Lof voor Geertruida: ''Hij was echt de beste man bij Feyenoord''

Lof voor Geertruida: ''Hij was echt de beste man bij Feyenoord''

Lutsharel Geertruida was een van de uitblinkers bij Feyenoord tijdens De Klassieker. De verdediger van de Rotterdammers was bepalend voor het aanvallende spel van de Rotterdammers. Oud-trainer Mario Been heeft Geertruida dan ook opgenomen in het Elftal van de Week van De Telegraaf.

''Lutsharel Geertruida vond ik ongelooflijk sterk spelen bij Feyenoord in De Klassieker en is daarmee mijn speler van de week'', vertelt Been. ''Hij speelde tegen Ajax toch met veel ruimte in de rug, maar was ook in het doordekken echt heer en meester. Hij gebruikte zijn lichaam goed en doet geen domme dingen. Arne Slot heeft ervoor gekozen hem centraal te zetten bij het gemis van Trauner en daar is hij veel beter dan bijvoorbeeld Rasmussen. Hij was echt de beste man bij Feyenoord.''

Naast Geertruida heeft Been lovende woorden over voor Feyenoord-huurling Marouan Azarkan. ''Hij kan voor Excelsior wel eens de sleutel blijken om in de Eredivisie te blijven. Hij geeft de creativiteit die nodig is. De ploeg creëert niet heel veel kansen, maar wat er wordt gecreëerd, daar is hij altijd bij betrokken. Hij is ongelooflijk talentvol en zeker op dat kunstgras is het een genot om te zien hoe moeilijk hij kapt en draait. Hij maakte ook een geweldige goal.''

Elftal van de Week
Unnerstall; Sugawara, Geertruida, Nieuwpoort, Smal; Clasie, Tavsan; Mijnans, Azarkan, Dimata, Simon.

Lees meer over
Lutsharel Geertruida
Plaats reactie
666

guykroudikorsou +8313

#nooitmeertrauner.

23-01-2023 17:37

jack98 +47635

Lutsharel speelde inderdaad als een beest; sterk in de duels en durft met veel ruimte in de rug te verdedigen!

23-01-2023 14:52

nachtburgemeester +42

Net het bericht gelezen dat Feyenoord op zoek is naar een buitenspeler die een man kan passeren en uit het niets acties kan maken.

Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan? Lekker azarkan terug halen. Bewijst zich wedstrijd op wedstrijd bij excelsior. En ja ze spelen daar ander voetbal, maar des te knapper vind ik het dat hij zo nadrukkelijk zijn stempel kan drukken.

Ik snap wel dat je excelsior een beetje te vriend moet houden en deze jongen niet zomaar kan wegplukken met alle gevolgen van dien. Maar waarom dadelijk weer veel geld uitgeven als het antwoord dichtbij ligt?

23-01-2023 14:20

DutchVenitian +2320

Azarkan terug halen en kans geven, kan Wallie naar Kralingen en elke week minuten maken en wedstrijd ritme opdoen, win/win?

23-01-2023 14:36

fr_1993 +78823

Azarkan te weinig scorend vermogen.

23-01-2023 14:37

Paulus98 +158226

Ik vond Hartman en Wieffer ook uitstekend spelen.

23-01-2023 13:40

fr_1993 +78823

Er zitten er een hoop aan de Almhof deze morgen, want hieronder lees je veel 'Alle lof'.

23-01-2023 12:03

LofDerZotheid +1175

Niets mis met alle lof…

23-01-2023 14:26

Feyenoordforbetterorworse +426

Voor alle mensen die zeuren over Pedersen...als hij (best wel vaak) de achterlijn haalt, dan legt ie de bal ook al terug.

23-01-2023 12:03

kazan +1463

maar als ja weer dat woord als die Pasveer had gekeept had je gewoon die wedstrijd gewonnen

23-01-2023 12:00

justrohvt1908 +1335

De hele verdediging was echt goed.
Wieffer ook echt een Baas op die positie!!
Bijlow, Hartman, Geertruida Kökcu en Wieffer ook nog eens allemaal uit eigen opleiding..

De komende transferwindows zijn potentiële cashwindows voor de club..

Feyenoord is echt op de weg terug naar de top!!

23-01-2023 11:38

McLovin +11207

Wieffer eigen opleiding?

23-01-2023 11:40

JonDahlTom +653

Komt toch echt van twente

23-01-2023 13:01

justrohvt1908 +1335

Excuses inderdaad. Komt van Twente.

23-01-2023 22:30

Amio1998 +316

Mario heeft helemaal gelijk, maar Hartman verdient ook een plek in het team vd week

23-01-2023 11:33

ElPanzeFr +21977

Hartman vond ik juist de beste van het veld. In aanvallend en verdedigend opzicht amper steken laten vallen. Klapte er vol op, had Conceicao en Tadic in zn zak, wat wil je nog meer

23-01-2023 10:53

Wisselspeler +7897

Die bal schuin door het midden naar Danillo ( die weer eens verzaakte) was echt geweldig. Ook mijn man of the Match: Hartman... Kan weleens een snelle ticket naar Oranje worden..

23-01-2023 13:33

Sasss +54163

Werd tijd ook dat hij zich weer eens positief liet zien

23-01-2023 10:32

petje +10733

K ben blij dat Geertje genoemd wordt....is n ondergewaardeerde speler en vult vaak de gaatjes op in t team
Maar wij weten beter...int centrum is hij gewoon t best....
Dilemma, wat nouw als die kale ketser terug is?

23-01-2023 10:12

betty +533

Trauner in de basis

23-01-2023 10:28

Wisselspeler +7897

Hij was wel bij het tegendoelpunt niet aanwezig op de plek waar iemand een halve omhaal Klaassen aanspeelde.. Duur foutje.

23-01-2023 13:34

Frankster +21254

Geert komt ook het best tot zijn recht op die plek.

23-01-2023 10:04

Aidan_Exclusive +7798

Geertruida was echt heel sterk, zoals eigenlijk heel de verdediging gewoon goed was.
Pedersen de minste ook omdat de tegenstander daar een man meer probeerde te creëren, maar ook nog steeds een voldoende.

Niet toevallig dat spelers als Geertruida, Bijlow en Hartman bij ons goed tot heel goed waren in deze wedstrijd, net zoals jeugdspelers van de tegenstander meestal ook goed spelen in deze wedstrijd.

Aan allebei de kanten weten de doorgestroomde jeugdspelers maar al te goed wat deze wedstrijd inhoud en doen ze er net dat extra schepje bovenop in onderlinge duels

23-01-2023 10:03

svanw84 +11184

Ik vond Hancko nog beter dan Geertruida.

23-01-2023 10:03

Amio1998 +316

Wat?? Heb je de verkeerde wedstrijd zitten kijken hahahahha

23-01-2023 11:32

svanw84 +11184

Ik denk het haha

23-01-2023 11:46

Wisselspeler +7897

Die bal uit het doel en die waanzinnige sliding. Ja dat is zonder twijfel de beste verdediger. Met Hartman hoef je nooit bang te zijn over de linkerkant.. Rechts daarentegen....

23-01-2023 13:36

svds +33796

Met Hartman die verdient ook echt de complimenten

23-01-2023 10:02

djahdjahcity +10721

Door al het rouleren zou je bijna vergeten dat Luts een CV is omdat hij ook onze beste rb is maar hij heeft naar mijn idee bewezen helemaal niks onder te doen voor Trauner. Hij wint net zoveel duels maar heeft 1 groot plusplunt, namelijk zn snelheid.. Met zoveel ruimte achter je alsnog elk duel winnen komt vooral aan op snelheid en dat heeft onze Trauner niet. Erg benieuwd of Slot Trauner daar weer neerzet als hij fit is Het wordt tijd dat we hem en Kokcu verlengen en de twee grootverdieners maken want we gaan ze nodig hebben in de CL.

23-01-2023 10:00

Engelbert Bakker +16330

Die speelde idd heel goed

23-01-2023 09:44

SuperLutsha +21953

Geert op zijn positie is gewoon heel goed

23-01-2023 09:41

Boris_FR12 +2157

Een man gister op het vak riep hele tijd dan hij er niks van kan. Hij zal er wel vetstand van hebben.

23-01-2023 09:36

jaapb +18301

Hij had het over zijn eigen vriend

23-01-2023 10:00

FeyDeFanter +266

Die man stond dan mooi voor paal...

23-01-2023 10:14

AMG +959

mag Feyenoord ook niet laten gaan kan nog weleens heel goed van pas komen, waarom spelers uit het buitenland halen als je deze kwaliteit beschikbaar hebt

23-01-2023 09:34

Umpedump123 +6257

Ik vond Hartman ook echt mega goed gisteren. Wat een felheid, en scherpte! Daar begint het allemaal bij, zeker in deze wedstrijd.

23-01-2023 09:32

Lupin +3435

Contract snel verlengen! Zelfde voor Hartman.

23-01-2023 09:29

foreverfey +26606

Eens. maar dna moet Geertruida zelf ook willen verlengen.

23-01-2023 09:51

hulst24 +4317

Mensen die dit stukje schrijven, lezen die het ook nog terug voordat ze op verzenden drukken? "Het is een genot om te zien hoe moeilijk hij kan kappen en draaien " 🤔

23-01-2023 09:20

sjaarloos52h +21936

De fout zat bij Been, niet bij de scribent…

23-01-2023 09:27

Blahblah +92

In de duels beresterk, opbouwend/voetballend minder goed.

23-01-2023 09:12

FR010FRDAM +44836

Het grootste probleem van FR12: kort geheugen en kijken naar de tekortkomingen als ze iemand niet mogen en geen enkele nuance.....owja en men snapt hier weinig van tactiek.

Geertruida, Vorig jaar een meer dan prima seizoen gespeeld. Heeft dit seizoen wat lastige wedstrijden gespeeld na zijn blessure en op 6. Ik kan de topics nog naar voren halen..."verkopen" "nooit meer Geertruida".
Nu vervangt hij moeiteloos Trauner.

Pedersen, speelt gewoon een goede wedstrijd. Tadic in de tang, Bergwijn vrijwel niks laten zien. Dat is zijn primaire taak.
Dat hij daarnaast Bassey helemaal scheel loopt en zich helemaal te pleuris werkt is bijvangst. Aanvallend niet altijd de juiste keuzes.....maar als hij dat ook nog deed, dan speelde hij niet bij ons.
Overigens is hij te vergelijken met Dumfries, die wordt overal geroemd, maar Pedersen kan hier niks goed doen. Geen lievelingetje he.

Danilo, koning van het drukzetten. Cruciaal in het systeem van Slot.
Daarnaast een prima afmaker.....krijgt alleen geen aanvoer. Buitenspelers vallen tegen dit seizoen. Toch heeft hij er al een behoorlijk aantal inliggen. Als hij de kans krijgt schiet hij ze binnen. En nee dat heeft weinig met zijn positionering te maken.
Dat Santi die kans krijgt komt juist door het werk van Danilo.

Aan de kritische mensen:
- noem mij de verdedigende fout van Pedersen? (En kom niet aan met de goal. Daar gaan Hartman, Wieffer en degene die zorgt voor twee man bij Pedersen de fout in
- noem mij de gemiste kans van Danilo of de kans waar hij verkeerd loopt?

23-01-2023 08:52

Wessi +134376

Kritische fout van pedersen is dat die gozer speelt als een beyblade. Iedere bal gaat terug terug en heeft geen gevoel waar tegenstanders om hem heen staan. Dat stoort mij want er kan zoveel meer uit die gozer komen

23-01-2023 09:15

sjaarloos52h +21936

Zeker niet iedere bal gaat terug. Ik heb me ook gestoord aan het terugspelen, maar toen ik erop ging letten, bleek dat Pedersen dan ook echt de bal niet kwijt kan. Als hij zelf zou doorlopen, dan is het risico groot dat hij de bal kwijtraakt en dan is het commentaar hier weer dat hij niet kan voetballen! Hij moet evht in samenwerking met een RB of een MV de bal naar voren spelen. En zo zit het in elkaar!
Dus niet zomaar wat ongefundeerd roepen!

23-01-2023 09:23

Wessi +134376

“Zeker niet iedere bal” ja zeker wel… bij iedere aanname draait hij terug en niet aankomen met dit soort onzin want het is zo. Hij haalt de snelheid er zovaak uit terwijl er wel mensen vrijstaan. Als hij dat weet aan te passen wordt hij zeker weten beter, maar betwijfel het wel

23-01-2023 11:46

mariano14 +3181

Vrije schietkans randje 16 van Danilo na rust

23-01-2023 09:35

FR010FRDAM +44836

Haha dat was amper een kans te noemen

23-01-2023 09:40

rinusderots +1580

Pedersen kan geen positie kiezen .let er maar eens op staat vaak verkeerd bij verdedigen

23-01-2023 09:38

FR010FRDAM +44836

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1063617/hoe-schreuder-de-klassieker-be-nvloedde-met-de-wissel-van-bergwijn.html

23-01-2023 09:40

FR010FRDAM +44836

Voor iemand die zo vaak verkeerd staat komt hij toch bijzonder weinig in de problemen

23-01-2023 09:45

FR010FRDAM +44836

Tegen Tadic die nog steeds bij de beste van de eredivisie hoort qua rendement.

23-01-2023 09:47

Evanola +4724

Geertruida op rechtsback of rechts centraal is gewoon goud, op 6 is het middelmaat.
Pedersen speelde inderdaad best goed, naar zijn vermogen, kritiekpunt wat ik op hem heb is dat hij in de duels vaak wat afwachtend is, een beetje flegmatiek soms. Vergelijk dat met Hartman, dan kan Pedersen daar nog in groeien.
Danilo zijn waarde voor het systeem wat we spelen is groot, en zijn cijfers qua doelpunten en assists zijn ok, ik zou hem als spits wel vaker beslissend willen zien, hij had op meer goals kunnen en moeten staan. Misschien mist hij de kansen die hij krijgt niet vaak, maar hij kan denk ik wel vaker in kansrijke positie komen dan dat hij nu doet.

23-01-2023 09:45

Waakvlam1989 +17702

Vind dat je hierin volkomen gelijk hebt. Zeker qua Pedersen. Ik vind juist wel dat hij de gun factor heeft, velen hier niet. Liep die Bassey helemaal tureluurs, Bergwijn (toch niet de minste) werd niet gevaarlijk. Dat is waar hij voor staat. Kortom , eens eens eens

23-01-2023 09:53

Technicus +18725

Helemaal met je eens behalve over Pedersen. Die vind ik echt zo matig, zowel aanvallend als verdedigend.

23-01-2023 10:14

FeyenoordEuropa +579

Pedersen heft buitenspel op bij die kans van Kudus, het is dat Bijlow en Hartman opletten anders hadden ze daar al gescoord.

23-01-2023 11:01

Sarpedon +332

Nou, toch moet ie gewoon de lucht in bij die goal. Gewoon zwak verdedigd.

24-01-2023 01:39

FR010FRDAM +44836

En Hartman, Wieffer en Bijlow zagen er niet goed uit bij die goal.....zijn die dan ook meteen slecht?

24-01-2023 07:31

Schinkie +1837

Volkomen eens met u!

25-01-2023 08:32

Hanegem +4363

Zo is het toevallig ook nog eens een keer Mijnheer FRO10FRDAM

26-01-2023 09:10

S.A.F +5641

De primaire taak van Pedersen is verdedigen, zoals je zelf zegt. En juist daar is hij veel te vaak schuldig aan een assist of tegengoal. Ook tegen Ajax ging hij niet vrijuit. De basis van de tegengoal lag dan niet bij hem, maar hij staat weer niet goed op te letten bij o.a. Bergwijn.
Voorbeeld van hoe het wel kan zijn Trauner en Geertruida, die als goede verdedigers wél de fouten van bijv. het middenveld oplossen.
Verder lijkt Pedersen heel wat door zijn loopvermogen, maar 9 van de 10x is zijn eindpass dramatisch en zijn wij de bal kwijt en hij zijn energie om goed te verdedigen.

Als hij zijn eindpass kan verbeteren en meer focus kan leggen op verdedigen, dan hoor je mij niet meer klagen. Maar nu vind ik het te vaak een 5 of een 6.

27-01-2023 11:38

Hanegem +4363

Zo is het toevallig ook nog eens een keer !!
Mijnheer wijsheid in pacht = FR010FRAM.

27-01-2023 16:42

BMdijkstra +154

Verdedigend vind ik pedersen juist heel onvoorspelbaar, aanvallend is hij eigenlijk altijd wel van waarden. alleen zijn inschatting en timing schiet vaak tekort, in de 1 tegen 1 houdt hij zijn man niet kort. Ondanks dat alles, laat pedersen elke wedstrijd zien van meerwaarden te zijn, Geertruida vervangt trauner moeiteloos, maar laten we niet vergeten dat pedersen, ondanks de verbeterpuntjes, dit ook gewoon doet bij geertuida.

27-01-2023 16:46

eppo +73321

Ik heb er nog steeds de pest in.

23-01-2023 08:49

martien snellen +590

Hartman trouwens ook.

23-01-2023 08:45

martien snellen +590

Hij is echt goed.

23-01-2023 08:44

Armin +9052

Raar dat Hartman er niet instaan, speelde een DIJK van een wedstrijd!!

23-01-2023 08:42

Bosj +5971

Heel bijzonder inderdaad. Vond hem nog beter spelen dan Geertruida.

23-01-2023 08:44

feyenoord_Freak +14092

Alle lof voor Geertje inderdaad maar Pedersen naast hem maakt hem onzeker en dat kan niet .

23-01-2023 08:31

eppo +73321

Pedersen kan idd echt niet meer hoor. Wat een niveau liet ie zien.

23-01-2023 08:38

FR010FRDAM +44836

Pedersen speelde verdedigend meer dan prima. Tadic deed niks tegen hem en Bergwijn ook vrij weinig. Kopduel tegen 2 man kan hij ook niks aan doen.

23-01-2023 08:40

eppo +73321

Hij verlegt en creëert elders een probleem met z'n paasjes.

23-01-2023 08:44

eppo +73321

Toch wel he, begon al te twijfelen.

23-01-2023 08:48

DeKuipforever +202315

Mario Been over Marouan Azarkan: "een genot om te zien hoe MOEILIJK hij kapt en draait"..

Meestal is het een genot om te zien hoe MAKKELIJK iemand kapt of draait....

23-01-2023 08:31

SEYVEN +14049

Azarkan draait een meer dan prima seizoen

23-01-2023 08:30

DeKuipforever +202315

Diemers draait ook al jaren prima om zijn as...

23-01-2023 08:31

johndahl83 +4575

Is toch niet echt een verrassing dat dit zijn plek is.

23-01-2023 08:27

FeyenoordNr.1 +21717

Misschien kunnen we Kasanwirjo op rechtsback opstellen. Die Pedersen wordt niemand vrolijk van.

23-01-2023 08:26

AntonioSanting +16850

Hij was inderdaad ongelukkig in een aantal keuzes, hij kiest te vaak de moeilijkste weg. Hij heeft echter wel dreiging. Wellicht een gebrek aan wedstrijd ritme.

23-01-2023 08:32

rene1952 +1007

100% mee eens

23-01-2023 08:22

teauvenoir +78442

Geert = baas

23-01-2023 08:18

ShinjiUno +52388

Er zal toch wel een Engelse club zijn die gek genoeg is om Lord Marcus te willen kopen?

23-01-2023 08:17

MRV +1791

Zou 6 miljoen genoeg zijn voor v Ewijk? Pedersen heel matig weer. Benita zien we nooit.

23-01-2023 08:16

doellijntechnologie +9507

Als Pedersen nu bij Heerenveen had gespeeld en v Ewijk bij ons had je dezelfde vraag gesteld, maar dan met de namen omgedraaid.

23-01-2023 08:57

MRV +1791

Deze jongen staat er goed op ook van ploegen uit de PL.

23-01-2023 09:00

elgardinero1993 +8375

Ik hoop echt dat nog een jaartje bijtekent.. liefst nog 2 jaar. Was echt een beest gister.

23-01-2023 08:16

Criticus +21951

Speelde 2 dure spitsen helemaal de vernieling in. Zowel Kudus als Brobbey niet gezien! Tijd voor Oranje! Wat ik ook wel opvallend vind in Mario's elftal van de week is de aanwezigheid van Unnerstall. Dat is namelijk de grootste reden dat Twente zo hoog staat.

23-01-2023 08:15

Orgullo +7669

Dan is het toch juist niet opvallend, maar terecht?

23-01-2023 08:45

ML010 +6311

dan = van

23-01-2023 08:14

Wesley Pol +7734

Hij vond het een genot om te zie hoe moeilijk hij kapt en draait? Zal een tikfout zijn denk ik..

23-01-2023 08:14

Brandonnfk +11967

achja kampioenschap was het ook gelijk.
komende 2 gewoon winnen en we zijn opweg naar kampioenschap

23-01-2023 08:14

Murlock +9911

Wie is Trauner? Ik zou Trauner verkopen en Geertuida echt een heel goed controleren gaan aanbieden. Geertruida is echt veel completer en vooral sneller.,

23-01-2023 08:14

toxicrain +14983

Wat opviel:
- Hartman doet het goed als linksback. Hij is fel en had aanvallend ook een paar goede acties, maar kan ook goed verdedigen.
- Lutsha als CV is goed, nu moet hij even zijn contract bij ons verlengen.
- Wieffer speelde weer goed.

De enige die ik echt vond tegenvallen was Pedersen. Hij heeft alleen snelheid, maar voor de rest kan hij niet zoveel.

23-01-2023 08:11

Maakjenietdruk +11977

Als ie nou ook nog eens overzicht had dan hadden we een goudmijn in handen.

23-01-2023 08:15

lerenbalmetveter +2927

Die speelt toch bij Excelsior ?

23-01-2023 09:43

Waakvlam1989 +17702

Klopt helemaal wat je zegt. Hartman had tegen Lazio een soortgelijk actie waaruit ook toen een doelpunt viel, nu dus weer. Geertruida was een baas op het veld en Wieffer speelde alsof hij al 100 wedstrijden in het eerste staat. Pedersen is niet slecht, maar zeker geen topper en dat is jammer want de gun factor heeft hij sowieso. Als die jongen eens goede voorzetten zou produceren dan wordt het wat., maar of dat erin zit?

23-01-2023 08:16

FRFriesland +13516

Grappig om te zien dat in de media nu niemand het meer heeft over het gemis van de Kale Kletser. Vooraf veel angst in gepraat dat we hem enorm zouden gaan missen. Neemt niet weg dat we hem er liever bij hebben natuurlijk, maar het wordt goed opgevangen.

23-01-2023 08:10

Feydiedje +5202

Vind het toch nog enorm jammer dat we ons zelf niet beloond hebben gister

23-01-2023 08:08

Broodjeaap +49482

Held van Zuid!

23-01-2023 08:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties