Feyenoord schrijft rode cijfers na zeer uitzonderlijk jaar

Feyenoord schrijft rode cijfers na zeer uitzonderlijk jaar

Feyenoords resultaat over het boekjaar 2020-2021 is uitgekomen op 17 miljoen euro negatief. Dit blijkt uit het vandaag door de club gepubliceerde jaarverslag. Genoemd resultaat is veroorzaakt door een operationeel verlies van 4 miljoen euro en een transferresultaat van 13 miljoen euro negatief. Door het verlies is het eigen vermogen van Feyenoord geslonken naar circa 1,5 miljoen euro.

Transferresultaat
Net als voorgaande jaren worden de cijfers bij Feyenoord sterk beïnvloed door een negatief transferresultaat. De club realiseert zich dat met name op dit terrein de komende jaren progressie dient te worden geboekt.

Derhalve is na een sportief teleurstellend verlopen seizoen afgelopen zomer zwaar ingezet op het openbreken en verlengen van contracten van jeugdige, veelal zelf opgeleide spelers. Dit met het doel deze, onder leiding van een nieuwe staf, verder te ontwikkelen en na enkele jaren in Feyenoord 1 uiteindelijk voor een goede prijs door te verkopen aan buitenlandse clubs.

Daarnaast is nadrukkelijk geïnvesteerd in de scouting en het verbeteren van de organisatie van en de samenwerking tussen Feyenoord Academy en 1908. Deze investeringen in tijd, geld en mensen moeten de komende jaren nadrukkelijk hun vruchten gaan afwerpen op de transfermarkt.

Steven Berghuis, Wouter Burger en Ridgeciano Haps werden overigens na balansdatum verkocht en deze transfers zijn dus niet opgenomen in de cijfers over het boekjaar 2020-2021.

Gevolgen pandemie
Dat Feyenoord over het afgelopen seizoen voor het eerst sinds vele jaren een operationeel verlies moest noteren is voor een aanzienlijk deel (2 miljoen) toe te schrijven aan de coronapandemie. Dankzij steun van de rijksoverheid, kostenbesparingen (inclusief een loonoffer van al het personeel) en het afzien van restitutie door supporters en zakelijke relaties kon het ongekende omzetverlies door de coronacrisis van 26 miljoen euro grotendeels worden gecompenseerd. Alledrie de posten leverden individueel circa 8 miljoen op, zodat het uiteindelijke coronaverlies 2 miljoen bedraagt.

Het resterende deel van het operationeel verlies is te verklaren door lagere Europese mediabaten en eerdergenoemde extra investeringen in de ontwikkeling en aanpassingen van de organisatie van met name de voetbaltak van Feyenoord.

Dankwoord
''Dit zijn geen cijfers die je graag presenteert, maar ze zijn de onvermijdelijke weerslag van een zwaar jaar onder zeer uitzonderlijke omstandigheden'', stelt financieel directeur Pieter Smorenburg. ''Nogmaals willen we iedereen en alles danken voor de steun die we bij Feyenoord hebben mogen ervaren gedurende dit in vele opzichten uitdagende seizoen.''

Klik hier voor het volledige jaarverslag.

Plaats reactie
666

cipolini +13936

Transferinkomsten Berghuis, Burger en Haps zitten in het nieuwe boekjaar ( seizoen ).

27-10-2021 09:41

HETNIEUWESTADION +392

Ik sta ook in het rood.

27-10-2021 00:09

Zuidbewonert +410229

Geef die mensen dan een zwarte big pen.

26-10-2021 23:40

snotaapje +640

En hoe staat het met de cijfers van onze concurrenten?

26-10-2021 23:38

supportervanhetspelletje +1747

Ajax een verlies van 8 miljoen, met EV van 222 miljoen.... PSV verlies van 23 miljoen en een EV van 17 (maar nog wel 50 miljoen extra injectie en voor komend seizoen nog een positief transferbalans van 40 miljoen)... dus ruim 100 miljoen aan reserves

27-10-2021 01:12

fr_1993 +78240

Als er ten noorden van 10mio (Geertruida, Pedersen) of 15mio (Malacia, Kökcu) of 20mio (sini) geboden wordt, moet je al club toch serieus na gaan denken wat je gaat doen. Kwestie van tijd voor een club zich gaat melden.

26-10-2021 22:53

Gregor +5267

En iedereen zijn geld terugvragen hè

26-10-2021 22:42

MarcoG +11312

Ach, in de winter 25 miljoen voor Sinisterra en we zijn weer op de goede weg.

26-10-2021 22:06

fey1schiedam +3719

Vind op zich cijfers qua verlies meevallen na de corona. Vanwege geen publiek etc. Denk da vele clubs veel verliezen hebben geleden.

26-10-2021 21:48

kkhahsdedhkdh +43444

Corona is dan ook niet de hoofdoorzaak van het verlies. Maar het is wel een makkelijk excuus om de aandacht af te leiden van de daadwerkelijke problemen (dat geldt overigens voor heel veel zaken, corona als excuus dat dingen niet goed gaan)

27-10-2021 10:25

fey1schiedam +3719

Mss kwekerij onder de stadion opzetten. Da zal genoeg opleveren

26-10-2021 21:47

Zuidbewonert +410229

JA! met bosviooltjes!

26-10-2021 23:41

JDN1987 +22940

Voor je het weet pleuren ze weer als dicht. QR of niet. Prik of niet. Ze doen het gewoon ik zie dalijk nog heel veel planningen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dus persoonlijk is het een drama. Maar voor Feyenoord ook. Nog een keer een periode zonder publiek. Dat zeker deze spelers heel hard nodig hebben zal echt een dood steek zijn

26-10-2021 21:35

beppie172 +65723

Testen levert straks geen groene vink meer op met je QR code.
Volgens de statistieken zit dan 80% van je stadion alsnog vol en zijn er 20% kaarten beschikbaar.

26-10-2021 21:56

JDN1987 +22940

Ik denk ook voor fe gevaccineerde is het dan dicht.

26-10-2021 22:58

Juicher +62183

Streven naar 1 financiële klapper per seizoen. Aankomende zomer Senesi. De rest zoveel als mogelijk proberen te houden.

26-10-2021 21:20

mdgrdam +12850

De verdediging stond donderdag als een huis zonder Senesi. En wie ging er bij de 2-2 afgelopen zondag weer in de fout? Diezelfde Senesi die er bij de 1-1 en de 1-2 ook niet goed bij zat tegen RKC en bij de 1-0 tegen Vitesse. Zoals Senesi de afgelopen weken speelt, mag je al blij zijn als we daar ook geen negatief transferresultaat op gaan maken. Ik hoop dat hij zich uiteindelijk kan gaan optrekken aan het niveau van Trauner.

26-10-2021 22:48

PScts +3587

Helemaal mee eens. Die Senesi zit me tot hier. Af en toe doet hij aardige dingen aan de bal, maar verdedigend is het echt veel te mager. Staat te vaak verkeerd, verliest heel veel belangrijke duels, heeft weinig duelkracht en verliest veel kopduels. De beste eigenschappen van Senesi zijn zijn passing en onderscheppingen. Ik zie in hem veel meer een controleur. Heeft ons dit seizoen aantoonbaar al minstens vier hele domme tegengoals gekost door op belangrijke momenten een duel heel slap en slecht getimed in te gaan.

Even uit mijn hoofd: de blunder tegen Vitesse waarbij hij op randje 16 veel te lang over het uitverdedigen doet, het doelpunt van Odgaard waarbij hij op vier meter afstand een beetje meeloopt en geen druk op de bal zet, de kopbal van Anita waarbij hij de bal probeert weg te koppen maar veel te laat is, en als ik het me goed herinner was het ook Senesi die bij de 2 2 van Cambuur als laatste man een kopduel heel dom en slecht getimed in gaat.

27-10-2021 08:06

supportervanhetspelletje +1747

haha, wat denk jij nou.../ speler verkopen voor 12 miljoen, waarvan 4 miljoen afgedragen mag worden en van die 8 miljoen die je netto overhoudt mag je nog een nieuwe speler kopen voor 4 a 5 miljoen.. .. en jij denkt dat we met die resterende 3 miljoen de begroting kunnen afdekken? Sommigen hier snappen er echt helemaal niets van....

26-10-2021 23:07

Juicher +62183

Als je zomaar wat strooit met getallen, dan zou het kunnen dat mensen denken dat je er verstand van hebt.

26-10-2021 23:31

supportervanhetspelletje +1747

Ken je feiten en de markt sukkeltje.... jij denkt met 1 matige speler even je hele begroting te dichten..... maar ik ben erg benieuwd naar jouw berekening... ik kom tenminste met bedragen .. jij roept maar wat zonder onderbouwing

26-10-2021 23:50

Juicher +62183

Donder op met je toon en aannames. Wat denk je wel niet?

27-10-2021 00:01

supportervanhetspelletje +1747

blah blah blah.. weer geen feiten... ach whats new

27-10-2021 00:48

Juicher +62183

Wat een figuur haha

27-10-2021 07:20

PScts +3587

Eens met supportervanhet spelletje. Met de verkoop van Senesi ga je het niet dekken. Daarbij hou je onder de streep veel te weinig over.

27-10-2021 08:08

Ladinsky2021 +6053

Luister maat, met bovenstaand verhaaltje toon jij in elk geval zelf aan dat je er de ballen verstand van hebt. Je gooit bijvoorbeeld even cash-flow en netto resultaat door elkaar heen.

Ik zeg je, als we Senesi aankomende zomer voor 12m verkopen, dan schrijft Feyenoord voor seizoen 2021-2022 weer zwarte cijfers. Voorwaarde dat er geen nieuwe COVID-19 maatregelen komen.

Operationeel gaan we door CL inkomsten en lagere salariskosten een positief resultaat noteren en transferresultaat is dan met verkoop Berghuis, Burger, Haps, Senesi en lagere afschrijvingskosten ook positief.

Verkoopopbrengst Senesi kun je na aftrek van aandeel San Lorenzo weer investeren in nieuwe speler(s)

27-10-2021 08:29

supportervanhetspelletje +1747

haha, dus jij verkoopt een speler voor 12 miljoen en denkt gewoon weer 12 miljoen te kunnen investeren en vervolgens zal ons begrotingstekort ook nog eventjes gedekt zijn door deze transfer.... moet hier niet gekker worden.... van iedere transfer houdt je gewoon max 60 a 65% over... en denk jij niet dat er dan nog een vervanger nodig is? Of ga je Senesi vervangen door een jeugdspeler?
Jij met al je praatjes... kijk even naar de laatste 5 jaar hoe de transferbalans van Feijenoord eruit ziet... alle jaren vet verlies en jij denkt dat met verkoop van Senesi waar je 6 a 7 miljoen van overhoudt even dat verlies afdekt en er zeker ook nog in kwaliteit op vooruitgaat... haha

27-10-2021 09:06

Maassluice010 +6063

kan iemand mij uitleggen waar die 13 miljoen vandaan komt? welke topaankoop hadden wij hiervan gehaald dan?

26-10-2021 21:10

Tistogwa +50538

Transfersommen worden over meerdere jaren afgeboekt (afschrijvingen) Normaal gesproken over de periode van de contracttermijn. Door het saneren van de selectie kan het zijn, dat er dit jaar een aantal afschrijvingen in de boeken zijn gekomen van een aantal oude transfers.

26-10-2021 21:18

fr_1993 +78240

Dat vind ik vreemd, want aflopende contracten zijn per saldo al flink afgeschreven. Blijven die langere tijd ongecorrigeerd op de balans staan, dan kook je de boeken, naar mijn bescheiden mening. Door zo veel spelers met weinig restwaarde het schip uit te schoppen moet je ineens hard corrigeren en ja, dan ben je een keer flink de lul.

26-10-2021 22:51

mdgrdam +12850

Die staan voor 0 op de balans. Daar wordt niet op afgeschreven. Die zijn geen onderdeel van de afschrijvingen van 13 miljoen. Die afschrijvingen gaan over mannen als Senesi, Boženík, Teixeira, Antonucci, Diemers, etc.
Het verlengen van een contract heeft waarschijnlijk niet of nauwelijks invloed.

26-10-2021 22:53

Tistogwa +50538

Als je precies wil weten welke eisen KNVB en of EUFA aan jaarrekeningen stellen, raad ik je toch aan om je in te lezen het is beetje droge materie maar best interessant.
https://www.knvb.nl/downloads/bestand/3005/richtlijn-verslaggeving-knvb-modelstaten---v27
Pag 16/17/18/19 geven meeste info over hoe dat werkt bij spelers ;)
Als je denkt duhhhhh Snap ik dat :p

26-10-2021 23:44

Maassluice010 +6063

bedankt en duidelijk

26-10-2021 21:23

feyenoord1980 +2744

Senesi verpatsen en heel snel

26-10-2021 21:00

Japio +5670

Ach het zijn maar cijfers. En soms heb je een slecht jaar. Met mijn scheiding vorig jaar schreef ik over 2020 ook dieprode cijfers. Maar de zon schijnt weer. Ook in de kuip.

26-10-2021 20:32

Zhebas +893

Gelukkig kameraad!

26-10-2021 21:36

fr_1993 +78240

Sterkte ouwe. Nog steeds solo? :)

26-10-2021 22:51

supportervanhetspelletje +1747

het zijn maar cijfers, maar straks wel allemaal zeiken als we weer huurspelers of transfervrije spelers moeten aantrekken omdat geld voor een mooi talent ontbreekt... tja

26-10-2021 23:09

fayanoord +477

Arnesen heeft heel veel werk te doen of juist niet met zo weinig geld.

26-10-2021 20:19

jonaathn +14724

Hey directeur, jij mag wel vaker je koppie laten zien op video! Idem dito voor Mark, die overigens exact hetzelfde accent heeft. Het zou fijn zijn als onze directeuren meer van zich lieten gelden in ieder geval!

26-10-2021 20:10

MarcoG +11312

Een goed bestuur is juist bezig op de achtergrond.

26-10-2021 21:57

toniroth +2830

Hoe kan het nou toch weer dat wij zo’n skere club zijn met maar 1,5 mln?

26-10-2021 20:10

fayanoord +477

Sang wij zijn broke man maar 1,5 mil en een spinnenweb in de kluis.

26-10-2021 20:17

troy +2274

Nou, eerlijk gezegd valt het me heel erg mee. Een operationeel verlies van 4,0 miljoen in het coronajaar is te overzien. Het negatieve transferresultaat is fors maar daar staan ook nog wel weer wat redelijke inkomsten tegenover die buiten het boekjaar vielen. Belangrijkste is volgens mij dat de club nu echt bezig is om waarde op het veld te creëren. Dat lijkt nu echt beleid te zijn geworden en daar hebben we op termijn alleen maar baat bij. Dus, natuurlijk geen goed e cijfers maar het had slechter kunnen zijn en er is perspectief.

26-10-2021 19:52

Goofy1973 +3079

er staat 7 mln aan inkomsten te wachten voor het nieuwe boekjaar en 3,5 mln aan uitgaven...ik neem aan dat de vertrokken spelers voor vrij weinig in de boeken stonden, omdat hun contracten al richting eind liepen. Dat er eind van dit seizoen naar een klapper wordt gestreefd moge duidelijk zijn, anders zul je weer in dezelfde vijver moeten vissen.

26-10-2021 21:55

Paulus98 +148978

Ze hadden de verkeerde pen in hun hand.

26-10-2021 19:48

ringoster +2020

waar komt die 13 miljoen negatief op de transfermarkt vandaan dan? zoveel is er toch niet gekocht?

26-10-2021 19:43

Pat82 +5102

Afschrijving.

26-10-2021 19:56

BrilletjevanvanDaele +5855

Reken eens uit wat er gratis de deur is uitgelopen

Nico was ooit 17 milj ging gratis weg..
Fer gratis en de rest

26-10-2021 20:11

fr_1993 +78240

Nico kwam ooit voor een bescheiden bedrag naar de Kuip en is in al die jaren tegen forse percentages afgeschreven. Dat kan het dus nooit zijn. Haps stond ook voor 0 op de balans. Nieuwkoop uit eigen jeugd, zal ook voor 0 op de balans hebben gestaan. Dus ik vind het al bij al een vreemd hoog bedrag.

26-10-2021 22:54

Copr +1701

Wel weer lollig al je technisch directeuren hier die roepen dat we spelers voor veel te weinig weg doen.
Wat denken jullie voor bedrag te krijgen voor bv een reserve linksback met mentale problemen van de nr6 van Nederland die door een paar nietszeggende clubjes in de EL is uitgeschakeld? Wij hier vinden Feyenoord een geweldige club maar internationaal stellen we helemaal niets voor. De laatste Feyenoorders die in Europa wat presteerden zijn hier al ruim 10 jaar weg.

26-10-2021 19:42

Andre010 +4640

Na dit seizoen Senesi, Kökcü en Malacia verkopen. Hopelijk na dit seizoen allemaal internationals en hebben denk ik hun beste tijd gehad. Geen situatie zoals Jörgensen 2017/18. CASHEN 💰💰

26-10-2021 19:42

Japio +5670

Ik zie Kokcu en Malacia liever nog een jaartje rondrennen in de kuip

26-10-2021 20:28

Goofy1973 +3079

Hangt af van de resterende contractduur....malacia en geertruida hebben nog 2 jaar na dit seizoen, dus als er niet verlengd wordt is dat het ideale moment om te verkopen. Senesi nog 1 jaar na dit seizoen, daar ga je dus geen hoofdprijs meer voor pakken, tenzij er verlengd wordt, maar ik vrees het ergste, denk dat hij al heel hoog qua salaris zit. Kokcu nog 3 jaar na dit seizoen, als die zich in Europa en als international dit seizoen laat zien, kun je echt een klapper maken. Zelfde geldt voor Sinisterra (2 jaar). Als ze allemaal weggaan hebben we volgend seizoen wel grote kans op weer een opbouwjaar

26-10-2021 22:00

jayjay49 +7839

Bizar, maar ook een 'Open Deur'!😕😯👎

"Transferresultaat
Net als voorgaande jaren worden de cijfers bij Feyenoord sterk beïnvloed door een negatief transferresultaat. De club realiseert zich dat met name op dit terrein de komende jaren progressie dient te worden geboekt."

Nog steeds onbegrijpelijk dat de vorige TD jarenlang de opleiding structureel heeft verwaarloosd!😱😱, terwijl een kind kan begrijpen dat dat DE basis moet zijn van elke voetbalclub!

Gelukkig begrijpen Frank en Arne WEL het belang van een succesvolle opleiding!🙆 En er wordt nu hard aan gewerkt!!👍👍

26-10-2021 19:39

MJ75 +4449

Inderdaad en ook de TD daarvoor en daarvoor en etc…; say 40-50jr mager beleid gevoerd met slechts af een toe een prijs. Men is nu eindelijk echt wakker en werkt aan een beleid voor de langere termijn; met een beetje geluk kan het ook heel snel weer de goede kant op gaan (hopelijk breken er enkele talenten door die in de nieuwe kuip kunnen vlammen over een jaar of vijf).

26-10-2021 20:14

Goofy1973 +3079

Niet om het een of ander, maar ik zie Slot nog niet echt de jeugd vertrouwen geven...Hartjes en Milambo draaiden goede voorbereiding maar krijgen wederom geen kans/speeltijd, Hendriks idem dito...

26-10-2021 22:01

eppo +71784

Bizarre cijfertjes.

26-10-2021 19:32

1234567890 +173357

Transfer geld misgelopen ,hoeveel zijn er gratis weggegaan

26-10-2021 19:25

soccer4future +1521

2,50 Euro ben je misgelopen

26-10-2021 19:54

Mensini +14582

Minder dan psv....

26-10-2021 19:08

rvp62 +1753

Het eigen vermogen van PSV is nu 15x zoveel als dat van Feyenoord. En het EV van Ajax is 170x zoveel.

26-10-2021 19:10

Mensini +14582

Nu wel ja met die 50 miljoen die ze geleend hebben....

26-10-2021 19:17

Wouter_1908 +69

Een lening doet niets met je eigen vermogen.

26-10-2021 19:22

Mensini +14582

Het zorgt er voor dat het niet 50 miljoen minder geworden is...!?

26-10-2021 21:04

fr_1993 +78240

Geleend geld betaal je doorgaans een percentage over.

26-10-2021 22:55

rvp62 +1753

Haha maar het zorgt er ook niet voor dat dat EV €1 meer is.

27-10-2021 00:55

Mensini +14582

Laten we hopen dat ze een paar jaar (liefst door ons) geen CL halen zodat ze in financiele nood komen...!

27-10-2021 08:03

BrilletjevanvanDaele +5855

En een sloot spelers gratis de deur uit gelopen.

26-10-2021 19:07

N-Schut +1788

Ja en enorm veel bespaard op loon daardoor

26-10-2021 19:14

BrilletjevanvanDaele +5855

Maar dat gaat niet naar je transfer post.
En als een RvC zegt dat bespaarde geld op lonen gaat naar de VvF bij wijze van spreken. Ben je dat budget dus ook kwijt

26-10-2021 19:23

Juicher +62183

Het maakt niet uit welke post. Het gaat om wat er onder aan de streep staat.

26-10-2021 21:22

fr-pil +584

Inshallah ooit

26-10-2021 19:02

1234567890 +173357

Nog een paar keer volle trappen en vuurwerk tijdens de Europese wedstrijden en je 1.5mljoen wordt minder

26-10-2021 18:56

BrilletjevanvanDaele +5855

We krijgen straks staffel korting

26-10-2021 19:07

Tapiaz +28539

Het is natuurlijk een diepe buiging en compliment waard voor alle mensen die hebben meegeholpen om het verlies zo klein mogelijk te houden, waarvan dus ca 8 miljoen is bijgedragen door 'Jan Publiek'. Klasse mensen!!

26-10-2021 18:43

defonz +46

even wat anders.
wie heeft belangstelling voor ongeveer 35kg...!!! Feyenoord-artikelen.
gratis op te halen, 'n krat -écht-bier waardeer ik wel.
reacties fovaer@gmail.com

26-10-2021 18:38

BrilletjevanvanDaele +5855

Moet je van je kind af in feyenoord trainingspak ?

Nee laat maar heb bewust gekozen om kinderloos te blijven 😂

26-10-2021 19:18

speedy68 +3239

Het is wel duidelijk dat de meesten geen jaarverslag kunnen lezen en maar wat roepen. De cijfers zijn natuurlijk niet goed maar zeker niet slechter dan Psv. Operationeel zit het bij ons wel goed. Bij Ajax zijn de cijfers vertekend door de hoge transfersommen van eind 2020. Bij Psv is het operationele verlies 9,7 miljoen en het transferresultaat 20,9 miljoen negatief.

26-10-2021 18:18

Tapiaz +28539

Je medesupporters even in de hoek zetten is niet echt fijn Speedy, en trouwens: wat hebben wij met PSV en Ajax te maken in deze? Ik weet ook zeker dat ze een aanmerkelijk groter eigen vermogen hebben, en dat dat van ons een schamele 1,5 miljoen bedraagt

26-10-2021 18:38

speedy68 +3239

Ik zet niemand in een hoek maar het gaat erom dat je wat moet zeggen als je waar het over gaat. Ik heb het over Psv omdat die het slechter doen, veel risico nemen en we die gewoon op termijn voorbij gaan.

26-10-2021 20:56

troy +2274

Klopt als een bus. Ik vind het, zie mijn post, hierboven, zeker niet tegenvallen.

26-10-2021 19:54

supportervanhetspelletje +1747

Totale onzin Speedy... je kan mooi lullen over operationeel verlies van PSV en Ajax... uiteindelijk gaat het er alleen maar om wat er in de jaarrekening onder aan de streep staat dus incl transferbalans... en dan je EV... PSV kan beschikken over meer dan 100 miljoen, Ajax over 222 miljoen... en wij 1,5

26-10-2021 23:17

Joy +1217

Ze zijn alleen nog vergeten de post imago verlies op te nemen, door de z.g.n feyenoord supporters,die bestuurders / pro nieuw stadion /Rome/ Nancy etc aanvallen met de hoodies en bivakmutsen ,zodat ze niet herkend worden de LAFAARDS

26-10-2021 18:08

paulus56 +255292

Je moet rome er tussen uitlaten ander verhaal je kan daar enkel iets van weten als je met instanties weet hoe het geregeld was en die was klote daarzo

26-10-2021 18:43

ernst H +4998

Hij legt het wel goed uit.

26-10-2021 18:02

Oudemaasweg +428

Om aan transfers te verdienen, en succesvol te blijven, moet aan twee voorwaarden worden voldaan:
1. waarde op het veld creëren (dus bij hoge uitzondering huren, als je het doet altijd koopoptie bedingen, jonge talentvolle spelers scouten waar je na een aantal jaar goed aan verdient),
2. alleen verkopen als je opvolgers klaar hebt staan (schaduwlijstjes met spelers die voldoen aan de voorwaarden bij 1, jeugdelftallen die op niveau spelen).
Mooi om te zien dat Feyenoord duidelijk een omslag heeft gemaakt in deze richting, maar het gaat niet van vandaag op morgen (zie bijv. de lange mars naar de KKD).

26-10-2021 17:59

faab +1093

Ja mooi...
1. Sinisterra in belangstelling voor 20 mlj (New castle), hoogste transfer ooit voor feyenoord
2. Geen waardig opvolger.
Gaan we doen dan? Geld laten verdampen of verkopen en we zien wel.

Op papier is het allemaal hartstikke mooi, maar in praktijk werkt het toch net ff anders denk ik

26-10-2021 18:47

soccer4future +1521

Brian Ocampo is tot 31 december 2021 een contract bij nacional in Uruguay, kun je gratis een vleugelaanvaller bijhalen

26-10-2021 19:57

1908-2008 +2561

1 2 3 mand.

26-10-2021 20:40

avondrood +40719

Al jaren lukt het niet eens wat op transfers te verdienen, en die lui verdienen tonnen in dat maasgebouw. Wat een nullen.

26-10-2021 17:46

speedy68 +3239

Als je je in de materie verdiept laat je misschien een ander geluid horen. In 2021-2022 is er op transfers verdiend maar nog niet genoeg om de volledige afschrijvingskosten terug te verdienen.

26-10-2021 18:06

Gers +12874

Echt zo'n cliche nietszeggende kut reactie

26-10-2021 18:26

Zarpa +1919

De spelers verdienen miljoenen. En elke partij die zij verliezen kost automatisch dus geld (bv transferwaarde). En de door jou aangeduide lui in het Maasgebouw verdienen dus maar relatief weinig.

26-10-2021 18:28

kazan +1458

wij hebben 4 miljoen voor Bozinik uitgegeven en heeft nog geen 5 doelpunten gemaakt, maar Malen 1x Bergwijn 1x Boadu 1x Weghorst ? Messi ?en Neymar? meer noem ik maar niet maar hoeveel kosten al deze mannen ? we moeten gewoon met geluk een andere Sini of Pedersen zien op te vissen, en blijven gaan .geld is geen garantie voor doelpunten.

26-10-2021 17:37

ADHDave +3357

Maar lekker op de trappen blijven staan met je vuurpijlen

26-10-2021 17:29

Baksteen +3678

Ja man daar komt dit verlies door.

26-10-2021 17:31

Frankster +20962

Nee want het draagt ontzettend veel bij zeg.

26-10-2021 17:40

grensgeval +5675

Inderdaad. 13 miljoen transferverlies door vuurwerk en op de trappen staan....

26-10-2021 17:47

Gers +12874

Eens hoor maar een boete van ruim een ton en maar een EV van 1.5 m is niet echt lekker toch?

26-10-2021 18:29

grensgeval +5675

Tikt zeker aan. Maar een EV van 1,5 miljoen is natuurlijk een krankzinnig staaltje wanbeleid. Dat is een groter probleem dan een boete van een ton.

26-10-2021 20:06

FRlegend +17018

Vind het eigenlijk best wel goede cijfers. Had erger verwacht.

26-10-2021 17:10

speedy68 +3239

Helemaal eens. Als je je goed verdiept in de cijfers valt het mee. Psv is erger en bij Ajax wordt veel gecamoufleerd door de hoge transfersommen.

26-10-2021 18:08

frankyboy +6802

Bij PSV en Ajax maken ze zich geen zorgen dat de kassa blijft rinkelen de komende jaren. Dat is wel een verschil met dat stuiverwerk bij ons.

26-10-2021 18:30

Gers +12874

Haha hoezo gecamoufleerd? dit zijn toch daadwerkelijk gerealiseerde resultaten

26-10-2021 18:30

speedy68 +3239

Dat Ajax grote transfersommen nodig heeft om positieve resultaten te behalen. Dat gaat structureel niet blijven lukken.

26-10-2021 20:59

speedy68 +3239

Kwestie van tijd dat we Psv voor bij gaan.

26-10-2021 21:00

supportervanhetspelletje +1747

Jij blijft maar dom lullen over transfersommen... maar vergeet dat dit een heel belangrijk onderdeel is van je eindbalans... leuk die zgn operationele cijfers, maar dat zegt gewoon geen ene reet... onder aan de streep haat het om...

26-10-2021 23:23

fayanoord +477

Je moet gewoon bluffen kwa transferbedragen en niet dom doen wanneer Newcastle 20 miljoen wil neerleggen voor Jorgensen.
Vanaf nu....
Sinisterra 22 miljoen
Kokcu 15 milj.
Senesi 20 milj.
Bijlow 25 miljoen.
Geertruida 15 miljoen.
Pedersen 20 miljoen.
Dan kom je er wel.
Mag ik technisch directeur worden bij Feyenoord?
Ik heb ooit een 2hands fiets verkocht voor een goede prijs bij Blaak.

26-10-2021 16:48

Kuytblessure +10418

Als je 20 miljoen voor Senesi vraagt loopt hij gewoon gratis de deur uit hoor. Jij bent niet goed.

26-10-2021 16:51

fayanoord +477

Dan 19.5 miljoen

26-10-2021 16:52

Kuytblessure +10418

Heel blij, met die blunders van hem is hij de zwakste schakel in de defensie momenteel.

26-10-2021 18:35

fayanoord +477

Momenteel wel ja, maar net of De Ligt nooit blunderde achterin toch verkocht voor heel veel Jodenkoeken.

26-10-2021 20:14

Peterk +34821

Ik zie liever dat je in de 2e hands fietsenhandel blijft. Daar zit je op je plek....

26-10-2021 16:51

fayanoord +477

Ja hey, dan doe ik het nog beter dan mijn clubbie

26-10-2021 16:56

avondrood +40719

Sinisterra 22 miljoen ha ha ha we zijn de LIDL niet.

26-10-2021 16:52

PortofRotterdam +862

Waren we de lidl maar qua omzet en winst dan hadden we wat meer te lachen qua cijfers

26-10-2021 17:48

supportervanhetspelletje +1747

Doe ff normaal simpele zielen.. bij 15 mag je al heel erg blij zijn... jullie staan elkaar gek te maken maar snappen er werkelijk geen ene reet van...

26-10-2021 17:51

fayanoord +477

En een strikje omheen

26-10-2021 20:15

Lorde +772

Haha die is gek. Welke blinde wil onze dames kopen voor zoveel geld

26-10-2021 17:37

supportervanhetspelletje +1747

Hahahaha, jij moet heel rap even je roze brilletje afzetten... je mag al blij zijn al je de helft krijgt en dan gaat daar ook weer 40% van af aan kosten ... verdiep je eerst eens in deze materie voordat je hier iedereen gek maakt.... je snapt geen donder van transfers en waarde van spelers

26-10-2021 17:42

BrilletjevanvanDaele +5855

ik ook maar niet bij blaak. ding koste mij een tientje en rij er al 15 jaar op

26-10-2021 17:50

beppie172 +65723

Was geen 20m. Was totaal 18m inclusief bonussen, dus wellicht iets van 15m waarvan dan nog een deel naar Kopenhagen en naar Jorgensen en aanhang zou gaan.

26-10-2021 17:51

Guipelle +1791

Laat al die "supporters" die de club zo negatief in het nieuws brengen door alle rellen en bedreigingen dit maar eens goed lezen. Met zo'n negatief imago komt er geen sponsor over de brug en glijdt de club steeds verder af.

26-10-2021 16:46

soccer4future +1521

Diezelfde mensen hebben niets eens een IQ, dus je moet iemand inhuren om dat uit te leggen aan die gekken, misschien idee om ze terug te sturen naar de kleuterschool

26-10-2021 16:57

Frobl +11602

Misschien draag jij daar ook aan bij door er zoveel aandacht aan te geven. Elke club heeft dit soort gasten helaas. Als een sponsor gewoon geld kan verdienen aan de deal lijkt het me niet dat ze hierdoor nou veel sneller afhaken.

26-10-2021 17:00

ernst H +4998

Alleen hebben wij er wel erg veel

26-10-2021 17:08

BrilletjevanvanDaele +5855

valt wel mee hoor .

26-10-2021 17:53

soccer4future +1521

Prijzengeld voor de UEFA conference league

First qualifying round elimination: €150,000
Second qualifying round elimination: €350,000
Third qualifying round elimination: €550,000
Play-off round elimination: €750,000
Qualified to Group Stage: €2,940,000
Match won in Group Stage: €500,000
Match drawn in Group Stage: €166,000
1st in Group Stage: €650,000
2nd in Group Stage: €325,000
Knockout round play-offs: €300,000
Round of 16: €600,000
Quarter-final: €1,000,000
Semi-final: €2,000,000
Runner-up: €3,000,000
Champion: €5,000,000

26-10-2021 16:45

beppie172 +65723

Naast deze inkomsten mogen de 32 clubs die de groepsfase bereiken ook nog 23,5 miljoen euro verdelen uit de marketpool en UEFA coëfficiëntenlijst.

26-10-2021 17:57

petje +10670

Feyenoord kan spelers niet verkopen met winst en drom is er terecht ingezet op eigen talenten
Daar heb je geen nieuw stadion voor nodig
Die onzinnige plannen kunnen van tafel
Kosten zijn 44-75% gestegen
Verbouw de kuip, verkoop eigen talenten en koeverding opdonderen, die is totaal mislukt en heeft niets met onze club

Een frisse wind, dat heeft de club nodig ipv vreselijke bestuurders die de club hebben opgezadeld met 2spalt

26-10-2021 16:42

Breakdown +10811

Dus een nieuw stadion niet doen want de kosten zijn gestegen, maar dan wel de Kuip verbouwd tegen diezelfde gestegen prijzen terwijl dat al slechter werd berekend dan nieuwbouw. Ik volg hem even niet.

26-10-2021 16:46

Peterk +34821

petje kan je beter veranderen in pet, het liefst in hoofdletters...

26-10-2021 16:53

soccer4future +1521

Goed beleid voeren is belangrijk, Maar ook een Stadion waar je veel winst kan halen, er is al veel onderzocht en de beste optie is een nieuw stadion, want de kosten voor verbouwen zullen op de lange termijn hoger zijn omdat je dan 20 A 30 Jaar later weer moet verbouwen

26-10-2021 17:05

Snoek1974 +1827

Dit is de reden waarom er gesneden is in de selectie en die spelers weg mochten zonder transferbedrag , zodat je het loon niet meer hebt

26-10-2021 16:41

Frobl +11602

Kortlopende schulden in vergelijk met Vlottende activa ziet er niet zo heel lekker uit. Vorig jaar ook al niet eigenlijk.
En dat de garantie’s van inkomsten van de business units zijn garant gesteld aan goldman sachs voor FC is ook een nieuwe.

26-10-2021 16:39

beppie172 +65723

Touwtjes aan elkaar knopen heet dat. Werd in de docu ook al benoemd. "Als we geen Europees halen kunnen we in de zomer geen salarissen betalen. "

26-10-2021 18:01

Tistogwa +50538

Volgend jaar schrijven we gewoon weer zwarte cijfers. Met name door inkomsten uit stadionbezoek, sanering van het salarishuis en Europese inkomsten. Staar je ook niet blind op het negatieve bedrag op transfers die fluctueren ieder jaar en moet je bekijken over meerdere jaren. (neemt niet weg dat ze in de boeken moeten). Dit jaar zijn transfer in en uitgaven ongeveer gelijk
Dat we nog een eigen vermogen hebben is voor een deel te danken aan Gudde en van Geel. Die destijds o.m met hulp van de VVF de boel met aardig succes al eens gesaneerd hebben.
Enige wat niet gelukt is de afgelopen jaren, is waarde op het veld creëren of verzilveren. Laten we hopen dat dat de komende jaren beter wordt.

26-10-2021 16:38

Frobl +11602

7,8 miljoen aan overheidssteun gekregen is toch wel netjes van de overheid.

26-10-2021 16:31

Freddy_T +5055

Hoe hoog was het EV voorheen dan? voor mijn gevoel is dat bij feyenoord altijd laag

26-10-2021 16:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties