Feyenoord bevestigt langgekoesterde wens in persbericht

Feyenoord bevestigt langgekoesterde wens in persbericht

Feyenoord en Stadion Feijenoord willen op korte termijn één worden en hebben hiertoe een zogeheten Letter of Intent getekend. Dit maakt de Rotterdamse club bekend in een persbericht. Club en Stadion maakten het voornemen gisteravond bekend tijdens de Aandeelhoudersvergadering (AVA) van Stadion Feijenoord. Eenwording is behalve een lang gekoesterde wens inmiddels ook een noodzaak, zo kregen de aandeelhouders uitgelegd.

Stadion Feijenoord ziet namelijk geen kans de komende jaren uit eigen middelen De Kuip op het vereiste niveau te houden. Om de komende 15 jaar gebruik te kunnen blijven maken van De Kuip, zijn grootschalige onderhoudswerkzaamheden en verbeteringen nodig. Het gaat daarbij vooral om het wegwerken van achterstallig onderhoud. Ook zijn aanzienlijke aanpassingen nodig om te blijven voldoen aan de eisen, onder meer op het gebied van veiligheid van onder andere de UEFA, om in De Kuip Europees voetbal te kunnen blijven spelen.

Verder moet er flink worden geïnvesteerd in verbeteringen in de horeacavoorzieningen, om tegemoet te komen aan de wensen van Feyenoord en de hedendaagse bezoekers. Het totale kostenplaatje dat hiermee is gemoeid wordt geschat op €30 tot €50 miljoen. De eenwording die de Raden van Commissarissen en Directies van club en stadion voor ogen hebben betreft een integratie van Stadion Feijenoord binnen de Feyenoord-organisatie. Hiermee kan de continuïteit worden gewaarborgd, ontstaat een sterke basis voor zowel de stakeholders van Stadion Feijenoord als Feyenoord en zal sprake zijn van synergievoordelen.

Om de eenwording mogelijk te maken is de goedkeuring nodig van een gekwalificeerde meerderheid van de aandeelhouders van Stadion Feijenoord. Momenteel wordt dan ook hard gewekt aan een voorstel aan de aandeelhouders, dat er nog voor het einde van het lopende voetbalseizoen zou moeten liggen.

Plaats reactie
666

Josezara11 +937

Eerste plan van aanpak : zorg dat de mensen op de parterre-vakken droog komen te zitten.

10-12-2024 23:11

beppie172 +66548

Als die droog kunnen zitten, zijn de lange zijden meteen dure vakken.

11-12-2024 00:52

RemcoFR +27226

Hier praten ze ook al jaren over.

10-12-2024 21:58

Dembouz +132

De Oude Kuip

10-12-2024 21:48

ron1872 +8209

Willem van Hanegem Stadion

10-12-2024 21:32

Bushalte 67 +8665

Jaaaaaa

Feyenoord wordt eindelijk weer Feijenoord!

De vloek wordt doorbroken!!

10-12-2024 21:04

Arcturian_ +3194

Tribunes op de gracht

10-12-2024 20:21

mark_de_heer +429

Allemaal politiek spelletje

10-12-2024 20:12

JDJ +18210

Die aandeelhouders willen vooral hun gratis plekje houden in het stadion.

10-12-2024 19:20

RemcoFR +27226

Dat is ook weer een punt van aandacht.

10-12-2024 21:59

FRlegend +17135

Weer zo’n kansloze route gebaseerd op conservatisme en navelstaren. Wie gaat nou 50 miljoen betalen voor een stadion dat hoe dan ook nog Max 15 jaar meegaat? En in de tussentijd miljoenen laten liggen per jaar omdat de club alleen maar bezig is om de cult te behouden.

10-12-2024 19:02

wiet piet +8905

Feyenoord gaat dat betalen.

10-12-2024 19:35

FRlegend +17135

50 miljoen in een bodemloze put? Investeren in benen ipv stenen was het toch?

10-12-2024 19:38

wiet piet +8905

Zal allebei wel zijn.

10-12-2024 21:24

Mike.O +105

Slecht nieuws vrees ik voor De Kuip, dan zal er een stadionsponsor en weg is de historische naam van Stadion Feijenoord en De Kuip.

10-12-2024 18:54

michiel2424 +29275

Waar haal je die wijsheid vandaan?

10-12-2024 19:32

wiet piet +8905

De kuip is een bijnaam heet Stadion Feyenoord

10-12-2024 19:36

Komtgoed +1223

de kuip is de kuip en blijft de kuip. naam is niet interessant.

11-12-2024 08:48

Km010 +5226

Goudkuipje

10-12-2024 23:27

guykroudikorsou +8297

Ze willen natuurlijk nu het inmiddels zo goed als nutteloze stadion aan Feyenoord smeren. Feyenoord moet hier niet in trappen. Nieuw stadion bouwen.
Waar komt het geld vandaan?
Blijf de komende jaren minstens 2e worden steeds (CL steeds).

10-12-2024 18:19

Boss63 +1433

Moeten er wel voldoende coëfficiënten punten worden gehaald. Dus volgend jaar psv-fey CL
Twente voorronde CL en door naar EL samen met AZ en UT en 020 in de con L kunnen ze misschien punten halen

10-12-2024 18:36

Feyenoord4ever1908 +69050

Mooi nieuws voor onze cluppie

10-12-2024 17:58

Richard de Jong +21650

Je geeft die 30 - 50 miljoen natuurlijk niet in 1 keer uit... dat die je natuurlijk gefaseerd!

10-12-2024 17:47

FRRMS +26294

Voeg daarbij het zelfde bedrag om te renoveren en dan nog een zelfde bedrag om het naar deze tijd te halen

10-12-2024 18:51

Km010 +5226

Ja 50/15 is 3 nog wat. Prima

10-12-2024 23:28

Wisselspeler +7883

Nou zie weer een hoop getallen.
Hoeveel betaalt Feyenoord nu aan huur? Ik dacht ooit 7 Miljoen te hebben gelezen.
En hoeveel betalen ze mee om wat aan het onderhoud te doen? in een vorig artikel las ik daar 3,4 Miljoen over.
Maakt nogal wat uit, want dat zou dus 10,4 M betekenen en dan is dat bij die 30 tot 50 dus 3tot 6 jaar met rente etc.

10-12-2024 17:28

Orgullo +7669

Nee joh man, huur is 2 miljoen per jaar.

10-12-2024 17:54

FRD78 +523

De huur is 7 miljoen geweest begin deze eeuw. Nu is het 4 miljoen.

10-12-2024 18:08

Bear1 +416

Crowd funding? Hebben zo 400mllj in de pot toch? En dan verbouwen naar Superkuip

10-12-2024 17:16

FRD78 +523

Dat kan belastingtechnisch dus niet. Weet je nog met Dessers, daar werd dus een stokje voor gestoken helaas.

10-12-2024 18:11

FRRMS +26294

Bullshit was dat

10-12-2024 18:52

Slotovic +6121

30-50M. Bij de regering eindigt dat meestal op een miljoen of 200. Even rekening mee houden 🤔

10-12-2024 17:16

Wisselspeler +7883

Aandeelhouders.. Ze gaan dus de Kuip in een andere constructie brengen, dan ooit bij de bouw gedaan is. Nu zijn ze eigenaar van een stuk ontroerend goed dat opgeknapt dient te worden, maar daar hebben ze het geld niet voor en kunnen dat ook niet lenen/ genereren. En dan toch het onroerend goed voor 60 M in jouw boeken hebben.
Dit lijkt mij een zeer lastige situatie. De huidige Kuip is met een directe noodzakelijke investering van 30 to 50 ( maak er maar 60 van) ME natuurlijk nooit 60 M waard. eerder een symbolisch bedrag van 1 Euro. Geen enkele aandeelhouder gaat dat natuurlijk accepteren.. Lijkt mij een lastige om deze deal door te krijgen. de BVO Feyenoord kan nergens heen en de aandeelhouders niet...

10-12-2024 17:10

DiegoM +369

30 tot 50 M is niet zo veel. Daar kun je het hoognodige voor doen, maar dat is geen investering voor de langere toekomst (> 10 jaar). Als je structureel wat wil aanpassen, dan is er veel meer voor nodig.

10-12-2024 17:07

Slotminuut +77

Ik ben echt fan van de Kuip. Maar volgens mij koop je echt een kat in de zak. Hoe gaat dat geld ooit terugverdiend worden zonder concerten op de lange termijn.

10-12-2024 17:06

dennis_achterberg +2349

Feyenoord betaald nu al 4,5 miljoen per jaar, en dat bedrag wilde de kuip nog omhoog doen. Je spaart dus al ~50 Miljoen aan huur uit als club zijnde.

10-12-2024 17:15

Lawine +12

Maar je moet dan wel het onderhoud zelf betalen. Wat ze nu deels doen. Dus van die 4,5 die je noemt is niet alles besparing. Groot deel moet je gaan gebruiken voor onderhoud.

10-12-2024 18:06

dennis_achterberg +2349

even beter gekeken, de huur is tussen de 7,5 en 9 miljoen, dus het is echt veel en veel goedkoper om dit zelf te beheren en exploiteren

10-12-2024 18:14

twodayhero +415

Vijf euro's.

10-12-2024 16:48

kalekletsmajor +1207

Eigenlijk moet er een gebouw aan de Olymiazijde komen met een parkeergarage eronder

10-12-2024 16:44

Peterk +35218

begin morgenavond maar met spitten.......

10-12-2024 16:47

Grover +5311

Zeer onwaarschijnlijk dat er aanvullende parkeercapaciteit gerealiseerd gaat worden, ze willen juist meer mensen met OV naar het stadion laten komen.

10-12-2024 16:54

Peter.P39 +1926

Kunnen we het niet met z'n allen gewoon zelf ff opknappen?
Gewoon op een vrije zaterdag, paar duizend man, potje verf kom je een heel eind.
Weer eens wat anders dan het iedere 2 weken een beetje verder naar de kloten helpen.

10-12-2024 16:11

Ijskonijn +180

Goed idee. Zorg jij voor broodjes en koffie? Voor geen boter op de broodjes graag.

10-12-2024 16:30

Peter.P39 +1926

Ouwe of jonge kaas?

10-12-2024 18:18

Wisselspeler +7883

JA en er zijn genoeg bedrijven die wel iets meer dan dat doneren..

10-12-2024 17:06

Pixeltje +2703

Hebben ze bij Union Berlin ook gedaan, dus is niet eens een heel slecht idee.

10-12-2024 19:02

AfstandsSchot +9721

Aandeelhoudersvergadering = AVA. Ge maakt het mee.

10-12-2024 16:06

Adriaaantjeeeeeee +25776

Nieuwe dossier..weer onnodige miljoenen naar de tyfus helpen. En bedankt

10-12-2024 15:59

Aart1947 +178

en als gemeente Rotterdam ook meewerkt. Zit Feyenoord op rozen.

10-12-2024 15:50

Wisselspeler +7883

Dat hebben ze dus al gedaan door die afkoopsom, waardoor de schuld aan Goldman sachs verdwenen is. Dat doe je anders niet op die manier. Het is een lang spel..

10-12-2024 17:12

Roko21 +1212

Ga zitten op je staart Aart

11-12-2024 00:41

jack98 +47518

We zijn niet voor niets één Feyenoord familie; tijd om daad bij het woord te voegen!

10-12-2024 15:41

Doelpaal1908 +31563

Mooi toch een snelle manier om het te realiseren.
Verbouwen, onderhoud en hoppa wij delen een stuk mee in de taart

10-12-2024 15:37

Lamb +519

Wie zijn de aandeelhouders

10-12-2024 15:32

brockie +111017

Wij, fr12 premiumleden

10-12-2024 15:34

CyberBliek +5510

Haha U moet stakeholder zijn!!

10-12-2024 15:50

Dezwartetulp +77555

Waarom die ouwe zooi kopen.
Beter nog een paar Zerroukis halen

10-12-2024 15:29

Richard de Jong +21650

Ze kopen het stadion ook niet...

10-12-2024 15:32

brockie +111017

Willen ze wel. Let maar op. Eerst die zogenaamde eenwording, daarna uitkopen.

10-12-2024 15:36

Richard de Jong +21650

Technisch gezien hoef je het niet te kopen als je 1 bv bent. Dan is het al eigendom, hoef je alleen dat domme wijf eruit te gooien.

10-12-2024 15:38

Richard de Jong +21650

Lees nu pas dat er uitkopen staat en niet kopen, haha. Je hebt gelijk.

10-12-2024 15:39

FRRMS +26294

Zit je met die directrice in je maag
Steekt nog een paar messen in je rug als t nog ff mee zit

10-12-2024 18:54

Roko21 +1212

Gooi jou er toch ook niet uit omdat je dom bent, technisch gezien

11-12-2024 00:43

Richard de Jong +21650

Als ik een afspraak maak met gemeente waardoor het hele toekomst plan verdwijnt van het enige dat je beheert, mag je mij er uit gooien hoor. Sterker nog... dan stap ik zelf al op.

11-12-2024 09:25

brockie +111017

Over zooi gesproken, heb je nog een opstelling?

10-12-2024 15:32

Dezwartetulp +77555

Hahahajijgrijptditaanommijnogeventebashenhahaha!!

10-12-2024 17:25

fozzies +3042

Of een Diemers, die jammer genoeg in Europa ergens anders floreert

10-12-2024 17:11

boerindekuip +4676

Ga zelf elk jaar naar Intents. Komt wel dichtbij zo

10-12-2024 15:28

MarcoG +11380

Dat is 1 Gimenez om dat te bekostigen. Of een Hancko, dat kan ook.

10-12-2024 15:27

FrBubba +19586

En Heineken vervangen aub.

10-12-2024 15:27

Harrypipo +9004

Voor halve liters export

10-12-2024 15:41

KopOpZuid +2185

Helaas is de overeenkomst met Heineken recentelijk verlengd…

10-12-2024 16:52

Wisselspeler +7883

Juist niet, dat is juist een van de fijnste dingen in de Kuip: echt lekker pils. Stel je voor dat je ook een Grolsch veste of Hertog jan wordt met van die teveel aan hop in jouw pils.. en maar boeren en koppijn de volgende dag..

10-12-2024 17:18

Roko21 +1212

Niet zo zeiken, doen ze voorlopig komende jaren niet, blijf anders maar thuis hoor

11-12-2024 00:45

Bulldog010 +6903

Dan zou je al een extra omzet van 3,3 miljoen per jaar moeten pakken om alleen al je kosten terug te halen. Lijkt me een duur geintje.

10-12-2024 15:23

svennos12 +1034

Maar, al lees ik het wellicht verkeerd, dan vervalt de huur wel toch? Dat scheelt dan weer.

10-12-2024 15:26

tk1552 +328

Bulldog kijkt vanuit De Kuip, die immers geen huur meer ontvangt. Svennos vanuit Feyenoord. De Kuip krijgt bij fusie die 3 mil. vanuit dezelfde geldbron waaruit Feyenoord de huur nu opbrengt.

10-12-2024 15:34

Control11 +1569

Misschien eindelijk een kans voor die 'fanatiekelingen' van de FSV, RDK etc om zich nuttig te maken. Ipv alles rondom het nieuwe stadion tegen te werken zoals in het verleden, mogen ze hun skills nu inzetten om die verdomde aandeelhouders van het stadion ergens goeds van te overtuigen.

10-12-2024 15:17

SixtoRovina61 +47660

ik ben niet overtuigd van hun kwaliteiten dat te doen op een manier waar aandeelhouders enthousiast van worden

10-12-2024 15:20

Control11 +1569

Je bedoelt dat intimatie en bedreiging niet gewenst is? Nee, dat dacht ik ook al. Maar het werkt wel hebben die marginalen laten zien.

10-12-2024 15:35

FRoedie +3146

Het fijne van een nieuwe Kuip is dat je er kan blijven spelen tot het nieuwe klaar is, ga je voor een complete makeover, waar gaan we dan onze thuiswedstrijden spelen??

10-12-2024 15:14

Wisselspeler +7883

Op het kasteel.

10-12-2024 17:19

Ricard0 +8130

Eerst die geluidsdeal van tafel.

10-12-2024 15:13

Patrick.v +1414

Gaat niet gebeuren. Is voor getekend that's it. Had nooit mogen gebeuren

10-12-2024 15:16

Wisselspeler +7883

Maybe it was part of the plan...

10-12-2024 17:20

MacaRooney +4970

Dacht Steijn naar Feyenoord, maar nee…

10-12-2024 15:11

MrMe +3366

We hebben een nieuw stadion nodig. Geen oud stadion dat we voor veel geld moeten opknappen en over 15 jaar niks meer waard is.

10-12-2024 15:11

Mikey1980 +1067

Eens hoor maar zowel real madrid als barcelona hebben hun stadion met succes verbouwd, dus helemaal nieuw is niet per se nodig

10-12-2024 15:14

Bulldog010 +6903

En United heeft het niet met succes verbouwd. Zijn goede en slechte voorbeelden

10-12-2024 15:24

Mikey1980 +1067

Idd. Ben zelf niet voor of tegen een bepaalde oplossing zolang we maar niet in de kuip in de huidige vorm blijven

10-12-2024 15:35

Control11 +1569

Feyenoord speelt in NL he, niet het warme en bouwgunstige Spanje. Daarnaast zijn Barca en RM hele andere clubs. Zowel qua statuur als structuur van club. Hun stadions zijn/ worden daarnaast voor miljarden verbouwd. Erg rare vergelijking die je maakt.

10-12-2024 15:39

Mikey1980 +1067

Waarom raar? Technisch gezien kan je verbouwen of naar nieuwbouw. Wij kunnen het alleen beiden niet financieren, dat klopt.

10-12-2024 15:50

Control11 +1569

Zoals je al aangeeft kunnen wij een verbouwing niet betalen. Real Madrid heeft bijna 1 miljard geleend bij commerciele banken tegen vrij gunstige voorwaarden. Hoe? Omdat ze zelf ontzettend veel verdienen aan hun stadion. Door de verbouwing is hun stadionomzet bijna verdubbeld. Naar zo'n 400 miljoen op jaarbasis. Verhoudingsgewijs kunnen wij dat nooit niet bereiken met een verbouwing, Feyenoord is commercieel niet zo aantrekkelijk. RM en Barca zijn toeristen trekpleisters.

Feyenoore kan alleen nieuwbouw financieel rendabel maken. Maar dat snappen sommigen maar niet, ondanks dat het al 20 jaar wordt uitgelegd en aangetoond.

10-12-2024 16:26

Mikey1980 +1067

Ben het met je eens, maar inmiddels kunnen wij nieuwbouw ook niet meer financieren hoor.

10-12-2024 16:52

FRRMS +26294

Had barca ook niet de Kuip als voorbeeld qua zichtlijnen
Of welk stadion was dat ik dacht dat van barca

10-12-2024 18:56

N-schutfr +1545

Dit is een short stop oplossingm..... nur w stadion komt er niet in smde aankomende 20jaar....investeren we niet in de kuip dan lopen we meer mis dan dat we wel investeren in de kuip.......rendement is beter om dus wel te investeren.

10-12-2024 15:15

Mikey1980 +1067

ik denk dat dit de beste oplossing is hoor. Maar er moet veel geld het stadion in en dat hebben we simpelweg niet

10-12-2024 15:18

N-schutfr +1545

Klopt helemaal of ze moeten weer aankloppen bij een bank.......denk ook dat de planning doorgaat als we minimaal 2e worden dit seizoen......zonder CL loop je echt heel veel miljoenen mis.

10-12-2024 19:07

Roko21 +1212

Onzin, is gewoon een slimme zet van mensen die er duidelijk meer verstand van hebben dan het gros wat hier zit te blaten!

11-12-2024 00:46

MrMe +3366

Het zal in de huidige situatie ongetwijfeld een slimme zet zijn.
Maar het afblazen van Feyenoord City, of misschien beter: de gang van zaken rondom Feyenoord City, is juist sterk beinvloed door de blaters die vroeger alles beter vonden.

We hebben een nieuw stadion nodig. Maar nu dat voorlopig van de baan is zullen we idd dit moeten doen.

11-12-2024 09:28

Hillevliet +19146

Ken het hele dossier niet maar zet wel m'n vraagtekens hierbij. Ik zie momenteel liever het investeren in selectie, jeugd en scouting zodat we structureel in de CL kunnen blijven ballen en dan komen er uiteindelijk wel betere oplossingen met sponsoren etc.

10-12-2024 15:10

teauvenoir +78422

Symbolische 1 euro.

10-12-2024 15:05

JDN1987 +23426

Het gevaar is een beetje dat de media en mensen binnen Feyenoord en stadion Feijenoord denken dat alle supporters in de kuip willen blijven. Maar dwt is dus niet waar! Ik denk zelfs nu dat meer dan de helft wilt verhuizen ! Alleen denken hun nog in de Feyenoord city en red de kuip tijd! Toen waren er inderdaad meer die de kuip wilde houden maar was er ook een grote groep die weg wilde.

En die laatste is sterk gegroeid.

Het helpt ook niet als kraay jr. 100 keer in een interview zegt tegen te Kloese als je in de kuip blijft krijg je een standbeeld van het legioen! Dit is dus onzin wat wordt verspreid door media en Dennis spreekt natuurlijk de meeste supporters niet. Maar wel simpele Hansie

10-12-2024 15:05

Orgullo +7669

Klopt, er is een hoop 'Kuipsplaining' gaande in de media. Al die journalisten doen alsof iedereen hier tot uittentreure in de Kuip wil blijven ballen terwijl de meerderheid van de achterban echt wel ziet dat er heel gauw iets grondigs moet gebeuren.

10-12-2024 15:13

JDN1987 +23426

Precies. Media ziet nogsteeds die mensen met witte i love de kuip blaadjes omhoog en de dreigementen voor zich. En verspreiden dat oude nieuws. Alsof iedereen nog aan het mijmeren is over die oude kuip. Niet wetende dat het gros echt klaar er mee is en het zien als een oude oncomfortabele bak dat vervangen moet worden

10-12-2024 15:19

Mikey1980 +1067

Ik denk dat 90% van onze weldenkende supporters nieuwbouw wil. Er is een klein clubje dat denkt dat alles bij het oude moet blijven en we niet succesvol kunnen zijn in nieuwbouw terwijl iedereen om je heen vernieuwt. Maar onder die 10% zitten een paar simpele zielen die een brandend kruis in je tuin plaatsen of op een andere manier intimideren en niemand durft meer tegen ze in te gaan.
Iedere supporter houd van de kuip, maar iedereen hield ook van Kodak en van Nokia telefoons, tot ze te laat waren in meebewegen met de tijd...

10-12-2024 15:27

JDN1987 +23426

Bij 020 is er ook nog een klein groepje dat liever nog op de meer had gezeten vanwege nostalgische redenen en sfeer en vinden die arena maar niks. Dat het de beste oplossing voor die club is geweest en het ze verder heeft gebracht dat boeit ze niet.

10-12-2024 20:11

Bunny065 +577

De grootste fout is al gemaakt de benodigde exploitatie kan je in deze afgeschreven voetbaltempel vergeten. De parel aan de Maas had veel gaan betekenen voor Feyenoord en Rotterdam.

10-12-2024 15:04

ElPanzeFr +21971

Nogmaals, prima idee, zolang het Feyenoord iets oplevert onder de streep. Cruciaal is een nieuw stadion. Als eenwording daaraan financieel kan bijdragen vooral doen, anders niet

10-12-2024 15:03

erik0610 +2392

Maar wat gaat het Feyenoord nou echt opleveren. Gaat het niet meer hoeven te betalen van huur en de recettes uit consumpties en kaartverkoop de gehele investering terugbetalen (binnen een redelijk termijn) ik betwijfel het zeer. Ze kunnen het ook niet optimaliseren om aantrekkelijker te worden voor concerten aangezien dat niet meer mag....

10-12-2024 15:00

Mikey1980 +1067

Feyenoord betaalt 3,5 miljoen huur. Dus die kosten ben je kwijt. Daar staat tegenover dat alle kosten om De Kuip te exploiteren voor onze eigen rekening zijn, maar ook het risico (kijk naar het dak van AZ, koste ze 20 miljoen geloof ik). Maar met De Kuip in eigen bezit heb je een tussenoplossing (je moet echt naar nieuwbouw of hele goede verbouw) waar je wellicht ook eerder weer geldschieters voor kunt vinden om de boel te verbouwen.

10-12-2024 15:30

Olliefant +1172

beetje wd40 en ducttape en de kuip is weer als nieuw

10-12-2024 15:00

No-one-likes-us +11308

Nee te duur gewoon spugen en oppoetsen

10-12-2024 15:16

Batouwe +36881

Hawk tuah!

10-12-2024 15:46

S.A.F +5639

Het is je wijf niet!

10-12-2024 15:21

Rotterdammer +11248

Voorlopig een eigen vermogen van 15 miljoen..

10-12-2024 14:59

Tom-VV +2474

Godver. Ontzettend dom dit. Lekker makkelijk scoren bij de harde kern en de Kuip lovers. Maar potentieel kan dit Feyenoord echt de kop kosten.

De Kuip overnemen levert echt geen reet op, de wedstrijdrecettes zijn niet bijzonder groot maar er moet een vermogen in om de Kuip überhaupt weer op een enigszins acceptabel niveau te krijgen.

Wil je qua inkomsten echt een flinke sprong maken dan moet je aan grootschalige renovatie gaan denken maar dat kost echt honderden miljoenen, dan kun je beter naar een volledig nieuw stadion.

Problemen bij de Kuip zijn de stalen constructie die renovatie of beperkt qua ruimte (en dus niet het meeste oplevert) of gigantisch duur wordt.
Daarnaast zul je bedrijven moeten gaan uitkopen en ook dat is enorm duur.

Nieuwbouw is de enige verstandige keuze voor de lange termijn, het spijt me zeer.

In de Kuip blijven kan wel en dan voor tientallen miljoenen de Kuip met knip en plakwerk bij elkaar houden, maar dit gaat ons uiteindelijk alleen maar geld kosten (commerciële partijen hebben nu eenmaal steeds minder over voor beperkte service en faciliteiten in vergelijking met de concurrentie). Dan weten we zeker dat we over 20 a 30 jaar definitief de aansluiting hebben verloren en spelen voor plek 6 ofzo. Maar dan is De Kuip wel gered, dat wel.

10-12-2024 14:56

PindaSaus +41794

Ja leuk wij mogen het wanbeleid van stadion Feyenoord oplossen

10-12-2024 14:58

S.A.F +5639

Je vergeet alleen wel het voordeel dat we dan hebben als we nog maar 2 i.p.v. 3 entiteiten hebben als het stadion en de BVO samen gaan. Dat zal al een hoop schelen in de complexe structuur van 'Feyenoord' en alle processen - ook richting een evt. nieuw stadion t.z.t. - vereenvoudigen.

10-12-2024 15:22

Mikey1980 +1067

Ik ben het helemaal met je eens. Op 1 punt na: een nieuw stadion kost nu 2x zoveel als 5 jaar geleden en toen kregen we de financiering al niet rond. Dus waar haal je die 600 miljoen vandaan?

10-12-2024 15:32

Orgullo +7669

Het is vooral heel veel woorden, heel weinig daden tot dusverre in dit dossier. Ondertussen speelt de discussie al 15 jaar en is de noodzaak alleen maar groter geworden want we lopen steeds verder achter de concurrentie aan. Ik moet het allemaal nog maar zien.

10-12-2024 14:53

Mexicano +6460

Uuit veiligheidsoverwegingen gaat de capaciteit naar beneden in de toekomst , psv en Twente gaan ons voorbij streven en gaan flink uitbreiden , de gemeente denkt daar wel mee . In Amsterdam zitten bijna 10000 mensen meer , zeker bij Europese wedstrijden .

10-12-2024 15:11

Orgullo +7669

Jep ik vrees dat je gelijk hebt. En met deze bedragen kom je niet veel verder dan een likkie verf en wat nieuwe WC's.

10-12-2024 15:14

JDN1987 +23426

Voor die 15 jaar of 20 …. Even zoveel miljoenen neer leggen ( het blijft een ouwe bak). Om vervolgens alsnog te verhuizen maar een weiland en een nieuwe bak neer te zetten. Ja…. Ik weet het niet . Bouw gewoon een andere zo snel mogelijk. En wordt de kuip afgekeurd door achterstallige zooi dan gaan we even tijdelijk naar Gelredome tot onze nieuwe klaar is langs de a15 of a16 die staat dalijk toch leeg.

10-12-2024 14:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties