''De spelers die druk willen zetten, kunnen hun borst nat maken''

''De spelers die druk willen zetten, kunnen hun borst nat maken''

Het Feyenoord van komend seizoen zal een wereld van verschil zijn ten opzichte van het Feyenoord van nu. Waar Dick Advocaat er continu op hamert dat zijn ploeg in moet zakken, ziet Slot zijn ploeg juist het liefst hoog druk zetten. Pieter Zwart analyseerde de verschillen tussen beide trainers.

De hoofdredacteur van Voetbal International haalt op de website van het medium Slots tijd bij Cambuur aan. Als interim-trainer legde hij zijn visie op tafel: "Als de verdediging van onze tegenstander de bal heeft op eigen helft, is dat voor ons vaak kansrijker dan wanneer wij de bal in de defensie hebben op ónze helft. Als je namelijk goed en georganiseerd druk zet, dwing je een tegenstander tot het maken van lastige keuzes en gaat hij mogelijk fouten maken. Gezien de plek van de bal op dat moment, resulteert balverlies dan vaak direct of indirect in een kans voor ons."

"Lopen, lopen, lopen, lopen", typeerde Slot zijn speelstijl bij AZ. 'De spelers van Feyenoord die zo graag druk willen zetten, kunnen hun borst vast maken', schrijft Zwart. De vraag is hoe dat bij Feyenoord zal uitpakken. Dit seizoen werd vaak het argument opgevoerd dat de ploeg wel moest inzakken, omdat verdedigers Marcos Senesi, Eric Botteghin en Uros Spajic niet met ruimte in hun rug kunnen spelen.

Toch hoeft dat volgens Zwart geen probleem te zijn, zoals blijkt uit eerdere ervaringen van Slot. Zijn AZ was op Ajax na de ploeg die het verst van het eigen doel vandaan verdedigde, een speelstijl die goed uitpakte (in 2019/20 had AZ de minste tegengoals van de Eredivisie). Dat werd gedaan met spelers als Ramon Leeuwin, Ron Vlaar, Pantelis Hatzidiakos, Stijn Wuytens, Teun Koopmeiners en Jordy Clasie; eveneens niet de snelste spelers.

Bij Cambuur speelde Slot met een driemansdefensie, met 'de weinig wendbare Robbert Schilder' centraal achterin. In die formatie werd de halve finale van de beker bereikt, onder meer door overwinningen op FC Utrecht en Ajax. 'Dat sterkte Slot in zijn overtuiging dat ruimte achter de verdediging niet erg hoeft te zijn, indien zijn ploeg maar zodanig druk zet dat de tegenpartij die ruimte niet kan benutten.'

Lees meer over
Eric Botteghin Dick Advocaat Marcos Senesi Uros Spajic
Plaats reactie
666

Gertje +81

Alle vertrouwen in Arne Slot

13-05-2021 20:02

deleted106 +19

Wordt een Stam 2.0 scenario. Onze spelers hebben niet de discipline daarvoor. Die kunnen net 2x overspelen.

13-05-2021 14:48

Flash +1

Slechter dan dit jaar kan niet dus maakt me niet uit. Dus liever hol in de aanval.

13-05-2021 16:00

tussenjaar +6196

Ik had toch liever Fraser of van Wonderen gezien

13-05-2021 14:05

tussenjaar +6196

Wij zijn de jagers!

13-05-2021 14:04

jack98 +46818

Dat maakt het spel wel wat aantrekkelijker om naar te kijken.

13-05-2021 14:02

jepe1949 +6716

Dat riep GOOD OLD JAPIE ook te pas en te onpas.
Het is bekend wat het hem en Feyenoord opgeleverd heeft.
We gaan het meemaken of Slot een manier heeft die wel succesvol is met hoog druk zetten.
Ik heb in de 50 seizoenen, dat ik Feyenoord nu volg, alleen maar prijzen en goed voetbal gezien met een type voetbal dat uitging van een gesloten verdediging en inzakken bij een tegenaanval.
Elke coach die dat anders probeerde ging op zijn gezicht.
Elke speler die daar niet in mee ging werd uiteindelijk geslachtofferd en afgevoerd.
Ik ben benieuwd of Slot de uitzondering op die 50 jarige regel gaat proberen te worden.
En of Berghuis komend seizoen nog in de Kuip speelt.
Dat zijn voor mij de graadmeters op een eventuele succesvolle periode onder Slot.

13-05-2021 13:13

opnaardeoverwinning +12

Jaap Stam sprak met soortgelijke woorden.

13-05-2021 12:30

Heiko +327

Precies en daar heb je de juiste spelers voor nodig en die hebben we momenteel niet.

13-05-2021 12:45

wayne +1

Heeft niks met spelers te maken. Gewoon ontwikkelen via de training, zorgen dat iedereen weet wat hij moet doen en dat de een ook weet wat de ander gaat doen. Zowel Stam als Advocaat hebben deze 3 dingen beide niet voor elkaar gekregen.

13-05-2021 19:58

JonaFR1908 +644

Daarom is onze lijfspreuk ook “geen woorden maar daden”, en als we naar daden kijken heeft Slot beduidend meer succes gehad dan Stam.

13-05-2021 13:02

slopertje1908 +3889

Mee eens Jona

13-05-2021 13:18

Goofy1973 +3078

Want die heeft lekker de tijd en middelen gehad....ik had liever Jaap Stam nog 2 jaar aan het werk gezien dan het antivoetbal van Advocaat

13-05-2021 13:09

fr12_blyat +6945

Ja en die had dezelfde resultaten als Slot.

13-05-2021 13:23

Den-Fan1975 +320

Als hij het maar voor elkaar krijgt om de spelers GOED druk te laten zetten. Op dit moment rennen er twee of drie blind af op de man met de bal. Klein tikje breed en er zijn meerdere spelers van ons uitgespeeld.

Maar bovenal hoop ik weer spelvreugde te zien bij ons cluppie

13-05-2021 12:22

Goofy1973 +3078

Heeft alles met tactiek te maken, daar is advocaat niet sterk in, en dan is de makkelijkste tactiek verdedigen, dat zie je terug bij ons. De beste tactische trainers spelen zo ver mogelijk van het eigen doel.

13-05-2021 13:11

gogo9Q +1499

Als Slot deze manier van spelen in het team krijgt en het team ook weer dusdanig samen krijgt dat ze voor elkaar door het vuur willen gaan ben ik allang blij.

we hebben al jaren naar vrij slecht voetbal gekeken, dus ben wel weer toe aan attractief voetbal.
of je nog met slecht voetbal 4de gaat worden of je kan met mooi voetbal 4de worden!! heel graag met mooi voetbal.

Maar als we maar niet vergeten dat het team langzaam opgebouwd moet worden vanaf nu en dat het echt niet raar zal zijn dat we in de aankomende jaren een keer 6de of 7de gaan worden.

13-05-2021 12:20

dawud +241

Hoog druk zetten? Waar ken ik dat toch van

13-05-2021 12:07

PapaKevin83 +15260

Je moet al team druk zetten, verzaakt er 1, dan heb je ineens last van de trage verdedigers. Dat is dan makkelijk te zien. Maar het moet als team en dat gebeurt nu niet

13-05-2021 11:52

anti-azijnpisser +0

We gaan het zien, het beste voetbal speelden we onder Rutte en verloren tegen verhoudingen in, hij werd helemaal af gezeken op fr12, waarbij er steeds de nadruk werd gelegd op zijn slissen, was zo triest.

De vergelijking met stam om hoog druk te zetten gaat trouwens niet helemaal op, die presteerde het om uit tegen ajax 4-2-4 te spelen waardoor we op het middenveld compleet overlopen werden.

Laten we Slot de tijd geven en niet na een paar verlies partijen hem weer afvallen.

13-05-2021 11:43

[FR]Thomas +227603

Botteghin en Jan Arie waren vier jaar terug niet wel snel. Maar met Kongolo en Karsdorp die afstanden konden overbruggen, kon dat wel

13-05-2021 11:40

Bushalte 67 +8552

Het zal allemaal wel maar je moet toch gewoon snelle spelers in de defensie hebben staan dus aub geen Vlaar en Botthegin meer!!

13-05-2021 11:39

gogo9Q +1499

Ik denk nog altijd dat de combi het beste is, vaak zijn de lange verdedigers niet erg snel. Echter wil je ook niet alleen maar verdedigers hebben staan die 180 zijn.

Hierdoor zal je juist weer in de problemen komen bij standaardsituaties, dat zou weer jammer zijn.

13-05-2021 12:17

hasil +8

Het begint onderhand best een beetje lachwekkend te worden....die ophemeling van Slot als uitvinder van het voetbal maar bovenal wat heeft hij als trainer nu gewonnen? Want daar draait het in mijn ogen om. Je moet gewoon winnen en zo niet.......dan is zeker bij Feyenoord geen enkele trainer een lang leven beschoren ....en dus ook Slot niet. De beste man zal er gewoon een paar spelers bij moeten krijgen anders wordt het niets....als dat gelul over tactiek is gewoon onzin. Ik zie het al 50 jaar en 50 jaar hetzelfde. Als je gewoon een aantal slechte spelers hebt lopen door gepruts in dit geval van Arnesen dan is het elke keer hetzelfde gejank. Matige spelers, slecht veldspel en dus ook geen resultaten...

13-05-2021 11:36

RdamZuid5314 +1994

joh die kerel is net een paar jaar trainert, tuurlijk heb tie nog niks gewonnen. maar ik snap je punt. Echter, bij Az heeft ie echter wel heel goed werk verricht

13-05-2021 11:40

mdgrdam +12850

Soms is een trainer wel degelijk bepalend. Als we het over historie hebben dachten we begin 1991 ook dat de gehele spelersgroep vervangen moest worden omdat ze er geen pepernoot van zouden kunnen. Het was degradatievoetbal en tussendoor werd koploper PSV met 4-0 opgerold op een ijzige zondag. Bengtsson werd uiteindelijk toch ontslagen. Bijna dezelfde spelersgroep bereikte een jaar later bijna de finale van de Europa Cup II. De meeste spelers bleken wel degelijk aardig tegen een bal te kunnen trappen. Dat zag niemand aankomen. We zagen toen eerder de curator aankomen.

13-05-2021 11:43

Spijksupporter +6542

Alles staat of valt met een trainer die de maximale kwaliteiten van zijn selectie weet te benutten en ze niet dwingt een systeem te spelen die niet bij hen past.

13-05-2021 11:51

mdgrdam +12850

Het systeem van Advocaat sloeg vorig seizoen nog geweldig aan en dit seizoen niet meer bij dezelfde spelersgroep. Dat Advocaat zo matig presteert heeft ook met het vroege aanstellen van Slot te maken. Dat is ook de verklaring waarom er in 2014 zogoed werd gevoetbald onder Rutten en in 2015 niet meer.

13-05-2021 11:56

mdgrdam +12850

Eigenlijk nooit zo bij stil gestaan maar dat zal zeker een rol hebben gespeeld.

13-05-2021 18:17

Solida +37328

Zou me nix verbazen als dat overal lukt, behalve bij ons...
Eerst zien, dan geloven.
De hoop wordt met ieder seizoen minder en verwachtingen zijn er al helemaal niet meer.
Slot kan zijn borst natmaken

13-05-2021 11:31

mdgrdam +12850

Dat zou heel goed kunnen. Slot en Stam zijn Zwollenaren die als trainer houden van hoog druk zetten en aanvallend en verzorgd voetbal. Daar heb je fitte spelers voor nodig waar Stam nauwelijks de beschikking over had. Dus moet Arnesen ervoor gaan zorgen dat Slot wel aan de slag kan met een fitte spelersgroep. Anders gaat het net zo mis als bij Stam. Er is nog een overeenkomst. Slot vindt net als Stam dat trainingen vaker ook toegankelijk moeten zijn voor publiek.

13-05-2021 11:38

Solida +37328

Lichtpuntje in dezen is dan wel dat de resultaten van Jaap meegenomen worden in analyses van Arne, waardoor hij niet dezelfde fouten zal maken. Tevens schat ik hem vakkundig gezien toch beter in, dus het zal hoe dan ook wel spannend wonen, dat dan weer wel...

13-05-2021 12:18

mdgrdam +12850

Nog een lichtpuntje: Stam stond er alleen voor met Bakkati. Troost bemoeide zich niet met hem. Slot heeft de volledige steun van Arnesen.

13-05-2021 18:21

Solida +37328

En zo is de hoop wedergekeerd ;)

13-05-2021 18:51

jasato +0

Nou, ik donder van m'n kruk als Slot het voor elkaar krijgt om Feyenoord op deze manier meer dan 1 wedstrijd te laten spelen..... #hoophetwel

13-05-2021 11:27

stamplust +24635

Allemaal leuk en aardig. Laten ze maar eerst alle aandacht vestigen op het feit dat ze de bal naar een medespeler moeten plaatsen.
Balverlies bij ons lijkt op matchfixing.

13-05-2021 11:22

fr_antwerp +2021

Omdat er totaal geen automatismen ingespeeld zijn, bij Feyenoord gebeurt dit seizoen alles op goed geluk.

13-05-2021 11:24

p-funk +136

Dit dus precies! Totaal geen aanvalspatronen die ingeslepen zijn. Niemand weet van de ander waar die gaat lopen, dus staat iedereen stil en als ze dan gaan lopen dan krijgen ze de bal achter zich. Dit is trainbaar.

13-05-2021 11:31

balvirtuoos +1226

In zo een systeem zou Bozenik meer dan prima functioneren. Die is niet te beroerd om hard te werken. En halve kansjes en foutjes vd tegenstander straft hij makkelijk af dat hebben we al meerdere malen gezien...

13-05-2021 11:18

fr_antwerp +2021

Ik denk ook dat die jongen ons gaat verrassen zodra hij in een systeem speelt waarin hij in zijn kracht kan spelen.
Die jongen is 21 jaar en heeft al zo'n gevoel voor ruimte tov het doel en het torinstinct lijkt hem wel aangeboren.

Ik verwacht dat hij er volgend seizoen zo'n 20 zal maken.

13-05-2021 11:23

deleted106 +19

In zo een systeem heb je een balvaste spits nodig. Wordt dus helemaal niets mits we die niet halen. Bozenik is dat iig niet, dus die gewoon verkopenZ als je 500k krijgt mag je blij zijn.

13-05-2021 14:53

Tweebenig +6

Vertel ze eerst maar, zeker tientallen keren voor je er aan begint, waar en wanneer ze druk moeten zetten. Daar hebben ze nu nog geen kaas van gegeten

13-05-2021 11:15

AderikFR +3042

"...., kunnen hun borst vast maken"

13-05-2021 11:13

Bosj +5960

Laten we wel zijn, als je borst los zit, kan je niet meer voetballen denk ik.

13-05-2021 11:14

skin +13954

Hij moet wel de tijd gaan krijgen om die speelstijl er goed in te slijten. We kunnen niet verwachten dat we direct een karrenvracht punten gaan binnenhalen terwijl we dat nu ook niet doen en er waarschijnlijk nog wat basisspelers vertrekken ook.

13-05-2021 11:13

FRfan67 +6790

Misschien dat Kongolo weer terug wil komen

13-05-2021 11:12

Bosj +5960

Nog een brekebeen in de selectie?

13-05-2021 11:14

FRfan67 +6790

Is ie geblesseerd?

13-05-2021 12:02

Kapelle +1058

Is nu geblesseerd, geen idee hoelang dat gaat duren. Is inderdaad vaak geblesseerd, maar als Senesi weggaat en je kan Kongolo halen, moet je dat naar mijn mening altijd doen. Is echt een klasse speler, en mocht hij geblesseerd raken heb je alsnog een prima Hendriks achter de hand. Dan ga je er met de verkoop van Senesi niet eens zo veel op achteruit.

13-05-2021 12:07

FRfan67 +6790

Lekker snel ook

13-05-2021 13:21

Kapelle +1058

Over het algemeen eens, maar als je kijkt wat er doorkomt achterin zit dat daar wel goed. Hendriks en Geertruida heb je al voor de toekomst, je hebt ook spelers voor het nu nodig. Je kan niet met alleen maar jeugdspelers gaan spelen. Een verdediging met

Malacia - Kongolo - Geertruida - Svensson(?)
Bijlow

Is meer dan genoeg jeugd en geld op het veld. Als je daarachter dan nog Hendriks, Hall, Bogarde(?) en een talentvolle linksback (Oosterwolde/Smal) hebt, dan heb je meer dan genoeg qua investering in de toekomst. Het is niet erg om met sommige spelers naar de korte termijn te kijken. Het niveau moet uiteindelijk wel zo hoog mogelijk zijn.

13-05-2021 13:43

Aidan_Exclusive +7783

Collectief druk zetten is het moeilijkste wat er is, en al helemaal tegen ploegen die redelijk tot goed positiespel hebben.
Die vinden namelijk de vrije man als er iemand verzaakt of te laat is bij het druk zetten, en dan word er onder de druk uitgevoetbalt en ligt het veld open.

In tegenstelling tot Stam verwacht ik dat Slot gefaseerd zijn speelwijze invoert en de spelers dus niet meteen na een korte voorbereiding vol gas naar voren laten rennen en hopen dat het lukt.

Slot komt op mij over als een slimme vent, dus ga ik er vanuit dat hij niet bang is om door te selecteren wanneer gearriveerde spelers moeite hebben om de nieuwe speelwijze onder de knie te krijgen.
Jonge spelers kunnen over het algemeen net als jonge mensen veel sneller schakelen omdat ze nog niet vastzitten in een bepaalde denk of speelwijze.

Druk zetten, jonge eigen spelers, een realistisch verwachtingspatroon en het legioen weer in het stadion kan een geweldige mix worden volgend seizoen.

13-05-2021 11:12

SuperGuidetti1 +33

Moet hij wel de tijd krijgen, en niet al meteen weer roepen dat hij eruit moet.

13-05-2021 11:11

ReetjeP +872

Het liefst zie ik Berghuis en Senesi toch een jaar blijven om eventueel successen te boeken, plus dan kan een Balde en misschien ook Conteh en Azarkan zich ontwikkelen als vervanger(s) van eventueel Berghuis.

Geld zou dan verdiend moeten worden met kleinere verkopen van o.a. Kokcu, Haps, Jorgensen, maar ook Diemers, Teixeira, etc. en de vrijkomende salarissen van vertrekkende spelers.

Op het vertrek van Senesi kun je je voorbereiden met eventueel v.d. Ven? Touba? Kopen en verhuren!

Ik zou wel proberen te halen een Svensson, Hoedemakers, maar ook een linksback, el Karouani of Oosterwolde en een rechter CV, of je haalt Skogen terug bij geld gebrek?

Tweede keeper zou ik gaan voor Room, transfervrij en als spits is Danilo transfervrij.

AeB verhuren en minuten laten maken en Harroui halen!

Wat zou je nodig hebben dit alles te realiseren? 8/9 miljoen? En wat kun je binnen harken? 20/22 miljoen?

Bijlow, Room, Troost
Svensson, Hall
Geertruida, Skogen
Senesi, Hendriks
Malacia, Oosterwolde of el Karouani
Hoedemakers, Fer
Harroui, Wehrmann
Toornstra, Antonucci
Berghuis, Balde of Azarkan
Bozenik, Danilo
Sinistera, Linssen

Met als kanttekening dat je voor Fer een AeB en B. Silva klaarstoomt, voor Berghuis en Linssen een Azarkan, Conteh en Balde, Senesi al eerder benoemd. Kortom dan werk je ergens naartoe waar ik mij als supporter ook in kan vinden.

13-05-2021 11:08

MathijsFR95 +6527

Danilo is niet transfervrij. Overigens snap ik dat geroep on Vd Ven en Touba hier ook niet, Hendriks is niets minder.

13-05-2021 11:11

Bosj +5960

vd Ven kan je er prima bij hebben.

13-05-2021 11:16

ReetjeP +872

Ikzelf heb wel vertrouwen in Bannis gek genoeg.

Je ziet een bepaalde ontwikkeling, die jongen is gewend bij ons in de jeugd hoog druk te zetten en in de kleine ruimte te moeten spelen, hij leert nu juist vanuit de counter te spelen en met zijn rug naar de goal ipv andersom.

Dat hij nu tekort komt voor de go is omdat hij in een kansrijke positie al zijn kruis al heeft verschoten. Dat is juist handig als hij terug komt.

Dacht dat Danilo’s optie niet gelicht was door Ajax?

13-05-2021 11:26

ReetjeP +872

Leerproces vindt ik heel interessant te zien! Je ziet hem groeien in een rol van ander type spits!

Of hij er klaar voor is betwijfel ik, maar hij kan er wel komen!

13-05-2021 13:30

stamplust +24635

De kleinere verkopen van o.a. Kokcu, Haps, Jorgensen, maar ook Diemers, Teixeira, etc brengen echt niet meer op dan de 8 a 9 miljoen die jij wilt uitgeven aan aankopen. Onze spelers vertegenwoordigen geen hoopgevende opbrengst.

13-05-2021 11:35

ReetjeP +872

Kokcu 12/15 wat genoemd wordt.
Haps 6/8
Jorgensen 2,5/3,5
Diemers 1,5/2,5
Teixeira 1,5/2,5

Kom je in het slechtste geval rond de 23,5 uit, als je, zoals eerder gezegd, een derde kan herinvesteren kom je rond de 8/9 uit, ook met salarissen etc.

Ben wel benieuwd naar een Burger, hoe deze terugkomt en misschien de 6 kan overnemen van Fer en je deze direct zou kunnen slijten voor 1,5/2,5 mil.?

13-05-2021 11:39

Serzzio +3726

Als jij een club weet te vinden die 2.5 m over heeft voor een weinig tot niet voetballende deense spits dan zou ik de halve selectie aan die club verkopen

13-05-2021 13:08

frankyboy +6790

Dat gelul met langzame verdedigers die niet met ruimte in hun rug kunnen spelen is ook een eigen leven gaan leiden. Zie je ergens in de top verdedigers die alles compenseren met snelheid? Verdedigen is toch vooral ook een tactisch spel. Een verdediger die achter zijn man moet aanrennen is eigenlijk al geklopt.
Wat bij Feyenoord met name aan de hand is dat Feyenoord het spel moet maken maar dat niet kan. Dus dat leidt tot veelvuldig balverlies. Daar zie je het steeds fout gaan en dan ligt het veld open. Dat is een combinatie van gebrek aan kwaliteit en een verkeerde tactiek. Iedere ploeg dit seizoen wint de strijd op het middenveld.

13-05-2021 11:06

Babbel +4109

Ik roep ook al jaren dat de snelheid van verdedigers niet maakt of je wel of niet hoog kunt spelen. Het is hopen dat het Slot lukt om dat de komende seizoenen te bewijzen, want mij gelooft men nooit.

13-05-2021 11:11

CW010 +1807

ik zie onze verdedigers gewoon te vaak hele stukken achteruit lopen als de tegenstanders onze helft op dribbelen, soms lijkt het wel of ze de tegenstanders gewoon sportief aan het begeleiden zijn richting ons doel, dat komt denk ik door de veel te behouden tactiek van dickie, die legt de nadruk alleen maar op een volle bezetting achterin.
Verdedigers die met vertrouwen spelen, durven gewoon op de middenlijn in te stappen richting de tegenstander met bal en daar heb je gelijk in, dan heb je geen snelheid nodig.

13-05-2021 13:15

maaartijn +15740

Het perspectief van aanvallers die niet iedere keer 70 meter mee terug moeten met hun man, zodat iedere tegenaanval van onze kant totaal kansloos is, staat me erg aan.

13-05-2021 11:04

Mummy +1272

Heeft iemand het hele artikel van dit stuk uit Vi wellicht? Ben wel benieuwd wat er nog meer staat

13-05-2021 10:58

CW010 +1807

Als team druk zetten is een vak apart.
Het is te trainen, maar het duurt wel even voordat iedereen de kunst beheerst.
Zelfs de topclubs van Europa heb ik in de problemen zien komen door hoog druk van tegenstanders, maar bij Feyenoord heb je dan een ander probleem; bij een balherovering snel omschakelen kunnen we niet!
Het tempo waarin bij opbouwen is veel te traag, tegenstanders zijn binnen no-time weer georganiseerd zoals wij opbouwen.

13-05-2021 10:55

Meekijker +4291

Omdat we al jaren een trainer missen die beschikt over t vermogen om als collectief een plan te hebben middels getraint positiespel en combinatievoetbal. Het is hopen op een bevlieging van een individuele speler waar ons spel op gebaseerd is - als je er maar 1 of 2 hebt, dan gaat het per definitie traag.

13-05-2021 10:59

beppie172 +65576

Daarom wil Slot met snelheid voorin spelen zodat je de bal de diepte in kan spelen. Hopen voor hem dat Baldé en Conteh weer fit worden en ook voetballende kwaliteiten hebben.

13-05-2021 11:01

beppie172 +65576

Dat is waar. Je bent afhankelijk van je spelers. Maar wat ik van Wehrmann heb gezien speelt die ook snel vooruit en zuiver in, Antonucci komt erbij die die kwaliteiten ook heeft, AEB kan dat ook weten we uit de jeugd, Berghuis als hij blijft. Maar het is afhankelijk wat het sterkste team is. Maar meer creativiteit en technische vaardigheid is zeker noodzakelijk.

13-05-2021 11:14

Feyenoord-4-Ever +624

Je moet er wel de spelers voor hebben. Stam speelde ook aanvallend maar bakte er niks van. Scouting van Feyenoord is al jaren ruk. Wij krijgen de hoofdprijs om slechte spelers binnen te halen.

13-05-2021 10:54

atavistic1997 +3693

stam was blind druk zetten, als ik dit zo lees zorgt slot voor georganiseerd druk zetten, als je het met vlaar en schilder achterin kan heb ik er hier ook wel vertrouwen in

13-05-2021 11:01

Sinister +13025

Ik ben zo blij dat we in ieder geval dit perspectief nog hebben. Of het gaat lukken is een tweede, maar stel je voor dat we nog een seizoen Dickie in het vooruitzicht zouden hebben of dat we zoeken naar een trainer en geen capabele naam beschikbaar is.

Dat houdt me al een half jaar op de been. De gedachte dat Slot in ieder geval op een andere manier wil voetballen. Ben dat inzakken en hopen op het beste zo enorm zat. Ik word liever 5e met zo nu en mooi attractief voetbal met af en toe een uitglijer dan deze bak ellende en alsnog 5e eindigen

13-05-2021 10:51

doellijntechnologie +9487

Nog een seizoen Dick had ik niet overleeft

13-05-2021 10:53

-Feyenoord1908- +6133

Drie speelrondes verder: "Jongens zoals Fer zijn nog niet fit na de zomerstop"

13-05-2021 10:50

dre-bahia +2

Slot gaat niet eens met fer spelen dus dat scheelt

13-05-2021 10:59

-Feyenoord1908- +6133

Ik hoop het van harte

13-05-2021 15:02

D2_Icon +3

Kijk, zo hoort dat bij een club als Feyenoord. Domineren godverdomme.

13-05-2021 10:48

.:Feyenoord1908!:. +3606

Ik hou me hart vast. Stam wilde dat ook en dat met vd Heijden en Botteghin achterin. Het zal echt aan de spelersgroep van komend seizoen liggen of hoog druk zetten kan of niet. Slot zal toch minimaal één snelle cv nodig hebben en met Fer op 6 ga je het ook niet redden.

13-05-2021 10:44

D2_Icon +3

Ben jij een man?

13-05-2021 10:51

Sinister +13025

Geertruida is wel snel en eigenlijk een CB. Moet je alleen een rechtsback hebben, maar die heb je sowieso al nodig

13-05-2021 10:52

.:Feyenoord1908!:. +3606

Zou mooi zijn als Svensson komt.

13-05-2021 10:57

beppie172 +65576

Stam heeft nooit tijd gehad het systeem goed in te slijpen. Moest continu 2 wedstrijden per week spelen vanwege (v)EL en dat met een niet fitte selectie en geblesseerden. Daarnaast was hij van plan met St. Juiste achterin te spelen maar die werd zonder overleg door Troost verkocht. Senesi kwam pas eind augustus maar toen hadden we in de eredivisie al aardig wat punten gemorst.
Daarom is het ook maar de vraag of plaatsing Europees wel zo gunstig is voor Slot. Die krijgt dan ook veel minder tijd om zijn speelstijl te implementeren en optimaliseren waarbij hij sowieso al met een rommelige voorbereiding qua spelers te maken gaat krijgen.

13-05-2021 10:57

maxguidetti +1

Misschien kan de plaatsing voor Europees wel goed uitpakken voor Slot. Hij zal extra wedstrijden krijgen in de voorronders en daardoor tegen tegenstanders die van een lager niveau zijn spelen, hierdoor kan hij zijn speelstijl verder laten oefenen. En uit alle verhalen die je al jaren van hem hoort blijkt dat hij zijn tegenstanders altijd tot op het bot analyseert, dat deed hij al bij Cambuur en Az. Heeft thuis een hele kamer met allemaal voetbalbeelden van ploegen en tactiek.

13-05-2021 12:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties