Krabbendam: "Slot heeft ook met Lang en Schouten gesproken"

Krabbendam: "Slot heeft ook met Lang en Schouten gesproken"

Na de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal en de eerste speelronde van de Eredivisie is het sentiment rond Feyenoord en PSV veranderd. Voor het seizoen was de verwachting dat Feyenoord verder zou zijn, maar inmiddels blijken de Eindhovenaren de zaken vooralsnog beter op orde te hebben. In Rondje Eredivisie van Voetbal International bespraken clubwatchers Martijn Krabbendam en Marco Timmer het verschil tussen beide ploegen.

In die uitzending stelde Timmer dat Arne Slot Feyenoord heus wel weer op een hoog niveau krijgt. "Daar ben ik ook niet bang voor", sloot Krabbendam zich daarbij aan. "Dat gaat ook gebeuren, maar het heeft tijd nodig. Ze zijn hun beste speler kwijtgeraakt. Maar het verschil is: PSV verliest Xavi Simons en trekt gelijk Noa Lang aan."

De journalist onthulde vervolgens dat diezelfde Lang ook bij Feyenoord in beeld was. "Het is niet dat Feyenoord zulke transfers niet wil doen. Slot heeft ook met Lang gesproken, heeft ook met Jerdy Schouten (die ook onderweg is naar PSV, red.) gesproken en heeft ook lang aan Til gedacht. Er wordt bij Feyenoord wel eens gekscherend gezegd dat PSV in de computers heeft ingebroken, omdat ze met dezelfde spelers bezig zijn." Eerder haalde de Eindhovense club ook Ricardo Pepi binnen, die ook in de nadrukkelijke belangstelling van Feyenoord stond.

"Het verschil is gewoon de daadkracht, het geld en misschien ook het risico", concludeerde Krabbendam. "PSV durft dit te doen met het oog op de Champions League. Dit jaar geven de eerste twee posities recht op deelname en daar willen ze bij zitten. Ze zijn niet bang om door te pakken. En dat is te prijzen."

Plaats reactie
666

HartjeRotterdam +14

Wieffer+schouten ken wel is een goeie match wezen

21-08-2023 09:50

johanj34 +4003

Bosz is gewoon een lijer....

16-08-2023 17:13

Peter.R45 +54

Lekker belangrijk

16-08-2023 15:58

Cultheld +4350

Die Lang is even een leuk. net als Dilrosun in begin bij ons. let maar op over paar maandjes dan zakt het in elkaar. Is niet zo goed als die Simons.

15-08-2023 14:27

Bobiku +8562

Dilrosun denkt te veel na, twijfelt te veel. Als je iets niet van Lang kunt zeggen is het dat hij twijfelt

15-08-2023 18:53

Sjaak Sekeris +217

Schouten had ik er graag bij gehad.
Maar je weet nooit nog

14-08-2023 22:00

Sekou4president2 +2193

Ook weer hetzelfde type Wieffer, Zerrouki. Goede speler maar nu niet nodig.

15-08-2023 00:06

KritischeBlik +1122

Ja we hebben CL geld en hoge transferinkomsten. Maar dit zijn eenmalige inkomsten. Spelers die je haalt leg je voor meerdere jaren vast, en zijn dus structurele kosten. Helaas is daardoor ons spelersbudget- het geld dat dus aan salarissen opgaat- nog niet heel veel hoger. De afkoopsommen kunnen we wel betalen, maar de salarissen dus vaak nog niet. We hebben dus meer tijd nodig en structurele inkomsten.
Zelf de Kuip gaan beheren is een eerste stap, levert je meer structurele inkomsten op en daardoor kan je salarisbudget omhoog.
De samenvatting; heb geduld we zijn op de goede weg!

14-08-2023 20:57

mcfly +1880

Je kunt ook structureel overwinteren in Europa durven te begroten. Doen die andere twee wel. Dan kun je met je lange contracten creatiever zijn. Zo zijn er nog wel wat dingen te bedenken die durf nodig hebben. Natuurlijk niet zulke gekkigheid als in 2007, maar we hoeven ook niet te doen alsof we aan de bedelstaf raken.

15-08-2023 07:47

Joost.V91 +7262

Ik lees hier dat we er helemaal niets meer van kunnen. Ben benieuwd waar die 'voetbalkenners' , cynisch bedoeld, straks zijn als het weer goed gaat en we bovenaan staan!

14-08-2023 20:08

GloriousJustice +1597

Na 2 wedstrijden moeten we weer concurreren met AZ en Twente. Wat een heisa

14-08-2023 20:44

omejoop19 +571

Nou die doen het een stuk beter momenteel

15-08-2023 02:23

vakkiew3 +2616

Amen, geduld en in Slot we trust

15-08-2023 08:13

EIJK1969 +4282

Boka mag voor 30m weg. Psg en nog wat van die clubs melden zich voor Boka. Lang af en toe geblesseerd. En het ziet er weer heel anders uit. All in the game.

14-08-2023 20:00

EIJK1969 +4282

Psg ...melden zich voor Sangare

14-08-2023 20:00

Dissentientes +1183

Het blijft onvoorstelbaar hoeveel interne informatie van de club telkens weer naar buiten komt.

De lekkages zijn niet goed, er wordt te veel water gepakt.

Het schip moet nagenoeg waterdicht zijn om de juiste koers te kunnen houden.

14-08-2023 19:56

EIJK1969 +4282

Straks lange neus naar Lang

14-08-2023 19:53

Ronskk +22282

heb je niks aan krabby

14-08-2023 19:34

feyenoordgazza +4012

Blij dat lang niet gekomen is dan

14-08-2023 19:33

Mr-T +1995

“Er wordt bij Feyenoord wel eens gekscherend gezegd dat PSV in de computers heeft ingebroken, omdat ze met dezelfde spelers bezig zijn”

Die hoeven niet in de computer in te breken. Bij ons is er een supporter die graag alles lekt waar Feyenoord ook maar aan denkt. Daar halen die boeren hun voordeel uit

14-08-2023 19:14

MaartenTT +19902

Op FR-12 wordt nogal met bewondering over Lang gesproken. Persoonlijk vind ik dat hij best aardig kan ballen, maar als je Simons kwijtraakt en Lang daarvoor terugkrijgt, dan ben je er naar mijn mening op achteruit gegaan.

14-08-2023 19:13

Mr-T +1995

Weet zeker dat lang meer goals gaat maken dan Simons. Wel echt een gruwelijke tering kop. Die komt meteen in het lijstje van tadic

14-08-2023 19:15

EIJK1969 +4282

Ja maar Xavi completer

14-08-2023 19:55

Sekou4president2 +2193

Nou dat durf ik niet uit te spreken. Volgens mij was Xavi bijna altijd fit en was hij ook weinig geschorst. Dat betwijfel ik bij de wannabe mocro Noano7k.

15-08-2023 00:12

vakkiew3 +2616

Als je dacht dat het met Tadic en Simons weg niet erger kon krijg je deze neus ervoor terug

15-08-2023 08:16

Mr-T +1995

Precies dit!

15-08-2023 08:47

EIJK1969 +4282

Ja lijkt mij ook. Ze hadden in Eindhoven ook liever Xavi

14-08-2023 19:54

John.V92 +42

Haal die Mac Allister en Salah van Liverpool. Probleem over.

14-08-2023 19:09

Jimbojet1990 +3382

Ga jij het salaris betalen van die beste bal kunstenaars

14-08-2023 19:21

Peterk +34789

Flauwe kul van Krabbendam. Lang, gezien zijn mentaliteit, moet je helemaal niet willen als Feyenoord. En Schouten? Overbodig als je ziet hoeveel van dezelfde types je al hebt lopen. Overigens wel veel beter dan de ook al overbodige Zerrouki. En dat die Pepi niet gekomen is lig ik ook niet wakker van. En Lang is natuurlijk ook geen verbetering voor PSV als je Simons verliest. Het enige wat Feyenoord moet doen is een vent aantrekken/opstellen die op de positie van Kokcu kan spelen. Verder is er niets mis met dit elftal...

14-08-2023 18:57

FR_Domingo +14868

“Dat is te prijzen”

Ow, en wat als ze 3e worden is het opeens onverantwoord?

14-08-2023 18:52

Arjan.O +576

Precies. Dan krijg je het zelfde als wat bosz bij ons heeft veroorzaakt als td.

14-08-2023 22:02

klick44 +18096

ga nou eens kijken naar haalbare spelers. schouten te duur en lang kan gewoon niet. zou uitgefloten worden

14-08-2023 18:47

paulus56 +254519

niet zo LANG toch

14-08-2023 18:54

EIJK1969 +4282

Psv piept wel anders als Sangare en Boka weggaan

14-08-2023 19:56

Liser +19855

Champions League halen is cruciaal.
Dat gaat niet lukken met aankopen als Van de Belt en Beelen.
Ook Zerrouki en Nieuwkoop brengen ons niet verder.

De enige die wat kunnen worden zijn Stengs en notabene de tweede spits.

14-08-2023 18:38

MaartenTT +19902

Beelen MOTM gisteren.

14-08-2023 19:14

Wisselspeler +7762

Ben het in ieder geval met Nieuwkoop niet met jou eens. Dat is een goede RB

14-08-2023 20:22

Hetvaltnietmee +4830

Als het waar is dat Slot met Lang gesproken heeft dan ben ik heel benieuwd wat daar gezegd is want toen Lang onlangs gevraagd werd of hij ooit weer voor Feyenoord zou spelen was hij heel duidelijk. “Nooit!” Waarbij de minachting van z’n gezicht droop.

14-08-2023 18:35

RobinLandman +2000

Wat een geslapjanus allemaal

14-08-2023 18:33

Harigekut +802

Idd een slap beleid…
Eerst wordt er niet doorgepakt met Veerman en Pepi en dan ook niet met lang , Schouten lijkt wel of ze ze zelf moeten betalen… waar is de Rotterdamse lef ??

14-08-2023 18:32

hondengeleider +144

Je kunt wel 100 namen noemen, maar ze moeten uiteindelijk en natuurlijk wel in het systeem passen he

14-08-2023 18:30

jayjay49 +7839

Bizar hoe snel er al weer kritiek komt op het Feyenoord-beleid. Triest!!!!
Laten we blij zijn, dat er eindelijk Beleid wordt gemaakt met Visie, maar we komen uit een financieel veel moeilijkere positie dan Ajax of PSV, dus wij kunnen (nog) niet tegen dezelfde prijzen inkopen.

Complimenten Dennis & Arne voorwat jullie vanuit het NIETS al hebben gepresteerd en nog steeds presteren met alle beperkingen.
NU doorgroeien en dan hopelijk volgdende jaren meer speelruimte voor nieuwe spelers.
Blijf alsjeblieft realistisch budgeteren.

14-08-2023 18:29

Santiagol +604

Zonder een nieuwe aanvallende middenvelder eindig je gewoon 3e of 4e. Grandiose visie jo.

14-08-2023 19:25

ruudger +8414

Wie weet heeft Slot naar aanleiding van gesprek met deze spelers wel geconcludeerd dat het niets is voor Feyenoord?!

14-08-2023 18:21

K.T +1767

Als we op z'n minst maar 2e worden, komt het goed

14-08-2023 18:09

charlaykc +9500

Na 1 gelijkspel gelijk ultra kritisch. Deze week winnen we gewoon met 4-0 en zijn we weer de favoriet.

14-08-2023 18:08

Steve980 +26

Wanneer je denkt dat je spelers 40 miljoen waard zijn en je koopt er spelers voor terug va 8 miljoen moet je niet van uitgaan dat je selectie op hetzelfde peil blijft. Ik reken op een tussenjaar.

14-08-2023 18:07

FRlegend +16984

Goh komt het toch op geld aan. Wie had dat gedacht? Gelukkig wint de Kuip wedstrijden voor ons!

14-08-2023 18:06

K.T +1767

Heb ik gisteren gezien ja

14-08-2023 18:10

FRlegend +16984

Te weinig pyro denk ik

14-08-2023 18:11

FR-Alkmaar +6825

Wat een prestatie van Slot; praten met Mo Lang.
Na 2 zinnen ben ik die kwal zat.

14-08-2023 18:01

feyenoordgazza +4012

Hoe je niet voor te praten

14-08-2023 19:38

VineFeye +8518

Wij praten met iedereen maar daar blijft het dan ook altijd bij.

14-08-2023 17:59

Ron.V15 +2612

We betalen gewoon te weinig salaris......

14-08-2023 18:05

RamonFEY +5755

Sommige dingen veranderen nooit. Verwachtte er meer van qua opbrengst Kokcu en CL inkomsten. Nog geen aankoop tot nu toe waarvan je denkt Wow. En uit ellende door het ontbreken van echt goede aankopen kom je dan uit bij spelers die zelfs minder zijn dan die zijn vertrokken

14-08-2023 18:08

Abraham +2114

Lang mag gelijk aansteker koppen bij het warmlopen

14-08-2023 17:58

Jaapie22 +3055

Och och och toch

14-08-2023 18:01

Nordberg +4816

Stoer man.

14-08-2023 18:08

F5 +2830

Als psv nu geen champions League haalt en niet bij de eerste twee eindigen zijn ze zwaar de lul

14-08-2023 17:53

sebas1980 +6707

En wij niet?

14-08-2023 17:56

F5 +2830

Nee, dat is dan weer het voordeel van het ‘voorzichtige beleid’ wat er wordt gevoerd. Daarom smijten ze niet met 15 miljoen per speler

14-08-2023 18:04

sebas1980 +6707

Dan heb ik nieuws voor je. Als wij niet aanhaken dan is het gat niet meer te overbruggen

14-08-2023 18:07

michiel2424 +29048

Dat heb ik eerder gehoord. En schijnbaar heerst het idee dat we als we dit seizoen bij de eerste twee eindigen, dat we het dan ineens overbruggen.

14-08-2023 18:14

sebas1980 +6707

Nee zeker niet maar het gat wordt ook niet groter. Of denk jij als we dit seizoen 3e worden we er financieel beter voorstaan dan nu?

14-08-2023 18:15

klick44 +18096

in plaats daarvan kopen bagger voor 8

14-08-2023 19:47

jozefdetovenaar +1510

Lekker belangrijk joh.

14-08-2023 17:58

Jaapie22 +3055

Met zo’n selectie lukt ze dat met 2 vingers in de neus

14-08-2023 18:02

tvm +1824

Hahaha ja dat zwarte cijfers

14-08-2023 17:52

Rumble +6763

Leerproces. Bang zijn levert alsnog miskopen op.

14-08-2023 17:49

VineFeye +8518

Klopt exact, alles duurt bij ons altijd eeuwen, we pakken niet snel genoeg door. Vaak genoeg gaat de concurrent aan de haal met spelers die wij op het oog hadden. We moeten echt slagvaardiger worden op dat vlak.

14-08-2023 17:48

FR010FRDAM +43090

Grappig, psv wint 3 wedstrijden en is ineens het voorbeeld? Laat ze eerst maar eens door de voorrondes heenkomen.
Totale onzin dat alles bij Feyenoord nu als negatief wordt gezien.

14-08-2023 17:48

taco_mundo +52761

Dit is wel een beetje je kop in het zand steken hoor

14-08-2023 17:49

FR010FRDAM +43090

Want? De verdediging van psv is gewoon nog steeds matig. Sangare vertrekt nog.
Feyenoord haalt nog wel 1 of 2 spelers en gisteren had je zonder rode kaart gewoon gewonnen

14-08-2023 17:52

taco_mundo +52761

Dat is koffiedik kijken...

PSV heeft al goede stappen gezet, ze hebben nog tijd om de puntjes op de "i" te zetten. Ze hebben meer geld dan wij en ze zijn daarbij nog slagvaardiger ook.

14-08-2023 17:54

michiel2424 +29048

En toch zijn ze ook kwetsbaar, en is er totaal geen reden om aan te nemen dat ze wel even boven ons eindigen.

14-08-2023 18:15

J0102000 +1244

en als ze een paar wedstrijden verliezen gaat noa lang vervelend doen en stort de teamgeest in en gaat t helemaal verkeerd. Vorig jaar won PSV ook gewoon de eerste wedstrijden dik en was iedereen onder de indruk van hoe goed ze waren.

14-08-2023 18:23

Bati +39488

Spreken, spreken, niet kopen.

14-08-2023 17:44

tvm +1824

Ze gokken en dat kan goed gaan …. Maar ook niet. Als ik het goed begrepen heb schrijven wij pas sinds december ofzo zwarte cijfers. Tja dan koop je alleen met geld dat je verkocht hebt lijkt me heel logisch allemaal

14-08-2023 17:42

Jan.V43 +24

Je bedoelt zwarte cijfers, rood is negatief.
FACTA NON VERBA !!

14-08-2023 17:44

Maluka01 +1776

Tja, die pakken door met transfers. Hier willen ze voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

14-08-2023 17:39

RatioRonnie +707

Zolang we maar op de eerste rij komen te zitten dan! Dan zijn we spekkopert..

14-08-2023 17:45

FR010FRDAM +43090

En wat waren we blij met Aursnes, Trauner en Hancko. Maar nu is ineens alles slecht he.....

14-08-2023 17:49

Rotterdammer +11230

Klopt dat waren verassende aankopen. Stengs,Nieuwkoop en Zerouki is weer dezelfde rotzooi als wat we na het kampioenschap onder Gio haalden.

14-08-2023 18:28

Danny.V68 +4476

Dat ie maar Lang mag wegblijven. Zijn geen BSO.

14-08-2023 17:37

kuurie69 +12940

Die gozert praat als een Marokaan, waarom??

14-08-2023 17:55

F5 +2830

Kan goed voetballen maar hoeft van mij ook zeker niet te komen

14-08-2023 18:07

gwmd1 +4083

Wij hebben een AD die niet de kunde heeft om echt door te pakken, derde worden en die fijne playoffs in gaan, en niet de mazzel hebben zoals pisvee om makkelijk definitief de CL te halen. DtK moet zijn beurs trekken voor een dure 10 die er meteen staat. Deze zijn meestal duurder dan 25 miljoen.

14-08-2023 17:36

J0102000 +1244

kan je de toekomst voorspellen? want dan heb ik nog wat leuke vragen voor je

14-08-2023 18:24

rodjeknor +5317

De werkelijkheid is dat we kampioen zijn geworden door het team. Niet door individuele klasse.

14-08-2023 17:31

wirie010 +1814

Vanaf nu moeten we alles op alles zetten om alle wedstrijden te winnen.

14-08-2023 17:30

VineFeye +8518

Echt waar joh?

14-08-2023 17:49

Supporter +610

Ja hoor natuurlijk. Slot belt iedereen Krabbendam en dat vertelt hij allemaal aan jou. Stop daar toch eens mee: roddeltante dat je bent. Engnek.

14-08-2023 17:28

FR-Arnhem +49954

Wat is dat toch voor reflex om journalisten engnek te noemen omdat het bericht je niet aanstaat. Word eens volwassen.

14-08-2023 17:30

fr-0223 +3703

Niks van gelogen, krabbendam is een ontzettende engnek.

14-08-2023 17:32

Nordberg +4816

Nee hoor gewoon een journalist die zijn werk doet!

14-08-2023 18:10

michiel2424 +29048

Klopt. Maar wel een engnek die werkelijk nooit iets bijzonders of vernieuwends meldt.

14-08-2023 18:16

Gelukmoetkunne +1601

Ik heb nog niemand over Lens gehoord.......

14-08-2023 17:25

Echte_Fan +24625

Feyenoord heeft ook ooit gegokt (oa Makaay, Bronckhorst, de Cler, Hofland enz). Werd een financieel fiasco.

14-08-2023 17:22

Bjorn1980 +6080

Waarvan alleen Makaay en van Bronckhorst goede spelers waren, dus waarom ze ooit voor die andere 3(incl Landzaat risico hebben genomen was mij de vraag

14-08-2023 17:36

Echte_Fan +24625

Waar het om gaat is: gegokt en verloren.

14-08-2023 18:24

rodjeknor +5317

Plus dat wij sommige financiële risico's nog niet kunnen lopen.

14-08-2023 17:19

Sven.M +189

Ik heb vanuit betrouwbare ingangen binnen feyenoord gehoord dat vandaag nog een grote naam word gepresenteerd die nog niet naar buiten is gekomen.

14-08-2023 17:11

MarioFR +11898

Is dat een noodingang ipv nooduitgang?

14-08-2023 17:22

Vateau +3257

Wat als je ons loopt te belazeren hierzo?

14-08-2023 17:30

Nordberg +4816

Lens, Sabau? Of Vagner Love?

14-08-2023 18:11

goldendick +7083

Waarom zijn er altijd van die nerds die dit soort onzin komen verkondigen

14-08-2023 18:18

Mat +3582

Vind het toch vreemd dat pisvee wel zoveel uitgeeft terwijl al jaren bekend is dat ook zei financiële problemen hebben. Ze moesten niet voor niets in de winterstop die 2 spelers verkopen anders konden ze toen de salarissen niet eens betalen.

14-08-2023 17:08

Belanda +2962

Omdat ze gokken op de poulefase van de CL en eerste of tweede plaats einde van het seizoen. Dat kan goed uitpakken, maar blijft een gok.

14-08-2023 17:10

Wesley Pol +7734

Wij hebben ooit gegokt met Makaay,gio,landzaat,de cler,Hofland en nog wat toppers ,iedereen weet hoe die gok afliep

14-08-2023 17:15

Goofy1973 +3078

Dat waren spelers zonder restwaarde, psv koopt spelers die nog jong zijn en restwaarde vertegenwoordigen, is een heel ander risico, niet te vergelijken

14-08-2023 17:26

Belanda +2962

Klopt. Daarom zijn ze nu wat voorzichtiger

14-08-2023 17:27

1908forever +18246

Een jaar geleden was daar niets mogelijk.
In totaal gaven ze 8,5 miljoen uit.
Omdat ze te dure spelers met te hoge salarissen hadden.
Nu hebben ze een nieuwe trainer en is alles mogelijk.
Ze nemen daar eigenlijk onverantwoorde risico's.
Maar de Champions League is zo belangrijk volgend seizoen.
Mis je die 70 miljoen dan loop je zover achter de rest.

14-08-2023 17:15

Goofy1973 +3078

Halen ze hem, dan zijn ze niet meer bij te halen door ons...

14-08-2023 17:27

michiel2424 +29048

Dat heb ik eerder gehoord. De waarheid is dat ze op dit moment te achterhalen zijn door ons.

14-08-2023 18:18

luc86 +3609

Ze verkopen voor 100 miljoen... ze geven bij lange na niet zoveel uit als wij doen met minder inkomsten.

14-08-2023 17:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties