Technische staf kiest voor andere aanpak: ''Daar is nu wel van afgestapt''

Technische staf kiest voor andere aanpak: ''Daar is nu wel van afgestapt''

Feyenoord presteert de laatste weken ondermaats, en de blessures zijn daar een belangrijke oorzaak van. De buitenwacht begint zich steeds meer af te vragen of de medische staf wel goed functioneert. De Rotterdammers kampen met veel spierblessures, en dat is opvallend.

"Er zijn natuurlijk heel veel wijzigingen geweest, ook in het medische team bij Feyenoord," vertelt journalist Dennis van Eersel in gesprek met RTV Rijnmond. "We hebben gezien — en dat is nu vanaf de zijkant makkelijk praten, achteraf — dat Priske in de voorbereiding met het hele team eromheen echt een andere aanpak heeft gehanteerd dan de jaren hiervoor. Slot en zijn team kozen ervoor om doordeweeks wedstrijden op een hoog niveau te spelen om de spelers daaraan te laten wennen. Daar is nu wel van afgestapt. Ik wil het nu niet meteen aan elkaar knopen, maar het valt op dat er meer spierblessures zijn."

Feyenoord heeft afgelopen zomer onder meer afscheid moeten nemen van Performance Manager Ruben Peeters. Daarnaast is ook Leigh Egger vertrokken en werkt hij momenteel voor de nationale ploeg van Australië. Van de buitenkant lijkt het dat Feyenoord tijdens de wedstrijden worstelt met de fitheid en energie. Priske wordt tijdens het persmoment daarnaar gevraagd. "De grootste oorzaak daarvan is de belastbaarheid. De wedstrijd tegen AZ hebben we fysiek gezien het meest gegeven, als je kijkt naar de data. De spelers zijn fit en ze kunnen dit op het veld brengen."

"Sommige spelers zijn wel oververmoeid en we kunnen vanwege de blessures niet altijd rouleren zoals we willen," vervolgt de Deense trainer over het gebrek aan intensiteit in zijn ploeg. "Dit is zeker een uitdaging voor ons. Het is lastig om de juiste elf te vinden voor de wedstrijden, want er zijn veel spelers die extra aandacht nodig hebben. Tegelijkertijd moeten we ook presteren, dus dat is het dilemma. We zijn niet tevreden met de uitvoering, maar de spelers die er stonden hebben alles gegeven en hun best gedaan."

Priske gaat niet mee in de kritiek dat er een andere aanpak is. De Deen borduurt voort op wat er de laatste jaren is neergelegd, maar: ''Het vertrek van bepaalde mensen uit de staf heeft invloed gehad. Daar hebben we aan het begin van het seizoen over gesproken. Tijdens de voorbereiding kregen we ook spelers die niet gewend waren aan de intensiteit van Feyenoord, het spelen van meerdere wedstrijden per week en de intensiteit van de trainingen. Dat resulteert in blessures. De medische en performance-staf is professioneel en meet alles, ook op het gebied van voeding en slaap.''

Het siert Priske dat hij geen enkel moment wijst naar de vele blessuregevallen. De trainer mist Justin Bijlow, Julián Carranza, Santiago Gimenez, Quilindschy Hartman, Antoni Milambo, Calvin Stengs en Ayase Ueda. Daarnaast konden Quinten Timber, Jordan Lotomba en Bart Nieuwkoop geen volledige wedstrijd spelen. "Of ik wanhopig word van al die blessures? Dit hoort bij voetbal. Het heeft geen zin om erover te klagen of je moedeloos te voelen. We moeten de jongens gewoon weer oplappen en zullen de komende dagen zien wie er zondag tegen Almere City kan spelen."

Plaats reactie
666

Feyenoord4ever1908 +54717

Free de gebande vatos

09-11-2024 22:04

rodjeknor +5281

De spelers die meededen aan het Ek kwamen drie dagen voor de oefenwedstrijd tegen Benfica terug van vakantie. Natuurlijk kun je die dan niet volle bak inzetten. Als dat al anders ging dan onder Slot is het volstrekt verklaarbaar en logisch. Het enige dat je daarover kunt zeggen is dat je die oefenwedstrijd niet had moeten plannen.

08-11-2024 09:46

FrNiels2017 +155672

That's football

08-11-2024 07:12

Feyewolf83 +4513

Ik vind dat de spelers die geselecteerd zijn voor de nationale teams en last hebben van pijntjes en kampen met vermoeidheid hun verantwoordelijkheid moeten nemen in het belang van de club en hun gezondheid en af moeten zeggen om een aantal dagen rust te kunnen pakken.

07-11-2024 22:42

Robertin68 +62

Daar heb je volkomen gelijk in

08-11-2024 07:24

jan62 +202

Het is wel de vraag of in de voorbereiding wel genoeg de "zweep" over heen is geweest. Het kan en mag niet zo zijn dat spelers nu al op omvallen staan. Wat stellen de data dan voor.

07-11-2024 21:00

rodjeknor +5281

Een voorbereiding van een topsporter is minimaal 6 weken, ervan uitgaande dat het basisniveau niet weg is. Wielrenners zijn soms drie maanden bezig voor hun eerste wedstrijd.
Onze spelers die het Ek speelden kwamen anderhalve week voor de Cruyff Schaal terug van vakantie.

Als je niets van trainen weet, informeer je dan eerst voor je een mening vormt.

08-11-2024 09:49

ron1872 +8145

Priske zoekt de oorzaak altijd bij anderen en nooit bij zichzelf.

07-11-2024 20:24

ramsteijn +4881

Zo is Priske niet. Een geweldig karakter heeft Priske.

08-11-2024 00:25

rodjeknor +5281

Dat is nou precies het tegenovergestelde van wat ik van hem zie.

08-11-2024 09:50

frfanaticc1908 +1093

we gaan het zien..

07-11-2024 18:57

Kieboom +39300

Onder Arne bijna geen blessures, speelde met een vast elftal.
Nu 500 geblesseerden,maar het ligt niet aan de technische staf.

07-11-2024 18:36

ramsteijn +4881

Kan gebeuren? Maar je kunt als club ook, pech hebben?. De oorzaak snel vinden en snel het probleem oplossen. Er hangt veel van af,hoe snel de spelers weer herstellen van de vermoeidheid en de blessures.

08-11-2024 00:38

rodjeknor +5281

Weer allemaal feitelijke onwaarheden. Net of Trauner, Stengs, Hartman, Wieffer, Nieuwkoop en Bijlow onder Slot geen blessures hadden. Wat ben je toch een liegende lul van een vent joh.

08-11-2024 09:52

Feyenoord4ever1908 +54717

Free Michel010

07-11-2024 18:28

Obq +9707

Andropov keepen tegen Almere

07-11-2024 18:04

hagroe +616

Je bedoelt Plamen Andreev......
Andropov was president van Rusland lang geleden.

07-11-2024 19:12

Ton.H62 +401

Bernard Schuiteman moet maar TD worden..Die heeft er meer kijk op dan DtK

07-11-2024 17:48

Arcor +175252

Lekker bij Den Bosch blijven

07-11-2024 18:02

jimmy0180 +14340

Scout of TD is wel een verschilletje. Zie ene Sven M. in 020.

07-11-2024 18:06

alles-op-kalou +46

en ivanusic kan beter naar Dort.

07-11-2024 17:32

alles-op-kalou +46

ja paixao was echt ruk gister

07-11-2024 17:31

el_capitano +13875

Niet alleen gister

07-11-2024 18:26

Dilandro +2356

Vrijwel altijd.

08-11-2024 08:46

PeterCuracao +972

“De spelers die er stonden hebben alles gegeven”, aldus Priske.

Dat zal Paixao met plezier lezen. Kan hij ook de volgende partij zorgeloos uit zijn neus vretend wachten op een bal om richting goal te schieten, of aan zich voorbij te laten gaan zodat de tegenstander vrij kan doorlopen…..

🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈

07-11-2024 16:57

faajenoort +4712

Hij sprintte anders kort voor tijd helemaal terug om een geslaagde verdedigende actie uit te voeren, om daarna weer naar voren te sprinten. Valt best mee met hem, maar hij is gewoon uit vorm.

07-11-2024 18:05

beppie172 +64842

En werd op een rare positie neergezet.

07-11-2024 20:50

Ekte69 +928

Dan moet hij eens ophouden met vanuit alle posities richting doel te schieten als hij uit vorm is.

07-11-2024 21:43

Dilandro +2356

Eens. Gewoon een tijd laten banken.

08-11-2024 08:46

faajenoort +4712

En wie moet er dan spelen op zijn positie? Osman is niet fit, Ivanusec een ramp, Stengs geblesseerd.

08-11-2024 14:55

MaartenTwijffels +10288

'De spelers zijn fit'. 'Sommige spelers zijn oververmoeid'. Ah zo... Juist ja...

07-11-2024 16:53

ferdi30 +5072

Je mist zondag gewoon 13 spelers.

07-11-2024 16:31

Maussah +2208

Selectie is gewoon niet breed genoeg ,als onze held hancko ook al moe begint te worden ,dat zegt wat

07-11-2024 15:33

Brandonnfk +11655

Nah er is meer aan de hand joh
Het zijn ook niet de minste namen die geblesseerd zijn of steeds niet fit. Als we alles beschikbaar hadden had je een meer dan prima bank

07-11-2024 16:41

Maussah +2208

Het moet toch ergens aan liggen lijkt mij

07-11-2024 19:42

Feijenoord1908 +3496

Ik begrijp heus dat Priske te maken had met blessuregevallen, maar als hij echt een goede coach was dan had hij ook kunnen zien dat Lotomba en Timber niet 100% fit waren. Hetzelfde gebeurde met Ueda, die was absoluut niet fit, maar begon toch tegen Ajax en viel na een paar minuten uit. Hij had Lotomba gister 1 helft laten meespelen, en Nieuwkoop in de 2e helft kunnen inbrengen voor hem. Daardoor had Hadj-Moussa kunnen en moeten beginnen als rechtsbuiten. Ivanusec op 10 was misschien logisch om mee te beginnen, maar Priske kon ook heus wel weten dat Ivanusec elke kans die hij krijgt om zeep zal helpen. Timber had hij bij rust al moeten wisselen, of gewoon helemaal niet moeten opstellen. Dan had hij beter Zerrouki kunnen opstellen, al is dat natuurlijk geen verbetering, maar hij is tenminste wel fit. En waarom gebruikte hij niet Redmond? Je hebt een spits in de selectie, gebruik hem dan, al is hij een jeugdspeler. En dat zal hij toch echt nu vaker gaan moeten doen, jeugdspelers brengen, want de lijst met geblesseerden en niet fitte spelers groeit met de dag. Maar die man is ontzettend koppig en eigenwijs, en vertrouwd alleen maar op zijn data. Dat gaat hem de kop kosten.

07-11-2024 15:10

Ekte69 +928

Geen speld tussen te krijgen.

07-11-2024 21:44

Arcturian_ +3134

Herinner mij nog goed dat onder Slot vanaf dag 1 er kapot werd getraind daardoor hadden we altijd wat extra power

07-11-2024 14:52

Arcor +175252

Einde van vorig seizoen veel geblesseerden

07-11-2024 14:55

Peter.B +1099

Kunnen we er wel elf opstellen bij de volgende wedstrijd?(Almere)

07-11-2024 14:49

ferdi30 +5072

Redmond , Smal en Beelen basis

07-11-2024 16:31

Robbert van Ede +621

In de winterstop in iedere linie een versterking halen. Hebben we hard nodig spelers die er gelijk staan en afscheid nemen van bijlow en zerouki. Er zijn er dan wel een paar terug maar je hebt gewoon een brede selectie nodig.

07-11-2024 14:40

CyberBliek +5302

We hebben geen geld vriend!!

07-11-2024 14:52

KaleCler +611

Fix eens een ava

07-11-2024 15:44

Wisselspeler +7706

en wie gaan we in elke lijn dan verkopen om genoeg geld te hebben voor die versterkingen aan de bovenkant.

Stop nu eens met deze onzin, wellicht komt er een gelukaankoopje in de Winterstop, maar het team is overal dubbel bezet. Je moet er als coach alleen meer uithalen en iets aan die blessures doen : aka minder trainen.

07-11-2024 16:24

Dilandro +2356

Hahaha, minder trainen.

08-11-2024 08:48

FRedS +2464

De laatste weken? Huh Benfica uit? Weken is mv.

07-11-2024 14:07

aadvb +1721

Jammer dat de mogelijke invallers zo maar weg moesten terwijl ze wisten hoe een druk programma er aan kwam

07-11-2024 13:39

Murdock +4759

Je kunt nou eenmaal geen 100 man in je selectie hebben

07-11-2024 14:28

jonathan_van_der_krogt +2324

Als je wint heb je vrienden.

07-11-2024 13:22

Verstappen +7367

De roofbouw op Gimenez en Trauner is onder Slot natuurlijk al ingezet. Daar kan je moeilijk Priske de schuld van geven. We weten dat Bijlow, Nieuwkoop, Ueda en Stengs altijd hun blessures oplopen. Hartman kreeg hij geblesseerd afgeleverd. Zelfs de onvermoeibare Hancko lijkt vermoeid te zijn geworden, dus hopelijk krijgt hij een beetje rust door Gonzalez te brengen tegen Almere. We hebben de pech dat ze nu allemaal tegelijk geblesseerd zijn. Hopelijk blijven we met het makkelijke programma voorlopig alle punten pakken ondanks deze waslijst.

07-11-2024 13:22

Arcor +175252

Realist u👊🏼

07-11-2024 13:22

bo +473

Als je hoort dat Bijlow na een wedstrijd spierpijn heeft dan weet je dat er iets mis is gegaan in de trainingen.

07-11-2024 15:11

Verstappen +7367

Als je Bijlow langer volgt dan vandaag dan weet je dat het altijd wat is. Is het geen spierblessure dan is het wel zijn kleine teen. Goede keeper hoor en zeker blijven gebruiken wanneer hij fit is, maar dat is jammer genoeg niet vaak.

07-11-2024 19:45

Wisselspeler +7706

Speelt Mitchell nit LCV en Gonsalez RCV. Dus je zal Mitchell bedoelen. Ook tijd dat we die eens zien.
Trouwens alle aankopen beginnen zich best te doen gelden: Hwang, Osman, Bueno, Hadj Moussa, Carranza, Lotomba, Nadje.. Oftewel best een goede transferzomer gehad.

07-11-2024 16:27

Verstappen +7367

Gonzalez is linksbenig en Mitchell rechtsbenig geloof ik. Dacht ook dat ze normaal gesproken aan die kanten hebben gespeeld.

Wel eens over de transferzomer, al zou een goede vleugelspeler enorm hebben geholpen.

07-11-2024 19:46

Arcor +175252

Update over de geblesseerden zou prettig zijn voor zondag

07-11-2024 13:21

badeend +7664

Ligt gevoelig ivm privacy he

07-11-2024 14:46

wesley85 +1712

"Het siert Priske dat hij geen enkel moment wijst naar de vele blessuregevallen."
Nee want daar is hijzelf mede verantwoordelijk voor blijkt ook uit dit stukje! Als je dan gaat lopen klagen over de vele blessures, countert iedereen dit ook weer gelijk terug op hem dat dit komt omdat er nu op een andere manier is gewerkt.

07-11-2024 13:14

bo +473

De ene trainer scoort meer blessures dan de ander! Ligt aan zijn trainingsprogramma.

07-11-2024 15:14

wesley85 +1712

Ja hij is er mede verantwoordelijk voor.

07-11-2024 20:26

Bekant +240

' Slot en zijn team kozen ervoor om doordeweeks wedstrijden op een hoog niveau te spelen om de spelers daaraan te laten wennen.' Ja, die is goed. Hoe wil je dat doen als je pas vlak voor de start van de competitie je selectie rond hebt....

07-11-2024 13:12

badeend +7664

Daarom het is weer gewoon tekst vullen om de rekeningen te betalen

07-11-2024 14:47

MarioBeenhakkert +503

Met Slot verdween ook het tactisch inzicht en topsportmentaliteit.
Tis nu weer niveau Dick Advocaat/ Jaap Stam.
Amateurisme ten top.

07-11-2024 13:12

JosKip +2839

Hoop blablabla, weinig onderbouwing en inhoud, en dan over amateurisme beginnen, u bent een regelrechte giller!

07-11-2024 13:28

malle pietje +1426

Hoe zou jij t allemaal doen dan?

07-11-2024 13:32

Robbert van Ede +621

Valt ook wel mee gewoon veel pech

07-11-2024 14:42

bierdop +819

het kan toch niet zo zijn in zo'n organisatie dat als peeters en egger weg gaan niemand weet wat die dan moet doen

07-11-2024 13:11

Forever +333

Het kon alleen maar slechter gaan na tijdperk Arne. Nu 1 van de beste en misschien wel de beste trainer van Europa. We hebben daar 3 jaar van mogen genieten. Dit is weer het normale Feyenoord. Een nieuwe Arne is er niet en gaan we voorlopig ook niet vinden.

07-11-2024 13:09

bo +473

Vind je? Waarom dan zoveel blessures?

07-11-2024 15:15

ReturnoftheMac +24818

“De doe maar wat joh, als het maar hard en intens is” - tactiek

07-11-2024 13:05

FR-Jeroen91 +709

Vind ik ook wel een fout van dat bedrijf waar Feyenoord mee samenwerkt

07-11-2024 13:04

mfr23 +6096

"Het siert Priske dat hij geen enkel moment wijst naar de vele blessuregevallen."

"Sommige spelers zijn wel oververmoeid en we kunnen vanwege de blessures niet altijd rouleren zoals we willen," vervolgt de Deense trainer



oh

07-11-2024 13:00

bo +473

Blessures komen door zijn aanpak. Hij houd daar zijn mond over.

07-11-2024 15:17

Since2002 +4692

“ Slot en zijn team kozen ervoor om doordeweeks wedstrijden op een hoog niveau te spelen om de spelers daaraan te laten wennen. Daar is nu wel van afgestapt. Ik wil het nu niet meteen aan elkaar knopen, maar het valt op dat er meer spierblessures zijn."

Feyenoord heeft afgelopen zomer onder meer afscheid moeten nemen van Performance Manager Ruben Peeters. Daarnaast is ook Leigh Egger vertrokken en werkt hij momenteel voor de nationale ploeg van Australië. ”

Letterlijk alles wat Slot heeft opgebouwd weg alsof het niks is, om vervolgens met Priske aan te komen zetten. Werkelijk schandalig.

07-11-2024 12:54

klick44 +18058

Zoveel kan gewoon niet alleen pech zijn

07-11-2024 12:46

alsje +8632

Priske roeit met de riemen die hij heeft. Met een volwaardige selectie en staf had hij ook niet altijd de beste keuzes gemaakt, maar dat was helemaal niet opgevallen als alles daaromheen draait en staat.

De echte schuldige is DtK. Wat is de reden geweest dat Arnesen per se weg moest? Het is echt heel erg schrijnend dat de hele organisatie voor geen meter schijnt te kloppen en het ruikt alsof DtK het toch wel prettig vond om de macht alleen te hebben...

07-11-2024 12:43

Gers +12708

Ik word moedeloos van al dat gekots vanaf de zijlijn .

07-11-2024 12:41

taco_mundo +50325

Dit is echt achterlijk gelul, bizar dat ze het zo de ether in mogen slingeren

07-11-2024 12:40

Bosh +1583

Ik wil het niet meteen aan elkaar knopen maar heb dat nu wel net gedaan.

07-11-2024 12:39

Blessuretijd +934

Als je bartje rechtsbuiten laat spelen en je laat Moussa op de bank zitten dan begrijp je er echt heel weinig van. Kortom deze trainer begrijpt er niet veel van , zeker op tactisch gebied is er nog veel te verbeteren.

07-11-2024 12:38

ReturnoftheMac +24818

En 442 in balbezit tegenstander hadden we ook nog niet gezien dit seizoen.

07-11-2024 13:07

bo +473

Eens en dan die keeper!

07-11-2024 15:19

DVD87 +315

Deze blessuregolf hoort niet bij voetbal Priske, ga je bij jezelf en de medische staf ten rade en trek je lessen eruit.

07-11-2024 12:37

bo +473

Hij is verantwoordelijk en moet deze zaken bewaken

07-11-2024 15:20

baldjkf +2854

En toen ik voor het begin vd competitie zei dat onze selectie te krap was (door DtK), was dat niet waar. Zie hier resultaat. Bedankt Dennis.

07-11-2024 12:35

feyenoordpjk +2081

Zoooo , zei jij dat echt ?? Wouw

07-11-2024 12:37

baldjkf +2854

Jij zei ws het tegenovergestelde aan je reactie te zien. En nu zeker het hardste janken.

07-11-2024 12:55

feyenoordpjk +2081

Begrijpend lezen is niet jouw ding he.

07-11-2024 15:01

baldjkf +2854

Irrelevant

07-11-2024 15:06

JosKip +2839

U krijgt een sticker!

07-11-2024 12:43

Robbert van Ede +621

Zielig hoor als het goed gaat de polonaise lopen en gaat het even wat minder de boel afzeiken. Laten we als 1 man achter Feyenoord blijven staan. Minder zeiken meer steunen zo slecht doen we het nog niet.

07-11-2024 14:45

baldjkf +2854

Onzin, ik heb nooit de polonaise gelopen. Als je nuchter naar dit seizoen kijkt (wat moeilijk lijkt te zijn voor velen), zie je dat er weinig progressie in zit.

07-11-2024 15:07

Snelterugnaardetop +35949

Vele van ons zeiden het al tijdens de periode slot.. als slot vertrekt dan stort het in.. slot heeft een paar jaar heeeeel veel verbloemt..

Dtk had arnesen nooit weg mogen sturen..
het hele beleid,
- medische staf
- technische staf
- scouting staf
- spelersgroep
kwam uit zijn koker.. en als klap op de vuurpijl trok hij slot aan..

Waarom dtk in godsnaam per se alleen macht wou maar door een gebrek aan tijd, kennis en kunde er een totale puinhoop van maakt, mag joost weten...

Er moet iemand die boven dtk staat ingrijpen.. er moet een fulltime technisch directeur bij.. de scouting moet weer opgezet worden en er moeten weer toppers bij op medisch/performance gebied..

07-11-2024 12:33

Gers +12708

Deze heeft een baard zeg. Hou toch eens een keer op over Arnesen als de Messias. Niks is zo veranderlijk als het voetbal. Mensen komen en gaan.

07-11-2024 12:44

Robbert van Ede +621

We zijn te snel gegroeid.4 jaar terug nog gezeur over investeerders nu hoor je daar niemand meer over

07-11-2024 14:47

Reinaldo16 +20547

Ben er wel klaar mee,zal zondag wel weer zin hebben maar kost paar dagen

07-11-2024 12:30

FeyRot010 +23038

Roep dit al 2 maanden

07-11-2024 12:26

taco_mundo +50325

Zij halen hun meningen ook van sites als deze.... ben ik heilig van overtuigd.

Enige die daar een beetje een eigen mening heeft is n.b. Geert den fucking Ouden met z'n bloedkop

07-11-2024 12:42

Gregor +5243

We gaan het zien!

07-11-2024 12:25

Pepernoot666 +6220

Ik heb nog steeds hoop op het winnen van de CL als alles weer compleet is.

07-11-2024 12:22

Rob12 +1331

Mismatch, gewoon erkennen en vervangen. Hij vind toch dat het allemaal bij het voetbal hoort.

07-11-2024 12:22

Doeidoei +39325

Nog meer mensen hier die balen van het resultaat van gisteravond?

07-11-2024 12:21

FR010FRDAM +42029

Ik, en het wordt alleen maar meer als ik denk dat ze gewoon te pakken waren

07-11-2024 12:22

Doeidoei +39325

Ik dacht al dat ik de enige was.

07-11-2024 12:26

Pepernoot666 +6220

Het was diep teleurstellend tegen een tegenstander die fysiek en conditioneel een stuk verder is dan onze club.

07-11-2024 12:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties