Feyenoord heeft de jaarcijfers bekendgemaakt over boekjaar 2023-2024. In dit bericht lees je meer informatie en is het volledige jaarverslag terug te vinden.
Kernpunten
• Omzet steeg naar € 126 miljoen
• Op één na beste nettoresultaat uit clubhistorie
• Operationeel resultaat: € 13,5 miljoen positief
• Eigen vermogen gegroeid naar € 14,9 miljoen
Na het kampioenschap in 2022-2023, was 2023-2024 wederom sportief een succesvol jaar. Voor het eerst in zes jaar werd de groepsfase UEFA Champions League gespeeld, in de Eredivisie werd de tweede plaats behaald en de TOTO KNVB Beker werd gewonnen. Hoewel er in de zomer van 2023 veel interesse was in onze spelers, kon de selectie in belangrijke mate intact worden gehouden en daarnaast verbreed en versterkt met een aantal nieuwe spelers.
Vooral door dit sportieve succes zag Feyenoord in het boekjaar 2023-2024 de omzet groeien met 27% ten opzichte van seizoen 2022-2023, tot 126 miljoen euro. Dit dankzij fors hoger prijzengeld vanuit de UEFA, maar ook door groei in overige omzetcategorieën zoals partnerships en ticketing. Het operationeel resultaat kwam uit op 13,5 miljoen euro.
Met de uitgaande transfers van Orkun Kökcü, Danilo Pereira da Silva, Javairo Dilrosun en het vertrek van de hoofdtrainer-coach Arne Slot naar Liverpool zijn in het afgesloten boekjaar aanzienlijke transferopbrengsten gerealiseerd. Vrijwel de volledige netto-transferopbrengst is geherinvesteerd in de selectie. Rekening houdend met de afschrijvingen op inkomende transfers is een spelersresultaat van 1,8 miljoen euro gerealiseerd. Na rente en belastingen stond onderaan de streep een nettowinst van 9,5 miljoen euro, het op één na beste resultaat uit de historie van de club.
Sportieve succes betaalt zich uit
Financieel directeur Pieter Smorenburg is tevreden met de vandaag door Feyenoord gepresenteerde cijfers: “De groei die is ingezet in de afgelopen jaren is krachtig voortgezet. Het sportieve succes betaalt zich uit. De extra inkomsten zijn voor het overgrote deel besteed aan behoud van en verdere versterking van de selectie, de Academy en het vrouwenvoetbal. Ook is er gericht geïnvesteerd in de rest van de organisatie en nieuwe ontwikkelingen, zoals de lancering van Feyenoord ONE, onze eigen streaming dienst. Dit alles is gericht op verdere waarde creatie.”
Het vooruitzicht voor het nu lopende nieuwe boekjaar is eveneens goed. Met het behalen van de tweede plaats is Feyenoord direct gekwalificeerd voor de league fase van de UEFA Champions League in seizoen 2024-2025. Het is meer dan 20 jaar geleden dat Feyenoord twee jaar achter elkaar uitkwam in de UEFA Champions League. In het nieuwe format (met 8 wedstrijden tegen verschillende tegenstanders) zal dat leiden tot verdere groei van de omzet. Met de transfers van Mats Wieffer en Lutsharel Geertruida in de zomer van 2024 zijn wederom aanzienlijke transferresultaten behaald. Het nettoresultaat zal naar verwachting opnieuw positief zijn.
Plaats reactie
Drie90 +8379
Seizoen Kosten Nettowinst
2019-2020 95 -7
2020-2021 82 -9
2021-2022 94 1
2022-2023 106 6
2023-2024 112 9
Zie hier ter onderbouwing van discussie hieronder de jaarcijfers (bron chatgpt). Het eigen vermogen is nu 15 miljoen en de kosten zullen dit boekjaar door hogere salarissen en afschrijvingen hoger liggen. Afgelopen seizoen werd ondanks CL inkomsten en goede verkopen slechts 10M nettowinst geboekt.
Het is mij duidelijk dat als je volgend seizoen geen CL haalt en 40 miljoen mist, je door de gestegen kosten en lage eigen vermogen een enorm probleem hebt. Je kan 40 miljoen op Gimenez niet weigeren. Als je slecht presteert in competitie is je selectie fors minder waard en moet je gedwongen verkopen.
cipolini +13974
We hebben meer dan 200 miljoen aan stille reserves. Op de balans staat maar een gering bedrag voor het spelersmateriaal, terwijl het in werkelijkheid meer dan 250 miljoen Euro waard is.
FCriticaster1908 +3757
Wat ziet Koeman toch in Van de Ven als linksback. Is totaal niet wendbaar genoeg voor die positie. Van de Ven en Van Dijk zou een mooi duo zijn centraal achterin.
Cultheld +4379
Had toch iets meer verwacht. Financieel loopt het altijd 2 jaar achter. Als dit al de top was dan gaan we met de huidige selectie weer de komende jaren de min in.
Brandonnfk +11846
je roept maar wat
danirotterdam +167
Je heb toch een aardige waarde staan
Hartman straks
Giminez
Milambo
Zechiel
Hwang
Timber
Bijlow mits die gaat spelen
Beelen
Hancko
Jessica85 +5855
Wat een geweldig jaarverslag!!! Ben beginnende boekhouder en vind dit zo ontzettend tof om te zien.
Ziet er goed uit.
Roaldinho +1762
Dat heb je inderdaad nog heel veel te leren
BertusBadeend +238
Geweldig nieuws. Vooral dat het operationele resultaat nu ook positief is naast de transferbalans.
Onder Arnesen draaiden we operationeel licht verlies en op de transfermarkt zwaar verlies en was er geen eigen vermogen. Dat er nu, na verplichte uitkoop van aandelen van de VvF, nu eindelijk een eigen vermogen is en operationeel winst wordt gemaakt staat er minder druk op het behalen van transferwinst om de tent draaiende te houden. DtK had deze opdracht gekregen van de RvC en heeft met volbrenging een grote stap gezet naar een financieel gezonde toekomst.
Scollo010 +3815
Mensen die hier bitchen over hoe het bij Feyenoord gaan, zitten hier vast pas sinds het Arne Slot tijdperk en hebben nooit de Greene en Slory periodes meegemaakt.
Harry.N +1716
Greene = Lotomba
Danishweirdo +3681
Grote onzin
bogandi +74
Precies
Fhasil +1878
Te veel euforie over de cijfers. Kun je nagaan hoe slecht onze club er financieel bijna altijd heeft voorgestaan.
Tien miljoen plussen lijkt veel maar je koopt er bij wijze van maar 1 spits voor zonder de zekerheid dat hij functioneert. We hebben al een voorbeeld in ons team. Je moet ook iedere keer CL weten te halen want mis je een jaartje dan duikel je zo weer het rood in. Neveninkomsten zijn nog steeds te laag zodat je straks weer je beste speler(s) moet verkopen. Echter dan is de kans op CL plaatsing en daarop volgende seizoen weer een stuk minder.
misterj +4547
Nettowinst…. Je weet dat uitgaande transfers nooit in 1 keer uitbetaald worden? Dus de rest komt allemaal nog…
Fhasil +1878
Dat is jezelf rijk rekenen want die kosten komen dan het jaar daarop en verder. Hetzelfde geldt trouwens voor spelers die we verkopen. Dat geld komt ook niet in 1 x
FRlegend +17042
Nou dat investeren in benen ipv stenen beleid levert vooralsnog niet echt de grote klappers op. Wachtlijst voor zakelijke stoelen, miljoenen laten liggen in stadion, naamgevingsdeal onmogelijk nu. Die uplift was groter geweest dan alle sportieve succes van afgelopen jaren. Want netto gaan we amper omhoog.
Feyenoorderick +26
Nainggolan zit thuis en wil 300.000 per jaar verdienen. Lijkt me niet verkeerd voor op ons middenveld
Frankster +20992
Feyenoord one zonde van het geld
jayjay49 +7839
Positieve geluiden, maar de vooruitgang lijkt te stagneren!
Hopelijk wordt met name in de organisatie ingezet op meerjarenbeleid, dat niet langer afhankelijk is van één persoon.
We hebben een leegloop meegemaakt aan trainers (Voetbalgericht en Performance-gericht), waardoor de VISIE van Feyenoord in gevaar lijkt te komen.
VoetbalVisie en FitnessVisie door de hele - dus metname ook de hele jeugdafdeling - organisatie moet structureel verzekerd worden. Maar ook de scouting moet verder geoptimaliseerd worden/blijven, want daarin is - achteraf beschouwend - toch het een en ander niet naar wens verlopen.
Succes Feyenoord. Sinds de binnenkomst van Arnesen (die ik graag had behouden, zelfs als commisaris) heeft een frisse wind veel ten positieve veranderd. Hopelijk vallen we niet terug en kunnen we op deze successen voortbouwen!!!
JDJ +17968
Er is nu voor het eerst een visie en het is nog nooit zo goed gegaan met Feyenoord als nu. Te Kloese is het gezicht en doet het zeker niet alleen. Dus je hele verhaal klopt niet.
jayjay49 +7839
Oneens. Hoewel het gaat fantastisch. Maar Arnesen, Slot, Pusics, van Persie, Hulshoff, Egger .... en misschien wel meer toppers, hebben ons op heel korte termijn verlaten. Veel kennis is daarmee "verloren" (?) gegaan. Of niet .......... dat moet de toekomst uitwijzen
FRlegend +17042
Te Kloese is een alleenheerser die heel veel partijen overruled. Tientallen miljoenen uitgegeven die we nooit meer terug gaan zien.
Danishweirdo +3681
Totale onzin, hij heeft Feyenoord juist gezond gemaakt en wil dat ook zo houden.
Fhasil +1878
Weet je wanneer het goed ging eind jaren 60. Spelers als v Hanegem, Israel, Kindval, Jansen, Hasil, we hebben ze nu echt niet.
jayjay49 +7839
Eens! Ook begin jaren zestig waren de moeite waard met Franz Fuchs als trainer en Cor Kieboom (?) als voorzitter! Mooie tijden!!!!
o.a. EPG, Kerkum, Kraay, Bennaars, Kreyermaat, Veldhoen, Bergholz, Bouwmeester, Moulijn, van der Gijp!!!!
Pfffff ..... ik begin ook oud te worden!
Kieboom +39906
Wat zouden ze dan geinvesteerd hebben in de academy?
Die stond toch al.
En vrouwenvoetbal, leuk en One ook leuk.
Maar het 1e elftal is het belangrijkste.
En daar heeft men de selectie versterkt met koopjes.
PSV en ook Ajax hebben 152 miljoen omzet .
Dat komt doordat we met een gedateerd stadion zitten.
Dus je kan je vraagtekens zetten bij het beleid.
Oh nee, dat is kritiek, dat mag niet.
Het ergste van alles is dat Te Kloese totaal onzichtbaar is.
En als ie al iets roept in de media, dan heeft ie het over zijn successen.
En dat ie zo trots is.
Maar openheid van zaken, ho maar.
De anders zo kritische media, stelt ook geen lastige vragen.
Bv waarom er niet naar de scouting geluisterd is en waarom er zoveel mensen in de organisatie zijn vertrokken
Kaashapje +1436
Beetje kort door de bocht eh, hoe weet jij bijvoorbeeld dat hij niet naar de scouting luistert? Hij kan ook niet 1,2,3 een nieuw stadion uitpoepen.
Kieboom +39906
Als je je club volgt, dan weet je dat de scouts en Te Kloese regelmatig niet op 1 lijn zitten.
O.a. bij Lotomba en Osman
Gladdeharry +9152
Jij gaat er dus voor het gemak maar even vanuit dat elke door de scouting aangebrachte speler sowieso een voltreffer is?
Frankster +20992
Omzet zegt niet zoveel he
Wesluitennudefinitiefaan123 +700
Met verkoop van Wieffer en Geertruida, behalen van CL, en wellicht nog wel een winterverkoop moeten we qua eigen vermogen gemakkelijk over de €50 mio gaan en met een 2de plek en groei van waarde in de spelersgroep staan we over de €100 mio komend jaar.
Als er tegen die tijd weer een waarde staat van €300 mio als spelersgroep hebben we ons weer in de subtop van Europa gevochten. En dat is sportief en financieel een wereldprestatie. Op de goed weg dus!
FactaNonVerbaX +375
laten we eerst de subtop in nederland maar veilig stellen dit seizoen! Gaat al moeizaam zat
Gladdeharry +9152
Zo werkt het natuurlijk niet. Transfersommen zijn bruto bedragen. Daar gaat zoveel af. Daarnaast worden kosten ook hoger. Die 38 miljoen startpremie Champions League gaat ook niet 1 op 1 naar de spaarrekening.
Fhasil +1878
Veel te veel hangt of van het behalen van een CL plek en daar kan de club niet op bouwen. Veel te risicovol want haal je het niet dan moet je meteen terug in de uitgaven en das lastig met vaste contracten.
Of ze moeten een contract bedenken van met en zonder CL behaald.
Maar dan komen spelers weer niet. Los van de eigen jeugd die vaak nog wel een hart voor onze club heeft, zijn al die aangekochte spelers pure broodvoetballers die het weinig interesseren voor welke club ze spelen als ze maar zo snel mogelijk naar het beloofde land Engeland kunnen…
Waakvlam1989 +17502
Dan willen we ook spelers die ons omhoog helpen en geen Gijs Smal, en Caranza's aub. Dit was het moment om door te pakken en dat hebben ze laten liggen. Een cruciale fout.
Ferryarthur +1129
Zoals je ziet waren die mogelijkheden aardig beperkt.
Waakvlam1989 +17502
Nou, niet echt. Als je 16 miljoen kan bieden op een speler van Club Brugge vind ik dat niet zo beperkt.
Fhasil +1878
Daarmee blijkt nu, ga je de begroting al ver te buiten.
En je weet wat dit vanuit het verleden betekent. CL en transferinkomsten het blijft incidenteel geld. Structureel zou je naar het stadion en marketing moeten kijken maar daar gebeurt weinig. Zeker de stadionexploitatie kan niet groeien of je moet de kaartjes nog duurder maken maar dan ook echt veel duurder en niemand wil dat uiteraard.
beppie172 +65818
Gijs Smal en Caranza zijn als transfervrij spelers natuurlijk gewoon een investering met weinig financieel risico’s.
Kieboom +39906
Das wel te zien ook
FRM010 +6664
Teringzakken
Mario-1been +425
goeiemorgen toppers en sjon
teauvenoir +78139
Eigen vermogen tamelijk triest nog.
beppie172 +65818
Ook een miljoen in aandelen verworven van het Stadion NV. Tellen die ook mee als EV?
bogandi +74
Best triest… het wás veel triester een aantal jaren geleden
WvH +15396
Welke schulden zijn er nog? VvF? Andere schulden?
beppie172 +65818
Ook deels mijn vraag: kan iemand vinden of er aandelen van VvF zijn teruggekocht?
Zag wel dat er een miljoen is geïnvesteerd in aandelen Stadion NV.
mdgrdam +12854
Daarvoor kun je kijken naar de agioreserve. Dus er is niets teruggekocht. Het lijkt mij ook nog geen goed moment daarvoor.
Kieboom +39906
De VvF uitkopen heeft totaal geen noodzaak.
Die kunnen de boel nog een beetje in de gaten houden
beppie172 +65818
Obligaties waren nog een betalingsverplichting, maar die is dit najaar afgehandeld / terugbetaald, dus die gaat naar 0 normaal gesproken in de volgende jaarrekening. Verder las ik volgens mij nog uitgestelde betaling aan de belastingen vanuit Corona.
RonnieFissa +3094
Een paar jaar geleden ging Feyenoord in het Covidjaar nog op de knieën bij de supporters om het geld van de seizoenkaarten niet op te laten eisen. Het klotst nu bijna tegen de plinten.
Prutser +5990
€ 13,5 miljoen noem ik nog niet echt "klotst tegen de plinten"
1 aankoop die een directe versterking is en het is alweer weg.
Ferryarthur +1129
De financiën zijn ook niet echt geweldig. Alleen de omzet is prima.
clubliefde +32
Veel te veel FTE' s op de loonlijst. En zeker ten op zichte van een aantal jaren geleden. En het is er allemaal niet beter op geworden qua kantoorpersoneel. Dus bijna 10 miljoen winst is een behoorlijke tegenvaller. Zeker als je de schandalig hoge toegangsprijs ziet.
beppie172 +65818
Waaruit concludeer je dat die FTE’s naar kantoor zijn gegaan?
Ladinsky2021 +6054
Ik ben het helemaal met je eens. Even 100 man erbij in 3 jaar tijd! Zal voor een deel met het vrouwen elftal te maken hebben, maar ook voor een groot deel kantoorpersoneel.
Fr1908BB +47
Eigenlijk jammer dat zo’n jaarrekening altijd een jaar teruggaat deze zomer is er simpelweg te weinig ge her investeert.
Wereldster +9898
Die deal met castore is lastig te volgen in de jaarrekening
bosvelt010 +3802
Zit in de partnerships verwerkt
Roodwitteziel +6088
Partnerships + 4,6 mln terwijl Prijsvrij als rugsponsor al is toegevoegd? Dan vallen de extra opbrengsten van Castore niet mee
Reinbo +17602
1 mjn voor rugsponsor, blijft er 3,6 over voor Castore. Lijkt me een enorme vooruitgang. Ook als het iets lager is.
Ladinsky2021 +6054
Mij ook niet. Is idd +4,6 bij partnerships maar -11,5 mln bij omzet merchandising waar een lagere kostprijs van de omzet van een paar miljoen tegenover staat. Maar de overall plus zie ik ook niet….
marcianorsd +9317
Extra inkomsten zijn besteed aan het vrouwenvoetbal...
faajenoort +4763
Ik proef dat dat je niet bevalt. Maar wees gerust, meer dan 50 Euro zal het niet zijn.
marcianorsd +9317
Laten we het hopen
Feijenoord +5508
Veel financiële specialisten hier!
Thomasio +4573
U
kingtoto +4639
Mooie cijfers en goed om te lezen. Alleen dat Feyenoord ONE haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Je hebt tegenwoordig 3 abonnementen nodig om wedstrijden van je clubbie te kijken. Is toch te zot voor worden. Zeker voor een volksclub de toegankelijk zou moeten zijn voor de lagere klasse. Maar nee hoor, omzet verhoging is een doelstelling en of dat over rug van supporters gebeurt of nier, staat nergens in de kleine lettertjes.
maustrinho10 +174
Iptv✌️
Reinbo +17602
Verkoop je kinderen en steun de club nou eens.
beppie172 +65818
Je kan ook redeneren: voor een paar tientjes kan je het hele jaar naar Feyenoord content kijken. Vroeger waren die oefenwedstrijden ook niet gratis te bekijken. Moest je naar Putten en was je met je familie ook een paar tientjes kwijt.
rodjeknor +5332
Heerlijk zo'n onderwerp als de jaarcijfers. Een soort iq test voor supporters.
POVG +4782
Psv draait 152 miljoen voor een clubje uit de provincie......
sjaarloos52h +21772
152 miljoen. Met wat?
POVG +4782
Omzet
sjaarloos52h +21772
Dus omzet is zaligmakend?
8maart1995Obiku +1852
Vermogen van pisvee is 40 mln, dat viel mij ook nog tegen. Of eigenlijk mee ;-)
Vermogen scum toch nog boven de 200 mln, ook al zouden ze eigenlijk de selectiewaarde nog moeten afwaarderen met zeker 100 mln.
kunstgrashater +8536
Boeie dat pisvee
beppie172 +65818
Dat is inclusief Stadion-exploitatie.
Hangmat +1290
Eindhoven pompte daar in moeilijkere tijden toch wel veel geld in, dat helpt wel zou ik zeggen
delacruz +5616
Wat denk je van ASML ? Gebeurd genoeg daar in Eindhoven.
Mh.W +16
We moeten beseffen waar we vandaan komen nog niet zo lang geleden de club was in slechte staat en enorme schuld. Kijk waar we nu zijn en staan en ik in ieder geval met trots daar naar kijk maar wetende dat we nog een lange weg te gaan hebben om te zijn waar we met z'n allen willen zijn. Grtjes zomaar een mening van een kameraad
8maart1995Obiku +1852
Drie succesjaren.
Waarde selectie stijgt.
Deelname CL.
En dan heb je een vermogen van 15 mln. Wist niet dat we er zo slecht voor stonden. Als je geen CL haalt komend seizoen en de waarde van de selectie daalt ben je de sjaak. Helemaal als er nog een miskoop komt, poei.
sjaarloos52h +21772
Er is aan jou ook geen geweldige boekhouder verloren gegaan.
Kijk je in je eigen huishoudboekje ook alleen maar naar de inkomsten?!
8maart1995Obiku +1852
Dan kan je je wel eens vergissen. Het viel mij gewoon tegen, maar geeft ook aan van hoe ver je komt. Maar een resultaat van 10 mln valt mij tegen. In de context dat je in de beste periode zit in 50 jaar.
8maart1995Obiku +1852
De beste periode "zat" overigens.
loenes +187
Het resultaat van “maar” 10mio is niet zo heel moeilijk te verklaren. De transferinkomsten zijn bijna geheel ook weer uitgegeven (1,8 mio resultaat), je schrijft naar verloop van het contract af op de transferwaarde van spelers (wat ook het resultaat drukt), de salarissen zijn gestegen (contracten Hancko en Gimenez opgewaardeerd en de spelers die je nu aantrekt hebben ook wat hogere salarissen) en er zijn nog wat investeringen gedaan
8maart1995Obiku +1852
Er zitten ook de CL inkomsten in. Had er meer van verwacht. Dit jaar zal resultaat onder druk komen als je geen grote uitgaande transfer krijgt. Jaar erop moet je eigenlijk weer CL halen, anders ga je richting verlies. Salarissen gaan dan gewoon door etc.
rodjeknor +5332
In twee jaar tijd van een negatief ev van 12 miljoen naar plus 15 met een kampioenschap en een beker (waaruit blijkt dat het ev niet is opgelopen door alle goede spelers te verkopen) is een gigantische prestatie.
putdeksel +6539
Duurt nog wel even dus voordat onze "vrienden" weg zijn.
FRKKW +1794
Komen we nooit meer vanaf, het is een tot de schijt ons dood overeenkomst
Paulus98 +150154
Mooie resultaten.
FrBubba +19440
Allemaal leuk en aardig. Maar de selectie wordt ieder jaar slechter doordat we sterkhouders verkopen en geen goede vervangers halen.
De enige sterkhouders die we nu nog hebben zijn Hancko, Timber (Hartman) en Hwang.
Waar je voorheen: Kokcu, Wieffer, Hartman, Geertruida, Hancko, Trauner, en een goede Gimenez had.
N-schutfr +1510
Je hebt maar 1 Gimenez dus toen sterkhouder, kun je niemand verwijten dat ie dat nu niet is. Zelfde geldt voor Trauner in je lijstje.......dat we misschien 1 echte versterking missen klopt wel..maar nieuwe trainer,nieuw systeem kost eenmaal tijd.
FrBubba +19440
Ik heb het er meer over dat je basis 11 steeds zwakker wordt ipv sterker.
Volgend jaar gaan waarschijnlijk Hancko, Gimenez en Timber weg.
Wat heb je dan nog over?
Dan heb je nog een Bijlow en Stengs die je niet meer kwijt komt door de blessures.
Spelers die je eigenlijk zou moeten doorselecteren.
N-schutfr +1510
Hancko en Giminez zouden nu ook al weg kunnen wezen....Giminez ga je nu al maanden missen dus in feite kan zonder hem......Ueda heeft nog kans om te ontwikkelen nu.....en daarin tegen je kunt ook nog spelers kopen he......we kunnen verkopen maar ook weer wat terugkopen
FrBubba +19440
Maar je bent het toch met me eens dat wat er de afgelopen 2 seizoenen is binnengekomen niet voldoet. Hwang lijkt de enige aanwinst te zijn. Huurspelers tel ik even niet mee.
N-schutfr +1510
Het had zeker beter gemogen
Michiel.D +3382
Had liever gehad dat ze afgelopen zomer succesvolle aankopen hadden gehaald
FeyenoordEspana +5247
Dit seizoen met onze uitgaande transfers en cl inkomsten die nu al op 40 plus miljoen ligt.
Wordt natuurlijk de klapper, hopelijk dat we 2de worden en volgend jaar weer in de CL zitten
SantiagoFR +5544
Zo schrijven we ieder jaar betere cijfers en hebben straks eigen stadion. Doel: ieder jaar CL halen en allemaal positief blijven !!!
gravencityfr1908 +3725
Doel moet zijn elk jaar kampioen worden
SantiagoFR +5544
Eens maar is niet realistisch en CL halen wel
Mexicano +6269
2 seizoenen geen cl en het geld is alweer weg en zijn we weer als vanouds
FeyenoordEspana +5247
Lekker positief
eefb014 +5429
Inderdaad. En dat is ook bij de andere twee zo.
Willem.H +15586
Als je 126 miljoen omzet maakt en slechts 10 miljoen overhoud balanceer je op een koor. Met zo'n omzet hoor je zeker 25 miljoen winst te draaien. Zo gaat t ook in ht bedrijfs leven. Dit is koorddansen.
Nicolas.V +0
Het is geen bedrijf
JoeJoe +9208
Operationele winst bij bv. Heineken is 12,5% van de omzet. Bij Feyenoord dus 10,7%. Dit is prima gezond.
Willem.H +15586
Nee. Heineken is een beurs genoteerd bedrijf, hun cijfers flexiberen altijd tussen de 9 en 13 procent. Als wij nu 2 jaar geen Cl halen zak je al door je hoeven heen. Al haal je dit jaar geen CL dan kan je al beginnen aan bezuinigen of je vult de gaten met de tranfers van Wiefer en Geertruida die pas worden opgenomen in 24/25. Ook dat ajax en Psv verzekerd zijn van velen malen hogere inkomsten uit t stadion is iets dat ons nu begint op te breken nu Feyenoord wil mee blijven draaien. Dat is t grote verschil met Heineken.
steekpaas +1564
Het allergrootste verschil tussen Heineken en Feyenoord is dat eerst genoemde geen 11 spelers op het veld neerzet.
Prutser +5990
10,7% is inderdaad heel gezond. Maar dat in een jaar met record verkopen en cl inkomsten valt dan toch wel wat tegen?
Je kunt er niet vanuit gaan dat we ieder jaar zulke verkopen doen en cl moet je al helemaal niet begroten. Als we dit jaar geen cl halen (en die kans lijkt me meer dan 50%) ben je dus zo weer terug in een situatie dat er niet/nauwelijks transfer budget overblijft en de salarissen naar beneden moeten.
We hebben even 2 jaar heerlijk kunnen lachen om Ajax, maar die hebben zelfs na zulke dramatische jaren financieel nog steeds een flinke voorsprong.
MansoryFR +3326
Vindt het ook karrig. Maargoed stappen moeten we blijven maken want structuur aan de top te blijven zal niet vanzelfsprekend zijn. Beginnen om weer CL te halen zodat we inkomsten blijven generen en Europees ons gezicht blijven tonen. Zo rooskleurig is het nog niet. Kampioenschap 2023 heeft kwam plots en heeft ons in iedergeval geholpen met eindelijk stappen te maken.
FeyenoordEspana +5247
Uhhh je weet dat we nog schulden aan het afbetalen waren heh. Dit seizoen wordt natuurlijk de grote klapper. Met de transfers uitgaande en hele hoge cl inkomsten
Ladinsky2021 +6054
Helemaal eens Willem.H
De directie klopt zich nu tevreden op de borst maar dit resultaat is gewoon te mager.
Of er moeten ook een aantal eenmalige lasten genomen zijn zoals de afkoop van Goldman Sachs waar Feyenoord ook aan heeft bijgedragen.
Willem.H +15586
Goldman Sachs is afbetaald met het geld dat de gemeente gaf aan stadion Feyenoord.
Ladinsky2021 +6054
Deels, maar ook met een bijdrage van Feyenoord
rodjeknor +5332
Als je niet eens weet dat de Goldman Sachs lening aan een ander bedrijf is verstrekt, namelijk Stadion Feyenoord NV tja, dan moet je misschien ff niet commentaar geven.
Ladinsky2021 +6054
Misschien moet jij je commentaar even inbinden!
Lening is afgelost, deels door het stadion met bijdrage van de gemeente en deels door de BVO Feyenoord
eefb014 +5429
Een voetbalclub kan je niet vergelijken met een ander bedrijf. Zit op dit moment helemaal prima bij feyenoord. Salarissen kunnen zonder cl geld betaald worden. Staat een behoorljjk vermogen op het veld. En dat met een molensteen om je nek uit het verleden. Prima gedaan dus. DTK.goed bezig.
Baziet +339
Wat een onzin, Ahold draait 2 mld resultaat op 88 mld omzet. Ze zitten altijd zo laag, onder 5%. Het is maar net in welke business je zit.
rodjeknor +5332
Het gaat uiteraard om marge. En die is in iedere business anders. PSV draait bijna 10 miljoen winst op een omzet van 152 miljoen. Wij op 126 miljoen. Er wordt hier maar wat geluld, interessant gedaan en negatieve kutmeninkjes gegeven zonder verstand van zaken. What else is new.
Willem.H +15586
Dat heeft weer te maken omdat Nederlajd de meest belachelijke belastingen van Europa hanteerd op boodschappen. Nergens in Europa is de inflatie hoger dan bij ons. En inflatie stijgingen komen altijd door overheidsuitg2vaen. Zoals belachelijke oorlogen,, asielzoekers van alles geven, Oakraiene mannen en vrouwen alles gratis geven etc etc..dan moet het geld ergens vandaan komen, en wie denk je die daar voor opdraaien? In mindere mate de consument maar in mega getalen de ondernemer.. voor de oorlogen en asielcrisis lag de winst van Ahold op 17 procent.
Fuutje +3015
Da's bijna 20%, da's echt veel. En 'het bedrijfsleven' klinkt mooi, maar die percentages hangen van veel factoren, af zoals sector en marktontwikkelingen. Voetbalclubs met 'het bedrijfsleven' vergelijken en met deze getallen strooien is veel te kort door de bocht. Dat Feyenoord nog steeds niet bovenmatig veel vet op de botten heeft mag duidelijk zijn. Het voelt nu alleen als een drenkeling op het strand trekken en klagen dat-ie nog zo nat is.
rvp62 +1754
Feyenoord heeft dezelfde operationele winst als PSV terwijl zij een omzet hebben van 150 mio.
OveAiaiaiaiOle +10058
Goed onderweg maar ook financieel nog steeds fragiel. Paar kostbare loela’s duwen ons zo weer onder water.
Tapiaz +28541
Vind het allemaal zwaar tegenvallen eerlijk gezegd. We zijn nog steeds een erg arme club
Spektakel +3600
Niet zo gek dat al die topaankopen niet gekomen zijn
Larsio +1325
Klopt helemaal, een paar jaar geleden hadden we nog een hele dikke schuld. We komen dus van heel ver. Psv draait 25 miljoen meer omzet net als 020, dat is serieus meer, ook qua salaris mogelijkheden zijn we nog niet op dat niveau. Moeten echt een aantal jaren CL spelen omdat te evenaren en overstijgen. En dan hebben we het niet eens over eigen vermogen wat bin 020 op 225 miljoen ligt. Moeten dus qua verwachtingen ook al is dat moeilijk wel realistisch blijven
FRfan67 +6797
Overdrijven is ook een vak. Armer dan snavels en lampen maar heel veel rijker dan de andere clubs in NLD
Baziet +339
Volgens mij heeft AZ ook meer vet
rodjeknor +5332
Een omzetgroei van 27 procent en 10 miljoen netto winst, plus 80 miljoen omzet voor 24/25 al binnen. Het is nog nooit zo goed geweest.
CLAM +1726
Was Dilrosun alweer vergeten joh.......
Echte_Fan +24672
Klinkt goed.
Toddemij +923
Nu de komende transferperiode nog succesvol maken.
Mastermark92 +204
Ruijl make it happen
Conesco +662
19:08
Rumble +6805
Allemaal afleiding van de huigie situatie dit. En de Feyenoordsupporter die blind elk shirt koopt en alles voor waar aanneemt, gaat nu zeggen dat ik negatief ben. Helaas is dit terechte kritiek. Feyenoord verzaakt om de stappen te zetten die mogelijk waren.
mooiweervoetballer +2591
Welke stappen?
Rumble +6805
Moet ik je dit echt uitleggen?!
BJG +956
Ja, of hou je het liever bij een slap verhaal?
Rumble +6805
Jullie bevestigen mijn verhaal, dat is nog het meest treurige. Het ging even goed met onze club en momenteel gaat het slecht. Blijf vooral doen alsof het goed gaat volgwezentjes.
rodjeknor +5332
Zeik niet man. Je geeft geen enkele onderbouwing. En als er iemand om vraagt begin je te zuchten en te steunen.
wateringer +15992
Haha, wat een inkopper dit weer, maar dat weet je zelf ook azijnkut
Parasol12 +7636
Sterk verhaal rumble
Rumble +6805
Laat me het dan toch maar even onderbouwen sinds jullie of een heel laag iq hebben, of gewoon oogkleppen ophebben. Wat mogelijk was en ook noodzakelijk was een kwaliteitsinjectie in de selectie. Zowel vorig jaar als dit jaar is er enorm gefaald op de transfermarkt door jullie propaganda held DtK. Je hebt nu een slechtere selectie dab onder Advocaat, spelers die veel waard waren zijn momenteel weinig meer waard. Jeugd wordt door gebrek aan kwaliteit veel te snel gebracht. Het is een schande hoe we er nu voor staan. Maar jullie trappen in de gestripte interviews met DtK, de aandacht voor nieuwe uitshirt en ga zo maar door. Blijf vooral doen alsof Lotomba geen niveau FC Utrecht is. Ach ja. Als je vanochtend al niet snapte hoe slecht we bezig zijn, dan is dit lange verhaal ook zinloos. En als zwaktebod wordt terechte kritiek weer makkelijk weggezet als negativisme en azijn. Waarschijnlijk praat ik nu tegen kinderen van onder de 25. Sneu van mijn kant in dat opzicht. Fijne avond.
rodjeknor +5332
Dat is geen onderbouwing, dat is een meninkje. Meer niet. Oneens. We hebben niet een slechtere selectie. Nu jij weer.
Rumble +6805
Vwb de selectie mag je het een mening noemen. 2 zomer falen op de transfermarkt en actueel wanbeleid is gewoon een feit. Als je dat niet inziet of niet wil inzien dan heb je er simpelweg geen kijk op.
LM +7666
Kom eens met feiten.
FeyenoordBiarritz +620
Zijn die vrienden van Feyenoord al afbetaald.?
STERNW2 +1927
Bijna
Michiel.D +3382
Al 3 x inmiddels
Rood-Wit1908 +2620
Hebben we het stadion al bijna opgekocht?
football.s +301
Op FR12 zie ik steeds meer likebots, en het begint echt te irriteren. Het verpest de sfeer en je weet niet meer wat echte waardering is. Het voelt alsof het hele platform minder betrouwbaar wordt hierdoor.
Dekaaar +522
Is al jarenlang een kutplatform. Apaten met teveel tijd en vinden vooral zichzelf heel grappig.
wateringer +15992
Lekker janken allemaal
Stanko89 +1026
Arne bedankt!
FR-Alkmaar +6839
Ik ben blij dat ik mijn steentje heb bijgedragen, met name met de consumpties in De Kuip.
Moest ik wel een lening voor afsluiten, maar ach….
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties