Perez: ''Dan moet je ook duidelijk zijn richting je supporters''

Perez: ''Dan moet je ook duidelijk zijn richting je supporters''

Het einde van het seizoen nadert en dat betekent dat Arne Slot bijna kan gaan beginnen aan de grote klus die hem te wachten staat. Volgens veel analytici in Nederland werd in de verloren Klassieker op veel verschillende plekken in het veld de problemen bij Feyenoord blootgelegd. Feyenoord miste sterkhouders Steven Berghuis en Jens Toornstra en hun vervangers konden geen potten breken.

''Je zag zondag een Feyenoord zonder Berghuis en Toornstra'', begint Maarten Wijffels in Voetbalpraat. ''Dat zijn twee spelers die gezicht geven aan het elftal. Haal die eens weg, wat blijft er dan over? Dan heb je nog een of twee jongens die misschien gaan vetrekken…'' Kenneth Perez probeert dat te relativeren. ''Stel dat Berghuis weggaat, dan levert je dat wel wat ruimte op in je huishouding. Het is niet zo dat Berghuis weggaat en dat er dan niks voor terug komt.''

''Daarbij is het ook ontzettend belangrijk voor Frank Arnesen en Slot om te kijken welke eigenschappen ze in het elftal willen hebben. Ik noem maar iets: snelheid achterin. Dat zou eventueel lekker kunnen zijn'', vervolgt Perez. ''Je moet ook op zoek naar een nieuwe spits, denk ik zomaar. Dit jaar wilden de spelers hoog druk zetten. Als je dan geen snelheid achterin hebt en ook niet de juiste tools hebt om druk te zetten, dan wordt het lastig. Dan is eigenlijk de logische oplossing om terughoudend te spelen en dat heeft Advocaat ook gedaan.'' Freek Jansen herkent het beeld dat Perez schetst. ''Vaak werd hij dan ook nog in z’n gelijk gesteld omdat, wanneer ze druk gingen zetten, het vaak mis ging. Daardoor werd het eigenlijk een vicieuze cirkel waar ze eigenlijk het hele seizoen niet uit zijn gekomen.''

Wijffels gooit de vraag op tafel of Slot wel moet hopen dat Feyenoord zich kwalificeert voor de Conference League. De voorrondes van het toernooi worden al vroeg in de zomer gespeeld. Mocht Feyenoord zich niet kwalificeren, dan heeft de nieuwe trainer een langere voorbereiding om zijn speelstijl en ideeën te implementeren. ''Ook in de Conference League leer je veel, ook al speel je tegen clubs uit kleinere voetballanden. Dat zijn weer andere clubs, andere speelstijlen en over het algemeen volwassenere spelers. Of Guus Til een versterking zou zijn voor Feyenoord? Dat denk ik wel. In die categorie spelers kom je dan, of je moet zeggen dat je alles op de jeugdspelers gaat zetten. Dat je die beter gaat maken. Dan moet je ook duidelijk zijn richting je supporters toe. Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat je dan eerst twee seizoenen moet investeren'', sluit Perez af.

Lees meer over
Steven Berghuis Jens Toornstra Dick Advocaat Frank Arnesen
Plaats reactie
666

feyenoord69 +497

Jongens probeer nou Berghuis met al zijn streken binnenboord te houden. Ook ik ben het niet eens met zijn fratsen maar dit is een buitenspeler die 17 doelpunten (wel veel penalty's ) heeft gemaakt. Zelfs een spits met garantie op 15 doelpunten kunnen wij niet betalen.

12-05-2021 10:00

FR-Freggle +8

Goede woorden van Perez,, die ziet het goed

12-05-2021 01:54

balvirtuoos +1226

Dat sombere gedoe allemaal voor volgend jaar snap ik echt niet. De jeugd gaat het echt niet minder doen dan wat er nu staat.
Het middenveld zal er zelfs met sprongen op vooruit gaan. Als je andere spelers dan fer, diemers en Toornstra neerzet. Toornstra mag van mij ook uit de basis. In de combinatie heb je er niks aan.
Er gaat het een en ander weg dus er komt wel wat geld. Daar een degelijke en snelle verdediger(s) voor halen.
Geen uitverkoopjes maar kwaliteit.
Liever 1 onbetwiste basisspeler dan 4 halves.
Voorin heb ik alle vertrouwen in balde, sinisterra en bozenik.
Want scoren kan hij wel.

11-05-2021 20:24

SuperGuidetti1 +33

Perez goeie analist, snapt het spelletje wel

11-05-2021 19:58

gokufan +5496

Achraf Bencharki

11-05-2021 19:56

Tweebenig +6

Guus Til heeft 'n jaartje top gespeeld. Daarna 2 jaar niet meer gezien en van gehoord! Feyenoord moet geen probeerseltjes weer aangaan. Dat is nu al tig keer mis gegaan. De club heeft geen geluk. Dat kan alleen 020. Helaas, maar wel waar!

11-05-2021 19:49

beppie172 +66556

Ik zeg al langer dat het voor Slot beter is als er geen Europees voetbal gehaald wordt. Anders krijg je toch weer (onrealistische) verwachtingen dat er geplaatst wordt voor de Poulefase en is er teleurstelling als dat niet lukt. Daarnaast verstoort het de voorbereiding die hoognodig is om met een nieuwe technische staf en flink gewijzigde selectie een nieuwe speelwijze in te gaan slijpen.
Het gevaar bij plaatsing voor vECL is dat je een seizoenstart krijgt zoals 2 jaar geleden onder Jaap Stam.

11-05-2021 19:33

hasil +8

Elke club en dus ook Feyenoord is primair afhankelijk van Europees voetbal om de financiën op orde te houden. En dus ook Feyenoord. En Slot zal zich daar gewoon in moeten schikken. Dat is "part of the job" van een trainer. .Feyenoord heeft dat geld hard nodig om Slot later wat meer mogelijkheden te geven. Niet voor niets is de club zo gefocust het te halen....

11-05-2021 19:42

beppie172 +66556

Je krijgt pas geld in de Poulefase. Dan moet je 3 voorronden doorkomen. En je weet het pas eind augustus. Dus daarom wordt het ook niet opgenomen in de begroting.

11-05-2021 22:36

willem48 +2

Ben toch wel blij met het feit dat jullie op de hoogte zin en de kennis hebben van de financiele huishouding van Feyenoord en precies weten wat ze wel of niet nodig hebben.CHAPPEAU

12-05-2021 07:48

Ratfield +3566

Freek Jansen herkent het beeld dat Perez schetst.

JA! HET HEET BELEID! En het is al jaren zoek, zwak of misselijk ......

11-05-2021 19:31

ernst H +4998

Ik zie helemaal niet zo veel spelers vertrekken.
De transfermarkt zit überhaupt een beetje op,slot.
De grote landen hebben ook het geld niet, op een enkeling na,.

Ik zou wat goed is behouden.

Dus Haps, Senensi, Sinistera en de beide spitsen, Berghuis en Toornstra, Bijlow.
Dat is de,kern van je elftal.

Je kan bv Malacia op t middenveld zetten, box to box speler.
Dan kan Haps gewoon linsback spelen,
Bijlow in de goal,
Senesi, Geertruida en Hendriks heb je dan voor t centrum.

Jammer dat Hall blessa is.

Voorhoede Berghuis, Jorgensen Sini.

Til en of vd Streek halen voor t middenveld Te versterken
Wehrmann, Toornstra.....

Kokcu als enige verkopen.

Dan n beetje goed scouten en de jeugd de kans geven en doorontwikkelen.

Er komen bij onder 17 wel wat talenten aan.
Dan niet te veel,te verwachten, maar ook met deze selectie moet t beter kunnen dan onder Advocaat.

11-05-2021 18:54

hasil +8

Even die geldclubs uit de CL buiten beschouwing latend zal de hele voetballerij een stapje terug moeten doen en dus ook Feyenoord.

1. Spelers met een lopend contract zijn moeilijker te verkopen en voor lagere bedragen dan je bijv. 2 jaar geleden nog had ingeschat
2. Over de hele linie zullen de salarissen voor nieuwe contracten wat lager worden
3. Ten gevolge van 2. zullen spelers niet meer zo snel bereid zijn te verkassen want niemand levert graag in. Spelers kijken nu eenmaal in het algemeen meer naar het geld dan het sportieve deel.

Feyenoord zit wat dat betreft nog geen eens zo slecht. Heel lang doorlopende contracten zijn er amper en je duurste aankoop Senesi heeft "slechts" een miljoentje of 7 gekost. Daarnaast verdwijnen er heel wat spelers aan het eind van dit seizoen van de loonlijst.

Maar nog crucialer is met welke begroting de club gaat werken. Er is nog altijd een grote onduidelijkheid en onzekerheid wat betreft het publiek en de aantallen die de Kuip in mogen en nog belangrijker hoeveel kaarten en business-stoelen er worden afgenomen. De komende weken zal de directie cruciale besluiten moeten nemen.

Wat men zich in ieder geval niet meer kan permitteren is te optimistisch te begroten zoals vorig jaar want als er wederom beperkingen komen wat betreft het stadionbezoek kan je niet nog een keer min of meer bij de achterban gaan bedelen af te zien van reeds betaalde kaarten...

11-05-2021 19:29

hasil +8

Lezen is voor jou blijkbaar moeilijk. Nergens staat dat er geen transfers gaan plaatsvinden noch heb ik dat ooit gezegd maar er zijn nu wel andere factoren die ook een rol gaan spelen..

11-05-2021 19:46

Tweebenig +6

Ga als eerste maar uit van 25000 SK. En heel veel bescheidenheid zou ons passen.

11-05-2021 19:55

Tweebenig +6

Laat Malacia maar de hele vakantie beelden bekijken van de top 8 van Europa. Die jongen moet nog heel veel leren!!!

11-05-2021 19:52

ernst H +4998

Malacia is gewoon een goede speler, nog geen dragende.

Kijk dit soort reacties zijn typisch voor de gemiddelde Feyenoord supporter, die alleen naar t moment kijken,m
Maar nietmkijken naar wat een speler kan en al heeft laten zien.

Er zit nog heel veel rek in deze jongen.

Het is zoals,altijd de emotie regeert.

We zijn niet zo slecht als nu lijkt.
Er loopt nog genoeg,kwaliteit, alleen moet er wel wat bij.

2 a 3 spelers die het team echt sterker maken,

Dan ziet se wereld al meteen heel,anders jit

11-05-2021 22:45

Tweebenig +6

Als deze jongen de ontwikkeling van Dumfries meemaakt, dan heb ik er vertrouwen in. Maar dat laat jij nog zeker niet zien! Trouwens, ik volg Feyenoord al van1962! En heb zelf 50 jaar gevoetbald. Dus Ernst, geen aannames doen zonder kennis!

12-05-2021 08:41

ernst H +4998

kijk Je kan niet verwachten van jonge spelers, dat ze het team dragen.
Maar als je een beetje verstand van voetbal hebt dan zie je dat deze jongen gewoon goed kan voetballen.

Alleen het is nog geen dragende speler.
Volgens mij is dat pas zijn eerste volledige seizoen.
In een team dat niet draait.

En 50 jaar gevoetbald, zegt wel iets maar op welk niveau

12-05-2021 10:43

Tweebenig +6

1e en hoofdklas. Maar Malacia moet nog veel leren. Speelde voor de kerst beter. Nu zonder na te denken.

12-05-2021 11:08

ernst H +4998

Da,s behoorlijk hoog wel.

Malacia deelt in de malaise.

Maar ik,probeer altijd te kijken naar de potentie bij een speler,
En dan is t ook voor een groot deel aan de trainer, of hij die potentie weet te benutten.
Zowel individueel als, het hele elftal.

En ik ben er van overtuigd, dat het overgrote deel van de selectie, veel beter kan dan ze dit seizoen laten zien.

Denk dat je met 2 a 3 versterkingen, en als er geen dragende spelers vertrekken.
Je volgend jaar top 3 moet kunnen spelen.

En dan bedoel ik. Inziet dat ze kampioen worden.

Maar als je bv Til haalt, vd Streek en Svensson .
Heb je toch een aardige selectie.

Wieffers van Excelsior is ook wel een aardige speler, die verdediger van Volendam.
Sliti komt

12-05-2021 14:41

fr_1993 +78819

Sinisterra - P. Zinckernagel - Linssen
Antonnucci
Wehrmann - Toornstra
Haps - Malacia - Geertruida - Hall/Araujo
Bijlow

11-05-2021 18:47

Frankster +21254

Alleen voor die naam moet je die spits al halen

11-05-2021 19:17

beppie172 +66556

Heeft Dick het voor het zeggen

11-05-2021 19:20

kunstgrashater +8559

Volgend seizoen ons 2de team dat al jaren in de jupiler/ keuken kampioen divisie speeld opstellen die hebben nu wel genoeg ervaring om het team te dragen pffff

11-05-2021 18:26

DoubleSpy +8275

Rot toch allemaal alsjeblieft met je Guus Til joh!
De miskopen worden ons altijd aangepraat en dan zijn we nog zo stom dat we ze halen ook.

Til is tegenwoordig aldoor geblesseerd. Nee, daar hadden we er nog niet genoeg van! Pfffff.....

11-05-2021 17:44

Chitown-Rivera +15200

Ik ben het wel eens dat miskopen ons worden aangepraat en we dom genoeg zijn om ze ook te halen. Zie diemers en linssen. Lijkt wel of de media ons scouting apparaat is/was. Of Til ook so’n miskoop is laat ik even nog in het midden

11-05-2021 17:53

fr_1993 +78819

Til gaat een miskoop zijn. Extreem duur te huren, loopt jeugd in de weg en zijn kwaliteiten binnen de lijnen sinds hij bij az weggegaan is zijn niet zo bijzonder gebleken.

11-05-2021 18:43

Bierbuik +593

wijffels met z’n corona stem. jezus dat is er echt een die beter z’n bek kan houden.

11-05-2021 17:33

edward09 +5

Beetje waan van de dag. Na PSV thuis waren ze allen geweldig en idem tegen Moskou. Ook in Amsterdam hadden we het beste van het spel. Het zit in de koppies.
Ze verdienen ook veel te veel dus waarom zullen ze zich druk maken?
Het geld wordt toch wel gestort.

11-05-2021 17:00

SEYVEN +14049

Trainer vertrekt, spelers lopen uit contract en een aantal spelers met doorlopende contracten zitten/zaten op de schopstoel.

11-05-2021 17:23

edward09 +5

Zo is het, dat kunnen we zelf ook wel bedenken maar analytici moeten ook wat te zeuren hebben natuurlijk.

11-05-2021 19:06

Ot29 +5

Beter van niet, Europees voetbal. En dat is maar goed ook. Op 0 beginnen en Slot de tijd geven een nieuw elftal op te bouwen. Geef hem 3 jaar de tijd. Bovendien verziekt de huidige coach deze club en halen we ook geen Europees Voetbal. Opdonderen kleine Haagse Dictator. Wat een aanfluiting die man. Mag de veters van mijn 'vriend' van Gaal niet eens strikken.

11-05-2021 16:58

boogie +2

Wel raar straks, een splinternieuw stadion in de keuken divisie

11-05-2021 16:55

1234567890 +177679

Als je daar een reactie op wil kan dat
De domste van 2021

11-05-2021 16:58

1234567890 +177679

Ik kan tot 10 tellen hoor

11-05-2021 16:59

bobiku95 +2

Die Maarten Wijffels.. bah. Met zijn piepstem

11-05-2021 16:49

de_bepotelaar +323

Haha echt hè. Kan er niet naar luisteren, enkel en alleen vanwege dat stemgeluid.

11-05-2021 19:21

Aidan_Exclusive +7798

Twee seizoenen investeren kan niet bij Feyenoord, maar als we in de aankomende winterstop onder Slot 6de of 7de staan omdat het tegenzit en het lang duurt voordat het vooruit drukzetten goed opgepakt en ingeslepen is, moet dat geschreeuw vanuit de media wat een gedeelte van het legioen ophitst een keer wegblijven.
Onder voorbehoud dat er langzaam verbetering in het positiespel en manier van drukzetten zichtbaar is natuurlijk.

11-05-2021 16:47

jonaathn +14828

Eigenlijk moet je Senesi (hoe geweldig ook) verkopen zodat je volgend jaar naast Geertruida een andere snelle CV kunt neerzetten en ook echt dat snelle spel kan spelen.

11-05-2021 16:41

Lucas_010 +6597

Tja ik blijf kongolo nog steeds een prima optie vinden als vervanger van senesi.... maarja zijn blessuregevoeligheid moet je niet willen. Verder kan ik niet zo snel iemand bedenken die daar kan spelen en echt een versterking is

11-05-2021 17:14

frvlissingen +3728

Stel dat Senesi weggaat zou Haps dan een optie zijn voor LCV. Is snel moet dan alleen leren om achter te blijven. Maar met een goede samenwerking met Malacia zou het kunnen?

11-05-2021 18:19

Lucas_010 +6597

Zou het eerder andersom doen. Malacia verdedigend sterker, haps aanvallend

11-05-2021 18:23

jonaathn +14828

Vind het een enge gedachte ,met zo'n kleine CV te spelen; wat als je Haller bijv. tegenover je hebt?

11-05-2021 20:01

frvlissingen +3728

Helaas is die wat te klein. Maar ja hij is niet bang en durft wel te springen.
Ik denk dat wij samen een klein probleem hebben opgelost.

11-05-2021 18:26

Lucas_010 +6597

Ahahahah lazen ze bij feyenoord maar mee ;)

11-05-2021 18:43

fr_1993 +78819

Dat is niet eens een heel slecht plan!

11-05-2021 18:45

FR-JJN +12880

Ja want met toornstra en berghuis was het wel geweldig natuurlijk.
Lekker doorselecteren graag. Berghuis miss nog een kans geven maar keihard aanpakken bij niet presteren of wangedrag.

11-05-2021 16:40

FRlegend +17147

Ik zou de ‘sterkhouders’ gewoon verkopen en als je vertrouwen hebt in je scouting met dat geld de boer op gaan. Zeggen dat je gaat bouwen aan nieuwe toekomst en dat met paar nieuwe spelers, paar eigen talenten en investering in jeugdopleiding doen. Ga maar wat andere clubs leeghalen en sterke bovenbouw aanleggen op Varkenoord. Faciliteiten zijn geen excuus meer.

11-05-2021 16:20

SEYVEN +14049

Voor welke sterkhouders ga je nog een stuiver vangen? Berghuis de enige en dat geld zal worden gebruikt om de tekorten van dit jaar op te vullen.

11-05-2021 16:21

.:Feyenoord1908!:. +3647

Die levert maar 4 miljoen op. Verder leveren Senesi en Kokcu misschien nog wat geld op, al maken die en met name Kokcu nu ook geen sterke indruk.

11-05-2021 16:48

Skeptic +13708

Weet niet hoe wij vertrouwen moeten kunnen hebben in de scouting

11-05-2021 17:25

FRlegend +17147

Die is volledig vervangen.

11-05-2021 21:17

Skeptic +13708

Was ik niet van op de hoogte, ben benieuwd.

13-05-2021 13:43

stamplust +24726

Je kunt ook de spelers duidelijk maken dat ze zich committeren aan een gezamenlijke doelstelling.100% inzet met professionele levenswijze. Als ze daarin verzaken hebben ze niets te zoeken bij Feyenoord.

11-05-2021 16:20

SEYVEN +14049

Ik zou gaan voor een opstelling met:



Summerville -De Mooij - Lake
S vPersie Diemers - Koorevaar
Bozenik - Balde - Bouchataoui -
Azarkan

Azarkan bewust op het doel omdat Azarkan toveren kan.
Bozenik linksachter voor extra lengte en winnersmentaliteit
Balde centraal ivm zijn snelheid
Bouchataoui centraal ivm zijn goede optredens bij feyenoord o12
svPersie linksmidden is zoon van robin en zie link https://www.youtube.com/watch?v=JTZY6eIiico
Diemers spreekt voor zich
Koorevaar rechtsmidden heeft veel potentie en moet minuten maken ivm waardecreatie
Summerville terughalen van leeds tegen het eerste bod dat zij accepteren. Wordt de nieuwe Lurling, groot talent.
De Mooij spits, gewoon paar keer in de basis laten starten om hem te pesten en zn studie geneeskunde te belemmeren
Lake contract voor het leven aanbieden ivm gekke lyrics

11-05-2021 16:18

SEYVEN +14049

Clubs die anno 2021 nog met een rechtsachter spelen zijn mij te conservatief. Overbodige en overschatte positie.

11-05-2021 16:20

jack98 +47539

Feyenoord gaat echt niet zeggen dat ze voor de vijfde plek gaan spelen. Dat is ambitieloos.

11-05-2021 16:07

Dezwartetulp +77586

Zolang ze het maar denken. Opnieuw bouwen: eerste jaar 7de, tweede jaar 3de, derde tm vijfde jaar eerste en cashen.

11-05-2021 16:11

jack98 +47539

Voor de laatste drie jaar teken ik. Zevende is wel laag. Ik zou zeggen vijfde of zesde: De tegenstander van verleden week, PSV, AZ, (Utrecht) en Vitesse.

11-05-2021 22:05

medtown +5962

Ambiitieloos is brandjes blussen door bij een andere brand het water weg te halen.

11-05-2021 16:17

Dezwartetulp +77586

Ik vind dat Feyenoord zich zelf een soort financial fair play aankoopverbod moet opleggen. Dat verplicht je om volledig voor eigen jeugd te gaan.

11-05-2021 15:58

johnbgoode +366

Misschien gewoon meteen Kleijn, Kraaijeveld en Sliti in de basis. Zwemmen of verzuipen.

11-05-2021 16:01

Dezwartetulp +77586

Wat? Doe niet zo raar. Geen S. Van Persie????

11-05-2021 16:02

Willem10 +11985

Die Sliti, daar kan ik mij echt op verheugen. DAT is pas een groeibriljant.

11-05-2021 17:01

Dezwartetulp +77586

Zal wel weer naar Arsenal ofzo gaan, voordat we er van kunnen genieten :)

11-05-2021 17:03

Willem10 +11985

Verstoor m'n dagdromen nou niet.

11-05-2021 19:56

Dezwartetulp +77586

Sorry man, just keeping it real

11-05-2021 20:05

qwerty123 +0

Het idee is leuk, maar als Feyenoord 13de staat, dan zullen alle relschoppers nog in december bij het trainingscomplex staan. Dat zou alleen kunnen met een coach met meer krediet, zoals gio destijds

11-05-2021 16:04

Dezwartetulp +77586

Die moeten dan maar eens 3 jaar opgesloten worden, zodat we rustig kunnen bouwen.

11-05-2021 16:05

qwerty123 +0

Dat is sowieso een goed idee

11-05-2021 16:20

LarzFR12 +4808

Je verwacht het niet, we krijgen een tussenjaar.

11-05-2021 15:54

rovo +9421

Tussenjaar nummer 80

11-05-2021 15:58

FRginiFR +1

Fijn dat Kelly na de zomer nog een jaar contract heeft!

11-05-2021 15:53

DaanCS +1827

Til, Itakura, Zirkzee en Idrissi huren van salarisruimte die je creëert. Overig budget stoppen in een goede middenvelder en rechtsback en er staat plots een heel capabel elftal.

11-05-2021 15:52

Dezwartetulp +77586

Jaaaa lekker hurennnnnn jaaaaa bouw je lekker kapitaal mee op jaaaaaa

11-05-2021 15:54

DaanCS +1827

Overbruggingsjaar met nieuwe trainer. Zul je haast wel moeten anders kom je niet aan genoeg kwaliteit. Wacht jij maar af. Arnesen is geen wonderdokter. Er is straks voornamelijk salarisruimte: dat wordt veel huren.

11-05-2021 16:32

feyenoord18_1993 +1592

Huur is opvullen. Dus van het geld wat er binnenkomt 3 echt grote aanlopen doen en de rest opvullen met huur, jeugd en transfervrij.

Beter dan 6/7 x gasten als Diemers halen.

11-05-2021 16:40

qwerty123 +0

Je moet wat minder fifa spelen

11-05-2021 16:01

hasil +8

Die Wijffels heeft helemaal geen verstand. Natuurlijk moet Feyenoord Europees voetbal zien te halen. Daar kan je een paar centen verdienen die je in de selectie kan stoppen. Bovendien is de beste leerschool gewoon spelen. Veel spelen en van je fouten leren.

Of Til een versterking is? Op ons rampzalige middenveld is bijna iedereen een verbetering. Maar aan die jongen hangt een prijkaartje en dat zal niet misselijk zijn. En dat is hij gewoon niet waard. Dat moet je als Feyenoord gewoon niet willen...

11-05-2021 15:40

feyenoord18_1993 +1592

Til is eigenlijk een prima breedtespeler voor ons. Beetje het niveau wat de breedte moet zijn. Maarja, dat wordt wel een duur grapje.

11-05-2021 15:42

feyenoordgazza +4012

Wat een gelul weer ze hebben geen idee ,maar speculeren er maar wat op los in de hoop wat goed te hebben.
Lekker de boel opstoken

11-05-2021 15:35

deleted106 +19

Huh???????? Nu draaf je een beetje door man

11-05-2021 15:39

feyenoordgazza +4012

Nee hoor de media hier is gewoon van een bedenkelijk niveau

11-05-2021 18:57

eppo +73173

Doelstelling volgend seizoen, Europees voetbal.

11-05-2021 15:31

FrNiels2017 +157551

Berghuis weg, Diemers 2 er voor terug

11-05-2021 15:31

Dezwartetulp +77586

Er moet gewoon veel meer voetballend vermogen in de ploeg komen. Dat maakt alles makkelijker.

In de jeugd loopt bijvoorbeeld een erg handig, wendbaar, technisch vaardig spitsje: Belarbi. Doet het nu wat minder geloof ik, maar is de hele jeugd een groot talent geweest.

Sinisterra..........Belarbi...........Balde
........................Berghuis..................
..........Kokcu......................AEB.......
Malacia....Senesi...Hendriks...Geert
.........................Bijlow......................

11-05-2021 15:24

johnbgoode +366

Rashaan Fernandez is de hele jeugd ook een groot talent geweest, doet het nu ook wat minder geloof ik.

11-05-2021 15:26

Dezwartetulp +77586

Haha wat is je punt?

11-05-2021 15:29

johnbgoode +366

Dat het niets zegt als je de hele jeugd een groot talent geweest bent.
Belarbi is nu niet beter dan Bozenik, Jorgensen, Bannis of waarschijnlijk zelfs Vente.

11-05-2021 15:34

Dezwartetulp +77586

Is echt 3 klassen beter dan Bozeniks (maar ja, wie niet)

11-05-2021 15:35

johnbgoode +366

In hoeveel wedstrijden op eredivisieniveau heeft hij dat laten zien? Speelt in de O21 niet eens in de spits.

Misschien komt het ooit nog hoor, maar nu? Nee.

11-05-2021 15:36

Dezwartetulp +77586

Bovendien is het duidelijk dat je m niet kent, want is een totaal ander type spits dan die noemt. Technisch veel handiger dan de sleurspitsen die je noemt.

11-05-2021 15:36

Dezwartetulp +77586

We moeten bouwennnnnn. Dus dan moet je dit soort jongens die ervaring juist laten opdoennnnnn. Jeugd inpassen en daarmee kapitaal op het veld opbouwennnnnn. Zucht...

11-05-2021 15:37

johnbgoode +366

Bouwen is één ding, een willekeurige jeugdspeler voor de leeuwen gooien en hopen dat het iets wordt iets compleet anders. Een speler te vroeg brengen kan hem ook compleet om zeep helpen, zeker als dat een spits is die op O21 niveau nog niet eens heeft laten zien aan te kunnen haken.

Volgens mij moeten we vooral zorgen dat de spitsen die we hebben een keer aanvoer krijgen.

11-05-2021 15:43

feyenoord18_1993 +1592

Hahaha Belarbi komt in de -21 nog tekort he. Geen enkele club wilde hem huren ook. Er komt momenteel nog geen spits uit onze jeugdopleiding door.

11-05-2021 15:44

Dezwartetulp +77586

Nogmaals blijkt dat je m niet kent, want hij is dus niet een willekeurige jeugdspeler. Jij denkt Bannis, Vente, Belarbi, allemaal 1 pot nat. Niet dus.

Belarbi is een veul technischere speler. Kan zijn dat ie te licht blijkt, maar is het proberen waard.

11-05-2021 15:45

Dezwartetulp +77586

Komt tekort? Of krijgt geen kans? Deze jongen is on-Feyenoords technisch, daar raken ze van in de war....

11-05-2021 15:48

johnbgoode +366

Het gaat er niet om of ik hem ken, noch wat voor type het is. Het gaat er om dat hij, wat voor type hij ook is, nog niet eens goed genoeg voor de O21 is (getuige dat hij niet speelt).
Als dat het niveau is dat je in het eerste wilt, is dat team in de Keukenkampioen Divisie niet heel ver weg. Maar dat wordt dan wel het eerste.

11-05-2021 15:49

Dezwartetulp +77586

Zegt mij niks dat ie niet speelt. Ze maken bij Feyenoord altijd verkeerde keuzen.

11-05-2021 15:53

johnbgoode +366

Een verkeerde keuze zou zijn een jongen die zelfs in de jeugd al 204 minuten per doelpunt nodig heeft (laat staan tegen betere tegenstanders), als eerste spits inzetten. Gelukkig hebben ze er bij Feyenoord meer kijk op.

11-05-2021 15:58

wayne +1

En daat is de mysterieuze AEB weer.

11-05-2021 15:31

johnbgoode +366

Achraf El Bouchataoui, zo mysterieus is die toch niet?

11-05-2021 15:35

wayne +1

Waarom midden en achterste lijn geen B's?

11-05-2021 15:32

deleted106 +19

Geen balvirtuoos Diemers???

11-05-2021 15:40

Dezwartetulp +77586

Deze opstelling geeft de jeugd een kans. Als dat niet goed uitpakt, kan je altijd nog op een stabiele factor als Diemers terug grijpen.

11-05-2021 15:42

deleted106 +19

Hahahahahahahahahahahaahahahah

11-05-2021 15:44

deleted106 +19

En wat een zaadopstelling man 4-3-3 punt naar voren? Dat kan 80% van deze opstelling niet aan.

11-05-2021 15:42

Dezwartetulp +77586

Is toch niet zo heel aanvallend?

11-05-2021 15:43

SEYVEN +14049

Goede opstelling. Directe degradatie moeten we hiermee kunnen ontlopen. Ik zou toch gaan voor Azarkan als vliegende centrale voorstopper op de flanken. Geeft net dat extraatje.

11-05-2021 16:00

Gruppo1 +81

Je kunt er Messi wegzetten, maar als deze geen bal krijgt zal hij ook niet scoren. Je hebt gewoon een heel zwak middenveld, daar ligt het grote probleem bij Feyenoord Diemers en Teixeira hebben nog niet eens het niveau om bij Ado mee te mogen doen. Toornstra loopt zich helemaal kapot maar komt niets extra's vanaf. Kokcu is een talent maar moet nog groeien en Fer kan het allemaal niet meer belopen. Maar jij stelt 2 linkse centrale verdedigers op. Voor Hendriks zou ik Geertruida brengen op de backplaats Denzell Hall als hij goed terugkomt van zijn blessure. Middenveld moet echt versterkt worden en dan niet met types als Diemers dan maar 2 of 3 spelers huren. Voorhoede moet ballen krijgen helaas is dit niet het geval door simpel een kwalitatieve tekortkoming op het middenveld, deze doen liever 100 x breed spelen dan 1 steekpas te geven.

11-05-2021 16:06

Dezwartetulp +77586

Het probleem dat je schetst is dat daar Toornstra en Fer lopen. Diemers kan het in principe wel die steekbal, zoals bij Fortuna. Maar ja, daar had ie beter spelers om zich heen.

11-05-2021 16:09

Gruppo1 +81

Diemers komt gewoon kwaliteit en snelheid te kort. Ben het wel met je eens dat hij deze steekballen bij Fortuna wel gaf. Maar lijkt wel wanneer ze bij Feyenoord komen spelen al deze skills kwijt geraakt zijn, maar zal zeker ook aan de speelwijze van de trainer liggen. Daarom hoop ik dat Slot toch enig credit krijgt om een ommekeer te krijgen in het zwalkend beleid van Feyenoord, en dat Arnesen spelers kan kopen of huren met meer waarde.

11-05-2021 16:42

henke52 +1

Die conference league moet je helemaal niet wilen, eerst maar eens 2 jaar bouwen aan een goed elftal

11-05-2021 15:23

cluepon +3840

We kunnen de Europese punten anders best wel gebruiken. En misschien ook weer wat inkomsten, omdat we toch wel komen opdraven voor de groepsfase als dat mag. hebben we misschien nog een kans ook als de kampioen van Gibraltar meedoet.

11-05-2021 15:26

Frankster +21254

Ja is veels te hoog niveau! Laten we 2 jaar een goed team smeden en hopen dat we dan klaar zijn om in te stromen tussen de topteams van de conf. league.

11-05-2021 15:32

FrNiels2017 +157551

Precies. Misschien kunnen we wel een verzoek indienen bij de KNVB om een of twee tussenjaartjes in de Keuken Kampioendivisie door te brengen. Kunnen we ons op ons gemak ontwikkelen

11-05-2021 15:32

SEYVEN +14049

Conference league moet je wel spelen. Eens kijken of je daar eens kan overwinteren in Europa. Wij horen niet thuis in de subtop van Europa.

11-05-2021 16:04

crb +1

Slot heeft straks 7 maanden voorbereidingstijd gehad om zijn elftal, selectie en staf samen te stellen. Zit al half jaar thuis !! Dus het moet echt wel mogelijk zijn om een goed elftal te krijgen.

11-05-2021 15:15

Dezwartetulp +77586

Krijgt ie ook al betaald dan? :)

11-05-2021 15:16

wayne +1

ja hoor gewoon van AZ.

11-05-2021 15:33

johnbgoode +366

Laten we ons vooral niet blindstaren op een "goed elftal". We gaan volgend jaar strijden om Europees voetbal, wat met de huidige selectie prima te halen moet zijn. Liever geen noodverbandjes in een verwoede poging er meer uit te halen, waarmee je jezelf op termijn in de vingers snijdt.

11-05-2021 15:22

wayne +1

Kijk, die snapt het.
en a.u.b geen Martina's, Spajicen, Texeira's en Pratto's meer.

11-05-2021 15:34

[FR]Thomas +227603

Ik denk dat je volgend jaar 3-5-2 gaat spelen.

--------------------Bijlow---------------
---Geertruida, Senesi, Hendriks---
Svensson ---?---------------------Haps
--------------------Toornstra -------------
----------Berghuis -----Kokcu ----------
----------------Linssen ---- Sinisterra ----

Je hebt wel twee extra centrale verdedigers er nog bij nodig. Voor Linssen kun je ook met Bozenik spelen, of Jørgensen.

11-05-2021 15:08

[FR]Thomas +227603

Zonder het vraagteken

11-05-2021 15:08

FRginiFR +1

Zou dan zo spelen in 352:

Bijlow
Geertruida Senesi Hendriks
Svensson Toornstra Til Matisuwa Malacia
Bozenik - Sinisterra

11-05-2021 15:16

Frankster +21254

Misschien Antonucci?

11-05-2021 15:33

Riccardo_FR +16

Slot speelt het liefst 4-3-3 met de punt naar achteren.

Harroui en Svensson erbij. Poppetje op de juiste plek en het vertrouwen aan Bozenik geven.

Sinisterra-Bozenik-Berghuis
Harroui-Toornstra-Wehrman
Malacia-Senesi-Geertruida-Svensson
Bijlow

Je word er geen kampioen mee maar je middenveld is sneller en technischer en kan het dynamische spel in tegenstelling tot ons huidige middenveld wel aan. Ook prettig voor Geertruida om zijn eerste seizoen als cv waarin hij ver van zijn goal moet verdedigen een blok van 2 man ervoor heeft met Harroui en Wehrman. Toornstra deed het als cvm leuk maar blijft in mijn ogen een scorende de middenvelder die nooit de kantjes eraf loopt. Precies wat Slot zoekt. En ja hij word wat ouder maar je zet meer druk naar voren dus de ruimtes worden ook kleiner. En hij is net 32 dus in principe is de kans dat komend seizoen zijn beste word ook niet uit te sluiten. Met Texeira en Antonucci achter de hand maak ik me geen zorgen hierover.

Er komen miljoen aan salaris vrij met het transfervrij vertrek van Marsman, Johnston, Botteghin,, van Beek, Nieuwkoop en Narsing plus Spajic en Pratto die terugkeren.

Kokcu, Haps, Fer en Jorgensen zou ik van de hand doen. Die laatste 2 mag je al blij mee zijn als ze verhuurd worden met overname van hun salaris.

Balde-Linssen-Azarkan
Antonucci-Burger-Diemers
Hartman-Hendriks-Skogen-Hall
Faisl

Je bank is wat dunnetjes. Een transfervrij speler op elke linie is welkom en wat afvalt word verhuurt. Spelers als Viergever, Bijker, Misidjan en Clasie moet je dan aan denken. Ja dat is geen top materiaal al zie ik Clasie wel als een slimme optie omdat hij zowel cvm als cv kan.

11-05-2021 15:35

Frankster +21254

Ziet er opzich wel goed uit alleen maak ik me zorgen over de creativiteit op het middenveld. Ik mis iemand die Bozenik met ee een splitpass alleen voor de keeper zet. Misschien zou Antonucci niet misstaan samen met weerman en toorn

11-05-2021 15:43

Riccardo_FR +16

Ik zie Harroui als de sterkste man op dit middenveld. En vergis je niet in Wehrman die man speelt de helft van zijn ballen vooruit. Jens is misschien niet de fluwele spelverdeler maar heeft wel een sterke basis techniek waar veel mensen zich in vergissen. Berghuis kan in een wedstrijd die daarom vraagt iets meer centraal spelen. Antonucci heb ik wel vertrouwen in en kan Jens zeker af en toe af lossen maar denk. Harroui combineert zijn werk werk etos met een goed techniek en is zelfs tweebenig.

Lang verhaal kort is dat dit middenveld 2 keer zoveel techniek, snelheid en drive naar voren naast dat ze jonger zijn, minder verdienen en minder vaak blessures hebben. Als de situatie het toeliet zag ik ook graag een gozer van 24 in de kracht van zijn leven die alles op techniek kapot speelt maar geloof me dat dit een droom middenveld is onder de huidige omstandigheden.

11-05-2021 15:52

Riccardo_FR +16

Als Feyenoord er beter op stond en goed geld had dan had ik bijvoorbeeld aan Jesper Lindstrom gedacht als aankoop maar die Gozer moet je denk ik 8 miljoen voor neerlappen maar als hij zijn niveau haalt heb je wel een absolute eredivisie topper die qua potentie een minsterlijk bedrag kan opleveren.

Niet relevant omdat dit nooit gaat gebeuren maar het is nu eenmaal lastig voor Feyenoord op dit moment.

https://www.transfermarkt.nl/jesper-lindstrom/profil/spieler/513245

11-05-2021 15:56

fr-pil +584

Feyenoord kan beter langs die afrikaanse stammen gaan! Daar zitten pas echte voetballertjes tussen en ze kosten ook nog is geen drol

11-05-2021 15:07

gerhard scholten +2

En uiteraard ook Diemers en Linssen weg.

11-05-2021 15:05

woud_van_benen +3642

De media/analisten hebben volgens mij een heel verkeerd beeld van de achterban (of zelfs de minder fanatieke aanhang) van Feyenoord. Constant word op tafel gegooid: de verwachtingen moeten worden bijgeschaafd of er moet worden gecommuniceerd dat kampioen worden niet mogelijk is voor slot volgend jaar. Naar mijn inziens geven Feyenoord fans juist heel veel ruimte aan nieuwe trainers/spelers. Gio startte verschrikkelijk maar niemand eiste nog een vertrek (alleen een extra paar ogen in de vorm van advocaat), jonge spelers als Kokcu, Bijlow, Malacia en Geertruida krijgen zat basisplekken (ook in europese wedstrijden of wanneer ze net terug komen van een blessure). De enige keren dat het in de afgelopen jaren echt niet langer kon en is ingegrepen is die ene wedstrijd tegen pisvee en de kamikaze stunt van Stam.

Dus waar al die torenhoge verwachtingen en het temperen van de eisen van jeugdspelers vandaan komt uit volgens de media is mij een raadsel.

11-05-2021 15:01

010_SOUTH +4998

Je hebt gelijk.. het verwachtingspatroon van de media is dat Feyenoord kampioen moet worden.. maar de achterban denkt daar volgens mij anders over.. uiteraard zou ik ook wel willen dat Feyenoord kampioen word maar je moet ook realistisch zijn..

11-05-2021 15:05

woud_van_benen +3642

Ik heb het idee dat wanneer voetbal met een plan op de mat wordt gelegd, waarbij favorietjes van fans ook aan bod komen om wat te laten zien, AEB staat er bij veel mensen goed op, ik ben vooral heel erg fan van wat Wehrman nu laat zien in zwitserland, en je ergens kan aanhaken bij de top2 (lees in de buurt blijven tot minstens maart/april) iedereen een leuker seizoen beleefd dan nu.

Slot kan het spel bijna niet minder attractief maken dan het nu is, en er zijn een hoop talenten verhuurd die volgend jaar sterker terug komen. Nu is het alleen nog zaak om die jongens goed in te passen en verliezen tegen de grote clubs af te wisselen met het kapot spelen van de kleintjes met het soort voetbal dat slot wil spelen. Daar kan denk ik bijna iedereen bij Feyenoord mee leven voor het eerste seizoen van Slot.

11-05-2021 15:10

Spiderpig +176998

Wordt daar ook stront ziek van.. Hoe weten zij wat er speelt bij de supporters??

11-05-2021 15:27

FRginiFR +1

Bijlow
Svensson - Geertruida - Doekhi - Malacia
---------------Toornstra - Matusiwa
--------------------------Til------------------
Baldé ---------- Boženík------ Sinisterra

Talenten als Hall, Wehrmann en Hendriks als back up.
Voor spitspositie van Wolfswinkel vastleggen als 2e spits

Verkoop kokcu, berghuis, senesi, haps, Jorgensen, etc

11-05-2021 14:52

ricodetico +13075

Plek 5 t/m 9 en dat zonder nieuwe jeugd in de basis en 4 (oud) eredivisiespelers. Zo verandert er niets.

11-05-2021 14:55

johnbgoode +366

Hall en Hendriks moeten spelen (als niet bij Feyenoord dan verhuur).

En als je Senesi en Kökçü verkoopt en daar Doekhi en Matusiwa voor terughaalt doe je ook iets niet goed.

Wat doe je met Antonucci in dit scenario?

11-05-2021 14:59

FRginiFR +1

Matusiwa speelt over vijf jaar in subtop Europa. Doekhi ook veel potentie.

Antonucci banken.

11-05-2021 15:01

johnbgoode +366

Matusiwa speelt voorlopig bij Groningen en zal niet minder dan €7 miljoen moeten kosten. Moet je dat willen betalen voor een speler van 23? Zal zeker potentie hebben, maar het is zeker geen zekerheid dat hij aan kan haken, dan is 7 miljoen een hoop geld.

Doekhi zal vermoedelijk ook niet voor minder dan €4 miljoen op te halen zijn. Die zet je dan als rechtspoot op een plek waar je liever een linkspoot hebt, waar hij bovendien Hendriks in de weg zit. Misschien is Hendriks nog niet klaar voor het eerste, maar dan zie ik in dat tussenjaar liever een Zuid-Amerikaan die de club als springplank naar Spanje wil gebruiken.

Naast dat ik het niet van heel veel creativiteit vind getuigen om te shoppen in het land van de oud Jong Ajax spelers. Volgens mij kan je die kwaliteit elders goedkoper krijgen.

11-05-2021 15:10

Kapelle +1058

Doekhi en Matusiwa vind ik twijfelachtig, zeker voor het geld wat ze moeten kosten. Als je dan toch naar de Eredivisie kijkt, vind ik Veerman, Harroui en ook Maher (ook al is een blok met Toornstra en Maher samen verdedigend wel heel kwetsbaar) interessanter dan Matusiwa. Til zou ik al helemaal niet doen, dan moet je circa 2 miljoen betalen voor een huurspeler die eerst nog fit moet worden. Lijkt me compleet belachelijk. Dan zou ik veel liever Kokcu behouden en hem op z'n beste positie laten opbloeien.

Verder zou ik ook heel graag willen dat Berghuis blijft. Ik snap toch niet goed waarom mensen er voorstander voor zijn dat hij vertrekt. Voor die schamele miljoenen ga je echt niet een gelijkwaardige speler krijgen. En Baldé al als basisspeler zien, nota bene als vervanger van Berghuis, dat lijkt me wel een heel groot risico.

11-05-2021 15:03

feyenoord18_1993 +1592

Wil je ook nog voetballen of niet? Til, geen techniek. Toornstra, geen techniek, Matusiwa, totaal geen techniek. Zo komen we de middenlijn niet eens over.

11-05-2021 15:03

maaartijn +15820

Je moet starten met ‘goed’ voetbal. Met een duidelijk speelplan, met energie en positivisme, met jonge spelers en eigen jeugd die de kans krijgen zich te ontwikkelen. Waarin je naast verdedigen ook probeert zélf iets te creëren in een wedstrijd.

Als je dat realiseert in het eerste half jaar kunnen supporters een hoop hebben. Zeker na het afgelopen seizoen.

Dat afbraakvoetbal, de angst die domineert en het niet gaan voor een een overwinning in het laatste deel van de wedstrijd, het afgeven op spelers, het constante geklaag en zelfmedelijden van Advocaat, dat legt een deken van lamlendigheid over de selectie. En over het supporterschap.

11-05-2021 14:49

Spiderpig +176998

Wel fijn dat analisten dat het merendeel van de supporters achterlijk zijn..

11-05-2021 14:49

Spiderpig +176998

Analisten denken dat...

11-05-2021 14:49

loetjeh +344

Laat iedereen nou eens stoppen met roepen wat we een slechte selectie hebben. Het short er ook wel een beetje aan door de juiste man op de juiste plaats te zetten in mijn ogen.
Kijk de wedstrijd tegen Ajax uit... Feyenoord gooide de schroom van zich af en hadden minimaal een punt verdient toen daar. Het gelul dat Bozonik er helemaal geen reet van kan is gebaseerd op? Het feit dat hij af en toe een keer mocht invallen? Als deze jongen ballen krijgt voor de goal gaat hij er nog wel een paar maken hoor ben ik van overtuigd.
Haps is ongelukkig gemaakt op een plek(linksbuiten) en wordt daar op beoordeeld. We hebben een rechtsback die een goeie centrale verdediger is die zetten we op een andere plek. Toornstra is een prima speler in de ruimte tussen middenveld en aanval. Dick zet hem op 6 verdedigend...
Een beetje schuiven met bepaalde spelers en een wedstrijdje of 5 achter elkaar met dezelfde opstelling spelen geeft spelers ook wat meer vertrouwen.
Ja ik weet we hebben niet het budget van 020 maar voor de lampies en AZ en dergelijke hoeven wij echt niet onder te doen hoor.

11-05-2021 14:43

1908forever +18306

Ik ben.het met je eens.
Maar het middenveld is je motor en daar is niets aan gedaan.
Op Torenstra na is er geen een die het elftal kan dragen op het middenveld.
Daar zit het grootste probleem.

11-05-2021 14:45

maaartijn +15820

Wat dacht je van Linssen in de spits?

Wat een seizoen man.

11-05-2021 14:50

Armin +9049

Grappig dat je dit zegt, zit echt wel een kern van waarheid in.

Door zit soort dingen zitten veel spelers niet lekker in hun vel en spelen daarom kut.

11-05-2021 14:54

1908forever +18306

Ik denk dat als Arnesen open kaart speelt en verteld dat ze 1 of 2 jaar nodig hebben om iets op te bouwen de supporters daar meer begrip voor hebben dan wat we het afgelopen jaar hebben moeten aankijken.
Want het afgelopen jaar is echt een drama geworden.
Voor mij mag het seizoen voorbij zijn zonder de playoffs.
Kan het niet meer aanzien.

11-05-2021 14:40

svds +33752

Volgens de NOS potcast zou de deal tussen Svensson en Feyenoord al lang beklonken zijn. Word alleen pas na het seizoen bekend gemaakt. Zou een goede zaak zijn..

11-05-2021 14:38

Kapelle +1058

Heb je een link naar die podcast? En wie heeft dat gezegd? Zou inderdaad een heel goede zaak zijn, want een nieuwe rechtsback heeft wel de hoogste prioriteit wat mij betreft.

11-05-2021 14:41

1908forever +18306

Als ze dat nu bekend zouden maken mag die jongen niet meer spelen voor AZ hahahaha.

11-05-2021 14:42

maaartijn +15820

Haha, Ja. Zou wel verklaren waarom je geruchten hoort dat hij absoluut niet in Nederland wil blijven.

11-05-2021 14:52

Painer1 +9804

Hahahaha held!

11-05-2021 14:59

Frankster +21254

Doe mij een link naar die lesbocast

11-05-2021 15:35

Breakdown +10854

Volgens de laatste standen in Europa wordt de Conference League best een leuke competitie. Naast een aantal onooglijke clubs uit Finland, Faeröer, Estland en nog meer aftandse voetballanden, zitten er nu ook best wel grote namen op koers voor de Conference League.
Onder andere Liverpool, Real Betis, Borussia Monchengladbach, AS Roma, Marseille, Anderlecht, Galatasaray, Trabzonspor, FC Basel, Sparta Prague, PAOK en Maccabi Tel Aviv.
Afhankelijk van de uitslagen in de landelijke bekerfinales kunnen daar uit de grote competities nog bijkomen: Tottenham of Everton, Real Sociedad of Villarreal Sassuolo, Bayer Leverkusen of Union Berlin, Lens of Stade Rennes.

En laten we niet vergeten de angstgegner van Feyenoord: Wolfsberger, die zouden in dezelfde voorronde uitkomen als wij.

11-05-2021 14:35

jupiter +2590

Meine gute, wat een namen.. Dit is toch wel hevig hoor.

11-05-2021 14:39

Spiderpig +176998

Op dit moment verdienen ze niet eens Europees voetbal

11-05-2021 14:52

Debozebanaan +3861

Wordt wel weer tijd voor zieke beuker uit Afrika. Guus Til kom er maar in!

11-05-2021 14:34

Tilburgert +56853

Als je Geertruida niet centraal zet kun je ook niet hoog spelen. De oplossing ligt gewoon in je ploeg, het hoeft niet eens zo moeilijk te zijn.

En ze hoeven ook niet eens duidelijk te zijn tegen ons. Want met Diemers, Linssen, Jorgensen, Haps, Fer, noem ze maar op, word je ook niet eerste. Dus waarom zitten we al een jaar te kijken naar spelers die niet veel beter worden en gaan we nu Europees mislopen? Een jonge ploeg had ook met het grootst gemak 27 punten achter de koploper kunnen staan hoor.

11-05-2021 14:32

Kapelle +1058

Ben het in principe met je eerste suggestie eens, maar het is niet helemaal waar. Dit is een stukje van een heel sterke analyse uit de VI vanochtend, over de periode AZ van Slot:

"In zijn periode als hoofdtrainer van AZ verdedigde alleen Ajax nog verder van het eigen doel. Vorig seizoen hadden de Alkmaarders met die speelwijze de minst gepasseerde verdediging van Nederland. Niet door in te zakken, maar door altijd druk vooruit te ontwikkelen. De spelers in het hart van de defensie? Ramon Leeuwin, Ron Vlaar, Pantelis Hatzidiakos, Stijn Wuytens, Teun Koopmeiners en Jordy Clasie. Niet bepaald mannen die de honderd meter in tien seconden lopen. Bij Cambuur had Slot soortgelijke ervaringen."

Het gaat dus echt niet puur om snelheid, het is veel belangrijker hoe je als team staat met drukzetten, en zorgen dat de tegenstander geen tijd heeft om die bal achter de verdediging te leggen.

11-05-2021 14:45

Tilburgert +56853

Dat is in principe een waterdicht argument en heb ik niet veel tegenin te brengen. Dan wisselen we niet Geertruida ipv Botteghin maar Slot ipv Dick. Klinkt ook goed.

Ik kan iig niet wachten tot dit seizoen voorbij is.

11-05-2021 14:49

Kapelle +1058

Haha helemaal eens. Nog 2 weken volhouden

11-05-2021 14:57

fr_1993 +78819

Respect richting Varkenoord zou potvolblomme ook eens terecht zijn!

11-05-2021 14:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties