''Je maakt zelf de wedstrijd na zes minuten kapot''

''Je maakt zelf de wedstrijd na zes minuten kapot''

Voor Feyenoord is er werk aan de winkel. De ploeg van trainer Brian Priske heeft zich bewezen in uitwedstrijden, maar moet nu nog stappen maken om ook thuis het verschil te kunnen maken. Feyenoord is er nog niet in geslaagd om in De Kuip een tegenstander stuk te spelen die niet gekomen is om vol op de aanval te spelen.

''Ik was vooraf benieuwd hoe Feyenoord zich gaat houden tegen teams die een muur optrekken'', begint Feyenoord-watcher Dennis van Eersel in de podcast van RTV Rijnmond. ''Feyenoord heeft nog niet bewezen dat het dat heel goed kan. De laatste weken waren de resultaten goed, maar dat was wel tegen teams die zelf ook wilden voetballen. Die meer ruimte gaven, waarbij Feyenoord de opbouw kon verstoren. Ajax heeft zijn huiswerk goed gedaan. Dit Feyenoord moet nog steeds bewijzen dat het zulke verdedigende tegenstanders kan stukspelen.''

Tijdens De Klassieker is Feyenoord daar duidelijk niet in geslaagd. ''Ik heb geen moment het gevoel gehad dat Feyenoord het nog zou omdraaien'', vervolgt de journalist van de regionale omroep. "Ze hebben geen poot aan de grond kunnen krijgen tegen een heel goed verdedigend Ajax. Er was geen plan B of een tactische vondst om dat te keren. Het verschil met het niveau dat we vorige week hebben gezien, was behoorlijk groot. Het was een terechte nederlaag voor Feyenoord. Hwang en Timber hadden het er heel moeilijk mee om zichzelf vrij te spelen en van daaruit het spel te verdelen."

De twee tegendoelpunten kwamen ook voort uit persoonlijke fouten. ''100% fouten van Wellenreuther. Bij de eerste vind ik wel, als de bal zo kan doorstuiten, staat de verdediging ook niet goed opgesteld. Voor een keeper geldt altijd: als je komt, moet je hem hebben. Daarmee speel je Ajax ook enorm in de kaart met de tactiek die ze hebben. Je maakt zelf de wedstrijd na zes minuten kapot.'' Supporters schreeuwen inmiddels om de rentree van Justin Bijlow. ''Dit zijn echt grote fouten. De druk gaat toenemen van buitenaf, de roep gaat sterker en sterker worden. Het moment gaat eraan komen. Priske heeft ook bewezen dat hij gevoelig is voor het geluid dat van buitenaf komt.''

Feyenoord staat inmiddels elf punten achter op PSV. "Daar hoeven we het niet meer over te hebben. Dat is wel klaar, hè." Wanneer Ajax de inhaalwedstrijd weet te winnen, dan is het gat met de nummer twee zes punten. "Dat is nog wel te overbruggen. Laten we eerlijk zijn: dit Ajax heeft Feyenoord niet laten zien waar het staat. Dit was totaal niet het Ajax-voetbal. Dit was natuurlijk geen manier van spelen die ze normaal hanteren. Ik heb niet het gevoel dat daar een hele stabiele voetbalmachine staat, dus voor de tweede plek vrees ik momenteel niet."

Plaats reactie
666

tdetank +11706

Doet nog steeds enorm veel pijn. Hoe heeft dit in vredesnaam kunnen gebeuren? Hopelijk dit weekend een flinke pleister op deze diepe wonder.

01-11-2024 20:25

FRRMS +25883

Wellenreuther is een goede keeper
Maar GEEN top

Dat is bijlow wel

31-10-2024 23:52

jookito +320

In de 5e minuut stond Wellenreuter precies op de helft van zijn eigen helft, dus zo ongeveer 15 meter voor zijn strafschopgebied, je lult niet meer! Hebben ze zo,n prachtige reeks neergezet, zelfs de meest kritische supporter was ongelofelijk trots op de club, uitgerekend tegen de aartsvijand laat je je in je eigen stadion zo te kakken zetten en zie je die arrogante Amsterdammertjes het logo van hun club kussen! Jullie Feyenoordspelers, jullie moeten je ogen uit je kop schamen dat jullie dit hebben laten gebeuren. Gelukkig zaten er geen 3000 ellendelingen in het uitvak om ons uit te lachen, dat is ons gelukkig bespaard gebleven.

31-10-2024 21:25

Homerus +1264

Precies dit. Door het cadeautje van Wellenreuther kon 020 comfortabel achteruit leunen en ons laten komen. Die verhalen dat zij beter waren dan wij kloppen m.i. ook niet. Dat eerste doelpunt heeft het verschil gemaakt en wij kwamen er niet door.

31-10-2024 21:00

Verlosser_Dirk +3550

We hebben ruimte nodig om te voetballen.

Zodra we die niet krijgen dan creëren we te weinig.

Ook kunnen we niets forceren want het ontbreekt ook aan fysieke kracht.

31-10-2024 18:15

staybehind4ever +4930

Ben het niet snel eens met Gijp maar nu zeker wel. Ik heb zelf op redelijk niveau gevoetbald en precies hetzelfde meegemaakt. Keeper(zoon van de trainer) wisselde mooie reddingen af met geregeld een blunder. Uiteindelijk kwamen we zes punten tekort voor kampioenschap. Gaat nu ook gebeuren maar dan voor tweede plek

31-10-2024 18:14

loet66 +603

Priske geen plan B , schandalig.

31-10-2024 17:15

ron1872 +8145

Priske OUT

31-10-2024 17:07

lifehouse +1119

020 heeft na de 0-2 geen kans gehad… 2 dikke fouten von Herr Wellenreuther gvd….

31-10-2024 16:04

rubino +2515

Het moeten presteren voor eigen publiek is moeilijk voor die gasten. Het schijtbakken voetbal wat psv altijd al deed is nu ook in 020 beland. Mentaal is het zwaarder voor onze spelers om in de kuip te presteren dan elders alsof ze onder hoogspanning het veld op komen. Is die bal soms 200 graden dat de 2e goal zo makkelijk tot stand komt? Verder weinig gecreëerd ook.

Op z,n Italiaans gewonnen door een elftal dat bij nac uit gewoon verdiend verliest

31-10-2024 14:03

MansoryFR +3298

Moeten ook niet doen alsof wij zelf zo goed voetballen. Over een duidelijke niveau kan je nog niet spreken, beetje voorbarig om te zeggen wat echt het niveau is door verschillende basis samenstelling. Voor GAE en Benfica was het spel zwaar bagger. Momenteel als kwantificeert is er van de 13 wedstrijden (incl. CL) maar 3 of 4 keer prima spel opgelegd.

Daarnaast je zit in een fase dat vermoeidheid en belastbaarheid op een dunne ploeg met veel blessures zwaar weegt. Vind het ook niet raar dat gister bagger was er zat maar 2 dagen tussen Utrecht. Als je pijntjes had toen kan ik me voorstellen dat je gister ook met evenveel pijn speelde. En overmorgen alweer uit naar AZ. Niet gek dat je in deze fase punten laat liggen. Vervelend maar kan de spelers op werkethiek momenteel niet veel kwalijk nemen. Dit schema is eigenlijk competitievervalsing. Ene ploeg heeft meer profijt dan een ander. Manier hoe Feyenoord wil spelen vraagt enorm veel energie. De combinatie met jonge wisselvallige spelers helpt ook niet.

31-10-2024 17:47

Ramon +367

Let op nu gaan alle tegenstanders zich nog meer ingraven en op de counter spelen

31-10-2024 13:53

KeithMoon +5125

Dan ze al deden ??

31-10-2024 15:05

michel.d +64

Wellenreuther heeft de wedstrijd naar 6 minuten weg gegeven ja niemand anders hij maakt de laatste tijd steeds meer fouten dus geef bijlopen maar weer een kans

31-10-2024 13:36

Serzzio +3678

Is die Bijlopen een beetje goed. Ken hem nog niet?

31-10-2024 13:37

MerelK +899

Kun je er goed Bijhebben

31-10-2024 14:05

aartinho +34490

Kent de stad en kijkt fris uit zn ogen

31-10-2024 16:24

ron1872 +8145

bijlopen is wel een bijdehandje

31-10-2024 17:08

Kalouless +12591

Priske moet het altijd hebben van de eerste helft. Want de boel rechtzetten in de rust of via wissels lukt hem niet.

31-10-2024 13:33

LARSCF2 +3120

Te voorkomen door die leipe mof onder de lat weg te halen.

31-10-2024 13:20

arthurschopenhauer +23004

sommige spelers (Ueda) lijken de druk van De Kuip niet helemaal aan te kunnen nog.

31-10-2024 12:50

Ricardo2202 +151

Ik moet je eerlijk zeggen. Ik vond ueda helemaal niet zo slecht. Hij kreeg veel lange paniek ballen van trauner en vaak zat ving die ze op en hield tie ze vast tot dat er iemand kon aansluiten. Caranza heeft volgendsmij geen enkel bal naar een feyenoord shirtje gespeeld

31-10-2024 13:30

Kalouless +12591

Eens, Ueda deed het zo slecht nog niet en lijkt juist steeds beter zijn draai te vinden. Overigens denk ik niet dat zijn wegvallen het verschil maakte.

31-10-2024 13:32

michel.d +64

Als ueda niet helemaal fitis moet je hem niet opstellen simpel zat

31-10-2024 13:37

mataglap +7577

Wellie kutkeep

31-10-2024 12:35

Michael.D +2589

Keepers wissel!

31-10-2024 12:30

fr-vako +6252

Alleen maar uitwedstrijden spelen dan

31-10-2024 12:14

JS-FR1 +16843

De meeste waren te positief ingesteld dat het een walk over zou worden. Strijd is niet nodig omdat je het voetballend zo goed voor elkaar hebt met een Man. City middenveld...

Het ergste is dat Priske geen antwoord had om de tegenstander echte weerstand te bieden. Ze waren feller, elke 2e bal was voor hun, het kansloos druk zetten op 1 tempo en je wist dat alle pass lijnen van Trauner, het middenveld etc.. geblokkeerd zouden worden.

31-10-2024 11:22

ibmebudh +3206

Maar ik vond ook wel dat Ajax dat echt goed deed: genoeg druk zetten om de opbouw te frustreren, maar niet zo diep als Benfica deed. Daardoor geen mogelijkheid om onder druk uit te spelen en kansen te creëren via een uitbraak.
En in tegenstelling tot andere teams die het dicht bouwen deed Ajax dat ter hoogte van de middenlijn ipv tegen de eigen goal. Daardoor kregen we ook geen kans om extra druk op hun goal te krijgen en bijv via een afstandsschot te scoren.
De enige oplossing die ik zag was meer gebruik van de lange bal achter de verdediging. Maar dat deden we niet (goed) genoeg, en als het wel een keer lukte was de laatste pass of aanname niet goed.

31-10-2024 19:47

JS-FR1 +16843

Eens maar als je weet dat alle passlijnen die we zo vaak gebruiken geblokkeerd worden (naïef van Priske om niet serieus te nemen) dan zorg je toch voor andere opties zoals nog slimmer en sneller positiespel spelen en de vrije man zoeken?

Je weet dat ajax altijd van uit de basis wil voetballen en ons met de rug tegen de muur wil drukken door hoog druk te zetten. Ook ons middenveld is zo hoog opgehemeld dat je wel kan verwachten dat ze alles er aan doen om dit te ontregelen.

Ik denk dat als we iets lager stonden een Read ook meer naar voren kan spelen ipv terug.
Osman moest alles zelf oplossen wat te karig is. En het tempo lag er helemaal uit waardoor we wel grip op balbezit kregen maar daar is alles mee gezegd.

Het vertrouwen vloeide helemaal weg, passes kwamen niet meer aan en onze eigen jongens hadden kuipvrees.

Ik word liever met 0-4 afgedroogd met lef voetbal dan dit

31-10-2024 20:33

ibmebudh +3206

Helemaal eens!

01-11-2024 19:36

FRBoskoop +1078

Openingsfase toen zij nog wel wilden voetballen vond ik ook al dat we er niet goed druk op kregen.

Kleinere ploegen graven zich in ,maar als ook 'grotere' tegenstanders dit doen met meer kwaliteit hebben we echt een probleem

31-10-2024 11:21

Brabant +929

BIJLOOOOOOOOOOOOOOOOW

31-10-2024 11:11

Rudinho17 +400

Ja ze komen weer tevoorschijn de azijn zeikers , alweer snel vergeten dat Feyenoord ook goed voetbal kan spelen zeker.

31-10-2024 11:02

mruigrok +2889

Dat je goed voetbal KAN spelen heb je zo weinig aan als je het niet doet!

31-10-2024 15:07

roodwitzuid +3651

Kuipvrees dit jaar?

31-10-2024 11:01

Bosh +1591

Pfff lekker overdreven weer, alsof het niet mogelijk zou zijn om van een achterstand terug te komen.

31-10-2024 10:57

nickyb +206

Gewoon 1 0 maken. 2 tellen later staat het 0 1

31-10-2024 10:51

Mees +357

Priske blijft eigenwijs mannetje gaat Bijlow er echt niet

31-10-2024 10:42

romeo1 +4364

Priske tactisch niet zo sterk

31-10-2024 10:38

8terhoek +968

Clowntje Timon gespot bij circus Renz

31-10-2024 10:25

Limbow1 +3030

Je bedoelt de keeper die bijlowglasbv verving en ons mede kampioen maakte.

31-10-2024 10:51

keepertje +525

Ok zullen we Zerrouki ook maar weer opstellen want die speelde tegen Atletico ook fantastisch.

31-10-2024 10:54

mruigrok +2889

Bijlowglas BV? Concurrent van Carglass?

31-10-2024 15:13

Limbow1 +3030

Dat was 1 wedstrijd. Timon heeft twee seizoenen meerdere goede wedstrijden gespeeld. Maar goed blijkbaar is de druk hem.meester geworden.

04-11-2024 22:43

Telecaster +2816

Deze wedstrijd past perfect in het rijtje moeizame thuiswedstrijden tegen verdedigende teams. Wellenreuther gaat helaas twee keer de mist in anders had dit het zoveelste gelijkspel geworden.

Priske en ook DtK moeten snel met een oplossing komen om dit soort wedstrijden winnend over de streep te trekken anders wordt het hoogstens plek 3.

31-10-2024 10:24

Boss63 +1407

Bijlow erin speelt veel beter 1 op 1 situaties.

31-10-2024 13:26

mruigrok +2889

Blundert toch vooral wat minder!

31-10-2024 15:14

FRfan67 +6774

Alleen wel jammer dat ie 1 op 2 loopt in wedstrijden

31-10-2024 19:06

flip12 +976

Net met pijn in het hart toch de samenvatting gekeken. Tactisch afgetroefd. Door 2 domme momenten werd de wedstrijd kapot gemaakt. Zij gaan nog wel punten laten liggen. Wij moeten toch minimaal 2de kunnen worden met het voetbal wat we hebben laten zien...

31-10-2024 10:23

FC1956 +15313

Moet je eerst een zaterdag winnen van AZ , en dat betwijfel ik. Daarnaast niets maar dan ook niets meer verliezen of gelijk spelen. Geef het je te doen.

31-10-2024 10:38

flip12 +976

Die Italiaan heeft het gewoon slim gedaan. Had verwacht dat Jans ook een beter strijdplan zou hebben en dat we het moeilijk zouden krijgen. Ik schat Martens niet zo hoog in dus winnen zaterdag lijkt me een makkelijkere zaak dan afgelopen wedstrijden...

31-10-2024 11:09

Mexicano +6065

Dat ga je niet doen met deze hele matige voorhoede , want die caranza is na ivanusec zerouki ueda de vierde miskoop gebleken

31-10-2024 11:29

flip12 +976

Vergelijk het eens met andere voorhoedes. En tegen Girona en Benfica lukte het wel...

31-10-2024 11:42

flip12 +976

Toen werd onze voorhoede ineens bewierookt zelfs...

31-10-2024 12:14

FC1956 +15313

Ik denk dat je in de war bent met het middenveld. Maar laten we er maar over ophouden we worden het toch niet eens.

31-10-2024 12:29

flip12 +976

Lees de artikelen over Osman, hoe goed hij was tegen Benfica. Wat een talent, werd gezegd. Ueda zijn statistieken en goals deden Santi doen vergeten en Paxiao is weinig op aan te merken. Maar goed. Als we een keer verliezen is iedereen kut en gaan we verliezen van FC balophetdak en als we winnen worden we kampioen en kan iedereen bij Real spelen...

31-10-2024 12:50

JGuidettiZ4 +1101

Gisteren was gewoon niet goed van onze kant. En de snavels hadden het beter op orde. Maar nu gewoon snel door naar zaterdag ereherstel tegen AZ. Wat dus een nog belangrijkere pot is na de nederlaag van gister.

31-10-2024 10:18

Rien.V +411

Wat missen we Arne.

31-10-2024 10:14

Limbow1 +3030

Bel je hem op

31-10-2024 10:52

FRJOEL010 +108

Onder arne verloren we ook 2 klassiekers thuis 🤷🏻‍♂️

31-10-2024 11:13

WSNBM +2122

Begrijp me niet verkeerd, we hebben echt niet door de scheidsrechter verloren., maar ik blijf het ook vreemd vinden dat hele duidelijke regels niet worden nageleefd door zo'n scheidsrechter.

- Mekkeren bij de scheidsrechter gebeurt 90 minuten lang, wordt geen enkele keer met geel bestraft
- Zeker 20x een bal weg zien trappen, wordt geen enkele keer met geel bestraft
- Weghorst die Trauner continu vasthoudt en daarbij regelmatig zijn elleboog gebruikt, wordt geen enkele keer bestraft en krijgt af en toe nog de vrije trap mee ook
- vasthouden van spelers bij corners. Werd bij ons tegen Benfica nog een goal voor afgekeurd, maar als het andersom gebeurt wordt er nooit een pingel voor gegeven.
- Speler die gewisseld wordt moet via de kortst mogelijke weg van t veld - krijgen vervolgens allemaal de kans om zo ver mogelijk weg te lopen van de dug-out en evengoed bij de dug-out uit het veld te mogen lopen...

31-10-2024 10:06

MerelK +899

Het lag aan onszelf dat we zo vroeg achter kwamen maar ze mochten echt veel om enig ritme te breken. Schoffelen, weg tikken indd en vooral 5-6 x dat blijven liggen ook.

Niet dat het geholpen had, maar veel te weinig extra tijd ook. Dat naaimomentje van henderson die zogenaamd pijn had en daarna nog om en om die lelijkerd en akpom wisselen duurde alleen al 5 minuten rond min 80

31-10-2024 10:15

Boss63 +1407

PRecies we hadden denk ik niet gescoord maar was wel normalere wedstrijd geworden die je dan misschien verloren had. Dit verhoogde de irritatie

31-10-2024 13:29

kuurie69 +12701

Taylor had 3 keer geel moeten hebben, verder eens hoor

31-10-2024 10:16

SuperIceCube +1047

Baas en sutalo net zo. Trauner kwam ook een keer goed weg maar zij vaker

31-10-2024 10:25

ibmebudh +3206

Erger me altijd aan precies deze dingen, vooral dat tweede. Tijdrekken (naast wisselmomenten) kan er normaal ook bij, al vond ik dat gisteren eigenlijk nog meevallen. Bij uittrappen duurde het bij ons vaak langer.

31-10-2024 19:55

Scennix1908 +3011

mensen die roepen om bijlow zijn zeker vergeten hoe vaak die heeft zitten grabbelen de laatste 2 seizoenen? timon is tenminste een heel seizoen beschikbaar.

31-10-2024 10:00

WSNBM +2122

Noem eens 1 fout van Bijlow die in de buurt komt van die 2 fouten van Wellenreuther gisteren...

31-10-2024 10:01

Scennix1908 +3011

ik kan een hele lijst maken voor je

31-10-2024 10:14

WSNBM +2122

Laat horen...

01-11-2024 13:30

Zaag +2893

Is gewoon niet betrouwbaar genoeg en heeft al een paar keer bewezen niet sterk genoeg te zijn bij uitkomen. één keer een foutje maken kan, maar 3x de zelfde fout.. in korte tijd. Leert niet van zijn fouten.

31-10-2024 10:06

Verschrikkelijkeikke +134

Grabbelen? Bijlow pakt zo'n bal wel bij een corner, zijn pech is dat hij een paar keer geblesseerd raakte, verder veel betrouwbaarder/beter dan Wellenreuther

31-10-2024 10:11

Limbow1 +3030

Een keeper die nog nooit een volledig seizoen heeft gekeept is betrouwbaar?

31-10-2024 10:55

Verschrikkelijkeikke +134

Dat heeft hij wel, hij heeft een paar blessures gehad, Gimenez ook maar op de bank houden? Die speelt ook nooit een heel seizoen

31-10-2024 16:47

brockie +107709

1e keeper blijven geeft meer druk dan 2e keeper zijn.

31-10-2024 10:17

Limbow1 +3030

Mensen vergeten snel dat timon je mede kampioen heeft gemaakt omdat bijlow nog nooit een volledig seizoen heeft gespeeld

31-10-2024 10:54

ibmebudh +3206

Prima verdeling: beste keeper opstellen als ie fit is, uitstekende tweede keeper gebruiken als de eerste niet fit is.

31-10-2024 19:57

Kieboom +39325

Ja als je Nieuwkoop in moet brengen, dan is het al meteen een verloren zaak.

31-10-2024 10:00

FC1956 +15313

Toont de meeste inzet

31-10-2024 10:35

Kieboom +39325

Ja hard werken en dan de bal weer inleveren

31-10-2024 13:15

Mexicano +6065

Dat is het natuurlijk ook hé gewoon te weinig kwaliteit op de bank , en de spits van jong feyenoord is niveau Rijnsburgse boys , al je het nu met caranza moet doen dan is plek 4 het hoogst haalbare

31-10-2024 11:37

FC1956 +15313

Lijkt wel of het hele team kuipvrees heeft.

31-10-2024 09:59

VSNFR +11985

Je hebt natuurlijk ook geen spelers voor een plan b. Wie had Priske er nog meer of eerder in kunnen zetten dan? Ik kom niet verder dan ivanusec

31-10-2024 09:59

WSNBM +2122

Je had in ieder geval niet 2 backs voor 2 backs moeten wisselen bij een 0-2 achterstand na 60 minuten. Breng dan inderdaad Ivanusec ipv Smal en ga met 3 verdedigers spelen. Niet dat Ivanusec zo in vorm is, maar dan probeer je er in ieder geval nog iets van te maken.

31-10-2024 10:02

ibmebudh +3206

Ik snap de keus voor Nieuwkoop ipv Ivanusec wel. Luka kan helemaal niks ik de weinige ruimte die Ajax gaf.
Nieuwkoop nam de rol van Bueno over (Smal die van Read), en brengt energie en felheid met de verwachting dat we een keer duels en tweede ballen zouden winnen.

31-10-2024 20:00

WSNBM +2122

Nieuwkoop snap ik ook, Smal niet. En elkaars rol overnemen is nou precies niet wat je moet doen als je 0-2 achter staat, maar je moet iets veranderen.

01-11-2024 13:28

Zaag +2893

Hopelijk keren de geblesseerde spelers snel terug zodat je wat makkelijker kan rouleren

31-10-2024 10:02

Mexicano +6065

En een kwaliteits injectie in de voorhoede in de winterstop

31-10-2024 11:39

flowerpower +3002

Priske is een tactisch onbenul en heeft nog geen fatsoenlijke thuis wedstrijd op de mat laten leggen. En wat een makke schapen hebben wij zeg. Vorig jaar onder slot mes tussen de tanden. Echt niemand die de scheidsrechter bespeeld verveeld bij die joden of een scherpe overtreding maakte. Steeds hijgen er 3 neuzen bij makkelie in z’n nek. Henderson Klaassen taylor zelfs die Baas en bij ons staan ze als makke schapen te kijken. Wijven team. Bij een wissel wandelt een speler naar de kant en geen enkele Feyenoorder die naar makkelie loopt of die neus effe helpt. Een vrije trap bij die neuzen duurde een uur maar niemand die er wat van zegt. Neem een keer een voorbeeld aan Italianen. De belangrijkste wedstrijd van het jaar en dan zo voor de dag komen dan heb je er als trainer en speler echt niks van begrepen. Kut Priske!

31-10-2024 09:51

marconmgn +48465

U bent zelf een onbenul

31-10-2024 09:54

SuperIceCube +1047

Bij ons zei bueno op een gegeven moment wel iets tegen makkelie en die keek alsof hij hem geel ging geven en dat hij maar gauw zijn bek moest houden. Dat deed hij bij die neuzen iig niet

31-10-2024 10:27

Mexicano +6065

Ik ben ook niet kapot van m ook niet na go ahaed benfica en Utrecht

31-10-2024 11:41

mout10051981 +4707

Wellenreuther heeft nu wel lang genoeg de tijd gehad. Blunders tegen Willem II, Sparta, Leverkusen, 020. Ook in de wedstrijden waar wel resultaten geboekt zijn maakt hij de nodige fouten die niet afgestraft werden. Het is de hoogste tijd voor Justin!

31-10-2024 09:46

KardinaalRichelieu +10431

Justin heeft al seizoenen lang meer ketsers maar ja die tattoos he

31-10-2024 09:52

mout10051981 +4707

Wat is er met zijn tattoo's? Heb me daar nooit mee bezig gehouden. Feit is dat Bijlow een veel betere keeper is dan Wellenreuther.

31-10-2024 12:13

petje +10543

Ik zag gisteren wel n stabiele tegenstander
Ze werkten voor elkaar
Constant dubbele dekking , overal
Waar hij wel gelijk in heeft... technisch, tactisch en op inzet verloren
En dat doet pijn omdat je wist dat zij zo zouden gaan spelen
Was aangekondigd door hun coach.
Verliezen kan en mag maar op deze manier vind ik heel erg zuur

31-10-2024 09:46

rodjeknor +5288

Ajax brengt dit ook niet iedere wedstrijd. Ik ben het niet zo met je eens dat je tactisch bent afgetroefd. Ajax speelde heel goed en wij helpen ze na 5 minuten aan de eerste goal door een persoonlijke fout. Daarna spelen we niet goed genoeg om ons tactisch plan op te dringen aan Ajax. Passes kwamen niet aan, tweede bal, geen druk erop. Dan kun je een plan B hebben, maar als je dat ook niet goed uitvoert wordt het niks. En wat dan? Onze extra spits moest er al na een half uur op.

31-10-2024 10:50

flowerpower +3002

En dan die kut Paixao. Daar win je gvd de oorlog toch niet mee met z’n kut corners en z’n duimpjes omhoog. Kut Braziliaan

31-10-2024 09:44

Kuytblessure +10399

Nog zuur van vorig jaar?

31-10-2024 19:35

kraai59 +5059

Buiten de basis, zoals je gisteren begon heb je niks achter de hand. Dus plan B zoals hier veel wordt genoemd, moet je met spelers vanaf de bank uitvoeren, die een stuk minder zijn. Gemis aan kwaliteit.

31-10-2024 09:42

ankona +13372

plan b hoeft niet meteen in te houden dat je moet wisselen. Het kan ook een aanpassing in de speelstijl zijn met de spelers die er staan. Gisteren zag je dat het middenveld klem gezet werd doro Hwang en Timber te isoleren. Dan moeten de backs terugkomen en helpen met de opbouw langs de lijn ipv alles door het midden blijven probleren. Zo simpel kan het zijn. Maak je het veld breed dan heeft ajaks de controle niet meer en winnen wij op kwaliteit.

31-10-2024 09:57

ps18 +1120

Tja de meeste werden erg arrogant want we zouden wel even gaan winnen. Ga niet naast je schoenen lopen en blijf gewoon met je koppie erbij. Wat een kut avond

31-10-2024 09:42

RoodWitMaastricht +9930

Reken maar dat AZ en Salzburg goed gekeken hebben, die gaan hetzelfde proberen als ajaks. Net zo goed als alle andere ploegen die we nog krijgen. Als we geen oplossing vinden voor tegenstanders die zo spelen, gaan we nog heel wat punten laten liggen.

31-10-2024 09:35

Kampioen2025 +4332

In de eerste minuten zag je al dat het niks ging worden met ons kluppie

31-10-2024 09:34

hulst24 +4108

Ja na 6 minuten wisten we het al

31-10-2024 09:42

Mexicano +6065

De eerste 2 minuten had ajax de bal en het stadion stil , toen wist ik het al .

31-10-2024 11:44

ankona +13372

Ik word wel een beetje moe van al die opmerkingen over de keeper. Wellenreuther is geen wereldtop maar een prima keeper. Ik vind hem doorgaans alleen erg onzeker (ogend) in het meevoetballen.

Gisteren twee doelpunten, twee keer kun je opmerkingen maken over de keeper. Maar in beide gevallen lag de fout elders. De doelpunten waren geen fout van de keeper.
Eerste doelpunt dreigde een kansloze een op een te worden doordat Tayler door kon breken. Tweede doelpunt kwam door een rariteit van Ueda.

31-10-2024 09:31

Kampioen2025 +4332

Niet mee eens
Zolang er nog een verdediger bij is, moet hij in z’n goal blijven

31-10-2024 09:33

Dee-010 +3916

Kansloze één op één?!
Hwang zat nog gewoon in Taylor's nek, Wellenreuther stond bij die lange bal al buiten de box.
Stond hij gewoon waar hij hoorde, was het een moeilijkere situatie voor Taylor geweest.

31-10-2024 09:35

ankona +13372

Dat Wellenreuther buiten de 16 stond is goed (50 jaar geleden bleven keepers op de doellijn, nu zie je dat alleen nog bij de pupillen). Maar hij had of moeten komen (daarvoor staat hij hoog) of terug moeten gaan. Taylor was erdoor, ik denk dat als Wellenreuther hem niet opgehouden had hij ook vrij door had kunnen lopen.

31-10-2024 09:39

Dee-010 +3916

Buiten de 16 op dat moment was onnodig, in de 16 zelf was prima geweest.
Daarnaast is Wellenreuther als keeper niet goed in het meevoetballen/uitkomen, dat is al vaker gebleken. Als typische lijnkeeper goed genoeg.

Gewoon een verkeerde inschatting joh, maar we moeten door.

31-10-2024 09:45

ankona +13372

Dat hij zwak en onzeker is in meevoetballen ben ik het met je eens. Dat valt al langer op. Zijn positie voor de goal was echter weinig mis mee. Enige wat daar mis was was zijn onzekere reactie op de fout van de verdediging waardoor Tayler ineens doorbrak. De positie was goed, dat is ook hoe keepers het vandaag de dag geleerd wordt.

31-10-2024 09:52

flowerpower +3002

Geen fout van de keeper? Wat doet hij daar bij die eerste goal. Dat domme uitlopen van m. Sparta en nog een paar keer. Bijlow graag erin. Heeft het altijd prima gedaan maar blessure gevoelig. Maar ja wie niet bij Feyenoord. Zoals Hans Kraaij zou zeggen. Wat een zeik team hebben wij.

31-10-2024 09:40

ankona +13372

Bijlow heeft helemaal een naam als het gaat om als een kip zonder kop het doel uit komen....

Ik blijf erbij. Het was zwak van Wellenreuther dat hij niet echt een keuze maakte. Dat Tayler ineens die kans kreeg was niet zijn fout. Hij stond hoog en kon kiezen voor onderscheppen. Dan had hij meteen naar voren gemoeten en ik denk een betere kans gehad. Hij had ook conservatief kunnen kiezen voor terug naar de 16 en hopen dat de tegenstander niet tegen de druk kan en hem een kans zou geven. Nu was het eerst terug en dan toch komen en uiteindelijk niet vol gaan om geen rood te pakken.

31-10-2024 09:48

petje +10543

Kom zeg ... tuurlijk waren t 2 fouten van welkenkneuter

31-10-2024 09:48

Plaswijk +805

onzin iedere keer als Wellenreuter uitloopt is het paniek. Hij is te laat of te vroeg of hij loopt de verkeerde kant maar goed is het nooit

31-10-2024 10:26

SuperIceCube +1047

Niet mee eens timon had bij de 1 - 0 nooit zo ver buiten het strafschop gebied moeten komen. Dat is niet zijn plek heeft hij niets te zoeken

31-10-2024 10:29

Mexicano +6065

Die eerste kan nog , was te laat anticiperen van hwang maar die tweede moet die natuurlijk gewoon hebben , was een blunder klaar

31-10-2024 11:47

FR08pjotr +20327

Priske ook gewoon door de mand gevallen hoor gister. Ajax stond verdedigend de hele tijd 1op1 maar het lukte hem niet hier gebruik van te maken.

Je had na Ueda altijd met de veel bewegelijkere Paixao of Osman tegen sutalo moeten gaan spelen en Moussa er gelijk bij. Maar nee, meneer komt niet verder dan een spits voor een spits..

31-10-2024 09:30

ankona +13372

Je had een aanvaller eraf moeten halen en Beelen erbij. Maakt niet zoveel uit welke aanvaller, ik dacht in eerste instantie aan Osman. Die zat totaal niet in de wedstrijd en Hato had hem helemaal klem. Ueda had nooit mee mogen doen, die was niet fit.

Waar het mis ging en waarom ik Beelen erbij had willen hebben is dat het in de opbouw vast stond. Door daar een poppetje meer neer te zetten kun je het spel verbreden en versnellen waardoor ajaks niet meer het spel lam kon leggen door enkel Timber en Hwang te isoleren.

31-10-2024 09:36

Boss63 +1407

Read meer naar buiten had zelfde effect gehad . 020 hield het compact dan moeten wij het groter maken.

31-10-2024 13:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties