"Ik heb gekozen voor andere spelers met iets meer snelheid"

"Ik heb gekozen voor andere spelers met iets meer snelheid"

Vrijdagmiddag stond Brian Priske weer de pers te woord en daarbij ging het over diverse onderwerpen. Allereerst liet de trainer weten dat, ondanks de goede flow met twee overwinningen op rij, de interlandbreak niet op een verkeerd moment kwam. Daarnaast ging het uiteraard over de blessures, maar sprak hij ook over Luka Ivanušec.

"Het is altijd fijn om de interlandbreak in te gaan met twee belangrijke overwinningen", begint de trainer. "Allereerst in de Champions League en vervolgens thuis tegen Twente. Dat waren belangrijke wedstrijden voor ons en maakt de interlandperiode ook makkelijker als je het vanuit de emotie bekijkt. Ik had de tijd om mijn gezin te zien en tijd door te brengen met hen. Daarnaast kon mijn gedachte ook even niet gericht zijn op Feyenoord en voetbal, maar meer op de rol als vader."

Luka Ivanušec

Zowel bij Feyenoord als bij de nationale ploeg van Kroatië komt Ivanušec amper aan spelen toe. "Luka heeft moeite gehad om de speelminuten te krijgen waar hij op hoopt. Ik heb gekozen voor andere spelers met iets meer snelheid. Hij heeft goede technische kwaliteiten en heeft een goed 'voetbalbrein'. Uiteindelijk heb ik andere keuzes gemaakt, maar hij traint goed, heeft een goede mindset en ook een fijn karakter. Hij reageert goed op de beslissingen die ik maak."

Go Ahead Eagles

Zaterdagavond staat de wedstrijd in Deventer op het programma en Priske weet dat hem een lastig duel staat te wachten. "Go Ahead presteert goed en hebben goede resultaten behaald. Ze hebben het Ajax bijvoorbeeld erg lastig gemaakt. Ze hebben goede aanvallende spelers, zijn goed in de omschakelingen en hebben sterke standaardsituaties. Ze hebben een aantal Deense spelers en internationals van Finland."

Lees meer over
Luka Ivanušec Brian Priske
Plaats reactie
666

vakkie-p-oke +784

Lekker hoor BAMMMMMM

19-10-2024 21:23

TheProf +1399

Hoe nuttig is een snelle buitenspeler als je met 6 man rond de 16 meter van de tegenstander staat ???
(heb ik liever eentje die een steekbal of goede voorzet kan geven ;) )

19-10-2024 12:41

Alvorens +6873

Meer snelheid is ook meer de bal kwijtraken.
Miep miep.

19-10-2024 10:29

Jrob +2616

Wat een lulverhaal zeg. Gewoon oprollen dat Go ahead.....zijn keuzes blijven.... tegenstrijdige....je hebt gewoon die laatste 2 wedstrijden heel veel geluk gehad.....mag wel een x maar toch 🤷

18-10-2024 23:53

NelisHoe +4082

Het gaat allemaal om snelheid....we zijn de bal super snel kwijt, we krijgen vaak als snel een doelpunt tegen en we we hebben de titelkansen al snel verspeeld, omdat het systeem zo snel mogelijk over de kop moest.

Kappen met die onzin argumenten en stel kwaliteit op. Paixiao op rechts, Ivanusec op links. Zo moeilijk is het niet.

18-10-2024 21:51

edwdw +7553

Ja kiezen voor snelheid als je tegen een muur voetbalt

18-10-2024 20:05

MarioWout +85

Ik zie Luka meer als een 10 heeft zoveel technische bagage

18-10-2024 19:33

fr-vako +6248

Ben ik ook wel benieuwd naar ja

18-10-2024 20:00

Tielbeke1908 +2001

Op z’n rug dan zeker? Het is godverdomme net quasimodo als je hem ziet lopen. Afgeschreven

18-10-2024 20:57

JefCumps +5415

Niet bij Feyenoord

18-10-2024 22:09

Willem.H +15440

Ja hij heeft gelijk. Ivanusec is echt de meest langzame buitenspeler die ik ooit heb gezien. Als je een buitenspeler scout, is t eerste wat je doet kijken is die snel? Vervolgens zijn terugverdedigen het kunnen druk zetten, energierijk en intensief voetballen, en of hij veel rouwmomenten heeft na een mislukte aktie.

18-10-2024 19:02

Wazzup +30384

Luka is een Held, als Priske er een beetje verstand van had speelde hij veel meer!

18-10-2024 18:47

FRM010 +6481

Langzame trol die Ivanusec

18-10-2024 18:31

Feyenoord4ever1908 +54351

Priske zorg ervoor dat we gaan winnen

18-10-2024 18:27

Kellsss +6423

Aan snelheid heb je geen zak als je daarna niks met de bal kan doen...

18-10-2024 17:58

johndebever +17394

“Iets meer snelheid”… en dan brengt hij Carranza in die nog ingehaald zou worden door een achteruit sprintende Van de Burgerking…

18-10-2024 17:57

Dezwartetulp +76213

Bij Priske gaat het echt alleen maar om “intensiteit” en “hard rennen”

18-10-2024 17:38

jack98 +46306

Als je nu een keer je eigen speler als Luka de kans geeft in plaats van huurling Ibrahim, dan kan hij positief verassen!

18-10-2024 17:36

Roko21 +1131

Ja inderdaad...........of negatief

18-10-2024 19:38

Alvorens +6873

Ivanusec op de juiste plaats kan gevaarlijk zijn.

18-10-2024 17:31

ChuenFr +43

Ivanusec op 10 proberen

18-10-2024 17:20

Stefanr501 +3669

Reageert goed? Dat is in dit geval niet positief lijkt me. Hij zou er flink de pest in moeten hebben.

18-10-2024 17:13

Roko21 +1131

Dat bedoeld ie ook

18-10-2024 19:39

mark_de_heer +426

Kapitaalvernietiging Priske……..

18-10-2024 16:59

skin +13858

Ohja want dat ligt echt aan de coach.

18-10-2024 17:07

lange010 +398

Nu wel ja, we lopen niet zomaar 11 punten achter op psv toch? Hij begon het seizoen al verkeerd om in 3-4-3 te spelen terwijl dat overduidelijk ons niet verder zou brengen.

18-10-2024 17:46

Santiagotto1961 +5131

Tyft hem er een keer in i.p.v. Zerrouki.

18-10-2024 16:45

Roko21 +1131

Zerrouki gewoon basis zetten

18-10-2024 19:39

Kings010 +7637

Snelheid kun je beter de laatste 20 minuten inbrengen. Dan is de tegenstander wat zwakker.

18-10-2024 16:25

JDJ +17796

wie hebben ze het moeilijk gemaakt?

18-10-2024 16:15

Grover +5186

Kiezen voor snelheid en vervolgens Zerrouki als eerste wissel voor je buitenspelers inbrengen is een interessante gedachtengang.

18-10-2024 16:04

010VLD +532

Appels met peren vergelijken

18-10-2024 16:12

KaleCler +600

Ik lust wel een lekker appeltje

18-10-2024 16:59

Tai +1000

Zoals altijd klopt het verhaal van een zeveraar altijd 1 op 1, maar verbind geen diagonalen hieraan want dan klopt er niets meer van... het probleem van Priske, helaas. Niet voldoende inhoud...

18-10-2024 16:16

J0102000 +1224

Slaat nergens op, we hebben het over buitenspelers toch? Een middenvelder brengen voor een buitenspeler als je controle op het middenveld wilt proberen te krijgen is totaal niet raar, helaas hebben wij met zerrouki geen leuke optie maar zelfs zerrouki is beter dan osman wisselen voor hadj moussa of ivanusec die allebei totaal geen kaas van mee verdedigen hebben gegeten.

18-10-2024 16:57

Grover +5186

In hoeveel van de wedstrijden waar Zerrouki binnen de lijnen kwam waren we het middenveld aan het verliezen en hadden we een buitenspeler met verdedigende kwaliteiten nodig?
Tegen Twente bijvoorbeeld hadden we toch prima Ivanusec of Hadj-Moussa voor Osman kunnen brengen en Milambo op het middenveld kunnen laten? Tegen Sparta startten we zelfs met Zerrouki terwijl Stengs er gewoon bij was (ook niet bepaald een snelle buitenspeler).
En dan mag Ivanusec een keer starten (Willem II), wordt hij op de verkeerde vleugel gezet. Ik heb wat dat betreft wel mijn vraagtekens bij de pikorde en de verantwoording die Priske daarvoor heeft. Hij zal vast dingen op de training zie die wij niet zien, maar dat Ivanusec niet zo snel is vind ik een kulargument om hem zo weinig te laten spelen.

18-10-2024 18:06

Warface +3197

Ze hebben een aantal Deense spelers en internationals van Finland


jEzUs BrIAn het wordt steeds gekker als je hiervoor al indekt.

18-10-2024 15:55

Rob.S +150

Toch een vreemde trainer. Ivanusec meer talent als wat er nu loopt op links kan een bal panklaar leggen voor een spits.

18-10-2024 15:47

trainert +300

Ja joh kies voor hard lopers ipv voetballend vermogen, tegen een snel denkende voetballen kan geen hardloper tegen aan

18-10-2024 15:44

Danishweirdo +3568

En jij snapt niet wat hij bedoelt? Gelukkig dan maar dat jij niet voor de groep staat.

18-10-2024 15:54

Mearte +8048

Ivanusec moet je opstellen met de instructie voor de back om er vol overheen te gaan en de combinaties aan te gaan icm met de (teruggetrokken) voorzet. Zeker met de kopkracht en kwaliteiten van Ueda zou dat best wel prima kunnen uitpakken.

1 op 1 is Luka niet sterk in maar combinaties kan hij wel. Heeft genoeg gevoel en overzicht daarvoor, kan hij de back naar de lijn sturen en zelf naar binnen trekken.

Moet je alleen wel Hartman of Bueno linksback hebben staan want met Smal zie ik dat niet snel heel goed gaan. Of eventueel Hancko, maar die moet je in principe gewoon centraal houden.

18-10-2024 15:35

Gerdekaleklets +10821

Ivanusec moet je lekker op de bank zetten

18-10-2024 15:43

KaleCler +600

Jij moet coach worden

18-10-2024 17:00

Mearte +8048

Ik heb ooit mijn knvb trainers diploma junioren nog iets gehaald, maar daar zal ik in het betaald voetbal niet ver mee komen vermoed ik zo

18-10-2024 17:54

Roko21 +1131

Gefeliciteerd nog

18-10-2024 19:41

Barrypapa +15777

“Hij heeft goede technische kwaliteiten en heeft een goed 'voetbalbrein'. Uiteindelijk heb ik andere keuzes gemaakt, maar hij traint goed, heeft een goede mindset en ook een fijn karakter. Hij reageert goed op de beslissingen die ik maak."

Waarom resulteert dit dan niet in goed voetbal?

18-10-2024 15:33

Genius +6970

Ik denk omdat hij nooit opgesteld wordt?

18-10-2024 15:35

Barrypapa +15777

Je snapt dat een actie zoals tegen Girona echt slecht was. Zelfs jij en ik hadden dit anders opgelost…

18-10-2024 15:37

Twan.V52 +7701

Ivanusec>vinicius

18-10-2024 15:32

Dreezy0110 +927

gewoon opstellen...sowieso top 3 in je selectie qua voetballende kwaliteiten..altijd maar dat focus op het fysieke..

hys gewoon fit..rent misschien niet zo hard, maar dan zorg je maar dat je de linies kort op elkaar houdt. verder heb je op dit moment een middenveld met extreem veel loopvermogen.

18-10-2024 15:16

wieg +735

Feyenoord natuurlijk nooit de underdog...zelfs niet tegen psv

18-10-2024 15:16

Paulus98 +143556

Gewoon 3 punten mee naar zuid.

18-10-2024 15:14

Kaloe +9411

Vrees helaas n nederlaag in Deventer .

18-10-2024 15:12

Gers +12686

Vrees niet

18-10-2024 15:15

slam +2455

Blijf hopen

18-10-2024 18:18

Kaloe +9411

Op basis van ons uitmuntende spel dit seizoen en de bagger vorm van groot aantal spelers, niet zo vreemd toch ?

18-10-2024 17:23

Gerdekaleklets +10821

Alleen met hoeveel is de vraag

18-10-2024 18:29

brian85 +4538

Gewoon hem s op 10 proberen.. in de kleine ruimte is hij echt wel technisch genoeg.
Timber en Hwang middenveld.

Zeker zaterdag een optie.

18-10-2024 15:10

ramsteijn +4868

In kleine ruimte is hij technisch een van de betere,maar zijn snelheid is een probleem.

18-10-2024 15:13

brian85 +4538

Klopt, maar op 10 heb je dat minder nodig dan als buitenspeler.

18-10-2024 15:16

FeyRot010 +23035

Je hebt meerennende 10 nodig, zie szymanski, til

18-10-2024 19:11

brian85 +4538

Ja, maar die kwamen ook nauwelijks in onze 16. Zo ook Stengs niet en het is niet dat hij niet kan rennen en geen fysiek heeft, alleen niet als buitenspeler.

18-10-2024 21:27

Gers +12686

Hardnekkig dat op10 proberen verhaal.

18-10-2024 15:16

brian85 +4538

Waarom dat? Stengs is er voorlopig nog niet. Zeker tegen een tegenstander als zaterdag kan je dit makkelijk proberen. Ivanusec kostte behoorlijk wat, zit op de bank te verpieteren.

18-10-2024 15:20

Gers +12686

1We willen juist vastigheid inslijten en 2 twijfels.over ivan op 10 stammen al uit zn tijd in Kroatië

18-10-2024 15:22

brian85 +4538

Ja, die vastigheid heb je nu ook niet.
Stengs, Gimenez en Hartman er niet bij.

18-10-2024 15:29

Verstappen +7364

Heb je loopvermogen voor nodig en dat heeft hij niet.

18-10-2024 15:29

brian85 +4538

Ja, daar geloof ik niet in. Hij is niet snel,maar hij heeft natuurlijk wel gewoon een conditie he. Als hij op 10 al niet zou kunnen renderen, waarom dan in hemelsnaam zoveel geld aan hem uitgeven. Dat het geen buitenspeler is, daar kan ik het mee eens zijn, maar als 10 zou hij prima uit de voeten kunnen.

En nee, hij zal het vast niet gelijk de 1e wedstrijd laten zien, maar denk dat dit hem beter ligt dan aan de zijkanten

18-10-2024 15:34

Verstappen +7364

Waarom denkt u dat hij het loopvermogen wel heeft dan? Dat is volgens mij ook de reden geweest dat ie als 10 slecht presteerde in Kroatië. Hij komt fysiek op alle vlakken te kort.

18-10-2024 15:35

Verstappen +7364

Van mij mogen we Milambo laten staan zolang Stengs niet fit is.

18-10-2024 15:36

brian85 +4538

Hij heeft het bij zn vorige club ook laten zien, reden voor Feyenoord om hem te halen en is International. Hij oogt wellicht laks, maar fysiek vermogen heeft hij wel, alleen geen versnelling, balhandeling is hij echt technisch.

Ja, Milambo is ook een topper natuurlijk, maar m.i. meer een 8 ook.

18-10-2024 16:51

Kieboom +39240

Zo, die had al geen zelfvertrouwen, maar kan je nu helemaal afschrijven.

18-10-2024 15:08

RdamNoord +191986

Verhuizen.

18-10-2024 15:03

fr19982002 +232061

Luka ken der geen klote van

18-10-2024 15:03

Brommerpech +63162

Rodolfo bouwman weer naar Paraguay?

18-10-2024 15:02

FR-Arnhem +49095

Don van Don en Ad gaar, Don van Wegmisbruikers beste

18-10-2024 15:01

Succes +44

Het voetbal wordt steeds minder. Hard werken en hard rennen is het devies. We gaan langzaam terug naar af.

18-10-2024 15:01

Artycuno +7481

Ah Brian koos voor Osman,een huurling met 0 assists en 0 goals. Goede keus Brian!

18-10-2024 15:01

wieg +735

Ansur fati, guler, zo op te halen, voordat Fenerbahçe dat doet...

18-10-2024 15:00

RonaldKoevrouw +5912

Ze kunnen de salarissen nu al amper betalen

18-10-2024 15:01

Brommerpech +63162

precies, veel te veel salarissen uitgegeven aan middelmatige troep.

18-10-2024 15:01

Brandonnfk +11638

tjah gebeurt niet.
word wss niet eens geprobeerd terwijl we gewoon cl potjes kunnen garanderen

18-10-2024 15:02

Brandonnfk +11638

En die turk wilt echt spelen gaat hem nu niet bij real lukken

18-10-2024 15:02

Brommerpech +63162

Idrissi was achteraf zo slecht nog niet, als je ziet wat je er met Ivanusec voor 8 mln voor teruggekregen hebt.

18-10-2024 15:00

Brandonnfk +11638

Idrissi hadden we er gewoon bij moeten houden.

18-10-2024 15:02

Brandonnfk +11638

die miste ik al het seizoen na datie weg ging

18-10-2024 15:03

Brommerpech +63162

mocht niet van de RvC, wilde Sauer de kans geven. Achteraf had je Ivanusec niet moeten kopen. Met idrissi was je beter af en had je dat geld anders kunnen besteden.

18-10-2024 15:04

Wessi +131550

Zet je hem op 10

18-10-2024 15:00

Brommerpech +63162

dat gaat helemaal te snel voor hem. mislukte op die positie bij Zagreb trouwens.

18-10-2024 15:01

Spiderpig +172322

Vorige seizoen tegen Go Ahead speelde hij een goede wedstrijd...
Waar is die speler gebleven ?

18-10-2024 14:59

Alchemist +12271

Veel soyboy’s online

18-10-2024 14:59

paulus56 +245667

goede flow
waren gewoon kut wedstrijden waar we aan het langste eind trokken
dat is mijn mening en daar moeten jullie het mee doen verdomme

18-10-2024 14:58

RonaldKoevrouw +5912

Zijn gewoon van middenmoot niveau. Iedereen die dat tegenspreekt houdt zichzelf voor de gek.

18-10-2024 14:59

AttaKingGyan +2023

Er is in Nederland een hele club vernoemd naar snelheid. Het gaat helemaal niet zo goed daar.

18-10-2024 14:58

Melvin.B +73

Of broertje van jude bellinghan jobe bellingham speelt momenteel by AFC Sunderland in Engeland en dan spits maken

18-10-2024 14:57

Melvin.B +73

Heb hem naar feyenoord gehaald in fc 25

18-10-2024 15:00

FRSebbie +37103

Iets meer maar

18-10-2024 14:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties