Feyenoord hard op weg naar het beste merchandisingjaar ooit

Feyenoord hard op weg naar het beste merchandisingjaar ooit

Ruud van der Knaap is sinds afgelopen zomer in dienst bij Feyenoord. De nieuwe commercieel directeur van de Rotterdammers heeft een groot netwerk en veel ervaring opgedaan bij Triple Double, een toonaangevend sportmarketingbureau. Bij Feyenoord wil Van der Knaap ook op commercieel gebied topsportmentaliteit implementeren.

''Hoewel ik onder de indruk was en ben van wat ik aantrof, zijn er nog steeds heel veel dingen die beter kunnen,'' vertelt Van der Knaap in gesprek met magazine Perspectief. ''Vanuit 1908 worden we geïnspireerd om hun topsportmentaliteit ook in de rest van de organisatie te hebben. En onze supporters staan daarbij altijd centraal. We werken er hard aan om hun ervaring met Feyenoord op alle fronten te blijven verbeteren, op de wedstrijddag en daarbuiten.''

Castore
Toen Van der Knaap bij Feyenoord begon was de overgang van Adidas naar Castore in volle gang. De nieuwe commercieel directeur is tevreden met het contract, en erkent ook dat de start van het Britse kledingmerk niet altijd even soepel liep. ''Met Castore hebben we twee jaar geleden een 6-jarige overeenkomst gesloten. Dat is een van de beste contracten die de club ooit heeft getekend. We hebben allemaal gezien en gemerkt dat we in het begin van dit seizoen een beetje slachtoffer zijn geworden van ons eigen succes in deze samenwerking.''

''De verkopen liepen zo goed en gecombineerd met een paar logistieke uitdagingen zorgde dat voor het probleem om de voorraad op peil te houden. Inmiddels zien we een half jaar later dat die problemen nagenoeg zijn opgelost. Er zijn nauwelijks meer klachten over de logistieke keten of over de service van Castore. Ons eigen merchandiseteam helpt Castore daarbij. En we zijn hard op weg naar het beste merchandisingjaar ooit in de historie van Feyenoord. De samenwerking met Castore is uitstekend en we zien dat ze flink doorgroeien in Nederland en de rest van Europa, mede dankzij de samenwerking met onze club.''

Feyenoord ONE
Naast Castore is ook de start van de nieuwe streamingdienst Feyenoord ONE veelbelovend. ''We zijn erg tevreden over de resultaten tot nu toe. We kunnen zien dat er al meer dan 250.000 unieke supporters een kijkje hebben genomen op Feyenoord ONE. Mensen kijken gemiddeld tussen de 10 en 20 minuten per keer. De Feyenoord Originals en de livestreams van bijvoorbeeld de persconferenties en de Academy-wedstrijden trekken tot nu toe de meeste aandacht.''

Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties