Dilemma voor Feyenoord: "Als je dat doet, gooi je sportief meteen de handdoek"

Dilemma voor Feyenoord: "Als je dat doet, gooi je sportief meteen de handdoek"

Feyenoord zit wat betreft Santiago Gimenez in een dilemma. De spits van de Rotterdammers wil het liefst vandaag nog de overstap maken naar AC Milan. Journalist en Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam schetst de situatie waar de verantwoordelijken momenteel mee te maken hebben in De Kuip.

"Ga er maar aanstaan als je hier de directie vormt," begint Krabbendam in gesprek met Voetbal International. "Wat doe je nou? Moet je voor het geld gaan en het transferrecord verbreken? Moet je een beslissing maken uit economisch oogpunt? Maar als je dat doet, gooi je sportief meteen de handdoek."

Brian Priske stelde zich vrijdagmiddag wederom als een gentleman op. De Deen denkt aan het belang van Feyenoord, maar er zijn trainers die op zulke momenten wel met hun vuist op tafel slaan. "Je zag dat Priske er rekening mee houdt dat de kans groot is dat hij gaat. Ik begrijp ook van binnen Feyenoord dat het bod van Milan de serieuze kant op gaat, er is echt sprake van onderhandelingen."

"Het kan alleen maar betekenen dat het een transferrecord gaat opleveren. Ik weet alleen niet of de situatie nu anders is omdat ze AC Milan hebben geloot in de Champions League. Nogmaals: het zou wat zijn als hij hier het veld opstaat in het shirt van AC Milan en de 0-1 en 0-2 scoort. Dat had je kunnen voorkomen door hem hier te houden. Dat zijn hele lastige afwegingen die ze moeten maken."

Er zijn redenen te verzinnen waarom Feyenoord nu voor de zak met geld zou kunnen kiezen. "De tweede plek wordt heel lastig om te bereiken. Moet je dan niet kiezen voor de zekerheid van 35+ miljoen? Het is lastig, het is een soort knoop die ze bij Feyenoord moeten ontrafelen."

Priske is een clubman

Priske accepteert in ieder geval elke keuze van de directie, maar hij hoopt wel dat algemeen directeur Dennis te Kloese een vervanger binnenhaalt. "Er zijn trainers die in zo’n situatie natuurlijk zeggen: wat er ook gebeurt, al moet ik zelf weg, mijn eerste spits blijft gewoon. We spelen voor de tweede plaats, de beker en de Champions League.''

''Geen haar op mijn hoofd die er ook maar over denkt om Gimenez te laten gaan'', vervolgt de journalist zijn uitleg. ''Alleen deze trainer steekt anders in elkaar. Het is een clubman. Hij zegt altijd dat hij er niet voor zichzelf zit, maar voor de club. Ik weet zeker dat als Slot hier had gezeten, de kans heel klein was geweest dat de eerste spits in de tussentijd was vertrokken.''

Lees meer over
Santiago Gimenez
Plaats reactie
666

Alex +210

Gelijk Sem Steijn, de Vrij en Olij halen Dennis.

01-02-2025 15:22

Tegendraads +1486

Wat een onzin dat er een vervanger gehaald moet worden, dat hebben ze begin van het seizoen al gedaan. 2 goede spitsen en daarachter een belofte moet genoeg zijn.

01-02-2025 07:40

Nabbie +4059

Na het seizoen terug komen.

YNWA

01-02-2025 01:10

Erik.d88 +36

Vindt ik echt onzin. Heeft ook heel veel wedstrijden niet goed gespeeld. Pak die zak met geld en investeert dat nu eens goed.
Dan kom je nog verder dan nu.

31-01-2025 22:48

Herman.v91 +207

Gewoon slap belijd. Wees duidelijk en hou er aan . Je krijgt nu misschien 35 milj. Maar je verspeeld daardoor wel Europees voetbal. Dit seizoen verdiend de club minstens 48 milj. Zonder Santi speel je helemaal geen Europees voetbal . Dit is gewoon wanbeleid van mensen die op geld geilen.Wat door Slot is opgebouwd wordt in 1 jaar naar de kloten geholpen. We zijn weer bij af en zijn we weer de grootste amateur club van Nederland.

31-01-2025 21:15

Mes-Que-Un-Club +332

Oneens. Je moet aan de lange termijn denken. Feyenoord heeft vooraf duidelijk afgesproken voor welke prijs hij mag gaan. En dat is rond de 40. Liefst meer. Betalen ze niet, dan gaat hij niet. Dat weet Gimenez en dat zal AC Milan ook moeten weten. Vergeet niet dat je dan een bod krijgt wat Feyenoord niet kan weigeren. Sportief misschien jammer, maar daar kan je op inspelen. Risico nemen is niet op zn plaats.
Ik zou wel zeggen tegen AC Milan dat maandag de deadline is ivm het aantrekken van een mogelijke vervanger

31-01-2025 21:33

Intruder +429

Amateur hahahaha met je ' belijd '
Kijk in de spiegel onnozele...

31-01-2025 22:10

Tegendraads +1486

Volgens mij hebben we 2 goede spitsen achter de hand die hebben laten zien dat ze kunnen scoren, zeker in de eredivisie. Vergeet niet hoe dramatisch Santi begin dit seizoen speelde. Geld pakken, de kuip kopen en vervanger halen voor Zerrouki

01-02-2025 07:44

Clodoaldo +413

Wat heeft Zerrouki hier mee te maken?

01-02-2025 08:19

Kameraad1984 +855

Niet eerder dan in de zomer laten gaan. Ik geloof oprecht dat ook dan clubs interesse zullen hebben. Nu heb je Santi gewoon echt nog heel hard nodig, mijns inziens.

31-01-2025 20:56

Clodoaldo +413

Geld pakken en doorgaan. Je hebt Ueda en Carranza nog en Redmond als derde keus en eigen product

01-02-2025 08:21

Bati +38849

Het had Gimenez gesierd om de wedstrijd tegen 020 nog te spelen.

31-01-2025 20:45

Mensini +14477

........en daarna niet tegen Feyenoord.....

31-01-2025 20:57

Sunshine +1579

Zojuist bekend. ACMilan ziet ervan af.

31-01-2025 20:35

JosKip +2841

Zojuist bekend, bod naar 32 miljoen verhoogd...althans, volgens de krant..

31-01-2025 21:03

Ed.S71 +9

45 miljoen in een keer en geen gezeik met bonussen.
Die worden nooit gehaald laat staan uitbetaald.

31-01-2025 20:21

Intruder +429

zo werkt het duidelijk niet. Dat is algemeen bekend.

31-01-2025 22:10

Michel.V +4600

Verkopen blessure gevoelig,

31-01-2025 20:13

Larsio +1280

Houden en als we 2e worden hem beloven dat ie voor gelimiteerde som pleite mag bv 20 miljoen

31-01-2025 20:05

mrp_hlm +2759

Jij bent niet goed. Gewoon houden en in de zomer voor de hoofdprijs. Waarom gaat dit altijd zo moeizaam bij FR. Hij heeft gewoon een contract.

31-01-2025 20:22

Intruder +429

hahahahaha ja hoor tuurlijk,, nu houden en in de zomer voor de hoofdprijs....
zeker Jorgensen vergeten.... pfffffffffff

31-01-2025 22:09

haassie +1153

Waarom zouden we dat doen dan…tis geen uitverkoop…feyenoord is een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling…

31-01-2025 20:26

tupelo10 +2379

Er wordt geen 35+ geboden , Italiaanse bonus constructies die nooit ingevuld worden, je had meteen moeten zeggen we doen geen zaken meer met taliaanse clubs we moeten geld krijgen voor de Vrij.....

Tenzij meteen 40 miljoen morgen met bankgarantie

31-01-2025 20:05

andre_van_dalen +2295

Als Santi eruit ging om zichzelf te sparennop zo’n moment, zondag in de klassieker niet speelt om. Aar Milan te verkassen, is wat mij betreft zijn glorie weg. Blijkt het toch een acteur te zijn.

31-01-2025 19:56

haassie +1153

Voor veel centjes kussen ze heel snel een ander clublogo

31-01-2025 20:27

bar +3845

Zie in de Italiaanse kranten dat Feyenoord bijna alkooord was met 30 miljoen en 5 miljoen bonus maar dat ze na de loting minimaal 40 willen hebben. En terecht die wedstrijd gaat om 11 miljoen euro. Moet eigenlijk 45 miljoen zijn.

31-01-2025 19:46

Bobby +900

Of 51miljoen

31-01-2025 22:34

DeNeefvanKorneev +22798

Verkopen met de afspraak dat ie tijdens de wedstrijden tegen ons niet mag bidden

31-01-2025 19:43

brian85 +4559

Punt is, als je hem nu houdt komt er in de zomer echt wel een club die dat bedrag ook op tafel legt. Italië, Duitsland of Engeland. Snap dat Gimenez zelf graag wil, maar op sommige momenten heb je niet veel te willen, dit is zo'n moment.

31-01-2025 19:41

DeNeefvanKorneev +22798

Eens.

DtK weest sterk en vastberaden, vrind!

31-01-2025 19:44

Paulus98 +144514

Gewoon houden, als hij echt zo goed is komen ze in de zomer wel terug.

31-01-2025 19:39

Brabander +3700

Meteen Dallinga en de zoon van Mark Van Bommel halen en voor volgend seizoen Goed van AZ vastleggen punt uit...

31-01-2025 19:31

Tapiaz +28521

Helemaal geen dilemma: voor 35+ direct verkopen. En waarschijnlijk is dit seizoen sportief gezien toch al verloren, zeker als we de komende twee wedstrijden geen fatsoenlijk resultaat halen.

31-01-2025 19:29

aw_vakj +5582

Milan uitschakelen is ook vele miljoenen.
Komende wedstrijden zijn ook afhankelijk van gimenez. In Eindhoven en Amsterdam en in de CL altijd scherp als een mes

31-01-2025 19:38

Jigsaw +9967

No shit, Sherlock…

31-01-2025 19:26

Slotovic +5776

Hij kan in de zomer vertrekken. En bij maar een 3de plek niet eerder dan dat champions league is veilig gesteld. Een spel dat Dinamo Zagreb zo te zien beter speelt.

31-01-2025 19:21

Skeptic +13474

Als Slot er zat speelden we waarschijnlijk ook nog voor het kampioenschap

31-01-2025 19:08

Bati +38849

Hahaha jij gelooft nog in sprookjes.
Met een betere selectie een straatlengte achter Psv geëindigd.

31-01-2025 19:20

Skeptic +13474

Dit is niet hetzelfde PSV als vorig jaar en nagenoeg dezelfde selectie van Feyenoord. Je had genoeg punten gepakt bij die kutclubjes.

31-01-2025 19:33

Bati +38849

Nagenoeg dezelfde selectie whahaha, 11 nieuwe spelers en 3 topspelers vertrokken.

31-01-2025 19:35

Skeptic +13474

Dus er staan er nog 8 dezelfde in 'whahaha'

31-01-2025 19:35

Bati +38849

Whahahahaha dan heb je niet goed opgelet dit seizoen

31-01-2025 19:37

FRKKW +1794

Als Slot er nog was hadden we minder blessures en dus ook meer punten gehaald, omdat de manier van trainen en medische staf hetzelfde was gebleven

31-01-2025 19:51

Bati +38849

Aannames, maar wie weet.
Priske heeft dit ook nog nooit meegemaakt, Gimenez gebeurde in een duel en over Bijlow hoeven we het niet eens te hebben.

31-01-2025 20:01

Nordberg +4794

kerel PSV is zoveel beter dan de rest man, hoe kun je dit nou zeggen

31-01-2025 19:59

Santiagotto1961 +5161

AC Milan kan de pleuris genieten. Als je Santi nu verkoopt, snap je er niets van. Dan hoop ik dat niet alleen Priske voor het laatst is, maar ook te Kloese.

31-01-2025 19:04

kunstgrashater +8496

Gaat gewoon weg

31-01-2025 19:09

Nordberg +4794

doe niet zo raar man, die gaat gewoon weg hoor, punt

31-01-2025 20:00

Clodoaldo +413

Jij snapt er niet veel van

01-02-2025 08:24

f41ao +2647

Gaat niet gebeuren!

31-01-2025 19:04

MaartenTT +19574

Ik begrijp niet dat Feyenoord dat Milaan met die biedingen nog steeds serieus neemt.
Geef ze niet eens de kans voor een derde bod.
Gooi gewoon definitief de deur dicht.

31-01-2025 19:01

MaartenTT +19574

Die boeven blijven proberen voor een appel en een ei een speler te halen die elders veel meer zou kosten. Wat ze nu al een paar keer geboden hebben is gewoon een directe belediging. Ze weten zelf ook wel dat dat niet in verhouding is met wat Santi waard is, maar blijven maar op een vervelende manier proberen. Nu weer niet rechtstreeks met Feyenoord. Ondertussen wel de speler zijn kop gek maken. Allemaal onsympathieke trucjes.
Daarnaast: MET Santi maak je nog kans de Champions League te halen. Zonder hem wordt dat veel lastiger. Dat risico wil je niet nemen. Als Feyenoord zich weer zou plaatsen levert dat miljoenen op.
Bovendien heeft Santi weer aardig zijn vorm gevonden en wordt (in mijn ogen) met de week beter. Die levert bij een zomerse transfer minimaal op wat Milaan waarschijnlijk hooguit gaat bieden.
Ik zou er niet eens zoveel problemen hebben wanneer Feyenoord hem voor een representatief bedrag zou verkopen, maar daaraan moet dan de absolute voorwaarde zijn verbonden dat Giménez dit seizoen bij Feyenoord blijft spelen.
Pas in de zomer verkassen. Ook dan is Milaan nog steeds spekkoper.

31-01-2025 20:47

Bobby +900

De boeven hadden ook n gouden kroon gestolen uit n museum. Op de snelweg zag bassie vlugge japie rijden met de baron

31-01-2025 22:37

Nordberg +4794

in de zomer???

01-02-2025 10:35

MaartenTT +19574

Als het aan mij lag wel, ja. Ik ga die mening nu niet ineens veranderen.

01-02-2025 11:15

Nordberg +4794

het is prima zo!

01-02-2025 11:25

frcabral +862

Als ze 40 mil bieden en gelijk kunnen aftikken, gewoon doen. Als hij straks weer geblesseerd of uit vorm is krijg je dat er niet meer voor. Maar voor 35 miljoen of in delen betalen, gewoon afwijzen. 2e plek en volgend jaar CL halen is ook zeer belangrijk. Ook aangezien we dan nog tegen ac met santi moeten spelen evt

31-01-2025 18:58

aw_vakj +5582

Als je ze alleen maar uitschakelt heb je dat geld ook al verdiend. En dan heb je Santi nog.

31-01-2025 19:19

Huisman +24221

Ja en straks heeft hij weer 6 maanden geen pepernoot geraakt en hebben we er uiteindelijk ook niks meer aan als hij blijft. Ik zou nu nog cashen en een talentvolle spits aantrekken.

31-01-2025 18:58

andre_van_dalen +2295

Blijft altijd geld waard. Kan zelfs meer worden.

31-01-2025 19:36

Huisman +24221

Maar ook minder. 35 á 40 miljoen is nog steeds enorm veel geld voor ons, dat is een garantie, alle andere scenario's zijn koffie dik kijken

31-01-2025 20:21

Kameraad1984 +855

Wederom: nee. Wederom: gewoon nee. Wederom: kom in de zomer maar terug.

31-01-2025 18:56

hulst24 +4112

Met santi 2e worden is nog mogelijk. Dan haal je cl en ook 40 miljoen binnen plus dat je hem dan alsnog goed kan verkopen.
100 % laten blijven dus .

31-01-2025 18:55

MaartenTT +19574

Als Santi bij Feyenoord blijft is dat Gods wil en gaat hij echt niet lopen narren.
Die blijft gewoon zijn stinkende best doen.

31-01-2025 18:54

FdGraaff +596

Als ik eerlijk ben denk ik dat we zonder Gimenez er nu hetzelfde voor zouden staan als dat we er nu voor staan. Ik zou zeggen, verkopen

31-01-2025 18:41

slotstuk +186

Mmm hij is nu pas in goede vorm

31-01-2025 18:49

1970hetjaarvan +7382

Iets met 12 wedstrijden en 12 doelpunten ( eredivisie, beker én én CL)

31-01-2025 18:58

aw_vakj +5582

Alleen waren we dan met 10 punten de CL uit gegaan, en mogelijk geen punt bij City

31-01-2025 19:20

slotstuk +186

Belang van Feyenoord is ook nog altijd sportief een resultaat behalen

31-01-2025 18:41

Edwin Willems +1145

De manier van betalen moeten ze vooral heel duidelijk in zijn.

31-01-2025 18:37

hulst24 +4112

Ja 60 miljoen in 1 x

31-01-2025 18:53

kopvannoord +2180

Vanuit management punt moet je geen risico nemen. Niet verkopen en dan de kans vergroten dat je nog verder komt. Ac Milan heeft toch geen geld.

31-01-2025 18:31

fer67 +212

Feijenoord laat zich in de küren leggen voor geld bedragen die later ook nog haalbaar zijn. En wel meer ook maar ze hebben haast blijkbaar anders missen ze de trein.

31-01-2025 18:31

Patrick.V97 +682

Ik ga maar even een kuurtje nemen

31-01-2025 18:42

1970hetjaarvan +7382

Vrije kür met dubbele Axel

31-01-2025 18:59

WvH +15255

Krabbendam: gaan ze nu voor het grote geld 35+ miljoen is nogal wat.

Alsof hij van de zomer nul euro waard is. Van de zomer krijg je minimaal hetzelfde verdrag.

31-01-2025 18:23

NelisR +84

En Gemenez maar zeggen. God beslist. Huichelaar.

31-01-2025 18:23

slotstuk +186

God beslist bij deze dat je blijft Santiago

31-01-2025 18:42

1970hetjaarvan +7382

Gemenez = < 40 meloen

31-01-2025 19:00

matroos88 +126

Jonge die Santi gaat in de zomer net zoveel opleveren als nu. Die goal die hij tegen Bayern maakt dat is gewoon kassa. Allleeb hele grote spelers kunnen dat. En Santi ook schijnbaar. Niet verkopen dikke pik voor ze

31-01-2025 18:22

Twan.V52 +7745

Goedenavond kameraden

31-01-2025 18:19

5c8 +2712

Zondag winnen en dan is het gat op de plek 2 slechts 6 punten met nog 14 wedstrijden te gaan. Kunnen we absoluut nog overbruggen.

En in het tweeluik tegen AC Milan €11 miljoen op het spel.

Tekenent wie de calimero's zijn hier als je comments leest van mensen die zeggen dat we nu al verloren hebben, we dit seizoen maar op moeten geven en Santi naar Italië sturen. Opdonderen.

31-01-2025 18:10

Stanley.A +2271

Met priske breek je geen potten en vecht je voor Europees voetbal ala Europa league

31-01-2025 18:39

bas-j +785

Bij 40mln+ zonder termijnen laten gaan.

Ac Milan gaan we ook met Santi niet redden en dit seizoen is toch al verkloot. Daarnaast voldoet
Ueda ook wel voor de eredivisie.
Geld binnenharken, transfer plannen maken voor volgend seizoen en dan weer knallen.
En hopelijk nog ff de beker meepakken.

31-01-2025 18:05

14mei17 +3322

Zo moeilijk is het niet. Milan gewoon afwijzen, die betalen niet genoeg. Santi speelt nog een half jaar bij ons en wel zodanig dat de top van de PL zich bij ons meldt.

31-01-2025 18:04

Jopie.R +136

Ze hebben miljoenen binnen geharkt, maar schijnen daar niets mee te kunnen doen. Deze selectie is niet in staat om continuïteit te creëren. Een trieste constatering.

31-01-2025 18:03

Gizmo +1124

Zo moeilijk is het niet....
Ze kunnen in de zomer 40 + miljoen betalen (in 1 keer) en dat nu vastleggen of ze mogen kijken hoe Santi ze uit de CL knikkert en voor 60 miljoen naar een andere club gaat.

31-01-2025 18:00

DickLeCoq +1637

Op CL niveau gooi je inderdaad de handdoek, maar op eredivisie niveau niet. Ueda en Caranza hebben laten zien daar prima te voldoen.

31-01-2025 18:00

Harrypipo +8939

+ met gimenez is de kans nog zeer klein om nog een ronde verder te komen

31-01-2025 18:14

jack98 +46439

Als Giménez zo blijft presteren, dan komen er in de zomer ook genoeg clubs voor hem die wel €40+ miljoen bieden en we meer tijd hebben om een vervanger te halen...

31-01-2025 17:57

fer67 +212

Santi gaat niet weg punt

31-01-2025 19:36

Adriaaantjeeeeeee +24768

Onvermijdelijke situatie voor Dennis., petje af...doet t in deze toch nooit goed. Druppel op een gloeiende plaat. Houdoei

31-01-2025 17:55

FR_Lomba +691

Wat heb je nu precies gezegd en wat wilde je zeggen?

31-01-2025 18:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties