Feyenoord en Stadion Feijenoord N.V. in gesprek over staat De Kuip

Feyenoord en Stadion Feijenoord N.V. in gesprek over staat De Kuip

Feyenoord en Stadion Feijenoord N.V. gaan de komende periode in gesprek over de staat van de huidige Kuip. De directie gaat zich op andere onderdelen van de club focussen nadat bekend is geworden dat nieuwbouw en renovatie van De Kuip niet haalbaar zijn.

Algemeen directeur Dennis te Kloese zet met Feyenoord in op meer rendement halen uit De Kuip. Ook gaat de club zich weer volledig richten op het voetbal. Te Kloese verwacht hiermee grotere financiële stappen te maken dan wanneer er volledig gefocust wordt op een nieuw stadion.

''De focus binnen Feyenoord kan en moet nu volledig terug naar het voetbal. Dat proces is reeds ingezet en we mogen na afgelopen donderdag toch wel zeggen dat de eerste tekenen er zijn, dat we daarmee succesvol kunnen zijn. Als we dit structureel echt goed doen, kunnen we nog grotere financiële stappen maken dan hetgeen een succesvolle exploitatie van een volledig nieuw of vernieuwbouwd stadion ons extra zou hebben opgeleverd.''

Feyenoord gaat onderzoeken welke investeringen er gedaan moeten worden om De Kuip meer te laten renderen. ''We gaan het verdienmodel onder de loep nemen, zo vertelt Te Kloese. ''Kijken we of we daar meer uit kunnen halen. Waar we meer uit kunnen halen, zonder de hele tent te moeten verbouwen. Dat is niet de optie. Er zijn zeker mogelijkheden waar het verdienmodel verbeterd kan worden.''

Te Kloese kan niet aangeven hoe lang Feyenoord nog actief blijft in De Kuip. Vanwege de huidige markt, stijgende bouwkosten en onzekere tijden is het voor nu niet te doen om uitspraken te doen over de toekomst. Supporters moeten er rekening mee houden dat het nog wel eens tien tot vijftien jaar kan duren voordat een nieuwbouw of vernieuwbouw plan concreet kan gaan worden.

Lees meer over
Feyenoord City
Plaats reactie
666

Zomer +10

De nieuwe werkelijkheid is dat de gemeente Rotterdam door zal gaan met Feyenoordcity maar zonder nieuw stadion en vele duizenden woningen meer dan oorspronkelijk gepland. Ook een nieuwe stadsbrug als verbinding tussen de Putselaan en Boszoom blijft in de plannen zitten. Op den duur wordt ook het spooremplacement tussen Hillesluis en de Kuip overkluisd voor woningbouw, park en recreatie. Door deze doorgaande planontwikkeling gaat het hele gebied voor jaren op de schop en wordt er door heel veel partijen veel geld verdiend aan de planrealisatie. Behalve door Feyenoord en de Kuip. Die krijgen er alleen maar last van. Het zou terecht zijn dat Feyenoord en de Kuip een riante schadevergoeding krijgen (van €200 miljoen of meer) dat aangewend moet worden voor onderhoud, verbeteringen en aanpassingen zodat aanmerkelijk meer inkomsten kunnen worden gerealiseerd. Daardoor kan de toekomst van zowel Feyenoord als de Kuip op de huidige locatie worden gegarandeerd.

24-04-2022 17:39

Andone +1556

Beter een besluit nemen dan doormodderen. Het kapitaal moet altijd op het veld staan en de basis moet vanuit de jeugdopleiding koken. Varkenoord en bijbehorende faciliteiten zijn prima. De rest komt wel.

22-04-2022 23:59

Marciali +1650

Dakplaten koppen in de komende jaren! Lekker bezig! Hadden ze mij al die jaren wel mogen aanstellen voor om tot hetzelfde besluit te komen… kansloos!

22-04-2022 22:00

Jakkie +8967

We zullen het hier mee moeten doen, er is nu eenmaal een beslissing genomen en die wordt niet meer teruggedraaid.

22-04-2022 13:43

Bocholtz1996 +1058

Ik ben ervan overtuigd dat een nieuw stadion zowel voor als nadelen heeft. Hetzelfde geldt om de Kuip te renoveren. Echter denk ik dat beide weinig veranderd aan het sportief vlak. En dit is ook de sector waar het geld valt te verdienen. Indien je elk jaar meedoet voor plaats 2 en hoge ogen gooit Europees(zoals dit jaar), heb je structurele inkomsten. Zal mij het dan een rotzorg zijn of er nieuwbouw komt of het mooiste stadion van de wereld blijft staan.

22-04-2022 12:49

Gui +13

Echte Feyenoorders zouden nooit een nieuw stadion willen.

22-04-2022 12:16

campie010 +3631

Hebbie de hersenen van een fruitfliegie...

22-04-2022 13:20

Kaloe +9423

Kijk op you tube naar Picobello. BV, die weten wel wat te doen met de Kuip .

22-04-2022 11:48

Gladdeharry +9040

Stadion failliet laten gaan en dan overnemen door de club. Inclusief schuld desnoods. Dat heb je in enkele jaren terug doordat je geen huur meer betaalt en alle inkomsten voor de club zijn. Daarnaast is samensmelting een voorwaarde voor investeerders om in te stappen

22-04-2022 10:12

sander71 +2918

de Gemeente Rotterdam heeft Feyenoord ook keihard laten vallen, kijk om je heen in deze mooie stad, overall worden er Mega gebouwen gebouwd en zijn er projecten bezig.
Maar behoorlijk meebetalen en financieren om een nieuw Stadion neer te zetten zat er niet in.🙃😉

22-04-2022 09:53

LosBollos +1922

Ik begrijp de emotie in de reacties hieronder, maar het valt me op dat er veel zin en onzin wordt verkondigd. Een hardnekkig terugkerende veronderstelling is dat Feyenoord zich nu wel heel erg in de schulden heeft gestoken (17,5 miljoen bij Goldman Sachs), maar dit geld is geleend door de Stadion N.V. en niet door de club. Met als onderpand het stadion zelf. Het stadion moet dit in 3 jaar terugbetalen. Dat is wel erg veel voor het stadion met als 'risico' dat het stadion in Amerikaanse handen komt. Wat er dan gebeurt is onduidelijk, maar waarschijnlijk op korte termijn niet veel voor de club Feyenoord. Teksten als: 'met de verkoop van Sinisterra kunnen we de schuld afbetalen' zijn dus onzin. Feyenoord heeft die schuld immers niet. Gevolg kan wel zijn dat de huurprijs wordt verhoogd, maar ik weet niet hoe dit zit met lopende contracten.

Het verbouwen van De Kuip is dus wel degelijk mogelijk, mits Feyenoord meebetaalt. We gaan er dan vanuit dat De Stadion N.V. eigenaar blijft van De Kuip. Zij hebben te weinig geld om het stadion te verbouwen door de schuld aan Sachs. Of Feyenoord meebetaalt, daar doet Kloese geen duidelijke uitspraken over. En dat is slim. Investeren in een lik verf of andere toiletten is geen investering voor de lange termijn. Ik zou daar ook niet zomaar geld instoppen.

Dan heb je nog het scenario dat De Kuip van Sachs wordt. Ik kan niet beoordelen of dat een slechte zaak is. Wellicht ziet Sachs nog wel potentie en bouwen zij met hun geld een deel van de Kuip om. Ze willen immers ook hun geld terug. Risico is dat we meer huur moeten betalen, maar krijgen wellicht ook meer rendement uit de kaartverkoop.

Kortom: de toekomst is nog verre van duidelijk. Dus laten we nu niet allemaal gelijk in de paniekstand gaan (over 5 jaar spelen op Woudestein, het stadion stort in, betonrot etc etc etc), of te vroeg juichen over het behoud van De Kuip). Het is nog te onzeker.

22-04-2022 09:46

Mujeriego +667

Maak het stadion een beetje netjes en ga godverredomme gewoon lekker voetballen man. We zijn geen Real Madrid en dat gaan we ook nooit worden.

22-04-2022 09:45

sander71 +2918

zoveel vergaderd en letterlijk geld over de balk gegooid , om nu maar dan definitief de stekker er helemaal uit te trekken.
wat een wanbeleid, was het niet die Gudde die nu bij de KNVB zit, die de opdracht kreeg om alles op touwen te zetten..🤔
we blijven zitten met een schuld bij Goldman & Sachs en geen meter vooruit..🤔

22-04-2022 09:43

Leguaan69 +4306

Hebben jullie ook al zin om over 5 jaar iedere thuiswedstrijd op woudenstein te moeten spelen?

22-04-2022 09:32

klick44 +18064

Alle bestuurder die hier verantwoordelijk voor zijn opflikkeren! Feyenoord naar de afgrond gebracht wederom.

22-04-2022 09:17

jazekert54 +1022

de domste opmerking van het jaar

22-04-2022 11:09

tsjiendwal +2043

Het verval van onze mooie club komt steeds meer tevoorschijn. Eerst werden onze ogen dicht gesmeerd met een nieuwe stadion en nu is het zelfs al niet meer mogelijk om de Kuip te verbouwen. Feyenoord was vroeger een machtige reus en beklom de hoogste bergen en nu anno 2022 rollen we harder van de berg af als dat we die ooit beklommen zijn. Denk a.u.b. met zijn allen na wat we kunnen doen en stop met een agressieve houding. Dit lost op langere termijn niets op. Het is juist zo belangrijk op pal achter het bestuur en spelers te staan en zo niet langer boetes van UEFA te krijgen.
Ik weet dat het niet helpt wat ik hier schrijf, maar toch wil ik het kwijt en dat met tranen in mijn ogen!

22-04-2022 09:09

Bartje1999 +2706

Jank lekker verder dan. Als je dit seizoen niet in kan zien dat het met Feyenoord de goede kant op gaat, dan ga je het nooit meer zien. De belangrijkste en "makkelijkste" manier om erop vooruit te gaan als club, is marktwaarde creëren op het veld. Juist daar zijn ze hartstikke goed mee bezig. Echt ben zo klaar met dat negatieve gezeik hier.

22-04-2022 09:31

corfr1912 +8859

Tegen de huidige bouwprojecten zou het zelfmoord zijn om een bouwproject te starten. Staal is 54%duurder geworden en de stijging is nog niet gestoptHout is ook flink duurder geworden dus ja een heeel verstandige beslissing. Je kunt er trots op zijn dat men deze stap heeft ondernomen en je kunt de huidige beleidsbepalers alleen maar prijzen dat ze deze stap hebben genomen een ook nog eens op een goed moment zo kort voor de halve finale. Men is in een positieve flow nu en er is een goede sfeer.

22-04-2022 09:44

tsjiendwal +2043

Aan de huidige prijzen heb ik geen boodschap en wat betreft de nieuwe stadion, die had er allang voor de dure staal prijzen moeten staan. Sorry maar ik zag het helemaal zitten met die nieuwe stadion. We zullen zien en maar hopen dat het weer helemaal goed komt.

22-04-2022 12:38

Ossa +97

Het is allemaal de schuld van de Stilzijde !!

22-04-2022 09:00

corfr1912 +8859

Hoeveel zijn er die wel niet dan?Ik merk een ding wel dat je op tv alleen maar geroezemoes hoort en een vlug afgeraffeld hand in hand ofdat men achterna gezeten wordt door een of ander gevaarlijk dier. En als er iets gebeurt een opstootje of zo dan support men wel maar verder hoor je niet veel. Het valt echt op. Als er sfeer is is dat dan opeens wel leuk maar een hele wedstrijden is dat er bijna nooit. Ik zal de meute wel over mij heen krijgen maar dit is wat ik ervaar en misschien gaat men eens beginnen met de hand in eigen boezem te steken ipv veren in je eigen kont te steken en te spreken over een unieke sfeer. Die is er idd als het gebeurt

22-04-2022 09:56

WJFR1908 +12

Miu knap van due te Kloese. Een persconferentie voor nodig om bij de tegenstanders nieuwe kuip wit voetje te halen en gelijk de achteruitgang/stilstand van Feyenoord in te luiden. Op voetbal richten jaja mooie woorden maar dat zegt elke nieuwkomer. Geld genereren op het veld zeggen ze dan. Dat lukt nu alleen omdat we nu een succesvol jaar hebben. Spelers worden verkocht en volgend jaar is het weer huilen met de pet op. Spelers komen niet naar feyenoord omdat we nog niet eens aan salarissen van AZ en Vitesse kunnen tippen. Daar helpt een vervallen stadion zeker niet bij aan mee. Dus zullen we komende 15 jaar nog één keer kampioen worden. En nu alle tegenstanders van Feyenoord City hun zin?? Ook de verbouwplannen zijn naar de prullenbak verwezen dus nu zitten we helemaal met lege handen. En zitten we in een oud vervallen stadion(hoe mooi ook kan zijn) de komende 15. Te Kloeke kom dan wel met een toekomstplan voor het stadion. Dut getuigt van weinig ambitie want het één sluit het ander niet uit(stadion). Het gaat alleen samen, hand in hand!!

22-04-2022 08:27

Gers +12730

Je hebt 30m en heeel veel tijd gehad dat nieuwe ding neer te zetten en je hebt gefaald Dus nu niet zo zeuren en weer andere de schuld geven

22-04-2022 08:41

corfr1912 +8859

Als jij niet ziet dat er op technisch vlak een heeeeele grote berg is verandert en dat er gescout wordt op plaatsen waar het echt nodig is dan is dat jou tekortkoming. Wij moeten spelers verkopen voor de tegen realistische bedragen en inkopen voor de bodemprijs. Het klinkt misschien raar maar bij Ajax zijn 4 spelers vertrokken voor de hoofdprijs maar waar ze terechtgekomen zijn is het er niet helemaal uitgekomen. Klaasen en v.d. Beek zijn regelrechte mislukkingen gebleken de Jong worsteld al 3 seizoenen bij Barca en de Ligt is dan min of meer geslaagd. Dat nemen (verstandige)clubs mee in te kopen spelers voor ons. Dit kan echt in ons voordeel werken door geen bedragen te vragen die de pan uitrijzen maar realistische bedragen. wijsheid is nu belangrijk geen overmoed.

22-04-2022 10:15

Dani.D +2252

ik zag een plan voorbij komen om het veld te verdiepen met 1.65 meter dan kan men de onderste zitplaatsen steiler maken en heb je meer zitplaatsen en de tweede ring kan men verlengen,is een goedkopere oplossing en is in principe in een korte tijd klaar,moderniseren en je kan er weer vele jaren tegen aan

22-04-2022 08:05

bahiaindespits +3104

Badmeesterstoelen in de gracht, paar plaatsen extra

22-04-2022 08:06

rood-wit +3748

Kuip is bijna 85 jaar oud, dat gaat over meer dan jij stelt, links of rechtsom, het zal in de komende jaren tientallen miljoenen moeten kosten om de Kuip up to date en veilig te houden.

22-04-2022 09:10

eppo +70375

Het geld wordt niet verdiend met diepere parterre vakken maar met Skyboxen en vip lounges. Qua horeca mogelijkheden is er ook nog veel winst te behalen.

22-04-2022 09:32

corfr1912 +8859

Ze moeten per sectie gaan verbouwen lijkt mij. Nu beginnen met achterstallig onderhoud wat al 10 tallen miljoenen gaat kosten en als de prijzen gaan zakken telkens in de zomer delen verbouwen zodat de inkomsten veilig blijven.

22-04-2022 10:22

drienulachterniksaandehand +1885

Je gaat het niet verdienen met een paar 1000 extra tribuneplaatsen, sterker nog, dat maakt het probleem alleen maar groter. De faciliteiten zijn nu al volstrekt onvoldoende om de huidige capaciteit te kunnen servicen. In het hedendaagse voetbal wordt het geld (of we het nu leuk vinden of niet) binnengebracht door je business partners en niet door de die-hard supporters op de vakken. Als je echt een sprong in je begroting wil maken moeten die faciliteiten uitgebreid worden en naar een hoger niveau getild worden.

22-04-2022 09:45

charlaykc +9414

Het 'staat' er, meer niet

22-04-2022 07:45

1908OTC +2852

Wat een verademing die Te Kloese

22-04-2022 07:38

Tafkab +2543

Journaal van 21 april 2032 - Door metaalmoeheid is De Kuip volledig ingestort. Nadat het laatste fluitsignaal tegen aartsrivaal Ajax klonk (0-5) stortte aanvankelijk het roemruchte Vak S in waarna al snel de rest volgde. Uit onderzoek is gebleken dat De Kuip al lange tijd niet veilig was en dat het wachten was op deze catastrofe. Eerder waren er nog plannen om een geheel nieuw stadion te bouwen maar door politiek gekonkel, bestuurlijk wanbeleid en hersenloze imbecielen die in tuinen van bestuursleden gingen staan werd bizar genoeg exact 10 jaar geleden de stekker uit het monsterproject getrokken. "Als ze nu gewoon gelijk gingen bouwen was er niks aan de hand geweest. Dan waren de bouwprijzen nog acceptabel en speelden we nu in het mooiste stadion van de hele wereld. Voorzien van alle gemakken en prachtige skyboxen waar veel geld mee gegenereerd zou worden", aldus een aangeslagen supporter die anoniem wilt blijven maar wel zo wijs was om niet meer in het stadion te komen vanwege de onveilige staat van De Kuip. Met het instorten van De Kuip is de teloorgang van Feyenoord compleet en houdt de club officieel op te bestaan. De laatste jaren ging het voetballend gezien ook niet goed met de club die inmiddels qua begroting voorbij was geschoten door o.a. AZ, Twente en FC Utrecht. Onze gedachten gaan uit naar alle slachtoffers. Behalve naar de tuintjes hooligans.

22-04-2022 07:34

Feyenoordqq +32086

Wat een klote jank verhaal. Ga wat nuttigs doen.

22-04-2022 08:45

Gers +12730

Na jaren mochten er weer uitsupporters mee in 2032. Stort net alleen het uitvak in...er is welgeteld een feyenoord supporter licht gwond geraakt. Naar uitsupporters wordt nog steeds gezocht

metaal moeheid = vermoeiend argument

22-04-2022 08:48

Tafkab +2543

Ja, totdat het inderdaad gebeurt. Krijgen we het verhaal van de kalf en de put.

22-04-2022 09:19

Frjuizeh +11578

als je in 2032 niet naar het stadion komt hoef je nooit meer te komen!

22-04-2022 10:30

Tafkab +2543

Dat bepaal jij niet, flapdrol

22-04-2022 10:48

Frjuizeh +11578

moet jij eens opletten

22-04-2022 12:37

Josezara11 +936

Heb jij onder een steen geleefd ? Feyenoord heeft nog steeds de derde begroting van Nl. De rest volgt op grote afstand. En trouwens, wie ben jij om te bepalen of de Kuip onveilig is.

22-04-2022 12:14

Tafkab +2543

Nog wel, kwestie van tijd. En het is oud en gedateerd. Vragen om ellende.

22-04-2022 13:21

Cor58 +1375

Neem aan dat de seizoenkaart goedkoper gaat worden. Voor producten over de datum betaal je bij appie ook 35% minder. 🤣

22-04-2022 07:28

jaapb +17839

Zoveel onderdelen en zoveel mensen die allemaal iets te zeggen hebben. Ondanks dat we de goede kant op gaan qua beleid is er nog zoveel herstructurering nodig om besluiten te kunnen nemen. Ook zoals de veel genoemde catering etc. Iedereen wil zijn plasje en mening geven…

22-04-2022 07:27

gwmd1 +4076

Gudde heeft tot 2x toe Feyenoord aan de rand van de afgrond gebracht. Wat een koppel was hij met prutser Mvg. Nielsje en dat soort supportertjes spuien het internet vol met lof over dit soort ramp bestuurders. Nu is er weer een schuld van tientallen miljoenen. We zijn weer helemaal terug bij af. Weer tientallen jaar verloren in opbouw en nog steeds in een oud vervallen stadion.

22-04-2022 07:22

Kesi77 +13552

Klusbedrijf De Roestige Spijker schijnt nog tijd over te hebben de komende dagen. Hebben we nog wat budget over?

22-04-2022 07:13

alexnultien +5991

Firma list en bedrog ook en niet te vergeten picobello bv

22-04-2022 08:11

js +1669

Likkie verf doet al veel.

22-04-2022 07:06

box +86481

Maak je kans met een Silvercard naar Marseille uit

22-04-2022 06:59

Gertjan van Ekeren +92

Wat een klucht is dit toch !!

22-04-2022 06:56

Cor58 +1375

Dat gesprek over de staat en de faciliteiten van het stadion kan nooit langer dan 2 minuten duren. Het is een oude zooi die opgeknapt moet worden. Klaar

22-04-2022 06:52

petnic +392

vooral voor supporters die van ver moeten komen is de catering een drama daar moet echt wat aan verbeterd worden, er zijn genoeg die wat te besteden hebben maar met een zak patat op het plein 1.5 uur moeten wachten.
vooral bij slecht weer is dit geen feest.

22-04-2022 06:42

haai79 +10549

Of gewoon rekening mee houden en een broodje onderweg eten/halen.

22-04-2022 06:48

drienulachterniksaandehand +1885

Dat is de kern van het verhaal dombo. Dat doen de meesten en daarom loopt de club gigantisch veel inkomsten mis.

22-04-2022 09:53

haai79 +10549

Dombo? Jij denkt dat nog 15 van die tentjes neerzetten per definitie meer oplevert? Personeel is niet te krijgen, producten zijn stervens duur. Met jouw idee worden ze schathemeltje rijk, dat geloof ik zomaar. Als je nog meer goeie tips hebt, moet er je meer mee doen ze alleen hier spuien. Je bent een geboren ondernemer!!

22-04-2022 12:06

FRRMS +25887

Je wordt gewoon achterhaalt zo hè
We staan gewoon stil door die dwalingen van beleidsbepalers
Jeugd niet in de kkd
Een stadion die nagenoeg niets oplevert tov kleinere nieuwere stadions
Elke keer weer geld pompen in mensen commissies en plannen die niet door gaan

22-04-2022 06:32

Dani.D +2252

ben het niet helemaal met je eens
de kuip kan veel meer geld opleveren voor de club
de horeca zelf in dienst nemen
meer units maken
moderniseren en meer interactie met internet
meer voor sponsoren dat kan men allemaal verwezenlijken door middel van ongeveer 50 a 70 miljoen kan je heel veel doen met dit stadion en dan over 10 jr verder kijken

22-04-2022 08:01

FRRMS +25887

Klopt maar die 50/70 milj is er niet o meer en zo’n investering voor 10 jaar
Met de gok of je het er dan weer uit haalt..
De kuip wordt wat? 18x competitie plus beker en Europa echt gebruikt gedurende het seizoen ?
Om daar meer uit te halen of het te veranderen heb je imo veel meer nodig

22-04-2022 11:15

NicoJansen +3237

Sorry hoor maar wat voor debielen doen het verhaal bij Feyenoord ?
De catering is zo slecht daar laten ze zoveel geld liggen.
Ik ben wel eens met boarding bezig geweest toen kwam ik niet verder dan een stagiaire.
Ze hebben bewust de Kuip verwaarloosd en daarmee een hoop geld laten liggen.

22-04-2022 06:22

halveleo +9656

Klopt, je betaalt een fortuin voor die munten en dan krijg je er de slechtst mogelijke service voor terug... het is bijna schaamteloos. het is dat we het ons cluppie allemaal gunnen...

22-04-2022 06:28

mcfly +1871

Dat gaan wij allemaal niet meer meemaken, kameraden…

22-04-2022 05:55

detrotsvanrotterdam +8567

Het vertrek van Gudde en van Geel is de doodsteek geweest voor ons nieuwe stadion, zoveel staat vast.

22-04-2022 05:32

ZS10 +1785

Want toen was er wel geld?

22-04-2022 06:01

summer1969 +9233

Gelukkig wel ja

22-04-2022 06:24

Reinbo +17546

Gudde was zelf de doodsteek. Die heeft het stadion op zo’n slechte wijze gepresenteerd dat hij het er in 10 jaar tijd niet door heeft kunnen krijgen.

22-04-2022 06:32

gwmd1 +4076

Zij hebben onze club kapot gemaakt bedoel je?

22-04-2022 07:24

Evanola +4653

Een maat van me is zijn oog kwijtgeraakt door de 'Red de Kuip' lobby

22-04-2022 04:59

Gers +12730

Das nog niks ...mijn maat bijna niks van over ...alleen nog een oog

22-04-2022 08:52

ruudgullit +1306

Dit was in 2008... Triest gewoon. https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/58516

22-04-2022 03:30

Sharrie-FR +556

Hadden we al 5 jaar een dik stadion voor halve geld.

22-04-2022 05:49

drienulachterniksaandehand +1885

Toen was er nog sprake van een WK-bid van Nederland en Belgie waarvoor een nieuw stadion moest komen. De corruptie bij de FiFa (die WK's aan Rusland en Qatar gaf) is misschien wel de grootste oorzaak dat er geen nieuw stadion staat. Daar was veel meer geld (ook van de overheid) voor beschikbaar gekomen.

22-04-2022 10:00

stanleymessi +448

Hoe geweldig de kuip ook is.

Moet toch echt wet mee gebeuren

22-04-2022 02:07

kazan +1455

de kuip is de laatste wedstrijden toch gewoon al met zoveel te keer gaand publiek op goed keuring wat beveiliging betreft getest.

22-04-2022 02:00

WJFR1908 +12

Nou mijn dag is helemaal goed!! Niet dus. Wanneer we 5va 10 jaar geleden door hadden gepakt dan had een nieuw stadion al klaar geweest of renovatie al gebeurd. Nu lekker stilstand en komende 15 jaar in de oude kuip, is toch niet meer van deze tijd. hie mooi due ook us

22-04-2022 01:53

Alex1908 +4646

Je weet dat er ook nog een Gemeente is die tegenwerkte

22-04-2022 04:09

bahiaindespits +3104

Jij hoeft nooit meer te komen

22-04-2022 08:10

Campodefiori +33625

In te kloese we trust👍

22-04-2022 00:59

ramsteijn +4881

Gemiste kans, jammer .

22-04-2022 00:39

Dommeloempia1 +19626

10- 15 jaar in de kuip

21-04-2022 23:31

Djim +8129

Einde van Merwijk

21-04-2022 23:26

ozkitheozk +874

Renoveren den handel!!

21-04-2022 23:01

Koekert +5443

de heren kwamen wat mij betreft goed over vanmiddag.
We zitten nu in de puinhopen van Gudde en co., hopen dat de puin snel kan worden opgeruimd.

21-04-2022 22:35

JDN1987 +22445

Wat zou het koste. Om heel die buitenkant netjes dicht te maken? En die uitwendige trappen en hangbakken te vervangen voor omloopvloeren met inwendige trappen van beton? Zodat het tenminste de buitenkant netjes en moderner oogt? Dat men van niet meer die rauwe ouwe geraamte ziet met die grote lege loze ruimtes onder de tribunes en die onderkant van de tribunes . ? Daar hoor ik andere club fans ook vaak over. Indrukwekkend stadion de kuip van binnen. Groot zo met dat uitzicht zie je de mankementen niet. Maar zodra je buiten staat dan zie je gewoon dat het echt klaar is .

21-04-2022 22:12

wiet piet +8864

We hebben een goed veld lijkt mij het belangrijkste.

21-04-2022 23:18

Gers +12730

En goed zicht er op

22-04-2022 08:54

Killerclown +2854

Jij wil alleen optisch verbetering zien, gelukkig hebben ze het echter over verbeteringen om het rendabeler te laten zijn. Naar verwachting dus meer sponsor ruimte / business Seats, daar zit het geld namelijk. Nou maar hopen dat ze de gewone supporter niet compleet vergeten en ook daar wat verbeteringen doen. Om heel eerlijk te zijn interesseert het oplappen van de buitenkant me geen moer. Sterker nog de Kuip is aan de buitenkant mooi zoals ze is. Maar dat is vast sentiment…..

22-04-2022 06:10

JDN1987 +22445

Ik vind niet kunnen van buiten maar ok

22-04-2022 06:32

campie010 +3631

Toch ongelooflijk dat Rotterdam met één van de grootste havens ter wereld en een enorme economie het niet voor elkaar krijgt om gezamenlijk iets moois op te bouwen. Dit is een regelrechte degradatie van mijn club en stad. Als je zo aan blijft modderen blijft het subtop met een indentieele opleving.
Ik hou van de Kuip maar die kan echt niet meer.

21-04-2022 21:39

Patrick.v +1406

We staan in de wereld op nummertje 11 ondertussen. Wel nog de grootste haven van Europa

21-04-2022 21:54

Frankster +20768

Ja top 10 is 10 keer shanghai

21-04-2022 23:49

wiet piet +8864

hoezo niet gaat best.

21-04-2022 23:20

ramsteijn +4881

Perfect omschreven.......zo is het . Uit.

22-04-2022 00:52

maaartijn +15669

Ik hoop dat de ‘focus op het voetbal’ betekent dat er maximaal geld van de spelers die worden verkocht wordt geïnvesteerd in de spelersgroep.

De boel staat technisch goed op poten. Er is een trainer die spelers beter maakt en meer waard maakt.

Er moet zoveel mogelijk geld worden geïnvesteerd in de selectie.

Terugbetalingen aan alle andere zaken moeten zoveel als mogelijk worden uitgespreid.

21-04-2022 21:37

lfr1908 +21989

Tsja het bouwmateriaal schiet ook de pan uit qua prijzen. Ik snap de keus wel.

Probeer dan op z’n minst wat likjes verf, de toiletten beter en niet meer die trage mensen bij de tap. Jezus wat zijn sommigen traag zeg.

21-04-2022 21:32

koosvanduijn +283395

ik kan niet begrijpen, dat er niet voor de rust alvast een voorraad bier word getapt, cola word ingeschonken, hete kroketten klaarliggen. alles gaat 1 voor 1 op het dooie gemak! Rotterdam, niet lullen maar poetsen, handen uit de mouwen, behalve in de Kuip

21-04-2022 21:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties