Toekomst Vente ongewis: ''Hierna zie ik wel hoe de club erin staat''

Toekomst Vente ongewis: ''Hierna zie ik wel hoe de club erin staat''

Na enkele mindere periodes leeft Dylan Vente dit jaar weer op bij Roda JC. Met de Limburgse ploeg schakelde hij gisteren favoriet De Graafschap uit in de play-offs, waarbij hij zelf trefzeker was. Hoe de toekomst er na zijn uitleenbeurt uit komt te zien, is ook voor Vente zelf nog niet bekend.

"In de zomer keer ik terug bij Feyenoord", vertelt Vente een dag na de wedstrijd tegen De Graafschap aan De Telegraaf. "Ik heb hierna nog één jaar contract. Ik maak eerst lekker dit af en dan hoor ik wel wat er gaat gebeuren." Of hij op een kans bij Feyenoord rekent? "Ik weet het niet. Voor mij is nu belangrijk om nog twee wedstrijden belangrijk te zijn voor Roda JC. Daarna zie ik wel hoe Feyenoord erin staat."

Namens Roda scoorde Vente nu vijf keer en gaf hij drie assists, waar hij in zijn vorige verhuurperiode bij RKC in een seizoen tijd helemaal niet tot scoren kwam. "Bij RKC heb ik een minder seizoen gehad. Daar moet je jezelf op aankijken. Ik wilde het dit jaar wegpoetsen vanaf het begin, maar in de zomer kwam ik niet weg. In de winter is het wel gelukt."

"Bij Roda heb ik de kans gekregen om weer minuten te maken, nadat ik een half jaar niet gespeeld had", ging Vente verder. "De eerste wedstrijd had ik na tien minuten kramp in mijn kuiten. Ik merkte dat ik totaal niet fit was, maar dat heb ik snel achter me gelaten. Nu kon ik gewoon 93 minuten vol gas geven. Ik ben helemaal fit en ik ben blij dat ik weer belangrijk kon zijn voor het team. Het is een goed half jaar geweest en het zou heel mooi zijn als ik dat kan bekronen met winst van de play-offs."

[readmore=57654]

Lees meer over
Dylan Vente De Graafschap
Plaats reactie
666

fayanoord +477

Is wel Jupiler League niveau Vente.

16-05-2021 19:07

martien snellen +590

Vente leeft op.
Kom op heeft twee goals gemaakt.
Komt tekort nog voor Roda.

16-05-2021 16:46

guykroudikorsou +8202

Alle verhuurde spelers zijn rommel die niet terug moeten komen. Antonucci ken ik niet maar dit (en Bannis, Van Beek, etc etc.) is allemaal fucking rommel. Amrabat en Ayoub had ke kunnen gebruiken maar ke. Dit is echt troep.

16-05-2021 14:26

IJzerenKees +130710

gewoon verkopen deze jongen is geen wereld wonder 5 doelpuntjes voor roda in de keuken divisie

16-05-2021 14:17

baba-rokko +1

5 doelpunten 3 assists vanaf de winterstop zijn prima cijfers voor iemand die half seizoen geen wedsrtrijden heeft gespeeld. Dylan Vente is beter als Pratto en Bozenik. Dylan vente zou een goede nummer 10 zijn of schaduwspits.

16-05-2021 17:41

IJzerenKees +130710

we moeten niet opeens doen of deze jongen het verschil gaat maken hou op zeg

16-05-2021 19:48

fr-0223 +3708

Dylan vente is middelmaat.

17-05-2021 04:15

Crown +2568

Vind het nog steeds geen slechte voetballer. Maar komt helaas tekort, zo is gebleken. 22 inmiddels, dan moet je er wel staan anno 2021. Hopen dat hij ergens op een voor hem mooi niveau kan gaan shinen.

16-05-2021 14:04

huppiehuppiehuppie +1

Niet elke voetballer debuteert op z'n 18e en staat er meteen, er zijn genoeg spelers die later pieken. Berghuis ging op z'n 21e naar AZ en 2 jaar later naar Watford

16-05-2021 14:09

Crown +2568

Klopt, maar Vente was bankspeler bij RKC en niet heel denderend bij Roda JC in de KeukenKampioen Divisie. Als je in deze tijden als 22-jarige nog niet echt bent opgestaan bij een club en óók niet op huurbasis, dan kom je dus kennelijk helaas simpelweg te kort voor ons en wordt het je heil ergens anders zoeken. Had hem meer gegund.

16-05-2021 14:11

huppiehuppiehuppie +1

Vente doet het prima bij Roda. 15 wedstrijden 4 goals en 5 assists. Het is een rare redenatie dat omdat je als 22e jarige je flow nog niet gevonden hebt je het helemaal niet meer gaat maken in het profvoetbal op niveau Feyenoord. Elke prof is anders en elke prof piekt op een ander moment. Juist een verhuur periode is om te laten zien dat je groeit in je ontwikkeling en dat doet hij zeker. Zie liever Vente dan Pratto dat is zeker

16-05-2021 14:15

Crown +2568

Ik heb het niet over of 'ie op z'n 28ste misschien een keer goed genoeg voor is, ik heb het erover dat het hem voor nu blijkbaar helaas niet gaat worden. Bij mijn weten overigens 4 goals en 3 assists in plaats van 5, maar dat terzijde. Dit is komend seizoen niet een van de spitsen voor Feyenoord. Bannis is drie jaar jonger en heeft zeker niet minder laten zien bij FC Dordrecht. En dat terwijl FC Dordrecht troosteloos laatste is geworden.

16-05-2021 14:19

Crown +2568

Op je 22ste moet je er ergens staan en minuten maken. Dat gaat hem bij ons niet worden, omdat 'ie na een paar keer te zijn gewogen helaas nog niet klaar is om de man bij ons voorin te zijn.

16-05-2021 14:22

huppiehuppiehuppie +1

Dan had ik je verkeerd begrepen maat, ik dacht dat je bedoelde dat hij het nooit meer ging maken.

16-05-2021 14:33

Dekrommert +1403

Ik vond, dat wanneer hij een keer mee mocht doen, dat er dan wel 9 van de 10 keer beter gevoetbald werd.
Ik denk dat hij er wel komt, maar hij heeft lang stil gestaan in zijn ontwikkeling, omdat hij een paar jaar lang 3 wedstrijden per jaar tegen donderdagmiddag amateurs moest spelen.
Hij speelt de laatste paar wedstrijden ook meer rechtsvoor dan in de spits overigens.

16-05-2021 14:40

Crown +2568

Klopt, is ook geen pure spits, maar wel een behendige voetballer die een goaltje kan maken.

16-05-2021 15:21

Crown +2568

No problemo! Heb nog steeds wel hoop voor hem, of dat bij ons gaat zijn helaas twijfelachtig.

16-05-2021 15:22

Dommeloempia1 +19838

Kan goed mee op dit niveau van feyenoord

16-05-2021 14:02

Mrunterwijst +10615

Prima speler voor in de (sub)top van de k.k.d. en daar is niets mis mee. Wellicht wordt het nog iets voor de ED na veel speelminuten maar niets voor Feyenoord

16-05-2021 13:57

Pas +6938

Laten gaan en een paar ton in je zak steken

16-05-2021 13:56

fr_1993 +78447

Gister heerlijk spitsengoaltje.

Hij kan het echt wel. Hij heeft het alleen nooit laten zien in de Eredivisie. Rkc was een verkeerde keuze, daar kun je hem niet op afrekenen.

16-05-2021 13:40

Southsider +2400

Was een fout van de keeper, slecht ingeschoten

16-05-2021 13:58

fr_1993 +78447

Hij krijgt in de sprint de bal in de voeten, mikt ol snelheid in de verre hoek en de keeper sprinte vol uit zijn doen, maarreuhhh pin point in het net, hoor.

16-05-2021 13:59

fr_1993 +78447

Hij krijgt in de sprint de bal in de voeten, mikt op snelheid in de verre hoek en de keeper sprinte vol uit zijn doel, maarreuhhh pin point in het net, hoor.

16-05-2021 14:00

remco112 +16288

Afscheid van nemen!

16-05-2021 13:38

jack98 +47009

Hopelijk kan Vente volgend seizoen ergens eredivisievoetbal spelen.

16-05-2021 13:36

DirkKuip +4575

Misschien ben ik te kritisch maar als je een half jaar bij Roda speelt, laten we zeggen 15 wedstrijden. Dan is 5 doelpunten toch gewoon weinig? Volgens mij heeft Bannis er ook 5 gemaakt, en die speelt in het slechtste team in de keuken kampioen divisie

16-05-2021 13:34

Koekert +5468

Ik denk dat het voor zijn ontwikkeling prima is om nog een paar seizoenen kkd te spelen en dan naar een middenmoter eredivisie overstappen. Feyenoord zal voor hem te hoog gegrepen zijn.

16-05-2021 13:32

beppie172 +65890

Kans geven bij Slot. Die kan dan bepalen of Vente of Bannis in de toekomstplannen passen.
Ik ga er vanuit dat Jorgensen of Bozenik (eventueel na doelpunt op EK) vertrekt.

16-05-2021 13:30

Solida +37438

Vente is hot met zoveel artikelen over hem, zijn opa zal trots op m zijn

16-05-2021 13:21

LeoBeenhakkert +207

Zijn opa zal heus trots zijn op hem, maar ik denk dat je op zijn oudoom doelt

16-05-2021 13:33

Solida +37438

Dank voor je correctie, dat was idd de insteek

16-05-2021 13:38

leofric +4486

Prima speler voor clubs als PEC, Willem II en waar hij nu speelt, maar komt te kort voor Feyenoord 1.

16-05-2021 13:12

Babbel +4115

Als een speler heel weinig kan, maar wel bijvoorbeeld heel snel is of heel goed kan koppen, dan kun je hem op een hoger niveau goed gebruiken voor heel specifieke situaties. Het welbekende pinchhitter verhaal....

Maar als je iemand hebt als Vente die een redelijke snelheid heeft, een prima basistechniek, een redelijke timing enz. dan is het puur afwachten in welk tempo hij al die kwaliteiten naar een hoog genoeg niveau heeft gebracht. Als hij al die aspecten goed leert te beheersen, dan is hij een topspits. Ik heb nog wel vertrouwen in hem.

16-05-2021 13:10

rupje2010 +680

Snel verkopen om salarisruimte vrij te maken. Dat zo’n speler een paar ton aan salaris opstrijkt. Te gek voor woorden. Kan Vente uiteraard niets aan doen. Ben trouwens benieuwd was een speler als Antonucci aan salaris ontvangt.

16-05-2021 13:10

beppie172 +65890

Ook zoiets.

16-05-2021 13:13

FeyenoordNr.1 +21336

Komt tekort. Afscheid van nemen.

16-05-2021 13:07

Tweebenig +6

Kramp in de kuiten als profvoetballer! Dit zegt alles over zijn ambitie!

16-05-2021 13:03

deslimste +270

Nee, dit zegt alles over de gevolgen van geen O21-elftal op niveau

16-05-2021 13:22

Ratfield +3566

Je moet daarmee de conclusie trekken dat de subtop van de 2e divisie je niveau is ...

Buffelen onderin de Eredivisie (zoals bij RKC) gaat m ook niet worden, laat staan Feyenoord 1.

16-05-2021 13:02

beppie172 +65890

2e divisie?

16-05-2021 13:14

Ratfield +3566

Vente ja ... RJC speelt toch subtop 2e divisie?

16-05-2021 14:27

beppie172 +65890

Nee, speelt eerste divisie.

16-05-2021 14:45

Ratfield +3566

oh haha die heet 1e idd ... ik weiger die volledige keukenboerennaam uit te spreken :)

16-05-2021 15:03

JerryFR12 +3

5 goals en 3 assists, lijkt me dat hij dan ongeveer zijn niveau gevonden heeft. Deze jongen is ondertussen ook al 22 jaar, dan wordt het dus wel erg laat om ineens nog zo'n grote stap te gaan maken. Van de zomer proberen voor een klein bedrag te verkopen, of anders verhuren om in elk geval niet zijn volledige salaris te hoeven betalen.

16-05-2021 12:57

Luck1989 +982

Het kan wel. Kijk naar Ruud van Nistelrooij

16-05-2021 12:58

JerryFR12 +3

Natuurlijk zullen er altijd uitzonderingen blijven, maar ik heb bij deze jongen nou niet het idee dat hij even de stap van middenmoot Keuken Kampioen Divisie, naar de top van de Eredivisie zal gaan maken.

16-05-2021 13:00

Weef +9085

Tja, hij is een half jaartje ouder dan Bozenik en qua potentie scheelt het niet zo veel. Bozenik heeft meer torinstinct en body, maar Vente is voetballend gewoon beter. Dus waarom geen kans geven in de zomer?

16-05-2021 13:04

rupje2010 +680

En dus de miljoenen van Bosenik door het toilet spoelen?

16-05-2021 13:14

fr_1993 +78447

Sunk cost fallacy. Zucht.

16-05-2021 13:37

Weef +9085

Rare redenatie, zeker aangezien ze even oud zijn. Als Vente beter is dan kan die ook meer waard worden dan Bozenik. Het geld dat je voor een speler betaald hebt zou er niet toe moeten doen. Als Feyenoord 4 mln voor mij betaalt maakt me dat niet opeens Feyenoord 1 materiaal. Die 4 mln was ook gewoon achterlijk voor een speler uit de Sloveense competitie, die daarbuiten nog niets had laten zien.

16-05-2021 14:38

rupje2010 +680

Waarom rare redenatie? Keuze voor Bosenik de meest logische. Volgend jaar de kans geven. Lukt dat dan krijg je mogelijk nog iets terug van de betaalde miljoenen. Bosenik is trouwens een slovaaks staatsburger en dus geen sloveen. Wat een idioten trouwens die het stadion inkomen. Kapotschieten die gasten.

16-05-2021 15:56

rood-wit +3769

Als Feyenoord naar boven kijkt moet je Vente daar lekker laten....

16-05-2021 12:54

Km010 +5197

Miljoentje en weg

16-05-2021 12:45

romeo +1

Blijf maar daar. Voor feyenoord komt hij veel te kort

16-05-2021 12:40

dkuh013 +2082

Niks slechter als wat er nou rond loopt

16-05-2021 13:01

FRlegend +17057

Zou hem verkopen aan eredivisieclub met terugkoopclausule. Denk dat die nog wel even nodig heeft om eventueel ons niveau te halen.

16-05-2021 12:34

lexiooo +9278

Ons niveau is niet meer zo heel hoog hoor

16-05-2021 12:45

bfst19 +5419

Fijn dat het lekker gaat bij Roda. Hopen dat het hun motiveert deze zeer matige spits definitief in te lijven,

16-05-2021 12:26

Chitown-Rivera +15111

Zolang zijn toekomst maar niet bij Feyenoord ligt

16-05-2021 12:26

luciafred +26

Hoop het ook niet

16-05-2021 12:40

Renatooo +7092

Ik wilde het dit jaar wegpoetsen vanaf het begin, maar in de zomer kwam ik niet weg. In de winter is het wel gelukt.

Zegt veel over Feyenoords focus op de o21. Denk dat dit volgend jaar ook weer het geval gaat zijn wat betreft spelers als Bannis/Hendriks/Azarkan/Burger/Wehrmann/El Bouchataoui etc etc. En dat is ook belangrijk, wordt je kampioen sta je in de tweede divisie wat al een geweldige tussenstap is na de o18, met als einddoel natuurlijk de eerste divisie. Dat betekent nu eenmaal dat enkele talenten wat stil gaan staan in hun ontwikkeling, maar beter dat dan voor eeuwig in de o21 competitie blijven spelen en afhankelijk zijn van verhuur (waar je zelf geen invloed hebt op speeltijd voor je huurspelers en ze niet meer kunt gebruiken bij het eerste).

Wat betreft Vente denk ik einde verhaal. Is te oud voor o21 en niet goed genoeg voor het eerste. Maar mooi voor hem dat hij het nu goed doet bij Roda. Gok dat hij daar wel langer blijft, al zal er nog wel meer interesse zijn voor hem vanuit top eerste divisie/lagere teams eredivisie.

16-05-2021 12:24

Renatooo +7092

En ja je kan gokken op het overnemen van de proflicentie van Dordt bij eventueel faillissement, maar dat kan ook gewoon nog jaren duren.

Vorig jaar ging kut bij o21 door ontzettend veel blessures (hoogtepunt +-15 spelers afwezig) en veel spelers die niet echt op elkaar ingespeeld waren. Volgend jaar ben ik echt wel optimistisch met wat er aan komt van de o18 aangevuld met de talenten van 1 die hier nog veel minuten zullen maken. Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke selectie

16-05-2021 12:28

FRlegend +17057

Dordrecht en Feyenoord moeten gewoon samenwerken. Opleiding voor zowel jeugd als trainers.

16-05-2021 12:35

Wietse +24165

Hoe komt het toch dat onze talenten die geen speeltijd krijgen in Feyenoord 1 totaal niet wedstrijdfit aankomen bij de club aan wie ze verhuurd zijn? Is dat echt het gevolg van geen Feyenoord in de KK divisie?

16-05-2021 12:24

Renatooo +7092

Daar komt het wel op neer natuurlijk. Plus door corona konden ze een tijd alleen maar in teams van 2 trainen hè. Dat is volgend jaar gelukkig niet meer zo

16-05-2021 12:25

mavat +2440

Je kan toch niet verwachten dat een speler die geen wedstrijden speelt wedstrijdfit is?

16-05-2021 12:28

Wietse +24165

Na tien minuten kramp vind ik wel heel ver gaan hoor

16-05-2021 15:20

FRlegend +17057

O21 mocht geen competitie spelen.

16-05-2021 12:35

beppie172 +65890

En niet trainen en geen oefenpotjes spelen.
Contractspelers maar weggezet als amateurs. Lachwekkend van KNVB en Overheid om 2KD topsport te noemen, maar overige Jong teams als amateurs. Die hadden ook prima in een bubbel door kunnen trainen en spelen.

16-05-2021 13:25

Thidanfr +0

Nooit meer vente

16-05-2021 12:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties