Feyenoord laat optie tot koop voor Dessers varen

Feyenoord laat optie tot koop voor Dessers varen

Cyriel Dessers en Feyenoord gaan na dit seizoen niet langer met elkaar door. Technisch directeur Frank Arnesen laat weten dat de Rotterdamse club niet in staat is om de 27-jarige spits te kopen van KRC Genk.

''Terwijl hij doet waarvoor we hem hebben gehuurd'', vertelt de Deen in gesprek met Voetbal International. ''Dessers heeft gewoon de pech dat Linssen er is. De trainer is echt tevreden, alleen is het inderdaad zo dat we als club niet in staat zijn zo'n speler voor zo'n bedrag erbij te nemen.''

Voetbal International en het Algemeen Dagblad melden allebei dat er een koopoptie van vier miljoen euro in zijn huurcontract staat. Geluiden die eerder in de media verschenen dat hij voor 2.8 miljoen euro is over te nemen van KRC Genk blijken niet te kloppen. Dessers heeft in België nog een contract tot medio 2024.

Basisplaats ontbreekt
Dessers liet afgelopen week in het Sporza-programma Extra Time enorm naar zijn zin te hebben bij Feyenoord. ''Het is een gigantische club, een fantastisch stadion. Er zitten 50.000 supporters bij thuiswedstrijden, dat is ongekend. Het complex is mooi, we hebben een goede trainer. Alles klopt eigenlijk, maar het enige dat ontbreekt, is een vaste basisplaats."

Lees meer over
Cyriel Dessers
Plaats reactie
666

akanswarie +183

Volgend seizoen dus eindelijk een topspits die o.a. de buitenkansjes WEL afmaakt en Linssen op de bank. Helaas, want Dessers is gewoon een goeie pinch-hitter, echter Feyenoord kan financieel niet allebei.

04-02-2022 13:42

Nawien +544

Ik denk dat er nog kans is dat Dessers misschien blijft volgend seizoen. Check Feyenoord pings
https://www.feyenoordpings.nl/dessers-langer-bij-feyenoord-als-het-maar-betaalbaar-is-voor-ons/

04-02-2022 12:16

FR08pjotr +20408

4 miljoen voor je 2e spits - ben toch niet helemaal
kierewiet joh!

04-02-2022 09:15

010Pattaya +7107

Tikte ze ook af voor die flapdrol uit Tjechistan die nu op de bank zit bij een roedeltje moffen

04-02-2022 10:30

nevergiveup010 +1376

hoort er allemaal bij , zeggen dat de huidige vraagprijs te duur is ,vind ik ook trouwens als reserve spits hooguit 2 miljoen of door huren i.d.m.
Nu even over Linsen , voor de duidelijkheid,ben blij met Bryan
Zijn inzet is 120 % ,altijd ,maar dat vele jaren op terugspeelballen en meestal in zijn uppie ,vergt enorm veel energie , die 11 goals die hij nu op de teller heeft staan ,is wel in 20 wedstrijden en daar heeft hij wel minstens 30 kansen voor nodig gehad om dit te bereiken,punt
Ik heb hem mooie goals zien maken ,maar ook wel gewoon 3 x in de match 100 % kansen zien missen
Dus laten we alles niet overdrijven, hij is nuttig ,maar geen wereld spits anders loopt hij niet in ons team ,eerlijk toch
Hij kan goed koppen ,heel goed koppen helaas niet zo snel en omdat hij klein is ,moet hij het in de duels hebben van zijn fysieke kracht ,succes Bryan tegen Sparta ,maak maar een mooie hattrick

04-02-2022 09:12

Theo.D25 +3154

We zitten volgend seizoen natuurlijk ook weer met die Bosenik opgezadeld. Die heeft bij Fortuna Düsseldorf ook geen basisplaats en tot heden toe 2 goals gemaakt. Daar gaat Fortuna dus geen geld voor neertellen. Dus om weer 4 miljoen voor een wisselspeler af te tikken zou natuurlijk de waanzin ten top zijn.

04-02-2022 08:50

josm +11954

Misschien kunnen we die aan Fortuna Sittard slijten

04-02-2022 10:29

Cluske +6502

Zal wel bij het spelletje horen. 1. Om de prijs van dessers te laten zakken bij optie tot koop. 2. Frank heeft al een schaduwlijst van mogelijke nieuwe opties voor spitsen. Gewoon rustig afwachten. Frank weet wel wat hij doet.
Bovendien als dessers nog belangrijker wordt komende maanden, kan het allemaal weer anders zijn.

04-02-2022 07:37

nevergiveup010 +1376

optie misschien nog langer huren ???

04-02-2022 06:48

Snoek1974 +1826

Hij hoeft dit nu nog niet uit te spreken of hij wilt de prijs naar beneden krijgen .
de vraag is ook , als er een investeerder komt , of je niet een niveautje hoger dan Linssen en Dessers gaat scouten . Denk dat beide nu op hun top presteren.

04-02-2022 06:41

Gregor +5260

beide missen teveel 100% kansen

04-02-2022 06:23

doelpaaltje +4948

Tuurlijk. Die Deense droplul betaalt liever 4 miljoen voor een spits die niet kan voetballen en niet scoort.

04-02-2022 05:42

4pp4czjkn9 +703

liever hem dan Linssen, dus snap het probleem ook niet. Je verkoopt volgend jaar toch en je hebt een spits nodig. Dessers heeft bewezen een spits te zijn, wat Linssen niet is.

04-02-2022 00:29

smerik1985 +4743

Jammer dat de titel nog steeds niet is aangepast

04-02-2022 00:03

jack98 +46867

Dat vindt Dessers wel een teleurstelling durf ik te gokken.

03-02-2022 23:40

HAaN75 +7024

Misschien als dessers volgende seizoenen veel gaat banken en linssen met pensioen gaat haal je dessers voor een prikje op 😁 volgens mij is dat de gedachte achter het nu niet kopen van dessers

03-02-2022 23:26

Wessel0180 +2538

Kan iemand een geldige reden bedenken waarom je dit nu zegt?

03-02-2022 22:35

Marcel.v37 +2718

misschien zat er een deadline op.

03-02-2022 22:45

wilbert17 +23476

elke geldige reden binen Feyenoord is Geld

04-02-2022 01:30

FRWeert +479

Prijs omlaag brengen.

04-02-2022 07:27

Leon--Leon +1246

ik zie hem liever dan Linssen, ook prima aanspeelpunt.

03-02-2022 22:30

san_ +2356

2,8m was prima, 4m is gewoon teveel.

03-02-2022 22:29

tjaptjoy +284

2.8m misschien ook nog te veel

03-02-2022 22:37

bloed_zweet_tranen +1975

Leuk als stand in. Maar geen miljoenen waard

03-02-2022 22:26

kunstgrashater +8518

we zijn echt arm 2,5 mil pffff

03-02-2022 22:20

MaartenTT +19902

Toch jammer.

Ben in dubio. Koop je ergens anders een betere spits voor 4 miljoen? Feyenoord legt niet zomaar veel meer geld neer voor een speler. Of zou er toch een geldschieter komen (ik weet niet meer wat ik daar nog van geloven moet)?

03-02-2022 22:08

san_ +2356

Komt in handelingssnelheid toch vaak tekort. Supersub maar als startende spits vaak niet heel sterk.

03-02-2022 22:24

RicoFR36 +26618

Dan een duurdere spits kopen, bij het vertrek van een aantal spelers - zoals Kokcu, Sinisterra en Senesi.

03-02-2022 23:40

sander71 +2919

Ruilen Met Bozenik.. 👍

03-02-2022 22:02

John.V42 +383

nou jongens even met de pet rond💰

03-02-2022 21:48

Riogio +3952

Ik denk dat de reden dat ze geen 4 miljoen willen betalen omdat we het niet hebben én we na dit seizoen Robo weer mogen verwelkomen. Is er niemand die een supermooi filmpje van hem kan maken zodat we hem voor 4 miljoen kunnen verkopen aan een club uit China of het Midden-Oosten?

03-02-2022 21:45

Panzerfaust +8428

Met zoveel Chinezen moet er statistisch gezien ergens een Cor Pot achtig mannetje rondlopen, opzich geen heel gek idee eigenlijk...

03-02-2022 22:47

FTIDJ +2075

Dit slaat echt helemaal nergens op. Linssen gaat niet nog een paar van dit soort seizoenen draaien en heeft 0 restwaarde. En je wilt toch overal met redelijke kwaliteit dubbel bezet zijn? Misschien beter voor hem als hij ergens anders wel op waarde wordt geschat.

03-02-2022 21:37

Kowalski +354

nee dessers heeft veel restwaarde? Ik zou hem er ook graag bij houden maar 4 mil kan je beter steken in een speler met de potentie om voor minimaal het dubbele verkocht te worden

03-02-2022 21:45

FTIDJ +2075

4 mil is idd te veel. Waar wordt dit genoemd? Door Genk? Misschien aan het einde van het seizoen nog eens navragen voor helft. Een scorende spits van 27 heeft nog wel restwaarde. En scoren op zich is ook wat waard. Beter dan 4 mil voor een Bozenik die we nooit meer terug gaan zien.

04-02-2022 13:31

BJfeyenoord +1495

Jezus Christus dit is echt ongelofelijk. Wat had Dessers nog meer moeten doen ? Na de winterstop in de basis aub en afwisselen met Linssen.

03-02-2022 21:29

sander71 +2919

Er waren toch inversteerders, halen die vent... 💪
Dessers scoort makkelijk, wat nou als Linssen geblesseerd raakt.. 🤔

03-02-2022 21:20

bloed_zweet_tranen +1975

Vind hem 1 op 1 en over 90 minuten niet beter dan Linssen hoor

03-02-2022 22:38

Napoleonfr +908

Verder vind ik dessers een prima gozert. Als invaller is het een prima toegevoegde waarde. Ik zou als club in dit stadium dit soort dingen niet naar buiten brengen. We zijn net over de helft van het seizoen. We doen nog mee in Europees voetbal. Al met al niet zo slim!

03-02-2022 21:10

Frankie62 +1781

Wie word dan de back up van Linssen??
Tjonge jonge wat een armoedig clubhie is 't toch werkelijk geen cent te makken 🙈

03-02-2022 21:09

frankyboy +6801

Linssen haalt er 200% uit maar ik vind het in veel wedstrijden behoorlijk mager. Eigenlijk ben je met Linssen verplicht om een goede spits en bij voorkeur ook een ander type spits op de bank te hebben.

Maar nogmaals vreemd dat dit nu al wordt gezegd terwijl je nog geen zicht hebt op je financiele situatie in augustus en Dessers gewoon erg goed bezig is. Of het moet onderhandelingstactiek van de koude grond zijn.

03-02-2022 21:18

RicoFR36 +26618

4 miljoen voor Dessers is gewoon te veel. Hij is 27 jaar, dus je verkoopt hem waarschijnlijk nooit meer voor dat geld.

Feyenoord heeft een nieuw beleid: jonge talenten kopen, die ze voor winst kunnen verkopen.

Daarbij: 4 miljoen is überhaupt veel geld voor Feyenoord qua aankopen. Hij zou op plaats 10 komen als recordaankoop (samen met nog een aantal spelers).

03-02-2022 23:44

frankyboy +6801

Apart, je weet in februari toch helemaal niet hoe je er in augustus financieel voor staat. En hoe Dessers tweede seizoenshelft het gaat doen weet je ook niet.

03-02-2022 21:03

FR22 +3255

4 miljoen is gewoon te veel voor een reservespits ja

03-02-2022 20:55

ptrB68 +1453

Wederom bewijs dat er met beleid wordt gewerkt nu. Dessers heeft me zeker in positieve zin verrast dit seizoen. Maar is dit de man waar je vier miljoen aan moet uitgeven? Nee dus.

03-02-2022 20:50

mellie +7535

Heel dubbel idd. Laten we hopen dat het de juiste beslissing is

03-02-2022 20:52

Patron010 +2264

Openda halen

03-02-2022 20:26

zoowiezo +2636

Goeie speler ja, maar nog een stuk duurder.

03-02-2022 20:52

frankyboy +6801

Die heeft ruimte nodig. Niet aan beginnen.

03-02-2022 21:04

DeAnalist1 +993

Ondanks dat deze man een held is dit jaar en het heel goed doet, is dit een hele verstandige beslissing. 4 miljoen valt beter te besteden. Mooi om te zien dat Arnesen niet uit de emotie van dit jaar handelt maar puur naar de feiten kijkt

03-02-2022 19:27

martino1987 +14703

wel echt zo zonde ik vind eigenlijk dat hij een basisplaats verdiend hij scoort toch echt een stuk makkelijker dan linssen

03-02-2022 19:19

Fr82 +163

Dessers is voor nu leuk, samen met Linssen. Maar Feyenoord moet toch wel gaan voor een beter alternatief. Dan liever een groot talent achter Linssen, die misschien in de loop van het seizoen zijnplek overneemt.

03-02-2022 18:45

smerik1985 +4743

Nieuwe supporters steunen Feyenoord oprichten en die jongen kopen.

03-02-2022 18:41

TalkOfSBeek +3989

dessers moet je nooit kopen. prima voor nu en ben ook fan.

03-02-2022 18:38

hulst24 +4210

ik denk dat kukcu en seinesie deze zomer geld in het laatje brengen. dan moet er geld zijn voor dessers . of je hem wel wil is een tweede .

03-02-2022 18:31

Wesley De Bruijn +99

INVESTEERDERS!!!!

03-02-2022 18:29

smerik1985 +4743

We kunnen ook is iets op eigen kracht proberen in plaats van constant ons handje op te houden

03-02-2022 18:39

EensFeyAltijdFey +133795

Eens. Liever zie ik het ons zelf voor elkaar krijgen

03-02-2022 19:26

lobbie +4968

Meneer de Uil heeft toch gesproken?

03-02-2022 18:57

fey4life010 +2822

prima..als ze maar kappen met linssen eeuwig in de spits

03-02-2022 17:50

Breakdown +10796

Want als bijna topscorer eredivisie doet hij het verschrikkelijk slecht. Weg met die gozer.

03-02-2022 18:07

stoom +505

Hij heeft misschien niet de leeftijd en de flair wat je zou hopen, maar doet het toch echt naar behoren. Naast prima statistieken is het ook echt een harde werker en voetbalt hij ook lekker mee. Hij is altijd in beweging waardoor er veel ruimtes ontstaan om in te voetballen.

03-02-2022 18:26

Artycuno +7550

Want als bijna topscorer eredivisie doet hij het verschrikkelijk slecht .... ook weer zo'n dooddoener.... Als een lelijke vrouw door iedereen geneukt word,betekent het nog niet dat ze knap is ;)

03-02-2022 19:11

Zhebas +893

Nee, maar wel dat ze veel neukt... Wat een waardeloze vergelijking zeg.

03-02-2022 19:42

Breakdown +10796

Als een slechte spits veel scoort, is het dan een slechte spits?

03-02-2022 20:28

louisvanderploeg +12987

FR12, waarom zo een misleidende kop boven een artikel.
Hier het verhaal van jet AD.

De vraag van de journalist:
De afkoopsom voor Dessers ligt boven de vier miljoen euro. Dat gaat lastig worden.

Antwoord Arnesen:
Dessers presteert als een basisspeler, maar hij is het niet. Of nog niet. We gaan daar rustig over nadenken, een vraagprijs kan er in de zomer weer anders uitzien, als het maar betaalbaar is voor ons.

Dit is dus letterlijk overgenomen vanuit het AD.

Dan is het een heel ander verhaal/

03-02-2022 17:47

Drie90 +8348

Het staat hierboven tussen aanhalingstekens. Dat betekent dat hij dit letterlijk gezegd moet hebben. Zo niet dan is niet alleen de kop misleidend maar het artikel journalistiek onjuist.

03-02-2022 18:12

louisvanderploeg +12987

IN het artikel in het AD, staat niet dat Arnesen gezegd heeft dat Dessers de pech heeft dat Linssen bij Feyenoord speelt. Het artikel staat gewoon in het AD, en er word door FR12 iets bijgezet wat niet blijkbaar niet waar is.
Dus de geplaatste post door Fr12 is dus inderdaad zeer misleidend. En waarom doen ze dit dan?

03-02-2022 18:19

Danishweirdo +3661

ik vermoed dat nu het zo goed gaat Feyenoord verder gaat doorpakken en voor een betere spits zal gaan.
4 miljoen en evt er nog iets bij en je kunt in de zomer wel een leuke spits halen.

03-02-2022 17:44

louisvanderploeg +12987

Je kan 4 miljoen natuurlijk wel teveel vinden, maar zo de-motiveer je een speler als Dessers natuurlijk wel. Ik kan mij goed voorstellen dat die zegt: nou Feyenoord, dat is dus stank voor dank. Iksnap het niet, hij heeft duidelijk laten zien dat die van veel waarde is voor dit Feyenoord. Je zou bijna gaan hopen dat Brian een flinke blessure oploopt en Dessers veel minuten gaat maken. Maar dat mag je Bian natuurlijk ook niet toewensen.
Ik zou gewoon zeggen verkoop Bozenik voor een miljoen of 2 en antonucci voor ook, dan is dat geld toch binnen. Middenvelders hebben we zat volgend seizoen, en met Dessers een goede spits.,

03-02-2022 17:43

devliegendehollander +1652

Bozenik en Antenucci zijn samen nog geen miljoen waard...

03-02-2022 17:45

Themas +426

We hebben toch nog een half jaar te gaan, met plaatsing voor de Conference League waar geld te behalen valt? Voor hetzelfde geld halen we de halve finale en kunnen we hem eind van het seizoen gewoon nog inlijven.

Misschien zie ik het verkeerd, maar dit bericht lijkt me een beetje voorbarig?

03-02-2022 17:41

shinji04 +385

voor 4 miljoen een tweede spits halen die je echt niet voor meer gaat verkopen in de toekomst. nee liever niet

03-02-2022 17:43

Themas +426

Ben ik het niet helemaal mee eens Shinji. Het is een spits die bewezen heeft rendabel te zijn en die zijn niet vaak op te pikken voor onder de 10 miljoen. Restwaarde is natuurlijk leuk, maar rendabel zijn is minstens zo belangrijk.

03-02-2022 20:33

CoMulder +16625

Raar bericht. Als je het bericht letterlijk neemt zou het betekenen dat Dessers met onmiddellijke ingang vertrokken is. Feyenoord gaat immers niet door met Dessers. Als er nou zou staan ‘ na dit seizoen…’.

03-02-2022 17:37

Van_Geel +18432

Vroegtijdige conclusie of gewoon realistisch?

03-02-2022 17:34

Dre3000 +6190

Als Linssen en Desser nou even fuseren dan hebben we pas een topspits.

03-02-2022 17:26

FRVDG01 +3815

Maar even he, we waren dus bereid om meer geld neer te leggen voor een speler als Veerman, dan voor een speler die heeft bewezen van grote waarde te kunnen zijn voor dit Feyenoord. Persoonlijk hoop ik dat dit een tactiek is om de prijs naar beneden te lullen, want anders mag je ‘m van mij nog een jaar huren desnoods. Zelden zo snel fan geworden van een speler als bij Dessers.

03-02-2022 17:14

Casder +14087

Komt gewoon tekort voor Feyenoord. Omdat hij een paar doelpuntjes maakte in blessuretijd moet je hier ff 4 miljoen voor neerleggen? Kijk ff naar de kansen die hij gemist heeft en je ziet dat het een middelmatige spits is.

03-02-2022 17:37

FRVDG01 +3815

We hebben geen klote te besteden, maar in de huidige markt is 4 miljoen voor een spits van dit kaliber geen hele gekke prijs meer. Daarnaast is het een talent om belangrijke doelpunten te maken. Robootje kostte hetzelfde en die raakte letterlijk geen pepernoot.

03-02-2022 22:12

dkuh013 +2078

veel te duur om uiteindelijk max 400 minuten te maken als invaller

03-02-2022 18:03

Cluip +5837

Aan Dessers om te laten zien dat hij weldegelijk 4 miljoen waard is!

03-02-2022 17:09

louisvanderploeg +12987

moet die wel opgesteld worden

03-02-2022 17:38

Spijksupporter +6547

Het feit dat hij niet opgesteld wordt is al een teken dat hij niet goed genoeg is om een basisplek af te dwingen.
Hij en Linssen zijn toch een beetje hetzelfde type.
Waarom zou je dan 4 miljoen uitgeven terwijl je er dan niets op vooruit gaat als selectie.

03-02-2022 17:54

dkuh013 +2078

kan niet , is geen basis speler en word die ook niet . lekker doorschuiven en kijken voor een spits waar jeniets aan heb en ook geld op kan brengen

03-02-2022 18:04

Cluip +5837

Gewoon invullen zoals hij nu doet, in blessuretijd, daar zelfs op trainen! Hij kan in die rol goud waard zijn voor ons.. Als hij steeds naar een volgende ronde Conference League of 3pnt in de competitie schiet

03-02-2022 20:06

Rotjeknor +429

Hij is zo nu en heeeel belangrijk voor ons geweest. Maar verder is hij ook geen speler die in 90 min veel waarde toevoegd aan het team

03-02-2022 17:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties