Feyenoord en Stadion Feijenoord praten concreet over eenwording

Feyenoord en Stadion Feijenoord praten concreet over eenwording

Maandagavond stond de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering op de agenda. Daar is duidelijk geworden dat Feyenoord nog minimaal vijftien jaar in De Kuip wil blijven spelen. Om Stadion Feijenoord daarvoor geschikt te maken, is een investering van 30 tot 50 miljoen euro nodig voor de benodigde renovatie en het onderhoud.

Volgens het Algemeen Dagblad voeren Feyenoord en Stadion Feijenoord momenteel concrete gesprekken over een mogelijke eenwording. De Rotterdamse club heeft al jaren de wens om De Kuip te kopen, maar nu de investeringen nodig zijn en de financiële middelen ontbreken bij Stadion Feijenoord, wordt er naar een oplossing gezocht. Eenwording biedt voor beide partijen voordelen en een oplossing voor de problemen.

"We vinden allebei dat dit in het belang van de club én het stadion is," bevestigt Eelco Blok, lid van de raad van commissarissen van Feyenoord. De intentie is om aan het einde van het huidige seizoen met een voorstel te komen. Beide partijen werken aan een constructie waarmee ervoor gezorgd kan worden dat de noodzakelijke investeringen gedaan kunnen worden.

Hoewel beide partijen aangeven dat de gesprekken constructief verlopen, zijn er nog belangrijke stappen nodig voordat een daadwerkelijke eenwording kan plaatsvinden. Een cruciale uitdaging is het overtuigen van de aandeelhouders van Stadion Feijenoord. Voor de goedkeuring is een tweederdemeerderheid vereist. Tijdens de eerste reacties op maandagavond werd duidelijk dat veel aandeelhouders het belang van eenwording inzien, maar nog met tal van vragen zitten.

De investering van 30 tot 50 miljoen euro is puur en alleen bedoeld om De Kuip geschikt te maken voor de komende vijftien jaar. ''We moeten ook gaan nadenken over de lange termijn'', benadrukt Blok. ''Over vijftig jaar zullen we echt niet meer in dit stadion spelen. We kunnen ook niet meer met het SS Rotterdam naar New York varen. Technisch zou het kunnen, maar je gaat er wel failliet aan.''

Plaats reactie
666

Santiagotto1961 +5257

Hé, hé! Wordt tijd.

10-12-2024 20:27

Hark 1e +13570

Die SS vind ik dan weer raar om aan te halen.
Verder zal die wel gelijk hebben.

10-12-2024 19:29

Tim.v33 +521

Is eigenlijk compleet gestoord dat de kuip niet van Feyenoord Is

10-12-2024 19:06

tdetank +11945

Dit is financieel en commercieel gezien keihard nodig. Dus als er echt een kans nu doorpakken en dan investeren in de Kuip.

10-12-2024 19:00

CROOSWIJKER +14774

Liverpool, Barcelona, real Madrid hebben ook gekozen voor renovatie waarom zou dat met de Kuip niet kunnen

10-12-2024 18:35

Pixeltje +2680

Hebben wij ook +150 miljoen aan tv inkomsten?

10-12-2024 18:38

CROOSWIJKER +14774

Nee dat hebben wij niet maar wat is je punt?

10-12-2024 20:04

FrietVanPiet +1226

50 miljoen betalen om nog 15 jaar te weinig inkomsten binnen te halen… Nog steeds jammer dat die nieuwe kuip aan de maas niet doorging.

10-12-2024 18:31

Feyenoord4ever1908 +68117

Dit heeft lang op zich laten wachten

10-12-2024 17:57

FRKKW +1797

Bedankt RdK, jullie kunnen je scharen in het rijtje (nep) Vrienden van Feyenoord!

Door jullie gekutstraal ben je verplicht om enorme kosten te maken om in de Kuip te blijven zonder dat het financieel iets opbrengt. Terwijl het slechts uitstel van executie is.

Heb je straks een paar klappers met Hancko, Gimenez en Timber op de transfermarkt, kan je dat voor 75% spenderen aan het kopen van de Kuip.

En dan klagen dat je met Nieuwkoop, Zerrouki, Ivanusec en Smal staat te voetballen

10-12-2024 16:18

12345 +14060

Red de Kuip lovers lekker blij maar realiseren niet dat dit de ondergang word van Feyenoord.

Dit gaat helemaal niks opleveren en kost je klauwen met geld om vervolgens weer met lege handen te staan. De Kuip kan geen 50 jaar meer mee deal with it.

Sportief gaan we ook weer ontzettend achteruit door dit grapje omdat de knip er continue op moet worden gehouden.

Laat die fucking investeerders gewoon hun werk doen en bouw een nieuw stadion!!!

10-12-2024 14:30

Edwin1970 +73

Gewoon naast de kuip een nieuwe bouwen, kan je tijdens de bouw gewoon in de kuip spelen, net zoals de nieuwe stadions van bilbao, en spurs destijds.
De bestaande infrastructuur kun je gewoon houden, de nostalgische weg naar het stadion blijft hetzelfde de grond is net zoals nu al van de gemeente, en je hoeft geen land op te spuiten zoals in het afgeschoten laatste plan, wat ook weer miljoenen scheelt.
Kosten destijds 444 miljoen euro, nu zonder land op te spuiten, we blijven tenslotte op de huidige locatie wellicht 350 miljoen??.
www.rotterdamsedromers.nl, geweldig artikel

10-12-2024 14:08

12345 +14060

Dan zit je nog steeds met die parkeer ruimte maar wellicht dat je een garage kan bouwen?

10-12-2024 14:33

Peterk +35142

Leuk stukje humor van die Blok. Doet een mens goed op deze grijze dinsdag:

" Vijftig miljoen investeren in iets wat voor zestig miljoen is getaxeerd"

En zoiets mag bij ons in de RvC zitten.....

10-12-2024 14:07

tboy68 +2001

Als het daarna meer dan 110 miljoen waard is dan is het inderdaad een goede investering

10-12-2024 15:12

hvdv65 +8404

Het probleem is dat Feyenoord eigenlijk een te grote club is en dientengevolge alleen kan spelen in een stadion dat aan zeker 50.000 toeschouwers plaats biedt. En grote stadions zijn duur. Heel erg duur en dat kan Feyenoord helemaal niet betalen. Of anders wordt het een «goedkope» betonnen bak zonder kraak nog smaak.

En een financieringsconstructie allá HNS is alleen gunstig voor externe partijen en niet voor Feyenoord. De enige juiste beslissing is dan de eenwording van De Kuip en Feyenoord en het aanpassen / verstreken van de Kuip. En dan zien we over een jaar of 15 wel weer.

Het is niet anders.

10-12-2024 13:30

Woeke +8646

Je moet nu een plan hebben voor over 15 jaar om te kunnen bepalen of eenwording zinvol is.

10-12-2024 13:42

Control11 +1569

Er wordt helemaal niks aangepast of versterkt aan de Kuip. Wat denk je met 30 tot 50 miljoen te doen? Zelfs in een gunstige markt kan je daar geen significante verbeteringen mee bewerkstelligen, laat staan met de huidige bouwkosten.

En de uitstraling van een eventueel nieuw stadion kan me een worst wezen. Het feit dat het nieuw is, mijn club meer geld oplevert en daarmee toekomstperspectief. Dat is het enige wat telt. We zitten nu trouwens ook niet op 50000 toeschouwers. Vanwege de max capaciteit zitten we lager en tijdens Europese wedstrijden zelfs nog lager.

10-12-2024 13:47

theo_de_tokkie +13315

Luigi Mangione is een robin hood van de gewone man! #freemaglione

10-12-2024 13:30

FR4LIFE(Dui) +3999

De idiote vergelijking van de SS Rotterdam met De Kuip zegt alles over hun manier van denken


Als je jarenlang alles verwaarloost, wordt het steeds duurder (zoals een huis)


.

10-12-2024 13:29

GentlemanGio +1841

Die vergelijking gaat inderdaad totaal mank

10-12-2024 13:41

Peterk +35142

Die Blok is oud topman van de KPN en zijn favoriete hobby is varen. Zou het liefst meer tijd op het water doorbrengen. Dan weet je ook meteen waar deze idiote vergelijking vandaan komt...

10-12-2024 13:56

Control11 +1569

PSV lacht zich de ballen uit de broek. Die zijn al bezig met de verbouwing van de Noordzijde en tegen de tijd dat wij weer een nieuwbouw plan bedenken zitten zij op 45000 toeschouwers. Oftwel je bent dan definitief afgehaakt op PSV en Ajax.

Ondetussen heeft die DtK het over investeren in benen in plaats van stenen. Belachelijk dat je als topclub iemand de regie geeft over je toekomst (als AD) die eigenlijk meer oog heeft op het heden (als TD).

Over 10 jaar zitten we nog steeds in een lekkende roestbak te kijken naar subtoppers. Maar ja wat wil je als een groot deel van het bestuur, RvC en supporters subtopmentaliteit heeft. Zolang we maar die Feyenoord cultuur en beleving maar houden he. Bah

10-12-2024 13:29

Peterk +35142

Je "vergeet" dat Te Kloese ook niet de man is voor de hele lange termijn zoals de realisatie van een stadion. Net als een trainer wil hij snel "scoren" in de hoop dat er een grote buitenlandse club voor hem komt. En dan is hij foetsie. Te Kloese is niets anders dan een passant. Te kloese is er alles aan gelegen zoveel mogelijk geld in de "benen" te investeren om snel resultaten te boeken en zichzelf op de kaat te zetten van andere clubs...

10-12-2024 14:02

Control11 +1569

Ik weet dat DtK niet daarvoor geschikt is. Daar hoor je een meester belangenbehartiger voor te hebben. Te Kloese is een goede vent en zeker geschikt wat betreft het sportieve gedeelte, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij wat hij als AD toevoegd.

Tottenham wilde hem trouwens al hebben. Als TD. Misschien dat hij daarom nog maar even bleef bij ons. Komende jaren nog blijven als oneman show in de bestuurskamer. Heb je mooi continuiteit, helaas zonder zich op een stijgende lijn.

10-12-2024 15:08

Batouwe +34543

Blijft een dubio kwestie. Ik hou van de kuip en tegelijkertijd is ze bitch.

10-12-2024 13:24

Liser +19916

Ook over 50 jaar spelen we nog in de Kuip en zijn de kroketten nog steeds koud

10-12-2024 13:10

Tom-VV +2474

Als we over 50 jaar nog in de Kuip spelen zijn we weggezakt tot bedenkelijk niveau en spelen we voor plek 6 ofzo.

10-12-2024 14:42

Paulus98 +155514

Dat is gewoon weggegooid geld.
Alleen een nieuwstadion kan Feyenoord verder helpen.

10-12-2024 12:58

hvdv65 +8404

En wat gaat dat kosten? En wie gaat dat betalen?

10-12-2024 13:30

Andre010 +4674

Feyenoord en het stadiondossier, het gaat allemaal heel amateuristisch....

10-12-2024 12:58

anton123456789 +30

Eindelijk goed nieuws, flink de Kuip renoveren, voor de komende 15 jaar, en dan rustig rond kijken voor een nieuwe locatie voor een nieuw stadion, goed besluit om de Kuip te renoveren, die 50 miljoen moet toch makkelijk zijn op te halen,

10-12-2024 12:56

TeS1979 +4328

50 miljoen is een halve hancko

10-12-2024 13:20

TeS1979 +4328

Voor die 50 ben je nog geen eigenaar, en is 3,3333 , maar ben wel van mening dat het een goede zet is om eigenaar te worden van de kuip

10-12-2024 14:44

Van_Geel +18612

"De investering van 30 tot 50 miljoen euro is puur en alleen bedoeld om De Kuip geschikt te maken voor de komende vijftien jaar. "

30 tot 50 miljoen (reparatie) voor iets wat een waarde heeft van 60 miljoen, dat zit tegen het randje van total loss.

Wat een dramatisch beleid wordt er gevoerd rond het stadion, durf gewoon een knoop door te hakken. Zometeen worden we door een provincieclub als Twente ingehaald als het gaat om stadioninkomsten.

10-12-2024 12:54

echtemannenkomenuitCuracao +790

Zijn allang ingehaald qua inkomsten stadion.

10-12-2024 13:02

JDN1987 +23362

Minimaal 15 jaar,,,, dat wordt dus 20… ben ik onderhand al een ouwe lul… hopelijk is me pa er nog maar die zal dan wel niet meer gaan als hij er nog is…. En wie weet hoe ik er bij loop…. Zeer frustrerend als je zo erg voor een nieuwe stadion bent als ik

10-12-2024 12:54

ZeeuwFR +6374

Kom vandaag helpen in de Kuip voor de te gekke sfeer actie van morgen!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdKeaXFSJwMS8KwSvw53QYTOuzS9-JvjG7Zu9opNqDXZAQkPQ/viewform

We hebben zoveel mogelijk kameraden nodig.

10-12-2024 12:53

FR4LIFE(Dui) +3999

eindelijk iets zinnigs

10-12-2024 13:31

S.A.F +5624

Houd toch eens op met dat gelul over wel of geen nieuwe Kuip. Hak gewoon de knoop door.
Vernieuwbouw o.b.v. huidige stadion of een geheel nieuw stadion met mooie, waardige, nieuwe bestemming voor de huidige Kuip.

1 ding is zeker: Die gare bende die het nu is, is topclubonwaardig. Haal die algen eens van het dak, repareer de keet en verfris e.e.a. eens.

'Geen woorden, maar daden' is totaal niet van toepassing.

10-12-2024 12:48

Andre010 +4674

Inderdaad, zo'n mooi stadion laten afbrokkelen

10-12-2024 13:00

kalekletsmajor +1204

Het hoort bij het merk Feyenoord dat je als een van de weinige grote clubs in Europa niet in een stadion zit wat pure commercie uitstraalt

10-12-2024 12:43

S.A.F +5624

Wat is er mis met beide?

Nieuwe stadion Atletico is niets mis mee. Verbouwde Bernabeu ook niet. Het kan prima allebei.

10-12-2024 12:50

Kuipio +443

Eigenaar worden, niks samen gaan ! Een bouwval pimpen voor die korte tijd ? Weggegooid geld, O visie...NUL.

10-12-2024 12:38

anton123456789 +30

Onzin dit geld is niet weg gegooid, kijk wat je de komende jaren er voor terug krijg, hopelijk komen er meer zit plaatsen bij ,

10-12-2024 12:58

Dissentientes +1186

De Kuip met al z'n historie en prachtig veld doet me wat.
Maar dit...en dan ook nog eens minimaal 15 jaar...
Zegt wel iets over de situatie bij Feyenoord.
Leuk allemaal, en schrijnend tegelijk.

De opgegraven dinosaurus krijgt een paar nieuwe trimschoenen.
Topsport klimaat my ass.

Supporters betalen ieder jaar meer, fors meer.
Voor ouwe, slecht gefaciliteerde meuk.

10-12-2024 12:36

Ripinpeaceantony +3979

Voor altijd de Kuip

10-12-2024 12:33

Obq +11203

Meer horeca graag.

10-12-2024 12:29

janos +4680

Gewoon de NAC constructie. Gemeente koopt kuip voor werkelijke waarde, en verkoopt hem dan aan Feyenoord voor 1 euro. Schulden kunnen betaald worden en Feyenoord heeft zijn stadion.

10-12-2024 12:24

mib2001 +4783

Ah, "gewoon". Mooi altijd dat "briljante" mensen voor complexe zaken "gewoon" een oplossing hebben.

10-12-2024 12:31

janos +4680

Dank je dat je mij als briljant ziet.

10-12-2024 13:31

mfr23 +6238

Pas nou op, dan komt Hofman weer met z'n vingertje wijzen dat Feyenoord verkeerd was in de oorlog omdat er wat moffen in het stadion hebben gelopen in 44

10-12-2024 12:20

FR-negenenzestig +3148

Je schaamt je toch de ogen uit je kop hier in Rotterdam? Weer 50 miljoen in een bodemloze pot storten. Hersenloze gemeente bouwt liever sociale huurwoningen.

10-12-2024 12:13

12345 +14060

Ach ik word zo moe van dit het feit is gewoon dat door die anti city helden je nu enorm in de penarie zit. Geld in de Kuip investeren gaat je 0.0 opleveren. De Kuip zonder Feyenoord is niets waard slechts een stalen constructie en over 20 30 jaar is dat ook klaar.
Ja al het cl geld verdwijnt weer omdat er van alles "opgelost" moet worden en je vervolgens weer sportief achterin de rij mag aansluiten. En die houding van stadion Feyenoord ook hoe durven ze, ze hebben letterlijk helemaal niets te zeggen alleen daarom al doei doei.

Je moet hoe dan ook een nieuw stadion bouwen. Zoek een leuke investeerder en wees die hooligans de baas. Feyenoord is stuurloos.

10-12-2024 12:10

TheDutchRuler +8769

Die investeerder ga je niet vinden! Want een stadion bouwen voor 450 miljoen met een terugverdientijd van 50 jaar, is altijd een slechte investering. Dus enige partijen die interesse hebben, zijn partijen Goldman Sachs, die eigenlijk aan de voorkant hopen, dat jij je eigen stadion aan de achterkant niet kunt betalen!

10-12-2024 12:22

12345 +14060

Dus geven we het maar op?
Je moet in ieder geval de richting van een nieuw stadion op. Die kliek van stadion Feijenoord kan de pot op.

10-12-2024 14:36

TheDutchRuler +8769

Ik denk dat je hooguit mag hopen op een Nederlands bid op een EK / WK en dan wat creatieve juristen op het gebied van staatssteun. Anders is ieder stadion wat wij willen te duur. Zeker als we vast blijven houden aan de locatie van FC. Want alleen die locatie maakte de bouw al 100 miljoen duurder

10-12-2024 17:14

theo_de_tokkie +13315

Stel je verkoopt giminez, hankco en +1 speler. Dat is zeker toch 70 miljoen. 50 naar de kuip, 20 naar vervangers voor wiefer en giminez. De wieferpositie moeten we echt beter gaan bezetten, moet gewoon een topspeler komen.

10-12-2024 12:08

dannypeter +2510

Mooie Utopie.
Je vergeet het deel wat naar zaakwaarnemers en belastingen gaat. Dan houd je dus niet die 20 over maar misschien 10. Dan 2 waardige vervangers halen is opeens een heel ander verhaal.(Lees totaal niet mogelijk)
Daarnaast wordt er vaak ik termijnen betaald dus gaat het sowieso al niet op.

10-12-2024 12:10

theo_de_tokkie +13315

gaat wel op. je betaald de kuip ook niet in een keer af.

10-12-2024 12:23

Peterk +35142

Zo werkt het niet. Feyenoord heeft AL het geld wat uit verkopen komt hard nodig om de jaarlijkse begroting rond te krijgen. Geld elders in steken is gewoon een illusie....

10-12-2024 12:18

theo_de_tokkie +13315

niet zo bijdehand, avaloze peterk!

10-12-2024 13:27

anton123456789 +30

Gelukkig zit jij niet in het bestuur, je kan wel je beteren spelers verkopen en dan, probeer maar in deze tijd goede en betaalbare spelers te vinden, Ajax heeft de Mark kapot gemaakt, toen ze nog redelijk presteerde hebben ze de spelers gigantisch salarissen betaalt, zie nu het reservaat, ze zitten in de haar met dure spelers die niets meer op brengen, dit willen wij toch niet,

10-12-2024 13:03

Stefanr501 +3730

Lekker in een andere stad gaan spelen als de gemeente niks wil doen. In Arnhem komt op korte termijn een locatie vrij heb ik begrepen.

10-12-2024 12:06

andre_van_dalen +2457

Gerapporteerd… Rotterdam = Feyenoord

10-12-2024 12:37

JDN1987 +23362

Ver. Hui. Zen.

10-12-2024 12:01

ElPanzeFr +21921

Ik ben zeer voor eenwording, maar wel met het besef dat dit een noodverband is. Een nieuw stadion is cruciaal en onoverkomelijk. Als het kopen van de Kuip onder de streep geld oplevert dan ben ik ervoor, hoewel de Kuip dus schulden heeft en flink verbouwd moet worden, maar anders niet.
Prima dus als side-quest maar de stip op de horizon is een nieuw stadion

10-12-2024 11:54

zekspeed +4465

Kunnen ook een keer gaan nadenken om een kleiner stadion te bouwen. Ik denk dat een stadion van 40 tot 50 duizend stoelen wel haalbaar is voor nieuwbouw.
Bij een stadion bouwen is het nu eenmaal zo dat de bouwkosten per 10.000 stoelen verdubbelen. Dus een nieuw stadion met een capaciteit van 50.000 stoelen is de helft van de kosten als je een stadion bouwt van 60.000 stoelen. Heeft alles te maken met het bouwvolume. Die 10.000 tot 15.000 stoelen zijn zo ontzettend duur dat je het eigenlijk niet rond kan krijgen. Keuzes maken.

10-12-2024 11:52

Boss63 +1424

Doen we 50.000 voor gewone mensen en hele ring met bussiness lounges en nog 10.000 met business seats.

10-12-2024 15:33

Kieboom +40342

Weet niet of het logisch is, om een stadion over te nemen.
De nv stadion kampt met schulden en achterstallig onderhoud.

Dan zou ik zeggen, we nemen de schulden over en dan is het Stadion van ons.

Dan moet je wel onderhoud gaan plegen, hetgeen geld kost .
Daar tegenover staat, dat de inkomsten ook naar jou gaan.

Probleem bij overname, zijn de aandeelhouders.
Die zitten al 85 jaar gratis in de Kuip.
Dus dan zou je denken, doe ook eens iets voor je club

10-12-2024 11:32

DonKloese +7502

Rotterdam de stad van veel woorden maar geen daden. Je wil een wereldstad voorstellen maar een stadiondossier oplossen ho maar.

10-12-2024 11:26

Rotterdammer +11236

Kan de gemeente wel lappen geld zat

10-12-2024 11:25

David.W +9759

Met alle respect voor de kuip. .maar het is al een stadion van bijna 100.jaar oud.. renoveer dat ding goed en dan kan je er nog 100 jaar spelen of bouw een hele nieuw stadion.
Feyenoord moet voor uit niet achter uit. .

10-12-2024 11:12

01010 +1279

Verbouwing kost 200+ miljoen. Ga je nooit terug verdienen.

10-12-2024 11:14

David.W +9759

Tuurlijk wel want dan kunnen er ook ander evenementen plaats vinden. In de kuip en speelt Nederlands elftal ook meer daar

10-12-2024 11:17

theo_de_tokkie +13315

Je hoeft investeringen niet altijd terug te verdienen, zolang ze maar je bestaandsrecht vergroten. Maargoed weet ik veel, teringzakken hiero, allemaal aalpalers! Blijf in je rol tokkie.

10-12-2024 11:19

HwangKing +2429

Hoeft echt geen 200 miljoen te kosten. Ligt eraan hoe gek je het wil maken. Ligt ook aan de materialen even voor de beeldvorming Cambuur heeft een heel nieuw stadion laten bouwen voor ‘maar’ 20 miljoen.

10-12-2024 11:30

ElPanzeFr +21921

Dit klopt dus niet. Grondige verbouwing heeft geen zin omdat het fundament tegen 2050 het opgeeft (zegt RdK) zelf. Dus is geld in een bodemloze put gooien

10-12-2024 11:55

SjefSpecial010 +391

15 jaar geleden precies dezelfde headline 🤣🤣

10-12-2024 11:08

Tom-VV +2474

Een faliekante blunder dreigt naar mijn mening. De Kuip kopen zou echt een enorme vergissing zijn. Niet alleen zijn de opbrengsten die je hiermee kunt winnen verwaarloosbaar. Een benodigde renovatie kost een vermogen (honderden miljoenen wil je het echt goed doen) voor halve oplossingen.
Punt is dat je met de staalconstructie van de Kuip zit waardoor renovatie of halfbakken wordt of enorm duur. Daarnaast is de Kuip omringd door bedrijven die uitbreiding belemmeren, of anders uitgekocht zouden moeten worden wat ook een hoop geld kost.
Lang verhaal kort; ondanks alle sentimenten is nieuwbouw eigenlijk de enige verstandige beslissing.
De Kuip kopen kost je op termijn alleen maar onnodig geld en gaat je niks noemenswaardigs vooruit brengen. Wordt een loden last aan ons been.
Hier zullen we DtK nog lang door herinneren, en niet om de goede redenen, mark my words. Maar over 20, 30 jaar ben ik zelf toch al richting de 70, dus het zal mijn tijd wel duren.

10-12-2024 11:06

JFK +4862

Helemaal eens, ik roep dit ook al jaren, NIET DOEN!

10-12-2024 11:10

FactaNonVerbaX +378

Hoezo honderden? Hier wordt gezegd tussen de 30 en 50.
Nieuwbouw kost je zéker honderden (maar daar heb je langere termijn wel meer voordelen van).

Ik was destijds voorstander van het nieuwebouw. Helaas is dit door gefaal en gezeik/sentiment te lang uitgesteld waardoor het nu niet meer te betalen is.

10-12-2024 11:13

Tom-VV +2474

50 miljoen is alleen voor het hoognodige onderhoud en het inhalen van achterstallig onderhoud. Voor dat bedrag heb je nooit een fatsoenlijke renovatie waarmee je opbrengsten op topclubniveau krijgt. Wil je echt een sprong maken richting inkomsten van Arena en PSV niveau dan moeten er echt honderden miljoenen tegenaan.

10-12-2024 11:14

FactaNonVerbaX +378

Daarvan wordt dus al gezegd dat dat niet rendabel is en dat voor langere termijn ( na 15 jaar) gekeken moet worden naar 'wat anders', wat nieuwbouw betekent.

10-12-2024 11:20

theo_de_tokkie +13315

Je koopt de grond. Je hebt grond nodig om een stadion op te zetten. Kan je later de grond onder kuip ruilen tegen grond 10 meter verderop voor de bouw van een nieuwe.

10-12-2024 11:20

brockie +110921

Allemaal onderdeel van het meesterplan. DtK heeft er nooit een geheim van gemaakt Feyenoord interessant te maken voor investeerders. Alleen is Feyenoord dat met enkel schulden niet. Met een eigen stadion al wel meer.

10-12-2024 11:03

brockie +110921

Geloof je het zelf mafklapper.

10-12-2024 11:03

TheRealSlimSini +348

Noem je jezelf nou mafklapper?

10-12-2024 11:12

Ekte69 +1140

Ja, mooi toch!

10-12-2024 12:12

BertusBadeend +238

Perfect gesschaakt door DtK. De gemeente en stadion nv zaten samen vanalles te bekokstoven achter de club om.

Eenwording brengt niet alleen kosten met zich mee. Feyenoord kan dan eindelijk ook de opbrengsten uit eigen stadion krijgen. En de kosten zijn beperkt, aangezien Feyenoord over 15 jaar €45M aan huur zou betalen en dit nu kan worden aangewend om de kuip 15-jaar proof te maken.

10-12-2024 10:43

Edwin1970 +73

Lees het artikel van de Rotterdamse dromers mbt het stadion even www.rotterdamsedromers.nl
Echt geweldige ideeën die gasten.

10-12-2024 10:36

JFK +4862

Goed stuk inderdaad!

10-12-2024 11:48

jack98 +47415

Na de zoveelste aflevering in de soap de toekomst van de Kuip lijkt er nu een nieuwe plotwending te zijn met deze eenwording.

Wordt vervolgd in 2025!

10-12-2024 10:33

Aproxis +3758

Gewoon een nieuw stadion dat erg op de kuip lijkt. Iedereen die de kuip belangrijker vindt dan de club is niet goed wijs. Je club gaat langzaam ten onder aan de lasten terwijl andere clubs uit kunnen lopen of je gaan inhalen.

10-12-2024 10:30

JefCumps +5420

Ja gewoon!

10-12-2024 11:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties