Arnesen: ''Dan ziet het er goed uit voor Feyenoord''

Arnesen: ''Dan ziet het er goed uit voor Feyenoord''

Frank Arnesen is tijdens zijn periode in De Kuip ook supporter van Feyenoord geworden. De Deen volgt sinds zijn vertrek de Rotterdammers natuurlijk nog op de voet. Arnesen heeft nog dagelijks contact met mensen binnen de club.

''Er is de laatste jaren veel gebeurd'', vertelt Arnesen in het Feyenoord Magazine. ''Je kunt spreken van een transitie, maar of het ook echt een cultuuromslag is, zal de komende jaren moeten blijken. Het gaat erom hoe de club vanaf hier verder gaat. Hoe kan Feyenoord nog dichterbij Ajax en PSV komen? Dat gaat deels over geld, maar zeker ook over een goede organisatie. Als je dat de komende jaren door kunt zetten, dan ziet het er goed uit voor Feyenoord.''

Het verhaal van Arnesen bij Feyenoord is bekend. De Rotterdammers besloten om niet verder te gaan met de Deen. Het afscheid op trainingscomplex 1908 deed Arnesen goed. ''Dat was echt een heel leuke dag, met veel mooie woorden. Ik heb ook veel berichten van spelers en stafleden gehad. Dat is een mooie waardering, waardoor ik voelde dat ik het niet zo slecht heb gedaan.'' Arnesen werd langs het trainingsveld onder meer toegesproken door trainer Arne Slot en aanvoerder Orkun Kokcu.

Toch was niet iedereen tevreden met Arnesen: ''Een aantal beslissingen is misschien niet bij iedereen in goede aarde gevallen", vertelt de Deen daarover. ''In mijn ogen waren dat de beste keuzes voor Feyenoord. Dat doe je uiteindelijk ook niet alleen, maar altijd samen, als een team. Die cohesie is heel belangrijk, ik denk dat we dat met z'n allen goed hebben gedaan. We hebben lef getoond.''

Lees het volledige interview met Frank Arnesen in het nieuwe Feyenoord Magazine. Ook vier keer per jaar Feyenoord Magazine ontvangen? Sluit je dan aan bij Het Legioen via hetlegioen.feyenoord.nl.

Lees meer over
Frank Arnesen
Plaats reactie
666

ramsteijn +4882

Held,heeft Feyenoord mede op de kaart gezet. Frank Arnesen is goud geweest voor Feyenoord.

20-12-2022 22:40

Gupmeister85 +1277

Lege plek die Arnesen achterliet is nog steeds niet opgevuld en Arnesen is volgens mij weer fit. Geef die man z’n positie terug, goed voor hem en goed voor Feyenoord!

19-12-2022 21:04

Legionist +1781

Hou hem er toch bij

19-12-2022 16:56

Es010YNWA +353

Hoop dat ie terugkeert

19-12-2022 16:08

HAaN75 +6993

Kom gewoon terug man

19-12-2022 15:43

Cor.H +779

nogmaals kloese HAAL FRANK TERUG.
jij even in Amerika al genoeg problemen gemaakt, flikkerende dat niet bij ons.

19-12-2022 13:52

Jones9899 +10638

Jij even in Amerika al genoeg problemen gemaakt....
Flikkerende dat niet bij ons...

Sorry Cor, ik ben normaal niet zo van de taalpolitie maar een beetje beter formuleren moet toch mogelijk zijn. 😉

19-12-2022 17:20

Stanko89 +1022

Hij heeft het perfect gedaan, mede door hem is feyenoord nu veel beter door geworden! Hopelijk gaat het nog beter worden..

19-12-2022 13:50

SantiagoFR +5498

Arnesen is het beste wat Feyenoord in de laatste jaren is overkomen…alles is door deze man in gang gezet…helaas uit elkaar gegaan maar hopelijk blijft hij opende achtergrond betrokken bij de club.

19-12-2022 09:47

louisvanderploeg +12939

Maak deze man gewoon extern adviseur ofzo. Kan nog van veel waarde zijn

19-12-2022 09:16

Frits74 +6171

Begrijp zijn vertrek ook nog steeds niet. Iedereen was kennelijk tevreden en hij had een contract tot einde van dit seizoen. Waarom dan tussentijds afkopen tijdens ziekte? Daar zal zijn herstel niet spoediger door zijn gegaan en nu hij weer 100% hersteld is had hij toch nog zijn werkzaamheden voort kunnen zetten?

19-12-2022 08:17

Dre3000 +6057

Snap er nog steeds niks van. Dit zaakje stinkt!

18-12-2022 22:36

FRkoentjeo +2351

Nooit nat weghangen.

19-12-2022 06:47

dvh +117

Ze hadden die man moeten behouden

18-12-2022 22:26

VSNFR +11989

Er zal een reden zijn om dat niet te doen lijkt me. Ben blij dat ze met zo'n grootheid uit de Europese voetbalwereld op zo een goede manier uit elkaar zijn gegaan.

19-12-2022 06:28

Ladinsky2021 +6043

Arnesen heeft het per saldo meer dan prima gedaan, met het aantrekken van Slot als grootste wapenfeit.

Maar dat je afscheid neemt van iemand met zijn leeftijd en gezondheidssituatie is niet zo raar. Financieel is het ook allemaal netjes afgehandeld, en sowieso had Frank zijn schaapjes al lang op het droge natuurlijk.

Overigens hadden ze hem ook gewoon zijn contract kunnen laten uitdienen. Ondertussen rustig kijken naar de structuur en een opvolger. Maar nu hebben we niemand terwijl Arnesen gewoon weer grotendeels hersteld is.

18-12-2022 21:48

Frits74 +6171

Vind het wel raar dat je afscheid neemt op zo'n moment terwijl hij een tijdelijk contract heeft.

In je laatste alinea spreek je jezelf ook behoorlijk tegen. Dus waarom heeft Feyenoord dit zo gedaan?

19-12-2022 08:19

Ladinsky2021 +6043

Ik spreek mezelf niet tegen.

Ik snap dat ze niet verder willen gaan met een 66 jarige met een onzekere gezondheid. Maar waarom Frank op stel en sprong weg moest snap ik dan weer niet. Er is immers nog geen opvolger. Had hem dan tot einde seizoen (= einde contract) laten zitten.

19-12-2022 09:33

JDN1987 +22451

Die oude slangen met eigen belangen glijden nog altijd rond in het maasgebouw. Die willen geen vooruitgang en succes of verandering. Nee die willen de touwtjes in handen houden. Bepaalde Slangen die er al decennia zijn en bepalen

18-12-2022 19:48

guykroudikorsou +8094

lees: te Kloese.

18-12-2022 20:02

listo +607

Te Kloese is er al decennia lang? Ik denk dank eerder aan de RvC met Sjaak ‘laat me niet in de maling nemen’ Troost. Dat naar de bezem ook wel doorheen

18-12-2022 20:09

corfr1912 +8859

Ik ben geen mens van complot theorieën maar in deze heb je gelijk.

18-12-2022 21:27

sjaarloos52h +21579

Ik kan en wil er geen oordeel over geven. Errug veel aannames in je verhaal!

18-12-2022 21:33

Bert.v +578

Ik vind het nog steeds erg jammer dat Feyenoord geen plekje voor Arnesen ingeruimd heeft.

18-12-2022 19:41

CrulioJuz1908 +9900

Hij zal vast wel een seizoenkaart voor het leven hebben, hoor.

18-12-2022 19:54

Peterk +34614

Wat een dom gezwets: wij hebben het hier over een 66 jarige dan is het de hoogste tijd dat je gaat plaats maken voor vers bloed. Is een heel normaal proces in de maatschappij. Daarnaast wordt Arnesen iets te veel eer toe gewezen. Bijna alles wat aan transfergeld is binnen gekomen is in hoofdzaak te danken aan de mensen die destijds die spelers gehaald hebben of opgeleid hebben. Zo slecht was het dan blijkbaar niet als je ziet welke talenten er boven zijn komen drijven. Het was juist een aanfluiting geweest als je met hem verder was gegaan en je dan het pijnlijke besluit moet nemen tussentijds afscheid te nemen omdat het niet meer gaat. Kortom, dit is een prima besluit geweest van Feyenoord...niet te vroeg en niet te laat...

18-12-2022 20:22

tinuskiprich +3188

In de glorie dagen van Harry v Raay en Frits Philips pakte psv de meeste prijzen. Die mannen waren voor mijn gevoel beide 100.
Leeftijd speelt hierin geen rol … Arnesen had van mij best mogen blijven.

19-12-2022 05:41

SantiagoFR +5498

66 is niet eens de pensioen leeftijd, ik denk dat er meer speelde en wat beide partijen liever binnenskamers hielden maar wat wel heeft geleid tot afscheid nemen. Frank is super positief over de club dat is mooi maar lijkt me niet logisch als je tijdens je ziekteverlof hoort dat je niet verder mag.

19-12-2022 09:51

frmo +3885

ARNESEN HELD!!

18-12-2022 18:24

jack98 +46439

Laten we er alles aan doen om de broodnodige organisatorische verandering te realiseren!

18-12-2022 18:03

rob57 +3023

Maar alles hangt toch af van de prestaties van het 1e elftal.

18-12-2022 18:12

DutchVenitian +2306

Maar voorwaarden worden door dagelijks bestuur geschapen, Slot door Arnesen aangesteld…

18-12-2022 19:00

Raymond.K +1478

Heel goed werk verzet cultuur omslag waarbij veel heilige huisjes omver zijn gegaan ? Waaronder het functioneren van s troost als te !!! Doe ik er wel even bij !!! Om daarna weer vrolijk in de raad van commissarissen te gaan zitten ? Om ze eigen werk te beoordelen!!!
Als achteraf blijkt dat daar de beslissing is genomen !!!

Men er niet zit voor Feyenoord maar voor zichzelf!!!

18-12-2022 17:16

ElPanzeFr +21035

Ik denk dat Arnesen doelt op de beslissing om Brard de laan uit te sturen, maar dat was inderdaad een goede en noodzakelijke beslissing. Oude garde had teveel macht en leverde niet

18-12-2022 16:12

el_capitano +13886

1 grote kliek was het

18-12-2022 16:44

FRSpinder +387

Die slot, is dat Arne Sen verdienste?

18-12-2022 16:02

MarcoG +11296

Haha, weer een stukje over een ex bestuurder en je ziet de negatieve reakties naar andere bestuurders weer verschijnen. We moeten natuurlijk niet willen dat we eens positief zijn over Feyenoord.

18-12-2022 15:49

detrotsvanrotterdam +8567

Het blijft toch mistig. Heeft hij nu echt zo'n groot aandeel gehad in de wederopstanding of viel dat toevallig samen met zijn dienstverband? En wat is hem precies aangerekend waardoor hij moest vertrekken? We zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen.

18-12-2022 15:24

beppie172 +64918

Hij heeft Sportsology binnengehaald die hij kende van Chelsea. Die hebben een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd en een advies neergelegd om tot een topsportcultuur te komen. Ondertussen had Arnesen zelf ook al voldoende gezien en gehoord en kon met het adviesrapport in de hand eenvoudig de bezem door de organisatie halen en zaken anders inrichten. Het is dus zeker geen toeval.

Er zijn flink wat vriendjes van Troost geslachtofferd. Die heeft in het verleden al veel meer onrust gecreëerd door naar vriendjes te luisteren. Die zal er ongetwijfeld mee te maken hebben. Maar ik denk ook dat te Kloese het niet erg vindt dat de technisch directeur weg is, want nu kan hij de beslissingen op dat gebied nemen waar vanuit het verleden toch zijn kennis en ervaring ligt.

18-12-2022 15:44

Muis +844

Er zijn dingen gebeurd met tranfers zeggen ze,, maar ik weet het ook niet.

18-12-2022 16:50

DutchVenitian +2306

Moest zaken doen met z’n zoon….

18-12-2022 17:24

Kieboom +39339

Nesto Groen een keertje in lat3n vallen, als je bv thuis 3-0 voor staat.

Bullaude Karim ook bij de selectie houden svp
Oh ja en Sauer

18-12-2022 15:09

detrotsvanrotterdam +8567

Daar kan Arnesen niet meer voor zorgen als hij het al eens gekund zou hebben. Hij was TD en geen trainer.

18-12-2022 15:26

rockn_roll +8191

Dat kon ie best. Gewoon geen aankopen doen op die posities

18-12-2022 16:58

FRDijon +3828

Hopelijk heeft hij niet moeten plaatsmaken voor een jaknikker van Tekloese.

18-12-2022 15:07

petje +10554

En daar ben k dus ook bang voor

18-12-2022 15:20

Tegendraads +1486

Een tijdje een sterke leider die beslissingen durft en kan nemen is prima als je in een veranderingstraject zit. Laat hem schoon schip maken en de boel verder op de rit zetten. Duidelijke organisatiestructuur, 1 Feyenoord incl. Stadion. Geen beslissingsbevoegdheid voor vvf en andere goedbedoelde clubjes. (Onze eeuwige dank voor de vvf maar we moeten nu verder) Verder bouwen aan een geweldige toekomst voor onze club

18-12-2022 16:38

DutchVenitian +2306

En de Stico en de amateur tak. DtK is inmiddels al gestart om verantwoordelijkheden van het stadion over te hevelen naar de club door veiligheid en supporters zaken door een persoon binnen de club aan te wijzen. Stico en amateurs zouden zelfde belang moeten dienen en het rood-witte DNA, lees cultuur bewaken. Geef die het gouden stemrecht in de RvC, zodat de club en zijn dagelijks bestuur door een RvC gecontroleerd worden. Dat is de cohesie die hard nodig is.

18-12-2022 17:00

Sjeep +16024

Hahahahaha hoezo is te kloese ineens een ja knikker?

18-12-2022 16:44

FRDijon +3828

Een jaknikker in dienst van Tekloese.

18-12-2022 17:26

Timberman +95147

Blijft toch een ontzettende held!

18-12-2022 15:04

DutchVenitian +2306

Bied die man een plek in de RvC aan! Zo kan het beleid dat hij heeft uitgestippeld, ook op de langere termijn op koers gehouden worden.

18-12-2022 14:51

detrotsvanrotterdam +8567

Dat gebeurt meestal niet met mensen die er uit gewieberd zijn.

18-12-2022 15:27

DutchVenitian +2306

Klopt, maar zijn beleid was juist gericht om een trendbreuk te forceren en dat is toch aardig gelukt, hij heeft met een grote glimlach toch maar voor een ‘stille’ Kuip Revolutie gezorgd en kunnen inmiddels op zowel het veld als de bankrekening het resultaat al zien. En, hij is weer gezond en als lid van RvC zal hij niet direct met z’n zoon hoeven onderhandelen. Overigens, komt de positie van Tech. Mgr. ook uit zijn hoge hoed en was hij dus bezig om z’n eigen positie op te heffen. Zou daar juist Gio wel willen zien, kan die aan de hand van DtK het vak leren en zo wellicht op termijn doorgroeien naar de functie als AD.

18-12-2022 15:36

Tegendraads +1486

Dan gaat hij zijn eigen beleid controleren. Lijkt mij niet de bedoeling. Misschien over een paar jaar.

18-12-2022 16:40

DutchVenitian +2306

Juist daarom, hiermee geef je juist een signaal af als club dat deze richting nu vast gehouden moet worden voor de langere termijn?

18-12-2022 16:45

jepe1949 +6693

Deze man moet gewoon benoemd worden in de RvC met de portefeuille Technische Zaken onder zich.

18-12-2022 14:45

Kieboom +39339

De lijn die Arnesen heeft ingezet, moet wel doorgetrokken worden.

Vraag me af wie dit proces bewaakt.
Ook op Varkenoord en met name met betrekking tot het transferbeleid.

18-12-2022 14:42

DutchVenitian +2306

SinterSjaak! Die heeft toch wel aangetoond dat ‘ie ‘beleidsvoeren’ niet echt in de vingers heeft, laat staan dat ‘ie het dus kan controleren. Juist Frank kan vanuit die positie continuïteit van het nwe. beleid waarborgen.

18-12-2022 15:29

lou +1917

Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom hij weg moest. Dat ze een ander weg willen inslaan en dat Arnesen daarin niet past is volgens mij grote onzin.

18-12-2022 14:37

Juicher +61444

Waarschijnlijk zullen we het nooit horen.

18-12-2022 14:38

Peanut +16156

Snap niet dat ze het er steeds over hebben dat we dichter bij 020 en PSV moeten komen…

Wie staat er bovenaan? Wie heeft het grootste stadion en de grootste achterban?

Alleen de kroketten kunnen beter in de Kuip…

18-12-2022 14:35

010Nielssss +3366

in de hoofdstad hebben ze een groter stadion een grotere achterban

18-12-2022 14:42

RoodWitMaastricht +9937

Ze zullen het hebben over bv het aantal kampioenschappen de afgelopen 20 jaar. Dan is het wel duidelijk wat ze bedoelen.

18-12-2022 14:51

FightingTillTheEnd +2708

Gaat toch over budget en geld, er is veel meer uit Feyenoord te halen.

We staan nu even bovenaan, maar je wilt structureel om de titel meedoen, dat doen we zelden.

18-12-2022 16:11

DutchVenitian +2306

Even?! Toch al meer dan 40 dagen bovenaan!

18-12-2022 17:42

FightingTillTheEnd +2708

Haha ja idd met wk ertussen, maar laten we maar niet teveel babbels krijgen en eerst Januari goed doorkomen.

18-12-2022 18:32

dre82 +5680

Daarom zoeken ze nu, een ja knikker zonder ruggengraat

18-12-2022 14:33

lobbie +4917

De man verdiend een standbeeld, hulde voor deze man die een cultuur omslag heeft gerealiseerd voor de mooiste van Nederland

18-12-2022 14:14

Juicher +61444

Bedankt voor je compliment. Je bent al de derde vandaag die me zo noemt.

18-12-2022 14:36

FC Apendrecht.nl +29789

De man die de oude garde eruit flikkerde bij de jeugd, Slot trainer maakte en de hele scouting opnieuw organiseerde.

Het ga je goed Held

18-12-2022 14:11

jayjay49 +7833

👍👍👍👍

18-12-2022 14:33

Alexbaas +3011

Gestopt met lezen bij Feyenoord Magazine. Die passen nog meer censuur toe in hun stukken dan Noord-Korea.

18-12-2022 13:59

Geitekaas +42287

Daarvoor hoef je niet naar Noord-Korea hoor....

18-12-2022 14:21

Desserscoorteengoal +6600

De enige die tegen de gevestigde orde wilde ingaan. Als hij er niet was had Kuyt nu voor de groep gestaan en stonden we in de middenmoot met een selectie waar niemand een stuiver transfergeld voor over had

18-12-2022 13:54

Solida +37025

Moet r niet aan denken
Brr

18-12-2022 14:19

Desserscoorteengoal +6600

Zou zomaar kunnen dat Arnesen en Slot de clubgeschiedenis hebben veranderd als we over decennia terugkijken. Zou niet weten wie anders de club zo snel zoveel mooie stappen had kunnen laten maken

18-12-2022 14:22

Solida +37025

Ja, Slot zo lang mogelijk behouden, we zijn er nog heel lang niet

18-12-2022 14:45

toxicrain +14983

Frank Arnesen is een top professional. Natuurlijk zijn er spelers gehaald die het uiteindelijk niet hebben gered, maar als je ziet wat voor veranderingen Frank heeft doorgevoerd, is dat uiteindelijk het belangrijkst.

De beste beslissing die hij heeft genomen is ingaan op de interesse van Arne Slot. Maar zelfs wanneer Slot niet meer onze coach is (hopelijk gaat dat heel lang duren), gaan we hiervan de vruchten plukken. Aanvallend voetbal en het halen van talenten om deze met veel winst weer door te verkopen.

Bedankt Frank Arnesen, je hebt heel veel voor ons betekend!

18-12-2022 13:52

Broodjeaap +49482

Dit is geen broodjeaapverhaal!

18-12-2022 13:47

VDVD +20351

U ziet er goed uit. Zonder U was het nooit gelukt

18-12-2022 13:47

Spiderpig +172774

Frank verdiende ook wel een afscheid in de Kuip

18-12-2022 13:36

Frank.T +97143

Lijkt me leuk,maar ik stel het nog even uit😉

18-12-2022 13:46

dexter1908 +9611

Neefje. Geef cohesie.

18-12-2022 13:35

VDVD +20351

Hier 1 cohesie

18-12-2022 13:47

RicoFR36 +26278

Huh. -10?

Komt door het weer?

18-12-2022 14:16

wilbert17 +23475

We weten natuurlijk nooit wat daar allemaal gespeeld heeft. Als simpele supporter vind ik dat hij het goed gedaan heeft.

18-12-2022 13:18

Cluip +5806

Ja precies we weten niet alles,

18-12-2022 13:19

nlx78 +1758

Hey Cluip, wil je aub niet voor mij spreken? Ik heb bijna alles rond. Presentatie is overmorgen in het grote Luxor. Hapjes en drankjes om 15:30. Om 16:30 een optreden van Marco Borsato met Ali B en om 17:00 de onthullingen. Om 20:00 deel ik handtekening uit.

18-12-2022 13:34

Cluip +5806

Haha nlx zonder erg zielig te willen doen.. Ik las net (5min) jouw berichtje terwijl ik MN zoontje zijn laatste fles aan t geven was na een hele dag alleen maar darmkrampjes... Dus gejank.. Ik moest zo lachen om jou bericht dat ik eigenlijk vandaag Super fijn heb af kunnen sluiten met MN kleine vriend.. Thanks daarvoor kameraad

19-12-2022 01:12

TheScf010 +368

Zou te veel met zijn zoon samenwerken dat vond niet iedereen een goed plan. Sinds zijn komst is er veel in positieve zin verbeterd en is Feyenoord er behoorlijk op vooruit gegaan. Zou graag zien dat hij achter de schermen als een soort adviseur zou kunnen aanblijven.

18-12-2022 13:17

Elinkwijk +1890

Maak van Persie technisch manager.
Mooie combinatie met zijn trainerschap.

18-12-2022 13:14

wilbert17 +23475

Zou ik eerder voor Gio gaan. RvP moet zich echt vol inzetten op het trainerschap.

18-12-2022 13:19

Elinkwijk +1890

Gio ik weet het niet.

18-12-2022 16:20

bonakalou7 +67541

Zoals hieronder al gezegd zal het ware verhaal ooit nog wel naar buiten komen. De officiële lezing klopt natuurlijk van geen kanten. Feyenoord kon zogenaamd niet meer wachten of Arnesen volledig zou herstellen, maar intussen is al bekend dat er helemaal geen nieuwe td komt. Arnesen was de juiste man op de juiste plek en hij en alleen hij heeft aan de basis gestaan van de transitie, zoals hij het zelf noemt. Het is puur een gevoel en grote kans dat ik er helemaal naast zit, maar ik denk dat Te Kloese een kwalijke rol hierin speelt. Ondanks dat hij het verder geweldig doet bij Feyenoord heb ik dat gevoel.

18-12-2022 13:12

Kieboom +39339

Hoezo doet Te Kloese het geweldig.
Ja hij heeft HNS gestopt en Sini voor een record verkocht.
Maar hij heeft ook Lopez,Gimenez en paixao gehaald.
En dat is middelmaat.
Ook heeft hij Arnesen weggestuurd en wil nu wel.heel veel zelf doen.
Waaronder het transferbeleid.
Vind ik een gevaarlijke ontwikkeling.
Hier werd bij zijn komst al voor gewaarschuwd

18-12-2022 14:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties