Feyenoord heeft met Buonanotte een 'heerlijke voetballer' op het oog

Feyenoord heeft met Buonanotte een 'heerlijke voetballer' op het oog

Feyenoord gaat vol voor de komst van Facundo Buonanotte. Wanneer de Rotterdammers erin slagen om een akkoord te bereiken met Brighton & Hove Albion, kan dat worden gezien als een stunt. De 19-jarige Argentijn moet op huurbasis overkomen naar De Kuip. Voetbal International bevestigt de berichtgeving van vrijdagmiddag en schreef een analyse.

Buonanotte wist op jonge leeftijd door te breken bij Rosario Central. Oud-profvoetballer Carlos Tévez zag als trainer de linkspoot excelleren en uiteindelijk een transfer van zes miljoen euro maken naar de Premier League. Tévez sprak toen lovend over zijn kwaliteiten: "De manier waarop hij remt en versnelt, doet me enorm aan Messi denken. Het is lang geleden dat ik een voetballer heb gezien die me zoveel plezier geeft."

Journalist Pieter Zwart bekeek direct beelden van de mogelijke aanwinst van Feyenoord en ziet een aanvaller die lastig te verdedigen is. De linkspoot is behendig aan de bal, kan snel kappen en komt vaak tot een goede oplossing in de kleine ruimtes. Voor Feyenoord een uitstekend wapen om tegenstanders die zich ingraven pijn te doen. De conclusie wordt dan ook al snel gemaakt dat hij ook kan excelleren in de Eredivisie, want in de Premier League liet hij bij vlagen al zien over bijzondere kwaliteiten te beschikken.

Waarom kiest Brighton ervoor om Buonanotte dan toch te verhuren? De Engelsen zijn overtuigd van zijn kwaliteiten, maar hij moet vooral fysiek stappen maken. Hij is in de Premier League amper in staat gebleken om een wedstrijd volledig uit te spelen, daarnaast moet de Argentijn ook meer rendement halen uit zijn spel. Brighton zal ongetwijfeld gekeken hebben naar de manier waarop Yankuba Minteh stappen heeft gemaakt bij Feyenoord. Een dergelijk scenario lonkt nu ook voor Buonanotte.

Voor Feyenoord is het voordeel dat Buonanotte kan worden gezien als een serieuze concurrent en backup voor Calvin Stengs. De middenvelder kampt momenteel met een blessure, en de Argentijn kan uitstekend zijn rol overnemen in het 3-4-2-1-systeem van trainer Brian Priske. Bij Brighton liet Roberto De Zerbi al weten dat een dergelijke rol hem past: "Hij is geen vleugelaanvaller. Zijn kwaliteit is dat hij aan de binnenkant speelt, tussen de linies. Dat is zijn beste positie."

Plaats reactie
666

Harry.V82 +1005

De echte grote talenten kwamen tot nu toe niet.
Deze dan wel?

31-07-2024 09:36

RayR1989 +691

Als hij dan net als onze andere talenten ook aan het bod komt dit seizoen vind ik het prima...

Dan heb ik het over leo sauer natuurlijk die minuten moet gaan maken

28-07-2024 08:04

malle pietje +1437

Leo speelt toch op links

28-07-2024 08:19

Mensini +14510

Kalinichta.

28-07-2024 00:15

Sunshine +1582

Als hij een steentje kan bijdragen aan het kampioenschap en successen in de Champions League, dan is het al financiëel een prima optie voor Feyenoord.

27-07-2024 18:49

Mensini +14510

Laat DtK dit maar ff Facundig afhandelen!

27-07-2024 16:42

tdetank +11710

Blijft voor mij veel van hetzelfde. En dan ook weer huren. Investeer eens in een echte topper en een garantie op goals.

27-07-2024 16:14

tupelo10 +2379

Dat is niet altijd een optie je koopt geen garantie onder de 20 miljoen.....
en wat als die dan net geblesseerd raakt ben je als club weer terug bij af......

28-07-2024 00:51

giel079 +805

Huren met optie tot koop. Dan kan je daaarna besluiten of je dat de investering waard vond.

28-07-2024 02:49

guykroudikorsou +8103

Of kopen of niet.

27-07-2024 15:35

simplysteef +6200

Klinkt goed. Met het drukke schema in het vooruitzicht kan het zeker geen kwaad.

27-07-2024 15:07

demian_jc_meijer +624

Jammer dat ze hem niet gewoon kunnen kopen.

27-07-2024 15:07

tupelo10 +2379

dat kan later misschien nog maar dan moet er nu al een optie tot koop in want anders is hij niet meer haalbaar.

28-07-2024 00:53

hetmannetje +18558

Halen die gast

27-07-2024 13:55

Pegel +6722

Waar is die eerder genoemde "mogelijkheid tot koop"-optie gebleven?

27-07-2024 13:26

OnsFeyenoord +11772

Leuk hoor. Maar wel weer huur 🚮

27-07-2024 12:47

Waakvlam1989 +17393

Zeker, maar als een dergelijke speler het verschil kan maken tussen Champions League spelen of niet dan zal je het zo op moeten lossen. Dat is nou slim zijn waarover DtK het had. 1 huurspeler is dan ook wel gelijk het matje.

27-07-2024 13:39

Joey.H +142

Lang geleden dat talenten van de première league de overstap willen maken naar onze club.. lijkt me een prima voetballer.

27-07-2024 12:42

Brabander +3712

Als dit lukt heb je meteen een grandioos spelert in huis, waar je je ogen bij uitkijkt en ik weet het......

27-07-2024 12:36

keesvwonderen +5004

Minteh doet een goed woordje voor ons. Scheelt hem ook een concurrent bij Brighton.

27-07-2024 12:25

BloedZuiger +947

Niet alleen Minteh zal een goed woordje doen, denk dat Wieffer zich ook wel zal laten horen..

27-07-2024 12:53

fynwa89 +2644

Wieffer ook

27-07-2024 15:11

FRFriesland +13393

Op de video’s ziet het er wel echt goed uit. Lijkt veel gevoel en inzicht te hebben voor ruimte op het veld.

27-07-2024 12:18

VakJJ1908 +8302

Op x schrijft de Engelse media dat Don Kloese een heeft voorgesteld dat we hem huren voor 8 miljoen met een verplichte koop optie van 10 miljoen maar dat Brighton hem ook weer terug mag halen voor 16miljoen.

Als dit klopt dan kopen we dus een speler voor 18 miljoen! Of we huren hem voor 2 miljoen+ salarissen.

Bizarre bedragen als je bedenkt dat we 3 seizoenen geleden nog wel eens met Mark Diemers speelde.

27-07-2024 12:03

12345 +13996

Wel een kut deal, dus dan moeten we hem kopen als die kut is en als die goed is vangen we slechts 6 miljoen winst en gaat die weer terug naar Brighton. Hoop toch wel op iets beters, kan je hem net zo goed alleen huren dat is dan veiliger.

27-07-2024 12:06

fey82 +2748

Beter als de Minteh deal

27-07-2024 12:27

hulst24 +4123

Als je hem alleen maar kan huren maak je helemaal geen winst .en maak je hem alleen maar duurder voor een ander (zie minthe).

27-07-2024 12:45

Prattologie +2615

Lijkt me sterk dat dennis een leenspeler gaat halen van 8 miljoen zonder enige garanties...

27-07-2024 12:16

VakJJ1908 +8302

Het is dus lenen voor 8 met verplicht kopen voor tien daarna dus 18 totaal.

Dan kan Brighton hem terug halen voor 16.

Dus je huurt het in principe voor 2 miljoen of je koopt hem voor 18.

27-07-2024 12:18

Waakvlam1989 +17393

Hahaha ja als je het zo bekijkt. Arne Slot, Arnesen en Dennis te Kloese zijn de redding geweest voor onze club

27-07-2024 13:41

StaTactics +3258

Meestal is bij verplichte koopoptie de huurfee onderdeel van de transferfee. Dus we zouden hem voor €2M extra kopen, feitelijk dus voor 10. Dat is de maximale grens voor onze inkopen en meer zullen we op dit moment niet betalen. Daar is dtk heel stellig in

27-07-2024 17:37

Snoek1974 +1817

Dit geloof je toch zelf niet dat DTK zo n deal maakt of we leggen 2 miljoen erbij na die 8 miljoen en dan is die van ons

27-07-2024 21:00

Yorampaar +4065

Het zou wel fijn zijn als een versterking aan de bovenkant ook echt van ons is, in plaats van alleen maar gehuurd

27-07-2024 12:02

olaf +1494

Hopelijk wel een betere vergoeding voor onze club mochten ze hem dan weer verkopen.

27-07-2024 11:54

Ladinsky2021 +6045

Deze jongen spreekt me meer aan dan zo’n Isaksen eerlijk gezegd.

27-07-2024 11:37

VSNFR +11992

Isaksen? Waar komt dat vandaan?

27-07-2024 11:56

Ladinsky2021 +6045

Ruilvoorstel van Lazio om Stengs en Isaksen te ruilen

27-07-2024 12:01

Wijstaanbovenaan22 +6702

Ik wil een koopoptie van 15 miljoen zien.

27-07-2024 11:26

frbergh +12346

Het is jammer dat zo'n speler voor een jaar gehuurd wordt en dan net als Minteh voor veel geld verkocht wordt.

Aan de andere kant wat boeit het. Ala hij hier laat zien goed te kunnen voetballen en wij kampioen worden jebben wijer ook profijt van.
Dan maar huren

27-07-2024 11:20

Homerus +1266

Buonanotte = Welterusten ( letterlijke vertaling). Je hebt er niks aan maar leuk om te weten :-)

27-07-2024 11:18

JimRTM +6903

Letterlijke vertaling is Goedenacht

27-07-2024 11:34

Homerus +1266

Italianen gebruiken het als welterusten.

27-07-2024 13:41

Mensini +14510

Ja, maar 'letterlijk' is dus idd goedenacht....
Iemand met een beetje taalgevoel ziet dat wel...?

27-07-2024 21:30

Homerus +1266

Niet nodig voor deze taal die ik zeer goed spreek

27-07-2024 21:41

dirkie_duracell +1794

Ik gebruik goedenacht als welterusten.. mag dat ook?

29-07-2024 17:54

VanKlotelenBurg +3717

Kan net als Minteh wat toevoegen. Jammer dat het maar voor een jaartje is.

27-07-2024 11:08

Mensini +14510

Als we dan maar weer zp'n waardevermeerderingspremie krijgen dan...

27-07-2024 21:32

12345 +13996

Ik hoop ook echt zo dat Ivanusec ook tot zijn recht komt onder deze trainer.

Dan heb je gewoon 3 goede creatieve opties met deze jongen, Stengs en Ivanusec.
Paixao vind ik weer heel doelgericht en een goede afmaker. Moussa er nog bij voor de dribbels.

3 spitsen die elkaar scherp houden waar je desnoods ook nog wat leuks mee kan doen door er misschien 2 op te stellen.

Spinazzola huren op links voor 6 maanden misschien een leuke optie?

Dan heb je zelfs nog wat ruimte om nog een directe versterking (koop) te halen mits de boel een beetje geruimd is. Grootste gedeelte hou je dan volgensmij zelfs nog wel in de pot, ook wel eens lekker.

Gooi je echt wel hoge ogen in de CL.

27-07-2024 11:05

Homerus +1266

Spinazzola heeft toch al een club ? Zou anders wel geweldig zijn, Hancko en Spinazzola aan de linkerkant is CL niveau

27-07-2024 11:19

Snoek1974 +1817

Die is al naar Napoli

27-07-2024 21:03

alsje +8638

Spinazzola zal onbetaalbaar zijn qua salaris gok ik?

27-07-2024 13:19

ArneSlutsky +2453

Liam Kelly nog een optie?

27-07-2024 10:40

toniroth +2799

Hoe kom je daar nu toch bij! In hemelsnaam!! Wil je ons vijf jaar terug hebben??

27-07-2024 10:46

Skeptic +13493

Doe eens rustig man.

27-07-2024 11:11

RicoFR36 +26348

Zonder koopoptie zou enorm balen zijn. Maar met lijkt me onhaalbaar.

27-07-2024 10:39

Isdatwat +1842

Al die verheerlijking en vergelijkingen, hij wordt gewoon ingeruild voor Minteh,dus moet nog veel leren, dan is.een vergelijking met Messi wat overrated

27-07-2024 10:36

12345 +13996

" los van de interesse in Bae" natuurlijk staat dit helemaal niet los als deze word gehaald gaan ze echt niet nog een zelfde type speler halen.

27-07-2024 10:34

12345 +13996

Is het nou wel een buitenspeler of niet?
Wel degelijk belangrijk aangezien Stengs al op 10 speelt.

Ivanusec toch ook wel dezelfde type als ik dit lees misschien dat Ivanusec juist op zn recht komt op CAM.

27-07-2024 10:30

RicoFR36 +26348

We spelen niet meer met een echte 10.

Deze jongen kan op links, rechts en het middenveld.

27-07-2024 10:40

FR13 +2133

Het is een rechtsbinnen.

27-07-2024 10:54

12eassistent +4232

Dit is gewoon afgesproken met de deal wieffer/minteh

27-07-2024 10:23

jonaathn +14675

Eerst zien dan geloven! En een mooie koopoptie van 15/20 miljoen!

27-07-2024 10:08

Diffa85 +10987

Is die Gnonto niks voor ons?..

27-07-2024 10:06

FrTonny +281

Jaahaaaaa!!’

27-07-2024 10:10

kuurie69 +12781

Ik zeg vol voor Guidetti gaan

27-07-2024 10:37

Shinji0n0 +2048

Ik weet niet van de rest, maar bij mij beginnen de voetbal kriebels langzaam te ontwaken....

27-07-2024 09:58

ReturnoftheMac +25223

Benfica inpakken morgen

27-07-2024 10:06

Ray1988 +539

Eerst maar eens zien, vorig jaar ook de benodigde namen de Revu gepasseerd….

Al zou dit een wel eens een serieuze topper kunnen worden hopen dan maar dat er ook een redelijke koopclausule word meegenomen

27-07-2024 09:53

RicoFR36 +26348

Het maandblad Revu?

27-07-2024 10:41

CLAM +1710

Meen dat ik bovenstaand artikel al een keer gelezen heb.. toen ging het alleen over Ricky van Haaren

27-07-2024 09:49

Nordberg +4795

Die werd toch niet gehuurd?

27-07-2024 10:02

CliffMalley +2683

Zou Slot geen goeie (Jeugd)spelers hebben die ons kunnen versterken?
Of is er een knak gekomen in het onderonsje Slot en DtK

27-07-2024 09:46

Brahma +5245

Ja ze hebben ruzie en praten niet meer met elkaar.

27-07-2024 09:52

Cees.R82 +9711

Wat een post. Echt hoe kom je er op? Wij gaan Cl spelen en dan wil jij jeugd van een concurrent halen. Ooit gehoord dat je routine nodig hebt? En kapitaal staat op het veld. Huren doe je als aankopen niet mogenlijk zijn en dan slinger je er ook nog even eenverzonnen aanname achteraan. Hoezo zouden te Kloese en Slot een geknakte relatie hebben? Te Kloese weet echt wel van de ambities van Slot en daar heeft te Kloese gewoon aan mee gewerkt.

27-07-2024 10:31

[FR]Thomas +227603

Wat is een ‘realistische optie tot koop’? 15 miljoen?

27-07-2024 09:45

slot-is-goat +8095

Ja, dat denk ik wel zoiets.

27-07-2024 09:53

Djk1 +5696

Transferwaarde 16,4 miljoen en doorlopend contract. 15 miljoen zou een kadootje zijn.

27-07-2024 10:08

cino010 +47253

Duo buonanotte

27-07-2024 09:40

dehelvandeurne +4110

Huur zonder betaalbare opties voor koop is voor een club als Feyenoord geen goed zaken doen. Kijk naar Minteh. Lijkt op loterij, als je de hoofdprijs hebt blijkt dat je het lot van je buurman hebt!

27-07-2024 09:39

Ferryarthur +1126

Tegelijkertijd is het ook een kans om spelers te krijgen die normaal niet zouden lukken. Een vleugelaanvaller vind ik niet erg om dat deze nogal vaak tegenvallen.

27-07-2024 10:00

Thijs.M +15853

Dit schreven ze ook over ivanusec, hopelijk kan de Argentijn het wil in 1 seizoen laten zien

27-07-2024 09:39

Djk1 +5696

Leek die ook op Messi!?

Serieus, Ivanusec is ook een heerlijke voetballer gebleken. Btje pech gehad met die blessure alleen.

27-07-2024 10:10

charlaykc +9433

Laat maar komen

27-07-2024 09:36

RdB +2827

Ik heb zo'n gevoel dat hadj moussa nog verhuurd gaat worden

27-07-2024 09:36

AntonioSanting +16518

Nee dat is een buitenkant speler hebben we te weinig van

27-07-2024 09:38

ruudger +8396

Doorpakken en verhuizen nu!

27-07-2024 09:32

DeKuipforever +196742

Een paar van de allergrootste talenten van de Premier League (die onbetaalbaar zijn voor ons) op trainen en klaarstomen voor de Premier League en op die manier elk jaar Champions League voetbal halen is helemaal niet zo gek...

Uiteraard wel een "opleidingsvergoeding" in de vorm van een serieus verkooppercentage (of een optie tot koop voor een vooraf vastgesteld bedrag)) in het contract op laten nemen (net als bij Minteh is gebeurd)...

Op deze manier loop je minder risico op een dure miskoop aangezien je het eerste jaar leent of huurt, dus een win win situatie...

27-07-2024 09:31

porto1908fr +10467

Lang verhaal, kort antwoord.

Mee eens.

27-07-2024 09:34

fr-vako +6263

Prima, maar wel een aanvaardbare koopoptie dan

Niet weer een huurspeler zoals Dessers, szymanski en minteh, die we met z'n alle liever hadden gehouden

27-07-2024 09:29

Jaweljoh +26022

Dessers hebben we bewust voor gekozen hè

27-07-2024 09:31

johndahl83 +4391

Die had je toen misschien wel als 2e spits kunnen houden

27-07-2024 09:37

Jaweljoh +26022

Je had idd een koopoptie en keuze is naar anderen gegaan

27-07-2024 10:35

MarcoG +11297

Sauer is er nog niet klaar voor dan?

27-07-2024 09:25

Jaweljoh +26022

Sauer niet vanuit gaan

27-07-2024 09:32

DeKuipforever +196742

Sauer is een linksbuiten en deze jongen niet, zie de tekst uit bovenstaand artikel:
==================================================
Bij Brighton liet Roberto De Zerbi al weten dat een dergelijke rol hem past: "Hij is geen vleugelaanvaller. Zijn kwaliteit is dat hij aan de binnenkant speelt, tussen de linies. Dat is zijn beste positie."

27-07-2024 09:34

FRM010 +6569

Zou top zijn maar wel jammer als Brighton hem dan weer terugneemt...

27-07-2024 09:24

Tim9212 +1038

Waarom spelers huren zonder koopoptie
We hebben nog bijna geen geld uitgegeven.
En dan volgend jaar kam brighton hem verkopen voor 60mil

27-07-2024 09:24

RoodWitMaastricht +9948

Wat hebben we aan een koopoptie van 25 miljoen, want aan zoiets moet je dan denken (waarbij ik twijfel of daar nog akkoord mee wordt gegaan, ze zullen vast denken dat er veel meer inzit).

27-07-2024 09:31

Tim9212 +1038

Dan moet je deze speler gewoon niet halen.

27-07-2024 09:32

porto1908fr +10467

Als dit soort huurspelers er direct staan én je opnieuw de Champions League in helpen en dus een garantie zijn voor tientallen miljoenen aan inkomsten dan moet je dat doen.
Kan je als club een financiële buffer opbouwen waarmee je uiteindelijk zelf ook bedragen van 25+ miljoen kan betalen voor spelers.

27-07-2024 09:38

Baziet +326

Doorverkoop percentage is ook ok.
Bij verkoop krijgen we onze huur terug en 30% van alles boven de £20 mio.

27-07-2024 10:27

ringostar1 +2626

Zou mooi zijn

27-07-2024 09:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties