Kort geding FC Utrecht morgen live te volgen via een stream

Kort geding FC Utrecht morgen live te volgen via een stream

Bij FC Utrecht zijn ze momenteel woedend op de KNVB. De Domstedelingen voelen zich opnieuw flink in de maling genomen door de voetbalbond, die de play-off wedstrijd van aanstaande zaterdag tussen Feyenoord en FC Utrecht naar zondag verplaatste.

De reactie van FC Utrecht heeft alles te maken met het verloop rondom de niet gespeelde bekerfinale van afgelopen seizoen. Ook voelt de club zich enorm afgescheept door de KNVB wat betreft de verdedling van de Europese tickets. Eigenaar Frans van Seumeren haalde keihard uit naar directeur Eric Gudde en wenste nooit meer met hem te spreken.

Thijs van Es laat in gesprek met RTV Utrecht weten dat FC Utrecht de zitting met veel vertrouwen tegemoet ziet. "Dit heeft niks met rancune te maken. Voor ons is het een heldere zaak. Het is in deze tijd en op dit moment het reglement en dat gaan we volgen. Daarin staat bepaald hoe er met dit soort situaties moet worden omgegaan. Dat is een behoorlijk duidelijk reglement en een duidelijk artikel ook.''

De rechtbank Midden-Nederland zendt het kort geding tussen FC Utrecht en de KNVB van vrijdag 21 mei om 14:00 uit via een livestream. De stream is hier te bekijken.

Plaats reactie
666

sailor +3

Er wordt wat afgeprocedeerd het laatste jaar. De ene reden is nog onzinniger dan de andere.
En de belastingbetaler is dr grootste verliezer.

21-05-2021 10:49

cluepon +3832

Ach, op zich is het wel een basis van bescherming van burger tegen overheid of andere burgers, dus het is op zich voor een goede zaak. En voor sommige zaken heeft het wel tot algemene verbeteringen geleid. En daarbij: afgelopen jaar was een heel raar jaar. Zo slecht is het niet om dan een vinger aan de pols te houden en dingen te corrigeren die echt niet kunnen.

21-05-2021 10:52

RVF +12377

Wanneer is dan de uitspraak? Za meteen erna zijn denk?

21-05-2021 10:21

FeyenoordNr.1 +21235

Nee, dat tillen ze over het weekend heen.

21-05-2021 10:23

cluepon +3832

Uitspraak wordt zaterdagmiddag gedaan.

21-05-2021 10:52

RVF +12377

Hha ik bedoelde twee uur later of vrij rap erna

21-05-2021 11:26

stamplust +24648

Het zou wat zijn. De burgemeester komt terug op zijn besluit en stelt meer politie beschikbaar zodat de wedstrijd gewoon op zaterdagavond wordt gespeeld. Feyenoord wint de wedstrijd met 5-0 en Utrecht wordt gezien als de losers club van het betaalde voetbal.

21-05-2021 10:06

Arendus +614

Idd, wat als Utrecht in het gelijk wordt gesteld? Terug naar de Burgemeester en vragen of het toch kan op zaterdag (avond of middag)?

Of spelen op een geheime locatie? Eventueel over de grens?

21-05-2021 10:23

misterv +1372

Uitkomst, zaterdagavond , zonder publiek in Utrecht ..

21-05-2021 09:15

stamplust +24648

Dan kan het ook in de kuip.

21-05-2021 10:07

lucky +27

Dit gaan we verliezen. Utrecht staat in hun recht

21-05-2021 07:00

klick44 +18096

In gevallen waarin niet is voorzien of waarin op grond van bijzondere omstandigheden naar de mening
van het bestuur betaald voetbal afwijking noodzakelijk is, beslist het bestuur betaald voetbal

21-05-2021 08:18

simply-me +397

Heeft iemand enig idee waarom het zo in hun nadeel zou zijn (volgens hun) als er op zondag word gespeeld?

20-05-2021 23:50

klick44 +18096

Nee het is gewoon opstapeling van alles bij elkaar. Ze willen een gratis overwinning of in utrecht spelen

21-05-2021 08:21

simply-me +397

Thnx. Is echt bizar. En de spelers zelf hopen dat ze zondag in de kuip mogen spelen. Erg tegenstrijdig.

21-05-2021 14:28

klick44 +18096

Klopt. Komt gewoon door die bekerfinale

21-05-2021 14:53

Marki +235

Ze hebben een punt zijn vorig jaar Europees misgelopen door al die onzin

20-05-2021 21:31

ART +4

Ja, maar dat is wel een heel ander punt. Wij zijn toen ook de bekerfinale en het eind van de competitie misgelopen. Terwijl we er toen zo lekker in zaten.

20-05-2021 21:57

vakje-e +6743

Hadden ze sowieso opgerold dus die verongelijkte houding van ze is wel echt bijzonder. Ons ook een beker door de neus geboord inderdaad

20-05-2021 22:27

Marki +235

Ik bedoel ze stonden er beter voor dan willem2 Marja daar zat vriend van Geel

21-05-2021 18:37

duitser +4317

*omdat ze van rkc verloren

21-05-2021 06:39

Dre3000 +6190

Wat sneu zeg van Utrecht. Kan me niet voorstellen dat Feyenoord zoiets zou doen tegen ajax. We zouden hoe dan ook die pot willen spelen.

20-05-2021 21:08

tonian-tostian +61

Zij zijn groot en ik ben klein!!

Kneusjes

20-05-2021 20:24

FR-Freggle +8

Juist wel rancune en calimerogedrag.

20-05-2021 20:15

Mensini +14563

Onnodig hoog spel spelen....ze hadden beter een omzetting kunnen accepteren zodat ze tuis hadden gespeeld!

20-05-2021 20:06

SalsaSamba +6532

Het lijkt me niet dat de KNVB zich zal laten piepelen.

20-05-2021 19:54

RotterdamFNSouth +208

calimero gedrag is het gewoon ze moeten juist blij zijn dag extra rust en geen avond wedstrijd

20-05-2021 19:18

SirPsychoSexy +2285

Bijzondere omstandigheden rechtvaardigen dat de knvb, mits goed gemotiveerd, een ander besluit mag nemen. Kortom, ik denk dat het helemaal niet zo zeker is dat utrecht wint. Bovendien zal de rechter marginaal toetsen en is er geen tijd voor een bodemzaak. Ik zie feyenoord dus aan het langste eind trekken.

20-05-2021 19:15

mdgrdam +12850

Er zijn geen bijzondere omstandigheden aanwezig. Op 15 juni 2020 werd bekend dat de finale van het Songfestival op 22 mei 2021 in Rotterdam zou zijn. Op 21 december 2020 werd bekend dat de finale van de play-offs ook op 22 mei 2021 om 20:00 uur zou zijn. Er was een goede kans op dat moment aanwezig dat onze club dan de thuisspelende club zou zijn. Er is uitgebreid gesproken over de reglementen o.a. door Koevermans. Er is een reële kans aanwezig dat de uitspraak van de rechter zal zijn dat de slobepaling hier niet van toepassing kan zijn. Ik ben bang dat er geen neutraal terrein te vinden zal zijn. Dit past wel bij onze club. Jammer, ik had wel zin in de Conference League. Het past ook weer bij onze club om die als eerste Nederlandse club te gaan winnen.

20-05-2021 21:29

SirPsychoSexy +2285

Toch denk ik dat hij wel stand houdt, maar we gaan het zien. De geboden oplossing is redelijk en utrecht is er niet slechter mee af. Als de knvb ongelijk krijgt is dit inderdaad wel de zoveelste miskleun...

21-05-2021 00:34

cluepon +3832

Volgens mij stond in het speelschema van juli2020 al de planning voor ronde 33, 34, bekerfinale en play offs. Dat was destijds in overleg met verenigingen en gemeentes. Dus je kan op zich wel zeggen dat er toen zorgvuldig gehandeld is, en Rotterdam pas vrij recent dingen ging verbieden.

21-05-2021 10:54

JDJ +17933

Utrecht wint kort geding en Feyenoord wint in utrecht met 0-3. Boom heb je dan je zin? motherfuckers!!!!

20-05-2021 18:59

SirPsychoSexy +2285

Haha zou schitterend zijn.

20-05-2021 19:15

ronald1908 +46

Het word sowieso niet in Utrecht gespeeld. Of het is in de Kuip of er word niet gespeeld en dan heeft Utrecht gewonnen en gaan die Europa in.

20-05-2021 19:28

heuvie164 +1432

Die uit uuuuu willen gewoon zonder te spelen winnen. Hoe maakt dus niet uit. Winnen bij de rechter. Vorig jaar zijn ze volgens hen gepiepeld. Nou Feyenoord heeft het virus dus niet verspreiden de Knvb heeft toen de beslissing genomen. Feyenoord vakt niets te verwijten. Hoe zielig ben je om een kort geding aan te vragen.

20-05-2021 18:54

08-FR-08 +2596

Wat een totale flauwekul. Wat boeit het dat het een dag later is... Hebben ze dagje extra rust, en de omstandigheden zijn voor Feyenoord precies gelijk. Zeikerds

20-05-2021 18:53

Zuidbewonert +409576

Nou in ga er voor zitten. Die KFC chips is trouwens niet te vreten.

20-05-2021 18:47

antonHGV +2

Vorig jaar gigantisch gezeik dat ze de wedstrijd per se wilden spelen. Nu kunnen ze wedstrijd spelen, is het nog niet goed...

Wat een stelletje randdebielen

20-05-2021 18:21

nlx78 +1758

Hippe muziek voor de rechtbank

https://streams.nfgd.nl/kort-geding-fc-utrecht-knvb

20-05-2021 18:17

jeffrey1 +4925

Hoe is het nou afgelopen?

20-05-2021 18:07

jeffrey1 +4925

Oh lees dat morgen pas is haha

20-05-2021 18:07

bertje1959 +203

Songfestival naar Zondagmiddag 12.15uur.
Probleem opgelost!!

20-05-2021 18:05

Km010 +5180

Hahahaha. Heerlijk

20-05-2021 18:52

simply-me +397

Of gewoon helemaal afkappen.

20-05-2021 23:54

misterv +1372

Hebben wij hier op gevraagd ? Nee dus niet zeiken Utrecht, komop je bent toch geen 020..

20-05-2021 17:51

Mensini +14563

Ik denk dat de rechter het besluit v/d knvb vrij redelijk zal vinden...!

20-05-2021 17:45

FrNiels2017 +156268

Stelletje lafbekken hoor, beetje proberen bij de rechter af te dwingen dat je de overwinning in je schoot geworpen krijgt. Hoe ondervinden zij hier nou meer nadeel van dan wij?

20-05-2021 17:43

Nietzobedoeld +1184

Bij onvoorziene situaties mag de knvb afwijken van het reglement. De vraag is of dit niet te voorzien was.

20-05-2021 17:38

FrNiels2017 +156268

Dit was niet te voorzien. Nota bene deze week pas bekendgemaakt dat er publiek bij mocht zijn

20-05-2021 17:43

Aproxis +3749

Want je denkt dat Rotterdam bang is voor het publiek dat WEL bij de wedstrijd mag zijn? Ze willen überhaupt die wedstrijd niet in de stad hebben. Als er geen publiek bij mocht zijn, zouden we ons wel rond het stadion verzamelen. Ik denk dat onze geweldige actie tegen RKC ook niet echt heeft bijgedragen aan het vertrouwen. Het is altijd ons eigen domme volk dat het verpest.

21-05-2021 09:31

FrNiels2017 +156268

Ik zou eerder een kort geding aanspannen tegen de gemeente Rotterdam dan, dat het dan maar zonder publiek moet worden gespeeld of dat ze maar een verzoek voor extra politie indienen elders in het land - maar het punt is niet dat ze willen dat het zaterdagavond doorgaat, ze willen gewoon een gratis overwinning

20-05-2021 17:45

Barrypapa +15910

Het juridische aspect verkiezen boven het sportieve, goed hoor

20-05-2021 17:30

fr1985 +6279

Dit is echt zo ontzettend triest en klein van Utrecht. Ik snap dat ze verbolgen zijn over de bekerfinale van vorig jaar, maar er is echt geen parallel te trekken met de situatie toen, waarin het compleet onduidelijk was wanneer de wedstrijden gespeeld kon worden (dat kin maanden later worden) en de situatie nu, waarin de wedstrijd een dagje later plaatsvind.

20-05-2021 17:26

Huisman +24793

Dan hoop je ergens toch dat hun hele selectie corona krijgt

20-05-2021 17:23

Aproxis +3749

Ik denk dat die selectie prima wil voetballen hoor. Het is het kinderachtige bestuur en dan met name Van Seumeren die geld injecteert in de club en daar eens iets voor terug wil zien.

21-05-2021 09:34

Huisman +24793

Ja het ging me ook niet zozeer om de spelers, maar dan gaat de wedstrijd ook niet door omdat ze te weinig spelers kunnen opstellen, 3-0 overwinning voor ons. Deze hele soap is een lachertje aan het worden, van vele kanten fouten en opgedragen oplossingen worden weg gewuift. Als kers op de taart vanmiddag een kort geding

21-05-2021 10:06

Ferdi010 +2

Trieste vertoning van FC Utrecht.

20-05-2021 17:20

Willem10 +11981

Al hebben ze miss gelijk, volgens de regeltjes, het druist toch tegen iedere vorm van sportiviteit in om via de rechter een rechtstreeks gevecht om Europees voetbal te ontlopen? Wat is het grote probleem om een dag later te spelen? Juist...de wetenschap dat ze eraan gaan.

20-05-2021 17:15

Sneekshit +10495

Zondag 12.15 ideaal. Daarna mooi formule 1:-D

20-05-2021 17:14

jepe1949 +6716

En dat allemaal omdat het gemeentebestuur zegt dat ze geen extra 6500 mensen kan laten begeleiden naar en van een voetbalwedstrijd zonder dat er toeschouwers v/d tegenpartij bij betrokken zijn.
Het is gewoon een kwestie van onwil in combinatie met onkunde.
We hebben het over een metropoolregio van meer dan 2.300.000 inwoners.
Schande, driewerf schande.

20-05-2021 17:06

lexiooo +9234

Ja en met de goede naam die de supporters van Feyenoord hebben is het raar dat Aboutaleb er ook politie bij wilt hebben.

20-05-2021 17:15

Gers +12852

Haha ze moeimten zondag ipv zaterdag en daarmee is de finale gered maar ja daar willen ze dus niet aan meewerken...want dat is niet volgens de regeltjes ...dit is dus wel rancune en heel kinderachtig... jammer

20-05-2021 16:56

Ratfield +3566

de enige date die zij krijgen is een update!

20-05-2021 16:55

waakvlam89 +1

De link doet het niet

20-05-2021 16:50

Mike010fr +197

Biertje en een chippie erbij.

20-05-2021 16:44

PabloOno1908 +137231

Toch als je de reacties lees van dat misselijk volk op ad.nl en nu.nl dan ga je die club in Utrecht toch een tikkie minder leuk vinden. De tering ze zijn benadeeld want Ze moet ik de Kuip spelen. Als er geen songfestival was moet je ook in de Kuip spelen.

Echt fc Utrecht het valt me tegen van jullie van af nu zijn jullie hunnie 3.0

20-05-2021 16:42

Nabbie +4059

Sance Rancune. TUURLIJK

20-05-2021 16:41

Dommeloempia1 +19776

Gaan we effe voor zitten?

20-05-2021 16:41

bosche-bol +0

Zaterdagmiddag is pas de uitspraak. Stel dat Utrecht gelijk krijgt heeft Feyenoord te weinig tijd om nog iets te regelen in 5 uur tijd. De KNVB is dan de schuldige en Feyenoord kan dat ook weer aankaarten,, omdat de knvb het verplaatst heeft, . En zo nog het ticket opeisen. Ook weet de KNVB al 1 jaar dat op deze datum het songfestival gepland staat. 2 Rotterdamse clubs in de eredivisie. Dus hadden hem al meteen op zondag moeten zetten.

20-05-2021 16:39

Willem10 +11981

Ook Excelsior had nog na competitie kunnen spelen. Hoe dom zijn ze daar eigenlijk?

20-05-2021 17:08

bosche-bol +0

Eerste sivisie, spelen wel op zondag.

20-05-2021 17:24

bosche-bol +0

Eerste divisie

20-05-2021 17:24

Nietzobedoeld +1184

Ik ben benieuwd naar het antwoord van Utrecht als de rechter vraagt wat er op tegen is om op zondag te voetballen.

In een geschil moet je je wel schappelijk opstellen. Als Utrecht geen nadeel heeft aan een wedstrijd op zondag, dan is de kans groot dat de rechter d eknvb gelijk stelt.

20-05-2021 16:37

Keesouwerkerk +3088

Als Feyenoorders moeten we niet Utrecht cq Frans van Seumeren aanwijzen als de schuldige, het probleem ligt een paar km verderop in Zeist. De bestaande regels zijn compleet onzin, Utrecht maakt gebruik van die regels en zou zomaar z'n zin kunnen krijgen.
Tel daarbij op dat ze vorig seizoen geen kans kregen om te spelen voor Europees voetbal. Niet Feyenoord werd hierdoor bevoordeeld, maar Willem II.
Feyenoord zou op basis van z'n 3e plek in de competitie toch al Europees gaan spelen. Feyenoord had ook graag voor bekerwinst gegaan, en was geen partij in de kwaadheid bij Utrecht. Nu ligt dat wel anders natuurlijk, of Utrecht of Feyenoord mag gaan proberen zich te kwalificeren.

20-05-2021 16:36

MVX +523

Schuldige misschien niet maar van Seumeren (en Utrecht) zijn wel bijzonder kinderachting in deze. Het maakt voor hun letterlijk niks uit of ze zaterdag of zondag spelen maar proberen er cheap onder uit te komen. Gewoon 0 ballen en dat Utrecht nog steeds kleinzerig doet over hoe het 2020 seizoen is afgehandeld is aan hun (terwijl ze wel gewoon de compensatie geaccepteerd hebben?), maar nu doen ze het over de rug van Feyenoord wat op z'n zachts gezegd niet chique is.

20-05-2021 16:43

sh-fr +15407

Ik lees nu op allerlei websites dat Feyenoord ‘niet solidair geweest zou zijn met Utrecht’. Vorig jaar hebben ze namelijk het Europese bekerticket in ontvangst genomen. Corrigeer me als ik het fout heb, maar volgens mij stonden we gewoon derde en die plaats geeft recht op Europees voetbal. Dat de KNVB de bekerfinale niet liet spelen daar snapte ik echt niets van, maar wat kon Feyenoord hieraan doen dan?

Trouwens echt een verschrikkelijk stuk op Voetbalprimeur weer. Verschrikkelijke Amsterdamse site en enorm selectief: Feyenoord heeft het Europese ticket van Utrecht vorig jaar gepikt, in de regels staat dat Feyenoord automatisch met 3-0 zou moeten verliezen. Ja, in de regels staat ook dat de KNVB bij onvoorziene omstandigheden de wedstrijd mag verplaatsen. Er is geen enkel aantoonbaar nadeel voor Utrecht. Wat is dat voor berichtgeving?

Hoe dan ook, op basis van een belangenafweging verwacht ik toch dat de rechter het kort geding van Utrecht van tafel veegt. Dat onze burgemeester voor de wedstrijd aankondigt dat twee evenementen op hetzelfde moment teveel is, is dit gewoon gemeentelijk geregeld en is zowel de KNVB als Feyenoord niet verwijtbaar. Het enige wat je je af kunt vragen of hier niet ieder communicatie over had moeten plaatsvinden.

20-05-2021 16:33

sh-fr +15407

‘Eerdere communicatie uiteraard

20-05-2021 16:35

Willem_B +55450

En niemand heeft het over die miljoenen startgeld CL die onze hoofdstedelingen in de zakken hebben gestoken terwijl ze op dat moment in de competitie in een wak zaten en het er naar uit zag dat ze het niet zouden gaan halen..maar dit terzijde

20-05-2021 16:39

sh-fr +15407

Inderdaad los daarvan, alle moraalridders staan nu vooraan maar ik meen me te herinneren dat veel wedstrijden en zelfs een hele speelronde zijn verplaatst voor onze hoofdstedelingen.

Maar daar gaat dit inderdaad niet over. Utrecht ondervind geen nadeel van verplaatsing van deze wedstrijd en stond vorig jaar op een plek die geen recht gaf op Europees voetbal. Hoe lullig ook met nog een wedstrijd minder, van overheidswege stopte de competitie. Dat ze de bekerfinale later hadden moeten spelen, daar ben ik het wel roerend mee eens.

Snap Utrecht echt totaal niet in deze, dat de KNVB fouten maakt is langer bekend, maar in dit geval speelt de club die 5e is geëindigd thuis en is onze burgemeester degene die een streep door de wedstrijd zet. Geen aantoonbaar nadeel als de wedstrijd zondag plaatsvind, dus voetballen met die hap.

20-05-2021 16:44

Willem10 +11981

Daar heeft AZ toch ook over geprocedeerd.

20-05-2021 17:11

Willem10 +11981

Correct. Feyenoord viel helemaal niets te verwijten. Nu ook niet in mijn ogen.

20-05-2021 17:11

LionKing +0

Wat maakt die 1ne dag nou uit? Zeikerds

20-05-2021 16:30

tvdn03 +490

Als Utrecht een goede wedstrijd speelt winnen ze misschien wel gewoon van ons dus?

20-05-2021 16:27

boogie +2

Utrecht heeft gewoon een heel sterk punt, begrijp me goed, maar regels zijn regels die mag je niet halverwege veranderen. Vorig jaar kreeg Feyenoord gratis Europees voetbal omdat ze zo genaamd de thuiswerkende club waren. De KNVB is een bagger zootje.

20-05-2021 16:27

Nietzobedoeld +1184

In de regels staat ook dat in bijzondere situaties de knvb beslist. De rechter zal dus moeten bepalen of dit een bijzondere situatie is.

20-05-2021 16:30

Breakdown +10796

Feyenoord is op basis van ranglijst Europa in gegaan, wij stonden derde. Bekertoernooi is als niet gespeeld beschouwd en Utrecht viel door hun 6e plaats op de ranglijst buiten de boot.

20-05-2021 16:36

sh-fr +15407

Precies Breakdown, zo zit het en niet anders. Waarom gooit iedereen het erop dat wij het Europese bekerticket hebben ontvangen? We stonden gewoon derde en dat gaf recht op Europees voetbal. De bekerfinale mocht wegens overheidsingreep niet plaatsvinden.

Wat ik alleen niet snap is dat de bekerfinale uiteindelijk niet is ingehaald, denk dat zowel Feyenoord als Utrecht die graag hadden gewonnen!

20-05-2021 16:37

ART +4

Ook ik baalde daar inderdaad van. Ik had graag die bekerfinale gespeeld zien worden, en ook de competitie uitgespeeld zien worden.

20-05-2021 17:01

radikale +6846

Als Utrecht sportief gezien beter hun best had gedaan dit seizoen, dan hadden ze niet in deze situatie terecht gekomen. De dommelingen! Dus niet janken, wedstrijd spelen en klaar!

20-05-2021 16:26

boogie +2

Wat een gelul , datzelfde geld voor Feyenoord. Wees eerlijk !

20-05-2021 16:28

radikale +6846

Ja zeker, tuurlijk, maar vind de reactie van Utrecht een beetje overdreven

20-05-2021 16:36

boogie +2

Nee, ze maken gewoon gebruik van de regels. Ik denk dat iedere club dat zou proberen. Niet Utrecht is het probleem maar de KNVB!

20-05-2021 16:51

Feyenoord_R +11289

Wat een treurig ploegje zeg. Oprollen die handel zondag

20-05-2021 16:20

alexnultien +6034

Groot gelijk dat utrecht er een zaak van maakt echter kan feyenoord hier niks aandoen.

20-05-2021 16:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties