'Feyenoord bereikt principeakkoord met Hake; ook Pinas in beeld'

'Feyenoord bereikt principeakkoord met Hake; ook Pinas in beeld'

Feyenoord heeft een principeakkoord bereikt met René Hake. De voormalig assistent-trainer van Manchester United is persoonlijk rond over de voorwaarden van een contract in Rotterdam. De stadionclub hoopt spoedig ook op groen licht over Robin van Persie. Dit meldt 1908.nl.

Hake moet in De Kuip aan de slag gaan als assistent-trainer van Robin van Persie. De voormalig topvoetballer ontbeert de nodige ervaring als trainer, en Hake moet Van Persie daarin assisteren. De grootste obstakel is op dit moment nog Heerenveen. Feyenoord moet een akkoord zien te bereiken, en het is nog niet duidelijk of de Friezen willen meewerken over een vertrek van Van Persie.

Wanneer Van Persie niet per direct naar Rotterdam kan komen, dan komt Hake voor de groep te staan. Pascal Bosschaart is op dit moment de interim-trainer, maar beschikt niet over de juiste papieren om het seizoen af te maken bij Feyenoord. De kans dat Bosschaart aan de slag gaat als assistent-trainer wanneer Van Persie niet per direct komt, is groot.

Brian Pinas

Het Algemeen Dagblad weet te melden dat Brian Pinas ook een optie is voor de technische staf van Feyenoord. De oud-voetballer werkt al jaren samen met Van Persie en staat momenteel onder contract bij SC Heerenveen. John de Wolf en Etienne Reijnen blijven hoe dan ook werkzaam als assistent-trainers in De Kuip.

Lees meer over
René Hake
Plaats reactie
666

Feyenoord4ever1908 +62424

Succes mannen

20-02-2025 21:41

Bulletje +489

Hoop dan wel dat het klikt tussen die twee,De Kloes heeft al meer inschattings fouten gemaakt.

20-02-2025 14:11

knarf +3309

Welkom trainer

20-02-2025 13:41

Puiflijk49 +575

Ze gaan de miljoenen weer over de balk gooien, alleen maar afkoopsommen om iemand te halen. En straks anders om, om er vanaf te komen

20-02-2025 10:51

Puiflijk49 +575

Hake, die kan dan meteen Mees Hilgers polsen als opvolger van Hancko

20-02-2025 10:50

jonaathn +14787

Onze organisatie is zo lek als een mandje. Dat buitenlandse coaches nu afgeschreven zijn is ook zo dom. Alsof Thorsten Fink hetzelfde is als Brian Priske, en alsof Van Persie hetzelfde is als Slot.

20-02-2025 09:34

knarf +3309

Nee, jij snapt het allemaal wel. Wat ben jij voorzitter voetbal makelaar of gewoon azijn pisser!

20-02-2025 13:42

NieuweKuip +317

Van Persie was een fantastische voetballer maar dat maakt nog geen goede trainer...... moet zich eerst elders bewijzen en heeft ie nog niet gedaan. Geen goede zet Feyenoord! Net als met de spelers moet je voor een DIRECTE versterking gaan. Dat geld ook voor een trainer.

19-02-2025 23:46

Roko21 +1192

De alleswetende heeft gesproken.......

20-02-2025 13:14

rob57 +3042

Niet zo somber. We zullen het wel afwachten.

20-02-2025 14:19

Swan +968

Hake avaloze gek

19-02-2025 23:20

Elinkwijk +1908

Weltrusten feijenoord

19-02-2025 22:30

knarf +3309

Ga weg van ons scherm vieze neus

20-02-2025 13:43

RemcoFR +27004

Een sterk team is van belang voor rust in de club.

19-02-2025 21:30

LordNelom +2182

Hake, typisch zo'n vent die zijn wijf uitlaat en z'n hond neukt...

19-02-2025 21:28

RemcoFR +27004

Hoe weet u dat ?

19-02-2025 21:31

Kaloe +9570

Ik denk uit eigen ervaring !!!!

20-02-2025 03:17

schreudje +464

Wat voegt dit toe dat onnozel gebazel, je hebt ervaring daarmee waarschijnlijk

19-02-2025 21:37

Y.M +602

Wat hahaha

19-02-2025 21:56

Jaxen +113

Haha nice!

19-02-2025 22:46

Koos1908 +537

Grappig man....

19-02-2025 23:46

SaladFingers +74

Blijkbaar beviel de saaie aura van Priske, ze krijgen het voor ekaar precies zo een te vinden.

20-02-2025 05:42

Feyenoord4ever1908 +62424

Succes wie ook de nieuwe trainer gaat worden

19-02-2025 21:25

jack98 +47141

Het kan zo simpel zijn;
Hake met Bosschaart het seizoen laten afmaken.
Volgend seizoen: Reijnen, Hake, de Wolf en Pinas als assistenten van Van Persie!

19-02-2025 20:29

8mei2002 +822

Ik zou Hake gewoon de kans geven, van Persie is te groen om hoofd trainer te worden.

19-02-2025 20:44

Visionair +6687

Hake ? Hoofdtrainer van Feyenoord?? Gaat het ?

20-02-2025 09:18

12345 +14060

Dan hoort Bosschaart toch ook in dit rijtje

19-02-2025 21:01

Tembo +524

Waarom niet Bosschaart proberen te behouden met dezelfde constructie als ze willen met van Persie?
Dus Hake...,
Ik zie van Persie totaaaal niet zitten

19-02-2025 20:09

MSnellen +450

Ja,mijn mening.

19-02-2025 20:13

Frankster +21066

Bosschaart moet naar u21

19-02-2025 21:21

kakkerlak071 +213

Prima trainer die vooral bij go ahead met heel matige spelers supergoed presteerde. Dus geef die man gewoon de steun die hij hard nodig zal hebben.

19-02-2025 20:07

Koos1908 +537

Dat zeg je hier... De meesten die hier hun gal spuwen kunnen geen goed woord kwijt over Feyenoord. Steunen doen ze al helemaal niet, aanzien de meesten het stadion nog nooit van binnen gezien hebben.

19-02-2025 23:48

fr050 +321

RVP alleen had ik een slecht idee gevonden, maar deze package deal met Hake zie ik wel zitten. Veel mensen onderschatten hem, maar Hake is echt een goede veldtrainer en people managert. Soort Fred Rutten 2.0

19-02-2025 20:02

CR1908 +3025

Stukje humor ook en lijkt goed om te kunnen gaan met spelers. Kan ook streng zijn volgens mij en sommigen even in het gareel schoppen. Met RvP erbij en zijn aanzien en staat van dienst, heb je een mooi team. Ik twijfel daardoor alleen óók juist weer of hij wel in staat is adviezen op te volgen en samen te werken met assistenten.
Ergens kan ik mij ook voorstellen dat RvP redelijk op zichzelf vertrouwd, juist door dat aanzien en zijn carrière als speler.

We gaan het zien. Blij dat het geen Ten Hag wordt...

19-02-2025 20:16

fr050 +321

Een echt goede staat ook open voor andere meningen

19-02-2025 22:03

CR1908 +3025

En dat valt maar net te bezien. Kijk Dirk Kuyt. Neemt ook niks aan in zijn overtuiging de beste te zijn.
Maar ik laat me graag verrassen met RvP. Een Feyenoorder die t niet verdiend vooraf afgeschreven te worden

19-02-2025 22:05

charlaykc +9554

Kan RvP afentoe in de spits of op 10

19-02-2025 19:57

8fbdjv4zzy +410

Functie speler/coach zoals Gullit bij Chelsea destijds

19-02-2025 22:50

Derk-Willem +402

Hake staat bekend als een hele goeie veldtrainer. RvP kan veel van hem leren

19-02-2025 19:50

CR1908 +3025

Als hij daarvoor open staat... zie mijn reactie hierboven

19-02-2025 20:17

HoppaFeyenoord +1545

Straks meer staf mensen dan fitte spelers

19-02-2025 19:49

rupje2010 +686

En nu maar hopen dat Heerenveen niet mee wil werken.

19-02-2025 19:45

Sombra1 +1067

Ziet er goed uit, gewoon lekker in het diepe gooien, kijken wat er uit kan komen. Wie weet een finale haha...

19-02-2025 19:44

LARSCF2 +3129

Van persie ook inschrijven als speler dan kan die af en toe nog invallen

19-02-2025 19:39

JVRFR +10101

Zoals Ryan Giggs deed.

19-02-2025 19:44

6069960 +5262

Bosschaart zowel hoofdcoach van O21 laten zijn voor de ervaring, alsmede laten assisteren bij het eerste. Als hij dan zn papiertje heb kan die Van Persie op termijn opvolgen en zit je de komende 5+ jaar goed qua trainers in theorie

19-02-2025 19:28

Jamcarterrr +3831

Hoeveel assistenten wil je?

19-02-2025 19:57

N-schutfr +1518

Voor elk geblesseerde speler 1

19-02-2025 20:20

Feyenoorderlicht +502

Een stagair op deze tekst losgelaten?

19-02-2025 19:26

CurlySanders +151

De obstakel, meewerken over... Het houdt niet over en ook niet op, niet vanzelf

19-02-2025 19:37

Frankster +21066

Stagiair ;)

19-02-2025 21:22

Feyenoorderlicht +502

Haha, lekker dan

19-02-2025 21:39

6069960 +5262

Zo is koeltoeeeerrrrr

19-02-2025 19:25

jeffvw +1632

Van persie prima alleen 2,5 jaar te vroeg

19-02-2025 19:25

6069960 +5262

De Wolf, Reijnen en Bosschaart coaches vanuit de club die er voor de lange termijn zitten, de "cultuur" oftewel werkwijzen, spelopvattingen etc. bewaken voor de continuuiteit van de club; Van Persie, Pinas en Hake als nieuwe verantwoordelijken. Klinkt bijna te logisch

19-02-2025 19:25

theo_de_tokkie +13190

Waarom hebben we hake nodig, als yori ook al komt.

19-02-2025 19:18

hoekieuitzoekie +21675

Omdat het een hele goede coach heeft die wél ervaring heeft, in tegenstelling tot de rest.

19-02-2025 19:43

willykment +2145

De wolf eruit en Bosscchaart erbij.

19-02-2025 19:10

beppie172 +66241

Gratis SC erbij

19-02-2025 19:13

theo_de_tokkie +13190

Nee, Bosschaart, D-wolf, Reijnen de assistenten. Dan hebben we gelijk de opvolger te pakken met bosschaart en sturen we reijnen naar de coach betaald korfbal cursus van de knvb.

19-02-2025 19:18

Bergje63 +1290

Eerst een hoofdtrainer, anders kost dit straks ook weer geld.....

19-02-2025 19:09

Bunny065 +573

Kan best goed uitpakken ja prima eigenlijk meer cultuur binnen een club kan je niet hebben toppie!

19-02-2025 19:09

janz +105

misschien Dirk Kuyt er nog maar bij dan? Sorry, maar wat armetierig weer dit.

19-02-2025 19:22

UlrichVanBobbel +81

Het is aanhake of afhake

19-02-2025 18:56

Tapiaz +28550

Och och och, wat een troosteloosheid zeg.... Die Hake willen ze zelfs in de Keukenkampioendivisie niet hebben. grijzer dan deze muis kun je ze niet vinden.....

19-02-2025 18:54

beppie172 +66241

Och wat een trieste reactie.
Trainer die met GA Eagles Europees voetbal haalt.
Dat is niet normaal, hoor.

19-02-2025 19:15

janz +105

.. en dan ga je een trainer met werkelijk nauwelijks ervaring voor de groep zetten als hoofdtrainer?

19-02-2025 19:23

beppie172 +66241

Een held met enorm veel ervaring in het topvoetbal en een echt boegbeeld, met een zeer ervaren trainer ernaast. Wat is precies het probleem?

19-02-2025 19:32

XLarsson +172

Reijnen is het brein. Zolang we maar mensen aannemen, die alles van hem aannemen. Dan kan je er wat mij betreft een paspop en Baby Born met papieren neerzetten.

19-02-2025 18:53

ELyrics +1127

Beste keuze

19-02-2025 18:52

spzm +13307

Hoe hoog staat Pinas in de pikorde?

19-02-2025 18:51

louisvanderploeg +13013

ik zou iig geen afkoopsom gaan betalen voor Robin. Als Hake komt hebben we gewoon wat we nodig hebben, Een man met de juiste papieren. Laat hem dan samen met Boschaart de boel runnen.

Alleen moeten we wel ook goed in de gaten houden dat de O-21 wel goed blijft presteren ivm de promotie. Alleen daarom kan ik inzien dat Feyenoord er nog een ander bijhaalt, zodat Pascal af kan maken wat die daar is begonnen.

En de KNVB kan toch niet anders dan Pascal die cursus laten volgen tot hoofdcoach

19-02-2025 18:51

robinf +2240

Staat mij bij dat er iets in het contract stond toen van persie naar Heerenveen ging. Iets met terugkeren naar feyenoord

19-02-2025 18:55

beppie172 +66241

Ook deze zomer zal je een afkoopsom moeten betalen.

19-02-2025 19:16

smirre +1343

Snap heel goed dat RVP Pinas mee wil nemen. Weet alleen niet of het zo handig is als ook Hake er bij komt, en de Wolf ook blijft zitten. Dan twee met hoogste diploma's en twee niet. En heeft Reijnen het diploma?

19-02-2025 18:47

mfr23 +6194

Van die diplomas merk je aan tafel weinig als je om 13:00 aan je boterham zit met z'n allen. Wat maakt dat uit? Als het een match is werkt het.

19-02-2025 18:59

beppie172 +66241

Nee, want anders hoefde ze niemand te zoeken.
Alleen Stam heeft diploma bij Feyenoord.

19-02-2025 19:16

6Paul +16549

Haal gewoon alleen Hake voor zijn papiertje en zet Pascal ernaast. Als je een bank wil vullen vul dan de reservebank met goede spelers

19-02-2025 18:37

dehelvandeurne +4161

Wie gaat de eindbaas worden, dat zal het belangrijkst worden. En is Robin van het polderen?

19-02-2025 18:34

Demolic +3391

Heb liever Bosschaart erbij dan de Wolf

19-02-2025 18:33

Roy.M82 +51

Wat zeg je nou man

19-02-2025 18:36

feyenoordpjk +2143

Hij heeft liever Bosschaart erbij dan de Wolf.

19-02-2025 18:37

Roy.M82 +51

Volgens mij snap hij het niet

19-02-2025 18:38

joopkater +6357

Gebruik je verstand godverdomme

19-02-2025 18:47

Chitown-Rivera +15121

Ik ook. De Wolf moet er helemaal niet meer zitten

19-02-2025 18:51

Nordberg +4824

100% het wordt tijd dat de Wolf een keer zijn biezen pakt, de chemie is uitgewerkt!

19-02-2025 19:08

Zuidbewonert +413265

Zolang het past binnen de visie die Arnesen en Slot hebben neergelegd: allemaal prima.

19-02-2025 18:29

Ameland +406

Mooi druk op de Bank...Gaan De Kuip Verbouwen..Meeten ff Maasgebouw Renoveren..wat moet je moet zoveel assistent Trainers.

19-02-2025 18:21

Kwintsheul +14730

Ook Pineut in beeld.

19-02-2025 18:19

Jc1908 +537

John de wolf die pretendeert Feyenoorder te zijn. Is gewoon een Spartaan die alles lekt naar de media samen met zijn beste vriend troost.
Hake is best ervaren als assistent maar geen hoofdcoach zie ik in hem.
Ik vind bosschaart niet slecht overkomen in zijn communicaties en kan zijn wissels op stengs na wel begrijpen.
Maar alsjeblieft neem afscheid van de wolf is geen Feyenoorder en denkt alleen aan de wolf

19-02-2025 18:19

SCRSCR +4221

Volgens mij deed Hake het juist heel goed als hoofdtrainer bij Go Ahead en haalde die Europees voetbal

19-02-2025 18:20

Jc1908 +537

Zeker eens! Maar trainer van Feyenoord of go ahead is wel iets anders.
Vind hem wel een goede om erbij te hebben.

19-02-2025 18:20

woody22 +253

Hake is zelfs 1 jaar Technisch Directeur geweest! Bij FC Emmen.

19-02-2025 19:00

SCRSCR +4221

Jazeker, als assistent prima. Zie in hem ook niet een hoofdtrainer voor Feyenoord. Ook qua uitstraling

19-02-2025 20:27

WeWordenKampioen +25261

Eefs irritant ventje

19-02-2025 18:20

the-crow +4074

Bij go ahead Eagles heeft hij ook goed werk afgeleverd met mindere spelers

19-02-2025 18:27

Roy.M82 +51

Lul niet zo dom over de wolf als je aan de wolf komt kom je ook aan ons

19-02-2025 18:37

Jaap123 +1240

Oh krijgen we die discussie. Er is maar 1 ding heilig en dat is feyenoord. De rest is ondergeschikt

19-02-2025 18:50

Chitown-Rivera +15121

Nee laat De Wolf lekker doen waar hij goed in is: zichzelf voor lul zetten in reclamespotjes maar op de bank heeft hij niks te zoeken

19-02-2025 18:53

Roy.M82 +51

Je weet helemaal niet waar je over lult man maarja dat heb je als je net komt kijken en dan roepen ja maar ik kom all zo lang bij feyenoord nou ik zal je zeggen ik kom all bij feyenoord toen zat jij nog in de luiers denk ik
Dus praat niet zo dom en als je dom wil praten doe dat lekker ergens anders word zo moe van dat gelul van mensen die niet eens die tijd die wij hebben meegemaakt met feyenoord
En ja john de wolf is een echte feyenoorder

19-02-2025 19:01

Nordberg +4824

opdonderen met de Wolf, heeft zijn langste tijd gehad, en jij een AVA nemen svp. De Wolf is een 100% Spartaan gek

19-02-2025 19:10

Nordberg +4824

jij snapt het maat!!!

19-02-2025 19:10

Nordberg +4824

een echte feyenoorder gaat niet achter de rug van Priske om naar DTK om te klagen, laf mannetje is het PUNT

19-02-2025 19:11

dawud +242

Ben buiten adem door dit stuk te lezen. Gebruik de volgende keer een paar puntjes...

19-02-2025 19:14

Spelbreker +421

Niet bepalen

19-02-2025 19:55

Nordberg +4824

helemaal eens, wat je ervan vind of niet, de Wolf was ook zeer achterbaks naar Priske toe

19-02-2025 19:09

donpablito67 +811

Ik zie nog wel wat Hake en ogen......

19-02-2025 18:18

nieuwsgekkie +9133

Hake prima coach, van Persie geen idee, maar of het allemaal met beleid heeft te maken of meer met Sjaak Troost die zijn hersenscheten doordrijft, durf ik niet te zeggen.

Zomaar wat vragen:
1. Willen we nog steeds de lijn Slot doortrekken?
2. Zijn Van Persie en Hake qua profiel vergelijkbaar met Slot? Zo ja, op basis waarvan concludeer je dit?
3. Ineen eerder stadium werden Pusic, Bommelmans en ten Hag genoemd. In hoeverre lijkt van Persie op eerder genoemde namen? Als dit niet het geval is: hoe kom je dan bij van Persie uit? Lijken de eerste drie dan wel op Slot?

19-02-2025 18:14

beppie172 +66241

1. Niet de lijn Slot, maar de vastgestelde visie op de speelwijze waar Stam voor verantwoordelijke is (Head of Methodology).

2. Zullen het binnen die visie op een eigen manier moeten gaan doen. Als dat niet afgedwongen wordt moet de verantwoordelijke direct uit zijn functie ontheven worden. Als je trouwens de spelwijze van van Persie (H’veen) en Hake (Eagles) zie je voldoende aanknopingspunten voor aanvallend voetbal obv 433. Daarnaast heeft Reijnen ook die visie op modern voetbal en is populair bij de spelers.

3. Gaat om draagvlak. Achter RvP staat schijnbaar iedereen. Met Hake heb je een zeer ervaren trainer ernaast wat nodig is. Dat compenseert het gebruik bij RvP daaraan, die natuurlijk wel weet wat er in de top gevraagd wordt als speler.

Pusic zou trouwens wanbeleid zijn geweest, ten Hag eigenlijk de beste keuze qua ervaring, van Bommel ook prima profiel maar die laatste 2 liggen schijnbaar te gevoelig vanwege clubs waar ze in het verleden gewerkt hebben.

19-02-2025 19:27

guykroudikorsou +8223

Hake is overal weggestuurd. Wie heeft dit in godsnaam bedacht?
En flikker nou eens een eind op met John de Wolf. Waarom moet hij persee blijven?

19-02-2025 18:14

Roytterdam +1853

Omdat hij een langlopend contract heeft

19-02-2025 18:19

Nordberg +4824

helaas wel, gewoon afkopen en wegwezen

19-02-2025 19:12

Spijksupporter +6592

Hake isniet weggestuurd bij gae waar hij Europees voetbal behaalde.
Waren daar erg enthousiast over hem ( Td Bosveld)

19-02-2025 18:23

6Paul +16549

Bosveld halen als td

19-02-2025 18:34

Spijksupporter +6592

Wil geloof ik zelf niet.

19-02-2025 19:10

Nordberg +4824

kijk dat snijdt hout, eens hoor!!!

19-02-2025 19:13

detrotsvanrotterdam +8668

Sinds hij weg is bij United is het er daar in ieder geval niet beter op geworden. Zo slecht zal hij dus niet zijn.

19-02-2025 18:37

Chitown-Rivera +15121

Zeg je eindelijk iets waar ik het mee eens ben

19-02-2025 18:54

Alvorens +7209

Wie verzint dit allemaal die is echt geen Feyenoorder.

19-02-2025 18:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties