Feyenoord houdt investeerders af: ''Club eerst goed neerzetten''

Feyenoord houdt investeerders af: ''Club eerst goed neerzetten''

Feyenoord wordt voorlopig niet overgenomen door een externe partij. De Rotterdammers werden de laatste jaren meerdere malen in verband gebracht met potentiële investeerders. Volgens algemeen directeur Dennis te Kloese wil Feyenoord eerst de structuur aanpassen voordat het opnieuw met geldschieters in gesprek gaat.

''Voordat ik hier begon is er een lang traject geweest. Er zijn veel groepen voorbij gekomen, maar de ideale constructie is niet gevonden. Feyenoord heeft een structuur die het niet altijd even makkelijk maakt.'' De Vrienden van Feyenoord hebben bijvoorbeeld nog een groot deel van de aandelen en dan is er nog een ingewikkelde constructie met het stadion. ''Ik denk dat het beter is om de club eerst goed neer te zetten.''

''Een investeerder vraagt natuurlijk: Wat heb je te bieden? Dan wil je niet komen met een verhaal vol mitsen en maren'', vervolgt Te Kloese in gesprek met Voetbal International. ''Als wij eerst de structuur versimpelen en de vooruitzichten voor de komende drie tot vijf jaar klip en klaar kunnen verwoorden, staan we een stuk sterker.''

Te Kloese merkt nu al dat er voldoende belangstelling is voor Feyenoord. ''Met zoveel interesse van investeerders voor voetbalclubs komen er natuurlijk ook voor Feyenoord genoeg aanvragen. Zelf houden we dat even af. Voorbeeld: als je controle hebt over de cashflow van het stadion, dan hangt er een andere waarde aan de club dan wanneer je die controle niet hebt. Zo zijn er meer zaken die we liever eerst op orde hebben voordat we concreet met investeerders in gesprek gaan.''

Lees meer over
Dennis te Kloese
Plaats reactie
666

JFK +4841

Verstandige man, hij mag nog even blijven!

30-12-2022 09:43

Opdebrommert +1568

Na de reorganisatie van Arnesen op het technische vlak gaat Te Kloese verder op het bestuurs- en organisatorisch vlak verder met een duidelijke visie. Niks oude jongens krentenbrood, maar de club voor alles. De voetbalclub dus en daarin is iedereen ondergeschikt aan. Versimpelen betekent dus flink de bezem er door. Hij zal net als Arnesen geen vrienden maken. Opheffen VVF en het stadion implementeren in de club??? Zou een goede zaak zijn. Een goede visie in een organisatie met korte lijnen. Klinkt professioneel.

29-12-2022 00:04

putdeksel +6539

Goed besluit, geen euro om het stadionnetje fatsoenlijk te voorzien van een plee, op het veld krijg je ook geen orgasme dus lekker alles afhouden.

Kijk uit om op woudenstein te gaan spelen.
Scheelt weer lopen.

28-12-2022 21:56

Tapiaz +28541

Alleen maar verstandige teksten, visie en daadkracht in het allerbeste belang van onze geweldige club. Zet dat eens af tegen de slappigheid van meneertje Gudde, en zijn kleur- en visieloze opvolger Koevermans. God, wat ben ik blij met deze man. Ook al zou hij maar de helft waarmaken van zijn gedachten!

28-12-2022 20:15

010forlife +2994

Ik zou wel prestatie vinden van te kloese als we kampioen worden met groot deel nieuwe selectie. Zeker de moeizame begin, zag het niet uit dat we zolang meedoen sterker nog we hebben de schaal al vlak voor de streep. Nu nog over de streep trekken.

Maar ook arnesen verdiend alle lof, want zijn manier van werken heeft Feyenoord ook al meer goed gedaan dan slecht gedaan.

28-12-2022 19:59

Maasovich +3616

Chief Commander Dennis te Kloese en zijn Generaal Slot gaan 020 is ff flink op hun kloten geven komende paar jaar.

28-12-2022 19:26

vakkiew3 +2616

- Flink onderhandelen om voor zo min mogelijk geld de Kuip te kopen.

- Tijdelijke aanpassingen doen om alles rondom wedstrijden te verbeteren. Zoals nu ook al is gedaan met extra wc’s en drink/eet tenten.

- Investeerders zoeken die de Kuip willen renoveren

Dit lijkt mij in het perspectief en naar wensen van de supporters de beste club om op lange termijn weer mee te blijven doen. Dat nieuwe stadion gaat er voorlopig toch niet komen. Ik denk dat er meer mogelijk is met de Kuip dan men doet beweren, zeker als je kijkt naar oudere stadions in het buitenland die wel gerenoveerd worden.

28-12-2022 17:19

Kieboom +39906

BVO , VVF en stadion
(+ aandeelhouders) op 1 lijn zien te krijgen.

Zodat we als club weer 1 Bolwerk worden.

28-12-2022 16:58

progress +2325

Duidelijk goed bezig hopp dat het termojn daarvoor dan max 2023 is

28-12-2022 16:11

No-one-likes-us +11164

Kloese gaat de Kuip kopen

28-12-2022 16:06

FR_Domingo +14895

Kloesoe prima AD alleen ben ik niet helemaal overtuigd van zijn aankoopbeleid afgelopen zomer

28-12-2022 14:15

IJzerenKees +130256

ad gaar
telegraaf beste

28-12-2022 15:09

gozerkerel +4365

Nou, die paardenbek Chris Woerts met zijn "ze gaan nu echt lappen" gebrabbel bleek dus weer uit zijn nek te lullen, wat een verassing.

28-12-2022 14:05

Bossche Bol +7368

En toch gaan ze een keer lappen, kan nog lang duren, maar hij heeft 1 keer gelijk.

28-12-2022 15:15

dirkie_duracell +1803

Waarschijnlijk als hij gezegd heeft... Ze gaan niet meer lappen.

28-12-2022 15:34

Bossche Bol +7368

Ja dat kan ook.

28-12-2022 17:04

joejoe1979 +8040

Kotsmisselijk word ik van deze vent. Steeds maar weer die duidelijke en verstandige uitspraken over de richting die we op moeten. Past totaal niet bij onze mooie club.

28-12-2022 13:53

IJzerenKees +130256

chris lult ook maar wat joh

28-12-2022 13:49

landje +3864

Van Dennis Te Kloese tot nu toe alleen maar verstandige uitspraken gehoord. Heel tevreden met deze directeur. Vraag me soms wel af wat zijn drijfveer is om er met Feyenoord écht iets van te willen maken. Vooral als je kijkt naar de beperkte mogelijkheden en dan heb ik het met name over de financiën.

28-12-2022 13:49

Riogio +3955

Nou, wat dacht je van de uitdaging en de erkenning wat ie krijgt als het hem wel lukt? Zulke mannen geven, in deze periode van hun leven, meer om status, prestige en waardering voor wat ze bereikt hebben dan om geld. Dat laatste hebben ze, als het goed is, al op orde.

28-12-2022 16:15

Mensini +14586

Dat laatste is niet perse strucureel gezien de potentie en ooit het verleden!?

28-12-2022 17:38

1908OTC +2852

Had Woerts dus toch gelijk, zoals altijd

28-12-2022 13:44

ndroock1 +2443

Onze directeur is "Goed Bezig!" - Ik heb vertrouwen in zijn werkwijze.

28-12-2022 13:38

Bob.B +443

Jongens kappe nou, FR12 is alleen voor mensen die negatief zijn en andere kapot wil maken!

28-12-2022 13:29

SuugLit +28823

Kloesoe held

28-12-2022 13:27

Avdwal +138

Lijkt me een verstandige man. Eerst nadenken, niet zo opportunistisch, dat kennen we nu wel van decennia achter een provincieclub als PSV aanhobbelen.

28-12-2022 13:17

Fuutje +3015

Waarom een investeerder? Gaat nu een stuk lekkerder. Als je je zaken nog beter op orde hebt lijkt de noodzaak me nog minder. Externen die geld willen zien, ik ben er huiverig voor.

28-12-2022 13:08

corfr1912 +8860

Dat kan wel maar ooit zal je aan moeten haken bij clubs als Benfica of Porto. Die maken transfers van boven de 30 mln. Dan heb je wel investeerders nodig. En de opleiding moet zeer sterk zijn meet trainers die talenten naar de top kunnen brengen. Als je champ l wilt spelen moet je ook spelers van 30 of 50 mln+kunnen halen. Dat gaat je niet lukken zonder investeerders. Daarom is te Kloese ne de rotzooi van anderen nu aan het opruimen nooit geen geld en de club verkocht telkens eigen bezittingen om aan geld te komen. Nu moeten we eerst alles weer terug gaan kopen te beginnen met de kuip dan de vrienden der uit en dan met een schone lei naar de Europeese top. Ik zal het wel niet meer mee maken helaas.

28-12-2022 13:32

FRHooligun +5613

Corriefr1912, die avatar van jou, is dat een selfie?

28-12-2022 13:40

Peterk +34855

De kuip terug kopen? Wanneer is hij dan van ons geweest? En welke eigen bezittingen hebben wij dan gehad? Nieuw voor mij....

28-12-2022 15:03

Fuutje +3015

Een investeerder is niet per definitie vooruitgang, zie ManU., zie ADO etc. Natuurlijk is er altijd iemand die de touwtjes in handen heeft, maar investeerders kijken naar een business case. Die willen zeggenschap, die willen geld terug zien, meer geld dan nu het geval is. Tegen vooruitgang kan niemand zijn, maar het kost geld. Als je club er echt beter van wordt: prima. Maar laat Feyenoord in godesnaam niet alleen kijken of ze zelf alles op orde hebben maar ook een fatsoenlijke partij kiezen/ deal sluiten.

28-12-2022 19:04

wilbert17 +23477

Beleid! Dat ik dat nog mee mag maken!

28-12-2022 13:07

IJzerenKees +130256

als kloese en slot kinderen zouden kunnen krijgen zijn we als mensheid voorgoed gered

28-12-2022 13:05

realistisch1953 +14145

Verstandig, hadden al die directies vóór hem ook maar zo geredeneerd dan waren we nu al een heel stuk verder geweest.

28-12-2022 13:05

baer_010 +10394

Ze gaan lappen!!!

28-12-2022 13:05

dean_1901fr12 +18304

Pohh DtK tot nu toe geweldige AD, denkt logisch na, maar durft ook dit soort beslissingen te nemen. Heb alle vertrouwen in hem

28-12-2022 13:00

jack98 +46960

Duidelijke redenen om eerst volledig baas in eigen huis te zijn voordat de club eventueel tegen een goed bod in de markt komt voor investeerders!

28-12-2022 12:58

Ferry de Haan +828

Ongelofelijk! We hebben een directeur die nadenkt.

28-12-2022 12:52

wapper +1079

Aldus Chris “ze gaan nu echt lappen” Woerts

28-12-2022 12:51

Kalouless +12679

Lijkt erop dat Te Kloese goed bezig is.

28-12-2022 12:50

BrilletjevanvanDaele +5855

Vrees dat Dennis heel snel heel veel weerstand gaat krijgen vanuit diverse geledingen.

Al die partijtjes hebben hun eigen agenda. Zoals de VvF.
En die zitten er diep in.

Maar van mij mag deze meneer carte blanch krijgen en de boel zsm ellende vrij maken . Denk toch wel een van de beste bestuurders die deze club heeft gehad de afgelopen 50 jaar

28-12-2022 12:50

JJvG_FR +3322

Dit noemen ze nou beleid, ik denk eerder dat hij diegene is die weerstand bied. En het klinkt als muziek in me oren.

28-12-2022 12:55

BrilletjevanvanDaele +5855

Sorry ik snap een hoop maar je reactie is even niet te volgen

28-12-2022 12:56

dean_1901fr12 +18304

Dan ben je gewoon heel dom. Hij bedoeld dat DtK weerstand biedt tegen de VvF

28-12-2022 13:01

BrilletjevanvanDaele +5855

Als hij het sneaky verbeterd . Maar goed wist niet dat een lul kon typen

28-12-2022 14:14

Peterk +34855

Welke eigen agenda heeft de VvF dan? Echt alles staat tot achter de komma beschreven wat de voorwaarden zijn. Neem eens de moeite iets te lezen....

28-12-2022 15:05

DeEijk +92185

Grote meneer

28-12-2022 12:46

DeEijk +92185

U grote meneer Sasss

28-12-2022 12:51

DeBuurman +1790

Eindelijk een bedrijfsman die het lijkt te begrijpen. Onze club gaat sportief voor de wind, kapitaal op spelersgebied groeit, terwijl aantrekken kapitaal duurder wordt door stijgende rentes. Oftewel investeren met (vreemd geld) wordt minder interessant voor investeerders, terwijl investeren in Feyenoord al genoeg risico’s kent door complexe structuur en belanghebbenden. Dus komende jaren “company valuation” opkrikken door verlagen schulden, kapitaal op het veld en transfersommen, versimpelen structuur en wachten op economische meewind. En de juiste (lokale) investeerders vinden die het beste met de club voor heeft, want het gaat vaak mis. (Manu, Vitesse, ADO, RodaJC). Wat PSV doet met lokaal consortium Brainport zou Feyenoord in XL-variant moet kunnen doen in de Rijnmond.

28-12-2022 12:43

Sasss +54163

Manu was anders wel de ultieme held tegen Zorya Luhansk
Godskelere die komt in mijn top 3 goals ever

28-12-2022 12:44

Murlock +9844

Pi-Air 1-1 tegen de lampies toen de UEFA-cup wonnen sloeg alles. Die staat bovenaan en dan komt er een tijdje niks. De Kuip ontplofte als nooit tevoren. Zelf dat stadion in 020 stond te trillen op haar grondvesten. Stond bovenaan op de trap van vakkie S en eindigde ergens onderaan.

28-12-2022 12:54

Ladinsky2021 +6054

Denk dat er bij Brainport net even iets meer geld zit dan in de Rijnmond regio.

Dus even de constructie bij PSV in een XL variant kopiëren zoals jij schrijft zie ik niet zo snel gebeuren.

Laat overigens onverlet dat je het wel in een dergelijke constructie moet zoeken. Ben je ook minder afhankelijk van één of enkele sponsors.

28-12-2022 13:05

badeend +7751

De ideeën zijn mooi, nu kijken of ze ook uitgevoerd kunnen worden. Er zitten ook genoeg mensen die graag hun invloed blijven houden.

28-12-2022 12:43

jaapb +18068

Heerlijk dat we niet alleen op het veld een ander beleid zijn gaan voeren maar ook de organisatie doorlichten met de juiste man.

Ik geloof en hoop echt dat we over een paar jaar weer structureler mee gaan doen

28-12-2022 12:37

eno4 +4860

Ik ben heel benieuwd wie de vervangers gaan worden van Slot (tzt), Arnesen en Te Kloese.

28-12-2022 12:40

Sasss +54163

Blijven bij ons tot de dood hen scheidt!

28-12-2022 12:42

KireH +18962

Als je een beetje opgelet had dan had je geweten dat Arnesen niet vervangen gaat worden.

28-12-2022 12:42

eno4 +4860

Zijn rol wordt niet 1-op-1 overgenomen. Arnesen wordt wel vervangen, alleen verandert de functienaam, het functieprofiel en de plek in het organigram

28-12-2022 12:44

eno4 +4860

Je zou het bijna gaan hopen he

28-12-2022 12:44

jayjay49 +7839

DAT is mijn grote angst. Te Kloese moet wel tegenspel krijgen!!

28-12-2022 12:59

KoudBierLimonade +2549

Dat we dit nog mee mogen maken. Een competente directeur bij Feyenoord!

28-12-2022 12:35

eno4 +4860

Slot is een verademing... maar Te Kloese is ook wel heel lekker bezig hoor!

28-12-2022 12:33

jayjay49 +7839

Maar de basis is door ARNESEN gelegd, vergeet DAT niet!!

28-12-2022 13:00

eno4 +4860

Eens! Was toen absoluut de juiste man op de juiste plek!

28-12-2022 13:03

Wisselspeler +7795

Er zijn toch best veel BVO's die hun stadion huren? de Arena is toch ook van de gemeente of een constructie, PSV heeft zijn grond etc verkocht, dus waarom zou je de Kuip willen kopen? De supporters brengen niet echt geld op: die 25 thuiswedstrijden kosten eerder geld dan opbrengst aan kaarten en organisatie. Je moet het hebben van sponsoren en spelersverkopen. Ik zou het risico van het uitbaten van de Oude Kuip niet willen hebben als investeerder ( een nieuwe overigens wel).

28-12-2022 12:33

eno4 +4860

Huren is prima, maar nu zijn we afhankelijk van een verhuurder van een gebouw waar we in MOETEN blijven maar die geldtekort heeft en enorm achterstallig onderhoud. Een hele ongezonde situatie.

En ik denk dat Te Kloese het in deze constructie niet goed meer ziet komen.

28-12-2022 12:42

Jaap123 +1231

Bij PSV hebben ze de lucht boven het stadion ook verkocht volgens mij

28-12-2022 12:49

Peterk +34855

klopt maar wel nadat de hem gebakken hebben....

28-12-2022 15:07

mdgrdam +12854

Jorien van den Herik had het al over het aanpassen en versimpelen van de structuur. Andere voorgangers van Te Kloese hadden ook dit goede voornemen maar het is bij woorden zonder daden gebleven.

Als het Te Kloese wel gaat lukken, dan wordt hij een grote held. Eerst maar eens rustig afwachten.

Succes Dennis!

28-12-2022 12:33

FR-Brabant +11059

Het is duidelijk dat Te Kloese het stadion in eigen beheer wil krijgen of in ieder geval een veto-recht over bepaalde zaken.

Eindelijk iemand die duidelijk is en keuzes durft te maken!

28-12-2022 12:30

Dick.W +189

Oeeiiii wat moet Chris Woerts nu zeggen?

28-12-2022 12:30

jacc010 +2726

Iets met havenbaronnen en dat slot daar recht op heeft en dat dit het moment voor Feyenoord is om toch in zee te gaan omdat ze anders elders hun zakken met geld leeggooien oid.

28-12-2022 12:32

Jaap123 +1231

Chris de clown? Die man heeft alleen maar gebakken lucht verkocht. En het enge is dat hij zichzelf nog gelooft ook.

28-12-2022 12:51

marc1 +2493

Ooit gaan ze lappen

28-12-2022 14:56

parentscounter +1886

Hoppaaaa open deuren beleid heeft te kloese ook al goede ideeën?

28-12-2022 12:30

jaapb +18068

Ja weinig praten en doorbouwen zodat jij over een paar jaar ook een standbeeld voor hem wil

28-12-2022 12:38

MarcoG +11314

Ja, we gaan jaren.

28-12-2022 12:49

Gus12 +11742

Ze gaan ooit lappen

28-12-2022 12:30

Waakvlam1989 +17502

Ik weet niet wat ik meemaak iedere keer, het is even wennen. Er zit visie achter de club. Deze man doet het juiste in het stadion dossier, lijkt me de juiste beslissingen te nemen met de investeerders en de structuur die gewijzigd moet gaan worden en is ook nog even en passant Ad Interim Technisch Directeur en laat spelers tegen de juiste prijs vertrekken en niet voor uitverkoopprijzen.

28-12-2022 12:28

TovenaarVanTatabanya +690

Eindelijk een goed inzicht van de beste man.
.

28-12-2022 12:24

JanDeSpecht +89927

Die Conference League hanger om je nek staat je niet zo goed Kloesoe, doe volgende keer maar een Champions League hanger.

28-12-2022 12:22

Dirk Zeeland +365

Dennis Te Kloese is gewoon goed bezig !

28-12-2022 12:22

Peterk +34855

Net als iedereen werkt hij ook elke dag 8 uur....

28-12-2022 15:09

Ladinsky2021 +6054

Verstandig om het In deze volgorde te doen.

Overigens is dit natuurlijk ook geen hogere wiskunde, dus alle eer die Te Kloese nu wordt toegedicht is ook wat overdreven.

Laten we hem vooral beoordelen op het tempo waarin hij die noodzakelijke structuurwijziging ook daadwerkelijk weet te realiseren.

28-12-2022 12:19

Sasss +54163

Ja volgende week donderdag vind ik persoonlijk wel de max

28-12-2022 12:20

Ladinsky2021 +6054

Ik ben iets coulanter, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Een goede AD heeft een duidelijke visie, maar ook de executiekracht om dit in de praktijk te realiseren. Dat laatste is helaas wel het moeilijkste deel.

28-12-2022 12:27

eno4 +4860

Dit is wel hogere wiskunde. Anders had ieder ander voor hem dit wel gedaan.

Het is mega-complex. Om met alle invloeden van binnen- en buitenaf koers te bepalen, iedereen mee te krijgen en je niet van je pad te laten leiden is een vak apart. Hij doet het nu al een jaar en heb hem nauwelijks op een misstap kunnen betrappen. En dat is een groot compliment waard. Er is rust en visie.

Ik vind je te cynisch (wat mag natuurlijk) maar voorlopig verdient hij m.i. meer waardering dan "het is natuurlijk geen hogere wiskunde"

28-12-2022 12:38

Ladinsky2021 +6054

Sorry, maar de richting bepalen is echt niet zo moeilijk. Volgens mij heb ik dit scenario vorig jaar zelfs al een keer gepost hier, en ik ben echt geen whizzkid.

Het realiseren is wel een complex vraagstuk, mede gezien alle belangen die er zijn.
Mocht hem dat snel lukken dan verdient hij van mij alle credits hiervoor.

28-12-2022 12:44

eno4 +4860

Van achter je toetsenbord (of telefoon) een scenario schetsen is wel een heel ander koekie natuurlijk. Daadwerkelijk iets toevoegen aan een organisatie en rust en visie creëeren binnen alle gelederen van de club is iets compleet anders.

Je doet net alsof hij nu een plan uitrolt. Hier is hij echter al een jaar mee bezig. Dingen die hij zegt zijn logisch, alle kikkers blijven in de kruiwagen en wie er niet inpast gaat er zonder herrie schoppen uit.

Dat is een groot compliment waard en creëert de randvoorwaarden om rustig maar gestaag te groeien.

Maar goed, ieder recht op zijn mening 😊

28-12-2022 12:50

DaveGooij4 +7128

Goed uitspelen en bij het mooiste bedrag akkoord gaan

28-12-2022 12:16

fr12_blyat +6945

Zonde. Zat eigenlijk wel te wachten op Red Bull Rotterdam of Feyenoord City Group

28-12-2022 12:15

Sasss +54163

Ja en stadion Emilrates vernoemen
Genaamd naar onze nieuwe directeur Ratelband

28-12-2022 12:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties