''Het ging exact zoals je vooraf vreesde dat het zou gaan''

''Het ging exact zoals je vooraf vreesde dat het zou gaan''

Het verlies van de Conference League-finale gaat nog lang bij doen bij Feyenoord. De Rotterdammers kwamen pas in de tweede helft echt in de wedstrijd na een eerste helft waarin er amper tot geen grote kansen werden gecreëerd. De ploeg van trainer Arne Slot had het voetballend lastig tegen AS Roma.

''Het ging exact zoals je vooraf vreesde dat het zou gaan'', concludeert Sjoerd Mossou in het Algemeen Dagblad. ''Ten onder gaan tegen José Mourinho, achterblijvend met het onuitstaanbare gevoel dat je in veel de betere was, struikelend over details. Cruciale details, dat wel. Júist in een finale.''

Toch moet er niet alleen gekeken worden naar de spelopvatting van Mourinho. ''Hoe klassiek ook het wedstrijdverloop en de einduitslag, Feyenoord verloor niet alleen van Mourinho en de vaak subliem verdedigende Italiaanse tegenstander. Het ging bovenal ten onder aan zijn eigen plankenkoorts voor rust, toen het geen moment in zijn eigen spel kwam.''

In de ogen van de journalist moet Feyenoord vooral investeren in de breedte van de selectie. ''De slotfase onderstreepte dat nog eens genadeloos, met wisselspelers die het elftal eerder zwakker maakten dan beter of frisser. De lat moet kwalitatief verder omhoog om straks ook in de eredivisie écht een rol van betekenis te kunnen spelen.''

Lees meer over
Feyenoord Conference League 2021/2022
Plaats reactie
666

petertje73 +229354

Nou dit had ik vooraf niet gevreesd.
Mourinho stopt een bobo iets toe

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3095911793997014&id=100007346714240

🤔🤔🤔🤔🤔

28-05-2022 20:57

Dommeloempia1 +19583

Top analyse arne...held

26-05-2022 19:08

jack98 +46354

Als je heel de wedstrijd het niveau aantikt van de eerste vijf minuten in de eerste helft en de eerste twintig minuten van de tweede helft, dan verlies je de wedstrijd zeker niet.

26-05-2022 18:05

kazan +1455

we moeten gewoon blij zijn dat we ze niet eerder hebben getroffen. Roma speelt zulke wedstrijden bijna elke week in Italia terwijl wij eredivisie tempo spelen, de ervaring heeft gewonnen en ik hoop dat de trainer er ook van geleerd heeft, de verslaggeefster hier zij nog Gertruda die komt van Sparta toen dacht ik al dat winnen we nooit .

26-05-2022 15:03

djahdjahcity +10684

Niet vaak eens met deze pipo maar hij heeft hier helemaal gelijk in! We hebben ons gisteren van onze slechtste kant laten zien in de eerste helft en het niveau op de bank is inderdaad niet goed genoeg. Daarom verlies je een finale , wordt je uit de beker gekegeld in de eerste ronde en eindig je als derde in de competitie. Neemt niet weg dat het geen slecht jaar was maar er is nog een hoop werk aan de winkel voor volgend jaar...

26-05-2022 13:49

JDN1987 +22397

Als iedereen altijd maar weet dat Portugese en Italiaanse dat soort landen en clubs dit spelletje spelen. En die style goed hanteren. Vooral tegen Nederlandse clubs. En iedereen er van te voor bang voor is. Waarom trappen we er dan toch altijd weer in? Wat ik al eerder zei. We waren er niet bijna. Het was niet net niet. Je bent gewoon in hun fuik gelopen. 0-0…. Er is hoop je bent zeker niet de mindere! ( laten ze je denken) Een typische fout die komt er altijd … die straffen ze af daar loeren ze op.. 1-0. En ze spelen het uit. En wij staan weer met de bek vol tanden verslagen teleurgesteld… maar we waren zo dicht bij… en hun een lol… kijk ze eens denken… ze trappen er weer in

26-05-2022 13:47

nevergiveup010 +1342

dat krijg je als je met 1-0 achterkomt tegen die Azurri Italiaanse catenacho teams, zo spelen ze allemaal in Italië dus de tekst boven het artikel is juist ,zorg dat je niet achterkomt
1 ding wil ik wel kwijt ,zij hebben 1 fucking kans nodig ,foutje Trauner en tis raak en wij hebben veel te veel kansen nodig om te scoren ,al jarenlang
Nu 1 dag na de finale ,overheerst toch de trots ,al was dat vlak na afloop nog niet

26-05-2022 11:15

svanw84 +11006

Catenaccio

26-05-2022 12:04

Jordan84 +1991

Ze hadden vanaf de eerste minuut er vol op moeten klappen. Volle druk op de verdediging van Roma. Net zoals thuis tegen Slavia en Marseille. Nu begonnen ze net als de uitwedstrijd in Marseille. Afwachtend en risicoloos! Is wellicht te begrijpen maar ik had gekozen voor volle bak druk in de eerste 20 min. Die Romeinen laten schrikken en de fouten die dan vallen afstraffen. Kom je dan 1-0 voor dan wordt het een hele andere wedstrijd.

26-05-2022 11:15

marcianorsd +9275

Spanning en niet thuis spellen speelt daar wel een belangrijke rol in helaas...

26-05-2022 11:56

Jordan84 +1991

Klopt. Maar was wel de beste manier om de wedstrijd te winnen denk ik

26-05-2022 15:33

FRRMS +25883

Investeren? Is altijd nodig maar met wat we hebben was
Starten met dessers gewoon een fout
Je weet dat deze verdedigers het heerlijk vinden om zich op een statische spits te richten

Had Linssen er neer gezet hadden ze waarsxh een paar kaarten gepakt n dan gewoon met dessers afsluiten

Vond de wissels overigens vaag
Niet echt Arne wissels thans ze waren niet voor dr hand liggend
Dat til eruit moest was na 10 minuten al duidelijk
Nelson had het ook totaal niet
Maar op pedersen en in mindere mate Toornstra na stonden de wissels niet bepaald op hun plekkie werd het alleen maar drukker met Linssen kort naast dessers en werd er niet meer gevoetbald vanuit het middenveld

Had Linssen lekker die drie gek laten maken ipv kort naast dessers te komen

26-05-2022 11:14

rodjeknor +5281

Je verwacht te veel van Linssen vrees ik.

26-05-2022 11:28

FRRMS +25883

Ik verwachte geen goal maar tegen die beulen achterin heb je meer aan Linssen dan dessers

26-05-2022 15:30

Criticus +21898

Gisteren helemaal in spanning die wedstrijd zitten kijken. Net als iedere Feyenoorder baalde ik als een stekker. Maar een dag later moeten we naar de realiteit en dat is dat we verloren hebben van een stugge ploeg, een vervelende ploeg. Wat mij betreft was de zege onverdiend, maar de 1-0 staat. Mijn analyse is als volgt, een aantal jongens speelden zeer goed: Geertruida, Malacia, Aursnes. Daar reken ik ook Senesi bij, al maakten hij een paar kleine foutjes die ie zelf wist te herstellen. Trauner en Bijlow zagen er beide niet goed uit bij de goal, maar hebben voor de rest een goede wedstrijd gespeeld. Kokcu begon zeer onwennig en miste de flair die ie is tegen Marseille en Slavia had. In de 2e helft zag ik een betere Kokcu. Sini had het ook zeer zwaar omdat er constant dubbele dekking was kon ie niet los komen van zijn tegenstander, datzelfde gold ook voor Dessers. Dessers stond tegenover 3 kleerkasten en had de pech dat zijn techniek hem een paar keer in de steek liet. Daarnaast had Til het ook heel moeilijk tegen zijn fysiek sterkere tegenstanders, al moet ik zeggen dat ie vaak goed ruimte wist te creëren door zijn loopacties. De grootste teleurstelling van de avond was voor mij Nelson. Nelson heeft daadwerkelijk niks laten zien. Gelukkig is ie gehuurd.

MotM, voor mij: Lutsarel!

26-05-2022 10:59

debreker +6444

Criticus een goede analyse niet door emotie maar door werkelijkheid geschreven. En dat bedoel ik echt serieus.

26-05-2022 11:06

Criticus +21898

@debreker, gewaardeerd. We zijn het niet altijd eens, maar vandaag dus wel.

26-05-2022 11:11

debreker +6444

Ik moet bekennen dat ik soms vergeet met wie ik hier het niet eens ben sorry daarvoor. Maar je post lijkt over een te komen met mijn idee over voetbal.

En daar op voortbordurend, vraag ken jij ene mike ndiyaishimey of zoiets? Volgens de belgische pers wil Feyenoord deze jongen huren?

Komt van willem II En daarvoor nec blijkbaar. Is het wat?

26-05-2022 11:16

Criticus +21898

Mike Tresor Ndayishimiye, speelde een paar seizoenen geleden zeer goed bij WII. Is inmiddels naar Genk. Was wel een jongen met een zeer goede techniek en overzicht. Vond hem fysiek nog niet top, maar is nog jong. Op basis van zijn wedstrijden toen, zou ik zeggen: niet slecht. Maar heb hem al tijden niet meer zijn spelen.

26-05-2022 11:32

FRRMS +25883

Dessers komt gewoon te kort tegen dit soort verdedigers had er Linssen neergezet die had ze gek gemaakt en waarsch een kaart aangesmeerd.
Til is al de gehele tweede seizoenshelft niks daar had Toornstra moeten staan die in dit soort wedstrijden - lees grote wedstrijden 9/10 op staat

26-05-2022 11:07

rodjeknor +5281

Linssen heeft een groot deel van de wedstrijd gespeeld. Heb je hem gezien?

26-05-2022 11:21

FRRMS +25883

Olang speelde hij niet en het was niet in de spits maar op rechts beetje tussen buitenspelen en spits in

Had hem graag zien starten en oorlog zien maken met die drie beulen.

Dessers is de ideale tegenstander voor een Italiaanse verdediger

26-05-2022 15:29

moortje +517

Met anti voetbal de finale winnen.
BAH MOURINHO
De ploeg speelt net zo lelijk als die kop van jou, bah.

26-05-2022 10:56

debreker +6444

https://twitter.com/mockisaac28/status/1529573449118752775?t=S38L5yOzHAwAkjxW68frJQ&s=19

As roma onderling! Die mancini die heeft anger management nodig, je slaat je teamgenoot toch niet?

26-05-2022 10:56

LeroyFer14 +1778

Trots op deze ploeg. Maar wat doet deze zeer zeg!

26-05-2022 10:53

Peterk +34586

Feyenoord moet "investeren". Een open deur. Dat weet iedereen en ook de trainer en TD. De vraag is deze zomer waarmee en met hoeveel je kan investeren. Als er geen middelen beschikbaar komen houdt het gewoon op...

26-05-2022 10:42

Maradollar +5679

Finales worden beslist op details. Trots op onze club en supporters hoe we ons deze campagne hebben neergezet. Nu niet teveel gaan janken dat we wat hebben laten liggen omdat we zoveel hebben gewonnen aan legendarische verhalen en ervaren spelers

26-05-2022 10:41

RdB +2815

Ik ben er nog steeds ziek van. Maar ook trots dat we echt een fantastisch seizoen hebben gehad. En het was echt leuk om naar te kijken. Niemand praatte over dat ajax weer kampioen werd, maar hoe leuk en aanvallend feyenoord speelde. Volgend jaar wat gerichte ver en aankopen en dan gewoon meedoen om de titel en in europa weer ver proberen te komen

26-05-2022 10:36

Korneev +5511

Iedereen lijkt te denken dat wij wel even meedoen om het kampioenschap. Als je ziet wat ze bij 020 allemaal gaan ophalen aan geld dat geïnvesteerd kan worden in nieuwe spelers en wat ze nog achter de hand hebben in Jong dan lijkt mij dat niet erg realistisch. Ook nog omdat ons elftal leeg loopt en een deel van dat geld in de schuldenpot verdwijnt. Druk ligt wel erg bij de scouting om met een fractie van de financien betere spelers te halen dan in Amsterdam, Eindhoven en Alkmaar (die wel hun team grotendeels in tact houden) Alle drie deze clubs hebben ook een betere jeugdlichting achter het 1e staan. Wij zijn goed bezig, maar nog lang geen kampioenskandidaat.

26-05-2022 10:41

RdB +2815

Ik denk echt ondanks de schulden dat we volgend jaar verrast zullen worden. Heb er een goed gevoel over

26-05-2022 10:44

debreker +6444

Tsja gravenberch, een jarig contract, voor 25m naar münchen.

Daar zitten wij nog aardig vanaf helaas, trieste realiteit, tenzij een investeerder er 200m in pompt bij ons.

26-05-2022 10:59

debreker +6444

Welke schulden? Feyenoord heeft geen schulden. Wel een tekort op het ev van 17m. Dat hebben we in europa wel bijna terug verdient.

Geloof de media niet die van alles roepen dat er geen geld is enz. Er zou zgn geen geld zijn voor dessers.

Wel arnesen zei gisteren gewoon dat die 4m er is.

26-05-2022 11:01

Korneev +5511

Weet niet wie wat moet betalen, maar Goldmansachs heeft eea voorgeschoten voor Feyenoord City. Weet niet of daadwerkelijk alle schulden uit het verleden zijn afgelost? Daarnaast moet er worden geïnvesteerd in de Kuip. Zijn geen schulden, maar wel kosten die wellicht ten kosten gaan van het transferbudget. Maar ook als we alles kunnen investeren lopen we financieel nog steeds mijlenver achter de huidige top 2 aan. Daarom vraag ik me nog steeds af waarom mensen denken dat wij volgend jaar zomaar meedoen om het kampioenschap. Hopelijk zit ik er helemaal naast en scouten we weer top. Dit jaar hadden we zeker recht gehad om mee te doen om het kampioenschap en zijn we links en rechts gewoon genaaid.

26-05-2022 11:54

wiet piet +8861

Weer een bak met ervaring erbij voor onze spelers en al die mensen die verdrietig zijn, beter verdrietig om een verloren finale dan om het spel onder advocaat. Drie spelers verkopen 4 erbij en europees voetbal op hoger niveau, en meedoen om de eerste plek .Wat is het fijn om voor Feyenoord te zijn.

26-05-2022 10:30

Korneev +5511

Je ziet ook hoe moeilijk het kan zijn de juiste personen te scouten. Zie ook Antonucci, Bozenik, Hendrikx , Balde en de vraagtekens Basset en Walemark om er een paar uit te pikken. Wat vertrekt is goed, maar niet makkelijk te vervangen.

26-05-2022 12:01

Breakdown +10753

Vorig jaar 5de met 59 punten, dit jaar 3de met 71 punten.
Vorig jaar was het spel niet om aan te gluren, nu leuk fris en attractief voetbal. Enorm leuke wedstrijden gezien, van grote namen gewonnen dit seizoen.
Vorig jaar slechts 1 wedstrijd gewonnen in Europa en kansloos onderuit tegen magere clubs.
We hebben verdomme voor het eerst in de 20 jaar in een Europese finale gestaan!

Al met al een prima seizoen onder een compleet nieuwe staf, nieuwe speelstijl, nieuwe alles. En dan nog zijn er mensen die gaan lopen fucking zeiken en spelers afbranden. Tuurlijk zal er ook dit jaar weer doorgeselecteerd moeten worden en zal de lat volgend jaar weer iets hoger moeten liggen, maar wees nou eens blij dat we weer leuk voetbal spelen en de lijn naar boven is ingezet!

26-05-2022 10:28

wiet piet +8861

Hulde voor jouw reactie, dachten er maar meer zo.

26-05-2022 10:33

Janus010 +234

Baas! Bedankt

26-05-2022 10:56

rodjeknor +5281

Zo is het ook.

26-05-2022 11:24

De blonde pijl +2741

Ik heb heel veel reacties gelezen. Ook ik ben er stuk en ziek van. Ik ben al 60 jaar supporter, begon met de wedstrijd Feyenoord - Vasas Boedapest in 1962. Maar wat ik in al die reacties niet gelezen heb is het woordje "kwaliteit"! Die was niet goed genoeg. Geen doodzonde maar wel iets om aan te werken als wij aan het grote geld blijven denken.

26-05-2022 10:23

Technicus +18705

Tis heel simpel, jongens als nelson, Toornstra, til, dessers en linssen is gewoon eredivisie niveau. Tis al een wonder dat er zoveel uit deze speler is gehaald dat ze in een finale staan. Sinisterra is de enige van topniveau en als die z’n dag niet heeft of wordt geneutraliseerd dan leg je Feyenoord lam. Is in de competitie ook een aantal keer gebeurd tegen de subtoppers.

26-05-2022 10:16

Korneev +5511

Daarom is zo jammer dat Jahanbashsh en/of Wahlemark niet hebben gebracht wat was gehoopt. Dan had Sinisterra ook meer ruimte gehad.

26-05-2022 10:24

Lambertus +1490

Opruimen die twee

26-05-2022 10:47

De blonde pijl +2741

Niemand was top. Waar dat aan lag weet ik niet. Dat is waarschijnlijk "Ted Troost" werk.
Of toch Mourinho?? Blijkt hij toch echt goed te zijn? De verkoopprijs van een aantal van onze spelers is in ieder geval niet gestegen. Uithuilen en opnieuw beginnen, het is niet anders. Wel spijtig om te zien en mee te maken. Maar wel leuk hoe er voor de wedstrijd over Feyenoord gepraat werd.

26-05-2022 10:05

atavistic1997 +3682

Moet zeggen dat ik Geertruida wel echt top vond. Zeker als je kijkt dat Nelson heel slecht was en Geertruida daardoor eigenlijk de hele rechter kant moest zien te redden. Ook een van de weinigen die fysiek op kon tegen zijn tegenstander

26-05-2022 10:15

DoubleSpy +8275

Zo, ik zit nog helemaal stuk kameraden. Nergens zin in ook vandaag.
Wat een kater man.

Werd ook gisteravond zó enorm gefrustreerd van die scheidsrechter die overal intrapte wat AS Roma uithaalde en dan vervolgens ook maar 5 minuten bijtrok. Dat hadden er echt 12 moeten zijn minstens. Maar ja, of we in die 7 minuten extra dan gescoord hadden?

26-05-2022 09:59

beppie172 +64842

Je beschrijft precies mijn gevoel.
Tijdrekken wordt beloond. Als een keeper geel krijgt voor tijdrekken moet er sowieso 3 minuten bijgeteld worden, voor zowel het rekken, als voor de administratie.

Zou trouwens sowieso willen dat er veel meer tijd bijgeteld wordt voor
gele kaarten (+30 seconde administratie),
rode kaarten (+2 min administratie, var check, protest, traag veld verlaten)
penalties (+ 1 min Var check, protest)
Doelpunten (+ 1 min var check, juichen)
Krampgevallen / blessures zonder verzorging maar waar wel spel voor wordt stilgelegd (+1 min)

We willen voetbal zien!

26-05-2022 10:12

MathijsFR95 +6485

Tijdstraffen zouden dit tegen kunnen gaan. Gele kaart voor tijdrekken? Dan ook 5 minuten op de bank. Dan speel je gelijk al met een man minder. Nu is een gele kaart een te zwak middel. Zeker in zo’n finale boeit het natuurlijk niemand meer om een gele kaart te pakken.

Stoor me ook elke keer weer mateloos aan die corner vlag op zoeken, we zien het toch allemaal voor wat het is? Het is gewoon tijdrekken, leg dan het spel neer en geef die vent een gele kaart.

26-05-2022 10:23

beppie172 +64842

Probleem ontstaat dan voor de programmering van wedstrijden op TV.

Wat betreft blessures zouden ze ook de Rugby oplossing kunnen kiezen. Behandeling op het veld terwijl het spel doorgaat. Alleen als er echt sprake van van hoofdletsel of een blessure door een overtreding die een kaart oplevert, wel behandeling toestaan.
Wat je ook nog kan doen is geen behandeling op het veld meer toestaan. Direct via brancard over de zijlijn.

Wat je nu vaak ziet is dat spelers die gewisseld moeten gaan worden op het veld gaan zitten om de wissels de tijd te geven klaar te staan. Is ook tijdrekken, waar geen /amper tijd voor wordt bijgeteld. Je moet dan geen behandeling toestaan, maar gewoon doorspelen. Ze kunnen namelijk ook buiten de lijn gaan zitten. Is dat toneelspel zo afgelopen.

26-05-2022 10:36

CraigR +839

Roma was in staat om het sterkste punt van Feyenoord, hoog druk zetten, grotendeels te neutraliseren. Daardoor kwamen er weinig kansen. En het benutten van kansen is een zwak punt dit seizoen. Dus dan maak je geen doelpunten.
Het sterke punt dat weinig kansen worden weggegeven kwam gisteren wel tot zijn recht. Maar helaas ook de zwakte dat als de tegenstander dan een kans(je) krijgt, dat wel snel leidt tot een doelpunt.

Dan is de conclusie dat Roma dat gewoon goed heeft gedaan en dat Feyenoord nog een stap moet zetten. Gezien de resultaten in het eerste(!) seizoen mogen we daar wel vertrouwen in hebben. Wat mooie transfers in en uit, jeugd die door gaat stromen, een goede voorbereiding én een bak aan ervaring rijker gaan we volgend jaar voor overwintering in de Europa League en plaatsing voor de Champions League.

26-05-2022 09:58

lfr1908 +21977

Roma anti voetbal club. 2e helft speelden we goed

26-05-2022 09:56

ar_rdam +329

2 kansen maar 2

26-05-2022 09:59

beppie172 +64842

Wat tel jij dan als kans?
Zo’n doorkopbal op Linssen telt dan niet als kans?

26-05-2022 10:14

petertje73 +229354

En hoeveel Roma?
Hun spits van 40 miljoen amper gezien

26-05-2022 10:15

ar_rdam +329

Rare gozer hun staan daar met die beker toch

26-05-2022 10:37

rood-wit +3746

Feyenoord heeft 65 vs 190 miljoen begroting voor Roma en ik weet dat geeft niet altijd de doorslag, maar toch.....

26-05-2022 09:56

Bottleneck +3702

Eerste helft kut gespeeld, tweede helft veel beter van start gegaan met tot gevolg dat je daarna een paar kansen creëert. Tegen zo’n Roma weet je dat je niet veel kansen krijgt, dan zit het niet mee dat die pegel van Malacia en die scrimmage met Trauner op het aluminium belanden. 1-1 en het ziet er anders uit, maar da’s altijd zo, heb je niks aan. Wat een kater.. vooral vanwege het gevoel dat je jezelf te kort hebt gedaan, dat je van tevoren hun speelwijze weet en er toch aan onderdoor gaat, en.. vooral dat opnieuw een Europese finale halen lang kan duren, echt klote.

26-05-2022 09:45

mdgrdam +12849

Geen schaal
Geen voorronde CL
Geen KNVB beker
Geen Conference Cup
Nog niet de helft verdiend verdiend in Europa in vergelijking met een club die alles heeft verloren in de Champions League
De transferwaarde van onze spelers zal ook wel weer tegenvallen. Na de winst in 2002 dachten we dat de kassa zou gaan rinkelen maar jonge spelers als Van Persie en Kalou werden voor weinig verkocht en op Ono verloren we zelfs uiteindelijk.

Wel gestegen van plaats 67 naar 42 op de UEFA coëfficiëntenlijst. Wellicht pot 1 en een goede kans om volgend seizoen in Budapest te spelen. Maar de Europa League is wat mij betreft bijzaak volgend seizoen.

Het enige wat telt, is kampioen worden. Laatste kans om Ajax en PSV af te troeven met Slot versus nieuwe trainers.

26-05-2022 09:45

Technicus +18705

Haha doe eens niet zo dramatisch man. Kampioen ga je ook volgend jaar niet worden, daar heb je 2-3 top versterkingen voor nodig en dat geld heb je niet.

26-05-2022 10:10

mdgrdam +12849

Slot haalt met dit elftal echt meer punten dan Van Nistelrooij met PSV.
Van Schreuder heb ik niet zo'n hoge pet op. Ajax zal niet nog een seizoen corona, arbiters en VAR zo enorm mee hebben. Daar moet een nieuw elftal met een nieuwe tactiek worden opgebouwd.

Dus: kampioen worden en het seizoen erop wel de grote zak met geld van de CL door onze opgebouwde punten van dit seizoen.

26-05-2022 12:06

corfr1912 +8859

Dan zullen er toch stekhouders verkocht moeten worden. Het passen geven was soms ver onder de maat Malatia is een uitstekende linker verdediger maar aanvallend schorten wel wat aan.Dat schot is Malatia en de afzwaaiers ook. Als hij die uit zijn spel kan verdrijven is het een topper die voor 25 miljoen weg kan gaan. Orrie en Trauner waren na Marseille helemaal leeg en gisteren waren ze niet zoals ze het hele seizoen wel waren. Hoeveel x dat Orrie de bal terug gaf weet ik niet maar dat waren het er nogal wat.Trauner was Trauner niet en het doelpunt was zijn fout. Die heeft hij zo verschrikkelijk weinig gemaakt in het hele seizoen dat je moeite moet doen om tot 10 te komen. Til liever niet houden want die is na de winterstop erg matig. Ik vermoed dat de terugkeer naar Rusland parten speelt daar wil hij niet meer naartoe. Mits gratis op te halen behouden anders niet. Desser heeft gisteren laten zien net te kort te komen voor ons. En hij gaat elders financieel onafhankelijk worden dus gewoon laten gaan. Als we mee willen strijden voor het kampioenschap dan moeten er wel andere spelers bij vooral spelers die ons beter maken. Slot heeft vaak geklaagd over slordig spel en dat was gisteren ook vaak te zien en we moeten zorgen dat er balvastere spelers komen. Dit is een must om voor de titel te strijden.

26-05-2022 10:29

mdgrdam +12849

Die KNVB Beker in 2016 was de opmaat naar het kampioenschap en nu is deze finale dat geweest. Jørgensen en Berghuis waren in 2016 gerichte versterkingen om wel kampioen te worden. Nu hebben we waarschijnlijk aan twee gerichte versterkingen ook al voldoende. Er staat met topkeeper Bijlow, Geertruida, Trauner, Aursnes, Kökçü en Sinisterra een degelijke basis.

26-05-2022 12:14

Tapiaz +28520

Ben nu nog teveel teleurgesteld om hier iets moois over het afgelopen seizoen te schrijven. Denk dat ik het in de loop van de dag wel een plaatsje heb gegeven, en besef wat een geweldige Europese campagne we gedraaid hebben.

26-05-2022 09:44

marcianorsd +9275

Wat mij vooral opviel was dat ze bang leken om de bal de 16 in te pompen of op goal te schieten. Ze bleven te lang de voetballende oplossingen zoeken. Vanaf minuut 70 hadden ze die ballen er gewoon in moeten pompen.

26-05-2022 09:44

MrMe +3303

De ballen die ze de 16 inpompten verdwenen over de achterlijn omdat er weinig tot geen ruimte voor de voorzet was. Daardoor was het telkens kiezen tussen zekerheid (extra actie) of de gok van een slechte voorzet.

Roma had het geluk dat het 1ste kansje raak was, en de Feyenoord kansen op de lat eindigden. Puur de geluksfactor. Ik schaam me niet voir Feyenoord fan en zou geen Roma fan willen zijn.

26-05-2022 09:48

marcianorsd +9275

Ik schaam me ook zeker niet als Feyenoord fan, ze hebben het goed gedaan! Denk alleen dat er in die fase te veel voor zekerheid werd gekozen en dat ze daarmee een doelpuntje hebben liggen. Maar geluksfactor speelt inderdaad ook mee zie gemiste kans van linsen als voorbeeld...

26-05-2022 09:56

corfr1912 +8859

Dan snap je dat we simpelweg lengte tekort komen die in de laatste fase iets kan forceren.

26-05-2022 10:33

marcianorsd +9275

Je kan die ballen ook laag erin pompen zoals bij de corner of de voorzet van malacia (ik meen op toornstra maar weet eerlijk gezegd niet meer precies op wie) dat waren toch een van onze gevaarlijkste kansen

26-05-2022 10:34

rodjeknor +5281

Pompen heeft geen enkele zin tegen deze verdedigers. Of denk je dat Linssen een duel gaat winnen van Smalling?

26-05-2022 10:46

marcianorsd +9275

Zoals ik hier boven omschrijf je kan ze er ook laag in pompen waar bv de bal op de paal van trauner uitkwam. Dan moet je het geluk hebben dat er iemand tegen aanloopt. De bal rond de middenlijn overspelen heeft in iedergeval ook geen enkele zin gehad

26-05-2022 10:50

rodjeknor +5281

Tuurlijk, maar het probleem is dat het pompen vanaf de zijkant kwam en je maar 20 minuten daar bent geweest. Roma vond het prima dat je achterin rondtikte en liet je nauwelijks in de buurt komen.

26-05-2022 11:27

Nuance +1193

Opportunistische onzin over de wissels. Die hoeven niet beter te zijn om een gooi te doen naar de eredivisie. Met deze spelers en selectie moet je ook gewoon van Utrecht, Vitesse en AZ kunnen winnen.

Je kan beter investeren in betere aanvallers dan in wisselspelers.

26-05-2022 09:38

zekerteweten +112063

Dat ligt er ook aan wij er allemaal gaan vertrekken natuulijk.
Sinisterra en Nelson vond ik wel matig hoor. Al weken eigenlijk.

26-05-2022 09:44

Nuance +1193

Uiteraard ligt het aan wie er vertrekken. Maar in de Eredivisie wordt het verschil niet gemaakt door de sterkste reservebank.

26-05-2022 10:14

zekerteweten +112063

Dat kan wel van invloed zijn denk ik. Als je een aantal geblesseerden hebt wil je toch enigszins goede vervangers hebben.

26-05-2022 10:24

FeyRot010 +23038

Als je 4 mio in walemark investeert en 4 mio im bozenik, de er niet meteen staan en er waars nooit gaan komen, dat vind ik enorm zorgwekkend

26-05-2022 10:01

Tuinstoel +12851

we moeten toch ergens over zaniken he... als het balletje 2x via de paal binnen was gevallen hoorde je niemand nu

26-05-2022 10:48

Ansjovis +169

Helaas is een unieke kans verloren gegaan. Drie verbeterpunten en drie goede:
1. Teveel woorden/hoogmoed vooraf van mensen/media buiten de club, die dachten dat we wel even zouden winnen.
2. Eerste helft veel te voorzichtig en zonder bravoure gespeeld. Ook in tweede helft vleugellam. Te weinig goede acties en voorzetten.
3. Sommigen (nog) te licht voor dit niveau.

1. Heel NL, behalve dan misschien een paar zielige gefrustreerde zonderlingen, hebben Feyenoord nog meer in het hart gesloten. Het legioen was overal. Door de nederlaag wordt dit alleen maar sterker.
2. De club en het legioen hebben ons geleerd om nooit met dromen te stoppen.
3. Al met al een geweldig seizoen. Ik heb mijn kaart voor volgend jaar al weer gekocht. Op naar het kampioenschap en de EL met nog meer spirit op en om het veld.

26-05-2022 09:38

hj97 +277

Vind dat altijd zo’n onzin dat wissels je elftal beter moeten maken. Als je wissels beter zijn, staan ze wel in de basis

26-05-2022 09:33

zekerteweten +112063

Inderdaad. Je wissels hoeven gemiddeld niet beter te zijn, maar kunnen we frisser, sneller en scherper zijn als ze een vermoeide basisspeler vervangen.

26-05-2022 09:45

bloed_zweet_tranen +1975

Het is gewoon allemaal kut

26-05-2022 09:26

wiet piet +8861

we zijn pas 10 a 11 maanden bezig met deze staf en groep we zijn al een eind opweg om weer mee te doen om de prijzen welke dan ook .Bijna niemand in deze selectie heeft enige ervaring in dit soort wedstrijden. Dit is gewoon een fantastisch begin jaar van een nieuwe periode.

26-05-2022 09:25

Danny 91 +61094

Slot heeft zich in de 1ste aangepast aan hun. Dat had hij ook niet moeten doen. Gewoon van af mint 1 net druk spelen. Dat zag je in de 2de helf. Dat het wel kon. Voor de rest waren er echt weinig spelers die goed waren. Bijna iedereen viel tegen. Het hele toernooi hebben de spelers goed gespeeld. Alleen dan in de finale is het er niet. Jammer.

26-05-2022 09:24

Technicus +18705

Slot heeft f zich helemaal niet aangespast er waren gewoon te veel spelers die het niet hadden waaronder de hele voorhoede, was tegen Marseille uit ook zo. Daar missen we gewoon kwaliteit.

26-05-2022 10:13

Danny 91 +61094

1ste helf hebben ze bijna geen druk gezet. Je.moet er meteen op klappen. Tuurlijk speelt dr spaning ook mee. Maar je zag gewoon de 1ste helf dat Feyenoord afwachten.. Je wist hoe Roma zou spelen. Je weet als achter komt tegen hun Dat je niet meer wint.

26-05-2022 11:00

Technicus +18705

Je kan niet iedere keer blind druk zetten, wij hebben in de eerste helft bijna alleen maar de bal gehad. Heeft gewoon met kwaliteit e maken. Dessers, til, nelson is gewoon eredivisieniveau.

26-05-2022 11:03

Arjan.O +575

precies, je zag dat ze de eerste helft aan het wachten waren opde middenlijn terwijl feyenoord er gewoon het 1e half uur op moet klappen, zodat je meteen het publiek er achter heb en de spanning van je af speelt.

26-05-2022 10:25

Hark 1e +11301

Eens met het stukje.

Ik mis nog wel wat in dit stukje.
Ervaring, ervaring is het grote verschil geweest gisteren. Een fina is een hele andere wedstrijd dan al die andere wedstrijden die je hier voor gespeeld hebt. Feyenoord heeft een jonge en onervaren ploeg en trainer, die veel potentie hebben maar hier verloren hebben op ervaring.
Dit is geen schande maar een heel belangrijke ervaring voor spelers en trainer.

Een groot compliment voor spelers en trainer is, wat hebben ze ontzettend veel geleerd en ervaring opgedaan dit jaar.
En dat geld ook voor het legioen, want wat heeft het legioen zich van de goede kant laten zien.

We mogen dus erg trots zijn op Feyenoord.
Sterkte in Rotterdam, sterk in Nederland,
niets is sterker dan dat ene woord, Feyenoord, mijn Feyenoord.

26-05-2022 09:23

EdKroket +7317

Precies. Vanaf de kwartfinale roep ik al dat ik er huiverig voor was dat dit elftal in een finale de ervaring mist. Op toornstra na hebben die gasten nog helemaal niks meegemaakt. Helaas breekt je dat nu op. Had liever Leicester gehad. Maar goed, we moeten het een plekje geven

26-05-2022 09:31

John.V42 +383

als je met 20 euro bij de kuip wilt betalen vragen ze welke speler je wilt kopen wat een drama pleit de helft eruit en opnieuw opbouwen

26-05-2022 09:22

EdKroket +7317

Moet je horen Haagse Johnny komt het wel even uitleggen hoor, als je met 20 euro bij jou voor de deur staat denkt ze dat er een nieuwe klant is zeker

26-05-2022 09:32

pipapaauwe +7462

Kwalitatief moet het voorin vooral beter. Til was niks, Nelson niks. Dessers een goede wissel, maar voor eerste spits twijfel ik. Walemark vind ik persoonlijk ook niks. Linssen handige wissel maar die gaat al. Danilo erbij is nou ook niet alles. Dan hebben we nog bozenik azarkan conteh balde.. arnesen kan flink aan de bak. Alleen sinisterra voldoet echt voorin. Overigens vind ik dat zodra je winst kan maken op Pedersen, dat je dat ook direct moet doen.

26-05-2022 09:22

rodjeknor +5281

Klopt allemaal. Durf het bijna niet te zeggen, maar denk hier eens een Berghuis op rechtsbuiten bij, dan heb je een echte voorhoede. Nu hebben we dat geld in Walemark gestopt. Er is flink werk aan de winkel.

26-05-2022 09:37

corfr1912 +8859

Heb jij Sinistera gezien gisteren dan?

26-05-2022 10:41

stillewillem +4129

Tja uiteindelijk kost alleen hun spits ook meer dan ons hele eerste elftal

26-05-2022 09:18

FRJari +4367

Vooral dat laatste is het mankement bij ons. Wissels maken ons zwakker ipv sterker

26-05-2022 09:16

WeWordenKampioen +23739

Het antivoetbal heeft gewonnen.

26-05-2022 09:10

Lambertus +1490

Volkomen juist

26-05-2022 09:29

poetsen +93

Zo en wanneer beginnen we aan het nieuwe seizoen?! Ook nog dat graf tyfus wk circus pfff

26-05-2022 09:09

gokufan +5432

Wk in November kaaskop

26-05-2022 09:12

rodjeknor +5281

Ik ben onwijs trots op Feyenoord. Maar gisteren hebben we onszelf tekort gedaan en hebben we de eerste tactische fout van de trainer gezien. Veel te angstig begonnen. Of dat het plan was of dat het erin is geslopen door alle gepraat vooraf weet ik niet. Dat die tactiek niet werkt is duidelijk want je speelt zo net zo lang tot je een foutje maakt en dat wordt afgestraft. Je speelt dus hun spel. Wij brachten niets, ook niet omdat je Dessers niet door de trechter moet aanspelen tussen 3 reuzen die alles winnen. Na rust was alles beter, maar was het al te laat.
Nu uithuilen en evalueren.

26-05-2022 09:09

Bati +38736

Niks tactische fout, 1 foutje van Trauner, waardoor hun de bus parkeren en je verliest de wedstrijd.
Je weet als je achterkomt dat je dat verliest.
Hoezo tactische fout?

26-05-2022 09:13

rodjeknor +5281

Als je angst je tactiek laat bepalen roep je dit over je af. Veel te veel rekening gehouden met de tegenstander en te weinig eigen spel gespeeld, dat is een tactische fout.

26-05-2022 09:33

ar_rdam +329

Waarom een foutje ? Als dat Nelson was die dat deed was het een grote blunder etc. Dit was een dure fout een domme fout waardoor we de finale niet hebben gewonnen. Hij was overal telaat maarja het is trauner hè.

26-05-2022 10:03

corfr1912 +8859

Buitenspelers zonder flair die hun tegenstander niet voorbij komen in de combinatie lukte dat op links wel.Op rechts ging Nelson wel 1 a 2 x een man voorbij maar dan stonden er 3 te wachten. Ze hebben 2x een afstands schot gehad en bij zo'n verdediging is dat de beste methode. Dan heb je ook nog kans dat er een bal tussen zit die van richting wordt veranderd.

26-05-2022 11:02

corfr1912 +8859

Dat was geen fout van de trainer maar van de ploeg joh. Denk jij dat Slot heeft gezegt loop allemaal terug en dan gaan we op de counter spelen? Dan kent u Slot niet.

26-05-2022 10:53

rodjeknor +5281

Schrijf ik ergens dat ik denk dat Slot op de counter wilde spelen?

Ik denk dat Slot te veel voorzichtigheid heeft ingebouwd en daarmee Roma in de kaart speelde. Ik denk dat het spel veranderde omdat we achter kwamen en we niets meer te verliezen hadden. Ik denk dat we zo zouden spelen tot we een fout maken en zij zouden scoren. Ik denk dat wij eerder fouten maken dan zij. Ik denk dat deze keuzes dit resultaat oplevert. Doodzonde.

26-05-2022 11:19

delangemuur +11773

Er geldr geloof ik maar één regel in een finale en dat is: zorg dat je niet achterkomt. Helaas helaas kwamen we dat wel en die geslepen vos van een Mourinho weet daar wel raad mee

26-05-2022 09:08

Freddy_T +4964

Wat een kater zeg

26-05-2022 09:07

Geitekaas +42213

...ik kreeg de lat vanochtend iig niet meer omhoog....

26-05-2022 09:05

feyenoord1980 +2744

Dessers snapte niet dat jij daar omhoog moest kijken en meegeven

26-05-2022 08:59

Tapiaz +28520

Er waren in ons elftal gewoon een paar niet top, en dan komen we gewoon te kort. En Walemark viel dramatisch in, daar moet nog veel aan geschaafd worden. Over Jahanbaksk heb ik het maar niet, heb ik al afgeschreven.
Maar Toornstra en Linssen speelde wel naar hun mogelijkheden denk ik.

En die lui kunnen heel goed verdedigen, dat is gewoon zo.

26-05-2022 08:59

corfr1912 +8859

Je moet naar ons eigen team kijken. Zeker tegen betere tegenstanders kun je zien wie er wel goed genoeg zijn en wie tekort komen. Malatia is een topper in spe alleen zijn voorzetten zijn van een bedenkelijk niveau alhoewel hij gisteren wel enkele goeie had. Dat afstandschoten was een pareltje en naarmate het einde werd het minder. Geertruida vond ik stabiel maar hij kwam soms verloren over Bijlow vond ik goed alhoewel hij weinig hoefde in te grijpen Orrie maak ik mij zorgen over. Het leek wel of hij de bal niet wilde hebben want hij gaf hem erg vaak weer terug aan dezelfde speler ipv een oplossing te zoeken. De 3 voorin kwamen gewoon tekort.Wij moeten vleugel flitsers hebben met creativiteit die een tegenstander uit kunnen spelen.Ga maar zoeken in Brazilië of ergensanders in zuid Amerika.

26-05-2022 11:27

stamplust +24570

Linssen bracht meer dan Nelson en Toornstra meer dan Til.

26-05-2022 08:56

Dirk Zeeland +365

Roma was gewoon een heel vervelende tegenstander, dat wist iedereen van tevoren wel. Toch hadden we ze vlak na rust pijn kunnen doen, super jammer natuurlijk dat er geen in vliegt. Dat zou wel een boost gegeven hebben. Sjoerd heeft wel gelijk met het feit dat de wissels je zwakker maken i.p.v. frisser...

26-05-2022 08:54

Dirk Zeeland +365

Toornstra voor Til uitgezonderd dan

26-05-2022 08:57

delangemuur +11773

Idd als die bal van Malacia er in was gevlogen... als als als

26-05-2022 09:04

corfr1912 +8859

Dat lag daar helemaal niet aan. Mijn zoon zij op een gegeven moment die Italianen halen het tempo uit de wedstrijd met theater in tijd trekken. Ze hadden toen weer alles in de hand. Dat was tussen minuut 65 /70. We missen dan de routine om rustig te blijven. Alles bij elkaar een zeer leerzame avond voor en Slot en het team. Deze pakken ze ons niet meer af. De club is bezig met groeien en zie deze nederlaag maar als groeistuipen. We staan nu voor misschien wel voor de voornaamste zomer uit de geschiedenis van ons Feijenoord. We kunnen een vermogen opbouwen door de verkoop van spelers. Ik weet wel dat Arnesen heeft gezegt dat hij 2 spelers wil verkopen ( van onze toppers)maar dat geloof ik niet. Als iemand het juiste bedrag bied zijn ze weg. Dat zie ik niet als een verlies maar winst. Met slim en goed inkopen kunnen we een stap maken en ons echt versterken met talenten en Routine. Met die routine moeten ze misschien het salaris plafon doorbreken maar dat moet dan maar.

26-05-2022 11:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties