"Daarom denk ik dat Sauer best snel zijn kans kan krijgen"

"Daarom denk ik dat Sauer best snel zijn kans kan krijgen"

De bezetting op de vleugels is de laatste weken een veelbesproken thema bij Feyenoord. De club leek zich hier goed te hebben versterkt, maar trainer Arne Slot is nog altijd op zoek naar de ideale bezetting. Dat terwijl juist deze posities volgens clubwatcher Mikos Gouka cruciaal zijn.

"Als je met drie aanvallers speelt, dan moet je - zoals Slot het altijd omschrijft - de een-tegen-een domineren", begon Gouka in de AD Voetbal Podcast. "Het liefst aan beide kanten, maar zeker aan één kant. Als dat niet zo is, kun je over de flanken al niet meer gevaarlijk worden. Dan moet je de ballen eerder erin gaan pompen, maar dat is makkelijker te verdedigen. Of je moet door het midden aanvallen, waar het vaak erg druk is. Over de vleugels zien ze als dé manier om tegenstanders overhoop te spelen, maar dat is een riskant systeem als de buitenspelers het niet brengen."

Dat laatste is nu dus een thema binnen Feyenoord. "Ik denk niet dat het bij Feyenoord in het verleden beter was. Maar wat wel opvalt, is dat ze eigenlijk allemaal op hetzelfde niveau zitten", constateerde Gouka. "Daarom denk ik dat Leo Sauer best snel zijn kans zou kunnen krijgen. Hij is nog erg jong, maar als je als trainer blijft zoeken... Maar ik snap ook dat het moeilijk is, als je Ivanusec hebt lopen voor een miljoen of 8, en je Sauer voor een habbekrats hebt gehaald. Doet Sauer het goed, dan ben je die Kroaat alweer een beetje kwijt."

Lees meer over
Leo Sauer
Plaats reactie
666

rob57 +3049

De beste moet spelen.Ongeacht leeftijd of het prijskaartje.

12-01-2024 18:35

rob57 +3049

Gooi maar voor de leeuwen.

10-01-2024 19:25

kcg4cq9vq8 +4810

Zal tijd worden

12-12-2023 09:07

Thewizzard +11115

Wat een gelul van Gouka, net alsof je Sauer niet opsteld omdat anders Ivanusec afgeschreven is. De beste moet altijd spelen. Al is de beste 16 en je aankoop 30 miljoen geweest.

11-12-2023 21:05

jonathan_van_der_krogt +2325

Sauer op links, paixao op rechts.

11-12-2023 20:56

FR-JJN +12875

Sauer = VanPersieaans

11-12-2023 16:12

Hanegem +4351

Mikos Gouka pff .
Wordt zo moe van die betweters.

11-12-2023 16:04

Legionist +1797

Ivanusec na de blessure nog niet fit, oogt zelfs zwaar. Mag zich wel melden bij de breakfastclub.

11-12-2023 15:53

Jackyan +3697

Eens. Hij oogt zwaar en traag. Je kunt hem beter rust geven in de wedstrijden en "Slot-fit" krijgen, zodat die kan knallen straks. Sauer moet gewoon de kans krijgen.

11-12-2023 15:58

EdvakJ +870

Geef die jongen maar de kans

11-12-2023 15:25

djahdjahcity +10709

Zou ik een grote voorstander van zijn want Ivanusec is die 8 miljoen voorlopig totaal niet waard. Zelden een 'buitenspeler' gezien die letterlijk niks kan wat een buitenspeler hoort te kunnen doen.
Ik kan me best vinden in de optie aangedragen door AntiNeusspray om Ivanusec lekker op 10 te zetten aangezien hij daar toch ALTIJD al naartoe trekt, zelfs wanneer het daar overvol is. Hij heeft een goeie pass dus misschien kan hij daar van waarde zijn

11-12-2023 15:07

AntiNeusspray +12618

Sauer - Gimenez - Stengs
———— Ivanusec ————

Beste oplossing imo.
Heb ‘m zojuist doorgefaxt naar Arne.

11-12-2023 14:05

Ro1 +2213

Stuur er nog een briefkaart achteraan, voor de zekerheid dan hè

11-12-2023 14:25

Santiscoortwel +1776

Op basis waarvan mag Ivanusec op 10?

11-12-2023 14:42

FrBulked +10174

Dat ie daar vaker heeft gespeeld bij dinamo

11-12-2023 16:02

den_the_man +1128

Die komt nog geen cornervlag voorbij. Maar ja.........Paixao en Ivanusec momenteel ook niet.....

11-12-2023 14:00

FREVER +16938

Geld betaald of niet, de beste moet spelen. Sauer straalt aan alles uit over gigantisch veel talent te beschikken en is nog maar 17! jaar….

11-12-2023 13:30

HoppaFeyenoord +1549

Over 5 dagen is die 18! Dan wordt de jongen een man!

11-12-2023 14:22

kunstgrashater +8553

Sauer een echte sjauer gewoon basis materiaal🤝

11-12-2023 13:29

Alchemist +12638

Je bent hem niet gelijk een beetje kwijt. Tegenwoordig heb je gewoon dubbele bezetting nodig. De 2e keus krijgt ook heel veel speelminuten, helemaal op de flanken.

11-12-2023 13:04

Bijlowenhigh +3799

Verdienen bakken met geld maar kennen niet eens een corner schieten

11-12-2023 12:39

DeNeefvanKorneev +24047

Mikos echt een genie

11-12-2023 12:22

glennkwidama +4389

Mikos is Sinisterra ff vergeten, dat niveau hebben we nu echt niet in huis...

11-12-2023 12:21

kluifkip +2844

Zit daar in Engeland een beetje weg te kwijnen, doodzonde !!

11-12-2023 13:33

MYfr12 +515

Sauer links, Gimenez in de spits en Stengs op rechts. Op 10 Ivanusec.

11-12-2023 12:15

Wingcommanderbell +7016

Sauer gelijk voor tekenen.

11-12-2023 12:28

carpeventum +4288

Hoe heeft Ivanusec laten zien dat hij de 10 kan zijn die we nodig hebben? Echt in niks. Stengs op 10 gewoon.

11-12-2023 12:39

SxDean +1196

Stengs 10 paixao rechts. Eens met sauer kans geven p links

11-12-2023 12:56

TomQm +2630

Schipholl we zijn er

11-12-2023 12:10

DonJahlTomasson +1872

Wel met de trein he? Anders wordt Jetten boos

11-12-2023 14:19

HoppaFeyenoord +1549

Jetten mag mijn edele delen oraal bevredigen! (Geintje, liever niet)

11-12-2023 14:24

doellijntechnologie +9507

Hij krijgt toch al zijn kans?

11-12-2023 12:07

Ger.J +1915

YEAAAAA sauertjeeee

11-12-2023 11:57

Peterk +35142

Veel belangrijker is dat de man die op de vleugel staat een fatsoenlijke voorzet geeft en helaas is dat niet het geval. Soms is een behoorlijk genomen corner al te veel gevraagd. Het is geen noodzaak dat een vleugelspeler altijd zijn man voorbij komt. Een goede voorzet is belangrijker. En met heimwee denk ik dan toch terug aan Coen Moulijn die nooit voor zijn eigen kans ging maar enkel oog had voor de man die er nog beter voor stond en een voorzet op maat gaf....

Dilrosun krijgt nu een compliment dat er deze keer een balletje goed voor kwam maar men vergeet voor het gemak dat hij hier voor zo maar drie keer de bal in het niets schoot. Een kinderhand is snel gevuld. Dilrosun is geen man voor een goede voorzet evenmin als Minteh dat (nog) niet is. En Ali heeft het ook niet weet iedereen inmiddels. Ivanusec gaat enkel met de bal naar binnen lopen, gaat nooit buiten om dus de noodzakelijke voorzet van een bal die van de goal weg draait zie je van hem ook niet. Rest Sauer om die meer speeltijd te gaan geven....

11-12-2023 11:19

RuudFeyenoord +1529

Zuurmat en munthee graag erin. Onze braziliaanse ballendanser en joegoslavische keurslager ff laten banken

11-12-2023 11:11

Warface +3210

Is meer een schaapsscheerder, slachten doet ie niet.

11-12-2023 11:39

kunstgrashater +8553

De tijd dat je deze reactie stuurt zegt genoeg.

11-12-2023 13:34

Verstappen +7872

Lekker opstellen inderdaad. Lijkt de meeste dreiging vanaf te komen en we kunnen er nog jarenlang plezier aan beleven.

11-12-2023 10:44

jack98 +47415

Laat ons Leo maar veel minuten maken op de linksbuiten positie: hij kan daar vol bravoure en dreiging spelen met een Hartman achter hem!

11-12-2023 10:38

frmo +4055

Eens!! Gewoon Sauer basis proberen!!!

11-12-2023 11:07

fr_lj +2107

Pfff als je nu toch een Sini had, die liep langs die backs alsof ze er niet waren…

11-12-2023 10:35

Symex010 +5560

Of een Moulijn.

11-12-2023 10:53

DonJahlTomasson +1872

We missen momenteel zelfs Ruben Schaken

11-12-2023 14:20

Adriaaantjeeeeeee +25657

Had al moeten gebeuren..maar wie er ook voor de groep staat. Bij ons duurt t vaak wat langer..

11-12-2023 10:35

henkietenkie +5990

Ik had echt nooit verwacht dat we hier allemaal over Idrissi en Pedersen zouden gaan lullen als de verloren zonen. Waren vorig jaar echt de minderen. Maar wat er met Ivanusec gebeurd is mag Joost weten, die komt plotseling echt niet meer vooruit gewoon, blessure gehad of niet

11-12-2023 10:27

FFL +11013

Idrissi ben ik nooit een fan van geweest. Maar het continue 'Pedersen bashen' heb ik nooit begrepen. Die was absoluut niet minder dan Nieuwkoop en sowieso minder onbesuisd.
Ivanusec zal ongetwijfeld een goede voetballer zijn, maar is een 'gemaakte' linksbuiten, dat zie je aan alles. Zoals Patrick Gloudie al zegt, dat is van nature een '10' en dus de back up voor Stengs, Ik begrijp ook niet waarom 'ie daar niet stond tegen Volendam en dan Sauer op links

11-12-2023 10:39

Ferryarthur +1130

En nieuwkoop is zo vaak niet inzetbaar. Pedersen was dan echt de betere optie.

11-12-2023 11:01

patrick_gloudie +2830

Slecht gescout toch ivanusec, is meer een 10 alla stengs. Beide missen snelheid en temperament voor de vleugels. Ivanusec is dus feitelijk de standin voor stengs op 10..

11-12-2023 10:24

henkietenkie +5990

Ja ze dachten dat snelle explosieve type met Paixao en backup Minteh wel te hebben, maar die bakken er ook geen zak van

11-12-2023 10:28

Gers +13083

Begrijpelijk wel was een 10 maar ging pas renderen op linksbuiten ...zou het het nog even een kans geven ....met hartman die erover heen komt, moet er meer rendement van ivanusec mogelijk zijn

11-12-2023 11:41

Mexicano +6415

Wat heeft Sauer gedaan waarom iedereen denkt dat dat het ontbrekende puzzelstukje is ?

11-12-2023 10:22

FFL +11013

Dat laatste denkt niemand, maar als 'ie invalt zit er energie en een actie in. Dus kijk eens vanaf de aftrap wat 'ie kan brengen. Uiteindelijk: Wat goed is komt snel en zoals het nu gaat word je ook niet vrolijk van

11-12-2023 10:34

Mexicano +6415

Ik denk dat je niet zoveel moet wisselen en is keuzes moet maken , dat geld ook voor het middenveld . Ik vind Sauer nog niet zo spelen dat ie ivanusec op de bank moet gaan houden . Het is altijd de waan vd dag , die ivanusec is basisspeler van Kroatië , ik weet niet hoor

11-12-2023 10:39

FFL +11013

Deels eens, maar als je het niet probeert dan weet je het niet. En Ivanusec is het na zijn blessure ook niet. Maakt nul acties buitenom en loopt het vaak al overvolle centrum nog verder dicht

11-12-2023 14:34

Paniekzaaier +881

Ik denk dat we Hartman het meest mistten tegen Volendam. Hij is een ster in doorkomen over de flank en dient vaak als de buitenspeler die we missen. Lopez bracht dit totaal niet.

11-12-2023 10:20

elgardinero1993 +8362

Eens. Maar die overlap zien we laatste weken ook heel weinig, veel minder dan in het begin. Ivanusec is echt gebaat bij zo’n speler die eroverheen dendert.

11-12-2023 12:38

Ridgeheart +1396

Ik Sauer geen moeite mee hebben als ie in de basis staat tegen Celtic

11-12-2023 10:18

henkietenkie +5990

Kijk dit is het niveau dat Feyenoord nodig heeft 💪🏻💪🏻

11-12-2023 10:24

Jakkie +9361

Mogge helden

11-12-2023 10:15

jellert +222717

Allemaal Sauer worden

11-12-2023 10:01

teauvenoir +78371

Natuurlijk moet Sauer nu de kans krijgen: is snel, heeft een actie, heeft lef, kan binnendoor en buitenom, heeft een goede trap. Vergelijk dat met Ivanusec: traag en log, angstig, kan niet passeren, heeft wel een goed schot maar thats it. En ja Sauer heeft een habbekrats gekost en Ivanusec dik 8 miljoen, maar Sauer vertegenwoordigt met zijn potentie een veel hogere transferwaarde en bovendien dient voor een basisplaats kwaliteit te prevaleren boven marktwaarde.

Verder op de andere kant Geert Wilders opstellen: domineert op de rechter flank.

Stengs is een slome slungel en daardoor ongeschikt voor rechtsbuiten: mist explosiviteit, lekker op 10 zetten en Santi en Sauer wegsteken.

11-12-2023 09:55

Jaweljoh +26045

Stengs heeft z’n beste pot op rechts gespeeld tegen Atletico, dus dat is wel een beetje kort door de bocht. Verder wel eens met je Sauer analyse

11-12-2023 09:58

Spijksupporter +6646

Klopt wel maar op 10 laat Stengs anderen beter renderen.
Santi heeft meer steun en Timber kan vaker opkomen.
Zelf komt hij dan ook meer in scoringspositie waardoor Santi meer ruimte krijgt.

11-12-2023 10:18

breejedurp +3010

Geert Wilders rechts opstellen?

11-12-2023 10:04

hulst24 +4316

Helemaal langs de zijlijn (extreem rechts)

11-12-2023 22:12

Michael.D +2678

Ik zou zeggen ivanusec op 10.. sauer dan uiteraard automatisch op links en stengs dan op rechts of onze Braziliaanse vriend

11-12-2023 10:17

Jaweljoh +26045

Waarom niet Luka op 10, Stengs op rechts en Leo op links

11-12-2023 09:52

Jaweljoh +26045

Ivanusec mist echt snelheid en een explosieve dribbel, die zou op tien wellicht ook niet misstaan. Maar moet wel meer werk ethiek erin leggen en meters maken

11-12-2023 09:53

huissie79 +20207

Mijn idee. Ivanusec is veel meer middenvelder dan linksbuiten.
Nadeel van stengs op rb is dat je met een rb als geertruida helemaal geen diepgang meer hebt op rechts.
Sauer kan links, maar ik zou toch paixao het vertrouwen geven en sauer vaste invaller.

11-12-2023 09:55

oelypessy +358

Ik dacht precies hetzelfde.

Sauer Gimenez Stengs

Ivanusec

Timber Wieffer

Hartman Hancko Beelen Geertruida

11-12-2023 10:01

demtah +1099

Stengs op rechts vind ik echt vreselijk. Hij loopt vanaf daar alleen maar de zestien in ipv aanspeelbaar te zijn.

11-12-2023 10:12

BlankeVla +7977

Luka moet fit worden. Loopt nog met een zak aardappelen op z'n rug.

11-12-2023 09:51

Zhebas +893

Precies. Hij kan echt wel voetballen.

11-12-2023 10:40

Michel.V +4752

Tuurlijk is een speler met dreiging en techniek,

11-12-2023 09:48

knoepert +77480

Het wordt tijd dat Nieuwkoop er weer inkomt. Zijn voorzetten waren wel op waarde te schatten

11-12-2023 09:41

FRalways +3836

Heerlijk, sarcasme op de maandagochtend

11-12-2023 09:50

terry_sterrenburg +284

Waarom altijd buitenspelers die naar binnen moeten trekken. Je haalt heel de snelheid zo uit de aanval. Onze super spits heb de laatste wedstrijd 2 bruikbare ballen gehad van de vlanken. Waarvan 1 gescoord. Hoe makkelijk kan het zijn om Sauer op links te laten starten en Ivanosec een x op rechts te beginnen. Stengs gewoon op 10 houden

11-12-2023 09:40

FRNelom +3697

Jammer dat Paixio niet erg in vorm is maar dat kan na de winterstop zo weer anders zijn

11-12-2023 09:33

FRSieb +90099

ja lekker open deuren intrappen fan van Krabbendam zeker

11-12-2023 09:35

Kritisch +22325

En toch was het vorig seizoen niet veel beter, toen was het ook een afwisseling van Idrissi/Paixao en Jahanbaksh/Dilrosun/Szymanski.
Ook toen stak er niemand met kop en schouders bovenuit.

Maar vorig seizoen had je wel Pedersen die over de flanken raasde en een goede klik had met de buitenspelers. Hartman idem, ook die kon vorig nog wel eens verrassen in aanvallend opzicht.

Wat je vooral mist is dus Pedersen en een Hartman in de vorm van vorig seizoen.

Iedereen steekt de loftrompet over Geertruida maar behalve dat die iedere wedstrijd wel een of meerdere “zwakte momentjes” heeft kan hij op rechtsback niet tippen aan Pedersen.
Het is een cruciale fout geweest van Slot om Pedersen naar de uitgang te loodsen.
Pedersen werd vaak bekritiseerd maar nu hij er niet meer is merk je toch wat je mist …

11-12-2023 09:24

hoekieuitzoekie +21750

Je mist niemand, zeker Pedersen niet. Het is een tactische keuze. Hartman mag de laatste periode niet meer mee opkomen zoals hij vroeger deed. Pedersen is hetzelfde als Nieuwkoop, als je die de opdracht geeft om vooral achter de bal te blijven dan heb je er een bijzonder matige back aan.

Geertruida speelt klote maar voegt als back natuurlijk veel meer toe. Enige wat hij moet veranderen is dat hij ook eens aan de buitenkant blijft in wedstrijden als donderdag, want dan is het aan de binnenkant al druk genoeg.

Zodra Slot gewoon weer gaat aanvallen zoals we "vroeger" deden, dan gaat de linksbuiten ook weer renderen. Het is een beetje lastig voetballen als je tegen 10 man speelt die in hun eigen 16 staan, en je hebt geen back dit gaten voor je trekt.

11-12-2023 09:27

Kings010 +7723

Eens Pedersen en zelfs Idrissi worden echt wel gemist. Ik zal Pedersen gewoon terug halen in de winter speelt daar helemaal niet.

11-12-2023 09:32

14mei17 +3540

Hoe bedoel je “zelfs Idrissi”? Dat was één van onze beste spelers!

11-12-2023 09:45

onno +16193

Zeker onze beste buitenspeler.

11-12-2023 10:04

Kings010 +7723

Ondat Idissi hier altijd zo slecht werd neergezet terwijl daar de meeste dreiging vanaf kwam. In het begin van het seizoen zeker niet maar toen hij eenmaal wedstrijdritme kreeg was hij iedere week bepalend. Ik had graag gezien dat hij transfervrij werd overgenomen dan maar geen Minteh huren. Maarja helaas.

11-12-2023 10:17

Brandonnfk +11948

minteh was er al en toen kwam de kans voorbij idrissi te halen en ze deden het niet. vond dat ook al achterlijk hij had immers zelf wel gewild.
En pederson terughalen lijk me gewoon moeten kunnen toch hij is verhuurd maar wel met optie tot koop ofzo

11-12-2023 11:30

Gers +13083

Ik las: Idrissie wilde Immers

11-12-2023 11:48

Kings010 +7723

Klopt maar komt daar amper aan spelen toe dus ik denk dat het wel een mogelijkheid is. Gaat alleen niet gebeuren ben ik bang omdat nieuwkoop er is.

11-12-2023 12:20

superschwanz_zerodix +1889

Helemaal eens over Pedersen: zeer onderschat, was gewoon een fenomeen. Nieuwkoop is een ramp en Geert een CV-er.

Verder is het ons helaas niet gelukt iemand te halen van het niveau van Idrissi, laat staan iemand die beter dan Idrissi is; dat is dan toch wel erg zwak scoutingswerk.

11-12-2023 09:35

Rusa01 +1124

Toe maar een fenomeen. In wat?

11-12-2023 09:55

superschwanz_zerodix +1889

In het nemen van een ava

11-12-2023 19:01

Rusa01 +1124

Sommige spelers worden slechter gemaakt als ze weg zijn. Pedersen is een voorbeeld van een speler die beter gemaakt wordt. Gast heeft vorig jaar in alle wedstrijden bij elkaar 1 goal (AZ, zondagsschot) en 2 assist gehad. Nou nou wat missen we hem. Wel missen we alle momenten dat hij een voorzet had kunnen geven maar hem uiteindelijk terug kapte en achteruit speelde. Als kiespijn ja.

11-12-2023 09:54

Brandonnfk +11948

het is ook een verdediger geen aanvaller he.
hij was de betere optie als nieuwkoop.
Je had pedersen moeten houden nieuwkoop als 2de optie en indien er gekke dingen gebeuren had je geertje nog.

11-12-2023 11:32

Gers +13083

Nieuwkoop zal vermoedelijk geen betere stats gaan laten zien. En voorlopig vallen zn blessures uit onbezuide acties op

11-12-2023 11:51

LM +7765

Wat een gelul weer.

Hartman is prima in vorm en levert voldoende aanvallende impulsen en goede voorzetten. Jij vond Hartman niet eens wat en Lopez heel goed.

Pedersen maakte veel goed met zijn snelheid en had veel loopvermogen, maar gaf nauwelijks een assist of een goal. Geertruida is vee doelgerichter en zelfs Nieuwkoop in die paar wedstrijden.

13-12-2023 13:31

PabloOno1908 +137231

Verhuizen scharminkels!

11-12-2023 09:23

ZoonVanDeMelkboer +67374

Ja verhuizen, zelf weten.

11-12-2023 09:21

Dezwartetulp +77515

Sauer links, Ivanusec rechts

Opgelost!

11-12-2023 09:21

Ox_Rotterdam +122548

3412

Bijlow
Geertruida - Trauner - Hancko
Minteh - Wieffer - Timber - Hartman
Stengs
Gimenez - Ueda

Groetjes van ZwarteTulp

11-12-2023 09:17

FRSieb +90099

gerapporteerd natuurlijk

11-12-2023 09:17

Ox_Rotterdam +122548

Ja uiteraard

11-12-2023 09:18

Dezwartetulp +77515

Prima dat je dit namens mij plaatst. DeZwarteTulp is niet 1 persoon, het is een movement.

11-12-2023 09:22

Ox_Rotterdam +122548

Excuus voor mijn onwetendheid

11-12-2023 09:24

zandnegert +1576

Schizofreen dus?

11-12-2023 10:03

marcfr12 +2972

Ik mis Beelen op het middenveld.

11-12-2023 10:59

PabloOno1908 +137231

Kut zooi nies net heel m’n beeldscherm onder !

11-12-2023 09:16

FRSieb +90099

Als het systeem niet werkt met de huidige buitenspelers dan mot je wat anders verzinnen Arne

11-12-2023 09:15

FRSieb +90099

ja hij leest dit

11-12-2023 09:16

ZoonVanDeMelkboer +67374

Met je kale hoofd. Mogge.

11-12-2023 09:16

FRSieb +90099

mogge vato ouwe uierplukkert

11-12-2023 09:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties