'Bod RB Leipzig op Geertruida was minder dan twintig miljoen'

'Bod RB Leipzig op Geertruida was minder dan twintig miljoen'

RB Leipzig heeft zich officieel bij Feyenoord gemeld om Lutsharel Geertruida over te nemen. De Duitsers hebben een eerste bod gedaan, maar dat is direct afgewezen door algemeen directeur Dennis te Kloese. De Rotterdammers willen het liefst de selectie intact houden en doen dan ook alles om dat te bewerkstelligen.

Volgens journalist Philipp Hinze van Sky Sports vraagt Feyenoord veel meer dan twintig miljoen euro voor Geertruida. RB Leipzig zal tussen de vijfentwintig en dertig miljoen euro moeten bieden voordat Te Kloese overweegt om de 22-jarige verdediger te laten gaan. Het eerste bod onder de twintig miljoen euro was niet voldoende.

Geertruida heeft een contract dat loopt tot medio 2025. Zijn huidige marktwaarde wordt geschat op 25 miljoen euro. De verdediger behoort daarmee, samen met Santiago Giménez en David Hancko, tot de duurste Feyenoorders van dit moment. De rechtsback heeft onlangs zijn contract verlengd en daarbij zijn geen clausules opgenomen in zijn contract.

Journalist Marcel van der Kraan voegt daaraan toe dat Feyenoord nog hoger lijkt te mikken. Chef Telesport vertelt meer over de huidige ontwikkelingen: "Feyenoord raakt niet zo snel in paniek, want Geertruida heeft een langdurig contract. De club heeft verklaard: we gaan de Champions League in en we willen hem niet kwijt. Als er een club voor hem komt, dan moet er een enorm hoog bedrag betaald worden.''

''Minstens evenveel als voor Orkun Kökcü, dat is hoe Feyenoord erover denkt. Ergens tussen de dertig en veertig miljoen. RB Leipzig speelt bijna elk jaar in de Champions League, maar op dit moment doet Feyenoord dat ook. Daarom moeten spelers op dit moment overwegen of het echt interessant is om weg te gaan. Het is wel de Bundesliga en je ziet dat spelers van Leipzig gemakkelijk naar de Premier League verhuizen."

Lees meer over
Lutsharel Geertruida
Plaats reactie
666

Matthy +1840

40 mln red bulletjes plus nog 37.5% wodka. Dan mag geert weg

03-07-2023 11:39

Fuutje +3034

Ik zeg 50 miljoen en m'n fiets terug.

02-07-2023 19:25

FRlegend +17109

Als je met 3 spelers de 100 miljoen aan inkomsten kan halen zou je de club meteen naar een volgend niveau kunnen brengen. Moet je toch in staat zijn om 5 echte versterkingen te halen. En volgend jaar verkoop je de Hancko’s en Gimenezen voor 40-50 per stuk na CL seizoen.

02-07-2023 10:47

rob52 +1272

Goedemorgen , krijg toch langzamerhand het idee dat we leeg gekocht gaan worden ,en wij met gehavend elftal het miljoenenbal in gaan , bijlow naar united, geertruida naar leipzig , hancko misschien ook eeg , gimenez straks ook nog , ik zei hier thuis feyenoord straks 150 miljoen op de bank en heel slecht elftal. Word er verdrietig van ……..

02-07-2023 10:06

Jimbojet1990 +3382

Afgelopen seizoen ook goed gekomen met een bijna hele nieuwe selectie.. zie het positief in! Kampioen geworden en gaan spelers eindelijk voor mooie bedragen weg je heb een fantastische trainer! We gaan eindelijk een weg omhoog

02-07-2023 10:34

rob52 +1272

Denk jij dat onze fantastische trainer ieder jaar zo wil beginnen als vorig jaar , ik denk van niet , en ik niet gezegd dat het zo gaat ,maar ik voor gevoel heb dat het zo zal gaan , kan alleen maar hopen dat ik het mis heb en dan ben ik erg blij

02-07-2023 14:11

Jimbojet1990 +3382

Jaaaa heb je zeker gelijk in..
hopen dat ze voor het Nieuwe seizoen klaar zijn met de puzzel! Maar dat de kassa vol stroomt dat is wel fijn idee

02-07-2023 14:16

FFL +11013

"Don't panic mr. Mainwaring!"
Geertruida gaat écht niet naar een shithole als Leipzig. Die zag ook hoe snel Brobbey daar wegvluchtte. Is ook een grauwe kutomgeving, dat 'Bezirk Halle-Leipzig'
Wieffer weet zelf ook dat 'ie nog lang niet klaar is voor de Europese top.
Gimenez idem dito. Één jaar goed met Feyenoord presteren in de CL dan komt 'ie elders als 'grote meneer' binnen, maar nu wordt 'ie als 'selectieaanvulling' gehaald.
Bijlow zou ik begrijpen als 'ie garanties van Ten Hag zou krijgen. Als 'ie als tweede keeper gaat kiest 'ie voor het geld. Kan je hem niet kwalijk nemen,maar is einde (Oranje)carrière.

02-07-2023 10:46

Kuytblessure +10434

Wat is dit voor respectloze kutopmerking? Brobbey ging weg omdat hij het niveau niet aankon en ajakkes met geld wilde strooien.

02-07-2023 11:29

FFL +11013

Wat nou 'respectloze kutopnerking'? Weleens in die omgeving geweest? Zal voor u misschien een verbetering zijn
t.o.v. waar u nu verblijft, maar een mens met enig verstand wil daar nog niet begraven liggen. Al helemaal niet als niet-blanke, want Oost Duitsland is zo racistisch als het maar kan.

02-07-2023 12:01

rob52 +1272

Ik heb de naam wieffer niet gebruikt dus van waar je reactie , lees eerst ff de namen die ik gebruikt heb , en weet ook wel dat het vorig seizoen goed gekomen is maar ieder jaar het zelfde kunstje gaat een keer goed fout en dan …… genoeg geld op de bank en geen elftal wat europees kan presteren .

02-07-2023 14:09

FFL +11013

Nee, dat weet ik, maar het ging me ook meer om de spelersnamen die ondertussen de ronde doen en wat ik, maar wie ben ik, denk hoe het zal gaan.
Ben het trouwens met u eens dat mocht idd je hele as geplunderd worden, de club sportief 'in deep shit zit.
Cruyff zei het al: "Een zak geld maakt geen doelpunten"

02-07-2023 18:08

rob52 +1272

Precies , wat ik bedoel , en arne slot zal het ook niet in dank aanvaarden om weer met tig nieuwe spelers te beginnen.
Hou me hart vast .

02-07-2023 19:33

FFL +11013

Daar zat ik ook aan te denken. Je moet er niet aan denken dat 'ie dadelijk zegt "Hé, dat was niet de afspraak!" en zijn contract verscheurt

02-07-2023 21:37

8terhoek +1020

Volledig mee eens, Geertje heeft daar niks te zoeken

03-07-2023 10:20

lacdegeus +2739

Goedemorgen kameraden. Doe maar gewoon 30 miljoen red bulletjes voor onze Geertuida!

02-07-2023 06:38

Ron.O68 +1164

Wodka nemen we zelf mee

02-07-2023 11:56

kazan +1463

als je niet wil verkopen moet je niet zeggen dat ze te weinig bieden maar dat je niet verkoopt

02-07-2023 01:23

Nick1908 +25

40mil dan mogen ze hem hebben

02-07-2023 00:53

Suri +9244

Alles om de selectie in tact te houden??...ben benieuwd

01-07-2023 22:27

Sekou4president2 +2306

En Micky van der Ven moet 40 opleveren.

01-07-2023 22:24

Doellat +5455

De vraag is wat Feyenoord komend seizoen wil presteren. Wil je gaan voor plek 3 en een afgang in de CL kun je prima je beste spelers verkopen. Heb je enige ambitie, zorg je dat de beste spelers blijven en er versterkingen worden gehaald. Geld zal het probleem niet zijn gezien de CL inkomsten en verkoop van Kökçü.

01-07-2023 22:04

FR_Joel +2851

Ja doeiiiii

01-07-2023 20:49

Verlosser_Dirk +3601

Ik vrees dat onze topspelers voor het volgende op te halen zijn:

Gimenez 30
Luts 25
Hancko 20
Wieffer 20
Paixao 20
Bijlow 15

Ik hoop dat ze allemaal blijven, maar ik vrees het ergste.

01-07-2023 19:27

Goofy1973 +3114

Dat krijg je als je structureel je spelers voor te weinig geld laat gaan...

01-07-2023 19:19

marrecos +46126

Moeten onszelf niet zo klein houden !!
Vinden het maar logisch dat onze spelers minder waard zijn als Ajacieden of PSV’ers
onzin , goed is goed !!
Geertruida is beter als Timber , Kokcu is beter als Sangare.. Onze spelers hebben óók Europees gepresteerd. Nee geen CL maar had Gakpo dan wel ? Die helemaal niks gepresteerd in Europa maar wel 50 Miljoen , Die Simons gaat straks voor 50 weg , voetbalt pas 1 seizoen op niveau..

Kokcu te weinig , vrees Geert en Hancko straks ook en spelers als Taylor die helemaal niks presteert gaat vast ook nog voor meer weg als Kokcu.

Wij zijn Feyenoord , wij zijn groot en onze spelers zijn de beste in NL

01-07-2023 19:13

Rock +6489

Komt ook een beetje van Slot he. Die vond de transfersom van Kocku ook prima. Mede omdat hij geen CL had gespeeld.
Het is precies wat hier gezegd word. Een club bepaald de prijs. En Feyenoord moet nu eens zich keihard gaan opstellen. Ook dat zegt Slot dat hij er van baalt dat de ontvangen transferbedragen niet 1 :1 geherinvesteerd kunnen wordem

01-07-2023 19:28

guc75 +11009

Geertje hoeft niet perse zelf weg dus aub voor de hoofdprijs verkopen. En dus niet voor 25 miljoen maar eens lekker 40 miljoen vragen. Zelfs PEC Zwolle vraagt inmiddels 3 miljoen voor een speler, wtf....

01-07-2023 18:30

loddjer +1384

40 miljoen is natuurlijk wel gewoon verkopen

01-07-2023 18:21

frtikkieterug +6706

Ophangen en nooit meer opnemen. Schaam je kapot met zo'n bod

01-07-2023 17:57

dionline +5906

Foto in tweet is zieke verwijzing naar banaanincident. 🍌

01-07-2023 17:42

Jrob +2652

T wordt nog veel erger de komende week 😭

01-07-2023 17:41

FFL +11013

Kolere! Wat een gezeik nog steeds over de prijs voor Kökçü!!
€ 25mln + € 5mln gegarandeerd aan bonussen= € 30 mln. Plus 25% doorverkoop. Ga je naar de € 40-€50mln. Voor een speler die niet in de CL heeft gespeeld, maar max kwartfinale EL. Oftewel een prima prijs.

01-07-2023 17:18

Skexis +2068

Vilhena speelde wel CL, nog steeds maar 14 mil en dat is het probleem.
Kokcu is Finalist CL, Kwart finalist EL. Zelfs bij AZ zou die voor meer weg gaan

01-07-2023 17:23

Skeptic +13686

Wat is je punt?

01-07-2023 17:28

Skexis +2068

Dat we standaard onze spelers veel te goedkoop weg doen en daardoor spelers als Veerman mislopen vanwege de kosten.

01-07-2023 17:32

McLovin +11185

Mooi dat we Veerman niet hebben gehaald

01-07-2023 17:36

Kuiptrots +4895

Wat ben ik blij dat die Veerman nooit gekomen is. Wilde hem ook graag, maar achteraf heel blij dat het zo gelopen is.

01-07-2023 18:17

dionline +5906

Moet ie wel doorverkocht worden… net als de Vrij.😏

01-07-2023 17:36

FFL +11013

Klopt. Maar zowel Benfica als Porto staan erom bekend voor bizar hoge prijzen te verkopen

01-07-2023 21:34

marrecos +46126

Om naar de 50 miljoen te gaan moet hij voor €105 miljoen verkocht gaan worden …

01-07-2023 19:06

FFL +11013

25% van € 80mln is € 20mln.
€ 30mln + € 20mln = € 50mln

01-07-2023 21:32

marrecos +46126

Is toch hetzelfde ?!

Hebben nu 30 miljoen .
Bij verkoop €105 miljoen is er €80 miljoen winst , daar 25% van is € 20 miljoen .

€30 miljoen + €20 miljoen = €50 miljoen .

Dus om €50 miljoen te halen moet hij voor €105 miljoen verkocht worden.

01-07-2023 22:02

FFL +11013

Volgens mij gaat het om 25% van de verkoopprijs

01-07-2023 23:32

marrecos +46126

Was in eerste instantie wel wat besproken werd maar bleek later toch om doorverkoop te gaan , niet transferrechten

02-07-2023 08:52

FFL +11013

Als dat zo is ga je bij een verkoop van € 80mln naar totaal € 40mln. Kan je niks van zeggen.
Afkoop in het contract is € 120mln waarvan ik niet denk dat dat ooit betaald gaat worden,maar Benfica en Porto staan bekend om hun 'verkooptalent'.

02-07-2023 10:23

mellie +7589

Is geert slechter dan jurrien?

01-07-2023 17:05

Kuytblessure +10434

Natürlich nicht, aber er hat kein CL, EK und WK gespielt.

02-07-2023 11:31

mellie +7589

Oke meine freund

02-07-2023 11:36

Kuytblessure +10434

Willst du nicht mein Freunde sein, dan schlag ich dich den schedel ein.

02-07-2023 11:44

Cluske +6586

Feyenoord (vraag)prijsvrij, he!

01-07-2023 17:03

Paul.O25 +83

Oprotten Leipzig 👍👍😉😉😉

01-07-2023 16:49

RoodWitMaastricht +10045

Hij noemt tot medio 2025 dan een langdurig contract, dat is het dus niet. Zonder verlenging zou hij volgend jaar moéten vertrekken.

01-07-2023 16:49

Henk Schouten +8050

Of weer jaartje bijtekenen

01-07-2023 18:27

Kuytblessure +10434

Meestal is zo'n jaartje bijtekenen echt eenmalig.

02-07-2023 11:32

Tininho +526

aan de wodka redbull?

01-07-2023 16:15

Ewajakokcu +2228

Doelpunt tegen Ajax was al meer dan tien miljoen op papier

01-07-2023 16:07

Riogio +3956

Voor net geen 20 miljoen mogen ze Antonucci voor de ogen van HJK Helsinki wegkapen.

01-07-2023 16:00

Pundit10 +48754

Minder dan 20 miljoen..
Gaat lekker Brubbey of Circus Rensch kopen!!

01-07-2023 15:52

NickCuracao +3920

Nee liever blijven ze basis daar staan.

01-07-2023 16:27

Ronaldinho +6811

Dat bod mogen ze mij komen pijpen

01-07-2023 15:44

Zenn +11503

Jij moet toch betalen om gepijpt te worden ?

01-07-2023 15:46

hetmannetje +18566

Mag je hem wel eerst lekker wassen....

01-07-2023 15:47

Bjorn1980 +6132

Wanneer we vluggeJapie mogen geloven ging het om een bedrag van 13 miljoen😉

01-07-2023 15:18

marrecos +46126

Vorig jaar was het goedkoop shoppen in de Kuip, nu 25 Miljoen voor Kokcu , Prijsvrij als sponsor…
Ik snap het wel dat ze allemaal belachelijke biedingen neerleggen ..
En clubs gaan straks mega-bedragen aan ons vragen voor spelers.
Gaan we er per saldo amper op vooruit , en kwalitatief achteruit

01-07-2023 15:17

Mexicano +6415

Slot vertelde hier is over , beter luister je daar even naar dan hoef je deze onzin niet meer te posten , en snap je hoe het werkt in de voetballerij . Slot legde dit perfect uit vorige week toen die probeerde uit te leggen waarom ze in de hoofdstad meer voor hun spelers krijgen dan wij . Perfect uitgelegd door onze trainer .

01-07-2023 15:44

nieuwsgekkie +9181

Inderdaad volstrekt logisch dat een bankzitter van Oranje meer oplevert dan een basisspeler van Oranje.

01-07-2023 16:36

Goofy1973 +3114

Slot probeert goed te praten wat al decennia lang fout gaat bij onze club....nu ook wordt onze jeugd weer verkocht en is wederom de financiële redding...hoeveel eigen jeugd staat er volgend jaar nog op t veld? Wederom een onherkenbaar elftal vol met aankopen, die gaat zorgen voor een financieel fiasco zodra er weer eens slecht spelers materiaal wordt gehaald.

01-07-2023 19:23

klompus88 +20272

Oprotten duitse tyfuz schooiers

01-07-2023 15:16

F5 +2908

M’n F5 knop is alweer versleten waar blijven die dikgedrukte letters van wereldaankopen die niet kunnen wachten om bij de mooiste club van de wereld te komen spelen

01-07-2023 15:16

Zenn +11503

Dat komt ervan wanneer je je sterspeler verkoopt voor een action prijs.

01-07-2023 15:05

louisvanderploeg +13020

Zenn, doe nou eens normaal en stop met dat zeuren over de prijs van Orrie.

Nog een keer zal ik het uitleggen. Orrie wilde niet naar de PL, maar naar Benfica. En hij beslist dat helemaal zelf. Eindelijk een voetballer die doet wat die zelf wilt. En in Portugal word nu eenmaal veel minder betaald dan in de UK.

01-07-2023 15:52

Bati +40146

Zen heeft groot gelijk, een voetballer beslist dat helemaal niet zelf, maar in combinatie met de club.
Feyenoord had gwn kunnen zeggen, 40 miljoen en geen cent minder.
Benfica snapt zelf wel hoe ze moeten verkopen, Feyenoord vraagt action prijzen.

01-07-2023 16:09

louisvanderploeg +13020

Vorig jaar heeft Orkun bijgetekend, en daar zal vast een afspraak in gemaakt zijn. Feyenoord kan wel zeggen wij willen dat we 50 krijgen, dus ga maar naar chelsea of zo, maar dan gaat die niet en heeft Feyenoord niks. Hij kan ook einde contract transfervrij opstappen.

DUS EEN SPELER BEPAALT.
Die moet namelijk tekenen he.

01-07-2023 16:19

Bati +40146

Ja en een contract is een contract, een voetballer bepaalt niks zelf zonder dat het gewenste bedrag op tafel komt.
En ja dan kan het zijn dat die uiteindelijk transfervrij vertrekt en dus wel nog paar jaar MOET blijven, verlies verlies dus.
Maar een speler bepaalt zeker niet ALLEEN, kijk maar naar Alvarez en 020 nu, de speler is al overeengekomen met Dortmund en 020 zegt NEEEEEE

01-07-2023 16:30

louisvanderploeg +13020

Maar die speler gaat niet ergens heen waarheen die niet zelf wilt. Dus in jou voorbeeld zal 020 straks echt wel ja zeggen tegen Dortmund, omdat ze anders volgend jaar niks hebben.
Simpel he.

01-07-2023 17:24

Goofy1973 +3114

Ik vrees dat onze contractverlengingen allemaal vol zitten met clausules waardoor we niet de hoofdprijs kunnen vragen. Nu gaan we Bijlow weer verlengen, grote kans dat ook daarbij een clausule wordt opgenomen die de opbrengst in de toekomst zal beperken

01-07-2023 19:25

Kuytblessure +10434

Daardoor hebben we ze wel langer vast kunnen houden en CL gehaald en wellicht hadden we ze zonder verlenging voor nog minder moeten verkopen.

Ik ben tevreden met de stijgende lijn. Ik heb jaren net als jullie, naar absoluut kutvoetbal zitten kijken, waar we elke keer als we konden investeren een complete miskoop deden zoals Haps (met alle respect voor z'n situatie).

Dat is toch ff wat anders dan Hancko en Gimenez die na een jaar CL met leuk voetbal en resultaten 80 mil opleveren.

02-07-2023 11:40

Willem_B +56425

Zijn Dirk v.d. Broekprijzen, we stijgen langzaam op de ladder.

01-07-2023 16:28

nieuwsgekkie +9181

Nog niet zo lang geleden kafferde Zenn Kokcu wekelijkse uit voor dikke luie overschatte Turk. Inmiddels heeft hij het over sterspeler.

01-07-2023 16:38

Zenn +11503

Volgens velen een ster, ik vind het nog steeds niks

02-07-2023 19:26

joebeste +1696

Dat is gewoon een belediging!

01-07-2023 15:05

mataglap +7628

Nou, dan zijn we snel uitgepraat lijkt me zo

01-07-2023 15:00

6069960 +5286

50 Miljonen oder RAUSSS UND SCHNELL

01-07-2023 14:40

Jatochnietan +23831

Maar Leipzig heeft hem al wel weer gek gemaakt met een miljoenen salaris…
Dus Geertje zal wel aangegeven hebben dat hij graag weg wilt gaan.

01-07-2023 14:30

beppie172 +66441

Luts niet hoor.
Maar zijn zaakwaarnemers zeker wel.

01-07-2023 14:49

JozefKiprich +2773

Hou eens op, Luts is van Zuid.
Een geboren en getogen Feyenoorder.

01-07-2023 15:04

Zenn +11503

Eer Geert dat heeft duidelijk gemaakt zijn we een maand verder

01-07-2023 15:06

louisvanderploeg +13020

Zenn, je bent een lul met zo een opmerking

01-07-2023 15:52

Jatochnietan +23831

Ja maar Luts vind het ook leuk om het dubbele te gaan verdienen…

01-07-2023 17:46

Kuytblessure +10434

Je doet net alsof Geert tot voor kort geen idee had, dat de buitenlandse subtop beter betaalt.

Die hadden alleen nog niet aangeklopt. Logisch dat hij daar enthousiast van kan worden.

02-07-2023 11:43

fracdc +2403

Geertje is van ons:)

01-07-2023 14:28

hoekieuitzoekie +21750

Ja wat had je dan verwacht als je WIBRA speelt met je eigen aanvoerder. Dat ze voor je rechtsback dan met 40 komen?

Man man man

01-07-2023 14:20

FR010FRDAM +44761

Als je het nu nog niet begrijpt ga je het nooit begrijpen.

01-07-2023 14:39

Zenn +11503

Of jij begrijpt het niet . Kan ook hè

01-07-2023 15:47

FR010FRDAM +44761

Nee Zenn...onzin

02-07-2023 14:31

ML010 +6302

Er spelen meerdere factoren waarom men op een bepaald bedrag uitkomt (CL ervaring, ranglijsten etc).
Daarnaast is een doorverkooppercentage van 25% bedongen. Als Kokcu voor 100 mil verkocht wordt, vangt Feyenoord bijna 19 mil.

Ik denk dat er juist een hele mooie deal uit is gekomen en er niet zomaar spelers verkocht worden voor een appel en een ei.

01-07-2023 14:48

beppie172 +66441

En dan vergeet je nog dat bij verlenging van contracten ook afspraken worden gemaakt met spelers, omdat wij qua salaris niet voldoende kunnen concurreren.

01-07-2023 14:51

devlin_010 +239

Hier komen de mensen weer met veel verstand van de transfermarkt met hun 60 mil makkelijk 😅😅🥹

01-07-2023 14:17

Sinister +13131

Niemand gaat natuurlijk meer dan 20 miljoen bieden als je de beste speler en aanvoerder verkoopt voor 25

01-07-2023 13:55

MaartenTT +20202

Jankmuil met je LEUGEN om je haatdragende post te onderbouwen.

01-07-2023 14:04

FR-1993 +5815

Hebtie nou alle comments van FR12 op ze onderarm laten zetten?

01-07-2023 13:52

edwdw +7724

Op je muil gauw, kom maar bij 35.

01-07-2023 13:48

Jacks +1688

Paar wedstrijden CL en je kan er €10 mil bovenop doen! Mocht die weggaan nu gewoon €30 mil vragen!

01-07-2023 13:42

NicoJansen +3315

dat krijg je er van als je je aanvoerder voor een habbekrats verkoopt.

01-07-2023 13:40

Manzondernaam +1282

Wieverzint in zo’ n bericht de bedragen dat DtK zou gaan overwegen om Geertruida te verkopen? gezien de markprijzen en resterende looptijd van zijn contract kan ik mij niet voorstellen(en hopen) dat hij het pas gaat overwegen bij een bedrag wat boven Kökcu uitkomt, wat dan ookgewoon in één klap op tafel komt zonder gedoetjes en clausules

01-07-2023 13:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties