Borst over Veerman: ''Past dat goed binnen het team?''

Borst over Veerman: ''Past dat goed binnen het team?''

Feyenoord is al langer geïnteresseerd in Joey Veerman en de Rotterdammers lijken deze winter concreet te gaan worden voor de 23-jarige middenvelder. Feyenoord zag eerder deze week het eerste bod afgewezen worden, maar hebben het tweede bod inmiddels alweer neergelegd bij sc Heerenveen.

Veerman lijkt de opvolger van Orkun Kökcü te gaan worden in De Kuip, die in de zomer zeer waarschijnlijk een stap naar het buitenland gaat maken. Hugo Borst heeft in de AD Voetbalpodcast echter twijfels over de eventuele komst van Veerman. ''Daar heb ik wel twijfels over, hoewel ik het een prachtige voetballer vind. Hoe krijgt Arne Slot hem zover dat hij iets meer arbeid gaat leveren? Want dat moet, hé. Het is een luie donder. Hij loopt wel eens mee met zijn man, maar dan doet hij dat wel met frisse tegenzin.''

Veerman is een aanwinst voor Feyenoord

''Je krijgt er ook nog eens een 'karakter' voor terug, want het is een eigenwijze klootzak. Past dat wel goed binnen het team? Dat is aan Slot om te managen, maar daar heb ik wel voor 100% vertrouwen in: Slot kan spelers managen. Hij kan spelers overtuigen om dingen te doen die ze eigenlijk van nature niet zouden doen. Veerman kan bij Feyenoord niet wegkomen met de arbeid die hij de afgelopen jaren heeft geleverd'', gaat Borst verder. ''Dat is bij Feyenoord geen optie. Dan is het aan Slot om te zeggen: 'Je moet meer doen, anders kom je op de bank'. Veerman is geen fijne bankzitter, die moet je echt niet op de bank hebben zitten. Dat wordt dus nog heel interessant.''

De columnist geeft aan dat hij hoopt dat Veerman naar Feyenoord komt, maar van een 100% slagingskans voor de middenvelder in De Kuip durft Borst niet te spreken. ''Ik houd het op 70%. Ik heb nog wel een marge ingebouwd waarvan ik denk: ofwel hij past niet bij Feyenoord, of hij weigert – zo eigenwijs als hij is – de arbeid te leveren die hoort bij een topclub. Veerman heeft tot nu toe namelijk alleen voor marginale of sub-topclubs gespeeld.''

Lees meer over
Joey Veerman
Plaats reactie
666

petje +10670

Arne heeft kocku ook meters laten maken
geen probleem dus

01-01-2022 11:25

djahdjahcity +10687

Waar ik alleen bang voor ben, is een Amrabat/Vilhena situatie. Dalijk blijft Orkun nog een jaar(wellicht CL volgend jaar) en hebben we een eigenwijze en nukkige Veerman op de bank zitten want Aursnes en Til zijn te belangrijk op hun positie om plaats te maken voor hem

31-12-2021 19:56

feyenoord_Freak +14031

Til gaat toch weg die kunnen we niet behouden veelste duur .
Dus als je naar het buitenland zou gaan kijken voor de zelfde type als Til zijn die veelste duur dan is Veerman een goedkoper optie toch die kan ook op die positie spelen .

01-01-2022 07:30

djahdjahcity +10687

Het is misschien een nare vergelijking om te maken maar kijk naar Judas van Iskariot.
Bij ons was praktisch alles kut vorig jaar waardoor hij ook vaak raar deed. Nu hij in Israel voetbalt, is ie ineens de meest voorbeeldige jood in de selectie. Gaat met Veerman ook gebeuren, Rotterdam zal hem bescheiden maken!

31-12-2021 19:54

sjaarloos52h +21764

Erg nare maar ook rare vergelijking, ja…

02-01-2022 16:07

Mensini +14582

Slot zal eerst wel ff babbelen met Veerman voordat hij wordt overgenomen?

31-12-2021 17:11

rikkie12 +9256

Bij Heerenveen is hij het mannetje. Bij Feyenoord een van de velen.
Dus niet te vergelijken in gedrag….

31-12-2021 16:50

010dragert +4952

Die Borst is ook maar een simpele dodo joh.

01-01-2022 11:12

kazan +1458

voor dat er een nieuwe speler tekent zal de trainer of Frank toch wel een gesprek met hem hebben gehad wat er van hem verwacht word.

31-12-2021 16:04

goldendick +7097

Eens met borst, maar schat de kans zelfs lager in dat het gaat worden. Past niet bij Feyenoord met zijn karakter, en weet niet eens of ie de instelling heeft om te slagen bij een topclub. Hij schijnt zelf al te denken dat hij god’s gift aan het voetbal is

31-12-2021 15:23

Djim +8206

Past de mening van deze spartaan hier wel?

31-12-2021 15:19

corfr1912 +8860

Neen hij kan lui zijn wat hij wil maar hij weet zelf ook wel wat er verlangd wordt. Daarom wil hij misschien ook wel naar Feijenoord gewoon kijken hoe ver hij zelf kan komen. Slot gaat deze gast omhoog brengen. Ikzelf hoop dat hij in de winter over komt om een half jaartje te wennen en invalbeurten te krijgen om in de laatste fase iets te forser en.

31-12-2021 19:29

CPP +3511

Weet je wie ook eigenwijze klootzakken waren? Johan Cruijff en Willem van Hanegem. Nederlands grootsten allertijden.

31-12-2021 14:57

kkhahsdedhkdh +43459

Johan Cruijff rookte ook. Betekent dat dat we alle rokende voetballers maar moeten laten komen want Cruijff deed het ook?

Ben bang dat Joey Veerman ietsje minder talent heeft dan nr. 14 en de Kromme

31-12-2021 15:08

Djim +8206

Die ene speelde niet met nr 14 bij ons hoor

31-12-2021 15:20

CPP +3511

Betekend in ieder geval dat eigenwijs zijn eerder een positieve eigenschap is dan een negatieve. Je hebt niets aan allemaal koorknaapjes. Willem rookte ook, dat was toen geen probleem, maar nu is in de top veel meer aandacht voor voeding drank en ´drugs´.

31-12-2021 15:21

CPP +3511

Valt die even door de mand

31-12-2021 15:21

kkhahsdedhkdh +43459

Oh, dat interesseert me minder met welk nummer hij dat ene seizoen bij ons speelde. Beste Nederlandse voetballer aller tijden die wereldwijd bekend is als nr. 14

31-12-2021 15:37

kkhahsdedhkdh +43459

Een carrière in de wetenschap zou ik je niet aanraden CPP

31-12-2021 15:38

CPP +3511

Gezien de staat van de Nederlandse wetenschap, die geheel onderdanig is aan de macht ben ik daar inderdaad niet geschikt voor. Wel al eerder dan door deze discussie ervan overtuigd geraakt dat de ´groten ´ bijna allemaal eigenwijs (en-zinnig), opstandig en een tikje narcistisch zijn. Cruijff en van Hanegem, maar ook Maradona zijn daarvan voorbeelden in het voetbal. Verder zie je dat o.a. in de kunst, de filosofie, de echte wetenschap (dus niet die waar jij naar hint) en de politiek. Van Napoleon tot Trump, van van Gogh tot Gaudí, Van Einstein tot Stephen Hawking enzovoort.

31-12-2021 17:17

Andre010 +4640

Achja, ik noem maar een Karsdorp die af en toe ook een nakkie neemt... niks mis mee toch, zo af en toe? Moet wel altijd lachen om dat filmpje in de taxi 😆

31-12-2021 20:52

bloed_zweet_tranen +1975

Wetenschap onderdanig aan de macht. Wat een onzin. Miss moet jij met je mbo diploma niet gaan denken hoe de academische wereld werkt. Belangenverstrengeling? Prima, kan voorkomen. Fraude of omkoping ook. Maar wat een achterlijke aanname om te denken dat feiten geen feiten meer zijn en dat wetenschappers in dienst zijn van een elite of regering.

01-01-2022 16:10

CPP +3511

Ga hier niet lopen pochen over opleiding en maatschappelijk succes, maar als er iemand hier achterlijk is zingt hij een amsterdams lijflied. 3 redenen voor onderdanigheid mogelijk achten, maar de onderdanigheid niet 😂😂😂😂

01-01-2022 18:29

Waakvlam1989 +17485

Na het woord "Borst", gestopt met lezen

31-12-2021 14:52

rikkie12 +9256

Ik na het woord “Na”…..

31-12-2021 16:51

13eer +3825

Eens met deze man.

31-12-2021 18:48

dean_1901fr12 +18304

Waarom kokcu verkopen? Als er echt een topbedrag voor hem word neergelegd Oke, maar deze jongen heeft zo’n groot talent. Van mij mag hij nog wel een jaartje blijven.

31-12-2021 13:38

jimmy0180 +14528

Het talent heeft ‘ie.

De eventuele “trigger” die nodig zou zijn haalt Slot er wel uit.

Zie hem graag komen!

31-12-2021 13:35

Ulie +8172

Dat joch wil al vanaf kleins aan naar Feyenoord, daar droomt hij van, en dan denkt Sparta Piet dat hij zich op gaat stellen als een recalcitrant, lui, dwars kereltje? Hugo, je bent niet goed bij je appel.

31-12-2021 13:12

FR-JJN +12867

Investeer dat geld dan in een mega salaris voor kokcu en mogelijk aankoop van til.

31-12-2021 13:09

corfr1912 +8860

Hij komt voort 6 milj. maar voor dat geld wil jij Orrie verlengen en Til kopen? Ik weet niet of jë al aan de champagne zit want dan zou ik nu stoppen je bent de weg kwijt. Til kost 18 miljoen.

31-12-2021 19:43

FR-JJN +12867

Poeh poeh wat een conclusies gelijk zeg. Misschien moet jij eens beginnen met champagne. Wordt je misschien wel leuker van.


18 miljoen?!?!? Serieus
Goedkoop had ik niet verwacht maar 18m ook niet

31-12-2021 20:03

badeend +7735

Dit kan je over elke speler zeggen die een stap omhoog zet. Ziyech of hoe je het ook schrijft moet ook een stap bij zetten bij Chelsea. Dat zou Veerman ook moeten, maar ik geloof wel dat hij die drive heeft aangezien hij zelf ook graag weer een zou zetten.

31-12-2021 12:55

stamplust +24653

Ik krijg een flashback van die malle bezopen Sparta fan. Veerman Veerman Veerman Veerman.

31-12-2021 12:20

Andre010 +4640

Bedoel je toevallig Breuer?

31-12-2021 12:44

stamplust +24653

Niet toevallig.

31-12-2021 12:56

Aidan_Exclusive +7786

Wat doet de mening van al die spartanen in de media er over ons toe?
Alsof zij het beste met ons voor hebben...

31-12-2021 12:14

Tistogwa +50544

Hugo heeft er 100% vertrouwen in dat Slot spelers kan managen.
Waarom al die twijfels dan Hugo?
Beetje tegenstrijdig stukje omdat op alle vragen die je stelt, je met die opmerking al het antwoord hebt gegeven Oliebol :)

31-12-2021 12:04

corfr1912 +8860

Dat hij had gezopen toen hij dit schreef.

31-12-2021 19:46

Doeidoei +39682

Ik maak me vooral zorgen om de prijs-kwaliteitverhouding.

31-12-2021 11:43

Vince78 +11630

Borst praat vaak onzin, maar ik moet hem hier gelijk geven. Veerman zal uit een ander vaatje moeten tappen om aan te haken. Als hij daartoe bereid is, zal het een geweldige aanwinst zijn.

31-12-2021 11:37

skin +13986

Best stevige woorden van Borst. Maar dat is misschien wel goed.

31-12-2021 11:34

hoekieuitzoekie +21652

Dit wordt de nieuwe Ziyech. Verdedigde bij Twente ook geen meter terug en had de conditie van een zeekomkommer. 1 jaartje onder Bosz en er stond een wereldspeler. Gaat met deze Veerman ook gebeuren. Let maar op.

31-12-2021 11:28

Andre010 +4640

Ziyech is completer in mijn opinie. Die kan letterlijk van niets, iets maken: zij het een individuele passeeractie, een pass uit stand, een crosspass of een pass die niemand zag a la Iniesta. Deze veerman is goed maar niet level Ziyech

31-12-2021 12:48

hoekieuitzoekie +21652

Ik bedoelde ook meer een ontwikkeling als Ziyech. Andere posities en andere spelers natuurlijk.

01-01-2022 11:23

SanFR1908 +9564

Kokcu leverde vorig jaar ook veel minder arbeid dan nu… Dat is gewoon te trainen en dat zal die zelf ook wel inzien! prima vervanger

31-12-2021 11:20

Peterk +34821

Hugo heeft ook zijn ei weer eens gelegd. Best wel op een handige wijze. Enerzijds kritiek op de speler maar anderzijds ook zijn kwaliteiten noemen. Dan kom je later er goed mee weg als je Veerman hier bezig zou zien.

31-12-2021 10:48

sidney +763

maakt hij niet gemiddeld de meeste meters van heel Heerenveen?

31-12-2021 10:40

Dirk Zeeland +365

Dan is dat dus een heel lui team als dat waar is

31-12-2021 10:51

jonaathn +14724

Waarom blijft Kokcu niet nog een jaar? Stel je voor we spelen CL?

31-12-2021 10:39

beppie172 +65736

Dan moet hij naar een club waar hij ook CL gaat spelen.

31-12-2021 10:43

jepe1949 +6718

Ook Borst moet zijn "stukkie" vol gekletst krijgen.
En dan kom je bij hem al heel snel bij onzin uit.

31-12-2021 10:44

Qwerty +542

In een matig team zullen de spelers die het verschil kunnen maken ook vaker hun man laten lopen, omdat ze (on)bewust weten dat ze er in staan om het verschil te maken in de aanval. Zet je zo'n speler in een goed team dan ligt die verantwoordelijkheid niet bij hun en moeten ze meer als teamspeler denken.

Ik vraag me echter wel af of hij het gaat redden. Wij hebben nu eenmaal geen geluk met 'topspelers'uit de Eredivisie die Ajax en psv niet hoefde

31-12-2021 10:26

beppie172 +65736

Ajax en PSV wilde in eerste instantie Ziyech en Berghuis ook niet. Niet naar die clubs kijken svp. Die hebben ook handenvol miskopen.

31-12-2021 10:46

Kings010 +7684

Borst moet gewoon lekker zijn muil dicht houden en zich zorgen maken over dat zielige clubje uit spangen.

31-12-2021 10:19

remco112 +16288

Gestopt met lezen bij Borst 🤮

31-12-2021 10:18

BrilletjevanvanDaele +5855

Ik ben gewoon voorzichtig met uitspraken over een speler als hij. heb twijfels dat hij het wel red. Natuurlijk resultaten uit het verleden zijn geen garantie, maar toch bassie sammie beiden van dat cluppie .

Maar laat mij graag positief verrassen , niemand volledig afschrijven voordat hij 10 wedstrijden gespeeld heeft in het mooiste shirt .

31-12-2021 10:03

dionline +5767

100% kans dat t Slot gaat lukken, maar slechts 70% kans dat t lukt... logisch.

31-12-2021 10:03

Zuidbewonert +410369

Er is dus een kans dat Slot opkorte termijn vertrekt.

31-12-2021 10:05

Grover +5262

Knap dat spelers altijd ineens de helft zo goed zijn wanneer Feyenoord interesse heeft.

31-12-2021 10:02

Zuidbewonert +410369

Ja, en vooral ook de helft zo goed als Feyenoord ze uit de eredivisie haalt.

31-12-2021 10:06

FTIDJ +2075

Deze houding heeft ie alleen omdat hij nu de beste is bij Heerenveen. Kijk naar Berghuis bij ons en nu. Nu is ie ook opeens poeslief en rent ie de longen uit zijn lijf.
Zal Veerman bij ons ook zijn onder Slot gok ik zo.

31-12-2021 10:00

Capessa +1317

Bullshit. Hij rende bij Feyenoord ook altijd de longen uit zijn lijf, alleen kreeg die client af en toe kortsluiting.

31-12-2021 10:02

hvdv65 +8381

Kökcü was ook een luie donder en kijk nou eens! Veerman zal automatisch meegaan in de Feyenoordway. Gisteren die special gezien (from game to game) en dat komt wel goed.

Veerman wil graag naar Feyenoord en weet gerust wel dat er dan veel meer van hem gevraagd gaat worden. Hij zal worden uitegdaagd het maximale te geven, iets wat bij Heerenveen ontbreekt. En daarom wil hij naar Feyenoord.

31-12-2021 09:46

beppie172 +65736

Precies. En over Ziyech had je in het verleden ook precies hetzelfde kunnen zeggen.

31-12-2021 09:50

theo_de_tokkie +12985

Broodje kroket kramer speler, niks als gezeik met die gozer.

31-12-2021 09:45

beppie172 +65736

Heeft je wel een beker en kampioenschap opgeleverd.

31-12-2021 09:50

theo_de_tokkie +12985

Ga je nou serieus menen dat kramer ons kampioen heeft gemaakt, jij zou de oudejaars conferance moeten doen. xD

31-12-2021 10:43

beppie172 +65736

Die goals in Nijmegen en Utrecht waren cruciaal in een seizoen dat maar om een paar punten verschil ging. Plan B werkte daar.

31-12-2021 10:47

theo_de_tokkie +12985

Tjsa... misschien is er ook wel een sliding van alfred jodokus kwak die een goal voorkwam.

31-12-2021 10:48

beppie172 +65736

Het was een teamprestatie waarin hij ook rol in had en daarom is het onzin om m als waardeloze speler weg te zetten.

31-12-2021 10:52

Zuidbewonert +410369

Zonder Kramer geen kampioen vriend.

31-12-2021 09:58

Sandhawk +1598

eindelijk een poll met een vraag

31-12-2021 09:45

RoodWitMaastricht +9976

Niet op de iPad app hoor 🤨

31-12-2021 09:55

Snelterugnaardetop +36185

Volgens mij hoopt deze Rotterdamse NÄSE gewoon dat t weer niet past en misgaat...

Let er maar eens op . Vooral op tv. Hij is echt de grootste Feyenoord hater ter wereld.. loopt altijd te stoken, negatief te zijn en ons altijd proberen in een kwaad daglicht te zetten..

Hugo als je leest, binnenkort speelt je cluppie weer in de kkd. Geniet daar maar van. Daar past ook jouw commentaar beter bij..

31-12-2021 09:41

De blonde pijl +2741

Is Kaag niets voor ons, die schijnt overal verstand van te hebben! Nederland bankroet?

31-12-2021 09:38

Bati +39540

Zeker al het geld naar de EU en klimaat en als klap op de vuurpijl nog een gevaarlijkere gek als vervanger van Hugo.
We krijgen echt top jaren komende tijd in Nederland

31-12-2021 09:54

Zuidbewonert +410369

En Huug heeft de ene crisis nog niet uit de hand laten lopen of hij mag naar de volgende. Geloof me, wees blij als je nu nog ergens een kelderbox hebt, want over een jaar zijn alle woningen gesloopt of verkocht aan Chinezen.

31-12-2021 09:59

Dommeloempia1 +19797

Tja...vrouwen en geld..

31-12-2021 09:59

jor +166

Hugo Borst waar hebben we het over.....

31-12-2021 09:37

svds +33449

Nee past hij niet.. veel te duur en weer zo'n Aankoop van een provincie club waarvan je al weet over 2 jaar ga je hem met dik verlies verkopen. Scout toch gewoon verder in Scandinavië lopen er genoeg en betere en goedkopere.

31-12-2021 09:35

RoodWitMaastricht +9976

Jij denkt “We hebben Aursnes en Pedersen, dus iedere Scandinaviër zal goed genoeg zijn’…….

31-12-2021 09:58

svds +33449

Dat maak jij ervan.....

31-12-2021 14:33

De blonde pijl +2741

En hij was steeds, bij die marginale clubs, het mannetje. Dus hij mag daar doen waar hij zin in heeft. Ik doe, voor één keertje maar, met Hugo mee. 60% geeft ik het een kans, dit avontuur van Feyenoord met Veerman. Meestal lult Hugo uit zijn nek, maar deze opmerking snijdt hout.

31-12-2021 09:34

gokufan +5472

Dikke kanalallen

31-12-2021 09:32

MMFeyenoord30 +7955

die hugo borst is altijd negatief

31-12-2021 09:32

beppie172 +65736

Die twijfel had ie dan zeker ook bij Ziyech. Daar golden al die criteria ook voor.

31-12-2021 09:31

stamplust +24653

Stukje uit artikel van 2020
Alleen Dusan Tadic, Steven Bergwijn en Hakim Ziyech leiden per volledige wedstrijd nog meer doelpogingen in van ploeggenoten dan Veerman. Erkende creatievelingen als Calvin Stengs en Steven Berghuis kunnen niet aan zijn cijfers tippen. Waarbij opvalt dat Veerman geen spelhervattingen nodig heeft om zijn hoge aantallen te halen.

31-12-2021 09:31

karel_jan_overbeeke +822

Het is altijd een afweging, als hij echt top kan worden is het niet zo heel erg als hij wat luier is. Vele voorbeelden van luie voetballers die en compleet team dragen door geniaal te voetballen (bijv. Messi, Romario, das Phantom). Maar dan hang je er wel een team aan op, kortom anderen moeten wat harder lopen. En anders moet hij vrolijk keihard meewerken

31-12-2021 09:31

Struukangeren +8084

Mooie voorbeelden van spelers die vetgelijkbaar in dezelfde linie spelen als Henk Veerman. Echter laten we die houten klaas links liggen en betreft het hier Joey

31-12-2021 09:38

Dekrommert +1403

Ik neem aan dat dit al lang besproken is met Veerman zelf.

31-12-2021 09:25

diever83 +2957

Een goede voetballer is ook lui

31-12-2021 09:18

stamplust +24653

Een econoom ook.

31-12-2021 09:23

janos +4643

Ik was ook een luie voetballer en kon er niets van, geen garantie dat luie voetballers ook goede voetballers zijn.

31-12-2021 09:33

stamplust +24653

Dat schrijft diever dan ook niet. Het is zinloos je uit de naad te lopen om de bal ergens te krijgen als je het met goede passes sneller kunt.

31-12-2021 09:36

FRlegend +17020

Nou Hugo, precies zoals hij dat bij Kokcu heeft gedaan. En nu weer terug naar het Kasteel naar dat wanvoetbal kijken op ku(ns)tgras.

31-12-2021 09:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties