kostenoverweging geweest (plus de gok dat de beloftenxompetitie beter zou zijn). Hadden we geld dat, dan was er zeker een ander besluit genomen.

Aankopen als Larsson, Haps etc. hadden ook heel anders kunnen uitpakken. Dat blijft gewoon gokken. Ik vond het destijds heel gaaf dat we eindelijk eens zulke spelers konden halen. Alleen wij hebben helaas niet de luxe om fouten te maken op de transfermarkt. Dus extra zuur dat die spelers niet hebben gebracht wat we hadden gehoopt.

Mijn punt blijft gewoon dat het met veel geld (of in ieder geval gewoon geld) uiteindelijk het gewoon wat makkelijker gaat worden. Nu is het jaar in jaar uit krotiek leveren op de coach, directie en spelers ,terwijl iedereen in dezelfde cirkel vastzit.

10-05-2021 21:49

eefb014 +5428

Geld moet je maken door goed beleid. Die miljoenen na het kampioenschap hadden.on ander soort spelers gestoken.moeten worden. Hadden in instappen piramide enz gestoken.moeten worden. Trainings complex verbouwen was een goed voorbeeld van beleid voir ee rest mager.

10-05-2021 22:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties