''Ik vind niet dat Pedersen het heel erg slecht heeft ingevuld''

''Ik vind niet dat Pedersen het heel erg slecht heeft ingevuld''

Arne Slot is niet ontevreden over de inbreng van Marcus Holmgren Pedersen bij Feyenoord als linksback. De 22-jarige Noor speelt de afgelopen twee weken voor het eerst aan de linkerkant en doet dat naar behoren, zo oordeelt de trainer. Slot is het dan ook niet eens met de kritiek op Pedersen.

''Marcus was de eerste die alleen voor de keeper stond'', vertelt Slot in gesprek met ESPN. ''Ik vind niet dat Pedersen het heel erg slecht heeft ingevuld. Sterker nog: hij heeft het als rechtsbenige linksback prima ingevuld. Alleen het is wel belangrijk dat wanneer je een loopactie maakt dat je dan met je goede been een voorzet kan geven.''

Slot ziet het niet als een groot probleem. Marcos López komt eraan en de trainer heeft ook andere manieren op de linksback positie in te vullen. ''Anders moeten we vanuit de spelers die we nu hebben een andere oplossing vinden. Misschien een linkshalf wat dieper wegzetten en dat hij aan de binnenkant zijn loopacties kan maken. Daar zijn meerdere manieren voor om dat op te lossen.''

Jacob Rasmussen is ook niet dé oplossing. ''Ik vind Jacob ook geen linksback. Voor nood zou hij het eventueel kunnen. Als je hem dan als linksback gebruikt dan heb je ook niet datgene wat je tegen Heerenveen nodig hebt. Ballen meegeven, goede voorzet met je linkerbeen, dat krijg je ook niet met Jacob als linksback. Hij is met name gehaald als vervanger voor Philippe Sandler.''

De Peruviaans international moet snel de linksbackpositie gaan invullen. ''López is een type die zijn hele leven al linksback speelt'', lacht Slot. ''Hij is gewend om aanvallende impulsen te geven. Het is ook een jongen die vanuit een competitie komt die niet gelijkwaardig is aan de Eredivisie. Uit een land die nogal afwijkt van Nederland, dus we moeten gaan kijken hoe snel hij zich eigen maakt hoe wij graag willen spelen.''

Lees meer over
Arne Slot Marcus Holmgren Pedersen
Plaats reactie
666

WickedUnitedFC +1912

Pedersen doet zijn stinkende best en dat ‘t allemaal niet gepolijst overkomt, dat zal wel: in de Premier League en Serie A zijn de subtoppers altijd op zoek naar deze ‘renners’.

Deze jongen wordt (na Ausness?) de eerst volgende die Feyenoord vele miljoenen gaat opleveren.

15-08-2022 09:00

elliott +1841

Pedersen had niks aan Walemark bedoel je negeert aanwijzingen van Pedersen en is veel te veel bezig zichzelf te bewijzen.

15-08-2022 04:55

Maasovich +3622

Als Pedersen op zn eigen positie staat is hik 3x beter. 3x0=0

15-08-2022 03:35

Bentje +2403

Je kunt ook niet alles winnen,we zijn in de opbouw fase
Wat hadden we dan gedacht,je koopt toch nooit een kant en klaar team
GEDULD VRIENDEN!!!!!

14-08-2022 21:48

078Dordt +3737

Pedersen rende zijn longen uit zijn lijf, omdat de linksbuiten walemark echt niets kan.

14-08-2022 21:08

Grazipelle +254

Ja inderdaad. Pedersen bezette de hele linkerflank en Walemark was nergens te bekennen…

15-08-2022 01:11

remcovanloon1 +482

Wat mij opvalt is het feit dat bij Feyenoord de backs wel opkomen maar dan niet doorlopen maar stoppen en eigenlijk in de weg lopen voor de buitenspelers. Sorry dat ik het zeg maar bij 020 en 040 en zelfs AZ loopt de back door zodat hun tegenspelers wel meemoeten en moeten kiezen waardoor de buitenspelers 1 op 1 komen te staan.

14-08-2022 21:01

Mo Anouar +1267

Diepgang zonder bal zit er bij een heleboel inderdaad nog verre van in gesleten. Toevallig het enige wat Til wel echt goed kon.

14-08-2022 23:13

GeorgeMartin +2565

Wat voorzetten geven maakt het niet uit of hij op links of op rechts staat.. die zijn sowieso helemaal kut

14-08-2022 20:55

Wery1953 +1399

Hem heb ik voorzetten zien geven. Misschien niet van wereldklasse, maar ik heb Geertruida op zijn vertrouwde rechterkant op geen enkele voorzet kunnen betrappen.

15-08-2022 09:49

GeorgeMartin +2565

Nee klopt.. Geertruida scoort wel nog wat doelpuntjes.. Maar zie hem ook liever centraal staan

16-08-2022 12:41

hulst24 +4240

Lopez lb , geert en trauner centrum en pederson rb . Puzzel opgelost .
Wil je toch een linkspoot in het centrum dan wachten tot hancko er is .

14-08-2022 20:37

rijnvogels1 +1602

Lopez is er nog niet

14-08-2022 20:39

John.D21 +58

Getuigt niet v goede realiteitszin v Arne
Iedereen weet als je beetje niveau gevoetbald heeft ,dat hij alleen maar n binn kan open draaien .
Hier word tie over aangepakt door Gijpie morg .
Wel lastig de oplossing ,maar tegen zo n laf H .veen had je wel met een linker winger kunnen spelen .
3 achterop had gekund . Was balen ,ook voor Jens dat tie miste ... Gr

14-08-2022 20:29

Reintjuh +5319

Symanski linksachter in de zone en Kokcu op 10 , Rasmussen bankie . Dat had ik verwacht. Heerenveen speelt sws met 2 spitsen .

14-08-2022 20:11

FeyRot +1173

Wat een armoede.

14-08-2022 20:03

rijnvogels1 +1602

Jij bent de grootste armoe hersenloos figuur dat je bent

14-08-2022 20:40

martien snellen +590

Hij moet naar rechts.
Is ie nog beter.

14-08-2022 19:56

kingtoto +4639

Niet heel slecht... dat zegt genoeg

14-08-2022 19:55

SteffieFR +6726

Wow wat een schande. Slot weigert zijn eigen falen toe te geven. Pedersen had gewoon op rechts moeten staan en Geertruida links. Geertruida staat toch heel ver naar binnen als rechtsback, dan maakt het minder uit als ie op zijn verkeerde been staat.

Pedersen op links kan gewoon echt niet.

14-08-2022 19:53

1908forever +18260

Ik dacht hetzelfde.
Plus Geertruida is verder in zijn ontwikkeling dus lijkt mij dat hij zich makkelijker aanpast op de linksback positie.
Daarnaast mis je gewoon iemand die op rechts door komt.
Geertruida gaat in mijn ogen te vaak naar binnen toe.
Het centrum zat al vol genoeg

14-08-2022 20:34

rijnvogels1 +1602

Steffie waarom wordt jij geen trainer geef antwoord

14-08-2022 20:42

FRSebbie +37769

Ik vond wel dat ie het slecht deed, maar ik ben dan ook niet de hoofdcoach van Feyenoord maar een overgevoelige supporter.

14-08-2022 19:33

jaivi62 +7712

Hij deed het slecht omdat slot hem op een positie zet waar pedersen niet uit de voeten kan. Waarom niet pedersen op rechts en Rasmussen op links. Geertje samen met trauner centraal. Dan staat het goed en in balans. Dus ik snap die actie van slot niet

14-08-2022 19:42

huissie79 +20092

Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen dan

14-08-2022 20:05

jaivi62 +7712

Zelfs een blinde koe ziet dat het niet goed stond.

14-08-2022 20:13

rijnvogels1 +1602

Gelukkig niet want dan zal het helemaal een drama worden hersenloze dakpan

14-08-2022 20:43

FRSebbie +37769

Hebben jouw dakpannen hersens?

14-08-2022 20:57

FR1987 +2022

De eerste die uit de basis moet verdwijnen is rasmussen, die jongen kan er helemaal niks van

14-08-2022 19:26

rijnvogels1 +1602

En jij niet meer komen kijken naar Feyenoord met je verstand van voetbal

14-08-2022 20:44

FR1987 +2022

Blijkt iig maar dat ik meer verstand heb van voetbal dan jij uit je reactie

14-08-2022 22:49

Struukangeren +8098

Klopt wel ja. Die kerel kan er ook niks aan doen. Beetje tzelfde als je Bijlow mid-mid zet

14-08-2022 19:20

LutshaGertrude +1163

Ik vond van wel, maar neem die Pietersen niks kwalijk

14-08-2022 18:53

Willem_B +55696

Is prima shanice

14-08-2022 19:15

rijnvogels1 +1602

Laat die mensen lekker dom lullen hebben geen verstand van het voetbal spelletje

14-08-2022 20:46

IJzerenKees +130570

we hebben het allemaal warm

14-08-2022 18:53

henkdvries +6711

Hij moest even acclimatiseren. Van rechtsback naar linksbuiten. Wel mee eens met Slot dat hij soms voor had kunnen geven met links, maar dat niet deed.

Verder had je daar vorig jaar Sinisterra staan die hij de bal kon geven. Die naar binnen draaide en scoorde ;) dan ziet het er al een heel stuk beter uit.

14-08-2022 18:25

Tapiaz +28541

Pedersen deed het helemaal niet zo gek hoor, en stond gewoon ook verdedigend een paar keer prima zijn mannetje in de counter van Heerenveen, met zijn snelheid. Maar hij moet gewoon zijn kans weer krijgen als rechtsback, kan hij Walemark ondersteunen, want dat is wel nodig. En dan kan Geert naar het centrum, of als verdedigende middenvelder. Dan staat het al een stuk beter, met meer dynamiek en snelheid in het spel, want dat is wat er gisteren aan ontbrak.

14-08-2022 18:21

Maluka01 +1779

Niet de plek voor Petersen, echter vulde het aardig in. Als je spelers voor je hebt staan, die slecht zijn kan je zelf er nog zo veel energie in steken dan wordt het niks op links.

14-08-2022 18:06

KeyFey +3083

Als Pedersen op zijn plek staat als je bv Hancko hebt, moet je dan eens kijken, dan kan het alleen maar beter worden.

14-08-2022 18:00

mout10051981 +4764

Er moet nog wel wat bij hoor.

14-08-2022 17:22

DVDB +2132

Pederson had moeten scoren
100% kans

14-08-2022 16:56

klick44 +18120

Wel meer spelers

14-08-2022 17:02

1234567890 +174568

In de eerste 15 minuten de meeste kansen gehad

14-08-2022 17:19

Kieboom +39918

Beter hadden ze die jongen van Volendam gehaald.
Die is fysiek sterk snel .
Want ik vind Feyenoord fysiek niet overhouden

14-08-2022 16:50

1234567890 +174568

Wordt gauw geroepen middelmaat ,zeiden ze van Veerman ook

14-08-2022 18:21

Kieboom +39918

Ja precies, als er een speler van een kleine club wordt aangetrokken die faalt.
Denken ze dat iedere speler faalt.
Maar iedere speler is anders en moet je individueel beoordelen

14-08-2022 18:23

realistisch1953 +14152

Pedersen speelde redelijk dit in tegenstelling tot Rasmussen, die speelde ronduit slecht net als Walemark.

14-08-2022 16:02

Ciroimmortale +337

Vond je Rasmussen tegen Heerenveen niet goed? Vond hem juist een van de betere to be honest..

14-08-2022 17:50

Ciroimmortale +337

Haha met je eens, misschien dat ik hem daardoor gister zo vond meevallen!

14-08-2022 19:40

KireH +18966

Lekkere kop boven dit stuk! Hoe tendensieus kan het zijn, alsof hij de eerste de beste koekenbakker is die op links speelt. Als je vervolgens verder leest volgt er een genuanceerd verhaal. Maar ja dienkop boven het stuk suggereerd heel wat anders, zo slecht dit!

14-08-2022 15:45

jaap100 +295

waarom koop je zo n speler dan daar lopen er hier al genoeg van net niet

14-08-2022 15:33

KireH +18966

Hij is toch als rechtsback gekocht of niet? Dit is een noodoplossing totdat die Lopez er staat.

14-08-2022 15:46

petur +320

Goeie snelle back

14-08-2022 15:23

Okkie +1936

Hartman als linksback. Niets mis mee. Vervolgens koop je Hancko, Rasmussen is te licht, en houd je het geld voor een 2e linksback in je zak.

14-08-2022 15:20

rijnvogels1 +1602

Hé bal die komt er aan daarom staat Pedersen even linksback maar dat kan jij ook niet begrijpen

14-08-2022 20:49

tussenjaar +6210

Als Southampton 5 miljoen biedt gelijk doen!

14-08-2022 15:15

PoesjeMauw +1357

Lopez was linksvoor in de jeugd, dus niet heel zijn leven linksback.

14-08-2022 15:11

serjazmic +715

Slot moet ook de jeugd de kans geven die zijn echt niet minder

14-08-2022 14:56

RotterDaNa +1414

Idd, Hartman had best een kans mogen krijgen.
In de voorbereiding stond ie zijn mannetje.

14-08-2022 15:09

cipolini +13989

Hartman is net terug van een blessure, die zat vorige week niet eens bij de selectie.

14-08-2022 15:55

rijnvogels1 +1602

Dat weet jij je traint ze zeker

14-08-2022 20:50

serjazmic +715

nee jij weet het zeker eigen jeugd een KANS geven zie het verleden

15-08-2022 08:50

beppie172 +65853

Mocht Pedersen nog weggaan, dan hebben we gisteren in de Kuip wel zijn vervanger kunnen zien. Die van Ewijk kan je er echt prima bij hebben. Vond ik, na die keeper, de beste bij de Friezen.

14-08-2022 14:44

cipolini +13989

We kopen niets van die Friezen. We hadden Larson, Basigcoglu etc, allemaal niets.

14-08-2022 15:56

Ballenjongen2 +6428

John dal Thomassen?

14-08-2022 16:03

pendejo1908 +5687

Die van Ewijk werd toch ook aan het einde van afgelopen seizoen gemoemd??

14-08-2022 19:51

nelisvoorst +885

Heeft het naar behoren gedaan . Beter als zijn Deense vriend achterin

14-08-2022 14:43

Steven_Seagal +27889

Kwam toch tot de harde conclusie dat we een Gnonto missen.

14-08-2022 14:39

rikkie12 +9256

En Neymar. Die heeft, evenals Gnonto, nog nooit voor ons gespeeld en zal ook nooit voor ons spelen.
Maar die ga je op den duur toch missen, die mannen….

14-08-2022 14:59

Frvld +3430

Messi hebben ze nog getest jaren geleden, dat soort jongens ga je toch ook missen!

14-08-2022 16:54

010robson +2637

Zo ontzettend weinig voorzetten waren er gister waar continue weer voor de breedte werd gekozen.
En maar breien terwijl de enige manier tegen zn defensieve ploeg is via voorzetten vanaf de zijkant.

14-08-2022 14:35

beppie172 +65853

Steekballen kan ook, maar dan moet je wel meer spelers in de 16 meter hebben dan alleen Danilo. Een type a la Til, maar ook Jens deed dat na zijn inbrengen die penetreert in het strafschopgebied. Dat is ook handig als een schot gekraakt wordt en je gevaarlijk kan worden door die bal op te pikken.

14-08-2022 14:40

RotterDaNa +1414

Wålemark daar zat echt niets in, nu speelde Van Ewijk erg sterk verdedigend. Ook Idrissi kon niet op snelheid buitenom bij van Ewijk, ging daardoor alleen maar binnendoor de drukte in.
De linksbuiten is nog niet ingevuld voor nu.
Hopelijk staat Lopez er snel en anders Hartman wat minuten geven. Als Pedersen iedere bal moet goedleggen is er geen sprake van snelheid in je spel, daarom Hartman dat is zijn eigen positie en die gaat voorzetten geven ipv eigen aktie en je vastlopen.

14-08-2022 15:14

hans_berkheij +2093

Al met al, hoe pijnlijk ook, we hoopten eerst op het kampioenschap en meer, maar het is ook iet onmogelijk dat AZ, Twente en Utrecht nog boven ons gaan eindigen.

14-08-2022 16:35

mellosfey +1162

Er zou naast lopez toch nog een linksback komen? Viña van Rome bijvoorbeeld

14-08-2022 14:19

Lucas_010 +6597

Ik denk dat ze gaan investeren in een centrale verdediger die ook als back kan en in lopez gewoon de nummer 1 back zien

14-08-2022 14:29

beppie172 +65853

Dan wordt Hartman erachter als 2e backup gezien en Candelaria zit er ook nog aan te komen vanuit de jeugd.

14-08-2022 14:41

Verlosser_Dirk +3581

Ja dat klopt.

14-08-2022 14:30

RotterDaNa +1414

Ik zou Hartman gebruiken, deed het niet slecht in de voorbereiding.
Ik hoop snel een vervanger voor Rasmussen in het centrum.

14-08-2022 15:16

joostschiks85 +2262

Pedersen heeft met zijn snelheid veel dicht gelopen in de ruimte achter de verdediging 👍🏻

14-08-2022 13:54

beppie172 +65853

Daarom is een LCV met snelheid echt gewenst. Begrijp dat onze vriend uit Praag dat heeft. Zou fijn zijn als dat dan geen 2 weken meer hoeft te duren.

14-08-2022 14:42

FR-JJN +12869

Grootste deel gedomineerd en pech met de afronding.
Bovendien een tactisch brein als coach van de tegenstanders, die ook punten gaat pakken tegen psv en ajats.
Kortom, veel te vroeg voor paniek.

14-08-2022 13:40

Gironimus +3671

allemaal leuk dat verdedigen, maar zo speelden ze vorige week ook tegen clubs als sparta. dit werkt voor maximaal 1 jaar en daarna weet iedereen precies hoe ze gaan spelen

14-08-2022 14:22

FR-JJN +12869

Keesie wonderboy is gewoon bezig iets neer te zetten daar en dat begint bij z'n verdediging dicht spijkeren

14-08-2022 19:53

roodwitgekleurd +1353

Slot speelt graag met een aanvallende linksback en daarom is Rasmussen sowieso geen logische linksback optie in het voetbal wat Slot wil spelen.

14-08-2022 13:40

Ventilator +111399

Zsm verkopen

14-08-2022 13:22

frankyboy +6805

Prima speler en vult het naar behoren in maar uiteindelijk komt hij logischerwijs altijd op zijn verkeerde been uit.

14-08-2022 13:12

depeetpbn +143

Heeft gewoon een hele goeie pot neergezet. En goed de linksback positie ingevuld.

14-08-2022 13:11

MMM +174

Ik had het tegen Heerenveen wellicht omgedraaid. Geertruida speelt van nature naar binnen en die overlap op rechts had denk ik beter gewerkt, met een Dilrosun die naar binnen trekt.

14-08-2022 13:10

Heyplaat +1295

Zei ik ook al direct.

14-08-2022 13:25

maasstroompje +443

Nee niet 'heel' erg slecht, maar wel slecht Arne

14-08-2022 13:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties