Jørgensen: ''Trainer zei dat hij mijn eerlijkheid respecteerde''

Jørgensen: ''Trainer zei dat hij mijn eerlijkheid respecteerde''

Nicolai Jørgensen staat voor een vertrek bij Feyenoord, maar de spits van de Rotterdammers is niet blij met de beeldvorming die nu rondom hem ontstaat: hij zou een grootverdiener zijn die niet presteert, misschien wel een geldwolf. "Ik heb er een beetje moeite mee.

"Het is duidelijk dat ik een van de beter betaalde spelers ben, maar tegelijkertijd kun je het ook omdraaien en zeggen dat ze verschillende keren de kans hebben gehad mij te verkopen aan een club, waar ik meer had kunnen verdienen dan ik nu verdien", aldus Jørgensen tegenover BT. "Dus vanuit mijn oogpunt heb ik wel iets om boos over te zijn, maar ik heb nooit geklaagd. In mijn ogen is het dus niet eerlijk dat er wordt gesproken over een vertrek en over het geld. Want juist ik heb op dit punt moeten inleveren. Maar ik ben heel erg blij bij Feyenoord te zijn. Ik denk dat ik voor geen geld had willen ruilen voor mijn tijd hier."

Een vertrek staat wel zo goed als vast. "Ik train inderdaad voor mezelf. Ik kwam zoals iedereen terug en was fit en klaar voor de voorbereiding. Toen had ik het gesprek met de trainer en die vroeg me naar mijn plannen. Ik vertelde hem dat ik hier al vijf jaar zit en dat het geen geheim was dat ook Feyenoord van plan was mij in de winter te verkopen en dat we nu naar deze zomer zouden kijken", zo vervolgt Jørgensen. "De trainer zei toen dat hij mijn eerlijkheid respecteerde, maar dat hij zich liever wilde concentreren op de 22 spelers waarvan hij weet dat hij die tot zijn beschikking zal hebben. Hij vond het, met alle respect, beter dat ik me met de looptrainer fit zou houden tot er een transfer zal komen. Dat is volkomen normaal."

Er speelt niks
Jørgensen heeft nog niet met een club gesproken. ''Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan en dat ik nu gedwongen word iets te doen. Ik wacht op dit moment dus gewoon af. Want het kan best zo zijn dat een eerste aanbieding niet de beste is. Er speelt niets.''

Lees meer over
Nicolai Jørgensen Arne Slot
Plaats reactie
666

Jurk +7082

Laat die man gaan, contract ontbinden, door de voordeur eruit!!! Wens je het allerbeste toe Jurk!!!

20-07-2021 17:48

FRicky010 +194

Angel Romero!!!

29-06-2021 02:19

detrotsvanrotterdam +8614

Als je afzietvan je salaris dan ik ook. No work no money.

28-06-2021 16:24

Korneev +5609

Ik ben echt wel fan geweest van Jorgensen en geloof ondanks alles dat hij echt wel kan ballen. Hij had krediet op kunnen bouwen door te zeggen dat hij voor de helft van het salaris alles op alles zou gaan zetten om zijn meerwaarde te laten zien voor Feyenoord. De club heeft immers goed voor hem gezorgd. Als tegenprestatie had hij dan vertrouwen en een eerlijke kans moeten vragen. Dat zou hem hebben gesierd.

27-06-2021 21:29

Aap.B +3

Als je baas baalt, omdat je veel - week gerelateerd- ziek bent, bied je dan aan 50% van je salaris in te leveren?? Nee toch? Jorgensen heeft na zijn eerste geweldige seizoen te weinig gebracht maar is altijd heel netjes richting Feyenoord geweest en nu ook nog.

27-06-2021 22:30

Korneev +5609

Hij is geen weekje ziek geweest, maar bijna 2 seizoenen en als hij speelde was het zelden totaal fit. Wanneer mijn baas mijn salaris zover opschroeft en ik zou 2 jaar amper werken, dan zou ik best tijdelijk bereid zijn een gedeelte (tijdelijk) in te leveren. Je zou het het ook nog kunnen combineren met een prestatiebonus. Hij zou dan nog bijna een miljoen verdienen btw (na 2 jaar in totaal 3.6 miljoen) Het is dus niet helemaal te vergelijken met een gewone sterveling op de werkvloer, met een 'normaal 'salaris.

28-06-2021 07:29

Vincie +1555

Berghuis is nog oke vergeleken met prima donna Depay walgelijke vent.

27-06-2021 18:45

popijopi +81

Slot pakt gelijk goed door, het niveau moet omhoog en spelers of staf die niet kunnen aanhaken worden prompt aan de kant gezet. Prima die Slot, indirect maakt hij gelijk een statement naar het jarenlange wanbeleid van dit amateuristisch geleide club .
John de Wolf is gewoon de volgende, wat heb je aan die vent? Allen o b. v zijn verleden zit ie daar, wie verzint het ?

27-06-2021 15:52

hvdv65 +8360

ALLE gelul is achteraf

27-06-2021 17:19

FrNiels2017 +156267

Ik lul best vaak vooraf ook

27-06-2021 18:42

FrNiels2017 +156267

Ik snap iedereen wel

27-06-2021 15:39

kiprich30 +219

Jammer joh eje maar moeten presteren afgelopen seizoen dan stonden de clubs in de rij

27-06-2021 15:39

ernst H +4998

Snap wel dat ie teleurgesteld was na die.mislukte overstap
Maar kom op hee, dat is 3 jaar geleden.
Zal mij niet verbazen als dat.wijf van m , de boel opstookt

27-06-2021 15:28

Vanderslagmulders +285

Heb je enige aanleiding voor die laatste opmerking of heb je gewoon een beetje een ziek beeld van vrouwen?

27-06-2021 15:55

ernst H +4998

Ben je van slag

27-06-2021 17:38

RemcoFR +26757

Ik snap Slot wel. Maar het kan ook zo zijn dat Nicolai Jørgensen tot een datum de tijd heeft gekregen om een club te vinden. En dat hij dan weer bij het eerst aan sluit ?

27-06-2021 15:19

FR08pjotr +20393

‘'Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan en dat ik nu gedwongen word iets te doen.”

Wat had je dan gedacht joh pannenkoek? Lekker meeballen bij ‘t eerst en van alle luxe en gemakken gebruik maken terwijl je zelf lekker gaat shoppen naar een nieuwe club? Deze gast heeft echt z’n hoofd gestoten joh..

27-06-2021 15:12

FrNiels2017 +156267

Bram, Ringoster, JJN, Chitown, allemaal helden die ik was vergeten in mijn shout-outs

27-06-2021 15:06

FR-JJN +12867

Waar en wanneer heb je out-geshout vato?

27-06-2021 15:18

FrNiels2017 +156267

Een impromptu 2700-likes speech waar ik toe gedwongen ben

27-06-2021 15:19

FrNiels2017 +156267

Maar ik had me dus niet voorbereid en alleen informeel out-geshout

27-06-2021 15:19

FrNiels2017 +156267

crashtestdummy is nog boos

27-06-2021 15:20

FR Kampen +1745

Kan je ook dislikes geven voor het aantal reacties dat je nodig hebt voor een enkel stukje tekst?

27-06-2021 15:24

FrNiels2017 +156267

Ja. Maar dat kan alleen als je op het randje van een hoog gebouw op 1 been gaat staan

27-06-2021 15:24

FR-JJN +12867

held~!! U

27-06-2021 15:30

fermeer +25753

Allemaal even uitzwaaien op de Erasmusbrug

27-06-2021 14:48

FRFriesland +13406

Goede zet van Slot om alleen door te gaan met spelers die ervoor willen gaan. Hopelijk kunnen we hem verkopen voor 2-3 miljoen.

Blijft een held die ons het kampioenschap heeft bezorgd, helaas daarna niks meer laten zien.

27-06-2021 14:40

FRSieb +87530

Als hij mentaal niet zo'n slappe zak was had hij een mooie carrière kunnen hebben in de middenmoot van een topcompetitie.

27-06-2021 14:15

WvH +15342

Geen zelfreflectie. Ik ben fit. Nou volgens Slot niet. De slechtste conditie van allemaal. Zegt genoeg. Ik heb niks met zo'n Ronaldo. Maar die leeft er wel voor. Na 4 weken vakantie is zijn conditie nog beter dan die van Jorgensen als hij topfit is. En dat heeft niks met talent te maken.

27-06-2021 14:13

WvH +15342

Nog niet met een club gesproken. Nog geen club heeft een aanbieding gedaan. Duuh. Die zijn er ook niet.

27-06-2021 14:10

crashtestdummy +21848

Hij brandt Feyenoord niet af, maar heeft ook geen enkele zelfkritiek.
Voor het salaris dat hij geniet zou ik zeggen: 'Trainer, ik ga het de komende maanden laten zien, zodat je niet om me heen kunt. Als ik mijn woorden niet waarmaak vertrek ik in de winterstop.

Nee ... Nico legt zich er al bij neer. Jammer ... het is en blijft dus een mentale kwestie bij hem.

27-06-2021 13:47

tvm +1824

heeft heel ver boven zijn kunnen gespeeld , dat heeft hij daarna nooit meer kunnen evenaren. enkel en alleen maar omdat dit zijn nivo is . in het nationale elftal bakt hij er ook niks van
het is heel simpel : kun je een speler voor een smak geld verkopen meteen doen.

27-06-2021 13:28

ankona +13674

Zijn probleem is dat hij een prima spits is die afhankelijk is van het team. In het kampioensjaar draaide het middenveld en de vleugels goed en was hij de ideale man in de 16. Daarna is vooral het middenveld verwaarloosd en inmiddels heel zwak geworden. Geen enkele aanvaller komt nu nog goed uit de verf, zeker niet een die het moet hebben van kaatsen en combineren in de 16 en de snelheid mist om zelf ruimtes in te lopen.

27-06-2021 13:28

NelisHoe +4151

Linssen maakt er 8 (meer dan Jorgensen) en overtuigde blijkbaar meer op trainingen.
Jorgensen heeft het grotendeels aan zichzelf te danken.

27-06-2021 13:47

ankona +13674

Dat is eigenlijk precies wat ik zeg, maar dan met een voorbeeld. Linssen is helemaal geen spits maar heeft meer diepte en snelheid. Daardoor rendeert hij beter als het team niet combinerend een aanval op kan zetten maar slechts op goed geluk een spits de diepte in kan sturen.

27-06-2021 14:21

ernst H +4998

8 goals en dat noemen we renderen.

27-06-2021 15:25

fayanoord +477

Jorgensen is gek geworden in zijn hoofd

27-06-2021 13:27

maasstroompje +443

Heeft echt zijn tijd gehad bij Feyenoord.

27-06-2021 13:17

stamplust +24637

Dit is de eerste, Slot gaat verder met 4 mindere spitsen. Als dit bedoeld is als statement dan maakt hij een false start. En de volgende wordt John De Wolf die hij opzij gaat zetten. Noteer maar.

27-06-2021 13:13

Raftel +6737

Mindere spitsen? Alsof Jorgie iets heeft gepresteerd sinds het kampioenschap? Of wil je het gooien op dat doelpuntje in de Bekerfinale van 2018?

Jorgensen is niks meer. Wegwezen.

27-06-2021 13:17

porto1908fr +10486

Vergissing? John de Wolf staat niet in de spits :)

27-06-2021 13:53

IJzerenKees +129222

weg wezen met deze niets nut

27-06-2021 13:10

klompus88 +20272

Jorgo held

27-06-2021 12:48

guc75 +10982

Wat schaam ik mijn eigen als ik de reacties hieronder zie. Diep en diep triest om te zien hoe mijn "mede supporters" uitlaten over Nicolai, en eerder over Berghuis. En het ergste is dat deze nep succes supporters, deze meelopers ook nog eens allemaal likes aan elkaar geven. Ik weet echter dat het merendeel er niet zo over denkt.

27-06-2021 12:38

FR-JJN +12867

Als je zoveel geld opstrijkt maar zo ontzettend weinig presteert maar vervolgens toch een beetje boos bent, krijg je meer dan terechte kritiek. jorgensen is lang genoeg gesteund door het legioen

27-06-2021 12:51

Pietertje +460

Hartgrondig met je eens. Clubleiding wil je kwijt, je gaat akkoord en als dank moet je alleen trainen, na 5 jaar selectielid te zijn geweest word je een paria. En dan van velen hier stront over je heen krijgen. Schaamteloos! En weer een brevet van onvermogen voor de leiding.

27-06-2021 13:18

guc75 +10982

Met je eens, apart laten trainen is nou weer niet nodig hoewel ik snap dat Slot zich wil concentreren op de spelers die wel blijven.

27-06-2021 13:46

NelisHoe +4151

Hoe verklaar je die 3 jaar hiervoor dan?

27-06-2021 13:48

stamplust +24637

De club heeft geld genoeg.

27-06-2021 12:32

Kalouless +12670

Werd in 2017 op handen gedragen en heeft het sindsdien helemaal laten lopen. Klaagt nu "Ik word gedwongen iets te doen". Als je de afgelopen jaren iets had gedaan, lummel, had je nu de clubs voor het uitzoeken gehad.

Overigens mag ook Feyenoord het zich aantrekken dat we altijd maar weer spelers uitzoeken die mentaal niks in huis hebben (Larsson, Vejinovic, etc).

27-06-2021 12:32

Mensini +14562

Ik heb toch het idee dat na het mislopen van Arsenal er bij hem iets geknakt is waardoor hij sindsdien niet meer optimaal gemotiveerd is !?

27-06-2021 12:29

guc75 +10982

Je bedoelt Newcastle. In combinatie met dat hij steeds geblesseerd is geraakt. Je zag ook dat als hij een tijdje terug was gekomen hij steeds beter ging spelen.

27-06-2021 12:31

Mensini +14562

Toch vreemd dat hij geen zin heeft in de seizoensvoorbereiding met de nieuwe trainer Slot....

27-06-2021 13:03

JDJ +17918

Eerlijkheid is altijd goed. Vooral ook eerlijk blijven. Maar je tijd bij Feyenoord zit er nu echt op. Salaris van 1,8 mln per jaar was je exact 1 seizoen meer dan waard van de vijf. Dat je elders meer had kunnen verdienen geldt denk ik voor bijna iedereen maar je zat nu eenmaal lekker waar je zat. Lekker in Rotterdam en verder had je natuurlijk te maken met een teen die je niet interessant maakte voor andere clubs. Het waren vijf geweldige jaren maar goed nu wel oppleuren want je staat met je lage salaris de ontwikkeling van de huisige selectie in de weg. Nogmaals bedankt en applaus (maar nu echt wegwezen).

27-06-2021 12:22

guc75 +10982

Ge moet zelf oppleuren, succes supporter dat je bent...

27-06-2021 12:32

JDJ +17918

Dat ik graag (zoals iedereen?) succes wil betekent in dit geval doorselecteren. We lopen al veel te lang te sukkelen met Jorgenson (en met hem niet alleen). Ben al fan vanaf 1970 (vanaf mijn vierde) dus voor jouw geboorte dus.

27-06-2021 14:48

GerrieFR +7622

Ongelooflijk en dan te bedenken dat we 18 miljoen voor hem hadden kunnen krijgen. Het is achteraf lullen, maar hadden we hem toen maar verkocht.

27-06-2021 12:21

Djim +8188

Slot waardeert zijn openheid.....
Slot is gewoon blij dat hij vertrekt

27-06-2021 12:17

guc75 +10982

Wat een onzin zeg. Slot wil gewoon duidelijkheid, dat is niet iets wat ze bij Feyenoord gewend zijn.

27-06-2021 12:33

Scurenzio +293

Wie wil er nu een speler met zo'n instelling... pfff blijf wel lekker zitten... kunnen we niet een dvd van het kampioensjaar rondsturen om er mssn nog 2 mil voor te vangen. Waardeloze gast, waardeloze mentaliteit.

27-06-2021 12:14

royeboy +7961

De groetuuuuuuh

27-06-2021 12:10

Guipelle +1788

Slappe instelling. Had een prachtige nieuwe start kunnen maken onder Slot. Had dit van hem ook nooit verwacht omdat dit systeem echt goed voor hem is. Na mooi jaar zou hij dan weg kunnen en hebben beide voordeel. Hij is de club nog wat verschuldigd.

27-06-2021 12:07

mfr23 +6166

Hij wil weg maar doet tegelijkertijd niks, 'ik wacht gewoon af'. Hij heeft vanuit zijn oogpunt iets om boos over te zijn omdat hij meer had kunnen verdienen, maar had dit 'voor geen geld had willen ruilen voor zijn tijd hier'.

Consequent is ie wel, binnen en buiten het veld. Wat een slap gelul. Zoals z'n spel.

27-06-2021 11:52

lauwersfr +889

Die gaat toch nooit geen stap vooruit kunnen gaan in zijn carriere.
Welke club met een beetje verstand zit op hem te wachten, kijk zijn statistieken van de laatste jaren.
Die heeft echt gewoon 1 top jaar gehad, dat alles meezat. Doet me wat aan Dessers denken

27-06-2021 11:40

2018-2019 +1442

nooit geen......ik hoop het

27-06-2021 11:42

f-e-ij-e-n-o-o-r-d +10977

Contract voor het leven geven deze Deense Koning en laatste man zetten 🤣

27-06-2021 11:38

japie008 +850

Hij zou daar ook nog is over moeten liegen. Dan heb je helemaal de poppetjes aan het dansen

27-06-2021 11:33

sander71 +2919

Hou toch op man, als we je nodig hadden voor de punten, liet je het keer op keer afweten en huppel je maar wat rond.
Zo snel mogenlijk verkopen en aan de gang met Bozenik, Bannes en Azarkan, Siniterra..

27-06-2021 11:24

Umpedump123 +6242

Komen allemaal tekort behalve Sini

27-06-2021 12:06

Liser +19840

Fit blijven met de looptrainer, terwijl hij eigenlijk in de kwartfinale van het EK had moeten staan met Denemarken. Het kan verkeren...

27-06-2021 11:10

wdeneush +132

Jørgensen, heeft gewoon vertrouwen nodig. Door opa Advocaat genegeerd en zie het resultaat.

27-06-2021 10:58

2018-2019 +1442

Zat Dick er al weer 4 jaar joh?

27-06-2021 11:43

Rik.J +345

hij heeft een groot aandeel gehad in het laatste kampioenschap. Toen had van Geel het Engelse geld moeten pakken en een vervanger moeten halen.

27-06-2021 10:48

mfr23 +6166

Achteraf gezien wel, maar volgens mij dachten we allemaal dat we goud (nouja, zilver) in handen hadden.

27-06-2021 11:53

tinuskiprich +3200

Loopt lamlendig over het veld. Als grootverdiener mag je toch wel iets meer inzet verwachten.
Daarintegen krijgt hij weinig aanvoer van Berghuis of Sini omdat die steeds voor eigen succes gaan.
4-3-3 is de spits bedienen. Jorgensen had er meer gemaakt als dat ook gebeurt was.

27-06-2021 10:46

Feyenoord2907 +2347

Berghuis in 31 duels, 14 assists. Luis Sinisterra in 20 duels, 6 assists. Beide spelers hadden nog meer assits op hun naam kunnen hebben. Dan maak jij imo een verkeerde conclusie dat er geen aanvoer is.

27-06-2021 10:55

gokufan +5464

Ik ben ook mee eens, want Nicolai was alweer geblesseerd na Feyenoord-Dortmund, dus moesten we het doen met linssen,

27-06-2021 13:24

Justinn Quist +325

Lulletje rozenwater

27-06-2021 10:41

pauls +924

Mits fit, gemotiveerd en voorzien van aanvoer nog altijd de beste spits in je selectie. Het is zo zonde hoe dit met hem gelopen is. Ik vond dat je na de winterstop en laatste wedstrijden afgelopen seizoen toch zag dat hij van waarde is voor Feyenoord. Dat is uiteraard veel te matig maar zolang hij er nog is, waarom zou je hem dan niet gebruiken? Straks loopt hij transfervrij de deur uit want geen club gaat nu een transfersom voor hem betalen als hij nu op een bijveld loopt te ballen. Past overigens prima in het beleid van de afgelopen vijf jaar waarin nagenoeg iedereen voor niets tot weinig kon vertrekken bij onze mooie club.

27-06-2021 10:37

FRM010 +6628

Ben benieuwd waar hij terecht komt maar kan me niet voorstellen dat iemand staat te springen om hem. Hij kan juist beter blijven, met een nieuwe trainer Slot, een nieuwe speelwijze, en zichzelf nog 1 jaar keihard bewijzen.

27-06-2021 10:25

GerseGer +7255

Volledige losgeslagen van de realiteit deze man. Heeft een jaarsalaris waar een gemiddelde Nederlander zo'n 50 jaar voor moet werken en lijkt het vervolgens niet op te kunnen brengen om zich volledig in te zetten voor z'n werkgever, omdat ie zin heeft in een nieuwe club. En is vervolgens ook nog verongelijkt, omdat hij het idee heeft weggezet te worden als geldwolf.

Inderdaad, Feyenoord heeft op bepaald vlak niet optimaal gehandeld met Jörgensen, maar hij vergeet denk ik ook dat hij 1 jaar goed gepresteerd heeft en daarna alleen maar geblesseerd is geweest en niks heeft laten zien. Hij mag God op z'n blote knieën bedanken dat hij met 3 jaartjes alleen maar trainen en zo'n 30 wedstrijden spelen een salaris van 1,8 miljoen verdient.

Ik neem m graag een weekje mee naar mijn werk om te laten zien hoe 40/50uur per week je hard moet werken voor een jaarsalaris dat hij per week verdiend. Overigens kan ik dit denk ik niet alleen Jörgensen verwijten, maar zijn veel voetballers deze realiteitszin verloren.

27-06-2021 10:20

FRfan67 +6790

Goed geschreven Ger. Raar verhaal van Nico.

27-06-2021 10:24

joejoe1979 +8029

Volgens mij heb jij het niet zo naar je zin op werk.

27-06-2021 10:44

cluepon +3832

Wellicht heeft hij dan dingen anders aangepakt dat hij niet 40/50uur per week moet werken voor jouw salaris. Er zullen genoeg mensen zijn die met meer/minder werk dan jij meer of minder verdienen dan jij, dus die vergelijkingen vind ik altijd zo raar.
Daarbij is hij 24 uur per dag sporter (dus rekening houden met voeding e.d.) terwijl jij lekker pizzaatje en biertje uit de kast trekt. Hij krijgt elke wedstrijd een aantal schoppen te verwerken, ook niet fijn. En ik zou ook niet willen ruilen wat betreft het "publiek bezit" zijn in deze tijd.

Dat salarissen in de voetbalwereld belachelijk zijn, mee eens. Maar die salarissen zijn er, dat aanpakken moet op een ander niveau dan Feyenoord en Jørgensen gebeuren.

27-06-2021 10:47

GerseGer +7255

@Cluepon: mijn punt is dat, in mijn optiek, bij een bepaald salaris ook een bepaalde extra verantwoordelijkheid en verwachting komt kijken. Voor iemand die1,8 miljoen per jaar verdiend en het eigenlijk al 3 jaar niet laat zien vind ik zijn houding ongepast. Ik zou eerder verwachten dat hij er alles aan zou doen om te laten zien waarom hij die beloning waard is en daar zou hij waarschijnlijk ook een mooie transfer mee kunnen binnen slepen.

Ik werk overigens zelf in een functie waardoor ik het gelukkig erg goed heb financieel. Daar moet ik ook veel dingen voor laten, en dat vind ik ook niet meer dan terecht. Als ik echter 3 jaar lang niet van waarde zou zijn voor het bedrijf had ik al 3x een nieuwe baan mogen zoeken ipv zelf met het verhaal te komen dat ik het "eigenlijk wel gezien heb".

27-06-2021 13:56

jonaathn +14701

En wat nou als er geen club komt???

27-06-2021 10:20

RPI +46347

Geen woorden maar daden niet van toepassing bij deze Riagklant

27-06-2021 10:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties