"Dan wordt er veel over spelers gesproken en kan de prijs omhoog"

"Dan wordt er veel over spelers gesproken en kan de prijs omhoog"

Frank Arnesen krijgt bij Feyenoord veel lof voor de versterkingen die hij dit seizoen aantrok. Er klinkt echter ook kritiek, vooral op het feit dat hij nog nauwelijks inkomsten uit uitgaande transfers op zijn naam heeft staan. In Goedemorgen Eredivisie ging de technisch directeur daar zelf op in.

Afgelopen winter gingen er over verschillende spelers geruchten, maar Arnesen zag dat niet als het moment om te verkopen. "Ik begrijp dat de club dat wil, maar ik heb uitgelegd waarom. Ik denk dat we een heel goede groep hebben. We willen hoog eindigen en dan krijg je een probleem als je in de winterstop spelers weg gaat doen."

Arnesen erkende wel dat de transferbalans van Feyenoord een probleem is. "Het is heel raar voor een Nederlandse topclub om meer te investeren in spelers dan te ontvangen aan verkopen. Nederland is een verkoopland. Wat wel zo is: onze omzet uit sponsoringen en ticketing tegenover wat eruit gaat, staat ieder jaar in de plus, als enige club. Op de transfermarkt staan we echter zwaar in de min."

Wel merkt hij dat er dingen aan het veranderen zijn. Spelers als Orkun Kökcü, Luis Sinisterra en Marcos Senesi staan bij veel grote clubs op de radar. "Vorig jaar hadden we maar één speler in Oranje en waren we in Europa niet sterk. Nu spelen we in een andere stijl, komen er veel scouts kijken en winnen we onze groep in de Conference League - wat geen makkelijke groep was. We hebben negen of tien internationals."

"Alle grote clubs kijken naar de topwedstrijden", legde de Deen uit. "Tegen Ajax, PSV, AZ, Twente. Daar kijken scouts: hoe goed is iemand in zo'n wedstrijd? Daarnaast heb je Europese wedstrijd en interlands. Als een speler het op dat niveau goed doet, wordt er veel over gesproken en kan de prijs omhoog."

De vraag die veel klinkt, is of uitgaande transfers voor Feyenoord ook noodzakelijk zijn. "We hoeven niet te verkopen, maar het is logisch dat het in de zomer gaat gebeuren. Er zijn ook spelers die dan weg willen en het is het juiste moment om weg te gaan. Dat zal dus ook gaan gebeuren. Wij als Nederlandse club moeten goedkoop inkopen en duur verkopen. Dat is wat we de laatste jaren niet goed hebben gedaan."

Lees meer over
Frank Arnesen
Plaats reactie
666

ReetjeP +872

Arsenal ziet Kokcu als £50 mil. investering!

Als dat waar is jongens dan is bij ons de boot echt los!

Als je al kijkt wat er met weinig tot geen geld slim is gehaald en geïnvesteerd, hoe ziet dat eruit met (voldoende) liquide middelen…..

13-02-2022 15:22

Nootje +78

Hij wist met nog geen 10 miljoen een half elftal te kopen. Deze zomer goed cashen en dan niet ala van Geel je gehele transferbalans verbrassen aan spelers die je ook voor weinig kunt scouten. Volste vertrouwen in Arnesen.

13-02-2022 14:28

badeend +7757

Of net als mvg niet doorselecteren maar de oude garde meer geld bieden en later raak je deze middelmaat niet kwijt qua loon.

13-02-2022 14:36

ReetjeP +872

st. Juste in de belangstelling Dortmund al langere tijd.

Tapia gelinkt aan Madrid.

Amrabat was bijna van the Spurs.

Alleen Larsson, wat van alles de grootste zekerheid leek, faalde faliekant.

We kunnen v. Geel blijven afzeiken, maar achteraf was het allemaal zo slecht niet als men schetst.

13-02-2022 15:24

Snelterugnaardetop +36219

@ReetjeP

Vejinovisch
gustafson
tapia
Swets
te vrede
verhoek
hahn
Larsson
Kazim
Singh
vormer
immers
mathijsen
boularouz
lordnelom
wilkshere bakkal
el abdeloui
Fernandez
van deelen
goossens
armenteros
van der heijden
hansson
kramer
bilal
ambrabat
ayoup
jpb

Enough said..

13-02-2022 18:33

FR4everandalways +123388

En hoeveel heeft Feyenoord met van Geel voor al die spelers bij elkaar gekregen? Inderdaad. Blij dat die engnek weg is dus.

13-02-2022 20:12

FRlegend +17052

Arnesen pakt dit gewoon goed aan. Mochten we nog tweede worden heb je mooi aanbod aan nieuwe spelers die je wil halen. Verkoop je de besten van dit team voor de hoofdprijs en haal je er hopelijk 5 a 6 die veel potentie hebben en niet veel minder zijn dan de spelers die je verkoopt. Team sterker, kans om je te plaatsen voor een beter toernooi en weer nieuwe waarde op het veld.

We zijn een beetje bang geworden voor het verkopen van onze beste spelers op hun hoogtepunt bij ons. Vooral omdat we er troep voor terug kregen. Nu is er een nieuwe scouting, sterk technisch duo. Heb daar erg veel vertrouwen in. Stel Arnesen pakt 50 miljoen voor Senesi, Sinisterra en Kokcu, dan ben ik wel benieuwd welke categorie jeugdtalenten we dan binnen kunnen halen. In ieder geval een treetje hoger dan wat we afgelopen zomer hebben gekocht. En dat waren al fijne aankopen.

13-02-2022 14:22

foreverfey +26563

Laat het maar zien deze zomer

13-02-2022 14:02

Km010 +5194

verkopen en dan hopen dat de jeugd wat kan voortbrengen das perfect. scheelt weer een aankoop en dan kan je steeds wat meer.

13-02-2022 13:20

FRlegend +17052

Denk dat we over 2 jaar op z’n vroegst weer echt grote talenten gaan zien doorbreken. De meeste echte talenten zijn nu 15/16. Maar wie weet met de juiste instelling dat een ouder talent toch nog een groeispurt kan pakken.

13-02-2022 14:23

Djk1 +5696

Europees hebben onze topspelers goed gescoord, in de ED toppers nog niet consistent. Alle vertrouwen dat we op beide podia nog kunnen verbeteren en in de zomer tig miljoen transfersommen gaan incasseren.

13-02-2022 13:06

Edje +5353

Arnesen heeft het heel goed gedaan,laten we nu maar snel afronden en goed rondkijken voor een opvolger voor over 2-3 jaar. Vind dat Zuidam van Utrecht het heel aardig doet, Huiberts zal wel niet willen.. en anders is Arne daar niet blij mee dus die laten we lekker zitten..

13-02-2022 12:55

wapper +1079

Arne kan alles. als Arnesen weggaat doet hij de td er ook wel even bij.

13-02-2022 13:13

FRlegend +17052

Zou me niet verbazen als Schuiteman doorschuift. Was al TD in Zwitserland en kent de scouting en manier van werken goed. Feyenoord wil ook op managementniveau meer zelf gaan opleiden om zo de manier van werken te waarborgen.

13-02-2022 14:25

charlaykc +9537

Vd zomer gaan echt flink wat spelers weg, als we zo door blijven gaan (ook Europees) dan kunnen we aardig cashen.

13-02-2022 12:43

avondrood +40838

Nieuwe situatie met wat geld op de bank is zeer welkom, in tegenstelling tot dat eeuwige ..... er is geen geld.

13-02-2022 13:18

progress +2329

Ja, verkopen is leuk schulden aflossen nog beter, en dan komt er weer een terugval en als we dan door nieuwe investeringen, en nieuwe uitgaande transfers een financiele buffer hebben, gaat de waarde van onze spelers ook omhoog.
We hoeven niet te verkopen daar zit het verschil nu moeten we aflossen.
het stadion zien we dan wel weer, hoe dat gaat worden.

Zo zie ik het, het lijkt net een echt bedrijf.
Jammer van de KKD intrede dat was de kapitale fout die er gemaakt is, maar zie ik langzaam maar zeker ook beter worden.

13-02-2022 12:33

jepe1949 +6718

Komende zomer alleen die spelers laten gaan die op te vangen zijn.
Dan goedkoop inkopen om de lastiger te vervangen spelers te vervangen.
De rest gebruiken om de liquiditeitspositie op orde te brengen.
Probeer de voorronden v/d Champions League door te komen en besteed dan een deel van die inkomsten daaruit eens aan een 1e opknapbeurt van de oude Kuip.
Ook het andere deel gebruiken ter versterking van de liquiditeitspositie.
Ga vooral ook met Arne Slot om de tafel en verleng en waardeer zijn contract op.

13-02-2022 12:54

Feyenoord4Ever +3268

En snappen jullie nu waarom de 020 spelers worden opgeroepen voor Oranje? Alleen de prijs omhoog krikken.

13-02-2022 12:27

Andre010 +4640

Misschien Champions League en kampioen van Nederland, een bepaald niveau dus.

13-02-2022 14:29

Feyenoord4Ever +3268

Het vreemde is dat wij dit al jaren roepen. Waarom na 20 jaar opeens wel dan?

13-02-2022 12:25

wiet piet +8880

Goed beleid beetje geluk qua prijs en we kunnen jaren groeien.

13-02-2022 12:22

avondrood +40838

Met een beetje beleid en geluk zit je zo tegen de 70 miljoen in kas.

13-02-2022 13:19

joejoe1979 +8041

Ik word kotsmisselijk van die Arnesen en Slot. Blijven maar logische goed onderbouwde reacties geven en dan ook nog dat nieuwe klotebeleid van succesvol worden. Gadverdamme.

13-02-2022 12:03

FeyenoordNr.1 +21336

Precies, wij willen kommer en kwel!

13-02-2022 12:06

Paulus98 +150658

Onder welke steen kom jij vandaan?

13-02-2022 12:15

joejoe1979 +8041

Hoe bedoel je?

13-02-2022 12:23

Paulus98 +150658

Klotebeleid, hoe kom je daar bij?

13-02-2022 13:11

joejoe1979 +8041

Is 98 je geboortejaar? Serieuze vraag.

13-02-2022 13:12

Skeptic +13607

Snap dat sarcasme voor sommigen soms moeilijk te herkennen is online, maar dit ligt er wel heel dik bovenop.

13-02-2022 14:20

joejoe1979 +8041

Blijft me soms echt verbazen hier haha.

13-02-2022 14:32

BloedZuiger +947

Precies wat u zegt, wij zijn Feyenoord, wil willen janken, vloeken, schelden met lood un onze schoenen op maandag naar ons werk kunnen en nu die Slot en Arnesen het roer over hebben genomen kan dat niet meer, denk dat ik mijn SK maar niet meer ga verlengen zolang het zo blijft gaan.

13-02-2022 12:56

joejoe1979 +8041

Dit bedoel ik ja. Vanmiddag winnen ze weer met oogstrelend voetbal en dan moet ik verdomme morgen weer met opgeheven hoofd rondlopen op het werk. Ik ga dat niet volhouden zo.

13-02-2022 13:02

BrilletjevanvanDaele +5855

Denk dat je Frank na de zomer pas echt kunt beoordelen.
Natuurlijk moest er schoon schip gemaakt worden en Dickies middelmaat er uit.
Dan weet je dat je daar geen hoofdprijzen voor gaat krijgen.
De aankomende transfer window zal het of waar maken of een nieuwe deceptie vormen

Ben benieuwd wat hij er uit weet te sleoen voor senesi kokcu en sini.
Dit mag toch niet minder dan 60 miljoen zijn

13-02-2022 11:50

Peterk +34867

Voor die 3 spelers ga je echt geen 60 miljoen of zelfs meer vangen...

13-02-2022 11:53

TypischFeyenoord +18060

Als Feyenoord de finale zou halen van de conference league, dan zou ik 25 mil voor zowel sini als orkun niet gek vinden.

13-02-2022 12:00

Paulus98 +150658

Wat een Calimero gedrag zeg.

13-02-2022 12:16

jack98 +47004

Laat de bankrekening maar rammelen dan!

13-02-2022 11:47

wilbert17 +23477

Jammer dat Senesi helemaal niet en Sini beperkt in beeld zijn bij nationale elftallen. Kokcu eigenlijk ook nog niet 100%

13-02-2022 11:39

debreker +6444

Sini en kokcü worden beide al een jaar gevolgd door atletico en arsenal....

13-02-2022 11:41

Pegel +6747

Feyenoord herrijst als een feniks uit de as, dankzij het maken van verstandige keuzes management. Blijft het onderdeel "uitgaande transfers" nog achter in tegenstelling tot overige wijzigingen, zal dat in de aankomende transferperiode ongetwijfeld ook een sterke vlucht gaan nemen. Heb vertrouwen!

13-02-2022 11:38

debreker +6444

Daar arnesen letterlijk zegt dat ze in de zomer MOETEN verkopen, zullen er wel al deals in de voor bereiding zitten.

13-02-2022 11:40

Laagstreepje +689

Nee, Arnesen zei letterlijk: "We hoeven niet te verkopen, maar het is logisch dat het in de zomer gaat gebeuren."

13-02-2022 11:52

debreker +6444

Dan moet je terug kijken want hij zeg ter toch echt na dat feyenoord in de zomer moet verkopen omdat spelers weg willen en feyenoord eindelijk een positief transfer resultaat moet krijgen.

13-02-2022 11:58

debreker +6444

Beetje overdreven dat feniks gedoe, 2018 nog een prijs gewonnen, nog geen 4 jaar terug.

13-02-2022 11:42

debreker +6444

Dat klopt 100% senesi en sinisterra hebben nog nooit zo vaak in de marca en de carriero gestaan. Als die twee komende zomer niet weg gaan dan is alles fake op het internet.....

13-02-2022 11:33

Heithuis +1280

Die gaan weg. Worden gewoon de grootste transfers uit de historie van Feyenoord.

13-02-2022 11:34

SuperGuidetti1. +73494

Dat wordt Kokcu.

13-02-2022 11:34

debreker +6444

Eerst had ik twijfels maar ik denk nu serieus dat er zeker 2 voor 20+ weg gaan. Arsenal jaagt echt al een jaar op kokcü, die gaat min 20 op brengen.

Sinisterra gaat ook 20+ op brengen, senesi heeft het laatste contract jaar tegen hem werken.

13-02-2022 11:38

Peterk +34867

Iemand met nog een contract voor slechts 1 jaar kan je natuurlijk nooit een "klapper" maken.

13-02-2022 11:50

debreker +6444

15m moet kunnen bij senesi zelfs met 1 jaar contract

13-02-2022 11:59

Spiderpig +175150

Maandag dikgedrukte letters... Arnesen tekent 2 jaar bij

13-02-2022 11:30

Bumonmygum +8732

Maandagochtend dikgedrukte letters in de wc pot

13-02-2022 11:33

Spiderpig +175150

Is meer bruine confetti

14-02-2022 07:26

SuperGuidetti1. +73494

Arne en Arnesen brengen Feyenoord terug naar de top! Spelers zijn weer intressant, en de speelstijl trekt veel spelers aan.

13-02-2022 11:29

Heithuis +1280

Echt een legende deze man. Voetbalbaas.

13-02-2022 11:28

Technicus +18711

Dit is voor al die mensen die denken dat het een soort football manager is waar je miljoenen krijgt voor pure middelmaat. Komende zomer zijn er genoeg spelers met behoorlijke waarde die verkocht kunnen worden.

13-02-2022 11:28

elgardinero1993 +8330

Frank gaat gewoon bijtekenen

13-02-2022 11:26

Bassieros-010 +1028

Ff serieus waarom moet ESPN wederom gaan vragen over het vertrek van Arne Slot bij AZ

13-02-2022 11:25

VluggeJapie +13920

Mensen hij zegt zelf ik wil heel graag BIJ FEYENOORD verlengen.

13-02-2022 11:25

Spiderpig +175150

Is een zakenman... Die houd alle opties open om een betere onderhandelingspositie te hebben

13-02-2022 11:27

bradley_aap +6518

Als hij nu nog na deze uitspraken weg gaat bij Feyenoord heeft die heel het legioen achter zichaan en staan ze straks voor zn deur, wat zou het een naaiactie zijn zeg.

13-02-2022 11:31

Spiderpig +175150

Hij is niet gek

13-02-2022 11:31

fr-rotterdam-89 +1327

Is gewoon een goede zaken man. Geen gelul over liefde. Maar over cijfers. Hij zeg echt dat die eruit wil komen. Andere worden blijf over feyenoord praten en niet elke keer over dat kut ajax. Daarom maak het hem een goede zakenman en dat zie je terug in zijn visie. Hij houdt alle opties open zoals het hoort. Nu is natuurlijk weer een overloper enzo volgens andere . Maar kijk wat die neer heb gezegd. Iets wat feyenoord al jaren naar snakt.

13-02-2022 11:25

MarioFR +11917

Ik zou ook niet direct nee zeggen als ajax of psv zouden bellen hoor.. Misschien ligt het aan mij maar dan heb je een perfecte onderhandelingspositie.

Zeker niet bij zo'n hypothetische vraag.. Ontwijken is de beste oplossing dan vaak

13-02-2022 11:24

Bosj +5967

Als er toch 1 ding is wat je nu per definitie niet moet willen is het sterkhouders naar de concurrentie laten gaan.

13-02-2022 11:33

gtotho95 +490

Die Fresia.... wat een vrouw!

13-02-2022 11:23

CROOSWIJKER +14734

Ze moet niks van ons soort hebben dus je maakt geen kans.

13-02-2022 11:26

CoMulder +16625

Fresia is een ‘likkertje’ toch?

13-02-2022 11:35

FBeekman98 +279

Frankie blijft hoor 💪🏼

13-02-2022 11:22

landje +3864

"Ik ben nu bij Feyenoord en heb het enorm naar mijn zin."

Frank is berekenend en wil al zijn opties openhouden... daarom gooit hij de deur niet dicht.
Zodoende verschaft hij zichzelf een goede onderhandelings positie.

13-02-2022 11:21

VluggeJapie +13920

Onzin geeft aan gewoon te willen verlengen.

13-02-2022 11:22

FeyRot +1173

Clubliefde bestaat niet meer,enkel bij ons

13-02-2022 11:23

fr-rotterdam-89 +1327

Zeg die toch ook

13-02-2022 11:26

Skeptic +13607

Dus bestaat het nou wel of niet?

13-02-2022 14:24

crashtestdummy +21989

Gewoon Kökčü $22.500.00,- en Senesi £14.650.000,- en Sini €22.000.000,-
Alle drie met doorverkooppercentage.
Dat levert het volgende op:
( £14.65x1.25#%&Orkun!$22.5^x%(22#!1,45L ) = Coolsingel.

13-02-2022 11:19

djtsv +3384

Waarom altijd de insinuatie maken dat arnesen de nieuwe TD van Ajax moet worden. Gadverdamme, hoop wel dat hij snel z’n contract verlengd bij ons.

13-02-2022 11:18

Frankster +21019

Alles wat het een beetje leuk doet moet gelijk die kant op. Heel irritant idd

13-02-2022 11:28

WvH +15411

Zo tering dat is vrij duidelijk. Als 020 belt naar Frank stapt hij over.

3 x de vraag: wat als 020 belt? 3 x antwoord: Ik ben nu bij Feyenoord.....

Geen nee zeggen. Die gaat weg als ze bellen. Vrij duidelijk.

13-02-2022 11:18

ElPanzeFr +21379

Ik heb het fragment niet gezien maar in media land is dir een hele normale opmerking. Nooit over een 'als dan' scenario praten

13-02-2022 11:25

WvH +15411

Snap ik. Maar het laat wel alles open. Misschien wil hijner wel geld bij.

13-02-2022 11:37

ElPanzeFr +21379

Wij als supporters kunnen iig een begin maken door onze spelers niet direct af te vallen. Laat staan om de transferwaarde naar beneden te praten

13-02-2022 11:18

CROOSWIJKER +14734

Hij zou iedergeval geen nee zeggen tegen 020 dat is wel duidelijk!

13-02-2022 11:18

VakjeTT +4702

Zeg maar gerust de laatste 40 jaar

13-02-2022 11:18

bradley_aap +6518

Frank zegt het niet.... Hij is met Feyenoord bezig en hij hoopt dat hij eruit komt met Feyenoord

13-02-2022 11:16

fr--opa +110540

Maar hoe komt men er achter dat er scouts op de tribune zitten? Die komen toch gewoon in pak of normale kleding naar De Kuip, hoe herkent men zulke personen?

Wat ik mij ook altijd afvraag, hoe kan een scout uit pak een beet Italië helemaal naar De Kuip komen zonder clubcard o.i.d. ALS er geen vrije verkoop is. Of kopen zij die gewoon bij de club als zij zich aanmelden als scout die bijv. Sinisterra komt bekijken?

13-02-2022 11:15

VakjeTT +4702

Scouts krijgen vaak gewoon een plekje van de club, is niks geheims aan

13-02-2022 11:19

porto1908fr +10502

Officiële scouts melden zich bij de club en krijgen alle gelegenheid om ‘binnen’ te kijken. Krijgen een prima zitplaats of, indien mogelijk, een plekje in een skybox.

13-02-2022 11:23

Spiderpig +175150

Hij noemt die ene speler niet.... Heel goed Frank

13-02-2022 11:13

kevinmulFR010 +18073

Gewoon prijs opdrijven en kappen met dat 'Feyenoord moet blij zijn met 10 miljoen '. De markt is al jaren zwaar verneukt dus mogen wij ook van profiteren

13-02-2022 11:08

Spiderpig +175150

Ervaren TD... Die weet wel hoe dat moet

13-02-2022 11:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties