"Als ze moeten wisselen, zie je het elftal zwakker worden"

Feyenoord speelde ook tegen FC Utrecht weer een goede wedstrijd. De ploeg kwam snel op voorsprong en speelde de wedstrijd zakelijk uit. Dat het begint te lopen bij de Rotterdammers, komt voor een groot deel omdat de juiste invulling van het middenveld is gevonden. Die conclusie trokken de analisten van FC Rijnmond maandagmiddag.

"Feyenoord controleerde en 'killde' de wedstrijd", begon Dennis van Eersel. "Utrecht wilde met opportunisme in de beginfase gevaarlijk worden en dat lukte aanvankelijk ook. Maar Feyenoord bleef rustig de bal rondspelen, speelde onder de druk uit en was erg zakelijk. Natuurlijk speelt vertrouwen daarin een rol, maar Feyenoord heeft nu ook een reeks tegenstanders die zelf willen voetballen en opbouwen. Dat ligt ze misschien meer dan een tegenstander die een muur optrekt en de bal aan Feyenoord geeft."

Middenveld

Ali Boussaboun wees als eerst op het middenveld. "Dat is cruciaal. Als het middenveld gaat lopen, zeker als je een opbouwende ploeg bent, dan kom je echt aan het voetballen en kan je gevaarlijk worden. Je ziet dat de bal heel snel van voet naar voet gaat. De patronen zijn zichtbaar en ook de aanvallers kunnen daar weer op gaan lopen. Voorheen waren ze daarin juist kwetsbaar. Ze probeerden het, het lukte niet en dan lag er ineens heel veel ruimte voor een counter."

"Hwang is daarin echt een sleutelspeler", vulde Van Eersel aan. "Op het moment dat Milambo eraf ging, kwam Zerrouki op zijn plek te spelen. Meteen werd het onrustiger op het middenveld en vlak erna viel ook die afgekeurde tegengoal." Harry van der Laan ziet daarin wel een punt van zorgen. "Een aantal jongens is er sowieso niet bij en dan zijn er nog jongens waar je, als ze wegvallen, geen vervanger voor hebt die het niveau benadert. Als ze moeten wisselen, zie je het elftal zwakker worden. Dat is een probleem. Je moet ook maar hopen dat Timber erbij is tegen Ajax."

Blessure Timber

Met dat laatste doelde Van der Laan uiteraard op de enkelblessure die Timber tegen FC Utrecht opliep. Op het moment van opname - overigens eerder dan maandagmiddag - was daarover nog weinig duidelijkheid, al kon Van Eersel wel vertellen dat er geen grote schade is. "Voor meerdere wedstrijden hoeft sowieso niemand te vrezen. De enkel is wel opgezwollen, dus ze kunnen nog niet zien hoeveel schade er precies is. Het lijkt allemaal mee te vallen, maar echt uitsluitsel valt nog niet met 100% zekerheid te geven."

Lees meer over
Quinten Timber
Plaats reactie
666

SanchezPablo +3145

Gebeurt ook niet vaak dat wissels een team beter maken (zijn niet voor niets geen basisspeler) , alleen fitter. Man man man, wat een analyse weer...

29-10-2024 11:38

Struukangeren +8089

Harry hou je muil ajb dank

29-10-2024 10:50

feyenoord_Freak +14035

Woensdag de kuip als een hete stoompan met hopelijk als nog een fitte Timber reken maar uit je winst .

29-10-2024 05:45

Don.C +5358

We zijn weer eens opgelicht door dat Twente: Zerrouki 100% waardeverlies

29-10-2024 05:38

Struukangeren +8089

Ivanusec idem.

16 miljoen totaal weggegooid

29-10-2024 10:50

TalkOfSBeek +4003

Kockcu keurig minimaal 25 winst.
Wieffer keurig minimaal 30 winst.

Je kan niet altijd een 6 gooien al had ik meer verwacht van beide spelers

29-10-2024 11:28

ligtinslotshanden +3636

Nog steeds vind ik dat er op het middenveld verkeerd is ingekocht. Het staat nu op het moment perfect. Maar, nadje, zerrouki, hwang voor dezelfde positie.
Stengs weet je dat die zo maar weer eens geblesseerd is. Zechiel kan je het niet van verwachten.

29-10-2024 00:23

RK +357

De Beste Stuurlui.........

29-10-2024 00:27

JDJ +17962

scherp zijn ze bij rijnmond

28-10-2024 23:37

Pas +6938

Klopt. Zerrouki, Smal en Moussa en helaas Luka zijn nr 17 tot 21 en hebben niveau middenmoot eredivisie. We zijn nu even hierop aangewezen door een grote ziekenboeg met o.a Santi, Ueda, Zechiel, Stengs, Hartman, Nieuwkoop. Een aantal hiervan terug en er is geen probleem meer.

28-10-2024 23:08

simplysteef +6308

Met zoveel blessures is het logisch dat je minder wordt bij een wissel.

28-10-2024 22:37

Spiderpig +174688

Snapt ie niet

28-10-2024 23:05

f3cuk +717

Zo’n Zerrouki heeft gewoon echt nul zelfvertrouwen. Zie je hem bij die invalbeurt ook een beetje nonchalant tegen de wolf aanleunen. Alsof wij niet doorhebben dat hij rete onzeker is.

Dat heeft El Ahmadi in zijn eerste jaar ook gehad. Leek helemaal nergens naar. Misschien moet die eens gaan praten met Ramiz, want zo dramatisch als hij nu is kan hij echt niet zijn. Dan had Twente hem ook wel voor de helft laten gaan.

28-10-2024 21:51

FR08pjotr +20423

Als je het presteert om zó slecht in te vallen in zó’n goed lopend team kan je er officieel geen ene tyfus van

28-10-2024 22:38

fluub +8801

Van de wissels van Priske wordt ik net zo zenuwachtig als de spelers. Nipt voor staan en dan je aanval inwisselen voor verdediging zijn geen slimme zetten.

28-10-2024 21:31

MeneerMandje +3683

Als het regent word ik nat

28-10-2024 20:55

jessie010010 +118

Middnevelder en buitenspeler van hoge klasse halen deze winterstop en je zit wel goed hoor.

28-10-2024 20:47

Spiderpig +174688

Precies ...en misschien een buitenkansje

28-10-2024 23:05

jessie010010 +118

Buitenkansjes ben ik altijd fan van maar voor welke positie geen idee.

29-10-2024 10:58

FRlegend +17025

Tja onze wissels kunnen ook nergens echt op niveau blijven. Als je niet speelt klapt heel je niveau weg.

28-10-2024 20:27

dekenner91 +1220

Wat een dom gelul joh. Je mist al een hoop basisspelers. Dus als je je wisselspelers voor de derde keus moet wisselen wordt het inderdaad niet beter. Wat zijn dit voor leeghoofden.

28-10-2024 20:06

Santiscoortwel +1767

Dat zeggen ze ook…

28-10-2024 20:48

Jeroen.v91 +3539

Ke mist er al 7 met blessures natuurlijk wordt je dan niet sterker van je wissels... 😞 op sommige basis posities heb je al je 3e keus staan

28-10-2024 20:00

DeBuurman +1790

zou toch wat zijn als zerrouki woensdag de winnende maakt…

28-10-2024 19:57

maasstroompje +443

Tribune kandidaat

28-10-2024 20:43

FRCeesje +2908

Het is te hopen dat het weer een grote uitslag word zoals afgelopen seizoen ipv met 1 doelpunt verschil winnen

28-10-2024 20:50

Santiscoortwel +1767

Dan denk ik eerder Wellenreuther

28-10-2024 20:51

Campodefiori +33755

Dan nog mag hij oprotten

28-10-2024 21:26

ruudger +8414

Zerrouki inbrengen was een meesterzet van Priske. Ramiz weet als geen ander het tempo uit de wedstrijd te halen...

28-10-2024 19:51

FRCeesje +2908

Snap nooit waarom Zerrouki erin komt. Priske moet toch onderhand weten dat hij echt niks voorsteld

28-10-2024 20:51

FrBubba +19420

Zou pas vreemd zijn als je elftal sterker werd wanneer je ging wisselen.

28-10-2024 19:46

Frankster +20973

Moet ook nog ff iets bij in de winter

28-10-2024 19:39

mruigrok +2961

Stengs en Hartman.

28-10-2024 20:58

Frankster +20973

Een extra buitenspeler

28-10-2024 21:26

marrecos +34239

En een scherpe Gimenez

29-10-2024 07:42

Tistogwa +50599

De pispaal!

Sommigen denken er niet over na en anderen snappen er geen klote van.
Waarom is er ieder jaar bij Feyenoord of het nou goed gaat of slecht 1 speler de absolute pispaal.
Sommige supporters denken dat dat komt omdat die speler slecht speelt.
Toch is de waarheid gekker dan de meeste denken.
Een groot deel van de supporters heeft moeite om hun eigen emoties te reguleren.
De emoties die kunnen bestaan uit liefde, frustratie, opwinding, woede, verdriet zijn soms teveel.
Die emoties doen zich al voor bij een doelpunt, mooie aanval, gemiste kans, tegendoelpunt enz enz.
Hoe heerlijk is het om dat deel van die emoties dat je niet goed weet te verwerken ( omdat je daar gewoon niet zo goed in bent) lekker af te reageren op een pispaal. Iemand waar je ongebreideld tegen aan kunt zeiken.
Iemand op afstand die niet reageert waardoor je altijd gelijk hebt.
HEERLIJKKKKKK,
Ahh dat lucht op.
Ergens kan je zeggen dat de pispaal een eretitel is, dat de pispaal geëerd moet worden vanwege zijn praktische en onmisbare functie.
LEVE de pispaal. De grootste vriend van het Legioen.

28-10-2024 19:37

Kwintsheul +14613

Lekker kort.

28-10-2024 19:47

Tistogwa +50599

Tis geen Twitter ;)

28-10-2024 19:52

Ommoord +448

Lurling? Ben jij dat?

28-10-2024 19:56

Tistogwa +50599

Osama maar ssssst ik blijf liever buiten beeld ;)

28-10-2024 20:03

Armin +8945

Als Zerrouki erin komt, zie je dat het zwakker wordt.

28-10-2024 19:33

peterpanderman +6423

Zerrouki viel niet slecht in..

28-10-2024 19:48

Armin +8945

oh vond je hem scherp bij die afgekeurde goal?

Vond je hem goed tussen de linies lopen en zo Hwang in de weg liep?

Vond hem echt niet goed lopen, hij trekt geen ruimtes, hij loopt ze dicht.

28-10-2024 20:43

Keesdekip +655

Net of iemand die Van Eersel even hoogstpersoonlijk een medische update van Quinten Timber heeft gestuurd. Hij roept maar wat

28-10-2024 19:32

KardinaalRichelieu +10657

Zerrouki viel redelijk in, Ivanusec en Moussa liepen lekker te pitten as usual

28-10-2024 19:26

FeyenoordEspana +5235

Moussa valt de afgelopen keren juist degelijk in. Verschil met Zerrouki is, dat er positioneel veel veranderd op het middenveld. Dan gaat het vrijwel altijd mis

28-10-2024 19:27

FRgio1908 +6844

Je mist een hoop A / B spelers momenteel, met Stengs, Gimenez, Trauner, Hartman, Ueda, Nieuwkoop. Dan is het toch niet meer dan logisch dat het elftal zwakker wordt, wanneer je wissels inbrengt voor spelers die normaal gesproken zelf wisselspeler zijn, maar nu noodgedwongen in de basis staan.

28-10-2024 19:25

Wisselspeler +7795

Beetje positief. Lijven over die Wisselspelers graag

28-10-2024 19:31

Rob.v52 +1622

Hartmann en Nieuwkoop mis je ttl niet hoor. De 1e wordt prima vervangen door Bueno, de 2e heeft ttl het niveau niet voor Feyenoord

28-10-2024 20:24

FRgio1908 +6844

Je mist ze wel. Als je momenteel namelijk wisselt, wordt je elftal behoorlijk zwakker. Heb je die jongens op de bank zitten, lever je qua kwaliteit een heel stuk minder in.

28-10-2024 20:31

marrecos +34239

Nieuwkoop C .
Doorselecteren aub

29-10-2024 07:43

SixtoRovina61 +43964

Jah goh, niet zo gek dat je elftal zwakker wordt als er al 4-5 basisspelers geblesseerd zijn en je er ook nog een paar moet wisselen.

28-10-2024 19:17

FREVER +16720

Je kunt bijna met zekerheid stellen dat Timber niet speelt woensdag.

28-10-2024 19:07

konabalou7 +54731

Eens. Ook al zou hij het zelf wel verantwoord vinden. De medische staf heeft een zero risk tolerance beleid.

28-10-2024 19:08

NicFR08 +5877

Fijn dat er zulke specialisten als jullie zijn zonder enig kennis van zaken.

28-10-2024 19:14

Rob.v52 +1622

Precies🙉🙈🙊

28-10-2024 20:25

Senior +2751

Als Timber (ook) niet mee doet dan is dat zo.
Maar ook dan moeten we kunnen winnen van die gasten,
we spelen dan nog steeds met Trauner, Hancko, Hwang, Paxiao, Osman, Milambo, Bueno.
Allemaal beter dan dat zootje ongeregeld wat zij hebben.

28-10-2024 19:46

Ger.J +1915

Das waar,maar dat schijt 020 heeft altijd mazzel tegen ons

28-10-2024 20:08

mruigrok +2961

Zeker, vooral de laatste keer. Had 10-0 moeten zijn!

28-10-2024 21:02

marrecos +34239

Speelt gewoon . Desnoods spuit er in. Krijger !

29-10-2024 07:44

Brambino +20527

Wat een bullshit wordt er allemaal weer uitgekraamd. Tuurlijk is de 3e lijn aan invallers niet van het niveau van de basis. Als er 6/7 man geblesseerd zijn ga je moeten terugvallen op B-garnituur. Overigens viel Zerrouki prima in, en dat het onrustig werd op het veld was volledig te wijten aan Wellenreuther en niet aan Zerrouki.

28-10-2024 19:05

coenf99 +4745

Dat is zelfs bij een Real zo dus snap deze onzin ook niet helemaal.

28-10-2024 19:07

Ceasar +2925

Oh zeg dat nou niet!

Het is erg populair hier om Zerroukie overal de schuld van te geven.

Hier kiezen we elk jaar weer een pispaal uit.

28-10-2024 19:17

ZymoFR +979

no shit sherlock en kijk voor het gemak nog even aan de waslijst blessures

28-10-2024 19:04

lobbie +4975

Die 2-1 viel ook door een fout van Timo, die moet nu echt oppassen

28-10-2024 19:02

konabalou7 +54731

Hahahahahaha

28-10-2024 19:03

MansoryFR +3326

Die zocht de grenzen erg op

28-10-2024 19:15

sman +1305

Ja lol alleen dat zien , nou Bijlow heeft ook van die momenten gehad en evenzo allebei ons gered. De tgngoal begint bij Paxiao en als verder terugkijkt begint alle ellende al na de aftrap en zo kenne we nog.ff bezigblijven
De 2-2 heeft Timon in elk geval tgn gehouden das n feit.

28-10-2024 19:17

fraser23 +693

Mgl is dit niet t moment om te zeiken, of juist wel…, kritisch blijven nu t juist goed gaat. Timon heeft je echt al veel punten gekost, en zorgt vaak voor onrust. Ik heb niks tegen die jongen, is vlg mij verder een prima gast in de groep ook, als je dat terughoort/ leest.
JB is mi in alle opzichten beter, qua keepen, qua meevoetballen, en ja Timon pakt ballen, maar die pakt JB ook.
Daarnaast ook qua doorverkoop, moet JB spelen.

29-10-2024 07:36

Sander1989 +2398

Nummer 12-17 zijn ook geblesseerd. We hebben geen 25 basis spelers. Als de selectie volledig fit is, dan hebben we een prima selectie

28-10-2024 19:01

Dennis.R +2113

Aha. Dus wisselspelers zijn minder dan basisspelers? Wat een wijsheid. Dat dit soort lui hiervoor mogen aanschuiven.

28-10-2024 19:01

6069960 +5245

Als je je beste spelers wisselt voor je reserves gaat het niveau inderdaad achteruit

De tering wat een open deuren weer joh

28-10-2024 18:59

FRFriesland +13424

Als we sterker zouden worden dan zouden die spelers toch basis staan….

28-10-2024 19:00

PietZ1 +812

Ik vond Zerrouki dit keer niet slecht invallen

28-10-2024 18:59

Maassluice010 +6079

Als alle geblesseerde spelers terug zijn, hebben we pas een sterke bank.

28-10-2024 18:58

delangemuur +11773

Elke keer als ik die Harry van der Laan hoor wouwelen wil ik mijn kop tegen de muur aan beuken

28-10-2024 18:54

LM +7665

Populistisch dom gelul om juist nu Zerrouki te pakken. Lafaard die vd Laan.

28-10-2024 18:53

Brambino +20527

Die viel juist goed in.

28-10-2024 19:07

gokufan +5473

hij wisselt vaak defensief waardoor het zo lijkt

28-10-2024 18:52

Reinaldo16 +20925

Op gegegen moment gaat lopen en dan is vervangen makkelijker, kijk naar Carranza en Ueda

28-10-2024 18:46

dannypeter +2485

Dat heb je normaalgesproken nou nooit want alle andere trainers houden voor de zekerheid de beste 11 op de bank

28-10-2024 18:41

teauvenoir +78131

Precies. Wat een paardenpypers

28-10-2024 18:44

FeyeWoude +1835

De meeste teams worden zwakker. Je stelt namelijk je beste spelers op...

28-10-2024 18:40

keescf +26365

"Als ze moeten wisselen, zie je het elftal zwakker worden"
Bedankt voor deze opendeur. Elk FR12 lid heeft dit minimaal 3.000 keer geplaatst

28-10-2024 18:38

kvdk91 +2927

Is dit het EK open deuren intrappen?

Als een club sterker wordt na wissels dan stelt de trainer de verkeerde spelers op..

28-10-2024 18:31

FR1987 +2018

100% waar. Alleen het niveau verschil bij ons is idd wel groot als je wisseld met het wegvallen van de langer geblesseerden.

28-10-2024 18:37

Feyenoord4ever1908 +59620

Super Feyenoord you make us happy

28-10-2024 18:29

Anony.M +530

Zerrouki erin brengen is uit armoede

28-10-2024 18:22

onno +16033

Eens. Maar ondanks dat, viel hij gisteren best goed in.

28-10-2024 18:33

keenan +531

Met stengs en zechiel terug zijn je wissels gelijk beter

28-10-2024 18:22

appelstroop +263868

Waren de open deuren in de aanbieding?

28-10-2024 18:22

keenan +531

Ja ikea had een leuke deal

28-10-2024 20:08

TGW +6509

Het zal er nog om spannen of Timber er woensdag bij is. Als zijn enkel nog dik is, denk ik dat woensdag toch te vroeg komt.

28-10-2024 18:16

jostie +7606

goede analyse wel

28-10-2024 18:18

dre82 +5732

Gewoon aan een grote schoen/klomp aan en een erin

28-10-2024 18:22

kvdk91 +2927

Zelf bedacht?

28-10-2024 18:31

Linkshandig +168410

Verhuizen schavuiten

28-10-2024 18:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties