FC Utrecht supporters zijn boos en kondigen demonstratie in Rotterdam aan

FC Utrecht supporters zijn boos en kondigen demonstratie in Rotterdam aan

De play-off finale is verzet van zaterdagavond naar zondagmiddag. Daar gaat de tegenstander, FC Utrecht, niet mee akkoord. De Domstedelingen laten de zaak zelfs via een kort geding voor de rechter komen. Niet alleen de club is niet blij met het verzetten van de wedstrijd.

Ook de supportersvereniging van FC Utrecht is boos. ''Ik ben boos, heel boos. En met mij denk ik wel tienduizend andere supporters'', zegt Teun den Hartog, voorzitter van de supportersvereniging in gesprek met het Algemeen Dagblad. Volgens de reglementen zou FC Utrecht een 3-0 overwinning toegewezen moeten krijgen als de thuisclub op de oorspronkelijke datum geen geschikte tijd en locatie kan vinden. FC Utrecht voelde zich vorig seizoen ook al benadeeld toen de bekerfinale niet doorging en de competitie vroegtijdig werd afgelast.

Aan het begin van dit seizoen mocht daardoor Willem ll als nummer vijf van de Eredivisie naar de voorrondes van de Europa League, terwijl FC Utrecht met een wedstrijd minder gespeeld en een beter doelsaldo slechts drie punten minder had dan de club uit Tilburg. ''Weer is het de grote club met vriendjes bij de KNVB, die bevoordeeld wordt. Iets anders kan ik er niet van maken'', zegt Den Hartog. ''Feyenoord heeft de kans gehad om te reageren op de speeldata en heeft dat niet gedaan.''

''Omdat ze dachten wel even derde te worden. Nu wordt de speeldag tegen alle reglementen in tóch aangepast. Onbegrijpelijk. Het is een corrupte bende.'' Den Hartog denkt dat het besluit voor ellende gaat zorgen. ''Voor supporters van FC Utrecht is dit de druppel. Nu gaat er echt wat gebeuren. Dat is geen dreigement, dat is hoe wij erin staan. Na vorig jaar en nadat de KNVB eerder al een minuut stilte na de tramaanslag afwees. We worden gewoon weer in onze bek getuft. Wat heeft de KNVB tegen Utrecht?''

De supportersvereniging heeft nu een demonstratie met 250 mensen in Rotterdam aangekondigd. Die moet vóór de finale op zondagmiddag plaatsvinden. De wedstrijd in De Kuip begint zondag om 12:15. Er mogen 6500 Feyenoord-supporters bij zijn.

Lees meer over
De Kuip
Plaats reactie
666

RemcoFR +26796

Wat de bekerfinale betreft hebben bet ze een punt. Maar nu is het wel zeiken om het zeiken.

21-05-2021 18:40

feyenoordwest +2

Juist spuug ze in hun bek!!!

21-05-2021 16:42

1908forever +18248

Dat ze denken dat de KNJB onze club voortrekken.
Nou ze zijn net zo goed tegen ons als als tegen jullie.
Alleen die Lampies en die Neuzen tellen.
Lekker sportief ook hopen op een 0-3 overwinning zonder te spelen.
Wat een zaadclub hebben die gasten toch.
Ze hopen waarschijnlijk op een confrontatie tussen de supporters groepen
Ik denk dat ze bij Gouda van de weg worden gehaald.
Zo niet gaan ze weer janken dat ze een peacefull protest hadden gewild en niet het ziekenhuis ingeslagen wilden worden.
Krijgen onze supporters weer de schuld.

21-05-2021 13:47

KeesPijl +74

Met deze dreiging zal er wel overlegd worden of deze wedstrijd wel door moet gaan....


Snap niet dat ze zich gewoon op een sportieve manier willen plaatsen. Mietjes mentaliteit

21-05-2021 13:31

frmo +3988

Laat ze maar komen die teringlijers..

21-05-2021 12:14

misterv +1375

Dit wordt een heerlijk weekendje, vanwege het songfestival, oké anders dan..

21-05-2021 11:47

oelypessy +355

Dit is gewoon een pure dreigement van hun.

21-05-2021 11:25

fermeer +25753

Complete harde kern van Utrecht aanwezig dus?

21-05-2021 11:09

ernst H +4998

Hoor ik gisteren Ruud v.Os, zeggen dat ze een punt hebben.
En dat ze vorig jaar ook al het Europees ticket hebben misgelopen., tem gunste van Feyenoord.

Die Spartanen toch, wat n slechte verliezers, zoals die Hugo Boss,

21-05-2021 10:38

offside +809

Ga protesteren bij de KNVB,maar niet bij Feyenoord.

21-05-2021 10:08

djtsv +3384

Mee eens, maar Utrecht heeft wel een punt. Ze worden continu benadeeld door de knvb. En Aboutaleb moet niet zeiken, 6500 supporters is niks. En dat allemaal voor dat internatione homofeest in Ahoy.

21-05-2021 10:37

fermeer +25753

Probleem begint idd bij Abou, maar ik vind het wel een beetje sneu om te gaan janken.

21-05-2021 11:10

Suri +8957

Als ze boos zijn, dan komen ze toch gewoon niet naar de wedstrijd kijken.... Oh wacht hahaha.. Uuuuuuuu zeikt

21-05-2021 09:58

feyenoordgazza +4012

Hoor niks anders dan bekerfinale gejank .
Toen zag de wereld er heel anders uit ,niemand wist watcer zou gebeuren.
Dus stoppen en via de ranglijst was best logisch .
Dat het voor utreg kut was is gewoon pech .
Had de knvb het anders gedaan waren andere clubs gaan zeiken .
Nu hebben ze via art 14 geen poot om op te staan ,en maken zichzelf belachelijk.
Wedstrijden worden regelmatig verzet ,maar nu komen we met een regeltje en denken op een goedkope manier te winnen .
Gerechtigheid in hun ogen .
Want ja ze hadden de beker gewonnen ,en de inhaalwedstrijd tegen 020 ook .

21-05-2021 09:50

cluepon +3832

Ik had het nog wel willen zien. Ik zou FC Utrecht niet kansloos noemen volgende week tegen Villareal. Dus ik snap de frustratie.

21-05-2021 10:39

brian85 +4625

Maar dat ze vorig seizoen een bedrag van 600.000 euro hebben gekregen ter compensatie hoor je niemand zeggen.

De situatie is enigzins begrijpelijk maar dit is mierenneuken.. gaat er toch om dat die wedstrijd gespeeld wordt. Welk nadeel heeft Utrecht dat het op zondagmiddag gespeeld wordt ipv zaterdagavond?

21-05-2021 09:42

DoubleSpy +8275

Duizend procent eens met jou.
FC Utrecht gaat niet voor de sportieve oplossing.

21-05-2021 09:53

FR-JJN +12867

snap de woede richting knvb wel, maar ga dan daar demonstreren ipv je voortanden op het spel zetten in het hol van de grootste leeuw van nederland

die sneren tegen Feyenoord zijn dan wel weer kansloos

21-05-2021 09:39

fr-pil +584

BLM demonstratie?

21-05-2021 09:39

paulus56 +254913

O ze komen zondag gezellig op de koffie.
Oude tijden herleven

21-05-2021 09:17

imtheFRrico +0

Toch wel zielig, de bekerfinale kon niet doorgaan door overmacht. Dit gezeik komt doordat de KNVB niet ver genoeg vooruit kan denken. De twee situaties zijn niet te vergelijken.

21-05-2021 09:14

Mensini +14568

Whatever, wat denk je wat er andersom gaat gebeuren als Feyenoord een reglementaire 3-0 verlies krijgt aangesmeert door hun!

21-05-2021 09:04

kuurie69 +12943

Is in ons voordeel want wij spelen thuis

21-05-2021 10:32

Mensini +14568

Het blijft verlies...

21-05-2021 14:01

Obiku78 +32

Hou op joh Utrecht, je moet niet bij Feyenoord wezen want dat was net een van de clubs die vorig jaar wél door wilde voetballen. Ga maar klagen bij die clubs die voetbal toen onmogelijk achtte ivm. de volksgezondheid.

21-05-2021 08:51

rovo +9374

Ze zijn bang voor een zondagsschot van feyenoord

21-05-2021 08:28

fluub +8788

In welke zin wordt Feyenoord bevoordeelt dan? Zondag 12:15 is voor beide ploegen zondag 12:15. Dat moeten ze voor de rechter maar eens vertellen, wat het voordeel is voor Feyenoord. De enige reden is dat Utrecht een gratis Europees ticket wil verdienen. Wat een trieste club is het toch.

21-05-2021 08:04

klick44 +18103

O.a dat er publiek bij mag nu

21-05-2021 08:23

Lucas_010 +6597

Ja maar dat had ook gemogen als die wedstrijd morgen zou zijn

21-05-2021 08:29

klick44 +18103

Dat klopt alleen ik denk dat het alles bij elkaar is

21-05-2021 09:45

Dommeloempia1 +19792

Jaaaaaa matchday

21-05-2021 08:03

fluub +8788

Wie speelt er vandaag?

21-05-2021 08:05

Dommeloempia1 +19792

Fc utreg -knvb

21-05-2021 08:42

KruytAmersfoort +412

De rijdende rechter is VAR

21-05-2021 09:09

fluub +8788

Oh ja! Zelfs een livestream begrijp ik.

21-05-2021 10:18

Solida +37328

Aan de club lag het toch niet?
Niet zeuren, voetballen; als je denkt dat je beter bent, ben je dat een dag later ook

21-05-2021 07:53

Stanko89 +1026

Schaaaaaam jezelf! Dit zijn dan toch geen supporters...

21-05-2021 07:50

FC_Tatabanya +1793

C. A. L. I. M. E. R. O.

21-05-2021 07:48

Lenpa +4656

Hoop dat ze de tering in geslagen worden schijtvolk

21-05-2021 07:45

lfr1908 +22204

Kom maar hoor

21-05-2021 07:45

eppo +71772

Lekker tuffen in je bek.

21-05-2021 07:41

Paapsaak +0

Huilie huilie

21-05-2021 07:39

hoekieuitzoekie +21651

Waarom wordt die beveiliging rond het songfestival niet landelijk geregeld? Je kan toch makkelijk een wedstrijdje ernaast spelen door wat Rotterdamse agenten beschikbaar te maken. Er mag al nauwelijks publiek bij zijn en er is ook geen sprake van andere dreiging bij de Kuip. Wat is dan het probleem? Ik weet dat de politiemacht de laatste jaren erg is uitgekleed, maar ik neem aan dat voor het songfestival voldoende landelijke hulp is.

21-05-2021 07:34

Copr +1701

Volgens de regels moet Feyenoord een alternatief veld regelen op dezelfde dag/tijdstip.
Dus gewoon snel veldje huren in China. Vlug in het vliegtuig en kijken of Utrecht er morgen ook nog kan komen. :-)

21-05-2021 07:26

eefb014 +5428

Kut. Ook Utrecht is ons voorbij. Nu zijn jullie de grootste calimero's.

Dat ze zich vorig jaar benadeeld voelden logisch. Dat de KNVB dit niet handig heeft gedaan in de reglementen eens. Maar dit gehuil gaat werkelijk nergens over. Wat chique was geweest. De wedstrijd spek en en daarna de reglementen aan de kaak stellen. Nu kies je geld boven het sportieve gebeuren. En dat door de zelfde mensen die spandoeken ophangen tegen.modern voetbal.

21-05-2021 07:23

FR_Zweppie +232

Wat een armoe daar in Utrecht, had ik niet verwacht!

21-05-2021 07:23

Otis82 +1146

Waarom zouden ze dat protest in Rotterdam willen houden? Zou je je niet beter op de KNVB (Zeist) richten?

21-05-2021 07:23

Gers +12865

Goed punt ja ...zeurpieten ...zo kijken ze dus vanuit AMS naar ons als we de calimero uithangen.

21-05-2021 07:42

HuuV +6188

Ze schatten hun kansen laag in blijkbaar, angsthazen.

21-05-2021 07:18

ART +4

Utrecht wil gewoon een gratis ticket voor Europees voetbal, en om dat te realiseren komen ze met rechtzaken en dreigementen.

21-05-2021 07:13

Sjeep +16058

Wat gaan de supporters doen dan? Rennen door de straten

21-05-2021 07:12

Voetbalfeest +1

Vanwege de stand op de ranglijst moet Feyenoord - FC Utrecht in De Kuip gespeeld worden. Wat maakt het nou verdomme uit om op zondag te spelen in plaats van zaterdag? Dit is een totaal andere situatie dan vorig jaar. Triest clubje. Eigenlijk willen ze liever zonder te voetballen Europa in. Lafaards.

21-05-2021 07:08

jeffrey1 +4925

Dat wordt sowieso rellen als ze gaan demonstreren in Rotterdam nog wel

21-05-2021 07:00

Southsider +2400

Valt me vies tegen van dat Utrecht.
Vorig jaar zijn ze genaaid door die inhaalwedstrijd, maar die geschrapte bekerfinale vond niemand leuk. Die wilden wij ook graag spelen.
Maar dit jaar zijn ze echt zielig aan het doen.
En als er 1 club is die geen vriendjes heeft bij de knvb, dan zijn wij het wel.
Dus gewoon je muil houden utregg, en het laten zien in de wedstrijd.

21-05-2021 06:43

JaapFeyenoord +1355

Gelukkig ook nog iemand die wel een goede reactie kan geven. En ik ben het er helemaal mee eens.

21-05-2021 07:50

Gvv75 +1590

Wat een zielig volk

21-05-2021 06:42

badeend +7728

Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Op zijn kop draag hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi

21-05-2021 06:38

Gers +12865

Zij zijn groot en wij zijn klein en dat is niet eerlijk

21-05-2021 07:43

Janjaapie010 +3066

Ik ben van de bunniksideee en ik vindt het allemaal niet zo eerlijk. Kom maar naar Rotterdam


Kneusjes

21-05-2021 06:27

ruudger +8414

Idee voor FC Utrecht: scheid je af van de KNVB en start je eigen competitie! Bepaal lekker zelf wanneer je speelt, word ieder jaar kampioen en win ieder jaar je eigen beker. Heb ik zelfs al een naam voor bedacht: de Jankmuil Cup!!!

21-05-2021 06:11

RPI +46347

Anno 2021, zodra er een drol dwars zit gaan we demonstreren.

21-05-2021 05:55

Peanut +16322

Ja het is echt een kutwereld… We kunnen gewoon niet meer met respect met elkaar omgaan en genieten van het unieke leven

21-05-2021 06:04

you_never_walk_alone +8617

Welkom bij de WOKE-generatie..... alles is kut....

21-05-2021 06:10

RPI +46347

Klopt en ik maar die ouwe uitlachen als ie zei vroeger was alles beter. Is niet eens zo waarderen het alleen niet

21-05-2021 11:58

datenewoordFEYENOORD +12798

Wat een jankmuilen ongelooflijk

21-05-2021 05:46

vreewijk010 +4738

Kan je zien hoe simpel deze man is. Feyenoord heeft hier niets mee te maken.

21-05-2021 05:44

you_never_walk_alone +8617

Nou.... we kunnen er weinig aan doen, maar hij heeft wel een punt dat we het eerder konden aanhalen. Los daarvan zijn het wel een stelletje jankmuilen en lijlt het me bijzonder onverstandig om met ( maar ) 250 supporters IN Rotterdam te komen protesteren, hopelijk houden onze supporters zich gedeisd, want ik zie dit zo alweer uit de hand lopen met alle gevolgen vandien!

21-05-2021 06:00

Otis82 +1146

Zouden ze in U juist daarop anticiperen? En de reactie van de driehoek op dreigende rellen?

21-05-2021 07:42

Hark +1

Lol er mogen helemaal geen uit supporters bij de webstrijd zijn.
Waar maken ze zich druk om.
Ik dacht dat van de Brom al een poosje weg was bij Utrecht.

21-05-2021 05:28

FRKEVV +5192

“Feyenoord heeft de kans gehad om te reageren, maar die dachten we worden wel even 3e” net of de club hier iets aan kon doen. de burgermeester beslist vorige week pas dat er geen 2 evenementen tegelijk gehouden mogen worden. Dat had een club die al een jaar een datum wist niks aan kunnen veranderen

21-05-2021 05:27

you_never_walk_alone +8617

Ook wel belachelijk van die vieze aboutaleb hoor, toch schandalig dat je dat niet gelijktijdig kan organiseren in een wereldstad, kom op zeg .... er zijn maar 6500 supps op het voetbal en songfestival heeft ook geen bezoekers... ik snap het niet.... zit de hele ME liedjes te kijken de hele avond dan??

21-05-2021 06:03

FR_Swiss +667

Wat dacht je van terreurdreiging vanwege de ontwikkelingen in Israël/Palestina??? Denk effe na, man

21-05-2021 06:16

you_never_walk_alone +8617

Hou toch op man.....wat gaan ze aanvallen een lege zaal, om een statement te maken?? Als die gasten terreur willen zaaien , willen ze zoveel mogelijk doden en dat is in deze tijden weinig wss.... maar laten we vooral weer in onze broek doen voor ' could be ' gevallen zoals tegenwoordig ons hele leven al georganiseerd wordt zonder dat je het zelf doorhebt.....

21-05-2021 06:24

FR_Swiss +667

Leeg??? Ok... Dom dus

21-05-2021 06:26

you_never_walk_alone +8617

Nee vol nou goed tienduizenden toeschouwers.... enige wat dom is ben jij met je ' angsthazen-poep in de broek gedrag ' of leef je onder een steen en is het je nog niet opgevallen dat er gedurende anderhalf jaar ' lees corona-tijden ' geen enkele noemenswaardige aanslag is gebeurt in West-europa... iets met inreisverbod, etc.... als je zoiets wil plannen vraagt dit maandenlange voorbereidingen, dit conflict is slechts een paar weken weer heropgelaaid... wie is er hier nou dom?

21-05-2021 06:32

CW010 +1811

Jij bent zeker de olympische spelen vergeten waar Israëlische sporters het doelwit waren?

We hebben het hier niet over IS die zoveel mogelijk westerse slachtoffers wil maken ofzo heh....

En je kan als beveiligingseenheid moeilijk zeggen ‘de kans dat het gebeurt is zó klein, laten we maar geen extra maatregelen nemen’
dat is niet hoe het werkt.

21-05-2021 06:42

you_never_walk_alone +8617

Meen je dit nou echt man?? 1972 praat je dan he ofwel haast 50 jaar geleden, je moet lessen trekken uit het verleden zeker weten, maar we leven nu wel in iets andere tijden waar je niet meer zomaar over nadarhekken hoeft te springen als terrorist... Nee noem het beestje bij zijn naam, aboutaleb heeft geen zin in gezeik met supporters wanneer het songfestival in vol ornaat bezig is. Dit zou de pers kunnen afleiden van de hoofdzaak.... op zich niets mis mee maar noem het dan zoals het is en gooi het niet op ' de veiligheid niet kunnen garanderen' ....

21-05-2021 06:51

Gers +12865

Toch moeten ze er wel rekening meehouden ..dat snap je ergens vast wel

21-05-2021 07:45

you_never_walk_alone +8617

Rekening ja .... ME zat in nederland terwijl er nergens anders een voetbalwedstrijd wordt gespeeld... snap jij vast ergens ook wel....

21-05-2021 10:03

Gers +12865

Ja klopt al dacht ik dat ze wel bijna elk weekend 20 m verspijkeren aan ME inzet om dat die corona gekkies de vrijheid van ons nederlanders verdedigen op museumplein ...en dan wordt capaciteit ook een optel som... hoe dan ook gewoon naar zondag verzetten en probleem opgelost

21-05-2021 18:40

Janjaapie010 +3066

Hahahaha swiss hou je muil man jankerd

21-05-2021 06:30

FR_Swiss +667

Ik jank niet, het zal me een klote zorg zijn, maar Abu is daar wel voor verantwoordelijk met de hele wereld die meekijkt...

Wat mij betreft blazen ze heel Ahoy op..
Snap je het nu??

21-05-2021 07:08

Gers +12865

De meeste hier wel swiss

21-05-2021 07:46

Reinbo +17591

Wat een huilie huilie. Vorig jaar werd elke club genaaid op Ajax en Ado na, maar dat was overmacht door Covid. En Willem 2 is helemaal geen grote club. Dat je liever 3-0 wint dan speelt is zooooo onsportief.

21-05-2021 04:36

hj97 +277

Precies. Dat ze die 3-0 overwinning willen laat al meteen zien hoeveel vertrouwen ze erin hebben

21-05-2021 06:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties