''Als die weg zijn kunnen ze nieuwe spelers betalen''

''Als die weg zijn kunnen ze nieuwe spelers betalen''

Technisch directeur Frank Arnesen gaf vandaag aan dat Gernot Trauner met het laatste geld dat Feyenoord had is binnengehaald. De Rotterdammers zijn daarnaast bezig met een grote schoonmaak, waarbij het salarishuis flink wordt teruggeschroefd. De investeerders, die naar verluidt op het punt staan om in Feyenoord te stappen, zouden inderdaad toekomst zien in de Rotterdammers.

''Wanneer zat Chris Woerts hier? Die vertelde dat de investeerders klaar staan om geld in Feyenoord te pompen. Dat klopt, maar dat kan niet zomaar. Je kunt wel spelers kopen, maar je moet ze ook kunnen betalen'', begint Martijn Krabbendam bij de Oranjezomer. ''Het spelersbudget van Feyenoord is nagenoeg op. Op dit moment zijn ze de selectie aan het bekijken. Ze hebben tegen Diemers gezegd dat hij niet meer in de plannen voorkomt. Hetzelfde geldt voor Teixeira en eigenlijk ook voor Haps. Die verdienen allemaal veel geld en als die weg zijn kunnen ze nieuwe spelers betalen. Om nieuwe spelers te kunnen kopen, moeten de investeerders helpen.''

''Arnesen moet eerst z’n eigen budget creëren voordat de externe investeerders iets kunnen gaan doen. Of dat het salaris van bijvoorbeeld Diemers Feyenoord niet veel oplevert? Nou, hij speelde bij Fortuna en kon ook naar Groningen. Hij wilde liever naar Feyenoord. Dat zal niet alleen sportieve redenen gehad hebben.'' René van der Gijp denkt niet dat het salaris van Diemers veel scheelt. ''Diemers heeft toch in totaal geen miljoen verdiend bij Feyenoord? Ik denk niet dat Diemers een andere club kan vinden waar hij hetzelfde kan verdienen als bij Feyenoord. Als hij naar Zwitserland gaat verdient hij de helft.''

Krabbendam denkt dat Diemers' salaris Feyenoord meer oplevert dan aan de tafel verwacht wordt. ''Nou, Diemers heeft in totaal bij Feyenoord misschien geen miljoen verdiend, maar niet heel veel minder.'' Donderdagavond moet Feyenoord van FC Drita winnen om de derde voorronde van de Conference League te bereiken. ''Drita mag inderdaad geen probleem zijn. Ik was op vakantie, maar ik heb wel even naar die wedstrijd zitten kijken.''

''Dat was niks, ze hadden daar al moeten winnen. Donderdag komen er 25.000 man en dat moet wel helpen om van zo’n ploegje te winnen. Dit moet geen probleem zijn. Als ze die winnen begint het er langzaam een beetje beter uit te gaan zien voor Slot met de spelers die nog komen'', aldus Krabbendam.

Lees meer over
Ridgeciano Haps Frank Arnesen Mark Diemers João Teixeira
Plaats reactie
666

Carolle +29

Hete meid wil een jongen ontmoeten - http://photo01475.porra.club

08-08-2021 18:29

CoenKiprich +29

Wat Krabbendam niet vermeldt is dat Arnesen dus budget moet creëren door spelrs van de hand te doen, die hij 1 jaar geleden zelf gehaald heeft. Als dat Marin van Geel was overkomen, dan had onze Vlaardingse lulkoekenbakker daar uitgebreid naar verwezen. Wat een kwal!

30-07-2021 17:53

jack98 +46868

Verkopen dan maar snel die gasten!

29-07-2021 19:19

john65 +15

die vier nieuwe die zijn ingestapt kosten aan salaris ruim 5.1 miljoen dus zullen idd nog veel moeten dumpen om geld vrij te maken dat heb je als je maar binnenhaalt en vervolgens moet smeken of ze op willen zouten deze heren maken zich niet druk dienen gewoon hun contract uit en lekker vangen dat is dus het wanbeleid bij ons

29-07-2021 17:49

Ginnungagap +3485

Zijn ze al weg?

29-07-2021 17:34

listo +607

Deze gast lukt maar wat.

Met Narsingh, Berghuis, Jorgensen en Botteghin is er om en nabij 6mio in het salarishuis vrij gekomen. Daar tegenover is Alireza, Trauner, Ofir en Til gekomen die mogelijk ook veel
verdienen, maar bij lange na niet aantikken wat die 4 samen verdiende.

Dan heb je nog Nieuwkoop, Johnston, van Beek die wrong zijn. Samen ook goed voor meer dan 1mio. Er is wel wat bewegingsruimte.

29-07-2021 15:52

feyenoorderin070 +11

korte vraag: als ik 4 jeugd seizoenskaarten heb gekochth op mijn naam (ben 16) kan ik die uitlenen aan vrienden van 17 of controleren ze dat

29-07-2021 15:48

zandhaas +32726

Ik zou het gewoon doen

29-07-2021 17:43

Lirky +124

Hoe koop je 4 sk's op 1 naam?

29-07-2021 18:45

nevergiveup010 +1376

slijten aan wie ???

29-07-2021 15:25

nevergiveup010 +1376

moeten er wel clubs komen voor al die spelers die niet meer op een basis plaats kunnen rekenen , zie ik nog niet zo gauw gebeuren

29-07-2021 15:24

Grover +5258

Fer, Teixeira, Diemers, Burger, Kelly en Vente proberen te slijten.

Vrijgekomen budget gebruiken voor het verbeteren van de Toornstra positie.

Heb je alles dubbel bezet
GK Bijlow Marciano Jansen
RB Pedersen Hall
RCV Trauner Geertruida
LCV Senesi Hendriks
LB Malacia Haps
CM ??? Toornstra
CM Kökçü El Bouchataoui
CAM Til Antonucci
RW Jahanbakhsh Baldé
ST Bozenik Bannis
LW Sinisterra Linssen

Als je Haps weet te slijten één-op-één vervanging halen.

Spits wordt pas interessant als je daar bruikbare ballen kunt krijgen. Als we ons voor de Conference League kwalificeren komt daar weer wat geld uit vrij. Zo niet kan je gewoon met Bannis en Bozo de competitie in.

29-07-2021 13:40

Tom-VV +2472

Ach, hou toch op. Met Bannis en Bozenik kunnen we echt niet het seizoen in. Ons scorend vermogen en aanvalsspel komt al minimaal 1 jaar flink tekort en dan wil je met deze 2 laagvliegers het seizoen in. Bannis is een lichtgewicht en met Bozenik speel je structureel met 10 man.

29-07-2021 14:06

Grover +5258

Hou zelf op. Die jongens hebben tegen Drita vorige week bij elkaar opgeteld één bruikbare bal gehad. Dat is al twee jaar lang het structurele probleem: er is geen aanvoer. Moet je dan het schamele beetje geld dat we hebben uitgeven aan de volgende speler dit op een eilandje kan verzuipen daar voorin, of beter zorgen dat we spelers en/of een speelwijze hebben die de bal daar wèl krijgen.

Men doet net of een nieuwe spits een soort wondermiddeltje is waarmee we ineens waanzinnig goed voetbal gaan spelen.

29-07-2021 14:17

1908forever +18246

Ik ben het met je eens.
Er is geen aanvoer en dan kun je daar wel een topspits neerzetten maar dan scoort je nog te weinig en moet die spits alles zelf voorbereiden om iets te creëren.
We hebben een man nodig die een speler kan vrij spelen met een pass of een actie.

29-07-2021 14:52

koning1908 +533

Volgens FeyenoordTM eerst ook saneren op bestuurlijk niveau. Dat duurt normaal gesproken eerder maanden dan weken. En staat los van die verhalen over ruimte maken in het spelersbudget.

29-07-2021 13:04

tussenjaar +6203

haal nou ekkelenkamp

29-07-2021 12:38

dkuh013 +2078

zorg eerst dat die vrachtwagens worden opgeruimt zodat je daar vanaf bent , anders kan je helemaal niets halen

29-07-2021 12:42

maaartijn +15740

Als ik de doorgaans betrouwbare info van Feyenoord TM combineer met common sense, dan denk ik dat het zo zit (bedragen uiteraard speculatief):

Fer, Diemers en Teixeira vertrekken. Leveren samen zeg 2 miljoen op. Feyenoord trekt Kitolano aan als vervanger Fer voor 1 miljoen.

Teixeira en Diemers zijn gewoon overbodig (daar heb je Kokcu, Til, Antonucci, Milambo en Hartjes voor).

Vertrek Haps 2 miljoen, aankoop Bjorkan 1 miljoen.

Dan is er een klein beetje geld (zeg 2 miljoen) en dan kán je bijvoorbeeld een Sporar of andere spits kopen (4 miljoen in twee termijnen). Maar waarschijnlijker is dan een huurconstructie.

Bij het overeenkomen van een nieuwe VVF constructie speelt meer (inspraak etc.) en dat zal langer duren voordat die afspraken rondkomt (of zoals Feyenoord TM zegt: lichte twijfel, maar niet onmogelijk).

29-07-2021 12:26

Leon--Leon +1246

ik heb het proberen samen te vatten:

Dit is uiteraard ongeveer:
Jahanbansk zal hetzelfde verdienen als Berghuis
Till hetzelfde als Narsingh
Trauner hetzelfde als Botje
Pedersen hetzelfde als van Beek
Marciano hetzelfde als Marsman
Atonucci hetzelfde als Spajic

dan zijn de salarissen van
Nieuwkoop
Ten hove
Pratto
Johnston
Jorgensen over

dan zou er salaris ruimte zijn voor één speler wat een directe versterking is schat ik zo in.

weg mogen van de clubleiding dan nog
Kelly
Haps
Fer
Diemers

wat salaris ruimte voor 2/3 goede spelers oplevert.

dan is alleen het transferbudget het probleem, want in dat investeerders verhaal heb ik nog niet veel vertrouwen.

vergeet ik iets?

29-07-2021 11:10

dkuh013 +2078

bozo en banis , gaan toch geen kans krijgen en worden nou al de grond in geprezen . dus die ook op lijstje mogen weg

29-07-2021 12:45

Gers +12852

Lijkt me een redelijke goede schatting . .....links en rechts nog wat opgehoogt misschien en wat dicht tegen 1e aanzit zal ook wel wat salaris pakken

29-07-2021 13:25

axemaza +187

wellicht toch naar Groningen? Zou een mooie stap voor hem zijn na een verloren seizoen.

29-07-2021 11:06

detrotsvanrotterdam +8618

Ik snap dat eigen budget in relatie tot de investeerders niet zo, maar dat zal aan mij liggen.
Krijgen we er 10 TD' bik of zo die allemaal gaan zeggen: eerst Pietje Puk weg anders stoppen we er geen geld in. En hebben al die investeerders hetzelfdr beeld. Stel 5 willen Kokcu weg en 5 willen dat niet. Wat dan? Of Slot wil iemand houden die volgens de investeerders wel weg kan. Wordt het soms een soort Raad van Toezicht op het werk van Arnesen. Kortom ik begrijp er geen snars van.

29-07-2021 10:45

maaartijn +15740

De werkelijkheid is ook een stuk ingewikkelder dan Woerts en Krabbé het voordoen.

Wat jij schetst (inspraak) is altijd het grote issue bij dit soort deals.

29-07-2021 10:55

maaartijn +15740

De nieuwe spits van Feyenoord wordt gewoon een last-minute huurspeler.

29-07-2021 10:36

Tom-VV +2472

Een Charisteasje, Kazim Richards of Pratto spits dus.....

29-07-2021 11:08

Ladinsky2021 +6053

Of de nieuwe Guidetti (en nee, niet Guidetti zelf dus)….

29-07-2021 11:42

beppie172 +65695

Als er geld is voor huursalaris, is dat er ook voor koopsalaris.

29-07-2021 11:42

maaartijn +15740

Er is alleen geen geld voor een transfersom.

29-07-2021 12:11

Gladdeharry +9132

Je moet eerst naar een soort nulpunt. Eerst iedereen weg waarmee je niet verder wil. Maakt niet uit op welke manier. Neem desnoods een beetje verlies door een kleine transfersom te vragen of zorg dat er een soort bonussysteem komt voor de nieuwe club. Je moet nu doorpakken.
Dan pas kun je verder. Of er nu wel of niet investeerders komen

29-07-2021 10:30

Huppiehuppie +4405

Precies wat er gaande is met vente en jorgensen die gratis vertrokken zijn

29-07-2021 10:49

FR-Brabant +11052

Ik blijf het bijzonder vinden hoe Martijn Krabbendam altijd de kop van jut is hier. Hij is vrij realistisch, maar zijn boodschap is niet populair, dus wordt hij altijd meteen afgemaakt.

Chris Woerts gooit met woorden het geld over de balk bij Feyenoord en wordt daardoor bejubeld. Of zijn woorden waarheid worden is altijd maar de vraag...

Wat ik echter wel vreemd vind is dat Krabbendam nu weer zegt dat er geen geld is. Er is vanuit de directie duidelijk aangegeven dat met de salarisposten van Berghuis, Jorgensen en anderen die weggaan, geld vrijkomt wat geïnvesteerd kan worden in spelers. Dat ze geen 4M hebben liggen of gaan betalen voor een speler uit Portugal - die Feyenoord als naam heeft gebruikt voor zijn eigen spelletje - geloof ik wel. Maar dat er geen geld zou zijn vind ik een raar verhaal op dit moment.

29-07-2021 10:24

maaartijn +15740

Ik denk dat hij vrij weinig info heeft en de eindjes aan elkaar knoopt tot een verhaal dat net niet helemaal klopt.

29-07-2021 10:37

MarcoG +11304

Omdat Krabbedam journalist schijnt te zijn maar (bijna) nooit met feiten komt, alleen maar aannames die iedereen bij elkaar kan verzinnen.

29-07-2021 11:43

beppie172 +65695

Krabbedam had bijvoorbeeld moeten zeggen dat het onzin is om te denken dat Diemers een miljoen verdiend. Maar die vertelt alleen zijn eigen verhaaltje als waarheid en laat al die lulkoek aan tafel dan gebeuren. Zo’n Valentijn Driessen spreekt dat dan gewoon tegen. Dat vind ik dan wel prima.

29-07-2021 11:45

Nabbie +4059

Als je niet door gaat tegen deze ploeg dan wordt het echt weer een kut seizoen.

YNWA

29-07-2021 10:23

FR-Alkmaar +6825

Zo ongelofelijk eigenlijk. Eind jaren’ 60, begin ‘70 waren Feyenoord en Ojox de betere clubs van de wereld. Zie hoe ver ze nu uit elkaar staan.

29-07-2021 10:17

FrNiels2017 +156268

Investeerders stappen pas in als paultje-tbs zijn account verwijderd op FR12

29-07-2021 10:15

maaartijn +15740

De zaak zal in werkelijkheid een stukje ingewikkelder zitten dan Woerts en Krabbendam aangeven. Ik zou hier *deze* transferwindow sowieso niet te veel van verwachten.

Als het simpelweg zo zou zijn dat de club de salarissen van nieuwe aankopen niet zou kunnen betalen vanwege de huidige salariskosten dan zou Feyenoord prima het geld van een investeerder nu kunnen gebruiken voor een aankoop en in de komende maand nog de spelers lozen waar ze vanaf willen.

De kans dat alles nog niet rond is, en dat het allemaal meer tijd gaat kosten lijkt mij een stuk groter dan dat er nu 80 miljoen klaarligt en we wachten tot Diemers en Teixeira zijn verkocht.

Investeerders of de ‘nieuwe vrienden’ willen bijvoorbeeld vaak nog wel het een en ander aan zeggenschap in ruil voor hun investering.

Volgens Feyenoord TM is er sprake van een nieuwe VVF constructie in de maak. Met een minimale inleg van 10 miljoen per deelnemer. De kans dat dit allemaal rond gaat komen noemt hij twijfelachtig/niet onmogelijk.

De voorwaarden zijn niet alleen saneren in de selectie, maar ook ‘bestuurlijk’. Dit laatste zie ik momenteel nog even niet gebeuren.

29-07-2021 10:12

FRmikoman +2297

Maar waarom zou je dan zoveel spelers (gratis) laten gaan? We hebben momenteel een smallere selectie dan pak em beet Heerenveen, en er mogen nog steeds enkele spelers weg. Deze situatie creëer je toch niet als je er niet zeker van bent dat je ook weer kan investeren?

29-07-2021 11:00

maaartijn +15740

De selectie is niet zo smal hoor. Alleen gaat Slot uit van een kleinere kern, en spelen jeugdspelers een serieuze rol in de selectie. In tegenstelling tot bij Advocaat.

29-07-2021 12:12

Ri.C +2196

Even een kleine pol:

Stel Ihatteren is haalbaar voor Feyenoord.
ja of nee?

Van de ene kant denk ik ja, omdat Slot een trainer is die jonge jongens beter maakt.

Maar van de andere kant wil je geen "probleem geval"

Van Diemers naar Ihatteren stel je voor

29-07-2021 10:02

beppie172 +65695

Zeg ook even waar hij dan moet spelen.

29-07-2021 10:12

maaartijn +15740

Op de positie vanAlireza

29-07-2021 10:14

beppie172 +65695

Totaal onlogisch om m dan te halen. Past al niet in systeem van Slot en er is ook geen logische plek voor m. Next.

29-07-2021 11:51

Vince78 +11552

Ja fantastische voetballer. Dat soort zogenaamd lastige jongens gedijt hier goed.

Moet wel voor een leuk bedragje te halen zijn.

29-07-2021 10:20

Liser +19855

Aankopen als Diemers, die tegen het miljoen verdient, moeten definitief verleden tijd zijn als we als club verder willen komen.

29-07-2021 09:48

beppie172 +65695

Dat je al die onzin bij VI gelooft. Kon 350k bij Groningen krijgen en bij ons aanzienlijk meer. Zal dus maximaal 6 ton, maar ik vermoed 5 ton.

29-07-2021 10:16

Ladinsky2021 +6053

Precies, 1m is grote onzin. Frank is wel goed, maar niet gek natuurlijk. Jouw bedrag van 5 a 6 ton klopt vrij aardig denk ik.

29-07-2021 11:47

ricambi +391

die groten schoonmaak klinkt als muziek in mij oren

29-07-2021 09:45

F-R-1-2-Y-N-W-A +953

optyfen gauw dan!!

29-07-2021 09:40

Gladdeharry +9132

Eerst maar eens verder met de grote opruiming.

29-07-2021 09:27

charlaykc +9500

Wel slim, via de media extra druk zetten zodat die overbodigjes sneller oprotten.

29-07-2021 09:18

Tom-VV +2472

Ik weet niet of dat slim is. Andere clubs weten nu ook dat Feyenoord MOET verkopen. Dat drukt de verkoopprijzen wellicht ook behoorlijk. Niet dat bewuste spelers überhaupt al veel zouden opleveren, maar dat terzijde.

29-07-2021 09:28

keesfr17752 +1084

Tom bv Denk je niet dat ze dit al weten. Niemand zal Diemers willen als er een transfersom tegenover staat. Iedereen moet dit maar accepteren en maar niet moeilijk over doen.Voor Haps kun je nog wel iets vragen. Voor onze Portugees krijg je ook 0. En Der moet je ook laten gaan. Wat ik niet snap is dat als investeerder instappen en je koopt een spits voor 10 miljoen. dan zal die ook een hoger salaris verdienen dan spelers die er nu zitten dus zal dat van die 80 miljoen moeten gaan.

29-07-2021 10:25

keesfr17752 +1084

Dit is volgens mij ook de eerste keer dat de club zelf aangeeft dat er investeerders zijn.

29-07-2021 10:27

Django +9565

Kiko ta konjo investeerders, bij fabeltjeskrant? Bij mama uil???? Leugens na leugens zodat mensen seizoenskaart nemen.

29-07-2021 09:16

Django +9565

Welke beelden had Arnesen gezien dat hij 4 miljoen betaald voor Bozenik. Super Sayan beelden ofso?

29-07-2021 09:15

realistisch1953 +14112

Ik heb het al eerder gezegd, dat van die investeerders is een luchtballon waar we zoet mee worden gehouden. Er staan gewoon geen investeerders klaar...

29-07-2021 09:12

FrNiels2017 +156268

Dat doet die Van Bodegom overal heb ik weleens begrepen

29-07-2021 09:14

keesfr17752 +1084

Als jij realistisch bent heb je net kunnen lezen dat dit wel zo is.Maar oke waarom zou hij zoiets zeggen ?Nogmaals dit is de eerste keer dat Arnesen Dit heeft genoemd.

29-07-2021 10:33

Arnezoon +1213

Duidelijk hieruit wordt: investeerders willen aandelen in nieuwe spelers kopen en profiteren van eventuele meerwaardes. De kosten (salaris) willen ze niet betalen.
Ergo: Feyenoord houdt straks maar 20% over aan verkoop speler. Daar kan je geen beleid mee maken...

29-07-2021 09:11

Dani.D +2252

als ze investeren in een speler willen ze natuurlijk verdienen maar wat jij zegt kan niet,stel dat ze een speler kopen voor 7 miljoen en die verkopen ze voor 20 dan zal in de meeste gevallen 25% plus de 7 miljoen naar de investeerders gaan,dus zal dan bij elkaar 8.7 miljoen worden,maar dan ben je afhankelijk van de transfer som zijn .jij schets dat als ze dit doen dat Feyenoord maar 1.4 krijgt

29-07-2021 09:42

Dani.D +2252

correctie 2.6 miljoen

29-07-2021 09:43

rikkie12 +9256

Jij had zeker geen boekhouden in je pakket….

29-07-2021 09:50

beppie172 +65695

Ik vermoed dat ze een aandeel in de hele selectie kopen. Ook daarom willen ze zoveel mogelijk spelers kwijt zonder restwaarde, naast die hoge salarissen. Dan krijgen ze dus ook geld bij verkoop van Kokcu of Senesi.

29-07-2021 10:19

grazianogyan +8269

Ik vind het verstandig van de investeerders. Eerst de zooi opruimen voor we gaan bouwen. Spelers die ons niet verder helpen weg laten gaan, zoals Diemers,Fer,Texeira. Slot is ook pas net begonnen, laat hem ook kijken welke spelers er aanhaken of juist niet. We kunnen nu een hele goede middenvelder kopen maar wat als Hartjes aanhaakt en wel een versterking word. Of als we een buitenspeler erbij halen terwijl Balde/Conteh misschien straks ook flinke stappen maken.

29-07-2021 09:08

FrNiels2017 +156268

Je kunt wel spelers kopen, maar je moet ze ook kunnen betalen'', begint Martijn Krabbendam bij de Oranjezomer. ''Arnesen moet eerst z’n eigen budget creëren voordat de externe investeerders iets kunnen gaan doen.

Dit is net zo'n logisch verhaal als bij van die schimmige leningen waar je eerst een flink bedrag moet betalen om te laten zien dat je kredietwaardig bent...

29-07-2021 08:49

MarcoG +11304

ik denk dat hij probeert te zeggen dat Arnesen salaris budget moet creeren, pas dan leveren de investeerders een transfer budget.

29-07-2021 08:52

FrNiels2017 +156268

Vreemde investeerders. Je kunt toch ook een deel van dat geld voor je salarisbudget gebruiken?

29-07-2021 08:53

grazianogyan +8269

Dat is toch zonde.

29-07-2021 08:57

Peterk +34789

investeerders willen blijkbaar investeren in aan- en verkoop van spelers maar gaan niet investeren in de exploitatie van de club. Zo gek is dat niet. Je deelt mee in de winst bij een doorverkoop of deelt mee in het verlies....

29-07-2021 09:02

Tom-VV +2472

Ik snap dat ook niet. Investeerders zouden makkelijk een tijdelijke overschrijding van het salarisbudget kunnen financieren. Voor een jaartje ofzo, in plaats van te gaan zitten afwachten met het risico dat je weer achter de feiten aanloopt.

Bijkomend voordeel is dat de overbodige spelers nog sneller zullen vertrekken ook als ze door krijgen dat er betere spelers voor hun positie worden aangetrokken.

29-07-2021 09:08

FrNiels2017 +156268

Het is elke keer een ander excuus joh. Op een gegeven moment moet je gewoon concluderen dat het een lulverhaal is

29-07-2021 09:15

Robin76 +4453

Haps1 miljoen, Diemers en texeira , ieder 750k,.. Ik denk dat die wel goed zijn voor minimaal 2,5 miljoen salaris per jaar ..

Geen vreemde eis van de investeerders om dat eerst te saneren.

Daarbij komt dat als wij een potentiële topper zoals Zeballos willen halen, dan zullen we ook marktconform salaris moeten bieden anders komt hij niet.... Ik denk niet dat zij nog meer Diemers achtige aankopen willen doen... maar met richting de Senesi targets willen gaan..

We moeten wel enigszins kunnen concurreren met financieel sterkere clubs...

29-07-2021 09:16

FrNiels2017 +156268

En let op de woordkeuze he. Niet willen maar kunnen. Dat is sowieso gelul

29-07-2021 09:17

FrNiels2017 +156268

Je kunt wel steeds dezelfde punten herhalen maar de logica verandert niet. Eerst moet van Geel weg, toen De Jong, toen Advocaat, nu de helft van de selectie.

Het wordt een soort Nigeriaanse fraude waarbij je eerst nog even 1000 euro transportkosten moet betalen voor je geërfde goudstaven binnenkomen

29-07-2021 09:22

MarcoG +11304

Ja, als dat lijkt mij ook, als je echt wil dat Feyenoord vooruit gaat overbrug je die 1 of 2 jaar met wat geld. Maar ook hier blijkt het dus dat de investeerders (als ze er al zijn) er vooral zijn om geld te verdienen en niet om Feyenoord te helpen (al werd dat gesuggereerd toen bekend werd dat het om een Rotterdamse groep zou gaan).

29-07-2021 09:26

FrNiels2017 +156268

Ja dat laatste clasht gewoon frontaal met dat gelul dat we nu voorgeschoteld krijgen. Het is of het een of het ander. Mij lijkt het dat er helemaal geen investeerders zijn, anders hadden ze heus al wel wat gedaan

29-07-2021 09:50

beppie172 +65695

Denk ik niet. Salarissen vallen binnen de structurele begroting en moet ook ieder jaar op te brengen zijn. Transfergeld is incidenteel.

29-07-2021 10:22

FrNiels2017 +156268

Daarmee is het toch geen vereiste om te investeren? Hooguit om spelers aan te trekken.

Maar stel je krijgt 10 miljoen, dan kun je daarmee je brutosalarisbudget voor 5 jaar met 2 miljoen verhogen.

29-07-2021 10:44

MarcoG +11304

Ja, als je weet dat er wordt opgeschoont kan je een simpele rekensom doen hoeveel je teveel uitgeeft. In dit geval iets van:

Kelly = 1 jaar = 6 ton
Diemers = 2 jaar 5 ton = 1 miljoen
Fer = 1 jaar = 1 miljoen
Haps = 1 jaar = 1 miljoen

Dus dan kunnen de investeerders eenmalig zo'n 3,5 to 4 miljoen storten ter aanvulling van het salaris budget. Kan de rest nu worden geinvesteerd zonder gevaar voor langdurige te hoge salaris kosten.

29-07-2021 11:54

FrNiels2017 +156268

Daarom. Al met al geen sterk verhaal

29-07-2021 14:19

Waakvlam1989 +17462

Dus met andere woorden: eer die gasten weg zijn is de window gesloten en hebben wij een in-complete selectie. Goed vooruitzicht

29-07-2021 08:46

Robin76 +4453

Doemdenker... we hebben nog ruim 2 maanden te gaan... de markt komt echt wel in beweging....

29-07-2021 08:47

Tom-VV +2472

Een week of 5 a 6 toch nog maar?

Lekker afwachten totdat de transfermarkt "in beweging" komt en achter de feiten aanlopen ja.

29-07-2021 09:13

FactaNonVerbaX +373

ja en je selectie pas aanvullen als de competitie al bezig is..
maar ja, het is nou eenmaal de situatie waarin we zitten met zo weinig geld..

29-07-2021 09:24

Robin76 +4453

Ik zie van alles voorbij komen, maar volgens mij schrikken wij als wij weten wat Haps1 miljoen, Diemers en texeira , ieder 750k, verdienen... Ik denk dat die wel goed zijn voor minimaal 2,5 miljoen salaris per jaar ..

Geen vreemde eis van de investeerders om dat eerst te saneren.

Daarbij komt dat als wij een potentiële topper zoals Zeballos willen halen, dan zullen we ook marktconform salaris moeten bieden anders komt hij niet.... Ik denk niet dat zij nog meer Diemers achtige aankopen willen doen... maar met richting de Senesi targets willen gaan..

29-07-2021 08:45

MarcoG +11304

Maar weten we dat ook of is dat maar een gegokte aanname?

29-07-2021 09:28

Dani.D +2252

Diemers verder end 4.5 ton en texeira 6 ton en haps 1.1

29-07-2021 09:44

Reinbo +17577

Wat een hopeloze situatie. Alsof de salarisruimte die Diemers geeft voldoende is om een topper z’n salarisvan te betalen.

We vissen tegenwoordig in de net niet markt. Kun je beter de talenten halen die AZ en Heerenveen op het oog hebben.

29-07-2021 08:30

broodjespeklap91 +6236

Nee dat is niet voldoende. Maar het is de eis van de investeerders voordat ze in gaan stappen.

29-07-2021 08:36

devliegendehollander +1652

In de net niet markt vissen we al twintig jaar....

29-07-2021 09:03

FactaNonVerbaX +373

maar wel noodgedwongen... hopen op een meevaller

29-07-2021 09:25

Peterk +34789

niet alleen Diemers maar het is wel een optelsom van al die overbodige spelers....

29-07-2021 09:04

Robin76 +4453

Diemers, haps en texeira zo'n denk ik wel goed voor jaarlijks zo'n 2,5 miljoen aan salaris

29-07-2021 09:19

Heyplaat +1292

joh het is iedere keer weer wat anders. Eerst moesten Berghuis en Jorgonsen weg (5,5 miljoen transfer en 4 miljoen salaris samen) en nu moeter er weer een hele rits weg. Die Jahanbacks en Trauner kosten toch ieder circa miljoen dus zelfs met extra majelaarskosten ed moet je toch nog iets overhebben. en qua salaris zullen Jahan en Gernot toch ook geen 4 milj. pakken. We hebben echt keihard een topspits nodig. Met deze selectie vrees ik voor het rechterrijtje. Je voorhoude is gewoon degradatiewaardig. Bannis en Bozenik zie ik bij geen enkele andere eredivisieclub id basis spelen en Linssen zou bij Ajax, PSV of AZ niet eens bij de selectie van 30 man zitten.

29-07-2021 08:27

elgardinero1993 +8311

Geloof er niks van dat het salaris potje al op zou zijn, als je ziet wie er allemaal vertrokken zijn..

29-07-2021 08:20

broodjespeklap91 +6236

Je weet door wie Fer en Diemers zijn binnengehaald he.. en Troost was niet zuinig kwa salarissen

29-07-2021 08:37

FR_Joel +2822

Ik weet het wel, maar jij niet volgens mij. Diemers heeft Arnesen gehaald

29-07-2021 08:43

Frjuizeh +11660

Vergeet niet dat dat mede door de hand van Dick kwam

29-07-2021 09:53

Bossche Bol +7349

ze willen ook nog contracten verlengen. Senesi, Bijlow en Geertruida. En dat gaat meestal met salarisverhoging.

29-07-2021 08:39

CoenDuifje +152

Waarom blijven er berichten over het raaskallen van die opgeblazen pad geplaatst worden. Krabby zegt al jaren werkelijk niks en lijkt alleen maar samenvattingen te kunnen geven van wat er in de week ervoor is uitgekomen

29-07-2021 08:14

harryvos +1527

1 miljoen voor balletje aannemen wegdraaien en vallen is dik betaald.

29-07-2021 08:14

Zenn +11355

Dat was in jouw tijd wel anders Harry

29-07-2021 08:32

orval +1492

Ik weet niet of we nou echt blij gaan worden van een bak geld in één keer. Worden we net zo een vreemdelingen legioen als de lampjes. Ik kan me niet voorstellen dat er 1 boer uit Eindhoven is die zich kan identificeren met hun huidige ploeg. Het zijn allemaal van die passanten uit bokkie wokkie landen op weg naar het grote geld en weinig opgeleide jeugd.
Gewoon elk jaar 10 M voor een topper lijkt me wel aardig, maar een compleet nieuw elftal is niet wat je wil.

29-07-2021 07:41

Den-Fan1975 +320

Dus een beetje garnituur uit NL dat overal vandaan komt vind je wel goed. Daarmee identificeer jij je wel?

29-07-2021 07:44

orval +1492

Dat is een verkeerde conclusie. Als je iemand haalt moet het wel een topper zijn.

29-07-2021 07:51

Den-Fan1975 +320

Maar wil die topper ook wel naar ons? Een echte topclub qua voetbal zijn we al jaren niet meer. Dat moet een keer omgedraaid worden. Dat kan echter alleen met goed beleid en juist dat mist bij ons

29-07-2021 07:53

Peterk +34789

Een topper is iemand die internationaal al wat heeft laten zien. Dat soort spelers is gewoon niet te betalen die gaan naar grote clubs in het buitenland. Dus....zelfs voor 10 miljoen haal je geen absolute topper maar hoogstens een sub-topper....en mag je slechts hopen dat hij doorgroeit tot een topper. Wel haal je spelers voor dat bedrag die aanzienlijk beter zijn dat wij nu halen zoals Diemers, Bozenik, Linssen, Teixeira...

29-07-2021 08:10

grazianogyan +8269

Je hoeft ook niet gelijk een nieuw elftal neer te zetten. Dan vernietig je ook kapitaal. Er zijn genoeg spelers waar we geld voor kunnen vangen (Bijlow,Malacia,Senesi,Geertruida mits hij bijtekent, Kokcu, Sinisterra), ook al zou het maar bijv. 5 miljoen zijn.

29-07-2021 08:14

feyenoord_Freak +14031

Als er maar een goede betaalbare spits bij komt ook zijn we al een heel end .

29-07-2021 07:41

ElPanzeFr +21282

Je weet al gewoon dat Krabbendam hier geen bronnen over heeft, allemaal gelul in de ruimte

29-07-2021 07:38

K.B +591

inderdaad. Waardeloze vent. journalist kan je het niet eens noemen

29-07-2021 07:49

orval +1492

Krabby is de volgende die met Elon Musk de lucht in wordt geschoten. Lekker lullen in de ruimte.

29-07-2021 08:22

MarcoG +11304

Hij heeft denk ik wel bronnen, die andere stemmen in zijn hoofd die hij constant hoort.

29-07-2021 08:56

Radiohead +1202

Teixeira en Diemers zijn grootverdieners. Ongelooflijk

29-07-2021 07:36

Den-Fan1975 +320

Teixeira begrijp ik het nog ergens van. Maar bij Diemers niet.

Volgens mij zeggen die investeerders gewoon, eerst de middelmaat weg, anders is het risico met ons geld te groot

29-07-2021 07:41

meneerAkie +10257

Allebei voor 6 a 7 ton op de begroting denk ik, maar is een gokje.

29-07-2021 07:45

MarcoG +11304

Die zijn beide geen grootverdieners. Zal gemiddeld zijn wat ze verdienen.

29-07-2021 12:10

Reinaldo16 +20887

haha een bak aan non info van krabbedam

29-07-2021 07:35

fabadero +1268

Voorlopig schiet het nog niet erg op, we raken ze aan de straatstenen niet kwijt die spelers! Zal dus wel moeilijk genoeg zijn om voor dit seizoen e.e.a. op orde te krijgen (als het al waar is wat ze zeggen).

29-07-2021 07:34

lilly010 +4561

Als we niet winnen vanavoind word ik verdrita

29-07-2021 07:31

FR1908RF +2259

snel oprotten dan

29-07-2021 07:23

n.s.h +1444

Vandaag nog😁

29-07-2021 07:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties