Bosschaart: ''We mogen niet afhankelijk zijn van zulke momenten''

Pascal Bosschaart wil na afloop van de wedstrijd tegen Feyenoord niet wijzen naar de VAR. De Rotterdammers scoorden, maar na enkele minuten werd beoordeeld dat Igor Paixão buitenspel stond. Zelfs na het tonen van de lijnen is niet duidelijk te zien of de arbitragebeslissing helemaal terecht is.

''Ik kan niet leven met een punt, want je wil altijd winnen'', antwoordt Bosschaart op de vraag van ESPN of hij kan leven met een punt in Breda. ''We hadden een moeizaam begin met de hoge druk van NAC, dat was even overleven voor ons. Dat weet je hier. Daarna zetten we de wedstrijd meer naar onze hand. Op basis van de tweede helft had je meer verdiend, maar we waren niet goed genoeg om de drie punten mee te nemen.''

Feyenoord werd een aantal keer afgetroefd in de beginfase en leek niet goed in de wedstrijd te zitten. ''Het heeft ook te maken met de manier van spelen van NAC. Ze gaan stormen, het publiek gaat erachter staan en dan wordt het gewoon eventjes overleven. Uiteindelijk komen we er redelijk in en hebben we het betere veldspel. Dat moet wel uitmonden in goals en dat hebben we nagelaten.''

Bosschaart krijgt de beelden te zien waaruit duidelijk moet worden dat Paixão buitenspel staat. Het blijft een twijfelgeval. ''Ja... zeg het maar. Ik vind niet dat wij afhankelijk moeten zijn van zulke momenten. Wij hebben te weinig gecreëerd om hier de overwinning uit te halen. Zo’n moment met de VAR moet je niet afhankelijk van zijn.''

Voor Feyenoord wacht er dinsdag alweer de volgende wedstrijd. Bosschaart wil niet ingaan op de personele problemen en dat zeker niet als excuus gebruiken. ''Het wordt weer herstellen. Ik hoop dat we wat jongens terug kunnen krijgen. Wat ik voor de wedstrijd ook vertelde: ik richt me op de jongens die beschikbaar en fit zijn. Wie dichtbij zijn rentree is, dat moet ik met de medische staf overleggen. Je wil jongens fit krijgen en dit is ons doel en dat van de medische staf.''

Lees meer over
Pascal Bosschaart
Plaats reactie
666

Feyenoord4ever1908 +62642

Je had Carillo of Redmond moeten laten invallen gisteren ipv Osman

16-02-2025 20:32

nevergiveup010 +1391

Misschien had onze interim trainer beter moeten kijken NAAR.RKC die met gemak NAC vd mat speelde

16-02-2025 14:02

Peter.v37 +5428

Wat mij betreft ook glewoon een 18 jarige spits inbrengen ipv Osman. Verwacht dat een spits altijd beter is dan een Osman, wat geen centrumspits is en al helemaal gezien de zeer povere optredens sinds hij bij Feyenoord speelt

16-02-2025 13:20

bob +4

Volgens mij zijn we weer genaaid door de var het was helemaal geen buitenspel
Dat voor de zoveelste keer dit seizoen

16-02-2025 13:19

Peter.v37 +5428

Komt nou ook niet echt goed over hoor in interviews

16-02-2025 13:16

Robbert014 +266

Welke achterlijke heeft bedacht dat de schouders meetellen voor buitenspel bij een sprint op het midden van het veld?

Dan is het toch vanzelfsprekend dat de aanvaller in het nadeel is als de verdediging een dieptepass niet verwacht? Met sprinten leun je altijd naar voren.

Hier werd ons weer een doelpunt door de neus geboord. Wat een onzin..

16-02-2025 11:40

Rainier +1259

Kan deze man niet gewoon aanblijven????met ten Hag als assistent

16-02-2025 10:54

Gerdekaleklets +10970

En dan Ten Hag de hele wedstrijd laten vlaggen

16-02-2025 11:18

Sqrylla +5133

Lekker kappen met die VAR. Ze beloofden nooit meer foute arbitrale beslissingen maar het wordt er alleen maar slechter op

16-02-2025 10:25

jepe1949 +6724

Zo’n buitenspel moment blijft altijd heel moeilijk te beoordelen.
Het moment wordt bepaald door het vertrek van de bal.
Met wat goede wil, zoals dat zo vaak bij andere grote club gebeurt, was dit doelpunt goed gekeurd.
Discutabel blijft het.
Zo heeft Feyenoord dit seizoen al 7, m.i. onterechte, verliespunten door toedoen van de VAR en scheidsrechter van dienst.
Met deze punten erbij zou de 2e plaats nog haalbaar zijn lijkt mij.
Het kan verkeren.

16-02-2025 08:49

Gerdekaleklets +10970

We krijgen de Calimero-troffee toegespeeld, maar je hebt gewoon gelijk. We worden echt het hele jaar al genaaid door de VAR. Eerlijk is eerlijk: bij de neuzen had deze goal 100% geteld. En dat scheelt je gewoon twee punten.

16-02-2025 11:20

jepe1949 +6724

Ik heb weinig last van een calimero gevoel hoor kameraad.
Ik kijk naar de feiten en dan is dit mijn conclusie.

16-02-2025 17:20

LM +7691

De staf heeft gister gefaald. Ze moeten het helaas doen met Luka en Carranza, maar als je 5 wissels hebt, gebruik ze dan. Als je 2 spitsen op de bank hebt zitten, gebruik er dan minimaal 1 als je moet scoren. Redmond heeft tegen MVV, Heracles en Fortuna thuis gewoon zeer behoorlijk gedaan.

16-02-2025 08:44

Gerdekaleklets +10970

Redmond is ook (nog) niet goed genoeg. Te Kloese is de schuldige. Die heeft twee kutspitsen gekocht en de enige goede laten gaan zonder m te vervangen

16-02-2025 11:21

jack98 +47148

Natuurlijk heeft Bosschaart gelijk; tegen een subtopploeg als NAC moet je gewoon je kansen afmaken die je krijgt en niet je druk maken om een arbitrage fout.

16-02-2025 05:16

Anton.R65 +104

Feyenoord speelde op een kut 0-1 wedstrijd maar zijn gepiepeld door de knvb. En de rede voor deze graf wedstrijd is om ac Milaan 0,0 beeldmateriaal te geven voor het analyseren van Feyenoord. Jammer van de punten maar alles draait om dinsdag

15-02-2025 23:00

RonFeyy +12530

Je wordt WEDEROM genaaid. Het ligt er zo dik op dit seizoen.

15-02-2025 22:52

de_oude_binnenweg +860

Duidelijk geen pingel
En zeker geen buitenspel

15-02-2025 23:22

schippertje +3304

"Ook als de speler zich op dezelfde hoogte als de voorlaatste tegenstander (of meerdere tegenstanders tegelijkertijd) bevindt, staat hij niet in buitenspelpositie. Alles van het lichaam, behalve de armen en handen, tellen mee in de beoordeling van de buitenspelpositie."

En de lijnen gaven aan dat het gelijke hoogte was, blijkbaar gebruikt de var de criteria " we kunnen niet bewijzen dat het geen buitenspel is dus keuren we hem af", terwijl ze eigenlijk moeten bewijzen dat het wel zo is

16-02-2025 00:35

harlemshuffle +4564

De pestpleuris met je buitenspel van een vinger Stink VAR en kut Hitler

15-02-2025 22:33

MaartenTT +19954

''Het heeft ook te maken met de manier van spelen van NAC. Ze gaan stormen, het publiek gaat erachter staan en dan wordt het gewoon eventjes overleven"

Dat zou in San Siro ook zomaar eens kunnen gebeuren.
Ik zeg het maar even...

15-02-2025 22:32

Rourix +3396

Maar als we het dan op 0-0 houden, ben ik tevreden.

15-02-2025 22:44

FRCeesje +2926

Dan zeer zeker. Net als toen tegen Marseille.
Dinsdag is een gelijkspel meer dan welkom

15-02-2025 23:38

Adriaaantjeeeeeee +25471

Redelijke reactie. Topper

15-02-2025 22:31

tussenjaar +6221

Bosschaart out! Wat een prut opstelling

15-02-2025 22:30

Willem_B +56062

Ok en nu opgetieft jij

15-02-2025 22:50

010forlife +3005

Wat dacht je ervan dat we jou eruit zetten, aan tussenjaren hebben we genoeg gehad.

16-02-2025 04:21

MaartenTT +19954

Die afgekeurde goal is zo typerend voor Feyenoord dit seizoen.
Steeds NET wel of NET niet, waarbij het kwartje steeds de verkeerde kant opvalt.

15-02-2025 22:25

tussenjaar +6221

Heeft met kwaliteit te maken

15-02-2025 22:30

FRCeesje +2926

Bij psv of 020 had het hoogstwaarschijnlijk wel geteld

15-02-2025 23:41

schippertje +3304

Was gelijjke hoogte wezen de lijnen uit die ze lieten zien, dus geen buitenspel.
Maar de var zoekt naar die ene haar of nagellengte en na4 minuten hadden ze die gevonden blijkbaar.
Gewoon bizar dat ze zo lang mogen zoeken naar een reden

16-02-2025 00:38

AdoornFR +3365

Kijk naar de bank, noppes aan kwaliteit. Gelukkig kunnen we er 11 in t veld opstellen.

15-02-2025 22:22

Fey19Rot08 +24

Goed nieuws!! Sauer Feyenoord waardig.

15-02-2025 22:20

Leon--Leon +1257

Nu timber weg is gevallen heb je hwang hard nodig dinsdag. Fingers cross

15-02-2025 22:17

Bati +39719

Als je zolang naar een VAR moment moet kijken weet je al dat het onzin is.

15-02-2025 22:15

r17 +165

balcirculatie is te laag tegen dit soort teams, geen schoten van afstand alleen maar omsingelen, balletjes breed en terug naar de keeper.

ivanusec kon je meteen wisselen in 2e helft, komt zwaar (handeling)snelheid tekort

15-02-2025 21:54

Peterk +34964

Dat je niet wint is niet verwonderlijk.Je hebt namelijk de hele wedstrijd zonder spits gespeeld. Carranza is 3e spits en zo speelt hij ook. Kan geen bal vasthouden en levert alles in. In de 2e helft had Bosschaart direct of die Redmond of die Mexicaan moeten brengen.

En Ivanusec speelde als een "dooie lul". Had in de rust al gewiseld moeten worden voor die Marokkaanse jongen. Deze laatste moet je ook opstellen tegen Milan om niet overlopen te worden. Want Hwang en Timber zijn er niet bij en lever je eigenlijk teveel kwaliteit in om een serieuze kans te maken.

Opvallend was ook dat je de eerste 10 minuten volkomen overlopen werd door een club als NAC. Start je zo tegen Milan dan sta je binnen het kwartier met 2 of 3-0 achter.

NAC heeft voor elke meter geknokt en Feyenoord heeft, net als bij al die andere wedstrijden tegen laagvliegers, niet de kwaliteit in het veld staan om daarvan te kunnen winnen. Wat dat betreft is er niets veranderd...

15-02-2025 21:42

tussenjaar +6221

Zoals Milan niet de kwaliteit heeft om Feyenoord kapot te spelen

15-02-2025 22:32

KeithMoon +5272

Groen knalt de hele wedstrijd tegen geel op

15-02-2025 21:41

Pensionado +491

Nieuwe trainer ( van Bommel) en vaste 11 zonder blessures dan komt het goed.

15-02-2025 21:40

Djim +8224

Waarom wisselen buitenspelers ( en vandaag de 10) nooit van positie?

15-02-2025 21:38

jack.f +5029

Dat vraag ik me al jaren af, dan woord de tegenstander toch ook gek van dan toch. Ik deed het niks anders toe ik op een heel lag nievu speelden Klasse 3 en ook als jeugd trainer moesten die gasten dat van mijn doen.

15-02-2025 22:43

Spiderpig +175430

Ueda minder kontebonken

15-02-2025 21:37

Don Pablo +8870

Pascal 'nogmaals' Bosschaart

15-02-2025 21:36

Snelterugnaardetop +36249

Fijn hè zo een td die je coach met 4 kutspitsen opzadeld en de enige goeie spits aan ac milan verkoopt voor een jodenfooi.

Top td hoor.

15-02-2025 21:36

bonakalou7 +69194

''We hadden een moeizaam begin met de hoge druk van NAC, dat was even overleven voor ons. Dat weet je hier."

Dit vind ik altijd zo'n bullshit. Wij hebben op elke positie een betere speler. Hoezo accepteer je dan bij voorbaat al dat je onder druk wordt gezet? Dat mag helemaal niet gebeuren. Feyenoord moet vanaf minuut 1 de bovenliggende partij zijn.

15-02-2025 21:35

tussenjaar +6221

Bij Milan hebben ze ook op elke positie een betere speler

15-02-2025 22:33

bonakalou7 +69194

Daarom zou hun trainer het ook onacceptabel moeten vinden en moeten we vrezen dat ze komende week heel anders voor de dag komen.

16-02-2025 00:05

Goudenpik14 +389

Wat zit iedereen te janken op die afgekeurde buitenspelgoal? Buitenspel = buitenspel. We moeten het bij ons eigen spel zoeken!!

15-02-2025 21:34

LM +7691

Was geen buitenspel, daarom. En dit is al moment 8 dit seizoen.

16-02-2025 08:37

CyberBliek +5465

No stress, we winnen de CL. Prima toch???

15-02-2025 21:34

Ron.V15 +2640

Door die DTK verkoop aktie van Santi gaan we CL niet halen dat kost meer als die 35 milj.
Maar dat kan DTK niet schelen die pleurt toch op met ee zak geld
HONDELUL

15-02-2025 21:32

olaf +1501

Zijn er dit jaar ook die achterlijke playboffs?

15-02-2025 21:32

Frankster +21067

Je creëert niks

15-02-2025 21:32

Jim.1 +570

Komende 3 thuispotjes er volle bak achterstaan in de Kuip.
En dat krijgen ze niet voor elkaar als ze maar dat balletje breed en terug blijven spelen.
Willen ze nog fatsoenlijk punten pakken mogen de heren wel is zelf ook volle bak geven en naar voren spelen ipv breed/achteruit!

15-02-2025 21:32

Isdatwat +1863

We zijn genaaid, dat is duidelijk

15-02-2025 21:31

freddym +383

zonder var hadden we gewonnen !!!!!

15-02-2025 21:30

EliaJ +4465

Nope... want die grensrechter had al gevlagt, en dus was het gewoon buitenspel geweest....

15-02-2025 21:31

Sneekshit +10538

Nee, want de grens vlagte..

15-02-2025 21:32

Spijksupporter +6592

En had je een pingel tegen gekregen.

15-02-2025 22:27

Tuinstoel +12886

In de competitie zit echt gewoon alles tegen... maar goed

15-02-2025 21:29

scf.s +169

Kloese opgetieft

15-02-2025 21:29

Rob.v95 +3689

We hadden toch een Duits gekocht...
Laat hem dan invallen

15-02-2025 21:29

Suri +9003

Nee mag ook niet , maar je had er wel een spits in kunnen doen

15-02-2025 21:28

FR_Domingo +14908

Je mag er toch vanuit gaan dat het buitenspel was na zo lang wachten. Toch??

15-02-2025 21:27

Suri +9003

Die tijd was nodig om het beeld te bewerken

15-02-2025 21:28

guykroudikorsou +8223

Was geen buitenspel. Maar nu zijn er naast de lijntjes ineens ook stippellijntjes.

15-02-2025 21:28

FR_Domingo +14908

Wees niet zo subjectief. Het was vrij nauw maar ik ga ervan uit dat het objectief is bekeken.

15-02-2025 21:30

guykroudikorsou +8223

Ja ja, Net als die penalties van Ajax (tegen ons en tegen Fortuna Sittard).

15-02-2025 21:31

Casder +14103

Ja. Was ook buitenspel. Maar dat zien de jankende kleuters niet. Want wij worden altijd genaaid gillen ze.

15-02-2025 21:31

Feyenoorder010 +2055

We worden ook genaaid kijk even naar die wedstrijd tegen ajax en psv in de beker zelfs priske benoemde het

15-02-2025 21:41

LM +7691

Was ook een penalty voor santi tegen willem 2 en utrecht, stengs was dubieus tegen willem 2, saibari was buitenspel tegen psv, taylor 2e geel/corner wij/geen penalty tegen ajax, groningen en sparta hadden rood moeten hebben.

De lijst is net zo lang als de blessurelijst.

16-02-2025 08:40

Okki72 +1006

Kut wissels

15-02-2025 21:26

FREVER +16786

HE-LE-MAAL klaar met de apathische houding van Feyenoord. Wat een onsamenhangende klote selectie met enkel jokers, niemand consistent, jank jochies als Stengs, en niemand die bereid is echt alles een keer te geven als het even niet mee zit. Zoveel kansen gehad om er doorheen te steken, die schele sukkels zien of durven het niet. Zelfs NAC deed dat een aantal keer heel goed.

15-02-2025 21:26

Ron.V15 +2640

Bam en zo is het, weer mijn weekend vertiefd......

15-02-2025 21:29

onweerwolf +727

Stengs heeft nooit wat gehad met Feyenoord.Louter vanwege Slot en een riant voorgeschoteld salaris hier gekomen.Na Slots vertrek wilde hij zo snel mogelijk naar de V.S vertrekken om na zijn afkeur daar weer met hangende pootjes terug te keren en Feyenoord een fantastische club te vinden om voor te spelen

15-02-2025 21:31

joopvdh +118

Ga dan lekker pingpongen

15-02-2025 21:32

Control11 +1565

Jullie praten over Stengs alsof hij net een kloten wedstrijd heeft gespeeld en onzin praat in een interview. Ondertussen is hij geblesseerd en in goede doen je beste creatieve speler. Wat een idioten zitten er toch hier.

15-02-2025 23:38

FREVER +16786

HAHAHAHAHA typische reactie van een tevreden sentimentele Feyenoorder. Jullie nemen met weinig genoegen en zijn daarom ook 18 jaar met die houding geen kampioen geworden. Ze lachen ons uit in Eindhoven en 020.

16-02-2025 07:30

FREVER +16786

Sentimentele Feyenoorders. Terug naar school jij voor begrijpend lezen en niet enkel redeneren naar wat je wil lezen.

16-02-2025 08:47

Danny 91 +61638

Moussa ook drama.

15-02-2025 21:25

Jansen1969Rotterdam +657

Redmond>caramba

15-02-2025 21:25

guykroudikorsou +8223

Precies; zet dan Redmond er maar in.

15-02-2025 21:28

LeidenNoord +257

Tja, als je op een bepaald moment met Osman in de spits staat, houdt alles op.
Dtk, bedankt tyfus hond🤮

15-02-2025 21:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties