ESPN over netten: ''Betreurenswaardig dat zo'n maatregel nodig is''

ESPN over netten: ''Betreurenswaardig dat zo'n maatregel nodig is''

Feyenoord besloot deze week dat er netten komen te hangen rond het veld tijdens De Klassieker van volgend weekend. De club wil daardoor voorkomen dat er voorwerpen op het veld gegooid kunnen worden. ESPN, dat de wedstrijd uitzendt, is niet blij dat er ook netten achter de dug-out komen. Dat blokkeert namelijk het zicht van de tv-camera en dus ook van de mensen thuis.

Normaal gesproken staan de netten (overal rond het veld behalve achter de dug-out) er alleen tijdens Europese wedstrijden. Nu is dat dus ook tijdens De Klassieker, waar gemiddeld 1,5 miljoen mensen via de tv naar kijken. ESPN is niet blij met de netten achter de dug-out. ''Dat de kijker er iets van ziet, lijkt onvermijdelijk. We vinden het betreurenswaardig dat zo’n verregaande maatregel nodig is tijdens een van de mooiste wedstrijden van het jaar'', zegt een woordvoerder in gesprek met het Algemeen Dagblad.

Toch heeft de televisiezender enigszins begrip voor de situatie. ''De veiligheid dient altijd voorop te staan, dus we gaan onze uiterste best doen om er zo goed mogelijk mee om te gaan en de impact voor de kijkers thuis zoveel als mogelijk te beperken. We zijn nog drukdoende.''

Lees meer over
De Kuip
Plaats reactie
666

Huu1 +2354

Aan de (helaas) vele deugkneuzen hier >>> Maak es wat meer herrie in de Kuip ipv met het morele vingertje te wapperen. Geen D66 geneuzel hier!

13-01-2023 01:08

Huisman +24887

Keer de wedstrijd via een drone zien is ook wel lachen voor de bankhangers

12-01-2023 23:24

JoostMagHetWeten +1

Verkoop je ook bonken?

12-01-2023 22:53

Feyenoordridderkerk +1187

Nodig? Donder toch op. Een maatregel van de grootste witteboordecriminelen ter wereld. V.t.v al een begroting maken van boetes, gebaseerd op de clubs en hun aanhang. Boetes voor plastic drinkbekers op het veld. God lacht deze wereld uit dat we dit accepteren.

In Roemenië, Rusland, Tsjechië, Finland, Engeland, Duitsland, Italië en weet ik veel waar nog meer geweest en gezien dat competitieduels daar allemaal doorgaan met beide fans . Op Europees vlak zijn het ook slaven van een ziekelijk systeem.

En dan zie je de afspiegeling met de maatschappij direct. Eeuwen terug was iedereen zogenaamd barbaar, bourgeoisie enz... Tegen de leidende partijen. Oligarchie is het tegenwoordig. En dan fans de schuld geven in godverdomme je eige stadion, je eigen stad en je eigen land. Bizar, alleen om geld te krijgen via een fucking voetbalwedstrijd die de uega zelf al, en de knvb idem dito, al lang hebben begroot via constructies die slechts een kleine partij zo verschrikkelijk rijk maken. En wij maar tobben en druk maken terwijl op Europees -en wereldvlak alles al bepaald is. De gokindustrie, sponsoren en ga zo maar door die nota bene een instelling die clubs en landen juist moet vertegenwoordigen zichzelf als dictatoriaal gemeenschapje zien.

Dat wij dit allemaal toelaten is veelzeggend.

De uefa bijvoorbeeld begroot met onze club per wedstrijd vtv al minimaal 25000 euro per duel qua boetes. En zij zijn er voor ons. Die etter-Italianen o.a. die elke wedstrijd door manipulatie, schrikbarende salarissen, corruptie omkoping en bedreigingen en chantage het voor elkaar krijgen miljoenen mensen te verkrachten en wat allemaal nog gezien wordt als .... tja, het zij zo.. Bijna zou ik lachen als het niet zo triest was en dan klagen over plastic bekers op het veld waardoor clubs te gronde worden gericht.

Mensen toch, wanneer gaan de ogen open?

Fuck Uefa, fuck fifa en fuck knvb en gemeentes die wel miljarden over hebben voor een EU en onbegrijpelijke politieke acties die maar doorgaan.

Ik SCHIJT OP ZE!

12-01-2023 20:45

BVogel +569

Precies alle landen kan het behalve in Rotterdam? Wel apart he?

12-01-2023 21:13

Glenn Lagerwaard +2137

Denken in een oplossing ipv klagen lijkt me beter

12-01-2023 20:31

Wessel0180 +2538

Doen ze toch?

12-01-2023 20:33

BVogel +569

Dit is het helaas de oplossing... zelf naar gemaakt

12-01-2023 21:38

RemcoFR +26797

ESPN moet niet zeiken.

12-01-2023 20:11

ringoster +2020

Betreurenswaardig dat er netten in de doelen zitten. Ik zit recht achter het doel en heb er last van. Niemand die zich daar druk over maakt.

12-01-2023 20:05

jack98 +46899

Uiteraard jammer dat de netten geplaatst worden; als het goed gaat zal het maar eenmalig zijn (aldus Feyenoord).

12-01-2023 20:00

1923VatoLoco2017 +1225

Betreurenswaardig dat "we" geen discipline kunnen houden. Ik snap FEYENOORD, beladen wedstrijd. Het moet toch een keer afgelopen zijn om een idiote boete te krijgen of ergere straf...

12-01-2023 20:00

stuur-maasland +1580

Ff off-topic. Ik ben nu bijna twee dagen gestopt met roken. Rookte zo’n twintig jaar zware shag. Als iemand de tip heeft om het gemis tegen te gaan, krat bier als het werkt. Of twee kratten.

12-01-2023 19:52

ringoster +2020

Sterkte!!!! Houd vol!!!!

12-01-2023 19:55

stuur-maasland +1580

Thnx! Het is zo’n teringverslaving. Nutteloos als de ziekte

12-01-2023 20:15

ringoster +2020

En je weet eigenlijk niet eens waarom het lekker is, maar toch is het zo.....

12-01-2023 20:26

RemcoFR +26797

Heel veel porno kijken ?

12-01-2023 20:13

stuur-maasland +1580

Ja mijn standaard is al vrij hoog. Dat helpt dus niet..

12-01-2023 20:15

RemcoFR +26797

Een 2de laptop ?

12-01-2023 20:17

Paixaobeste +5642

Gore vape kopen. Eerste de gewoonte eruit hebben, nicotine ben je zo vanaf, maar die gewoonte om op een bepaald moment eentje op te steken is blijvend... Verder helpt meer sporten ook goed, iets waar je conditie mee opbouwt. Die schiet vooruit en dan weet je waar je t voor doet. Succes kameraad

12-01-2023 20:59

Bulldog010 +6753

Pure (hoge percentage) chocolade eten als de drang echt tr groot wordt. Dat helpt wel

13-01-2023 04:01

Bulldog010 +6753

Succes trouwens! Hopelijk lukt het

13-01-2023 04:02

1987fey +5487

Bedankt Bergneus.

12-01-2023 19:39

Orgullo +7666

Vind die netten altijd enorm meevallen qua zicht etc. in Europese wedstrijden. Prima dat ze het doen. Al die debielen maken het helaas nodig.

12-01-2023 19:37

Jans6275 +63

Komt door die katheter

12-01-2023 19:35

djahdjahcity +10687

Slaat echt nergens op. Die vijfjaren regel, die ondertussen een 15jaren regel aan het worden is, heb je toch al jaren de angel uit deze hele wedstrijd gehaald? Dat de club netten wil ophangen om die tiefusjudas te beschermen(want daar gaat het natuurlijk om) vindt ik echt te belachelijk voor woorden.

12-01-2023 19:31

Senior +2743

Het is ook helemaal niet nodig…wat kan een beetje bier kwaad?
Dat gaat ook door een net heen..

12-01-2023 19:23

FR4Sho +3715

Dus voortaan maar bij elke wedstrijd netten ophangen, want bij elke wedstrijd kunnen er spullen het veld opgegooid worden! Bullshit die kut netten!

12-01-2023 19:18

cluepon +3832

Op zich zou het niet onlogisch zijn. Men wil niet letten dat je niet naar het veld moet gooien. Dan maar zo. Zou wel balen zijn. Tot nu toe zat ik elke keer aan de goede kant. Maar ook daar zitten te veel idioten

12-01-2023 19:21

Jeroen.Z +2461

Dat het nu pas gebeurd vind ik heel eerlijk gezegd bijzonder

12-01-2023 19:14

Ventilator +109846

Dat het nu al gebeurt vind ik bijzonder

12-01-2023 19:37

frvlissingen +3692

Die netten hangen er niet om te voorkomen dat er rotzooi op het veld word gegooid. Nee die zijn er om ons te beschermen. Die klote klappers willen de bal de tribune in schoppen om ons te verwonden.

12-01-2023 19:14

Senior +2743

Klopt.
En dat komt veel harder aan dan een plastic beker bier..

12-01-2023 19:23

ringoster +2020

Of een bekertje plas

12-01-2023 19:56

Southsider +2400

Kunnen die netten niet vandaag al geplaatst worden? Dan kunnen we even testen met gooien.

12-01-2023 19:07

SanFR1908 +9564

Wist niet dat de zender het beeld zo belsngrijk vind. Mensen gaan toch wel kijken, grootste deel van het veld zie je alsnog gewoon normaal.

12-01-2023 19:04

wateringer +15992

Ik heb een zwarte jas dus ik ben een hooligan. Stelletje mongooltjes ook hier hoor af en toe.

12-01-2023 19:01

Ger alhier +2485

Nog betreurendwaardiger is het 'als er geen voetbal is, we naar die on interessante Amerikaanse sporten mogen kijken van ESPN ' , ze schamen zich daar niet voor!

12-01-2023 19:00

MKF +7839

Wat moeten ze anders?

12-01-2023 19:05

panache +7872

Dat is jou mening

12-01-2023 19:43

Paulus98 +148968

Dank aan de eencelligen.

12-01-2023 18:59

Snuivert +9829

Lekker weer via de buis kijken zeker Paultje?

12-01-2023 19:01

Paulus98 +148968

Voel je je aangesproken, knulletje.

12-01-2023 19:02

Snuivert +9829

Je beantwoord mijn vraag niet

12-01-2023 19:03

babbelbox +254

Het zijn geen club mensen .die mensen hebben overal schijt geen bier of andere dingen verkopen in het stadion

12-01-2023 18:58

GerrieFR +7635

Begin jaren 80 werd er gewoon nog op veel vakken gejuicht als 020 scoorde. Kan je je nou toch niet meer voorstellen.

12-01-2023 18:56

NicFR08 +5876

Eind jaren 90 geven we elkaar gewoon een handje op een verlaten grasveldje.

12-01-2023 19:00

wateringer +15992

Nee, ik kan me dat niet voorstellen idd, en begin jaren 80 gebeurde dat ook echt niet want al vanaf de jaren 70 is het herrie met die neuzen.

12-01-2023 19:03

GerrieFR +7635

Nou, dan geloof je het niet. Ik zeg niet dat ze op de gele zijde rustig konden juichen, maar kijk maar oude beelden terug. Ik durf erom te wedden dat er mensen juichte voor hun doelpunten.

12-01-2023 19:19

wateringer +15992

Het zal best, maar ik kan me er niets van herinneren. Nou was ik niet zo heel oud begin jaren 80, maar oud genoeg om te weten dat die neuzen echt gehaat werden en niet konden juichen bij ons. En terecht overigens, maar jij was er wel tevreden over??

12-01-2023 19:24

GerrieFR +7635

Wie zegt nou weer dat ik er tevreden over was? Ik zeg alleen dat het toen nog kon. De harde kern zat voornamelijk op de gele zijde. Pas jaren later zijn ze meer gespreid gaan zitten waardoor die gasten het wel uit hun hoofd haalde om te juichen.

Maar schijnbaar als je een feit plaatst op FR12.nl ben je er gelijk tevreden over....

12-01-2023 19:46

wateringer +15992

Je brengt het alsof je het allemaal wel prima vond toen, moet jij weten natuurlijk maar juichende neuzen in ons stadion moet ik niet. En schijt aan al die deugmensjes die hier iets van vinden. Al die grootbekken die nooit gaan en maar oordelen over iedereen, schijtziek word ik er van. (en je hoeft je in deze niet aangesproken te voelen).

12-01-2023 20:02

GerrieFR +7635

Voor de zoveelste keer; ik vond het niet prima en ben blij dat er niemand meer juicht in het stadion als die neuzen scoren.
Ik heb net zo'n grafhekel aan alles wat die club te maken heeft. Het is in de loop der jaren alleen maar erger geworden.

12-01-2023 20:09

wateringer +15992

Dan zijn we het eens, gelukkig maar ;).

12-01-2023 20:10

GerrieFR +7635

Precies, fijne wedstrijd!

12-01-2023 21:03

MKF +7839

Eigen doelpunten zeker?

12-01-2023 19:06

Jans6275 +63

Wat heb jij gerookt

12-01-2023 19:36

louisvanderploeg +12989

Netten gewoon goed strak spannen, dan zie je er bijna niets van. Tijdens de UCL wedstrijden vorig jaar kon je de beelden van achter de goals ook gewoon goed zien.

Als die klojo's nou eens stoppen met voorwerpen gooien, was het allemaal niet nodig geweest. DAAR moet ESPN maar naar wijzen.

12-01-2023 18:55

Rotterdamzuid7 +5058

Tja. We hebben gewoon genoeg sukkeltjes die het keer op keer weten te verzieken.

12-01-2023 18:51

Snuivert +9829

Je bent zelf de grootste sukkel dus bek houwe

12-01-2023 18:54

themaniac +2760

Is ook triest. Maarja, eigen schuld.

12-01-2023 18:51

Snuivert +9829

Echt wat een prachtige club. Door heel stadion zitten gekken dus moet er overal netten hangen hahaha. Bij die pisclub in 020 heb je alleen de fuckside wat beetje gek is… de rest van het stadion allemaal theater volk. De bankspelers zitten bijvoorbeeld naast de fans en onbeschermd en er gebeurd daar nooit iets. Saaie club joh.

12-01-2023 18:50

Rotterdamzuid7 +5058

Nee top man. Stoer. Leuk!

12-01-2023 18:51

Snuivert +9829

Feyenoord is een club van het ruwe randje. Al sinds de jaren 60. Lekker oprotten dan als het je niet bevalt

12-01-2023 18:52

Rotterdamzuid7 +5058

Rot zelf op. En hou je aansteker in je klauwen ipv op het veld.

12-01-2023 18:53

Snuivert +9829

Niet bepalen. Die club uit 020 past perfect bij je ik hoor het al.

12-01-2023 18:53

Rotterdamzuid7 +5058

Je bent zo te zien al duidelijk begonnen met hetgeen wat in je naam staat.

Fijne wedstrijd hè

12-01-2023 18:57

Halbaar +23814

ESPN is zelf een betreurenswaardig net

12-01-2023 18:47

Freekslangens +5553

ESPN: betreurenswaardig

12-01-2023 18:45

Fworldcup1970 +11238

Kogelvrije netten, goed idee

12-01-2023 18:44

edtfeyenoordpedt +28537

Je moet toch wat doen om te voorkomen dat iemand jan joosd van gangelen op het veld flikkert

12-01-2023 18:31

Willem.H +15584

Toch verschrikkelijk dat dit nodig is.. maar elk jaar 500 tot 700.000 boetes betalen aan de UEFA door structurele wangedrag van de "ekten" kiest Feyenoord nu eieren voor zijn geld. Je speelt dadelijk Europees alweer met een half leeg stadion door wangedrag van de "ekten" . De volgende straf is uitsluiting voor een jaar. Ik zei tussen de 500 en 700. 000 euro boetes per jaar maar als je halfe lege stadion bijna elk jaar mee rekend, de giga slechte naam van Feyenoord in europa, volgende straf anders leeg stadion of jaar uitsluiting kost het de club Feyenoord miljoenen echt vele miljoen en de stagnering van onze club. Ze moeten de netten laten staan, helaas t is nodig hoe erg de "ekten" het ook vinden. Maar zij staan niet boven de club. Al zullen ze wel weer een nieuwe truc vinden om van alles op t veld te gooien. Ik hoorde al pijltjes naar de tegenstanders. Bizar gewoon.

12-01-2023 18:22

TheDutchRuler +8661

We hebben 1x een boete gehad voor gooien vanaf de vakken, en dat was tegen Rome. Weet niet of je erbij was en of banana-gate je iets zegt?

12-01-2023 18:24

beppie172 +65704

Onzin. Er staat heel vaak in de uitspraak van UEFA dat boetes ook zijn voor spullen op het veld gooien (naast de standaard vuurwerk en trappen niet leeg boetes).

12-01-2023 18:31

TheDutchRuler +8661

Snie waar wat je zegt. Maar laat Feyenoord is met echte oplossingen komen. Verbod op gezichtsbedekkende kleding en vaste plaatsen. Dan kan Inspector Gadget mooi op camerabeelden de individuen aanpakken en kunnen wij gewoon van een pot voetbal genieten.

12-01-2023 18:37

TheDutchRuler +8661

Die camera's hangen er al, al jaren. Er hangen zelfs illegaal microfoons, waar ik echt een pleurishekel aan heb. Maar wat we nu doen is juist chinees, we ontnemen de hele populatie vrijheden, omdat een individu er niet mee om kan gaan. Dat is nogal links communistisch kutbeleid en daar heb ik een pleurishekel aan. Iedereen vrij, met vrijheid en verantwoordelijkheid, alleen als je er een tyfuszooi van maakt, heb je ook gelijk een tyfusgroot probleem.

12-01-2023 18:56

beppie172 +65704

https://www.fr12.nl/nieuws/uefa-straft-feyenoord-opnieuw-met-flinke-boete

Gooien van objecten naar het veld.
Snie waar toch?

12-01-2023 19:11

paulus56 +255019

het zal nooit uit te bannen zijn willem
de oorzaak leg dieper dan hier en nu
heb veel gelezen en gegaan nu nog trouwens maar de eerste oproepen om zich te gedragen komen al uit 1958 ouwe boekjes van de feijenoorder toen

12-01-2023 18:27

Traunerworden +13656

Iets met zitten , hou je bek

12-01-2023 18:29

Frieslandboppe +803

Willem zet voor de tv te kijken zondag de 22e

12-01-2023 18:31

BrilletjevanvanDaele +5855

Nou nou Willem. Doe es chill man.
Werpsterren werden er ooit gegooid naast de spijker bommen . Dus de dartpijlen kunnen nu ook wel hoor.

12-01-2023 19:29

Rumble +6763

Treurig dat Feyenoor dit doet. Dit roept juist dingen op. Gewoon geen netten en beboeten wie niet binnen de grens kan provoceren. Camera's en microfoons genoeg in de Kuip.

12-01-2023 18:21

feyenoord_Freak +14031

Niemand heeft hier om gevraagd .

12-01-2023 18:20

Wilson_Raj_Perumal +234

Misschien heeft ene Steven B wel een klein telefoontje gepleegd

12-01-2023 18:27

TheDutchRuler +8661

Wie bepaalt dat het nodig is dan? De laatste speler die verwond is door gooien in de Kuip is onze Wimpie Jansen en die is inmiddels al overleden.

12-01-2023 18:16

stamplust +24653

Voor jou is het Mijnheer Jansen.

12-01-2023 18:17

TheDutchRuler +8661

Bepaal ik zelf wel, mafkees

12-01-2023 18:18

stamplust +24653

Dan nog altijd, Mijnheer Mafkees.

12-01-2023 19:58

stamplust +24653

Kan ESPN niet een extra net nemen?

12-01-2023 18:14

wateringer +15992

Allemaal de schuld van Berghuis, duidelijk toch?

12-01-2023 18:12

wijnaldum2 +3490

Het is ook betreurenswaardig dat Feyenoord dit doet.

12-01-2023 18:09

Heisenberg +6217

Ik vind het wel netjes opgelost opzich

12-01-2023 18:05

Reinbo +17591

Handen afhakken is nog niet zo’n slechte straf voor idioten die dingen op het veld gooirn

12-01-2023 18:04

Fey010_015 +94341

Uitzondering van katheters die mogen wel gegooid worden 😂

12-01-2023 18:19

Reinbo +17591

Ja, daar is alles al weggehaald

12-01-2023 19:14

FR Ridderkerk +83047

Nog 3 uurtjes

12-01-2023 18:00

Paixaobasis +1084

Zolang de stadion bezoeker er last van heeft met Europees netten hoor je niemand. Nu hangen er netten voor de tv kijkers en staat iedereen op z'n achterste poten. Apart.

12-01-2023 17:57

Yorampaar +4087

Omdat de stadionbezoeker ervoor zorgt dat die netten überhaupt nodig zijn

12-01-2023 17:59

flying-dutchman +2021

Moeten ze zich maar eens ‘netjes’ gedragen.

12-01-2023 18:03

wateringer +15992

"de stadionbezoeker", zo hee, hokjesman, ga je lekker??

12-01-2023 18:14

Paixaobasis +1084

Vind het alsnog heel apart. Nu staan de kranten er vol mee maar als er Europees bij 3 van de 4 zijdes netten staan, hoor je er niemand over.

12-01-2023 19:33

Maassluice010 +6063

Spuug ze in hun nek door de netten heen!

12-01-2023 17:56

TinusTingTong +47837

ESPN moet niet zo klagen. Net 5 hoor je nooit.

12-01-2023 17:54

Fr055 +3292

Net 5 hoorde je wel bij de voice of holland

12-01-2023 18:02

Struukangeren +8084

ESPN hoeft zich niet te schamen voor deze mening. Feyenoord hoeft zich niet te schamen voor haar maatregelen.

De FSV moet zich enorm schamen voor haar reactie hieromtrent.

En natuurlijk alle zwarte jasjes en co. De aanstichters van deze ellende. Zij moeten zich enorm schamen, in de spiegel kijken en eens volwassen nadenken. Diep triest allemaal.

Dit hoeft bij geen ene club. Alleen bij ons. Normaal is het mooi als iets ons uniek maakt. Dit is beschamend.

12-01-2023 17:53

Fabian +63588

Gestopt met lezen

12-01-2023 17:54

Struukangeren +8084

Stop in het vervolg met reageren.

12-01-2023 17:55

wateringer +15992

Stop met generaliseren.

12-01-2023 18:18

Fabian +63588

Gestopt met reageren

12-01-2023 18:43

paulus56 +255019

in het zwart zijn we al heel lang het is niet anders
maar toen konden we ons nog wat gedragen

12-01-2023 17:56

Struukangeren +8084

Eens Paulus dat is het grote verschil. Zonde

12-01-2023 17:57

remco112 +16288

Ja. Want vroeger gebeurde er niets.

12-01-2023 17:58

paulus56 +255019

we waren toen ook geen lieverds maar een voor allen en je weet wel

12-01-2023 17:58

paulus56 +255019

zat maar toen waren we echt maten onder elkaar

12-01-2023 18:04

remco112 +16288

Verkoop anders je reet aan Berghuis.

12-01-2023 17:57

hermboy +188

Wanneer is het ooit normaal gegaan bij Feyenoord/hunnie? Sinds de jaren '80 is dit toch al..

12-01-2023 18:00

TheDutchRuler +8661

Laten we anders iedereen met een zwarte jas preventief een stadionverbod geven. #Feyenoordkorea

12-01-2023 18:30

ClasieVilhena +2885

Misschien moet jij je vriendje bergneus op je shirt laten drukken morraalridder

12-01-2023 18:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties