"Bij Feyenoord is de deur niet meteen dichtgeslagen"

De verwachting is dat Thomas Beelen vanavond tegen Go Ahead Eagles gewoon in de basis begint, maar in veel seizoenen uit het verleden zou Gernot Trauner aan de aftrap zijn begonnen. De basisspeler van Oostenrijk maakt na zijn blessure een fitte indruk en maakt het Brian Priske lastig om te kiezen wie hij centraal in de defensie opstelt. In de nieuwste uitzending van FC Rijnmond gaat het ook over de situatie van Jean-Paul Boëtius.

"Dit Feyenoord is nog dusdanig los zand, dat het lastig is om er een voorspelling over te doen", begint Michel van Egmond in het praatprogramma. "Het is goed dat ze die vorige twee wedstrijden zijn doorgekomen, want anders was het wel heel vervelend geworden. Wat het precies betekent voor het vertrouwen op het veld, blijft nog een beetje gissen."

Trauner heeft bij Oostenrijk een goede indruk gemaakt en dus klinkt ook hier weer de discussie of hij een basisplaats verdient. Dennis van Eersel legt uit waarom de Oostenrijker nog niet een basisplaats heeft veroverd. "Het heeft vooral te maken met zijn inzetbaarheid. De ene wedstrijd is hij er wel, maar dan moeten ze daarna weer temporiseren en rekening houden met de volgende wedstrijd. Beelen heeft natuurlijk vorig seizoen echt zijn kans gepakt."

Van Egmond is heel stellig en ziet Trauner graag weer aan de aftrap beginnen: "Hij is wel echt een goede voetballer. Hij heeft ervaring en heeft het bewezen in De Kuip. Ik zou hem zo snel mogelijk opstellen. In deze periode waar het een beetje los zand is, zou ik hem erbij zetten. Hij is iemand die zijn rol wel weet" Niet iedereen aan tafel is het eens met de schrijver. "Als je een jongere speler hebt die er kwalitatief niet zoveel voor onder doet, moet je die altijd opstellen. Ook voor de waarde die je creëert", vertelt Van Eersel.

Jean-Paul Boëtius

Ook gaat het in de uitzending over Boëtius. De oud-Feyenoorder is momenteel clubloos en houdt zijn conditie op peil bij Feyenoord Onder 21. "Hij is heel duidelijk dat als Feyenoord hem een contract zou aanbieden, hij tekent als de inkt nog nat is. Dat wil hij heel graag. Bij Feyenoord is de deur niet meteen dichtgeslagen, maar eerst moet hij echt helemaal fit worden. Daarna kijken ze verder of het een mogelijkheid is", legt Van Eersel uit.

Lees meer over
Jean-Paul Boëtius
Plaats reactie
666

Feyenoord4ever1908 +55327

Niet aan beginnen

20-10-2024 23:29

Wolfchild1962 +50

Denk dat dit artikel wel verwijderd kan worden ' feyenoord als los zand'.

20-10-2024 07:40

petnic +393

Gewoon Trauner in de basis, niet eindeloos breed tikken!!!

19-10-2024 19:27

RidderkerkFeyenoord +2093

Trainer gewoon opstellen. We missen de rust en ervaring van hem. Hancko voelt zich ook helemaal niet prettig, dat merk je.

Verder zou ik Bijlow weer opstellen, al ben ik ook blij met Timon, laat dat duidelijk zijn, maar toch, Smal er ook in, Ivanusec zou ik er ook inzetten en Paixao gewoon in de spits. Hij kan dat zeker.

19-10-2024 19:26

KrommeZandweg +3329

Smal erin? Nee man!

19-10-2024 19:50

RoodWitMaastricht +9935

Priske mag niet opgesteld worden, zou ook een beetje raar zijn toch?

19-10-2024 20:25

Endiej +88

Beelen eruit halen voor Trauner zou wel heel opportunistisch zijn. Kom op man, de week voor NEC werd hij Oranje in gepraat en door één domme fout bij NEC ligt hij ineens onder een vergrootglas.

Was daarnaast tegen Twente in de tweede helft gewoon wederom onze beste verdediger.

19-10-2024 18:26

Jeanpaul van Joost +29

Ik zou die Mitchell wel eens vanaf de aftrap willen zien, is snel fysiek sterk, dan met Hancko links back en Gonzales linkscentraal is ook een snelle verdediger, ben benieuwd wat zij brengen moeten ze wel de kans krijgen natuurlijk, en dan de rest laten zoals het staat

19-10-2024 18:20

tdetank +11706

JP is en blijft een kind van de club. Aan Priske of hij hem er bij wil halen of niet.

19-10-2024 17:25

MSnellen +425

Boetius nee,kan niet meer.

19-10-2024 17:04

Raymond.K +1478

Jp terug alleen uit sentiment slaat helemaal nergens op . Komt daarbij te kort en het niveau ligt wat hoger als een paar jaar geleden we zijn geen filantropische innesteling

19-10-2024 16:57

Thimo.V +144

Der is maar 1 JP die een contract moet krijgen en dan is geen boetius

19-10-2024 16:36

Tapiaz +28520

Tuurlijk moet Beelen blijven staan, kom op zeg!

19-10-2024 16:34

kraai59 +5060

100 procent eens

19-10-2024 17:56

Pepernoot666 +6220

Dord is hoog genoeg voor hem , kan spelen voor een flesje fanta en een gevulde koek per wedstrijd.

19-10-2024 16:15

TimmyTootToot +931

boetius was bij mainz best een aardige speler op het middenveld. zou het niet erg vinden om hem erbij te hebben als selectiespeler

19-10-2024 16:13

fey82 +2747

JP voor ervaring er zeker bij. Als hij zijn oude niveau weer kan halen hebben we er heel veel aan.
Ik zie hem wel liever op de flanken

19-10-2024 16:05

Raymond.K +1478

😂😂😂

19-10-2024 16:58

Kieboom +39339

Trauner heeft in de topwedstrijden meer fouten gemaakt dan Beelen.

Alleen tegen Nec kostte het een doelpunt.
Maar Beelen heeft hetzelfde als de Vrij.
Er waren toen ook zat mensen die Stefan niks vonden.
Van Beek zou beter zijn.

Daarom het gros heeft er geen kut verstand van

19-10-2024 16:01

Mik.B +44

Trauner heeft meer topwedstrijden gespeeld.

Kleine correctie gemaakt.

19-10-2024 19:11

Jakkie +8977

Beelen juist laten staan. Dat is je kapitaal voor de toekomst. Trauner is een prima back-up.

19-10-2024 15:29

EdKroket +7330

3-4-3 met hancko - trauner - beelen achterop zou een optie kunnen zijn toch

19-10-2024 14:28

kingtoto +4628

Met de snelheid van Trauner wil je hem in een 1 tegen 1 verdediging zetten? Zelf niet gevoetbald zeker? Het is een hele sterke verdediger maar hij moet spelers naast zich hebben die de gaten achter hem dicht kunnen lopen. Dat gaat niet in een 3mans verdediging

19-10-2024 15:07

Rob.v52 +1593

Echt he sommigen hier.....nog nooit gevoetbald denk ik zomaar. 3-4-3 met,Trauner🙈🙈🙈🙈🤣🤣🤣🤣

19-10-2024 15:22

TeS1979 +4251

Beelen eb hancko zijn wel heel snel. Maar ja dan nog wel een risico met snelheid trauner.

19-10-2024 15:41

EdKroket +7330

Bij dat jullie kleinpiemelige Billy’s zelf kennelijk wel voetballen. Wist niet dat je zelf moest voetballen om er een mening over te mogen hebben. Maar het is duidelijk!

19-10-2024 16:00

FeyUU +2268

Als je nooit in een snackbar hebt gewerkt, mag je ook geen mening over kroketten hebben

19-10-2024 16:13

beppie172 +64915

Is het niet zo dat je juist bij 343 niet zo heel veel risico loopt op een 1 op 1 situatie als één van de 3 CV's?

19-10-2024 16:22

EdKroket +7330

Joh laat dat stel voetbal deskundigen hierboven lekker in hun ‘ik zit op voetbal’ waan

19-10-2024 18:30

kingtoto +4628

Ed Kroket, lelijke baardaap

19-10-2024 22:57

Don.C +5252

Motomba/Trauner/Hancko/Bueno voor deze pot tegen de Eagles het beste, ook vanwege de vormdip van Beelen en de goede interland van Trauner van afgelopen week

19-10-2024 14:19

FR1987 +1995

Er valt voor allebei wat te zeggen vind ik.
Beelen heeft de toekomst en de marktwaarde, alleen het is allemaal vrij fragiel achterin.
Dan kun je een ervaren speler die rust brengt en de verdediging neerzet goed gebruiken.

19-10-2024 14:16

ricovtw +1198

Vind dat je normaal gesproken spelers als JPB niet meer terug moet halen, maar nu met dit elftal en een Stengs die nog wel ff geblesseerd is… En eventuele buitenspelers die totaal niet uit de verf komen, zou je hem misschien nog wel goed kunnen gebruiken.

19-10-2024 14:16

Mexicano +6080

Als trauner fit is dan moet je trauner gewoon opstellen simpel zat maar priske zal dat natuurlijk niet doen , puntverlies ligt weer op de loer

19-10-2024 14:05

Danishweirdo +3573

Lul niet man, een Beelen in topvorm is beter.

19-10-2024 14:13

1923VatoLoco2017 +1221

Beelen laten staan. Boëtius ... neemt nu een lading ervaring mee natuurlijk, wat doet hij nu nog onder voor wie op rechts staat.. of op links naar binnen trekkend???

19-10-2024 13:44

Yorampaar +4052

Hij heeft aangegeven dat hij de laatse periode het liefst centraal speelde. Soms zelfs op 6

19-10-2024 13:57

Gers +12730

Dat eeuwige hopen op spelers die dan ineens boven zichzelf zouden kunnen uitstijgen. Gelukkig zijn we dat niveau ontstegen

19-10-2024 13:35

Toppie00 +1978

Trauner is rust, beelen op dit moment niet. Zou 't wel weten.

19-10-2024 13:33

JefCumps +5415

Die van Eersel lult ook maar wat..

19-10-2024 13:29

petje +10551

Trauner is zo goed
Altijd de bal vooruit spelen
Top speler , mist enkel n beetje snelheid
Jammer dan

19-10-2024 13:15

RichardT-07 +1417

Heb je niks van gemerkt tegen Haaland in de interlandbreak

19-10-2024 13:16

Gers +12730

En toch is tie wel langzaam

19-10-2024 13:32

Feijenoord +5419

Ligt er natuurlijk ook wat voor spelers hij naast zich heeft lopen. Met snelle backs naast zich heeft hij meer een vrije rol.

19-10-2024 13:42

ricovtw +1198

En helaas maakt hij daardoor regelmatig fouten

19-10-2024 14:16

Wiet_vot +749

Met JP heb je een optie op linksvoor en centraal op het middenveld erbij. Kost je de kop niet en als het niet lukt kan hij het ergens anders proberen. No hard feelings

19-10-2024 13:07

coenf99 +4712

Ik kan ook wel een optie voor die posities zijn en ik ben een stuk goedkoper. Maar eerst moet ik even fit worden.

19-10-2024 13:35

juliocruz +725

Zullen we ieder een helft spelen dan? Denk niet dat de medische keuring heel scherp is bij feyenoord, gezien het eerder normaal dan abnormaal is dat een nieuwe speler geblesseerd binnenkomt.

19-10-2024 15:18

RensT0309 +1818

Bart Nolles, het afvoerputje van de Nederlandse journalistiek

19-10-2024 13:02

marc1 +2474

Ex volblaffer Lilian

19-10-2024 13:11

louisvanderploeg +12937

Wat JP betreft, wat zou er mis zijn om hem een contract aan te bieden. Zou toch wel eens een verrassing kunnen zijn.

Zal bovendien niet al teveel vragen aan salaris als hij zo graag weer bij Feyenoord aan de slag wil.

De ervaring die hij meebrengt is ook wel belangrijk.

19-10-2024 12:43

stamplust +24584

Wellicht een prestatie contract.

19-10-2024 12:51

Santiscoortwel +1767

Als hij niet fit is, heb je er helemaal niks aan. Dat hebben ze gewoon in beeld. Op dat niveau is hij waarschijnlijk nog lang niet. Aardige vent en uiteraard leuk om hem een contract aan te bieden, maar laten we niet smijten met geld uit medelijden.

19-10-2024 12:57

Woeke +8593

Zoals hierboven al gezegd, omdat je dan onnodig met geld smijt. Hij traint nu mee en dat kost je niets. Als hij klaar is om wedstrijden te gaan spelen kun je hem eventueel een contract aanbieden, maar je moet ook even naar de mentaliteit en niveau kijken. De tweede periode bij ons was het niets met hem.

19-10-2024 13:00

Menco87 +13961

Precies! Was hij destijds niet terug gezet door Gio omdat het een luiwammes was ? Of dat die mot had met Gio ? Kortom doe maar niet.

19-10-2024 13:53

Pepernoot666 +6220

De ervaring die hij bij topclub Mainz heeft opgedaan.

19-10-2024 16:10

Spelbreker +415

Hebbie ook zo’n zin in een hete donder vandaag

19-10-2024 12:31

Kampioen2025 +4380

Lekker wyf bedoel je???

19-10-2024 12:42

14mei17 +3320

Trauner bewaren voor de CL! Wedstrijden waarin hij niet “aan alle kanten voorbij wordt gesneden“ maar wel alle kopduels wint!

19-10-2024 12:31

Martino11 +2903

Trauner begint basis obv de laatste training gisteren, deed mee bij het basisteam en Beelen bij de reserves

19-10-2024 12:28

FREVER +16518

Beelen lijkt me geen discussie. Trauner die wordt tegenwoordig aan alle kanten voorbij gesneden..

19-10-2024 12:26

JefCumps +5415

Wanneer dan?

19-10-2024 13:30

Paulus98 +144419

Dit seizoen hebben we iedereen nodig.

19-10-2024 12:21

teauvenoir +77782

Deze jongen geen valse hoop geven. Deur meteen dichtslaan.

19-10-2024 12:13

RotterDaNa +1399

Meteen dicht is vrij rigoureus, maar vind wel dat hij geen contract uit medelijden moet krijgen.

19-10-2024 12:32

12345 +13992

Binnen 6 maanden staat Gonzalez naast Hancko, mark my words.

19-10-2024 12:03

teauvenoir +77782

Words gemarkt.
Gaat niet gebeuren.

19-10-2024 12:13

Limbow1 +3030

Om de bus in te stappen

19-10-2024 12:26

Spektakel +3420

Gescreent hoor

19-10-2024 12:35

Solida +37022

Zelf denk ik dat Michel nog eens verbaasd zou kunnen zijn over het 'los zand'-gehalte vanavond ❤️🤍

19-10-2024 11:57

Siem.v +568

mijn jongens, fijne dag en vergeet niet een bloempje voor schoonmoeders te halen!

19-10-2024 11:54

sh-fr +15304

Eens met Van Egmond. Trauner is opbouwend op dit moment sterker dan Beelen, bovendien heb je met Hwang een speler die dit een goed vervolg kan geven.

Beelen komt er wel, maar even op de rem trappen is ook niet erg,

19-10-2024 11:47

Frankster +20777

En wellicht ook wat meer sturing en coaching vanuit trauner

19-10-2024 11:55

hassan2 +43692

Trauner basis zsm

19-10-2024 11:45

RotterDaNa +1399

Niet voor 1 wedstrijdje en dan weer 3 weken bijkomen.
Basis als ie fit is, mee eens.

19-10-2024 12:33

RotterDaNa +1399

Basic niet goed genoeg.

20-10-2024 01:14

JefCumps +5415

Justin ook gelijk erin!

19-10-2024 13:30

Schepschijf +400

Gewoon lekker op laten trainen en als hij een dusdanig niveau aantikt een contract geven tot einde seizoen!

19-10-2024 11:38

Hammie +1238

Mogge kameraden

Zat net even een column te lezen op voetbalprimeur van onze azijnzeiker Dhr Driessen pufff

Wat een waardeloze gozert is dat

19-10-2024 11:37

Spelbreker +415

Gestopt met lezen na Dhr Driessen

19-10-2024 12:12

svds +33175

Al die droeftoeters die hem nu alweer afkraken terwijl die jongen gewoon zijn droom uitspreekt hoe zielig ben je dan hypocriete nep supporters. In de Bundesliga een sterke competitie makkelijk staande gehouden bij mainz op 8 en op 10, dus geen buitenspeler meer. Maar dat weten die blinden allemaal niet, Goed dat Feyenoord hem de kans bied fit te worden en dan te kijken hoe fit en goed hij nog kan zijn.

19-10-2024 11:34

Dezwartetulp +76287

Niet goed genoeg.
Nooit geweest.

Mag toch gezegd worden?

Hoop dat ie bij Utrecht ofzo weer aan de bak komt.

19-10-2024 11:39

Spelbreker +415

Net als Clasie bij AZ en Karsdorp bij PSV, beiden hadden niet misstaan nu.

19-10-2024 12:13

Pepernoot666 +6220

Hij maakt de winnende in de CL finale tegen Man Shity.

19-10-2024 16:13

Dezwartetulp +76287

Trauner CV
Beelen op 6

Opglost

19-10-2024 11:28

ArneSlutsky +2452

Jij bent echt niet wijs hè

19-10-2024 11:32

Dezwartetulp +76287

Van jou is dit een compliment. Dank

19-10-2024 11:35

Mexicano +6080

Jij hebt het altijd over een 6 en je zet dan Beelen centraal op het middenveld toch ?

19-10-2024 11:37

Dezwartetulp +76287

Snap je vraag niet?

19-10-2024 11:38

Mexicano +6080

In jouw opstelling zet je dan Beelen centraal op het middenveld of als loper . Omdat feyenoord met de punt naar voor met een zgn centrale 10 speelt achter de spits

19-10-2024 11:41

Dezwartetulp +76287

Haha loper is jouw interpretatie. Ik zie m as een Busquets of een Frenkie de Jong of eren combinatie daarvan.

19-10-2024 11:44

FrNiels2017 +155741

Terechte vraag van een echte kenner

19-10-2024 11:56

Kampioen2025 +4380

Boetius is helemaal niet aan de orde voor Feyenoord 1. Daar hoeven we geen aandacht aan te besteden.

19-10-2024 11:27

svds +33175

En dat weet jij natuurlijk simpele

19-10-2024 11:30

Kampioen2025 +4380

Hij loopt wat te trainen bij O21; wat denk je zelf lullo

19-10-2024 11:48

rodjeknor +5290

Nu Zerrouki en Smal op de bank zitten en Nieuwkoop geblesseerd is, zoeken we een nieuwe kop van jut. Zullen we Beelen doen?

19-10-2024 11:22

Menco87 +13961

Zal wel osman, paixao of lotomba worden.

19-10-2024 12:39

stamplust +24584

Al zitten deze drie op de tribune dan worden ze noch afgezeken.
Triest.

19-10-2024 12:56

FrBubba +19227

Boetius heeft nooit het Feyenoord niveau aangetikt. Dus niet aan beginnen.

19-10-2024 11:10

joopkater +6282

Niet als buitenspeler nee, daar ontbrak de versnelling en de actie volledig. Maar hij heeft als 2e spits naast Pelle prima gespeeld bij ons (In Koemans 5-3-2). Daarna heeft hij bij Mainz twee seizoenen op 8 ook echt heel erg goed gespeeld, hij werd op een bepaald moment zelfs met de top van de Bundesliga gelinkt. Tot hij voor de eerste keer k**** kreeg.

Zou echt prima zijn om erbij te hebben. Hoeft geen basisspeler te zijn, maar als ik kijk naar hoe vaak Zechiel en Milambo pijntjes hebben, en hoe kreupel Stengs is, zou het een prima opvulling zijn. Iemand die de club kent, ervaring heeft in een grote competitie en bovenal heel dankbaar is om voor de club te spelen. Zou zomaar de Alireza van dit jaar kunnen zijn.

19-10-2024 11:20

svds +33175

Ooit van ontwikkeling gehoord. Moet je zijn jaren in Duitsland bij mainz eens bekijken op 8 en op 10 makkelijk staande gehouden in de Bundesliga. Hoe simpel kun je zijn.

19-10-2024 11:31

Jordan84 +1992

Prestatiecontract kan altijd. Nul risico!

19-10-2024 11:10

Sneekshit +10425

'' Dat hij tekent als de inkt nog nat is'' hoe moet het anders dan? 🤔

19-10-2024 11:09

onno +15915

Met een potlood misschien?

19-10-2024 11:14

.:Feyenoord1908!:. +3590

Ik denk de inkt van het contract, niet de inkt voor zijn handtekening.

19-10-2024 11:15

michiel2424 +28863

Dat. Zo lastig is ie niet.

19-10-2024 11:42

Kritisch +21754

Beelen heeft het afgelopen seizoen leuk gedaan maar dit seizoen grossiert hij in fouten wat Feyenoord al veel punten heeft gekost.
Hij heeft een flinke terugval en dan is het niet meer dan terecht dat je weer even uit de basis verdwijnt en Trauner, wat een prima speler is, ervoor terugzet.

Wat Boetius betreft, wat moet je er nog mee?
Heeft geen restwaarde en is overal mislukt, ook bij Feyenoord was het verre van overtuigend. Wil je een stap vooruit zetten moet je een keer kappen met dit soort beperkte middelmaat in huis te halen...

19-10-2024 11:02

FR010FRDAM +42072

Niet overal mislukt hoor. Meer dan 120 wedstrijden bundesliga. 4 jaar basisspeler geweest bij Mainz

19-10-2024 11:06

TrotsvanRotterdam +12309

U weet dat een huurspeler ook geen restwaarde heeft?

19-10-2024 11:10

Kritisch +21754

Geen restwaarde voor ons nee, wel voor zijn eigenaar... Maar ik heb het toch niet over huurspelers?

19-10-2024 11:20

TeS1979 +4251

Grossiert in fouten, lekker overdreven.
Gast is nog maar paar jaar verdediger is nog lerende, daar horen foutjes bij,
Trauner is inderdaad fantastisch ,de vraag is wil je door selecteren ,dan zal je beelen de kans moeten geven en zijn foutjes moeten accepteren, of kies je voor korte termijn dan stel je trauner op . JP is niet overal mislukt , maar ben het er mee eens dat hij niet voldoet voor ons.

19-10-2024 11:16

Kritisch +21754

Beelen dit seizoen maakt iedere wedstrijd wel een cruciale fout. Laten we eerlijk zijn, het ziet er niet goed uit. Het is snel gegaan met die jongen, hij is gaan zweven en dan is er niets mis mee om dan weer even plaats te nemen op de bank om weer met beide poten op de grond te komen

19-10-2024 11:22

TeS1979 +4251

Dus die 7 tegengoals in de Eredivisie zijn allemaal aan beelen te wijten. Een jonge verdediger moet minuten maken om beter te worden. Alleen is ons eerste geen leerschool, of toch wel?
Vind trauner goed maar voor waarde en toekomstige wedstrijden zou ik beelen laten staan en hopen dat hij een goede leerling is en zijn fouten snel ter harte neemt

19-10-2024 11:45

Kritisch +21754

Juist wat je zegt, het is geen leerschool. Je kan het je niet veroorloven dat een speler continu in de fout gaat, dat gaat een keer fout

Juist door hem eruit te halen neem je de speler en jezelf in bescherming.
Trauner is geen gigant maar wel een zekerheidje.
Die Gonzales lijk me ook een prima speler, die zou eventueel ook Beelen kunnen vervangen.

19-10-2024 13:28

TeS1979 +4251

Ja zie ook wel wat in Gonzales, denk goede aankoop

19-10-2024 13:40

rodjeknor +5290

Uiteindelijk heeft helemaal niemand restwaarde.

19-10-2024 11:20

Kritisch +21754

Een Ivanusec bijvoorbeeld heeft wel degelijk restwaarde, al wordt dat steeds minder naar mate hij niet speelt. En als je Boetius binnenhaalt blijft er van die restwaarde helemaal weinig over...

19-10-2024 11:28

Kampioen2025 +4380

Eens; Beelen zit in een vormdip en een fitte Trauner is veel waardevoller in de opbouw

19-10-2024 11:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties