''Dat zijn de volgende stappen die Feyenoord moet gaan maken'''

''Dat zijn de volgende stappen die Feyenoord moet gaan maken'''

Emile Schelvis was aandachtig toeschouwer bij de wedstrijd van Feyenoord tegen Sparta Rotterdam op het Kasteel. De sportjournalist was na afloop te gast bij Radio Rijnmond om de wedstrijd te analyseren en kwam ook terug op zijn uitspraken van afgelopen vrijdag. Schelvis noemde het goed nieuws dat Feyenoord zo goed als zeker geen ja kan zeggen op de plannen van het nieuwe stadion en dat het nu tijd gaat worden om door te pakken in de organisatie van de club.

''Ik heb daar heel veel reacties over gehad.'', begint Schelvis. ''Heel veel mensen zijn het met mij eens dat Feyenoord een omslag nodig heeft in het bestuur. Er moet een structuur worden gemaakt om alle voorwaarden te creëren van een topclub. Dan willen investeerders er echt wel in gaan stappen, dat weet ik zeker: dat mensen echt beleid kunnen maken, niet dat Ivo Opstelten er een vastgoedproject doorheen probeert te drukken met een nieuw stadion als centraal punt en niet dat mensen als Pim Blokland het technische beleid willen gaan bepalen. Als er echt weer vakmensen op de goede plekken komen, dan heeft Feyenoord de kans om weer een topclub te worden.''

''Dan staan de investeerders echt klaar'', vervolgt de journalist. ''Dat zijn de volgende stappen die Feyenoord nu echt moet gaan maken. Rijnmond had afgelopen vrijdag een geweldige uitzending waar alle nuances inzaten. Feyenoord gaat stoppen met het idee van het stadion. Dat is geweldig nieuws en een grote opluchting voor iedereen die iets weet van wat Feyenoord financieel herbergt en van wat Feyenoord op dit moment mankeert. Nu kunnen ze stappen gaan maken. Gelukkig begin je op het veld langzamerhand de contouren te zien.''

''Iedereen werd gek''
Feyenoord draait door de overwinning op Sparta bovenin mee in de Eredivisie. Schelvis zag bij de ploeg van trainer Arne Slot veel loskomen na het winnende doelpunt. ''Dat is altijd mooi met de derby. De supporters zitten allemaal dwars door elkaar heen. Ik volgde met name de vreugde van de Feyenoord-spelers. Ik vond het prachtig hoe alles van de bank afkwam en iedereen daar gek werd. Ik had ook de indruk dat Mario Been lichtelijk omhoog sprong, die zat naast mij. Er waren veel Feyenoorders aanwezig. Bert van Marwijk, Jorien van den Herik en de kleinzoon van Ernst Happel waren hier. Dat vond ik heel bijzonder, het doet een beetje terugkijken en verlangen naar hoe het ooit was in de jaren zeventig.''

''Het was misschien wel een van de allerslechtste derby's ooit. Feyenoord bracht voetballend veel te weinig om te overtuigen. Alleen: dan gaat het er dus om of je nog gelooft in dat ene moment'', oordeelt Schelvis. Bij Feyenoord was een invaller uiteindelijk enorm belangrijk. ''Dessers verprutste tegen RKC alles en nu kreeg hij een kans en maakte het goed. De twee punten die hij eigenlijk zelf heeft verspeeld tegen RKC In De Kuip heeft hij vandaag eigenlijk weer opgehaald. Dat is voor die jongen, want het is een leuke gozer, hartstikke mooi.''

Jahanbakhsh en Til speelden matig
Bij Feyenoord vielen er twee spelers door de mand. ''Heb jij Guus Til gezien? Alireza heb ik de eerste helft nog gezien, de tweede helft was hij ook onzichtbaar. Natuurlijk had Sparta de gehele opstelling en tactiek afgestemd op Feyenoord. Dat mag ook wel als je weet dat je minder bent. Til hebben ze het voetballen onmogelijk gemaakt. Dan komen er andere elementen kijken en moet je met passie de duels aangaan. Je niet laten afbluffen en daar zie je nog wel een tekortkoming bij Feyenoord. Als het op strijd aankomt blijven er maar een paar over.''

Lees meer over
Cyriel Dessers
Plaats reactie
666

Tinmar-Eddug +34

Emile Schelvis? → NEEN, staat op de payroll van een renovatie adept die €50 miljoen in Feyenoord wilde steken om er €63miljoen aan te verdienen. Allemaal om een plan er door te pushen dat aantoonbaar niet kan. Nogmaals, Emile: NEEN. Feyenoord verdient zoveel beter dan een club van nostalgie en underperformance te zijn.

01-11-2021 11:58

npolm +92

Renovatie IS AL BEKEKEN! En niet rendabel genoeg gebleken. Waarom blijft iedereen trappen in dat riedeltje? Schelvis wordt betaald door Van Herk die lekker geld kan verdienen met zijn DMK-plan. Terwijl ondertussen op die manier de Kuip verkracht wordt.

01-11-2021 10:18

mout10051981 +4755

Gaat men nu eindelijk eens kijken of de Kuip gerenoveerd kan worden of gaat men dat plan weer negeren?

01-11-2021 09:13

FRlegend +17040

Zolang Schelvis betaald wordt om deze mening te hebben is het een farce als ‘objectieve’ journalist.

01-11-2021 04:49

p13t +23679

Zit nog effe de samenvatting te kijken, en ondanks het uitblijven van goals zie ik Jahanbakhsh toch al drie keer een essentiële kaats of potentiële voorassist geven, en twee grote kansen krijgen middels schoten op doel in de eerste helft. Ik vind hem niet slecht spelen. Soms ongelukkig wel, maar ik denk ook dat dat beeld versterkt wordt door het uitblijven van meer tastbare cijfers.

31-10-2021 23:32

De blonde pijl +2741

Dat laatste is waar, bij strijd zijn er een aantal niet. Dat gaat je opbreken.

31-10-2021 22:44

tdetank +11791

Allemaal gelul in de ruimte van Emile. Vandaag was vooral door Sparta een klote wedstrijd. En dan smaakt de verdiende overwinning extra zoet. Deze lijn gewoon rustig door trekken.

31-10-2021 22:24

giio_fr +668

Die hele discussie om het nieuwe stadion, laat de mensen die er mee bezig zijn hun ding doen. Beslissen of het op termijn inderdaad beter is voor feyenoord en er dan als legioen gewoon vrede mee hebben wat de uitkomst ook mag zijn. We moeten vooruit en niet blijven hangen..

31-10-2021 22:17

f-e-ij-e-n-o-o-r-d +11051

De volgende stap (1) moet zijn de structuur van de club veranderen. Een bestuur dat gecontroleerd wordt door een onafhankelijk rvc en weg met alle groepjes/ bv s die een belang/ zeggenschap willen. Stap 2 is dit jaar een knoop doorhakken met de bouw van een nieuw stadion. Krijg je niet voldoende geld uit het nieuwe stadion en zijn de risico’s te groot: stoppen en door naar het verbouwen van de huidige Kuip.
Stap 3 is stoppen met het zoeken naar een investeerder, die willen rendement voor eigen gewin. Met een goede bedrijfsvoering heb je die net als AZ en 020 helemaal niet nodig. Eigen broek ophouden.

Voor tips mag Feyenoord mij bellen ;)

31-10-2021 22:09

Tapiaz +28541

Maak je geen zorgen Emile, want het is zeker dat we die volgende stappen gaan maken, eindelijk!

31-10-2021 21:26

Armin +8952

Dat Feyenoord weer een topclub moet worden heeft deels te maken met investeerders en een nieuw stadion etc. Iedereen die hier tegenin gaat weet niet hoe het werkt.

Maar als ik de serie van Feyenoord zo bekijk dan zitten onze sterren tussen de middag een boterham met hagelslag te eten. Je kunt met je voedsel veel meer doen en dan ook meer power/energie krijgen. Overigens de wedstrijd bespreking in het Nederlands uitvoeren is ook geweldig slim met meer dan de helft die geen NL kan spreken.

31-10-2021 21:11

Marco van Zutphen +4524

Fok die investeerders.. als er een perfect moment was om in te stappen was het deze zomer.. laat ze nu maar zitten en investeer zelf. Oftewel laat je diamantjes beter worden, steek het geld in nieuwe jonge aankopen die ook weer meer geld waard worden en vul het aan met jeugd die je elftal ook beter maakt en veel geld kan opleveren op langer termijn.

31-10-2021 20:53

teauvenoir +78139

Ik wou net 300 miljoen overmaken, maar je hebt een punt. Ik doe het niet! Feyenoord kan het zelf wel met een beetje visie.

31-10-2021 21:12

Marco van Zutphen +4524

Maak dan maar 1% naar mij over :)

31-10-2021 21:12

WvH +15396

En naar mij dan die overgebleven 99%.

31-10-2021 23:26

Plaswijk +805

zonder geld valt er weinig te investeren

31-10-2021 21:28

Marco van Zutphen +4524

Dat kan je zelf creëeren:

“Oftewel laat je diamantjes beter worden, steek het geld in nieuwe jonge aankopen die ook weer meer geld waard worden en vul het aan met jeugd die je elftal ook beter maakt en veel geld kan opleveren op langer termijn”

31-10-2021 22:26

Guipelle +1791

De hele organisatie moet in eenzelfde structuur als een beursgenoteerd bedrijf. Al die eilandjes bij Feyenoord die hun eigen doel willen bereiken zal tot niets leiden. Alles moet in één belang zijn. Dat van Feyenoord!

31-10-2021 20:52

Jakkie +9162

Investeerders zouden niet nodig zijn als je de jeugdopleiding als absolute kernwaarde binnen de organisatie ziet. Doorstroming naar de A selectie moet vanzelfsprekend zijn. Dat is de weg naar kapitaal zo is gebleken. Investeerders gaan uiteindelijk alleen maar steeds meer de dienst uitmaken.

31-10-2021 20:32

frankyboy +6803

De wens om investeerders wordt alleen maar gevoed door zwak beleid. In Amsterdam en Alkmaar hoor je ze niet over investeerders.

31-10-2021 20:35

FRHD +81

In Amsterdam zijn ze beursgenoteerd en hebben ze 18,3 miljoen aandelen uitstaan, dus ze hebben juist heel veel investeerders.
Slechte vergelijking.

31-10-2021 21:17

De blonde pijl +2741

Bij elke opleiding vallen opgeleiden uit de boot. Bij welke organisatie dan ook!
Maar elk seizoen 2 jeugdspelers aansluiten bij A-sel. moet mogelijk zijn.
Daar moet je op kunnen rekenen!

31-10-2021 22:50

JDN1987 +22947

We hebben gewoon een grote rijke vent nodig . Zoals die engelse clubs hebben

31-10-2021 20:28

panache +7872

Nee geen speelbal van een of andere vage sjeik worden.

31-10-2021 20:29

Adrie De Bruijn +93

Haha zolang ze bij Feyenoord blijven denken dat het geweldig is wordt het nooit niks. Was gewoon bar en bar slecht. Zit totaal geen lijn in.

31-10-2021 20:17

RickFR010 +327

Hoe smaakte de azijn Adrie?

31-10-2021 20:18

panache +7872

Gelukkig bij Sparta wel.

31-10-2021 20:25

wesley85 +1741

Oprecht, wie zegt dat het geweldig is/was? Heb dat niemand horen zeggen! Je mag toch blij zijn met de winnende en de drie punten?

31-10-2021 20:28

Rijn.1 +2155

Wordt het nooit niks? Dan wordt het dus wel wat?

31-10-2021 20:47

JDN1987 +22947

Welke oud feyenoord spelers zijn qua hersens een beetje typetjes als een van der sar en overmars? Dat zijn oud voetballers en blijkbaar zakelijk ook goed

31-10-2021 20:15

RickFR010 +327

Mathijssen?

31-10-2021 20:19

you_never_walk_alone +8629

Dadelijk rvp en zelfs toornstra zou ik graag mee aan de top van feyenoord zien....

31-10-2021 20:20

JDN1987 +22947

Zou cruz willen?

31-10-2021 20:27

DutchVenitian +2306

BvM, Gullit, Koeman, Gio en dollar Dirkie?!

31-10-2021 21:14

JDN1987 +22947

Koeman en gio directeur

31-10-2021 21:26

MJ75 +4449

Het nieuwe stadion had er inmiddels al vijf jaar kunnen en moeten staan.
Een goed beleid is veel belangrijker dan investors.
Moest de wedstrijd zowaar grotendeels op de radio beluisteren en het leek alsof fc rijnmond inmiddels vooral uit Spartanen bestaat, met ruud v os voorop; hans v vliet wordt toch wel enorm gemist en al die spartanen die zogenaamd objectief commentaar op Feyenoord geven zouden een eigen zender moeten beginnen (of Feyenoord zou dat zelf moeten doen). Bizar toch dat Feyenoord vooral wordt gevolg door journalisten die niet voor Feyenoord zijn, net als die Krabby; zelfs in het AD moet je eerst drie blz ajax omslaan alvorens een stukje over Feyenoord te lezen is.

31-10-2021 20:14

toniroth +2835

Sinclair Bisschop deed de Feyenoord-kant. Die had jarenlang een seizoenkaart op S. Dennis van Eersel ook.

Het was een wedstrijd Rotterdam-Rotterdam. Rijnmond = Rotterdam. Beide kanten hadden één man voor de microfoon.

31-10-2021 20:19

MJ75 +4449

Sinclair gaf nog redelijk neutraal zijn mening; tijdens de derby is het nog wel OK dat Van Os verslag deed met zijn sparta-bril op; bedacht dat in vrijwel alle nabeschouwingen over Feyenoord r v os het hoogste woord heeft en begrijp nu beter waar dat geklaag vandaan komt. Van Eersel zou ook best wat positiever berichten de ether in mogen gooien over Feyenoord.

31-10-2021 20:24

panache +7872

Bisschop en van Eersel zijn echt pro Feyenoord. Schele van os is echt een junkie.

31-10-2021 20:27

De blonde pijl +2741

Elke voetbal journalist heeft een seizoenkaart van zijn regioprofclub!

31-10-2021 22:53

JDN1987 +22947

Ik heb de gkl en en van marwijk niet gezien het gebouw en was er echt tot de avond . Roy Makaay wel. En schelvis ook inderdaad . En die kale van rijnmond.. ook een spartaan…

31-10-2021 20:09

djahdjahcity +10689

De grote kale leider was er ook gewoon bij. Misschien wel omdat ie in gesprek is met de club over een functie als AD? Zou toch lachen zijn dat de directeur die medeverantwoordelijk was voor de UEFA Cup, ook de club weer gaat leiden tijdens de wederopstanding en opbouw van het Feyenoord voor de toekomst

31-10-2021 19:55

JDN1987 +22947

Ja maar hij die ook weg liep toen heel de club inelkaar pleurde en ook nog zijn geld terug wou. En aan het roer stond toen al die ramp aankopen werden gedaan waardoor we zo ver in shit kwamen dat het een wonder is dat we nog bestaan

31-10-2021 20:12

MJ75 +4449

Inderdaad; die man hoeft echt niet meer in het bestuur van Feyenoord te komen maar kan van zijn pensioen genieten. Het afgelopen jaar lijkt er meer vooruitgang geboekt dan in de veertig jaar ervoor met eindelijk een goede trainer, visie voor de jeugd en betere scouting.

31-10-2021 20:17

you_never_walk_alone +8629

Lever ik gelijk mijn sk weer in! Grootste wanbeleid ooit! Onder zijn hoede ging onze club haast de fles op!! Maar wss zat jij toen nog in de pampers en roep je maar wat.....

31-10-2021 20:14

Ladinsky2021 +6054

Onwaarschijnlijk dat dit gebeurt en bovenal zeer ongewenst. We gaan toch niet een 77 jarige die al 15 jaar weg is uit de voetballerij die grote problemen van Feyenoord laten oplossen.

31-10-2021 20:19

DutchVenitian +2306

Als interm dan, man is 77, kan geen langere termijn meer op zich nemen. Hij kan wel het stadion dossier op pakken, is faliekant tegen, vlgs mij als je goed naar hem luistert vindt hij het gewoon een hele slechte deal tussen stadhuis en Feyenoord. Laat hem maar op z’n authentieke manier die stadsbestuurders met de rug tegen de muur zetten en met een aanzienlijke betere deal voor de club over de Erasmus Brug laten komen. Zij willen toch het gebied gaan ontwikkelen, zorg dan dat we daar als club permanent van meeprofiteren. Lees hier ergens dat de stad 125 mln heeft neergelegd voor een eenmalig event, het song festival, dan is een eenmalige 40 mln echt een lachertje.

Zo kan die de weg vrijmaken voor een nwe, jongere AD. GKL woont hier in California en zal toch wel ergens hoog in Rotterdam een riant appartement hebben, dus geen tuin of wel heel ver weg.

31-10-2021 21:46

zandhaas +32780

OT: Je weet het niet, misschien is die Maaskant wel een goede bestuurder. Hij wilde stiekem altijd wel als trainer naar Feyenoord komen, maar gelukkig is dat nooit gebeurd. Ik zeg in principe geen nee, maar ik heb eigenlijk ook geen idee hoe de cv er verder uitziet van Robert? Maar goed mijn eerste gevoel erbij is lacherig, maar geef hem tegelijkertijd ook wel het voordeel van de twijfel.

31-10-2021 19:36

Ratfield +3566

NEE!



gewoon NEE!

31-10-2021 19:36

sebas1980 +6707

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Je bent net zo wispelturig als mijn vrouw.

31-10-2021 19:41

Lenpa +4659

Is wel een vreemde vogel en ja nog nooit betrokken geweest bij een topclub. Zie liever iemand met een Feyenoord achtergrond , zijn toch mensen met meer krediet.

31-10-2021 19:48

you_never_walk_alone +8629

Echt waar .... wordt hier zooooo moe van... met een feyenoord achtergrond.... nou ik zie liever bekwame vakmensen die geen hol ooit met feyenoord te maken hebben gehad, want die nemen tenminste rationele beslissingen en laten hun niet lijden door emotie!!

31-10-2021 20:17

frankyboy +6803

En aan de andere kant is de grootste misvatting en tevens overschatting dat succes in het bedrijfsleven betekent dat je een voetbalclub kunt runnen.

31-10-2021 20:29

FR-Brabant +11059

De belangrijkste man in de organisatie van Feyenoord/het bestuur, geef jij het voordeel van de twijfel.... dat begint al lekker.

Als je een potentiele AD het voordeel van de twijfel geeft, zeg je al dat je niet volledig overtuigd bent. Dat zegt genoeg denk ik zo.....

31-10-2021 19:54

Mensini +14586

Ach, als vd sar het 'kan' dan hij zeker....

31-10-2021 20:06

Ladinsky2021 +6054

Nou, ik weet het wel. Die Maaskant is volstrekt ongeschikt als AD van Feyenoord.

Voor mij sowieso onbegrijpelijk dat deze vogel telkens weer ergens opduikt in de voetballerij (om meestal razendsnel weer van het toneel te verdwijnen). Maar iedere keer trappen er weer clubs in. Net als bij zo’n type als Jeffrey van As.

AD van Feyenoord is een van de zwaarste banen van NL met alle dossiers die opgelost moeten worden. Dat kunnen we echt niet overlaten aan Robert Maaskant.

31-10-2021 20:07

bahiaindespits +3107

Dit is Emile met de dubbele schaar?

31-10-2021 19:34

panache +7872

Ja de schaar over zijn eigen voeten.

31-10-2021 20:03

Cor Duijverman +43

Als het niet doorgaat, dan krijgen die lui nog gelijk ook met die bedreigingen, misdaad loont!!!!

31-10-2021 19:34

FRtmn +382

Juist, jij snapt het! Hulde aan de misdaad

31-10-2021 19:53

Jrn +860

Hoelang geleden is het dat vd Herik een wedstrijd van Feyenoord heeft bezocht? Zegt het iets?

31-10-2021 19:26

frankyboy +6803

En er dan met jouw succestrainer gaan zitten, wetende dat de camera’s je op zeker zullen vinden. Dat kan geen toeval zijn.

31-10-2021 19:28

Jrn +860

Gevoel heb ik ook. Maar wordt hij nog geaccepteerd na dat debakel met die woekerrente?

31-10-2021 19:30

Lenpa +4659

Volgens mij is hij nog best scherp van geest. Voor de korte termijn misschien niet eens verkeerd.

31-10-2021 19:51

Mensini +14586

In Amerika kan je dan zelfs nog president worden...!

31-10-2021 20:08

panache +7872

Volgens mij is hij ook al een aantal keer in de Kuip geweest.

Het leek eerder op een soort reünie.

31-10-2021 19:33

Lenpa +4659

Kan me een Sparta feyenoord herinneren waarbij het legioen liet horen dat hij moest oprotten.

31-10-2021 19:49

you_never_walk_alone +8629

Ja en blijven ook graag!!!

31-10-2021 20:25

DarkMiemers +891

Blijft natuurlijk gewoon moeilijk om met de huidige manier van bestuur en zakendoen etc een nieuw stadion te bouwen plus investeerders aan te trekken plus aan de toekomst van de club te werken. Maar ik ben er van overtuigd dat het gaat lukken. Fijn weekend kameraden!

31-10-2021 19:24

Engelbert Bakker +16330

Nieuw stadion moet komen en de Kuip slopen. Daar heb je dan toch niets meer aan.

31-10-2021 19:24

Grover +5274

Schelvis.. Onbenul

31-10-2021 19:22

Dick.K +473

matige keeper, pakt vrijwel alles in 2 keer.

31-10-2021 19:21

Roberto.S +31

onze nieuwe GKL staat op het veld en in de dugout 👊

31-10-2021 19:20

hvdv65 +8388

Iedereen snapt dat het laten bouwen van een half miljard euro kostend investeringsobject om zo max 25 miljoen als
Jodenfooi te krijgen een slecht idee is. Zeker als je weet aan welke voorwaarden er moet worden voldaan want anders is het slechts 17 miljoen. Dat is het bedrag trouwens dat nu met de Kuip wordt gerealiseerd

31-10-2021 19:17

Bruce +332

Het is niet max. 25 miljoen. Onderzoek wijst uit dat de voorwaarden reeel haalbaar zijn. Als er echt zo weinig publiek komt dat je zakt naar 17 miljoen zou je in kuip terugzakken naar 12 miljoen.

31-10-2021 19:40

hvdv65 +8388

Wij van wc eend vinden….
Al is het 25 miljoen dan nog ga je bij lange na de concurrentie niet inhalen. Ajax heeft nu alweer 45 miljoen overgemaakt gekregen.

31-10-2021 20:28

Bruce +332

Er bestaat geen enkel plan wat ons in 1 klap voorbij de concurrentie brengt. Maar je moet ergens beginnen anders wordt de achterstand alleen maar groter.

31-10-2021 20:54

hvdv65 +8388

Begin met het creeren van waarde op het veld. Als we nu eens een goed transferbeleid voeren dan kunnen we stappen maken. Niet met zo’n megalomaan project. Knap de Kuip op, moderniseer deze en dan moet jij eens zien

31-10-2021 21:19

Bruce +332

Dat beleid is al ingezet . De kuip opknappen ? Dat is zonde van het geld . En van welk geld dan?

01-11-2021 08:16

hvdv65 +8388

Hetzelfde geld als voor Feyenoord City alleen dan veeeel minder

01-11-2021 09:26

Bruce +332

Als Feyenoord city stopt is er voorlopig geen geld meer.
Plus je krijgt geen geld omdat je paar mooie plaatjes gemaakt hebt.
Waar is de financieele onderbouwing? Moeten ook 60000 supporters komen, gaat volgens de renovatie mensen niet lukken in een nieuw stadion. Dan al helemaal niet in een gerenoveerd stadion.

01-11-2021 09:56

FRhellosander +123

Maar willen die tegenstanders van het nieuwe stadion echt tot in de eeuwigheid in het huidige stadion blijven spelen?

Uiteindelijk moet Feyenoord ook de stap maken naar een moderner stadion zodat het weer multifunctioneel inzetbaar is. Je kan de omzet uit het stadion echt extreem verhogen.

31-10-2021 19:10

hvdv65 +8388

Zal best maar niet met dit plan

31-10-2021 19:13

Peterk +34855

het gaat om het bedrag wat er mee gemoeid is....dat bepaalt de haalbaarheid....

31-10-2021 19:18

frankyboy +6803

Dat is de discussie helemaal niet. Er ligt een plan met een business model, met een prijskaartje en dat moet gefinancierd worden. Als dat past gaat het door, past het niet dan gaat het niet door. En op dit moment zijn zowel prijskaartje en financiering hoogst onzeker.

31-10-2021 19:14

panache +7872

Nee uiteindelijk is een nieuw stadion beter. Waarom kan club Brugge een stadion van 100 miljoen bouwen en moet die van ons zo megalomaan zijn?

31-10-2021 19:17

Bruce +332

Wat denk je van kleiner. Geen afsluitbaar dak en daardoor minder geschikt voor concerten. Geen voorzieningen voor buiten de voetbalwedstrijden dus minder opbrengsten.

31-10-2021 19:49

Arend Quist +643

Daarom snap ik niet dat ze geen stadion van zeg 250 a 300 miljoen kunnen bouwen! Dat moet best te doen zijn!

31-10-2021 19:56

panache +7872

Dus voor die paar concerten ga je 350 miljoen extra investeren?

31-10-2021 20:05

Grover +5274

Ze willen vooral zelf een rol in de planontwikkeling.

31-10-2021 19:18

FRKEVV +5192

De meeste tegenstanders die ik ken, zijn niet per se tegen een nieuw stadion, maar wel tegen dit plan.
Of het nou verbouwen of nieuw stadion word, maakt voor mij niks uit, als Feyenoord er maar flink op vooruit gaat zonder allerlei rare benodigde voorwaarden.

31-10-2021 19:19

panache +7872

Juist zo sta ik er ook in.

31-10-2021 19:23

corfr1912 +8860

Prima verwoord. Als je de kuip wil verbouwen zal er een deel van de charme verdwijnen. Het dak za in ieder geval groter moeten worden zodat iedereen droog zit. Als ik mij goed herinner heeft de KNVB al eens een opmerking over gemaakt dat dit 20 nu niet meer kan. Wat te denken van championleagh wedstrijd en. Wij willen allemaal verder en dan moet het in een representatieve setting.Het verleden was mooi maar de toekomst moet nieuwe hoogtepunten brengen.

31-10-2021 19:52

Maarten Schakel +178

Die Dessers is een echte Pinch-hitter!!! Van mij mag ie blijven.

Ik vond die keeper van Sparta trouwens erg goed. Die pakte ook echt alles. Nu werd er ook wel een paar keer recht op hem af geschoten. Maar hij tikte er ook een paar mooi uit. En ook 1 op 1 deed hij het niet gek.

31-10-2021 19:09

Peterk +34855

Hij was zo goed dat een beetje keeper die bal had tegen gehouden... zo onhoudbaar was die bal niet...

31-10-2021 19:20

stikel +1490

Mooie woorden van Emile Schelvis en de spijker op zijn kop betreft het stadion dat er nooit zal komen.

31-10-2021 18:59

FR1908 +426

Gewoon bouwen dat stadion en snel ook nu

31-10-2021 18:50

FRoedie +3132

Misschien wil Jorien wel weer instappen. nu niet als geldschieter en rentetrekker, maar puur als voorzitter. Een leider puur sang die destijds ook het dak op de Kuip heeft gezet. Als het nieuwe stadion niet doorgaat is hij de ideale man om de verbouwing te leiden en geldschieters definitief binnen te halen.

31-10-2021 18:32

Peterk +34855

grappig.....de man die een miljoenenschuld achter liet weer terug halen....en dan net doen of hij heel grote kwaliteiten heeft....

31-10-2021 18:36

paulus56 +256061

Of is hij de man die ons van de ondergang hield

31-10-2021 18:38

CoMulder +16625

Was er ook niet iets met een rentepercentage van ik dacht 11% op een verstrekte lening?

31-10-2021 18:41

frankyboy +6803

De grootste kracht van Jorien was dat hij al die partijtjes en fracties binnen Feyenoord strak onder de duim hield.
Het is pas fout gegaan vanaf het moment dat er een moderner bestuursmodel kwam en Jorien op afstand leiding is gaan geven.

31-10-2021 18:47

FRoedie +3132

Volgens mij was het nog een grotere bende toen hij kwam, in de HCS periode waren we bijna failliet.
Wel verantwoordelijk voor de wederopstanding, de uefa cup en een dak op de Kuip.

31-10-2021 18:47

paulus56 +256061

Niemand heb die papieren gelezen ik niet in ieder geval.
En wat de afspraken waren die moeten gerespecteerd worden.
Maar stel je voor het nieuwe stadion word gebouwd er zal dan ook betaald worden naar zo als het rente pijl staat of denk jij dat ze voor niks de geld in leggen.
Nee co beetje realistisch zijn

31-10-2021 18:49

FrenkieT1981 +1362

Daar zit idd een hoop sentiment, maar als je reëel bent was in die tijd 11% een heel normaal rendement op een lening. Dat soort percentages zag je destijds vaker. Vermogende mensen zijn niet voor niets vermogend. Je geld weggeven kan iedereen.

31-10-2021 18:51

frankyboy +6803

Alles wat na vd Herik is gekomen is een slap aftreksel gebleken. Met Koevermans als dieptepunt en Jan de Jonge een goede 2de.

31-10-2021 18:54

Koekert +5466

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar je bent er duidelijk niet van op de hoogte hoe het was voor vd Herik. Dus hele grote kwaliteiten, ja! Sterk in neerzetten organisatie, een leider pur sang.
Uit mijn hoofd;
2 landstitels
4 bekers
Overwintering CL
En klap op de vuurpijl
1 Uefa cup

P.s. hiermee zeg ik niet dat hij alles goed deed!

31-10-2021 19:23

js +1671

U heeft volkomen gelijk!

31-10-2021 18:37

Erik.O +96

Jorien is 77 jaar. De mensen die moeten instappen, zullen 40-ers of 50-ers zijn, die frisse ideeën hebben en veel energie in de club kunnen steken. Jorien heeft veel meegemaakt en is al enigzins beschadigd, waardoor hij niet helemaal open staat voor alle ideeën en samenwerkingen.

31-10-2021 18:39

Peterk +34855

Zo is het Erik, een 77 jarige moet de kar niet meer trekken maar een 40/50er, tijd voor een nieuwe generatie

31-10-2021 18:43

frankyboy +6803

Jorien zat vanmiddag samen met Bert v Marwijk op het kasteel en vroeg mij toch even of af of dat toeval was.

31-10-2021 18:48

FRoedie +3132

Er zijn oudere mannen in het bedrijfsleven die het fantastisch doen, zelfs die hele grote landen besturen.

31-10-2021 18:48

frankyboy +6803

Daar zijn de meningen over verdeeld.

31-10-2021 18:51

Peterk +34855

zoals? namen graag....

31-10-2021 18:53

frankyboy +6803

De uitvinder van het Trumpisme en seniele Joe

31-10-2021 18:55

Koekert +5466

Daar ben ik het wel mee eens. Maar liggen niet voor het oprapen.

31-10-2021 19:24

frwolt +509

Goedenavond

31-10-2021 19:25

heuvie164 +1433

Welk dak. Beneden krijg je een douche over je heen bij regen.

31-10-2021 18:50

FRoedie +3132

Grotendeels zit je droog, moet je maar eerste ring gaan zitten als je niet tegen water kunt.

31-10-2021 18:54

ernst H +4998

Dom argument.
Dak is gewoon te kort

31-10-2021 19:14

DutchVenitian +2306

Vindt Michel Perridon eigenlijk wel een spannende naam, evt. als interim om de weg vrij te maken voor de gedroomde kandidaat, Eenhoorn?

31-10-2021 19:21

corfr1912 +8860

Hoe zou die verbouwing er dan uit moeten zien denk jij?

31-10-2021 19:58

Brutaal1908 +8967

De spreek pop van de criminelen bendes binnen de club is er weer hoor

31-10-2021 18:30

Solida +37416

''Dan staan de investeerders echt klaar''

De volgende worst

31-10-2021 18:28

DutchVenitian +2306

Ga idd eerst eens de structuur aanpassen en versimpelen. Eén toezichthoudend orgaan die Club, Stadion, Stico en Amateurs controleren. Desnoods 7 commissarissen waar stadion, gouden aandeel en supporters vertegenwoordigd zijn, VvF en supporters even gemakshalve als één verder moeten en denk dat Stico en supporters normaliter altijd op een lijn zullen zitten. Geen hond die club kleuren, logo of naam willen veranderen. Dagelijks bestuur kan dan geleid worden door AD, TD, financieel directeur, stadion directeur, Marketing & supporters en Amateurs. Korte lijnen, allemaal in dezelfde ‘boardroom’ en één RvC. Houdt het simpel. VvF en supporters kunnen dan eensgezind een commissaris voordragen.

Stadion zal voor het einde van het jaar definitief goedgekeurd kunnen worden vlgs mij, het derde meet moment was in December?

Kan een nwe AD meteen aan de slag om alle geledingen binnen Feyenoord samen te brengen in een heldere open structuur en z’n eigen team vormen.

Technisch het boek van Wim Jansen als blaauwdruk voor de Academy gebruiken en als cultuur erfpacht onderbrengen bij het nog te hervormen Stico, die het Feyenoord DNA verankeren in de statuten.

31-10-2021 18:27

Peterk +34855

Kolder te denken dat als je de structuur maar veranderd er geld binnen komt maar zo werkt het natuurlijk n iet. Feyenoord heeft budget nodig. Dan kan op 2 manieren: een sterkere sponsor of een nieuw stadion waar veel meer geld uit te halen is. Meer smaken zijn er niet...

31-10-2021 18:33

frankyboy +6803

Wat dacht je van goed sportief beleid?

31-10-2021 18:35

DutchVenitian +2306

Met een duidelijke structuur en supporters vertegenwoordigd in de RvC kan de rust hopelijk wederkeren waardoor investeerders vanzelf weer geld willen investeren.

31-10-2021 18:39

DutchVenitian +2306

Idd, wat dat betreft kan Slot weleens het gouden ei blijken te zijn en op basis van organische groei door resultaten, waarde te creëeren op het veld.

31-10-2021 18:43

Peterk +34855

omdat er een paar onruststokers rond de club lopen, moet er daarom de structuur veranderd worden en is het onrustig?Kolder want bestuurlijk is het momenteel gewoon rustig binnen de club. Arnesen en Slot kunnen prima hun werk doen....

31-10-2021 18:49

frankyboy +6803

Jemig ben je dan naief en wat moet die steen groot zijn waaronder je leeft.

31-10-2021 18:56

DutchVenitian +2306

Op technisch gebied zijn we idd weer voorzichtig op de goede weg, maar op alle anderen facetten is het een web aan tegenstelde belangen die investeerders afschrikken.

En die ‘paar’ onruststokers zijn wel erg hardnekkig en is inmiddels aan z’n tweede of zelfs derde generatie doorgegeven.

31-10-2021 19:02

willem_vos_efeffd +2777

Droom lekker verder, de huidige aandeelhgouders van De Kuip zullen hun financiele voordelen nooit gratis opgeven. Ze verkopen nu hun aandeelhoudsrplaatsen voor 50 tot 100 euro per wedstrijd, daar moet je mee beginnen, afschaffen die gratis plaatsen

31-10-2021 18:39

DutchVenitian +2306

Hoop dat de nwe AD met je meeleest en eens dat er veels te veel eigenbelangen spelen, vandaar dat er een herstructurering nodig is. Door stadion en club samen te voegen zullen hun aandelen idd verwateren, maar zonder stadion geen club en zonder club is een stadion niet nodig....

31-10-2021 18:48

ErikNL81 +2

Hoe kom je er bij dat er financiele voordelen zijn? Die zijn er naar mijn weten niet en daarnaast zijn die kaarten verre van gratis.. ca. 1100 EUR per seizoen per kaart… en naar mijn weten (maar miss vergis ik me) ben je afhankelijk van feyenoord om ze door te kunnen verkopen en kan dat pas als ze de ticket doorverkoop weer op orde hebben..

31-10-2021 19:20

willem_vos_efeffd +2777

JIj hebt er helemaal geen verstand van, aandeelhouders hebben gratis zitplaatsrecht in De Kuip

01-11-2021 11:16

Likkertjedapp +1753

wel goede tactiek van Slot! Gewoon laatste minuut scoren dan hebben ze ook geen kans meer om terug te komen! Meester tactiek slotbal nummer 1

31-10-2021 18:23

SuperGuidetti1. +73268

Hij heet niet voor niets Arne Slot

31-10-2021 18:23

box +89448

Scoren in de slotminuut

31-10-2021 18:26

haai79 +10602

En nu snel bouwen, want emile Schelvis zegt dat de investeerders dan echt wel komen!🤡

31-10-2021 18:21

Doeidoei +39743

Emile "Feyenoord is geen topclub" Schelvis.......

31-10-2021 18:18

guykroudikorsou +8190

De Kuip stort binnenkort net zo in elkaar als het stadionnetje van NEC.

31-10-2021 18:18

paulus56 +256061

Nou gelukkig dat jij weet hoe de constructies waren vroeger loop eens over de brug naar de bree kijk eens daarna hoe dat gebouwd is in het verleden het stort bijna in elkaar.
Of zie ik het fout

31-10-2021 18:22

panache +7872

Vandaar dat alleen moderne stadions in elkaar pleuren. Grolsch Veste, goffert en AZ stadion.

31-10-2021 20:11

FeyenoordVdam +5817

Ik heb het idee dat die jongen van Rijnmond op de radio wel eens een Feyenoorder kon zijn.

31-10-2021 18:17

1234567890 +173778

Je analyse geven na 1 helft of na de wedstrijd is zo simpel

31-10-2021 18:12

grenzeloos +13987

Ik hoop dat je beseft dat vooraf analyses zijn heel erg moeilijk, zoniet onmogelijk zijn.

31-10-2021 18:17

Solida +37416

Een goeie niet altijd imo

31-10-2021 18:24

Zuidbewonert +411210

Altijd gezegd, topspeler die Ramselaar :) :)

31-10-2021 18:12

glennkwidama +4356

Emile's analyse kwaliteit is vergelijkbaar met z'n (zaal) voetbalkwaliteiten...

31-10-2021 18:08

stamplust +24663

Hij is heel erg vol van zichzelf.

31-10-2021 18:27

Tremere +130

Ik word altijd zo moe van die Schelvis, net als van veel andere analytici overigens, niks anders dan de koe in de kont kijken en dooddoeners eruit gooien waar iedereen zich bewust van is. Nooit eens een zienswijze waar je daadwerkelijk iets mee kan.

31-10-2021 18:04

paulus56 +256061

Nou tremere gooi eens wat op.
Weet wat je bedoel maar ze moeten wat neer pleuren.
Dus lees graag jou visie

31-10-2021 18:12

IJzerenKees +130256

nou dan luister je toch niet
ga de donald duck lezen heb je er geen last van

31-10-2021 18:19

Reintjuh +5317

Tremere goed uitrusten dan , vind Emiel best met verstand praten over het feyenoord dossier. Hoop dat er mensen zijn met knowhow die dit oppakken. YNWA

31-10-2021 18:26

Technicus +18711

Schelvis was ook van mening dat er meer van Dick Advocaat in moest omdat hij er een meester in was om dit soort wedstrijden te winnen. Volgens mij is hij vergeten dat we vorig jaar zat van dit soort wedstrijden gelijk hebben gespeeld omdat we lekker terugzakten op eigen helft. Schelvis pakt altijd ieder moment aan om Dick nog een paar veren 8n z’n reet te steken. Waarom deze clown maar steeds een podium krijgt op rijnmond is me echt een raadsel.

31-10-2021 18:04

JeePee12 +1286

''Heel veel mensen zijn het met mij eens dat Feyenoord een omslag nodig heeft in het bestuur.“

Schelvis denkt een statement te maken maar slaat de plank weer eens mis.
Wanneer hij het Feyenoordnieuws gevolgd had afgelopen week zou hij begrijpen dat niet het bestuur een omslag nodig heeft maar een aantal idioten die zich supporter noemen.

31-10-2021 18:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties