Feyenoord en Castore zijn rond, zo meldt 1908.nl. De Rotterdammers en de Britse kledingsponsor hebben een overeenkomst bereikt over een contract vanaf medio 2023 tot medio 2029. De verbintenis levert Feyenoord 50 miljoen euro op.
Daarmee vervangen de Britten Adidas als kledingsponsor van Feyenoord. De Rotterdammers krijgen volledige vrijheid in de te ontwerpen tenues. Daarnaast mogen PSV en Ajax zich de komende drie jaar niet verbinden aan Castore.
De deal met Castore is de grootste sponsordeal uit de clubhistorie van Feyenoord. Het Britse bedrijf timmert al langer aan de weg en wil met deze samenwerking de Nederlandse markt veroveren. Castore is in de Premier League al de kledingsponsor van Newcastle United en in Schotland van het Rangers van Giovanni van Bronckhorst.
De keuze van Castore viel op Feyenoord omdat het bedrijf zich wil binden aan volksclubs met een trouwe achterban. De stadionclub heeft 1,1 miljoen geregistreerde supporters, het meeste van Nederland. Castore gaat de nieuwe Feyenoordshirts verkopen in meer dan vijftig landen; iets wat ook weer goed is voor de exposure van de club.
Plaats reactie
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties