Complimenten voor tactisch plan Feyenoord: ''Een meesterzet''

Complimenten voor tactisch plan Feyenoord: ''Een meesterzet''

De keuze om met Bart Nieuwkoop te starten als rechtsbuiten is een goede zet geweest voor Feyenoord. Trainer Arne Slot leek vooraf vooral te hinten dat het een keuze is vanwege een gebrek aan buitenspelers. Journalist Valentijn Driessen denkt daar anders over en ziet het vooral als een 'tactische meesterzet' van Slot.

''Met welke van de vijf buitenspelers Feyenoord ook zou hebben gespeeld, geen enkele van die vijf zou de aanvallende impulsen van Sergiño Dest hebben kunnen belemmeren'', begint Driessen op de website van De Telegraaf. ''En juist dat deed Nieuwkoop. Niet door Dest te verdedigen, maar continu over hem heen te walsen. Want zo speelde Nieuwkoop, als een aanvallende stoomwals.''

''Een meesterzet, waarmee Feyenoord een belangrijke angel uit het offensieve spel van PSV haalde.'' Na twee keer verloren te hebben van PSV gaf Feyenoord nu wel thuis in De Kuip. ''Slot en zijn Feyenoorders zijn weer de baas in eigen huis en dat geeft vertrouwen voor de kwartfinale van de KNVB-beker tegen AZ in Rotterdam. Met de zwakke bekerbezetting ligt daarna de weg open naar bekerwinst op 21 april in… De Kuip.''

Verrassend
Marciano Vink had tijdens het zien van de opstelling even het idee dat Feyenoord in een 5-3-2 systeem ging spelen. Uiteindelijk was Nieuwkoop de vervanger van Javairô Dilrosun. ''Nieuwkoop heeft aan de rechterkant een goede wedstrijd gespeeld. Ik vond dat best wel verrassend dat Feyenoord het op die manier wilde invullen. Nieuwkoop deed het echt naar behoren. Je hoeft natuurlijk niet te verwachten dat hij zijn man uitspeelt en een fijne voorzet erachter aangooit, maar hij deed het goed en hield Dest goed tegen.''

''Hij was aanspeelbaar en zat bij een aantal situaties er gevaarlijk bij'', vervolgt de oud-voetballer in het praatprogramma Voetbalpraat. ''Wat dat betreft had Feyenoord het de eerste helft goed voor elkaar. Achterin zijn ze nauwelijks in de problemen gekomen. Het was een evenwichtige wedstrijd, met heel veel spanning, veel overtredingen en er was heel veel strijd. Feyenoord heeft ook een beetje gekeken naar FC Utrecht, hoe je PSV eigenlijk kan ontregelen.''

Lees meer over
Bart Nieuwkoop
Plaats reactie
666

bd +1229

Nieuwkoop waardevol alleen omdat veel spelers juist beetje agressie missen

26-01-2024 02:48

Afzall.H +2021

Vanaf groep 1 tot en met groep 8 moest je verplicht meester zeggen daarna meneer of mevrouw

26-01-2024 00:32

ezechiel +2222

Eindelijk weer een tactische slimme zet van slot

26-01-2024 00:08

Andre.A +249

Of heeft Utrecht gekeken naar de JC schaal fey-psv

25-01-2024 23:06

hans_berkheij +2093

De rol van Nieuwkoop leek op die van Kuyt als linksbuiten in de WK-finsle in Zuid-Afrika. Die Spaanse rechtsback werd pas levensgevaarlijk toen Dirk eruit ging.

25-01-2024 17:42

guykroudikorsou +8297

Die van gister (met Nieuwkoop) zag ik inderdaad niet aankomen.

25-01-2024 17:42

Keesouwerkerk +3133

Wat precies de echte reden was dat Nieuwkoop rechtsvoor stond, tactiek of gebrek aan een echte rechter spits? Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat PSV er geen oplossing op wist te verzinnen.
En daar ging het om. Bart was gewoon erg belangrijk, petje af voor de Zeeuw die als een goede prof deze rol uitvoerde .

25-01-2024 17:41

kunstgrashater +8553

Stengs? Ik weet niet wat ik daar van moet denken

25-01-2024 17:30

ibmebudh +3358

Meest creatieve speler van de selectie met fijne techniek en enorme drive. Trok ook na 90 minuten nog volle sprints om te storen.
Gewoon heel blij mee zijn dus.

25-01-2024 21:31

kunstgrashater +8553

Sorry maar ik had hem na 5min al gewisseld

25-01-2024 22:18

mellie +7596

Vandaar dat jij ook achter op je zolderkamer zit achter een pc en niet op het veld😉

26-01-2024 00:02

kunstgrashater +8553

Heb geen zolder en ook geen pc

26-01-2024 07:02

kunstgrashater +8553

Op het veld mag niet zag je bij vitesse

26-01-2024 23:02

EIJK1969 +4284

Vergeet het regelmatig laag staan van Stengs niet. Psv zocht. Waar gaat Stengs staan en lopen. Schouten moest voorzichtig zijn. Stengs had veel meer ruimte nu dan tegen psv in eredivisie. Toen psv een blok. Nu niet. Stonden af en toe lager. Je vangt Dest op. Wel jammer dat Stengs niet wat vaker naar rechts ging en dan zou Nieuwkoop kunnen inzakken. Maar nog steeds in lijn van Dest. Boosheid Bos denk ook over tactiek. Nu 2e x in de problemen. En Fey hoefde niet eens vorm van november te halen. En Paixeio en Gimenez hadden het daarbij lasg. Maar de Jong ook niet gezien. Lang pakken voordat ie actie aanzet.

25-01-2024 17:19

Obiku-in-de-spits +17085

"en nooit een fijne voorzet erachter aangooit"
Blinde Vink die maar wat roept? Nieuwkoop is juist in staat goede voorzetten te geven. Daarom komt hij als RB op aan de zijkant. Het is alleen geen technicus. Wat een geblaat, typisch espn neuzen gebrabbel

25-01-2024 16:26

progress +2358

Ik vind het zelfs zo een verschil maken dat ik me afvroeg waarom niet vaker zelfs de voorzetten en passeer bewegingen waren goed

25-01-2024 16:12

SterkerDoorStrijd27 +1011

Waar zijn die huilende supporters die gingen klagen over de opstelling? Waren jullie wel blij met de overwinning?😂😂

25-01-2024 15:58

theone +10542

Ja en de eerste 25 minuten was Nieuwkoop bagger slecht, daarna zijn beste minuten sinds hij terug is. Maar jij wist natuurlijk dat hij het goed ging doen, applaus!!!!

25-01-2024 16:06

hakuna +2068

Gelul Nieuwkoop was the man of the match. Wat heeft die veel ballen onderschept en balbezit gewonnen. Dest 100% in da pocket!

25-01-2024 17:20

rodjeknor +5399

In de eerste minuut bereidt hij al een grote kans voor

25-01-2024 17:38

theone +10542

Nope mijn mening, dat hij motm was, betekent niet dat de eerste 20 minuten goed waren van m.

25-01-2024 19:05

SterkerDoorStrijd27 +1011

Ja dat wist ik !! Dank je! Ik heb nooit aan Slot getwijfeld. En smaakt de azijn lekker?

25-01-2024 21:12

theone +10542

Niks met azijn te maken, meer met een domme opmerking. Slot zei namelijk dat hij geen rechtsbuiten had, en dat is onzin. Dat hij Nieuwkoop om een andere reden opstelt bleek een meesterzet maar heb je nergens horen zeggen dat het was om Dest uit te schakelen dus je opmerking was gewoon dom.

26-01-2024 07:49

SterkerDoorStrijd27 +1011

Als je een beetje verstand hebt van voetbal dan weet je dat Dest uitschakelen de bedoeling was. Maar ja niet iedereen is zo slim. Ik neem je niks kwalijk

26-01-2024 11:40

theone +10542

Hahaha laat dan zien waar jij zegt voor de wedstrijd dat deze move geniaal is Jomanda?

26-01-2024 13:55

FRfan67 +6824

Genie Slot

25-01-2024 15:38

taco_mundo +54195

"zichzelf niet. Zelfs Bart Nieuwkoop kan beter gaan renderen in een 5-3-2 formatie.
10 : Stengs ( Ivanusec, Dilrosun, Lingr)
9: Ueda, Gimenez ( Paixão, Minteh)"

02-12-2023

Kenner ik

25-01-2024 15:25

KeithMoon +5297

Hiep hiep jij

25-01-2024 15:45

keukenkoning +8302

Zelfpijperij.

Lenig bent u...

25-01-2024 15:47

Jurk +7097

Zonder Veerman zijn ze toch kwetsbaar… en die speelt so

25-01-2024 15:06

KeithMoon +5297

Met Veerman hadden we ook wel een oplossing gehad.

25-01-2024 15:46

jepe1949 +6730

In een spiegelbeeldverhaal haalde ooit Stanley Brard de defensieve zwakte uit het elftal waarmee Cruyff en Gullit de dubbel binnenhaalden.

In een veel oudere versie was het aantrekken van Beertje Kreijermaat het recept om dat elftal defensief op orde te krijgen.

En was het Stille Willem die het grote elftal van 1970 stabiel maakte.

25-01-2024 15:04

hans_berkheij +2093

Kreyermaat is voor mij te lang geleden. Maar met de broer van Patty weet ik nog goed. Hij haalde er zelfs Oranje mee.

25-01-2024 17:45

jepe1949 +6730

Beertje Kreijermaat kwam uit Utrecht en was de motor op het middenveld in de periode 1959-1968.
Hij heeft deze periode grotendeels samen met, o.a. Hans Kraay sr. gevoetbald.
De vader van dus.
Ik zat toen regelmatig op de jongensbanken achter het doel.
Op de fiets met mijn klasgenoot en zijn vader naar de Kuip vanuit Krimpen aan de Lek.

25-01-2024 19:24

SantiagoFR +5591

En door naar de dubbel

25-01-2024 14:16

taco_mundo +54195

Het was ook een soort 5-3-2..
Daardoor kreeg Nieuwkoop meer ruimte en kon hij het Dest lastig maken. Hij speelde als een wingback

25-01-2024 14:08

JDJ +18210

Eerder 4-4-2 dan.

25-01-2024 14:15

taco_mundo +54195

Hartman-Hancko-Trauner-Geertruida- Nieuwkoop

Stengs kwam meer het middenveld in en dan heb je Stengs-Wieffer-Timber

Althans, zo kijk ik ernaar

25-01-2024 14:29

hakuna +2068

Nieuwkoop speeld echt niet als wingback! Speelde daarvoor veel te hoog. Hij had 1 taak dat was bovenop Dest zitten. En dat lukte uitermate goed!

25-01-2024 17:23

boyke010 +9933

Europees ook zo spelen maar dan met ueda ipv Paixao als hij terug js

25-01-2024 13:55

Bobbiebop +2858

Mocht Slot weggaan, is Jans de gedoodverfde vervanger.

25-01-2024 13:36

hassan2 +43849

Laat Jans lekker ver weg blijven aub

25-01-2024 13:39

fozzies +3042

Morgen hassan2 , heerlijke wedstrijd hé.
Kun je mij helpen met een link/contact voor mijn firestick ?
Ik ken in frankrijk alles krijgen, maar geen IPTV meer.
Zou me énorm helpen., thanks kameraad

25-01-2024 13:54

hassan2 +43849

Poah dat was genieten geblazen. Ik gebruik deze tegenwoordig en loopt prima. Anders moet je eerst ff test aanvragen eventueel, want in sommige landen moet ik eerst weleens vpn aanzetten. Heerlijk tarief is het in ieder geval
https://tomsdigi.com/mega-series-m3u/

25-01-2024 14:25

JDJ +18210

#jansnooit

25-01-2024 14:11

AMG +959

Peter Bosz mag het van mij ook wezen, gewoon een goede trainer en Oosting hetzelfde

25-01-2024 14:18

ibmebudh +3358

Eerst maar eens afwachten hoe psv het in de tweede seizoenshelft doet. Als ook zij terugvallen mag Bosz best komen, maar dan wel een contract voor 6 maanden.

25-01-2024 21:36

WickedUnitedFC +1912

Wederom een goede column en analyse van Valentijn Driessen.

25-01-2024 13:30

smerik1985 +4786

In vervolg Nieuwkoop rechtsbuiten en Hartman linksbuiten..

25-01-2024 13:12

Bosje +63

Giminez laatste man

25-01-2024 13:24

Champman079 +3606

Bijlow in de spits

25-01-2024 13:42

eppo +73147

Slot var.

25-01-2024 13:51

Jaap123 +1240

Screen dit maar: Feyenoord pakt dit jaar de dubbel

25-01-2024 13:12

Meekijker +4420

Dit erbij; of nee, toch niet.

25-01-2024 13:12

Rumble +6939

Ok dit gaat dus allebei mis door jouw comment. Bedankt

25-01-2024 13:29

loki420 +1125

Bosz syndroom 2e helft seizoen is ie nooit zo sterk

25-01-2024 14:22

ArneGod010 +4593

Jouw hoofd zegt genoeg gepofte Duitse aardappel!

25-01-2024 15:38

Liser +19916

Elke club klapt er vol in voortaan tegen psv, die gaan het nog een aantal wedstrijden heel zwaar krijgen. Over anderhalve week tegen de mietjes uit Amsterdam, die hebben nu gezien hoe het moet.

25-01-2024 12:55

hans_berkheij +2093

Ajax kan dat niet opbrengen, zowel conditioneel, taktisch als mentaal niet. Van Henderson op zijn leeftijd en met zijn Saoudischse maanden nog in de benen mogen we ook niet teveel verwachten. Helaas.

25-01-2024 17:50

tussenjaar +6268

Haha wat een opportunist. Als Til die kansen maakt en de VAR zijn werk goed doet schrijft die dat het de loon van de angst is. Schandalig dat Feyenoord zich in de eigen Kuip aanpast aan de tegenstander. Beste vent die Valentijn maar niet al te serieus nemen.

25-01-2024 12:26

lsimon +1248

Guus Til is gewoon een hele matige speler, dat wisten wij al langer.
De VAR heeft gisteren geen fout gemaakt.

25-01-2024 12:32

tussenjaar +6268

VAR gigantische blunder natuurlijk. Ik hoorde dat hij uit Capelle kwam...

25-01-2024 12:50

ConquistatoreFR12 +508

Ik weet niet welke beelden jij hebt bekeken. Maar als je goed kijkt zie je net voordat Wieffer Noa Slang aanraakt dat de bal anders begint te draaien. Wat duid op dat Wieffer wel degelijk de bal raakt voordat hij Slang omver gooit.

25-01-2024 12:59

thecottagers +1215

Ik vraag het me ook af hoor. Ik vind de algehele opinie HET IS 100% een penalty ook wel wat overdreven. Je ziet duidelijk dat hij de bal speelt, tegen Lang zijn voet aan. Dus idd achterbal en geen corner. En ik denk ook geen penalty. Ik ken de regel daar niet goed genoeg voor. Het is eerst bal, daarna voet. Ook niet hard, ook niet hij hem na het raken van zijn voet blesseert ofzo. Ik kijk wel door een feyenoord bril. Maar ik denk ook dat het geen pingel was.

Daarna hoor ik Bosz de hele tijd roepen dan is het 1-1 en tegen 10 man. Maar het is helemaal niet zeker dat die penalty erin gaat, dus dat vind ik wel erg voorbarig. En dat hij die tweede gele kaart geeft ook niet. Want hij ging voor de bal, die raakte hij ook. Dus denk dat het uberhaupt al had hij die pingel gegeven geen 2e gele kaart was.

25-01-2024 13:09

Digidre +19

Wieffer speelde gewoon de bal. Was heel duidelijk in de herhaling te zien. De bal verandert hierdoor van richting.

25-01-2024 13:18

vakje-e +6793

De afspraak is dat de VAR in Nederland pas ingrijpt bij een overduidelijke fout van de scheidsrechter. Zo overduidelijk was het niet te zien, dus heeft de VAR gehandeld volgens instructie.

25-01-2024 14:07

JDJ +18210

zag het ook niet maar had ook best wel wat op.

25-01-2024 14:13

AMG +959

hebben wij ook een keer mazzel😁😁

25-01-2024 14:19

hans_berkheij +2093

En krijgt nog een kleine versnelling.

25-01-2024 17:52

tussenjaar +6268

Lekker blijven snuiven jongen

25-01-2024 20:36

Eef1908 +220138

Als als als.....
Als Gimenez na 26 seconden die bal erin schiet
Als Wieffer hem erin kopt
Als Trauner zijn eerste had gemaakt

25-01-2024 12:39

KaleTank +3092

Als wij gewonnen zouden hebben speelden we nu tegen AZ…of..euh..wacht even…😜

25-01-2024 13:18

Dre +788

O damn. Stuurde precies hetzelfde. Eens Eef. Held U

25-01-2024 13:31

Lolmo +112

En als Wieffer die 2 kopballen maakt!! Is het 3-0. Zo lust ik er nog een paar.

25-01-2024 13:02

Dre +788

Als… als Gimenez zijn kans beter benut dan scoorde we meer. Als Trauner minder pech had, had hij eindelijk zijn verdiende eerste goal. Als Wiefer zijn krullen voortaan invlecht, kopt hij beter op doel. Als als als. We hebben gewoon gewonnen en was niet onverdiend.

25-01-2024 13:30

KeithMoon +5297

En als Wieffer die twee kopballen maakt hoe is de stand dan wijsgeer

25-01-2024 15:51

ibmebudh +3358

Vind aanpassen een groot woord. Het was gewoon een 4-3-3, met een speler op rechtsbuiten die veel inhoud heeft en daarom goed past bij de opkomende back van de tegenstander. Verder normale opstelling.

Ik zou het aanpassen vinden als ze daadwerkelijk 5-3-2 hadden gespeeld.

25-01-2024 21:39

IlCapitano +2577

Hij begon een beetje onwennig maar herstelde zich prima.
Nu na de wedstrijd realiseer ik mij pas wat voor meester zet het is geweest.
Moet je voorstellen, Dilrosun de hele wedstrijd achter Dest aan hobbelen.

25-01-2024 12:24

Jusapart +2783

Bert Nieuwkoop

25-01-2024 12:21

romeo1 +4437

Deed Luuk de Jong ook mee? Onzichtbaar

25-01-2024 12:19

tussenjaar +6268

Verdedigers waren gisteren beter dan de aanvallers

25-01-2024 12:27

Boss63 +1433

Gelukkig hadden wij een verdediger in de aanval lopen

25-01-2024 13:44

Wieckbud +2239

Als we op deze manier spelen werd dit normaal gesproken altijd door Alireza ingevuld.
Die werd dan hier helemaal afgemaakt terwijl hij zijn taak goed uitvoerde.
Dus dit was echt niks nieuws.

25-01-2024 12:19

Drie90 +8431

Nieuwkoop had gisteren drie assists op zijn naam kunnen hebben. Lekker laten staan, zeker tegen sterke tegenstanders waarin ruimtes groot zijn. Of je het 5-3-2 of 4-3-3 noemt maakt niet uit.

25-01-2024 12:08

Sneekshit +10573

Als het zondag Dilrosun wordt, vind ik het ook prima.

25-01-2024 12:12

ibmebudh +3358

Gewoon 4-3-3 noemen, dat was het ook

25-01-2024 21:44

feyrotterdamzuid +2424

Bartje bedankt!
Misschien niet de beste speler maar zijn drijf maakte het verschil.
Jezus wat was ik boos toen ik hoorde dat hij een basisplaats kreeg, maar dit plan kan alleen slot hebben voorzien

25-01-2024 11:55

Vince78 +11963

Precies dit, hij heeft ons allen gefopt. En laten zie wel degelijk van toegevoegde waarde te kunnen zijn.

25-01-2024 12:03

Ceasar +3048

Ik snapte het ook niet... !
Maarja... Misschien moeten we toch wat meer op slot vertrouwen!?😁🎉🥳

25-01-2024 12:11

Danny.V68 +4526

Het stond gisteren echt prima! Heerlijk nagenieten van die Baby’s Lang en Bosz. Prachtig !

25-01-2024 11:54

Dommeloempia1 +20074

Kritisch al gereageerd? Of lastig als slot positief opvalt

25-01-2024 11:42

1908forever +18306

Nieuwkoop is duidelijk niet de meest technische speler en ook niet de beste speler op rechts.
Maar wat een onophoudelijke inzet.
Wat een stoomwals was dat gisteren.
Alleen al door zijn enorme inzet gisteren is hij voor mij de man van de wedstrijd.
Echt genoten van hem.

25-01-2024 11:30

badeend +7847

Juist, onze buitenspelers kunnen wat leren van zijn inzet. Dat zou de norm moeten zijn ipv Paxiao die af en toe lijkt te dromen. Typisch voorbeeld, eerste paar minuten van de eerste helft, we raken de bal kwijt links voor, maar dan gaat of Timber of Stengs door om de bal te veroveren en dat lukt. Daarna krijgt Paxiao de bal in zijn buik en verliezen we de bal en is Psv meteen op onze helft. Het lijkt dan wel of hij staat de dromen of denkt laat hun het oplossen ik zie het wel.

25-01-2024 11:35

lou +1958

Helemaal mee eens.

25-01-2024 11:35

Ceasar +3048

Precies..hij deed me ff denken aan Penderson.
Die was ook niet de meeste technische speler, maar zijn Drive... Missen we vaak wel.
Misschien kan Bart hem in die rol vervangen!?🤷

25-01-2024 12:16

TRJFEY +1147

Tactisch sterk gedaan. De meeste zaten er erg goed in, alleen gimenez en stengs vond ik weer ondermaats

25-01-2024 11:28

badeend +7847

Toch hebben beide heren heel veel vuile meters gemaakt om druk te zetten op de verdediging van Psv hoor. Wat dat betreft hebben ze wel vol geknokt in het team belang.

25-01-2024 11:36

frvlissingen +3728

Wie de betere was?? Eerlijk gezegd vond ik het best wel gelijk opgaan. Allebei de teams hadden momenten van overwicht. Voordeel was dat Feijenoord een doelpunt maakte en daarna ouderwets is gaan lopen knokken om het resultaat te halen. En als je keeper dan ook nog eens uitblinkt en laat zien dat hij de beste keeper is, zijn we snel klaar. En dat kon zelfs Jules de korte zien.

25-01-2024 11:27

Gers +13110

Zn eerste twee actie waren wat ongelukkig bij de derde kreeg tie de bal wat gelukkig mee...daarna ging het beter

Bewijst deze opstelling niet gewoon dat we die pederson hadden moeten houden? ook niet de beste voetballer maar hij knalde er ook vaak over heen en hij was wat sneller terug ook

25-01-2024 11:24

Twan_feyenoord +983

Ik vind Nieuwkoop net wat agressiever dan Pedersen. Ik heb liever Nieuwkoop.

25-01-2024 11:27

ElleFR1406 +37787

Nieuwkoop kan ook aardige voorzetten geven, die ene actie waar die hem toch nog voorgaf op het laatst 💪🏼 alleen jammer dat er niemand stond

25-01-2024 11:31

FRtoestenbordsoldaat +1122

Absoluut! Maar we dachten dat Nieuwkoop een upgrade zou zijn van Pedersen na wat hij liet zien in Belgie. Dat is niet waar gebleken helaas.
Dat gezegd, Nieuwkoop heeft wel meer hart voor de zaak dan Pedersen. Bart kan zoals hij gister goed deed écht sleuren en vechten. Pedersen was dan toch iets te lief geweest

25-01-2024 11:28

Verstappen +7888

Ik vind ze om het even, dus dan liever Nieuwkoop met een paar miljoen extra

25-01-2024 12:00

FNoord4ever +2746

Pedersen heeft als verdediger het nadeel dat hij niet kan verdedigen….#blindpaard

26-01-2024 03:58

Gers +13110

Tja is wel waar maar als het gaat om tactisch zet, om een back op de vleugel te zetten om puur op snelheid erover te gaan en mee terug te verdedigen in ondersteuning geertruida, denk ik dat pedersen dat ook prima had kunnen invullen.

26-01-2024 08:26

Hark 1e +14138

Ik heb genoten, wat een heerlijke avond. Ben nog wel wat schor. Maar dat mag de pret niet drukken.

25-01-2024 11:24

badeend +7847

Klasse maat! En het was niet voor niets 💪

25-01-2024 11:37

Hark 1e +14138

Zeker niet. 😀

25-01-2024 12:51

jonaathn +14828

Thanks Ron Jans!

25-01-2024 11:22

FRicky010 +198

Vaker spelen op deze manier.

25-01-2024 11:16

Kaloe +9640

Bart heeft Minteh uit de basis gespeeld …….

25-01-2024 11:15

Sneekshit +10573

1 zwaluw maakt nog geen zomer.

25-01-2024 12:14

Kaloe +9640

Geeft meer t nivo van Minteh aan …….

25-01-2024 12:36

Maussah +2252

Bert nieuwkoop hahaha mooie van Peter houtman

25-01-2024 12:36

JDJ +18210

Het elftal was veel meer in balans, minder kwetsbaar en tegelijkertijd super aanvallend.

25-01-2024 11:08

Bati +40215

Super aanvallend viel echt wel mee

25-01-2024 12:07

FR_Domingo +14957

Bizarre is wel, Feyenoord wil heel gedurfd spelen en opbouwen. Als je een tandje sneller kan spelen dan speel je ze kapot. Echter, dat kunnen we nog niet waardoor het een enorm gekut word en enorm billenknijpen.

25-01-2024 10:59

Gers +13110

Ja eens al staat er ook nog een tegenstander die precies hetzelfde wil en in potentie voorin beter is

25-01-2024 11:17

MansoryFR +3337

Je speelt ook niet op je sterkt wetend dat spelers nog van Afrika cup moeten komen.

Het ligt gewoon heel dichtbij, beiden ploegen doen niet voor elkaar onder. Helaas lijkt dit jaar PSV het kampioens touch te hebben, eerste wedstrijden op geluk winnen en nu draaien ze goed. Feyenoord heeft het zelf vooral in het begin laten weten met geknoei Fortuna, Sparta en recent NEC.

Het had gewoon een strijd moeten zijn inplaats tussen wal en schip vallen. wie weet welke wondere bestaan. 3/4 wedstrijden verliezen is mogelijk, kans wel klein, dan kan alles een andere wending krijgen.

25-01-2024 11:26

lerenbalmetveter +2914

Nou nou, 17 wedstrijden op geluk winnen !
Dat gaat wat erg ver maar misschien dat ze door afgelopen zondag en gisteren wat onzekerder gaan worden.
We gaan het zien, aan ons de taak om de druk er op te houden.
Winnen beker ná eventuele winst op Az wel erg dichtbij.

25-01-2024 11:45

KrommeZandweg +3362

"Feyenoord heeft ook een beetje gekeken naar FC Utrecht" Ja hoor, alsof Slot dat zelf niet kan bedenken

25-01-2024 10:34

TerAar1908 +15973

Zowel Timber als Slot gaven zelf ook aan dat ze naar Utrecht hebben gekeken om het tactisch plan op aan te passen.

25-01-2024 10:39

Maakjenietdruk +11954

Waarbij Slot aangaf dezelfde tactiek te hebben gebruikt als destijds tijdens de Supercup-wedstrijd.

25-01-2024 10:42

eppo +73147

Trauner langs iedereen.
Noa Lang(s) niemand.

25-01-2024 10:31

bietje +1463

In ieder geval niet langs Wieffer

25-01-2024 10:57

Vateau +3319

En ook niet langs Higler

25-01-2024 11:05

Janjaapdepaapknaap +2104

Behalve drommel..

Misschien het lot dat ie pas in een (europese) finale zn 1e voor feyenoord gaat maken!

25-01-2024 11:12

eppo +73147

Nationale feestdag als Trauner überhaupt scoort. Rotterdam op z'n kop.

25-01-2024 13:22

chrizzywizzy +21412

Slot stoot zich geen 4e keer aan dezelfde steen.

25-01-2024 10:26

rz1973 +2936

Ik hoop het... want dan winnen we nu ook van AS Roma

25-01-2024 10:43

chrizzywizzy +21412

Hoop doet leven.

25-01-2024 12:28

Visionair +6695

Niet vergeten dat die onbenul aan de andere kant ook een - voor ons - tactische meesterzet uithaalde.

Een middenveld neerzetten voor de gehele 2e helft met v. Aanholt en Mauro Junior mag toch wel zo genoemd worden.

Om daarna - als klap op de vuurpijl - ook nog eens zijn reserve aanvoerder ( Til ) overstuur te maken door de aanvoerder ( de Jong ) er voor Pepi uit te halen. Simpelweg briljant.

Peter Bosz is een Feyenoorder !!

25-01-2024 10:25

FRtoestenbordsoldaat +1122

Bosz speelde het hele plan van Slot echt geweldig in de kaart. Hij zal Nieuwkoop niet verwachten hebben denk ik. Waarschijnlijk waren zij uitgegaan van Stengs op de buiten en Ivanusec op 10, of anders om maar dan Igor rechts. Dan had PSV echt meer de baas kunnen spelen om het middenveld. Slot heeft Bosz gewoon verrast met deze gok.

25-01-2024 11:32

Ladinksy +2445

Goede analyse van Valentijn. Een meesterzet van Slot. Misschien zelfs een onbedoelde meesterzet.

25-01-2024 10:24

JFK +4866

Mwah, bij Slot gebeuren níet zoveel dingen onbedoeld!

25-01-2024 10:29

6069960 +5303

Nieuwkoop is gewoon een beetje een pitbull die prima kan voetballen, maar iets te lomp is/spelinzicht mist. Dat is prima als wingback met 5 verdedigers, maar kwetsbaar als je met 4 achterop speelt. Heeft het prima gedaan als rechtsbuiten, gewoon er telkens overheen klappen en Dest het leven zuur maken. Had ook een paar prima voorzetten. Mag Bartje de credits wel voor hebben. Maar dit is natuurlijk geen structurele oplossing voor de rechterflank.

25-01-2024 10:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties