''De informatievoorziening rondom deze Kuip-deal is bijzonder slordig''

''De informatievoorziening rondom deze Kuip-deal is bijzonder slordig''

De deal tussen de gemeente Rotterdam en Stadion Feijenoord krijgt steeds meer kritiek. Niet alleen de manier waarop beide partijen een akkoord wisten te bereiken levert commentaar op. Nu melden experts dat de omstreden deal helemaal niet nodig is.

''In Eindhoven bouwen ze ook gewoon naast het PSV-stadion'', meldt het Algemeen Dagblad woensdagochtend. De gemeente Rotterdam en Stadion Feijenoord hebben een deal gemaakt waar twaalf miljoen euro mee gemoeid is. De Kuip organiseert geen grote concerten meer, waardoor projectontwikkelaars geen dure geluidsisolerende maatregelen hoeven te treffen tijdens de bouw van nieuwe woningen.

Experts van het Informatiepunt Leefomgeving melden nu dat dit helemaal niet nodig is. De gemeente Rotterdam kan een uitzondering maken voor huizen die gebouwd moeten worden rondom De Kuip. ''Zolang deze festiviteiten maximaal twaalf etmalen per jaar voorkomen. En dat kan betrekking hebben op een concert in een stadion'', vertelt een woordvoerder tegenover de krant. De kwestie wordt donderdag wederom besproken in de gemeenteraad.

Een opvallend detail is dat Eindhoven momenteel woontoren Eurostaete aan het bouwen is pal naast het stadion van PSV. PvdA-raadslid Dennis Tak heeft daardoor contact opgenomen met partijgenoten in Eindhoven. ''In Rotterdam is de suggestie gewekt dat de geluidsregels zeer rigide zijn, en dat we daarom moeten tekenen bij het kruisje. Blijkbaar ligt het veel genuanceerder. De informatievoorziening rondom deze Kuip-deal is bijzonder slordig, laat ik het zo zeggen.''

De manier waarop de deal tot stand is gekomen roept al maanden vraagtekens op. Stadiondirecteur Lilian de Leeuw heeft zonder overleg met Feyenoord de deal met de gemeente Rotterdam gesloten. Daarnaast zijn er ook vraagtekens bij de rol van Lowick Barg. Hij is namelijk lid van de Raad van Commissarissen van Stadion Feijenoord en financieel directeur bij het bedrijf Dura Vermeer, dat de huizen met de deal rondom De Kuip een stuk goedkoper kan bouwen.

Lees meer over
De Kuip
Plaats reactie
666

rob57 +3045

Ze jagen Feyenoord de stad uit.

21-06-2024 11:20

DoubleSpy +8275

Het enige dat echt goed is aan de islam:

Vrouwen geen leidinggevende functies geven, niet bij de overheid, niet bij bedrijven, nergens!
Die hebben geen ellende van (ik noem maar even) Von der Leyen, Kaag en deze Lilian de Leeuw.

Bij ons zijn de verhoudingen helemaal scheef gegroeid.
Het is al zo erg, dat ik deze post midden in de nacht schrijf omdat ik weet dat mijn vrouw slaapt :-)

14-06-2024 01:49

Pannekoek1 +208

Net als bij een aantal andere stadions is gebeurd ;
Een nieuwe KUIP bouwen op het parkeerterrein naast het huidige stadion . ( 65.000 toeschouwers ) . We blijven in ons " heiligdom " spelen tot dat de bouw is voltooid . De RET en NS passen op wedstrijddagen de trein , tram en Metro verbinden aan . Voor de sponsoren etc. etc. Is er best een plaats rondom het stadion te vinden met parkeergelegenheid. Met speciale bussen worden deze gebracht en gehaald . FF Twee jaar improviseren en we spelen in het mooiste stadion van de wereld met evenveel successen .

13-06-2024 17:58

1923VatoLoco2017 +1225

Dus die derde onafhankelijke ring kan gewoon....ut licht bouwt ook steeds op en bij...

13-06-2024 03:17

rensrotterdam +3971

In de gemeenteraad van Rotterdam zitten in ieder geval geen supporters van Feyenoord. Ze snappen niet dat de club meer voor Rotterdam betekent dan andersom.

12-06-2024 22:45

ElleFR1406 +37104

Kan hier niet gewoon tegen geprocedeerd worden en die deal nietig verklaard?!?

12-06-2024 22:15

FFL +10916

Gezien het feit dat er sprake is van ernstige belangenverstrengelingen (Lowick Barg) en het foutief/onvolledig voorlichten van de Gemeenteraad door de betrokkenen (Lilian de Leeuw en die muts van D'66) denk ik dat je een sterke zaak zou hebben. Maar voorlopig is het nog geen 'beklonken deal', want de Gemeenteraad heeft nog niet ingestemd

13-06-2024 09:56

Harigekut +810

Heel vreemd gemeente heeft een tekort van 100 miljoen….
Daardoor onder andere geen vuurwerk op oudejaarsavond meer…
Maar wel geld voor dit ???

12-06-2024 21:51

jonaathn +14801

Ruikt smerig, blegh. En dat in deze florissante tijden.

12-06-2024 21:48

louisvanderploeg +13020

Wie zitten er in Rotterdam in de raad?
Volgens mij een stelletje dildo,s, als ze de hulp van Eindhoven nodig hebben.

12-06-2024 20:04

Bas.W +6422

U bent hier uitermate voor geschikt.

12-06-2024 21:02

FFL +10916

Hoezo 'hulp'. Wat is er mis mee om met 1 teleoontje bij een bekende die met dezelfde situatie te maken heeft (woningbouw bij een stadion) te checken hoe dat precies is gelopen?
Je hebt nu in elk geval jurisprudentie

13-06-2024 09:58

louisvanderploeg +13020

Hadden ze ook zelf kunnen bedenken toch?
Maar ja, de gemeente denkt wel vaker niet mee als het Feyenoord betreft

13-06-2024 12:09

FFL +10916

In dit geval de gemeenteraad dus wel. Die zijn gewoon door die muts van D'66 , Chantal Zeegers voorgelogen, werden wantrouwig en hebben informatie ingewonnen in Eindhoven bij een gelijksoortige situatie. En dat het stinkt blijkt wel uit het feit dat dat D'66 takkenwijf nu opeens via haar woordvoerder zegt dat het nu niet zozeer om bouwregels rondom geluid gaat, maar om ‘de kwaliteit van de leefomgeving'.

13-06-2024 15:32

grenzeloos +14021

De informatievoorziening rondom de verkochte aantallen seizoenkaarten is zowaar nog slechter.

12-06-2024 19:24

ElPanzeFr +21627

Deze deal was ook helemaal niet bedoeld om breed uitgemeten te worden. Het hele project stond of viel bij geheimzinnigheid. Kwalijk

12-06-2024 17:18

Reinbo +17697

Dit kan echt niet. Enige die ervan profiteerd is Dura Vermeer. Die moeten nubheel rap uit de RVC gezet worden en de deal in de prullebak.

12-06-2024 16:54

Echte_Fan +24815

Wat een corrupte bende. We glijden in dit land af naar het niveau van een bananen republiek.

12-06-2024 15:46

JOZSEFDETOVENAAR +2155

Dit is nooit anders geweest hoor. Vroeger konden ze het alleen beter verbergen.

12-06-2024 18:20

tvd17 +5450

Vrouw achter stuur bloed aan de muur

12-06-2024 15:36

Willem_B +56284

Witteboorden criminelen!!

12-06-2024 14:44

Dommeloempia1 +19949

Ja…. Belangenverstrengelingen….

12-06-2024 14:10

Jigsaw +10089

Dura Vermeer? Dan kunnen we net zo goed De Kuip verherbouwen en een 3e ring erop…

12-06-2024 14:04

beppie172 +66288

Niet te betalen. 1,5 meter veld laten zakken en parterre vakken vervangen door vaste tribunes is beste optie. Levert zo'n 7000 extra plaatsen op.

12-06-2024 18:56

Kuyteroe_son +2041

Dit soort dingen niet aan een vrouw overlaten.

12-06-2024 13:13

Kuyteroe_son +2041

Nee hoor, vrouwen zijn veel te emotionele wezens.

12-06-2024 19:45

GeenGezeik +424

Nee mannen doen het beter. Uiten hun emoties in boosheid en geschreeuw. Bij 0jax hebben de mannen er een zooitje van gemaakt. Wilders loopt ook de hele dag te janken over hoe gemeen anderen zijn en in Rusland en Oekraïne doen de mannen het ook niet best.

Meer vrouwen hebben we nodig.

13-06-2024 13:41

Kuyteroe_son +2041

Ja man, een financiële vrouw die al die debiele transfers aftekende, en dan die twee randdebiele vrouwen van defensie die ons een oorlog inrommelen.

13-06-2024 16:51

dehelvandeurne +4174

Nee, om het veld 1,5 meter dieper te leggen heb je wel wat kraantjes nodig. Kan een vrouw ook wel bedienen hoor!

14-06-2024 19:00

beppie172 +66288

Wil de gemeente een verkapte miljoenen subsidie geven, is het weer niet goed.

Maar als ze het in Eindhoven doen, staat iedereen op zijn achterste benen.

Die bouw is over 10 jaar afgelopen, dan kan je zelf je stadion ook hebben vernieuwd in die periode, en dan kunnen er daarna gewoon weer evenementen worden georganiseerd.

12-06-2024 13:00

beppie172 +66288

Lees net dat het niet alleen om de bouw gaat. Er zou anders extra isolatie nodig zijn voor die nieuwe huizen. Vreemd, want bij FC was daar geen issue over.

Gaat dus dan wel over een structurele stop op evenementen tenzij er bij de Kuip maatregelen worden genomen om geluidoverlast te voorkomen. Bijv meer isolatie of een dak.

12-06-2024 18:42

Twan.V52 +8149

Kut gemeente Rotterdam

12-06-2024 12:41

Harigekut +810

Kut Aboutaleb…wel miljoenen in het Depot storten!

12-06-2024 21:53

radikale +6882

Lowick Barg.
Het belang van bouwer dura Vermeer is dus veel belangrijker dan de Kuip en dus ook Feyenoord? Smerig spel dus

12-06-2024 12:34

SterkerDoorStrijd27 +1011

Staat eral iemand bij haar in de tuin?😂

12-06-2024 12:20

Japio +5762

Bij Lowick?

12-06-2024 12:51

MCMLXX1-Creata +327

Ja, .et een lul van 35cm, nakond 🤪🤪

12-06-2024 13:23

Mirckie +492

En dit laat weer zien dat vrouwen niets te zoeken hebbe in de zakenwereld..pleuriswijf zal wel steekpenningen hebbe gekregen

12-06-2024 12:17

Nick117 +16

Rare zaak hoor, Stadion staat er al een tijdje en nu bij nieuwbouw , heel dure woningen waarschijnlijk, ineens mag er geen herrie meer gemaakt worden? Zouden ze de treinen die langs die wijk rijden nu van rubber wielen gaan voorzien? Of die nieuwe brug met aan en afvoer wegen nu van een geluidwerende overkapping gaan voorzien?
Tijd dat die plannenmakers en hun politieke bazen opzouten en het hazepad kiezen

12-06-2024 12:15

hassan2 +43823

Wegwezen met dat grietje. Eindelijk verlost van die van Merwijk en dan verschijnt deze onbetrouwbare troela. Schieten we dus niks mee op.

12-06-2024 12:14

klick44 +18166

Zo snel mogelijk het stadion failliet laten gaan! of ze uitkopen! Zitten alleen maar voor eigen belang en hebben niks met Feyenoord!

12-06-2024 12:09

Peter.v37 +5481

Hier is veel meer aan de hand joh.. de aap komt nog wel uit de mauw.. iets met rancune denk ergens

12-06-2024 12:00

Mensini +14618

Isoleren nondeju, we doen het ook voor het milieu ... ;-)

12-06-2024 11:54

dierenhulp +94347

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hier op de achtergrond veel meer aan de hand is.

12-06-2024 11:49

lou +1949

Pure belangenverstrengeling op kosten van Feyenoord . Hoe slecht als persoon kan je zijn.

12-06-2024 11:48

charlaykc +9577

Loesje deal....macht corrumpeert

12-06-2024 11:45

Jan-Hendrik +216

Hoe bedoel je belangenverstrengeling in de RVC.

Die deal moet van tafel en Feyenoord moet snel de Kuip kopen.

12-06-2024 11:44

LarzFR12 +4808

Heerlijk hoe mevrouw de Leeuw nu snapt dat je Feyenoord niet even 'te slim af kunt zij'.

Ze had toch kunnen weten dat er een storm van kritiek komt. Echt onkunde als je dan overal fouten maakt.

12-06-2024 11:44

1908forever +18283

Ik blijf zeggen dat ze dit doen om onze club niet de kans te geven om het stadion in eigen beheer te krijgen.

Zolang het stadion moeite heeft om de schulden af te betalen kan onze club het stadion overnemen.
Maar met deze 12 miljoen heeft het stadion bestuur daar geen behoefte aan.

Dit is een ziek spelletje van de gemeente.
Echt haat dragende mensen omdat Feyenoord niet mee wilden werken aan het nieuwe stadion.

12-06-2024 11:43

BerendBotje +1485

Je wordt genaaid je wordt gewoon genaaid!!!!!

12-06-2024 11:30

Jor007 +562

Gewoon kopen die kuip, klaar met het gezeik

12-06-2024 11:27

teauvenoir +78335

Vrouwelijk leiderschap... zucht...

12-06-2024 11:24

keukenkoning +8260

Eileiderschap heet zoiets.

12-06-2024 14:01

Diffa85 +11430

A) hoeveel zwart geld heeft die de Leeuw hiervoor gekregen!!
B) Je bent Gvd directeur van een STADION en niet in dienst van de gemeente of een projectontwikkelaar!!
C) Vrouwen moeten niet aan het hoofd staan bij alles wat met voetbal te maken heeft!!
D) 12 concerten in de stad levert toerisme op wat dan weer goed is voor de stad!!
..

12-06-2024 11:20

mediameubel +7931

Lilian de Leeuw heeft hiermee bewezen ongeschikt te zijn voor deze functie. Dit is echt amateur hour.

12-06-2024 11:19

Reinbo +17697

Heeft Barg een beetje een grote tuin? Moet wel passen….

12-06-2024 11:13

Peterk +35051

Als dit in Italië zou gebeuren zou men spreken over maffiapraktijken. Maar dit doet er niets voor onder. De ene hand wast de andere. Commissaris zijn in het stadion en directeur van een bouwbedrijf. Dat er dan zo'n deal uit komt kan je verwachten. Maar men is dan wel zo geslepen dat men er wettelijk mee weg komt. Het is niet strafbaar maar bestuurlijk stinkt het een uur in de wind.

Hoe je het ook went of keert het is bezopen dat een commissaris en directie die er voor moeten zorgen dat het stadion zoveel mogelijk inkomsten en aktiviteiten naar zich toe trekt om het stadion op de lange termijn financieel rendabel te houden zich laat belemmeren door deze deal. Als men zich niet blind staat op die paar miljoen nu is dit gewoon een slechte deal uit stadionoogpunt en een fooi uit oogpunt van een projectontwikkelaar. De enige conclusie die je kan trekken is dat door de ontwikkeling van dit gebied een renovatie, nieuwbouw, uitbreiding etc. een onmogelijke zaak is en dat wij hier te maken hebben met een "sterfhuisconstructie". De voetbaltoekomst van de club ligt niet meer op Zuid maar verdwijnt door een verder verpauperend stadion naar een locatie buiten de stad. De enorme lap grond waar de Kuip staat is voor projectontwikkelaars goud waard.

12-06-2024 11:01

FFL +10916

Ik vraag me af hoe de bemoeienis van 'meneer' Lowick Barg juridisch beoordeeld kan worden. Hier is overduidelijk sprake van belangenverstrengeling en als die faalhaas Lilian de Leeuw hiervan afwist is dat helemaal schandalig.
Lijkt me dat beiden het veld moeten ruimen en dat onder deze omstandigheden van een deal geen sprake kan zijn.

12-06-2024 10:55

AJ010 +379

Dit is één en al belangen verstrengeling !! Die kut van een de Leeuw moet z.s.m naar buiten en die Lowick Barf er achter aan optyfen en gauw met je dubbele agenda. Er is alleen maar gekeken naar de korte termijn om een faillissement te voor komen en goedkoop huisjes te kunnen bouwen. Dit moet niemand pikken geen enkele Rotterdammer en Feyenoord al helemaal niet!

12-06-2024 10:52

Reinbo +17697

Deal is er enkel om de zakken van Dura Vermeer te spekken. Vastgoedmaffia

12-06-2024 10:47

Ropperdepop +529

Mensen lezen echt uitzonderlijk goed:

Gaat hier om het geluid tijdens bouwwerkzaamheden en niet voor de bewoners als ze er eenmaal wonen. (Tenzij mensen dit uit een eerder artikel halen, maar niet uit bovenstaande iig)

12-06-2024 10:45

ODDRACIR +529

Lees nog eens goed.

12-06-2024 10:58

Kaasiejj +1848

ik leewz ned so goet als ik tiep

12-06-2024 11:02

FFL +10916

Gaat om 'extra kosten' voor geluidwerend materiaal in de woningen. Oftewel 'geluidsoverlast bij bewoning'
Dat is vanaf het begin duidelijk gemaakt

12-06-2024 11:02

Diffa85 +11430

Lees nog eens goed pannenkoek..

12-06-2024 11:21

Ropperdepop +529

'Tijdens de bouw van de woningen' maar misschien hebben jullie wel gelijk :)

12-06-2024 16:07

ODDRACIR +529

Wij hebben zeker weten gelijk, en jij zeker weten.. niet :)

12-06-2024 16:32

Prutser +6098

12 miljoen krijgen in niks te doen, klinkt ook wel iets te mooi om waar te zijn.

Aan de ene kant leuk als het van de baan is. Aan de andere kant vraag ik me wel af of het daadwerkelijk gaat lukken om zoveel concerten naar de Kuip te halen, die meer dan 12 miljoen geen opleveren.
Wat zou het kosten om de Kuip af te huren voor een concert?

12-06-2024 10:42

skin +14059

Haha die Lowick Barg gewoon smerige dubbelrol met belangenverstrengeling.

12-06-2024 10:42

Reinbo +17697

Wie nu nuet in zijn tuin gaat staan hoeft noit meer te komen.

12-06-2024 10:49

Ropperdepop +529

Ik weet vanuit mijn werk dat de omgevingsregels per gemeente flink kunnen verschillen rondom bouwlocaties. Zeker amsterdam is zeer streng. Maar punt is: situatie in eindhoven kan je dus niet zomaar op de van Rotterdam leggen.

12-06-2024 10:40

Reinbo +17697

Het is toch overduidelijk een coupe van Dura Vermeer. Nooit mee instemmen.

12-06-2024 10:50

jerry.v +254

Waarom ben ik niet verrast, zoals het meestal gaat in onze bananenrepubliek is dit ook weer iets wat stinkt.
Echt dit moet tot op de bodem worden uitgezocht en nu maar eens iemand wel straffen als hij de regels overtreden heeft.
Maar dat gaat niet gebeuren, het ene handje wast het ander handje, zoals altijd.

12-06-2024 10:39

hetmannetje +18566

Allemaal witteboordencriminlen daaro!

12-06-2024 10:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties