Jaaroverzicht (1): Het vertrek van Slot en begin onder Priske

Jaaroverzicht (1): Het vertrek van Slot en begin onder Priske

Het jaar 2024 zit er bijna op. Voor Feyenoord was het een jaar van het winnen van de KNVB Beker en de Johan Cruijff Schaal, maar ook een jaar van het afscheid van diverse spelers, bijzondere resultaten in de Champions League en de trainerswissel die veel gespreksstof opleverde. Meer dan genoeg om op terug te blikken dus! In deel 1 van het jaaroverzicht van 2024: het vertrek van Slot en het begin onder Priske.

Eigenlijk begon het allemaal in januari 2024. Het was de week dat Jürgen Klopp had aangekondigd na het seizoen te vertrekken bij Liverpool FC. Tijdens de wekelijkse persconferentie werd Arne Slot hiermee geconfronteerd. Wat vond de trainer hiervan? En nog belangrijker: hoe dacht hij over de vacature die vrijkwam? De trainer reageerde met een zucht: "Ik zou bijna willen zeggen, want welk antwoord kan ik nu geven dat er geen headlines over komen? Dus volgende vraag!"

Drie maanden later kwamen de eerste geruchten naar buiten. Slot bleek wel degelijk de man om Klopp op te volgen na negen succesvolle jaren op Anfield. Op 24 april verschenen de eerste signalen dat de oefenmeester uit Bergentheim de gewenste man was om Liverpool FC nieuw succes te brengen. Toen al het papierwerk was geregeld, werd het op 20 mei officieel: Slot ging Feyenoord verlaten. Met twee prijzen, een Europese finale, geweldig voetbal en ontelbare mooie herinneringen nam de trainer afscheid van De Kuip.

"Ik heb ongelofelijk genoten van mijn drie jaar bij Feyenoord en heb me vanaf dag één enorm thuis gevoeld," vertelde Slot in zijn afscheidsinterview. "Zowel binnen de club als bij de supporters. Toen ik in de zomer van 2021 in Rotterdam begon, was ik ervan overtuigd dat het mogelijk was om successen te boeken bij deze prachtige club. Dat we in drie jaar tijd een Europese finale hebben gehaald en meerdere prijzen hebben gewonnen, maakt me meer dan trots."

slotheader

Welkom Brian!

Niet lang nadat bekend werd dat Slot zou vertrekken bij Feyenoord, kwam de geruchtenstroom over mogelijke trainers op gang. Brian Priske werd niet direct als een van de kandidaten genoemd, maar zijn naam klonk wel snel. Op 26 mei kwam het nieuws naar buiten dat de Deen niet wilde reageren op de geruchten, en dat vergrootte het vermoeden dat hij op het punt stond de overstap te maken. Op 12 juni werd het officieel en tekende Priske een contract tot medio 2027.

"Ik ben natuurlijk heel erg blij om hier te zijn," begon Priske tijdens zijn eerste interview. "Het was op verschillende gebieden een langdurig proces. Het waren goede gesprekken met Dennis te Kloese en andere mensen binnen de club. Uiteraard was het ook vakantie en ging ik soms heen en weer tussen Rotterdam en Denemarken. Het is fijn eindelijk op trainingscomplex 1908 te zijn. Ik heb vandaag verschillende medewerkers in De Kuip ontmoet. Het is fijn om te beginnen."

De eerste weken voor Priske waren zeker niet eenvoudig, want hij had te maken met veel internationals die pas later in de voorbereiding aansloten. Desondanks wist de oefenmeester wel zijn eerste officiële wedstrijd tegen PSV te winnen. In de competitie ging de start echter minder soepel, maar ook daarbij moet worden meegenomen dat alles tijd nodig heeft.

Nu de winterstop is aangebroken, kan Priske rustig terugblikken op zijn eerste maanden in De Kuip. Ongetwijfeld zal hij terugdenken aan de dure gelijke spelen tegen mindere clubs in de Eredivisie en de kansloze wedstrijd tegen PSV, maar bovenal zijn er ook veel goede prestaties behaald, zoals tegen Benfica SL en Manchester City. Die prestaties hebben ervoor gezorgd dat Feyenoord zo goed als zeker is van de volgende ronde in de Champions League.

yv2024810yv2024810a1c09486
Lees meer over
Arne Slot Brian Priske
Plaats reactie
666

fynwa89 +2615

Ay bigtimer van 2025

01-01-2025 21:34

Kevinmartens87 +1726

Kampioen worden is misschien niet meer realistisch. Maar plek 2 en het gat naar PSV wat verkleinen wel. 2de en een gat van maximaal een puntje of 6 naar PSV en dan heeft Priske onze held toch waardig opgevolgd.

30-12-2024 15:10

crazyc +40911

2e plek in zicht en tussenhandelaren CL. Tot nu toe een bewogen seizoen met tering veel blessures. Zou echt Feyenoord onwaardig zijn als je priske out roept maar goed, belangrijkste is vak Z weer open tijdens Europese wedstrijden. FREE VAK Z

30-12-2024 12:39

crazyc +40911

De sfeer is grimmig en dat ligt niet aan de weerberichten, mensen staat rood als verkeerslichten

30-12-2024 12:36

Wolfchild1962 +50

Priske, zou wat kunnen veranderen in de winterstop, maar of dat lukt is vraag 2
Een paar spelers kunnen wat mij betreft Feyenoord verlaten of verhuren


,

30-12-2024 11:14

Feyewolf83 +4487

Als we niet zo makkelijk en veel goals hadden weggegeven door persoonlijke fouten had je nu gewoon 2de gestaan op een punt of 4 a 5 van PSV ondanks alle blessures waar Priske eerste seizoenshelft mee te maken heeft gehad. Ik denk als hij 3 x het zelfde elftal het veld op heeft kunnen sturen het al veel is.

Na de winterstop iedereen fit, dan mag Priske het laten zien en kunnen we hem pas echt beoordelen. Dat wisselvallige moet er uit en de ondergrens omhoog.

28-12-2024 10:58

Christiaan.P +280

Ik geef Priske een 6,7 voor de 1e helft van het seizoen.

28-12-2024 09:04

feyenoord_Freak +14013

Zucht 😮‍💨Man wat wordt slot toch gemist 🙁🙄

28-12-2024 08:07

Rickkert420FR +684

Dat wordt hij zeker.. maar ach, we wisten allemaal dat de man onhoudbaar was en dat we er van moesten genieten zolang het duurde.
Laten we ook niet vergeten dat er meerdere stafleden weg gegaan zijn, die stuk voor stuk hebben bijgedragen aan het succes. Zoals de performance coach, mede door zijn vertrek hebben we de nodige blessures gehad.
Als je dit Feyenoord vergelijkt met het Feyenoord van voor Slot, dan zijn we er op vooruit gegaan. Zo zie ik het, Slot was een unicum. Nu moeten we weer verder en de lijn omhoog zit er nogsteeds in.
Fijne jaarwisseling en opnaar een mooi nieuw voetbaljaar!!

30-12-2024 09:09

feyenoord_Freak +14013

Dankje wel voor de bemoediging het valt zooo even niet mee 😔 zo een groot verschil zonder onze grote held ook gewoon slot zijn uitstraling .
De juiste woorden en termen bij zn interview het ging ook echt om zijn persoonlijkheid paste bij de club Feyenoord een warme persoon bij een warme club want dat is Feyenoord en daar was slot een pilaar van een fundament dat gemist wordt .
Maar ik geeft je groot gelijk in dat we er wel echt op vooruit zijn gegaan in de tijd voor slot .
En ik hoop dat Priske nog iets kan doen met hem zitten we echt weer op een schommel wat we met slot eigenlijk niet meer gewend waren .

Ik wens jouw en je gezin het allerbeste voor het nieuwe en maak er wat moois van .

Groetjes een echt Feyenoorder

31-12-2024 09:40

FR-LEGEND17 +19979

Feyenoord is en nog lang niet, maar geen stress... zodra we die duitsers in eigen huis slachten zijn we... ZIE WIE SO door....

#lifeisgood!

27-12-2024 23:24

FRM010 +6481

Zerrouki OUT

27-12-2024 22:44

FRM010 +6481

Out met die hond Zerrouki

27-12-2024 22:44

MaartenTT +19482

Sippe post.

29-12-2024 21:05

Kabaal +4455

*tussenronde

27-12-2024 22:39

FFL +10479

"Jaaroverzicht (1): Het vertrek van Slot en begin onder Priske"

Ze hadden het beter "Het vertrek van Slot en de teloorgang onder Priske' kunnen noemen"

27-12-2024 22:34

FRRMS +25879

vertrek van slot en de afbreuk van prutske

27-12-2024 22:21

FR-LEGEND17 +19979

Als Feyenoord niet op 11 punten eindigt is het gwn einde verhaal....

#schrijfdiemaarop!

27-12-2024 21:58

Sunshine +1556

Als we tweede worden in de competitie en de tussenronde in CL halen dan heeft Priske het prima gedaan en trekken we een lange neus naar die snavels die overal weer mis gaan grijpen....

27-12-2024 20:38

Jatochnietan +23589

Als…..mijn tante een piemel had was het mijn oom geweest.

28-12-2024 05:51

scf.s +121

Ron jans moet komen.
Traint. Veel better wissel beleid. Altijd goed bij hem
Ron jans. Ook sterk met. Goeie. Spelers

27-12-2024 20:02

scf.s +121

Moeilijke iemand verbeteren

29-12-2024 10:25

fynwa89 +2615

Lul niet man

29-12-2024 14:09

Rickkert420FR +684

Moet jij zeggen..
Moelijk hè, iemand verbeteren.

30-12-2024 09:12

scf.s +121

Wat kom je lullen. Jij lult me.
Maar je ken niet lullen
Lullo

30-12-2024 19:14

scf.s +121

Joker. Ik zal hem in je doopen
Kleine. Jongetje

01-01-2025 21:19

Kabaal +4455

Goede argumenten👌🏻

27-12-2024 22:40

natteTdoek +739

En erg goede dansmoves

27-12-2024 22:55

waterman +2093

Dat vinden ze bij Fortuna Sittard ook

27-12-2024 23:12

Christiaan.P +280

Jij ben gek.. Ron Jans... Paddos gehad ofzo?

28-12-2024 09:05

Feyewolf83 +4487

Ook Ron Jans gaat gekke dingen doen onder de druk bij een top club.

28-12-2024 10:54

Spijksupporter +6510

Ron Jans die nu kort voor zijn pensioen ontspannen bij een subtopper kan werken maar eerder door de druk bezweek bij Heerenveen en Standard Luik.

29-12-2024 10:06

the-crow +4043

Het vertrek van Slot en het einde van Priske

27-12-2024 19:49

flowerpower +3000

Priske gewoon een zware onvoldoende. 1 fatsoenlijke wedstrijd tegen Benfica. De thuiswedstrijden waren echt dramarisvh. God ahead uit prima en utrecht uit een voldoende. Dan heb je het wel gehad. Zwakke coach geen gif in het team. Een tactisch onbenul en die fucking blessures komen ook ergens vandaan. Snel afscheid nemen zo komen we nooit op plek 2

27-12-2024 18:17

Mark.O62 +809

Te veel flower power drugs op of zo. Zware onvoldoende is echt onzin. Veel pech, CL gewoon goed, minus Red Bull. Competitie een 6.

27-12-2024 19:30

Mark.O62 +809

Wie zou je dan aanstellen, oprecht benieuwd!

27-12-2024 19:31

FeyenoordBrabo72 +1442

Voor hem een grafdelver in ieder geval met z'n azijnpisserij....

27-12-2024 20:00

Coffeejunk94 +6057

Vond die tegen city anders ook best goed. Verder met je eens

27-12-2024 20:48

Kevin.L31 +2194

Girona ook niet verkeerd

27-12-2024 20:53

deblauwegeit +253

Priske 7,5 voor CL ( salzburg grote smet )
Eredivisie 5 , alle gelijke spelen en de klassieker. Psv uit geen drama, wel drama was de instelling

27-12-2024 18:00

flowerpower +3000

Een 7,5.???Ben je wel lekker

27-12-2024 18:18

deblauwegeit +253

Vind je 10 punten niet genoeg
Benfica
Girona
Man city
Leverkusen
Salzburg
Praag
Hoop je op 7 a 8 punten van te voren. 10 echt erg goed

27-12-2024 18:48

Mark.O62 +809

Ben jij wel lekker? 9 punten over 8 duels tekende iedereen vooraf voor. Of had je er 24 verwacht?

27-12-2024 19:32

deblauwegeit +253

Ik bedoel het positief, wil je een hoger cijfer?

27-12-2024 20:32

Kabaal +4455

Als je het tegen elkaar afstreept heb je 1 bonuspunt.

Verlies tegen Salzburg (zeker met al hun blessures en vorm, coach ondertussen al ontslagen) = -3 en Benfica uit en City uit waren bonuspunten +4.

Girona stelt weinig meer voor na vorig seizoen, Leverkusen is te goed, Praag moet je gewoon pakken thuis.

“Normaal gesproken” verlies je de laatste 2 wedstrijden maar wellicht zit er nog een verrassing in. Al moet Lille eerst nog op bezoek bij Slot en zit Bayern nog niet bij de bovenste 8…

27-12-2024 22:47

DaBa010 +4

Resultaten in de CL is leuk maar tweede worden in de competitie is véél belangrijker. Wat maakt Slot zo bijzonder dat een andere trainer niet kan wat hij doet. Het is toch voor een deel ook een kunstje

27-12-2024 17:22

crazyc +40911

Log maar weer uit en verwijder je account

30-12-2024 12:33

GeorgeMartin +2565

Slot had gewoon aan zijn contract gehouden moeten worden

27-12-2024 16:20

Echte_Fan +24243

We zien en lezen het nu ook weer bij Liverpool: Slot is een absolute tactische genius. Hier kan je momenteel geen enkele trainer mee vergelijken. Richting Priske is dat dus oneerlijk.

27-12-2024 15:32

Mark.O62 +809

Helemaal eens, Slot is absoluut wereldtop!

27-12-2024 19:34

MaartenTT +19482

Zo werkt dat hier helaas.
Zijn voorganger was beter, DUS Priske is een waardeloze trainer in alle facetten....
Zo mega-kortzichtig.

27-12-2024 19:34

Fien Janssens +1487

Priske en zijn ploeg moeten nog flink aan de bak om aan het einde van het seizoen tevreden terug te kijken , 3e plaats eindigen zou een afgang zijn.

27-12-2024 14:55

Willem07 +8389

3e worden, de poulefase in de Champions League overwinnen en misschien nog de beker winnen is inmiddels een afgang? Wat een verwende bende hier zeg!

27-12-2024 15:36

8maart1995Obiku +1846

Vorig jaar speelde je scum compleet weg..dit jaar zal je moeite hebben om hun in te halen. Dit seizoen zouden we doorselecteren op het succes van de laatste 3 jaar. Met eindelijk een beetje geld voor aankopen. Dan is 3e worden teleurstellend!!

27-12-2024 17:10

flowerpower +3000

Want? Zit je weleens te kijken dan naar dat afbraak voetbal. PSV uit was echt de druppel. Wijven team door Priske man

27-12-2024 18:19

Spijksupporter +6510

Dat je vorig jaar scum wegspeelde was lekker maar niet alleen de verdienste van Feyenoord maar ook doordat de snavels een ( voor hunnie) rampjaar hadden.
Voorlopig zijn we in een goede positie om door te gaan in de CL en met een ( eindelijk) fitte selectie de tweede seizoenshelft in te gaan en de strijd aan te gaan voor de tweede plek.

29-12-2024 10:12

Willem07 +8389

Zit elke wedstrijd te kijken, overigens alleen thuis in het stadion. We spelen echt geen afbraakvoetbal.

04-01-2025 23:46

Siem.v +567

dit feyenoord moet veel hoger staan man

27-12-2024 14:36

Peter.v37 +5122

Met de huidige opzet van de CL staan we nu toch in principe waar we horen... Clubs als Girona zijn toch ook minder! In de ED zijn we aan het onderpresteren t.o.v. een club als Utrecht.

27-12-2024 14:27

Willem07 +8389

We hebben één van de zwaarste lotingen gehad die er zijn. We staan boven Real Madric, Manchester City en PSG. Ik vind dat je een beetje uit je nek zit te lullen. Overigens spelen bij Girona wel Danjuma en Brian Gil, spelers die, die club verkozen bij Feyenoord. Dat zegt ook wel wat. Utrecht presteert bizar over en dit is voor hun een ongekend succesvol seizoen, beetje gek om dat als maatstaf te nemen.

27-12-2024 15:27

Paardensnorkel +145

Arne was geweldig. Wie hem ook op zou volgen, het zou altijd minder zijn.

27-12-2024 13:43

misterv +1328

Iemand aankloppen, nieuwe trainer, maar wie...

27-12-2024 13:33

AderikFR +3035

Klopp(en) 😂

27-12-2024 15:06

zdpln +1679

Was positief verrast soms in de Champions League. Niet echt in de competitie, maar hopelijk gaat dat beter vanaf het nieuwe jaar.

27-12-2024 13:32

Spiderpig +172322

Don't remind me

27-12-2024 13:01

Australia +113

Kan niet slechter, heeft totaal geen idee om een vaste ritme te krijgen met Feyenoord, slappe instelling met ups en downs. Hiermee worden we niet 2e waarschijnlijk 4e en grijpen mis voor plaatsing met daarbij dat er spelers verkocht worden dat inhoud twee verloren jaren. Dus 3 goeden jaar van Slot verkwanseld.

27-12-2024 12:58

Willem07 +8389

Hahaha, wat een dom gelul.

27-12-2024 15:27

Spijksupporter +6510

Heb genoeg eedstrijden gezien dat Feyenoord een achterstand wist om te buigen dus met de instelling zit het wel goed.
Dat er niet constant genoeg gepresteerd wordt ligt m.i. toch echt aan de vele blessures waardoor je niet alleen zelden met je sterkste elf kon spelen maar ook met de wissels er niet op vooruit ging.

29-12-2024 10:16

Laseromsthegoat +349

Lees nu het boek slotbal. Man wat mis ik hem!

27-12-2024 12:58

Willem07 +8389

Word je toch lekker fan van Liverpool?

27-12-2024 15:28

8maart1995Obiku +1846

Wat is er mis om Liverpool als 2e club te hebben. Heb ik overigens al 40 jaar.

27-12-2024 17:11

Laseromsthegoat +349

Fan van slot en niet van Liverpool en ook niet van jouw reactie. 🤫

29-12-2024 23:47

FCDeWijckagent +78400

Slot, groter dan God

27-12-2024 12:44

misterv +1328

Zei iedereen dat maar, mijn zoon.

27-12-2024 13:30

lou +1916

Als straks alle spelers weer fit zijn dat het dan beter gaat en dat Priske wel de waardering krijgt. De kritiek op hem is vaak onredelijk. Hoewel de wedstrijd instelling tegen psv was wel meer dan gênant.

27-12-2024 12:42

OuweVos +16640

Ik las het vertrek van Priske

27-12-2024 12:32

VineFeye +8375

Jaaroverzicht (1): Het vertrek van Slot en het einde van Feyenoord.

27-12-2024 12:28

Willem07 +8389

Grappig man.

27-12-2024 15:28

Spijksupporter +6510

Of : het vertrek van Slot en de ware aard van de successupporters.

29-12-2024 10:18

Rumble +6624

Ik heb Priske lang het voordeel vd twijfel gegeven, maar ik zie t inmiddels als een enorme mismatch. Maar goed, hopelijk wijst de toekomst uit dat ik ernaast zit. Had Sinistera, Timber en Hadj Moussa ook al afgeschreven

27-12-2024 12:25

VineFeye +8375

Eerlijk van je👌

27-12-2024 12:29

Kieboom +39246

Arne is 1 vd beste trainers ter wereld.
Bovendien een ambassadeur voor Feyenoord,
Hij heeft het nog vaak over onze club, in positieve bewoordingen.
Dus dat gaat de hele wereld over.

Maar Arne werkt niet meer bij ons en we hebben een nieuwe trainer

En het valt niet mee, om deze trainer op te volgen
De voorbereiding was dramatisch en we hebben onnodig punten verspeeld

Daarna kwam er een wonderlijke periode, met wedstrijden tegen GA, Utrecht en Benfica uit.
Toen dachten we allemaal, het lek is boven.

Daarna werd het weer minder met 2 nederlagen en een gelijkspel tegen Fortuna.

Dus, zeg het maar.
Ups en downs.

ik zou zeggen, we geven hem nog het voordeel van de twijfel, want qua XG, krijgen we veel meer goals tegen dan volgens de kansen logisch is.

Hij maakt soms vreemde keuzes, maar Hwang, Paxiao en vooral Moussa renderen goed
en Gimenez scoort weer.

Dus na de winterstop, met een complete selectie ,kunnen we pas een definitief oordeel vellen over de trainer.

Tot nu toe is het in de competitie minder, maar Europees beter

27-12-2024 12:14

frank_friemelfrons +5267

Kijk, een genuanceerde en realistische conclusie. Zelfs Slot had fases waarin het voetbal moeizaam ging en er teveel punten werden verloren. Laten we hopen dat Priske met een uitgeruste en fitte selectie 10% beter presteert dan hij tot nu toe heeft gedaan, en dat de bal net wat vaker goed (of in ieder geval niet verkeerd valt), dan zit hij gewoon op een voldoende.

27-12-2024 12:18

paardelul +2420

Het zijn grote schoenen om te vullen. Schoenen die Priske duidelijk niet passen.

27-12-2024 12:01

OveAiaiaiaiOle +8642

Artikel van Balhaar?

27-12-2024 11:35

NicoJansen +3233

Waar Arne Klop moeiteloos vervangt en Liverpool beter heeft gemaakt zitten wij met een gek opgescheept.

27-12-2024 11:22

lion63 +13542

Slot kreeg een selectie in de schoot geworpen waar je bijna niet mee kan falen. Kunnen we van Priske niet zeggen. Werk aan de winkel voor Te Kloese

27-12-2024 11:33

Zimmer +1016

Is waar echter Priske is geen tactisch wonder zijn wissels zijn ook niet vaak slim.

Kortom gaat Priske Feyenoord niet beter maken.

27-12-2024 11:52

Rumble +6624

Dit is totaal niet waar.

27-12-2024 12:27

VineFeye +8375

Totale onzin wat je uitkraamt

27-12-2024 12:30

Willem07 +8389

Wie ben je om dat beoordelen? Wat voor werk doe je, coach je een eerste elftal van een prof of semiprof club (goed betalende amateurs)? Heb je enig bewijs dat je weet waar je het over hebt?

27-12-2024 15:31

Tokn59 +566

Volgens WVH maakt het niet uit wie er voor de groep staat....het gaat om de groep

27-12-2024 10:52

Van_Geel +18317

Slot gaat een van de beste trainers ter wereld worden, welke trainer we ook hadden aangesteld, de resultaten en het voetbal waren minder geworden.

Priske is gewoon een degelijke coach, misschien zelfs een goede als hij genoeg tijd krijgt. Maar hij zal nooit zo'n impact gaan hebben als Slot. Dat soort trainers komen 1 x in de 20 jaar voorbij. Helaas zijn mensen wel extra kritisch op hem door de erfenis van Slot.

De tegenvallende resultaten van Priske zijn ook wel voor een groot deel te wijten aan de magere selectie die hij heeft gekregen. De basiself kan strijden voor het kampioenschap, maar alles wat daarachter zit is gewoon veel te matig.

Valt Hwang of Timber uit, dan moet er nog minimaal 1 speler van dat niveau op de bank zitten. Ook kan je dan die spelers zo nu en dan rust geven ipv ze altijd 90 minuten te laten spelen, waardoor ze overmoeid zijn.

27-12-2024 10:29

Rumble +6624

Slot is al de beste

27-12-2024 12:27

Willem07 +8389

Als oudere Feyenoordsupporter kan ik wel zeggen 50 jaar en het wordt alleen maar zeldzamer. Toen waren we nog de rijkste club van de wereld, inmiddels ligt dat wat anders. Het kan dus ongeveer alleen als een Nederlander de beste coach van de wereld is en als die niet al werkzaam is bij PSV of Ajax moet je die ook nog zien af te troeven. Ik denk eerder dat het inmiddels 1 keer in de 100 jaar is.

27-12-2024 15:34

Stanley.A +2249

Van een betrouwbare toyota naar een Fiat punto.

27-12-2024 10:14

Senior +2619

Ik lees dit artikel niet, ben er net overheen.

27-12-2024 10:02

Peterk +34530

Mijn conclusie was destijds al dat Te Kloese zijn trainer Slot voor een relatieve fooi heeft (moeten) laten vertrekken naar Liverpool. Omdat zo'n bedrag van 11 miljoen voor zo'n financiële grootmacht een gering bedrag is waarover ze zich nu rot lachen ook al gezien zijn enorme toegevoegde waarde voor Liverpool. Goedkoper kan je een topman niet binnen halen. Ook al omdat hij nog een doorlopend contract had.

Waarbij Slot zelf natuurlijk ook niet zo'n "fris" spel gespeeld heeft. Toen Liverpool concreet werd heeft Slot Feyenoord in de media onder druk gezet door overal te verkondigen dat hij er van uit ging dat beide partijen er wel uit zouden komen en Te kloese onder druk stond de deal rond te maken. Dat is de andere kant van Slot. De niet al te "nette " kant van Slot. Niet netjes omdat dezelfde Slot kort daarvoor met zijn volle verstand zijn contract had verlengd wat hem de best betaalde trainer ooit maakte in dit land. Feitelijk had deze verlenging voor Feyenoord dus geen enkele waarde omdat Slot toch al voornemens was zijn biezen te pakken zodra zich een grote club zich aandiende.

Veel supporters verklaren hier Slot zo'n beetje als heilige nu hij vertrokken is en verheerlijken hem maar doen er beter aan wat meer nuchter naar Slot en zijn vertrek destijds te kijken. Slot is een meester in het bespelen van de media en supporters. Hij pakt alles en iedereen in. Maar zijn contractverlenging en het vervolgens directe min of meer afgedwongen vertrek laat je ook een andere kant van Slot zien....

27-12-2024 09:56

HwangKing +1870

11 miljoen is een absoluut record voor een Nederlandse trainer en is nog nooit gebeurd in de geschiedenis. Ook met in het achterhoofd dat bijvoorbeeld Ten Hag geen succes was , dus geen garantie tot succes.

Zo zijn er meer meevallers zoals bijvoorbeeld een wieffer en sinisterra die samen voor 65 miljoen de oversteek hebben gemaakt , maar bijna niet spelen.

Dan heb je het gewoon goed gedaan, dat Slot het nu goed doet heeft natuurlijk ook te maken met het spelersmateriaal wat hij heeft (bijna geen inkomende transfer) en een goede erfenis heeft gehad van Klopp, dat zegt hij ook in elk interview.

Mocht Slot nu de premier league winnen en de champions league en een transfer maken naar real ofzo dan is een bedrag van 30/40 miljoen logischer , want dan heeft hij zich bewezen op het aller hoogste niveau.

27-12-2024 10:09

Van_Geel +18317

Helemaal mee eens, 11 miljoen is een bizar bedrag voor een trainer uit de Eredivisie. Op het moment dat Slot tekende was hij een grote onbekende in Engeland en was een groot deel heel kritisch en vond het zelfs een slechte keuze. Het heeft uiteindelijk allemaal heel goed uitgepakt, maar hij heeft inderdaad ook wel echt geweldig spelersmateriaal.

We zijn altijd goed zeggen dat we te weinig hebben gevraagd, maar ik hoor hier nooit klagen over de (te) hoge bedragen die we voor Kongolo, Clasie en Karsdorp hebben gekregen.

27-12-2024 10:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties