Duidelijkheid over wissels Vitesse: "We mochten nog een keer wisselen"

Duidelijkheid over wissels Vitesse: "We mochten nog een keer wisselen"

Na afloop van de wedstrijd tussen Vitesse en Feyenoord was er even onduidelijkheid over de vierde wissel van de thuisploeg. Het leek hier namelijk te gaan om een vierde wisselmoment, terwijl de vijf toegestane wissels slechts over drie momenten mogen worden verdeeld. Niemand leek te weten of het om een wisselfout ging, maar Vitesse-trainer Thomas Letsch gaf uiteindelijk duidelijkheid.

Tegenover ESPN vertelde Letsch dat ook bij Vitesse zelf onduidelijkheid heerste. "We hadden al drie keer gewisseld. Of dat twee of drie wisselmomenten waren, was niet duidelijk. We vroegen het aan de vierde official en hadden een lange discussie met hem. Na vijf minuten zei hij tegen ons dat de wissel van Wittek op hetzelfde moment telde als dat van Openda, dus we konden nog een keer wisselen."

De Duitser benadrukte dat Vitesse de wissel pas doorvoerde toen het honderd procent zeker was. "Anders was het heel dom van ons geweest. Daarom hebben we het meerdere keren aan de official gevraagd en gewacht tot we een duidelijk antwoord hadden."

Plaats reactie
666

FR_Domingo +14868

Is dit gisteren tijdens rondo en/of studio voetbal nog aan de orde gekomen?

04-10-2021 16:03

FR_Domingo +14868

Wanneer komt hier duidelijkheid over?!

04-10-2021 16:03

Cena +556

Ik geloof er niks van. Wedstrijd gewoon opnieuw spelen of net als bij Wolfsburg overwinning aan de andere partij

04-10-2021 15:02

Crowquill +8063

90+5 en 90+6 zijn toch niet dezelfde momenten 🤣 stuur waakhond Joris erop af en hij verscheurt ze.

04-10-2021 07:19

Campodefiori +33732

Als je scoort in de eerste minuut en ook in de tweede blijft het 1-0 denk

04-10-2021 09:46

Campodefiori +33732

Zou wat zijn 🤡🤡🤡

03-10-2021 23:50

f-e-ij-e-n-o-o-r-d +10984

Beste mensen wij gaan gewoon via een arbitragezaak met onze top advocaat v Benthem 3 punten ophalen. Zal die tijdrekkers ns goed leren!

03-10-2021 23:11

Wessi +133161

Als die bloed ruikt mag Vitesse oppassen !

03-10-2021 23:14

SuperIceCube +1062

wel apart dat de regels hierover op de knop site helemaal niets zeggen.

03-10-2021 22:56

Dommeloempia1 +19776

Dedirecteuren van vi geven morgenavond uitsluitsel

03-10-2021 22:44

faajenoort +4757

14 minuten extra en dan was het eigenlijk nog veel te weinig. Schandalig gedoe. Maar goed, die twee stomme fouten waren nog veel schandaliger.

03-10-2021 22:37

FRVI2 +54

Lijkt me dat hier naar gekeken gaat worden net als met v Bommel in Duitsland.

03-10-2021 22:34

FeyenoordVdam +5817

Niet zo zeiken over regeltjes of niet, dat is Feyenoord onwaardig. Verder verlies je onnodig een wedstrijd bij Vitesse uit, maar dat kan gebeuren. Kop omhoog en doorgaan.

03-10-2021 22:33

Wessi +133161

als het je reglementair 3 punten op levert zeker zeuren 😅😂

03-10-2021 22:40

FeyenoordVdam +5817

Maar dat doet het niet

04-10-2021 11:14

SuperIceCube +1062

En waarom niet dan
Regels zijn regels

04-10-2021 12:45

dean_1901fr12 +18304

Als je 3 punten kan krijgen hierdoor, wrm niet? Denk je dat Vitesse het andersom niet zou doen?

03-10-2021 22:44

f-e-ij-e-n-o-o-r-d +10984

Winnen binnen t veld of er buiten; alles is geoorloofd voor 3 punten.

03-10-2021 23:12

ernst H +4998

De scheidsrechter had veel eerder op moeten treden, tegen dat tijdrekken en rollen....

03-10-2021 22:22

Fedal Brakenburg +20

Waarom optreden? Hij heeft het enige juiste gedaan en langer laten doorspelen. Normaal gesproken laten ze 3 a 4 minuutjes doorspelen ookal moeten dat er 15 zijn. Dit is goed zo.

04-10-2021 05:14

bowmanowns +5024

Ja was aan aanfluiting, 0 controle over de wedstrijd en vitesse maakt daar slim gebruik van

04-10-2021 08:51

pollie +19

hij wisselt de 4e keer door de rode kaart, hij is nergens in gesprek met de 4 official....kijk maar terug...best apart

03-10-2021 22:05

Den-Fan1975 +320

We hebben het aan ons zelf te danken. En niet of er misschien een 4e wisselmoment was.

03-10-2021 21:58

edwdw +7612

Begrijp ik, was ook slecht en vooral slordig. Maar maakt toch niets uit, fout wisselen staat los van het spel.

03-10-2021 22:03

edwdw +7612

Waarom lees ik niets op andere media erover. Of is dit inderdaad een kansloos verhaal?

03-10-2021 21:51

CoMulder +16625

Gebruikt Vitesse 1 wisselmoment te veel tegen Feyenoord en heeft dat gevolgen?' - Voetbalflitsen.nl - het leukste en opvallendste voetbalnieuws!
3 uur geleden — ESPN Vitesse onrechtmatig gewisseld? — FEYENOORDTRAINING.NL (@feytraining) October

03-10-2021 22:23

Oudemaasweg +428

Deze discussie speelt alleen hier, en op geen enkele andere nieuws- of voetbalsite. Just saying.

03-10-2021 21:51

Tuinstoel +12875

https://voetbalflitsen.nl/nieuws/r41b0d/vitesse-gebruikt-1-wisselmoment-te-veel-reglementaire-zege-feyenoord

03-10-2021 22:20

fr_antwerp +2021

Dat wil alleen maar zeggen dat wij er harder moeten over roepen... kan toch niet, dit.

04-10-2021 07:16

edwdw +7612

Nein Nein Nein nein, das ist nicht erlaubt. Stand der Spiele aus putsen

03-10-2021 21:44

zandhaas +32726

Als v Benthem dit flikt vreet ik me schoen op

03-10-2021 21:36

unstrafe +1058

@Thiagofeyenoordboy

punten aftrek Vitesse of een reguliere 0-3 overwinning van Feyenoord.

neem de wedstrijd toen V Bommel ook een wisselfout maakte dat werd ook een 3-0 nederlaag voor m toen

03-10-2021 21:50

Dekrommert +1403

Die tweede gele kaart voor die speler gaat de VAR nog naar kijken, maar de VAR mag toch nooit ingrijpen bij een gele kaart?
Guzubukmetjuk had gewoon veel eerder geel moeten trekken voor tijdrekken.

03-10-2021 21:34

hamilton +1101

Snap dit ook niet, blijkbaar wel als het een tweede geel. Weeeeer wat nieuws

03-10-2021 21:38

Dekrommert +1403

Ik kan al die spelregels ook niet meer volgen. Gevaarlijk spel is blijkbaar nu ook rood. Maar je mag wel iemand natrappen, of een tik geven, als je het maar niet te hard doet. Hands snapt inmiddels ook niemand meer.

03-10-2021 21:42

TijnFR1990 +1137

Het ging erom of hij wel de juiste persoon geel gaf. Bij persoonsverwisseling mag de VAR wel ingrijpen. Vervolgens mogen ze niet aangeven of het wel of geen geel is .. alleen of de juiste persoon een gele kaart heeft gekregen.

03-10-2021 22:20

Jatochnietan +23697

Hahahahahaha

03-10-2021 21:42

Grover +5258

Ging er om dat de kaart misschien aan de verkeerde speler gegeven was. Bij persoonsverwisseling kijkt de VAR wel.

03-10-2021 21:46

dre82 +5727

Nijhuis deed dat bij Ajax-Utrecht wel snel 2 keer. Toen was het ook klaar

03-10-2021 21:49

bas79 +112

Ja en dat vonden de meeste hier onterecht dat hij geel trok

03-10-2021 22:02

Den-Fan1975 +320

Gele kaart kan natuurlijk teruggedraaid worden, als blijkt dat niet hij maar een ander de overtreding maakt. Of als blijkt dat er eerdere een overtreding was

03-10-2021 22:00

guc75 +10982

Var mag wel ingrijpen als het vindt dat het een rode kaart is.

03-10-2021 23:10

Grover +5258

Gezeik om niets, hebben het er zelf naar gemaakt dat we verliezen. En al was dit net over het randje, no way dat de knvb hier iets mee gaat doen.

03-10-2021 21:32

Feyenoord2907 +2347

Je kan slecht spelen maar nog steeds kans maken om te winnen. Vitesse pleegde de gehele tweede helft (inclusief blessure tijd) spelbederf. Altijd maar "het naar jezelf kijken".

03-10-2021 21:37

Grover +5258

En dat konden ze doen omdat we door twee persoonlijke fouten met 2-1 achter stonden, en we behoorlijke kansen die we krijgen niet afmaken. Nog versterkt door het feit dat we bij ieder opstootje vooraan stonden om even lekker te duwen en te trekken.

04-10-2021 16:55

zandhaas +32726

Oh "We mochten nog een keer wisselen" zegt Vitesse. Jaja. Wij van wc-eend.....

Kat in het bakkie voor Joris zou ik zeggen.

03-10-2021 21:27

Patje77 +39

Je mag volgens het reglement 5 spelers wisselen met 3 wisselmomenten. Ook mag je in de rust wisselen buiten die 3 momenten om, maar maximaal 5 spelers blijft wel. Dit zijn gewoon 4 wisselmomenten. Volgens mij maakt het helemaal niet uit of het spel dan stil ligt of niet. Je hebt al gewisseld. Punt uit. Dit is mijn mening.

03-10-2021 21:06

Danny 91 +61402

Openda En Wittek zijn samen gewisseld alleen deed Openda langzaam.

03-10-2021 21:12

Patje77 +39

Daar zat officieel 5 minuten tussen omdat na de wissel van Openda Vitesse eerst is gaan overleggen met de 4e man. Dus al gewisseld.

03-10-2021 21:13

Danny 91 +61402

Toch maar beter kikken zit 1 min.verschil in.

03-10-2021 21:16

CoMulder +16625

Patje77, zo zit ik er ook in. Vitesse heeft zelf bewust het risico genomen om zoveel tijd tussen de wissels van Openda en Wittek te laten verlopen. Puur en alleen bedoeld om nog meer tijd te rekken, voor zover dat überhaupt mogelijk was.

03-10-2021 21:17

Danny 91 +61402

Dat ze tijd trokken.met die wissels klopt. Maar het gaat om het moment van de wissels.

03-10-2021 21:22

Danny 91 +61402

Tja daar zit wat in maar helaas.

03-10-2021 21:37

Feyenoord2907 +2347

Elke speler telt als een wisselmoment. Dus als je in bijvoorbeeld minuut 60 twee spelers wisselt, dan zijn er twee wisselmomenten gebruikt.

03-10-2021 21:38

Danny 91 +61402

Is niet waar. Het gaat om.3 momenten. En Vitesse heeft Wittek en Openda gewisseld samen.

03-10-2021 22:16

DrF +3074

Nee, je mag tijdens 1 wisselmoment meerdere spelers wisselen. Ander zou je nooit 5 wissels kunnen doen in 3 wisselmomenten.

04-10-2021 10:28

SuperIceCube +1062

Nee openda werd gewisseld toen kwam er een blessure bij wittek en toen werd die pas gewisseld. Er is dus tussendoor gespeeld

04-10-2021 12:50

SuperIceCube +1062

Zijn niet samen gewisseld er is tussendoor zelfs nog gespeeld pas na de blessure van wittek werd hij gewisseld

04-10-2021 12:52

Breakdown +10796

Volgens mij is het wisselmoment vanaf het moment dat de scheidsrechter aangeeft dat je mag wisselen, totdat het spel weer hervat wordt. Of dat nu 10 seconden of 10 minuten duurt is daarbij niet van belang.

03-10-2021 21:37

bas79 +112

Zolang het spel stil ligt is het een wisselmoment het is zelf zo zolang het spel stil ligt kan je de wissel terug draaien

03-10-2021 22:04

Feyenoord_R +11289

Neem aan dat we beroep aantekenen

03-10-2021 21:06

Steven_Seagal +27818

Reglementaire 0-3 hoppa

03-10-2021 21:06

Immers Flex +2482

wisselen in blessure tijd moet afgeschafd worden

03-10-2021 21:01

dre82 +5727

Voeg daar veldspelers in de 16 tijdens een doeltrap bij

03-10-2021 21:54

Vinner +1190

Dat zei van Bommel toen ook.. en die kreeg ook gewoon de schuld van een keer te veel wisselen

03-10-2021 20:55

Danny 91 +61402

Ja 6 wissels is heel iets anders waar dit over gaat.

03-10-2021 21:12

fr_antwerp +2021

Een fout is een fout, beste Danny.

03-10-2021 21:18

cipolini +13927

Vitesse 3 punten in mindering

03-10-2021 20:54

dean_1901fr12 +18304

Die 3 punten dan naar ons

03-10-2021 20:55

fr_antwerp +2021

6 is ook aanvaardbaar, als soort van rente... Joris gaat dat fixen!

03-10-2021 21:19

gokufan +5469

We vroegen het aan de vierde official en hadden een lange discussie met hem.







Pardon?

03-10-2021 20:50

Mandem010 +1752

Ja daar gaat het al goed mis inderdaad, discussie?? Die 4e man hoort gewoon te zeggen dit zijn de regels en klaar.

03-10-2021 21:19

DrF +3074

Van Bomnel zei ook dat hij het aan de 4e official gevraagd had...

04-10-2021 10:30

[FR]Thomas +227603

Zou die scheidsrechtersbaas er vanavond wat over zeggen?

03-10-2021 20:48

MVX +523

Als de vierde man dat zegt zal het wel zo zijn, maar vind het wel raar. Even los van deze wedstrijd, het is toch gewoon raar dat iets als één wisselmoment telt terwijl er 5 minuten tussen zit? De logica van het spel ligt stil snap ik in principe als het om minder dan een minuut gaat, maar op deze manier is het wel heel raar. Zal wel niet zo zijn dan, maar vind zelf dat als het boord omhoog gaat voor de wissels dat dat als één moment zou moeten tellen.

03-10-2021 20:45

gokufan +5469

Nee ze hebben de 4e man gek gemaakt

03-10-2021 20:56

bahiaindespits +3107

Wij van wc-eend

03-10-2021 20:42

duitser +4317

Hoe kan het nou 1 wisselmoment zijn als ze niet samen maar na elkaar, met een tussenpauze, invallen?

03-10-2021 20:35

ankona +13697

Niet. En dat wist Vitesse ook.

03-10-2021 20:37

Luuk010 +278

Het schijnt als het spel niet hervat is dat het niet uitmaakt als 1 speler later erin komt

03-10-2021 20:39

Niets_is_sterker +4558

Wat Luuk zegt. Als het spel tussen de 2 wissels in niet hervat is dan valt het dus onder hetzelfde moment

03-10-2021 20:48

edwdw +7612

Waar staat dit? Of aanname?

03-10-2021 20:51

Luuk010 +278

https://www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/competitiezaken/63974/vijf-wissels-toegestaan-het-betaald-voetbal-en

03-10-2021 20:53

duitser +4317

Ok duidelijk

03-10-2021 21:22

SuperIceCube +1062

maar het is wel hervat geweest pas toen wittek geblesseerd raakte en het weer stil kwam te liggen verrassend werd die gewisseld.

04-10-2021 12:54

Luuk010 +278

De KNVB heeft zover ik weet niet geen officieel statement gemaakt?

Hoop dat ze snel duidelijkheid geven, ook al denk ik dat Vitesse niks fout gedaan heeft

03-10-2021 20:35

hamilton +1101

Vierde kan hier toch niet zo maar toestemming voor geven?

03-10-2021 20:51

Tristanvh010 +5928

Mensen die zeggen dat je de 3 punten op deze manier niey eens wil hebben. Ja daaag niemand zegt nee tegen 3 punten. en wat nou als je eind seizoen 2 punten onder plek 2 staat

03-10-2021 20:35

Luuk010 +278

Ben ik volledig met je eens!

Zeker als iets is gebeurd wat tegen de regels is heb je er gewoon recht op!

03-10-2021 20:37

Feyenoord2907 +2347

Het zou rechtvaardig aanvoelen. Tijdrekken, kaarten aannaaien en elke keer liggen na minimaal contact. Roep al jaren dat de KNVB daar eens iets aan moet doen.

Als we Vitesse nu kunnen pakken door een wiaselblunder, direct doen!!

03-10-2021 20:39

Fany +1471

Niet alleen dat. Als Feyenoord deze fout was begaan dan staan dit soort clubs te watertanden met alle juridische hoofdpijn die eraan verbonden zit.

Er zijn regels en afspraken gemaakt die zwart op wit staan. Dus dit hoort gewoon een reglementaire 0-3 te worden. Net zoals dat je een geschorste speler op het veld zet in de 95ste minuut als je een 2-0 voorsprong hebt.

03-10-2021 20:52

mus +1293

De hele tweede helft was één groot wisselmoment.

03-10-2021 20:34

hamilton +1101

Dus hij wist er wel van, dat is duidelijk.

03-10-2021 20:31

frenkenst12n +2530

Van Bommel had ook overlegd met de 4e man, blijft eigen verantwoordelijkheid: “Het ligt nog open of de vierde official de club onjuist heeft geadviseerd of verkeerde informatie heeft verstrekt, maar ook als dit het geval is, blijft het de fout van de club.“

Vraag me alleen wel af of het spel tussendoor was hervat, volgens mij duurde het gewoon een eeuwigheid voordat die Openda het veld uit was

03-10-2021 20:30

Patje1992 +1070

Wij mogen als Abitrale trio in het voetbal alleen een advies geven als een sr 6 x wil wisselen bij 5 wisselmomenten mogen wij dit niet af keuren en dienen na de wedstrijd wel te worden gerapporteerd richting de bond

03-10-2021 20:55

Gregor +5260

Nou Van Benthum, lijkt mij een casus voor jou pik!

03-10-2021 20:29

ankona +13697

Ik hoop niet dat dat nodig is. Lijkt mij een zaak die de KNVB op eigen initiatief af kan en moet handelen. Daarvoor hoeft Feyenoord niet zijn imago te verpesten. (Heeft ook wel iets onsportiefs om hier een punt van te maken)

03-10-2021 20:31

Strijkijzert +827

Na zo'n wedstrijd van Vitesse denk ik niet dat we bang hoeven zijn dat wíj de onsportieve zijn

03-10-2021 20:34

ankona +13697

Je kunt het Vitesse niet verwijten dat ze gebruik maken van het feit dat er een scheidsrechter op het veld stond die dit niveau bij lange na niet aankan. Nijhuis gaf Utrecht meteen twee gele kaarten en maakte duidelijk dat hij het tijdrekken doorhad en niet toestond. Gozobuoakykswkaenk had weer eens niets door en was alleen met zichzelf bezig.

03-10-2021 20:36

dean_1901fr12 +18304

F*ck Vitesse, hun hebben ons deze hele wedstrijd op zitten naaien. Als we hun terug kennen pakken gelijk doen.

03-10-2021 20:49

wesley85 +1732

@ankona over onsportief gesproken, daar weten ze in Arnhem ook wel raad mee. Zou daar in dit geval toch stuk minder moeite mee hebben, anti kut club :(

03-10-2021 20:35

edwdw +7612

Nee vol inzetten, alles voor de winst

03-10-2021 20:27

Murlock +9807

https://www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/competitiezaken/63974/vijf-wissels-toegestaan-het-betaald-voetbal-en

03-10-2021 20:27

MarioFR +11898

Alleen maximaal 3 wisselmomenten en geen 4, dat is het probleem Murlock...

03-10-2021 20:39

Murlock +9807

Ja, snap ik, maae het spel lag stil zou de uitleg zijn. Dan is het 1 wisselmoment en dat is deze zaak verwerpelijk. Het uitzoeken nog even waard natuurlijk door de juristen, maar alsnog neemt het niet weg hoe vermoeid wij waren en dat er weer twee slordige persoonlijke fouten werden gemaakt. Het was al met al echt onder de maat allemaal. Alireza echt gigantisch slecht, Sinisterra op rechts best goed, dus ik had Linssen op links, Dessers spits en Sinisterra op rechts gezet aan het begin van de tweede helft.

03-10-2021 20:57

Danny 91 +61402

Hij heeft gelijk Openda e Wittek zijn maar gewisseld. Het spel is niet hervat. Dus dat heeft hij gelijk.

03-10-2021 20:26

feyen00rd23 +5231

Was niet hervat maar duurde wel tyfus lang

03-10-2021 20:27

Danny 91 +61402

Zeg ik toch Openda werd gewisseld. Daarna Wittek dat het lang duurde ben ik eens. Maar de wissel momenten zijn goed helaas. Vitesse heeft gelijk.

03-10-2021 20:31

CoMulder +16625

Kern van de zaak is inderdaad of tussen de wissels van Openda en Wittek er ten minste een seconde het spel hervat is. Tussen deze twee wissels zal relatief gezien wel belachelijk veel tijd in mijn beleving.

03-10-2021 20:35

putdeksel +6539

Laat toch gaan.
Op deze manier moet je die 3 punten niet eens willen.
Feyenoord 1 heeft kut gespeeld en verloren.
Gelukkig hebben de Feyenoord Vrouwen wel voldaan aan de verwachtingen.
Complimenten voor de dames

03-10-2021 20:25

MarioFR +11898

Sterker nog de dames overtreffen de verwachtingen 110%, de hele zomer ging het bij het vrouwenvoetbal over hoe Feyenoord compleet ingemaakt gaat worden door bijv. ajax

03-10-2021 20:27

putdeksel +6539

Helemaal mee eens MarioFR.
200% positief verrast!

03-10-2021 21:07

Luuk010 +278

Tuurlijk niet!!!!
Als Vitesse echt iets heeft gedaan wat niet aan de regels voldoet moet je het altijd proberen.

Ook al ben ik bang dat je weinig kans maakt

03-10-2021 20:28

dean_1901fr12 +18304

Flikker op man, nepsupporter. Als we vandaag de punten hadden gepakt in blessuretijd en 2 penalty’s hadden gekregen had je dan ook gezegd nee lm?

03-10-2021 20:51

putdeksel +6539

Als als als...
Als ik de jackpot gewonnen had in de staatsloterij was ik nu ook Miljonair.
Aan ALS hebben we geen KUT

03-10-2021 21:08

dean_1901fr12 +18304

Nou het feit is wel dat we miss nu gwn 3 punten kunnen krijgen en daar heb je wel een kut aan. Sukkel

03-10-2021 21:25

putdeksel +6539

Jij bent echt nog dommer dan Berghuis maar vooruit.
Welkom in mijn kill filtertje

04-10-2021 12:43

Reinbo +17577

Hup Joris hup!

03-10-2021 20:24

Luuk010 +278

Is er al een officieel statement van de KNVB gemaakt?

Zolang de trainer van Vitesse het zegt neem ik het nog even met een korreltje zout.

03-10-2021 20:24

Ronald_Koemanbarcajewclub +7102

Juridisch aanpakkennn

03-10-2021 20:24

robin_superfeyenoord +1816

joris ouwe trekbeer, laat ons juichen! Juridische VAR incoming!

03-10-2021 20:20

Mensini +14563

Van Bommel had het ook nagevraagd toen in die bekerwedstrijd tegen amateurs een aantal weken geleden, maar kreeg toch een reglementaire 3-0 verlies aan z'n broek....

03-10-2021 20:19

JDN1987 +22862

Deze wedstrijd klopte gewoon niet ondanks dat feyenoord slecht was . Van benthem regel jij even 1 punt

03-10-2021 20:19

Sqrylla +5117

Van Bommelpraktijken

03-10-2021 20:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties