"Dat lukt bij Pedersen niet en bij Geertruida wel"

"Dat lukt bij Pedersen niet en bij Geertruida wel"

Met de terugkeer van Gernot Trauner komt Arne Slot voor een luxeprobleem te staan in zijn defensie. Toch lijkt dat 'probleem' zich vanzelf op te lossen, stellen de mannen van RTV Rijnmond. Tegen FC Volendam zagen zij Marcus Pedersen namelijk als een van de dissonanten, terwijl Lutsharel Geertruida na rust liet zien ook op rechtsback nog altijd uitstekend uit de voeten te kunnen.

"Pedersen was wel weer heel bedrijvig en vaak voorin te vinden, maar het probleem blijft dat er echt nul rendement bij zit", begon Dennis van Eersel in de podcast van zijn werkgever over de in de rust gewisselde rechtsback. "Ook niet als hij een voorzet geeft. Hij duikt daar op, het is goed dat hij daar komt en hij heeft de longinhoud om weer terug te gaan. Maar de laatste pass voorin, daar ontbreekt het steeds aan. Dat sterkt er mij nog meer in dat, als Trauner straks weer klaar is voor een basisplaats, Geertruida op de plek van Pedersen gaat staan."

Geertruida als rechtsback
Collega Dennis Kranenburg wees erop dat het 'opmerkelijk' was dat juist nu de verdediging van Feyenoord een slechte wedstrijd speelde, terwijl daar sinds het wegvallen van Trauner eerder amper problemen zijn ontstaan. "Eigenlijk is dat juist het blok van Feyenoord waar het allemaal zo goed staat. Ik ben het met je eens dat als Trauner weer helemaal fit is, Geertruida naar de rechterkant gaat. Daar vond ik hem trouwens een enorme goede indruk maken. Hij was goed in de duels, hield het overzicht, had goede passing. Hij gaf ook nog een assist en was ook bij een andere aanval nog goed betrokken."

"Daar zie je ook wel aan dat Geertruida in zijn tijd met Slot enorme stappen in zijn ontwikkeling heeft gemaakt", concludeerde Kranenburg. "Hij doet het ontzettend goed als centrale verdediger, maar vandaag ook aan de rechterkant. Daar wordt toch wel iets anders van je gevraagd, omdat je opeens veel meer betrokken wordt bij aanvallen over rechts. Dan zie je dat dat bij Pedersen niet lukt en bij Geertruida wel. Dat verschil gaat er uiteindelijk mede voor zorgen dat Slot kiest voor Geertruida op rechts: omdat hij in de opbouw beter is en meer oog heeft voor de ploeggenoten die met hem meelopen."

Moet Trauner terugkeren in de basiself ten koste van Pedersen?
Lees meer over
Lutsharel Geertruida Marcus Holmgren Pedersen
Plaats reactie
666

SterkerDoorStrijd27 +1005

Hij had 2 assists op z'n naam kunnen hebben als zn medespelers scherper waren

14-03-2023 17:09

GerbMeister +18

Wat een onzin, Geertruida rendeert beter centraal en Pedersen moet je niet alleen aanvallend afrekenen, maar is verdedigend geweldig door alle gaten die hij dicht loopt. Aangezien je geen geweldige flankspelers hebt, kun je ook met 5 verdedigers spelen met aanvallende accenten. Dan kun je kun je Hancko, Trauner en Geertruida opstellen. Zou als Slot zijnde daar serieus over nadenken, zodat je niet continue de boel moet repareren na een achterstand.

14-03-2023 11:05

1908forever +18252

Ik vind Pedersen een goede verdediger.
Maar zijn voorzetten zijn vaak erg slecht en ook het geven van een pass zie ik hem vaak domme fouten maken.
Zelfs een pass over een meter of 10 gaat regelmatig fout.
Wat dat betreft is hij eigenlijk maar een middelmatige speler.
Goed om in te vallen maar niet goed genoeg voor een basisplek in Feyenoord 1.

14-03-2023 01:13

EIJK1969 +4282

Alleen Wijndal gaat gek worden. Longinhoud paard Pedersen. Da houdt Wijndal (ook weinig ritme) niet vol !!

14-03-2023 10:29

EIJK1969 +4282

Compliment voor Pedersen. Gaat altijd voor 150%. Altijd rekening met hem houden. Ook als ie minder speelt

14-03-2023 10:30

Liser +19870

Pedersen is dit seizoen al meerdere keren belangrijk geweest en gaat zijn minuten nog wel maken, maar de komende twee wedstrijden met Trauner en Geert starten

13-03-2023 23:24

Don.C +5358

De vraag had beter kunnen zijn:

O moet Pedersen van voetbal af?
O zit Pedersen in een verkeerd lichaam?
O zou Pedersen vandaag weggewaaid zijn?

13-03-2023 20:10

Capoeira +466

En Welofnieteenleuter nooit te nimmer meer opstellen

13-03-2023 19:49

Mr-T +1995

Die valt me wel echt tegen. Bij Willem2 toch een aardige keeper. Maar het lijkt wel of elk schot op goal een doelpunt is bij hem

13-03-2023 20:24

Capoeira +466

Trauner is je beste speler dus sowieso opstellen en de rest eromheen neerzetten.

13-03-2023 19:49

CLAM +1725

Zou dan graag van de heren analisten horen wie er wel een goede voorzet, corner of vrije trap kan nemen. Denk dat als 20% redelijk geslaagd is het veel is.

13-03-2023 19:16

dickievoormekaar +5713

Het viel me wel op dat pedersen vreselijk snel terug is als een bal wordt verloren op het middenveld of in de aanval.
Dat is een sterk punt van Marcus.

13-03-2023 18:25

roodwitgekleurd +1353

Dat geven van een goede voorzet is Pedersen z’n grootste probleem. Als hij dat zou kunnen is hij echt minimaal 15mil waard. Hij is snel, kan daardoor vaak counters van tegenstanders neutraliseren ( dat loopvermogen heeft Geertruida dan weer niet) daarin is hij wel bruikbaar voor dit Feyenoord. Zou het gewoon afwisselen zoals voorin met Gimenez en Danilo // Szymanski en Bullaude. Dat je af en toe schuift met Geertruida-+ Pedersen of Trauner + Pedersen of Trauner + Geertruida. Maar dat zie ik Slot ook zeer zeker doen. Deed hij overigens altijd al.

13-03-2023 17:57

HuuV +6244

Meest solide verdediging in verdedigend en aanvallend opzicht op dit moment is Hartman Hancko Trauner Geertruida.
Liefst met Bijlow uiteraard.

13-03-2023 17:53

Theo.G +262

Idrissi, Dilrosun en Danilo zijn echt de zwakste vergeleken met hun is Pedersen een stuk beter ben het er wel mee eens dat het rendement beter moet . Voorzetten zijn onder peil. Hoewel geen veldspeler Wellenreuther de minste van allemaal ieder schot op doel is raak.

13-03-2023 17:50

RonNeil +4939

Dilrosun gisteren egg barbaars slecht

13-03-2023 18:17

svanw84 +11070

Het ziet er allemaal aardig uit wat Pedersen doet. Maar het is eigenlijk gewoon een gemotiveerd dravertje met weinig rendement.

13-03-2023 17:35

eeuwigtrouw +3937

Waaronder wordt van Geertruide nu eindelijk verlengd,dikke letters graag.

13-03-2023 17:22

teauvenoir +78128

Pedersen hele goede rechtsback met unieke kwaliteiten. Dennis van Eersel derderangs verslaggever zonder kijk op het spelletje.

13-03-2023 17:08

Rob.v95 +3665

Gelukkig hebben we opties... Pedersen heeft prima gepresteerd toen we hem echt nodig hadden.. ideale backup, aanvulling in onze selectie. We hebben iedereen nodig..

13-03-2023 16:39

roel_velema +138

Iedereen een dikke lading aan negativiteit over Pedersen. Ik stel voor om het te hebben over Idrissi en dilrosun . Mijn grootste frustraties

13-03-2023 15:54

danny-p +16572

100% mee eens.
Pedersen word vaak onderschat, al speelde hij gisteren kut

13-03-2023 15:57

roel_velema +138

Absoluut, maar iedereen was zwak . De invallers en centrale verdedigers speelden prima

13-03-2023 15:59

Steefries +19

Gelukkig nog iemand die er ook zo over denkt

13-03-2023 16:13

1908_Paul_12 +736

En ik erger me er heel erg aan dat Danilo bijna geen enkel duel weet te winnen lijkt alsof hij niet zn best doet in duels

13-03-2023 16:27

roel_velema +138

Klopt , Danilo begon goed het seizoen maar valt me wel tegen laatste weken. Maar bij dilrosun schaam ik me de ogen uit men kop.

15-03-2023 23:33

gravencityfr1908 +3724

Je speelde de eerste helft met 9 man

13-03-2023 22:20

mellie +7538

Maar ook echt 0,0 rendement he. Echt verschrikkelijk. Zelf een balletje op de 5m leggen lukt hem niet

13-03-2023 15:48

FR1987 +2018

Volledig met je eens, maar nou moet ik zeggen dat de ballen van malacia in het begin ook drama waren, kwam pas later wat meer overzicht en rust

13-03-2023 17:06

mellie +7538

Dus nog de tijd geven

13-03-2023 17:24

Rob.S +156

Ik heb meer vertrouwen in Pedersen als in dat troepje van Rijnmond. Ook de Heer van Eersel is slecht. Echt een Sparta Piet zoals iedereen bij Rijnmond.

13-03-2023 15:06

Willem10 +11981

Vraag me af hoeveel Engelse clubs over hebben voor Geert, na een jaar aanvallers slopen in de CL.

13-03-2023 15:02

roel_velema +138

Niks want na volgend seizoen vertrekt hij transfervrij. Of hij moet bij tekenen.

13-03-2023 15:49

FeyenoordNomad +2837

Donderdag gewoon weer met Trauner in het centrum, Geert op rechts spelen en met 4-0 winnen!

13-03-2023 14:49

ph4ge +1874

In principe is de sterkste verdediging die met Trauner in het midden en Geertruida op rechts, maar er zal genoeg gerouleerd moeten worden omdat het programma zwaar is en niet iedere tegenstander even sterk.

13-03-2023 14:46

Reinaldo16 +20924

The General moet altijd spelen.

13-03-2023 14:45

ElPanzeFr +21355

Lijkt mij een intens logische stap. Trauner is gewoon pure kwaliteit en die tandem met Geertruida liep/loopt goed. Pedersen doet erg zijn best maar is aanvallend vaak onmachtig en is daardoor soms ook verdedigend te laat

13-03-2023 14:43

matsko +37884

Pedersen komt er wel, komt van de Noorse competitie is best een grote stap naar de kampioen van nl

13-03-2023 14:38

Kevinmartens87 +1745

Voor de meeste wedstrijden is het waarschijnlijk het best om met Trauner en Geert te spelen. Maar juist tegen Ajax is het volgens mij juist wel lekker als het spel breed gehouden wordt en die verschrikkelijke Bergwijn telkens moet kiezen of die achter Pedersen aan rent of niet....

13-03-2023 14:37

Technicus +18711

Juist andersom. Trauner kan goed spelen op tadic en Geertruida op Bergwijn. Bij Pedersen houd ik m’n hart vast.

13-03-2023 14:43

HanskooBV +31653

Pedersen speelde best aardig een maandje terug maar de laatste wedstrijden is hij weer 1van de mindere. Laat Trauner aub spelen tegen 020 met Geertruida op rechtsback.

13-03-2023 14:16

Eric de Groot +1

wat is daar de toegvoegde waarde van ,het nadeel van gert is dat hij altijd naar binnen trekt en zo het spel kleiner maakt . Dat is niet best tegen die Neuzen.

13-03-2023 14:24

roel_velema +138

Nee juist niet , de goals die we tegen krijgen zijn geen fouten van Pedersen. Pedersen brengt snelheid in het spel , maar dan moet slot hem daar wel voor gebruiken.

13-03-2023 15:55

010robson +2635

Dat is toch geen vraag maar een vaststaand feit.

13-03-2023 14:10

Gerdekaleklets +10950

Nou, dat is me een spannende poll. Misschien voor de volgende keer: Wie vinden jullie een betere trainer: Arne Slot of Dick Advocaat?

13-03-2023 13:55

jack98 +46945

Marcus heeft zich sterk ontwikkeld: hij is verdedigend stabiel, snel, technisch en tactisch goed.

Het enige jammere is dat hij geen goede voorzet in huis heeft waardoor hij qua effectiviteit voorin te weinig brengt.

Afhankelijk van de voorhoede spelers, tegenstander en eigen tactiek, is het begrijpelijk dat Slot soms kiest voor Geertruida en soms Pedersen als rechtsback.

13-03-2023 13:53

brockie +109466

'Marcus heeft zich sterk ontwikkeld'

Nou verkopen in de zomer dus

13-03-2023 13:56

Tony.H +40

Iedere tegenaanval gaat erin, zelfs geen kansen gaan erin… Trauner erin en Luts weer backen… vindt hij vast niet leuk, maar dat moet

13-03-2023 13:49

Dennis010 +1552

Ik kom steeds maar tegen dat de voorzetten van Pedersen eens aan moeten komen, maar dan moet hij eerst eens voorzetten gaan geven. Het is iedere keer weer achteruit, ook als hij ruimte zat heeft om een bal voor te gooien. Ik ben voor Geertruida RB en Pedersen LB (links op de bank)

13-03-2023 13:36

No-one-likes-us +11155

Nou de stemming is wel duidelijk

13-03-2023 13:34

realistisch1953 +14138

Natuurlijk moet Geertruida op de rechtsback positie worden opgesteld en Trauner rechts centraal. Op de inzet van Pedersen is helemaal niets aan te merken en een keer een slechte voorzet geven is ook niet zo'n probleem maar dat er geen enkele voorzet goed aan komt is wel een probleem. Pedersen is geen miskoop maar ook niet meer dan een goed alternatief als rechtsback.

13-03-2023 13:31

S.A.F +5581

Dit roep ik al weken. Weg met Pedersen, leuk voor de bank. Trauner is daarnaast één van onze beste spelers, dus rap hem er weer in en Geertruida back.

13-03-2023 13:13

aartinho +34752

De poll-resultaten zijn close zo te zien

13-03-2023 13:08

RoodWitMaastricht +9978

Nee joh, je kijkt niet goed: 94% wil Trauner….. 😎

13-03-2023 13:22

ab_duinhouwer +38

Laat Geertruida volgende week tegen Ajax op de rechtsback plaats maar aantonen dat hij het kan. Ik vind Geertruida aardige speler, maar maakt van 1 of 2 onnodige fouten in de verdediging waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan. Hij kan verschrikkelijk nonchalant spelen.

13-03-2023 13:06

mrp_hlm +2781

Ab, ik weet niet hoe jij kijken, maar als er een is die verdedigend foutloos achterin is, dan is het Geertruida wel. Die geeft niks weg.

13-03-2023 13:19

hulst24 +4240

Misschien moet je ee s een hele wedstrijd kijken i.p.v. alleen de samenvatting.

13-03-2023 14:17

mrp_hlm +2781

Echt he, reageer dan niet. Gelukkig hoef ik jou voor de rest niet te kennen. Succes met het verdere verloop van je leven. Doei, doei!

13-03-2023 14:19

arjen_hoogendoorn +228

Lijkt me bij deze besloten met een mooie meerderheid

13-03-2023 13:00

Echte_Fan +24659

Pedersen is goud waard met zijn snelheid. Helaas moeten zijn voorzetten stukken beter. Heel af en toe komt er één op zijn plek, maar rendement is veel te laag.

13-03-2023 12:57

brockie +109466

Gaf toch een paar keer de bal voor alleen loopt er dan weer niemand tegen aan omdat ze ontbraken in de 16.

13-03-2023 13:57

hulst24 +4240

Dat dus brockie , hij trekt de bal terug op de penaltystip (zoals iedereen leert in de jeugd al ) maar daar is dan niemand om in te schieten.

13-03-2023 14:21

Echte_Fan +24659

Dat komt natuurlijk omdat hij veel sneller is.

13-03-2023 14:23

Edwinvz +1143

Ik vind Pedersen wel echt beter geworden. Verdedigend stabiel geworden en handiger met de bal aan zijn voet. En hij voegt snelheid en diepgang toe in het aanvalsspel. Het zal nooit mijn favoriete speler worden, maar ik vind hem echt heel bruikbaar geworden!
Alleen is Geertruida gewoon echt gruwelijk goed. Die kan echt in de top gaan spelen als hij zo doorgaat. En zal ik ook als eerste op het wedstrijdformulier zetten als trainer zijnde. Het is een klasbak die gewoon altijd levert!

13-03-2023 12:47

harryvos +1530

Jammer dat hij zo weinig rendement uit zijn voorzetten haalt.

13-03-2023 12:55

mrp_hlm +2781

0 rendement!

13-03-2023 13:20

Rotterdammer +11230

Na zijn ziekte is het helemaal niks meer. Tegen Psv beste man op het veld

13-03-2023 12:58

jjjjjj +5201

Wat dachten jullie van 4-4-2 a.s. zondag? Met Kökcu, Wieffer, Szymanski en Bullaude op t middenveld. Gimenez en Paixao met zijn snelheid voorin met Bullaude of Szymanski die kunnen bijsluiten?

13-03-2023 12:46

aartinho +34752

Ofir "de zionist van zuid" Marciano in de spits

13-03-2023 13:11

beppie172 +65799

Je moet hun zwakste linie juist onder druk zetten, en dat is de verdediging. Gewoon 433 dus.

13-03-2023 13:11

OpaPiet +547

Verlengen. !

13-03-2023 12:46

Gesse +6836

Geertruida is gewoon echt een van de beste verdedigers van Nederland. Met name in de opbouw cruciaal. Altijd naar voren willen inspelen net als Trauner. Verlengen dat contract!

13-03-2023 12:39

Rotterdammer +11230

Momenteel gewoon de beste heeft alles die jonge

13-03-2023 13:00

Geo +3013

Hij legt er wel 1 perfect op Giminez gister.

13-03-2023 12:32

beppie172 +65799

Pedersen en Luts gaven Santi allebei een kans met een voorzet. In de eerste helft schoot ie m over, in 2e helft ging ie erin.

13-03-2023 13:12

DeEijk +92131

Zeker in die betonbak beginnen met Geert als rechtsachter. Meer vertrouwen in een goede afloop dan met Pedersen

13-03-2023 12:09

Edwinvz +1143

Jij hebt er verstand van! Dat is het beste inderdaad

13-03-2023 12:48

Tapiaz +28541

Het grote pluspunt van Geert t.o.v. Pedersen is naar mijn idee ook wel, dat als Geert in het vijandelijke strafschopgebied arriveert, er ook daadwerkelijk iets gebeurt. Dat zag je overduidelijk bij die eerste goal: zo van: nu is het genoeg geweest en ga ik mij er zelf even mee bemoeien!

Ik ben een fan van Pedersen, maar zijn voortzetting rondom de vijandelijke zestien is dramatisch. Als die jongen dat sterk gaat verbeteren is het een Europese topper hoor! Maar na anderhalf jaar zie ik nog steeds weinig verbetering helaas....

13-03-2023 12:02

demolenaar +18599

Europese topper zie ik hem niet worden, heeft echt beperkte kwaliteiten, kan wel goed rennen maar dat kunnen er wel meer

13-03-2023 12:13

jjjjjj +5201

Weet niet hoe jullie er over denken kameraden, maar zouden jullie Bullaude niet eens een keer vanaf de aftrap willen zien. Hij kan me tot nu toe erg bekoren.

13-03-2023 11:49

thom01012 +14673

Opzich wel, maar nu Szymanski terug heeft hij in mijn ogen nog wel een streepje voor. Bullaude in ieder geval de eerste optie achter Szymanski, nooit meer dilrosun op 10.

13-03-2023 11:59

jimdundeegaming +2155

Dilrosun en idrissi. Nooit meer opstellen

13-03-2023 12:02

Edwinvz +1143

Ze zijn zullen allebei nog nodig zijn dit jaar.

13-03-2023 12:41

beppie172 +65799

Idrissi was de enige waar de eerste helft dreiging vandaan kwam. Slot ziet dat ook en laat m ook altijd staan als er nog wat gecreëerd moet worden.

13-03-2023 13:15

Tistogwa +50573

Slot gaat de komende wedstrijden gewoon door met zijn plan. Waarbij hij in de 2e helft verse gelijkwaardige spelers brengt die net weer andere kwaliteiten meebrengen.
Vermoeide tegenstanders zijn daardoor in het nadeel.
Wissels dus niet omdat het niet loopt maar als onderdeel van een vooraf bepaald strijdplan.
Pedersen zal daarom zeker de komende 2 wedstrijden nog wel blijven starten.

13-03-2023 11:45

tdetank +11791

Waarom toch altijd zo zeiken op Pedersen. Die jongen zorgt met zijn dynamiek voor een extra wapen. Dat de directe effectiviteit beter kan doet daar niets aan af.

13-03-2023 11:42

FR-liefhebber +422

Wat heb ik aan dynamiek als er nooit een bal aankomt?? Dat heet voetbal, het is geen hardloopclub! Dus hoezo zeiken?? Gewoon de realiteit...

13-03-2023 11:45

010_SOUTH +4943

Pedersen had in de 1e helft een assist kunnen hebben als Gimenez iets rustiger aan de bal was op de penaltystip

13-03-2023 11:51

Lijnbaan1908 +4

Juist, dit was een misser van Gimenez, Pedersen deed alles goed in die actie. Als die goal wel was gevallen stond iedereen weer gek te kijken dat Pedersen er uit werd gehaald.

13-03-2023 12:07

demolenaar +18599

Dynamiek? Snelheid en uitboudingsvermogen zou ik toch echt iets anders noemen

13-03-2023 12:14

Rotterdammer +11230

Uiteindelijk draait alles om rendement zeker in de top.

13-03-2023 13:02

demolenaar +18599

klopt, laat hij dat nou net niet hebben jammer genoeg

13-03-2023 14:38

Wisselspeler +7795

Niemand vermeldt ook dat hij ook nog even midden achter een bal weghaalt. Zie je Geertruida toch niet doen..

13-03-2023 13:42

Technicus +18711

Hoezo niet?

13-03-2023 14:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties