Van den Herik: ''Dan zorg je dat Feyenoord er beter van wordt''

Van den Herik: ''Dan zorg je dat Feyenoord er beter van wordt''

Leo Beenhakker en Jorien van den Herik, respectievelijk oud-trainer en -voorzitter van Feyenoord, gaan opnieuw samenwerken. Dit keer in de politiek. Ze sluiten zich als kieslid op de voorlaatste plaats en als lijstduwer aan bij 50Plus, zo maakt de Rotterdamse tak van de politieke partij woensdag bekend.

50Plus heeft een duidelijk standpunt over een nieuw Feyenoord-stadion. De club besloot eind vorig jaar de plannen rondom Feyenoord City voorlopig in de ijskast te zetten. Het project ligt tot in ieder geval deze zomer stil. 50Plus vindt dat de bouw van een nieuw Feyenoord-stadion alleen door kan gaan als kan worden aangetoond dat Feyenoord er in financieel opzicht op vooruit gaat. Ellen Verkoelen, fractievoorzitter van 50Plus Rotterdam, vecht al vier jaar voor de belangen van Feyenoord-supporters die zich niet kunnen vinden in de stadionplannen.

''Verkoelen verdient grote waardering voor haar inzet als soliste. Ik ben nog onverminderd vaak op reis, maar ik volg haar energie op de voet. Haar visie op Feyenoord City spreekt me aan'', geeft Van den Herik woensdag aan in een persbericht. ''De omgeving rond De Kuip kan een upgrading héél goed gebruiken. Weg met die lelijke loodsen en spoorbanen. Maar als je een beetje hart hebt voor die stad en Rotterdammer bent, begin je met zo’n operatie met De Kuip als startpunt en zorg je a priori dat Feyenoord er beter van wordt.''

Van den Herik, die onder meer als voorzitter ruim twintig jaar verbonden was aan Feyenoord, geeft aan dat vooral de bouwwereld er met een nieuw stadion op vooruit gaat. ''Ik kom zelf uit de bouwwereld en weet dat niet Feyenoord, maar vooral de bouwwereld er beter van wordt. Dat kan niet. Dat verzet van Verkoelen steun ik. Ik hardop. Leo Beenhakker in de anonimiteit. Hij heeft geen zin meer om op de barricaden te staan, maar wilde met z’n kandidatuur toch zeggen dat hij het volledig met ons eens is.''

Lees meer over
Feyenoord City
Plaats reactie
666

progress +2322

berg onzin ze krijgen er geld voor verder geloof ik er niets van

14-01-2022 09:56

beppie172 +65739

Met ver(nieuw) bouw van de Kuip wordt de bouwwereld er zeker niet beter van. Stom gelul dit. Je wordt door de kat of door de hond gebeten.

14-01-2022 08:58

ramsteijn +4916

Van den Herik heeft het wel gelijk. Als je het goed doen. Moeten we er wel op vooruit gaan.

13-01-2022 23:20

Mensini +14582

''Dan zorg je dat Feyenoord er beter van wordt''

Ook een mooi uitgangspunt voor zijn testament....

13-01-2022 16:24

fabadero +1268

Het moet ook voorop staan dat ons cluppie er op de lange termijn beter van wordt. Als dat betekent dat vernieuwbouw van onze Kuip en omgeving de beste optie is dan ben ik helemaal voor! Maar hak eens defintief een knoop door, word/ben simpel van al die discussies!!

13-01-2022 13:31

stikel +1489

Politiek weg ermee nog nooit iets goeds uit voortgekomen.

13-01-2022 13:17

Kralingenfeyenoord +2719

Weg met die lelijke spoorbanen... mmmm interessante opmerking. Van den Herik vergeet even dat Rotterdam een haven is waar 365.000 mensen hun boterham aan verdienen. Goed idee Jorien, laten we de spoorbanen weghalen dan kan een deel niet meer werken en dan heb jij fijn een leeg stadion maar zijn wel de spoorbanen weg!

13-01-2022 10:01

FeyenoordJesper +250

Ja want dat is precies wat hij bedoelde met die uitspraak

13-01-2022 10:11

Kralingenfeyenoord +2719

ja dat is precies wat hij bedoelt;

''De omgeving rond De Kuip kan een upgrading héél goed gebruiken. Weg met die lelijke loodsen en spoorbanen. "

13-01-2022 10:13

Grover +5262

Die spoorbanen worden met een separaat plan al uit het straatbeeld weggewerkt (Feyenoord XL). Daar is een renovatieplan voor de Kuip niet voor nodig (sterker, het aanvullende ruimtegebruik dat nodig is voor renovatie maakt dat plan alleen maar moeilijker uitvoerbaar).

13-01-2022 12:11

Themas +426

Ik kan niet in zijn hoofd kijken, dus ik weet niet wat hij bedoeld. Maar als hij lelijke spoorbanen weg wil, wil hij er waarschijnlijk mooie voor terug. Er staat tenslotte een station wat niet afgesloten kan/mag worden (en waarschijnlijk ook een upgrade krijgt met Feyenoord City).

Maar goed, problemen aankaarten is zo makkelijk. Hij mag ook best met een oplossing of visie komen.

13-01-2022 15:30

Peterk +34821

Dat noemen ze nu goedkoop scoren van Jorien. Maar een alternatief voorstel voor een stadion waar de club aanzienlijk meer over van gaat houden hoor ik niet.....en dat zal er ook niet komen ook van hem en zijn partij...

13-01-2022 12:19

rensrotterdam +3971

Van de Herik, de man die Feyenoord een absurd hoge rente liet betalen. De rentestand in die tijd was makkelijk onder de 6 %. Natuurlijk is lenen aan een voetbalclub risicovol maar je denkt toch niet dat ze geen enkele zekerheid hadden gesteld. Het is wel hypocriet om nu over het belang van Feyenoord te spreken, als een soort strijder tegen het onrecht. Ijdelheid, alles is ijdelheid, dat is wel van toepassing op deze strijder voor een eerlijke wereld.

13-01-2022 09:56

FRDenBoschFR +1241

Ken je feiten, die rente lag helemaal niet makkelijk onder de 6%.

deze man is wzt feyenoord al jaren mist, namelijk echt leiderschap. hij was een makkelijke kop van jut.
ook ik deed eraan mee om hem met pek en veren de kuip uit te jagen, maar met de wetenschap van vandaag nooit moeten doen.

13-01-2022 22:14

FokkeMol +474

Zo man, netjes van je om zoiets toe te geven.

13-01-2022 23:45

BrilletjevanvanDaele +5855

veel weerstand hier. Maar hoor niemand over de opmerking, Dat vooral de Bouwwereld er beter van zou worden en niet Feyenoord. . en Jorien peekt dus niet voor eigen parochie .

13-01-2022 09:53

Bruce +332

Is er bij renovatie geen bouwwereld die er beter van wordt?
De laatste renovatie onder leiding van Van de Herik heeft ons ook niet verder gebracht.
Is 28 jaar geleden en het ziet er niet meer uit.

13-01-2022 11:16

BrilletjevanvanDaele +5855

er zullen vast bedrijven beter van worden, ook zij willen graag stroop op de pannenkoek ;) en je praat over een renovatie van voor de oorlog ;) natuurlijk ziet dat er niet meer uit

ben niet tegen nieuwbouw wel tegen prestige projecten , die je de kop kosten. en dat had FC zeker gedaan .

13-01-2022 17:49

FokkeMol +474

Oi, wat je zegt is niet juist. Mocht je iets willen bouwen dan zijn er een handvol bedrijven bij betrokken, en de één heeft niet noodzakelijkerwijs iets te maken met of een ander er beter van wordt. Als je een dergelijk project gaat doen dan zou elke betrokkene er beter van worden. En daar is niets mis mee.

13-01-2022 23:49

BrilletjevanvanDaele +5855

Ik quote alleen van den herik he.

14-01-2022 11:09

Grover +5262

Verkoelen moet zich lekker bezig houden met dingen die voor 50 plussers van belang zijn in de stad, in plaats van zich druk te maken over een bouwproject waar ze de ballen verstand van heeft. Ordinair zieltjes winnen onder Kuipliefhebbers waar zij mee bezig is.

En de GKL moet lekker van zijn pensioen genieten. We zitten niet te wachten op leningen met 12% rente om onze huisvesting mee op te knappen. Als we het over "beste voor de club" hebben lijkt het me gepast dat hij zich op de achtergrond houdt.

13-01-2022 08:56

Edje +5347

Van Den Herik heeft ook wel heel veel goeds voor de club gedaan, is altijd zo makkelijk om iemand op 1 uitglijder te veroordelen..

13-01-2022 11:25

Grover +5262

Natuurlijk. Maar laat het hem lekker bij die ene uitglijder laten in plaats van via de politiek een volgende uitglijder door te drammen.

13-01-2022 11:26

Edje +5347

😂😂😂

13-01-2022 12:06

Edje +5347

Heb je wel gelijk in maar hij was er wel een, die straight en keihard naar de cijfertjes keek, en als hij zegt als het niet 100 % duidelijk is dat Feyenoord er beter van wordt dan moet je het niet doen, dat is toch ook wel logisch. In plaats van je vast te houden aan opgepimpte businescases met onrealistische aannames...

13-01-2022 12:09

Grover +5262

Wel de cijfertjes die hem het beste uitkwamen natuurlijk. Want niet alleen met die rente, ook met de FIOD affaire heeft hij e.e.a. behoorlijk in zijn voordeel geprobeerd te buigen waar dat voor de club niet helemaal lekker heeft uitgepakt.
In hoeverre kun je ook verwachten dat een 78-jarige van den Herik de materie beter kent dan de mensen die er momenteel vanuit de club direct bij betrokken zijn? Of dat zijn oordeel objectiever is dan dat van Deloitte, ISG of Hypercube? Volgens mij hebben er genoeg experts naar gekeken die aangegeven hebben dat de aannames realistisch zijn.
Het grootste bezwaar dat steeds terugkomt? Stijgende bouwkosten, niet de uitgangspunten van de business case (althans, vanuit de experts). En door die stijgende bouwkosten is het nu ook op pauze gezet. Prima in het belang van Feyenoord toch?

13-01-2022 12:16

Edje +5347

Zou toch graag willen dat er echt zonder roze bril naar verbouwen gekeken zou worden...

13-01-2022 12:17

Grover +5262

Tja. Ik zou graag willen dat we geen tijd of moeite verspillen aan iets waarvan het overduidelijk is dat het niet goedkoper of kansrijker is. Hoe graag ik ook in de Kuip zou willen blijven, we zijn niet rijk genoeg om dat op een fatsoenlijke of gelijkwaardige manier op te knappen.

13-01-2022 12:21

Edje +5347

Ik ken dat onderzoek niet, jij????

13-01-2022 13:16

Grover +5262

Dat onderzoek ligt er gewoon vanuit de variantenstudie, maar is begrijpelijkerwijs niet zo gedetailleerd als het plan dat wel kansrijk bevonden is.

13-01-2022 13:52

Edje +5347

Hoe kan het dan dat bij clubs als Real, Barca, Liverpool wel het stadion gerenoveerd kan worden?

13-01-2022 17:39

Edje +5347

Want zelfd al zou dat nog iets duurder zijn dan nog heb je een monument, een legendarisch en gevreesd stadion, dat je niet zomaar vervangt..

13-01-2022 17:40

Grover +5262

Heel andere constructies (beton, wij hebben staal), en clubs die iets meer geld hebben als wij. Het is echt appels met peren vergelijken om die stadions met de Kuip te vergelijken. Begrijp me niet verkeerd, het liefst zou ik tot in de eeuwigheid in de Kuip blijven, maar je moet ook realistisch blijven.

13-01-2022 18:41

DerKeijzer +3635

zullen wel vriendjes hebben die er op vooruit gaan als de kuip op de huidige plek blijft...

13-01-2022 01:53

jjjjjj +5198

Goh, volgens mij heeft Feyenoord al heel vaak aangegeven dat één van de voorwaarden voor een nieuw stadion voor Feyenoord is dat Feyenoord er beter van moet worden. Dus hetzelfde standpunt wat dit betreft als 50 plus. Dus ik begrijp de opmerkingen van Beenhakker en v.d. Herik niet. Ach, misschien komt t omdat de heren op leeftijd zijn en een beetje vergeetachtig worden.

13-01-2022 00:42

AusputzerAri +536

Mooi lied van vroeger, “ ik heb eerbied voor jouw grijze haren”. Vooral voor Don Leo in dit geval, weinig grijze haren op die pan van Jorien.

13-01-2022 01:41

NicFR08 +5876

Dan ken jij het stand punt in wat vanaf dag 1 is ingenomen en pas een half jaartje geleden is losgelaten. Zucht.

13-01-2022 01:44

Jurk +7082

Standpunt, zucht….

14-01-2022 07:16

NicFR08 +5876

Zo zo anderhalve dag over gedaan om een spatie te corrigeren. Knap hoor. Jij verdient een sticker knulletje.

14-01-2022 10:23

AusputzerAri +536

Ik vind Jorien toch wel een held. Goeie uitstraling, kwam op voor Feyenoord als een pitbull en liet zich niet met een kluitje in het riet sturen. De laatste paar jaren hebben we het moeten doen met typische softe middel managers met 0,0 Feyenoord feeling.
Dat gezeik over twaalf procent komt ook van lui die niet weten waar ze het over hebben, dat was toen zo’n beetje de rentestand. Ja jongelui, de rente heeft ook wel eens 18% voor je hypotheekie gestaan. En dat is echt niet lang geleden en kan nu ook zo weer binnen een paar jaar gebeuren. Je weet maar nooit.
Anyway, als die Kloese maar de helft van het charisma en Feyenoord gevoel van Jorien heeft, dan mogen we de handjes dichtknijpen.

13-01-2022 00:10

NicFR08 +5876

Valt geen spelt tussen te krijgen.

13-01-2022 01:46

Peterk +34821

ik ben in staat hier geen spelt maar een heel treinstel tussen te krijgen....wat een kolder wordt hier gesproken...

13-01-2022 10:28

13eer +3825

In die tijd was de rente echt geen 18 % . Die 10% die hij rekende was zeker geen vriendenprijsje maar meer dan marktcomform.

13-01-2022 02:28

AusputzerAri +536

Ik schrijf dus dat de rente voor een hypotheek niet zo lang geleden 18% was. Dus niet tijdens de periode van Jorien. En de rente die je betaald voor je hypotheek is vele procenten lager dan een zakelijke lening. Dat is toch snel zo’n 4-5% hoger. Hij is er niet minder van geworden maar hier worden deze zaken toch wel wat overdreven.

13-01-2022 14:23

13eer +3825

Dat hier zaken vaak uit verband gaan is zonder meer een feit, maar Jorien is verre van een filantroop en dat is wel een beetje hoe die zich voordeed.

13-01-2022 17:53

FRlegend +17020

Als jij die rente toen betaalde ben je wel genaaid. Normale rente was 5-6 procent. Hoog risico leningen richting de 10. Jorien zorgt er zeker voor dat hij er beter van wordt. Dat hij nu uiteen gaat zetten wie beter wordt van welk plan is wel hilarisch. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

13-01-2022 08:50

Dwightx +745

Zeg AusputzerAri, hoe zit het met het " Feyenoord gevoel" van Arnesen, Slot en straks Te Kloese? Lijkt me niet overmatig aanwezig en toch gaat het naar behoren. Ik wil maar zeggen, wanneer stopt dat geouwehoer over gevoelens en charisma bij mensen die vooral terug moeten vallen op rationele beslissingen? Dat soort beslissingen zijn de reden dat het nu betrekkelijk ok gaat!

13-01-2022 09:12

Dwightx +745

Zeg AusputzerAri, hoe zit het met het " Feyenoord gevoel" van Arnesen, Slot en straks Te Kloese? Lijkt me niet overmatig aanwezig, om niet te zeggen afwezig maar toch gaat het naar behoren. Ik wil maar zeggen, wanneer stopt dat geouwehoer over gevoelens en charisma bij mensen die vooral terug moeten vallen op rationele beslissingen? Deze 2 uitgerangeerde dino's op zoek naar relevantie hebben niets meer toe te voegen aan de Feyenoord zaak.

13-01-2022 09:14

AusputzerAri +536

Beste Dwight, Slot is gewoon een vakman. Over Arnesen heb ik na twee jaren nog steeds geen mening want goede dingen wisselt hij met slechte dingen af. Kloese is nog niet echt begonnen dus geen idee. Feyenoordgevoel bedoel ik dus gewoon begrijpen wat Feyenoord voor veel mensen betekent. Helaas hebben we de afgelopen decennia mensen bij Feyenoord gehad die behoorlijk amateuristisch waren en ook geen Feyenoord gevoel hadden. Je hebt gezien wat dat met een club kan doen. Expertise is essentieel, zoals je zegt, maar dat gevoel is dat ook. Kijk maar naar de politiek, hoe goed dat nu gaat. Sarc.

13-01-2022 14:34

Dwightx +745

Ik moet echt vaker hier kijken, zie nu pas de reactie. Je onderschrijft wat ik zeg dus, expertise! Dan is wat ze al dan niet voor Feyenoord voelen toch geen reden voor uitsluiting? Er zijn er zat geweest met Feyenoord gevoel, Been als recentelijk toppunt, die het bijna de grond in gedreven hebben. Dus inderdaad eerst kennis waarbij affiniteit met Fey een pre is maar niet meer dan dat.

20-01-2022 08:53

Peterk +34821

Verdiep je liever in de rentepercentages die toen in de geldmarkt van kracht waren voordat je onzin begint uit te kramen.
Denk je nu werkelijk dat iemand er enig ophef over had gemaakt als die 12% inderdaad marktconform was geweest? Juist al die ophef toonde aan dat de GKL hier een scheve schaats reed.
En dat alles heeft niets te maken met de goede en minder goede dingen die de man voor de club heeft gedaan. Wat dat betreft was en is hij niet anders dan al die bestuurders, TD's en trainers geweest. Allemaal hebben ze de club goede, minder goede en slechte diensten bewezen. De GKL was en is hier geen uitzondering op .

13-01-2022 10:19

MYfr12 +515

Ik hoop zo dat Senesi voor een mooi bedrag wordt verkocht

13-01-2022 00:07

wilbert17 +23476

Euh, ja maar nee dus Gok 12 mil tops.

13-01-2022 00:47

patakagopa +1366

De BAM stapt naar de rechter en eist miljoenen voor dakconstructie AZ......
Tja verbouwen of bouwen kost gewoon geld!

13-01-2022 00:04

p13t +23679

Wastafelkraan geborsteld goud

12-01-2022 23:54

rovo +9399

Never ending story

12-01-2022 23:39

JoeJoe +9208

Laat de gemeente dan maar wat meer betalen, in plaats van alles in musea te stoppen

12-01-2022 23:32

dkuh013 +2079

en zo is het

12-01-2022 23:08

MG4UBTS +2316

Is het al zaterdag..? Heb genoeg van deze komkommertijd en alle net-niet berichten. 😭😭Vitesse pakken nu en goede eerste seizoenshelft voortzetten!! 💪🏼💪🏼

12-01-2022 23:00

Peter.P39 +1881

zo dan,
dit is mooi

12-01-2022 22:58

Chileno13 +5152

Ik geloof met een nieuwe stadion dat we alleen maar sterker, beter, en aantrekkelijker worden in europa

Rotterdam op kaart zetten

Maar met 1 ding dat de kuip moet blijven zoals het is voor de mooie herinneringen
Niks aan verbouwen

12-01-2022 22:48

FRlegend +17020

De Kuip is al verbouwd. Veel originele elementen zijn vervangen. Oer Kuip had geen dak, parterre, blauwe stoeltjes, skyboxen.

12-01-2022 23:42

beppie172 +65739

Dak gaat er ook weer vanaf.

12-01-2022 23:47

FRlegend +17020

Als Hennie Huisman is geweest.

13-01-2022 08:35

NickCuracao +3920

Is het wat die Walemark?

12-01-2022 22:40

Chileno13 +5152

Er zitten veel aanbiedingen in wallmark amerika

12-01-2022 22:45

MG4UBTS +2316

Kom maar efkes wisselen,Chileno..!

12-01-2022 23:01

Mensini +14582

Ik denk eerder bij Walmart....?

12-01-2022 23:22

Andone +1557

Laat de gemeente lekker zelf de omgeving verbouwen. Feyenoord moet gwn De Kuip verbouwen. Feyenoord is niet verantwoordelijk voor de omgeving. Dussssssssss
Verbouwen en verder voetballen.

12-01-2022 22:39

smerik1985 +4748

Feyenoord moet niet opdraaien voor een upgrade van de omgeving. Feyenoord moet zorgen voor een fatsoenlijk stadion. De gemeente voor de bijbehorende infrastructuur.

12-01-2022 22:36

FRlegend +17020

Deze lijstduwer van 75PLUS krijgt 12% voor zijn inzet gok ik.

12-01-2022 22:31

TrummekeTweePuntNul +12707

Dat is natuurlijk prioriteit nummer 1. Feyenoord.

Nog 3 dagen kameraden.

12-01-2022 22:20

willem_vos_efeffd +2777

Zaterdag naar De Kuip, Feyenoord vites , ons cluppie weer aanmoedigen

12-01-2022 22:00

mdgrdam +12850

Ik ga vannacht al en dan slachten we die wespen met 6-0 af. Jammer dat het bij een droom blijft. Ik bang dat het niet de blauwe zetel zonder beenruimte zaterdag gaat worden maar de comfortabele bank thuis. Ik ben in deze tijd al blij met drie punten.

12-01-2022 22:21

svds +33452

Geloof je toch zelf niet.. tot April geen fans

12-01-2022 22:37

Doeidoei +39682

Terwijl het overduidelijk is dat besmettingen niets met stadionbezoek te maken hebben.

12-01-2022 22:44

SEYVEN +14009

Bazoer, Ihattaren en Tannane gespot bij Eethuis Fafi

12-01-2022 21:58

CROOSWIJKER +14721

Als je jaffa had gezegt had ik je geloofd!

12-01-2022 22:02

Engelbert Bakker +16330

Wat is dat VI toch slecht zeg. Die gaan kijkcijfers verliezen.

12-01-2022 21:57

Kaloe +9519

Zegt iemand die er toch naar kijkt ?

12-01-2022 21:58

Engelbert Bakker +16330

Ja was wel benieuwd naar hun nieuwe formule.

12-01-2022 21:59

svds +33452

Is niks nieuws aan.. gewoon hetzelfde gepraat maar dan over alle onderwerpen.. blijft gewoon scoren met hun vaste grote achterban

12-01-2022 22:38

FR_Domingo +14890

Ik vind wel leuk(er)

12-01-2022 22:17

Dre3000 +6210

Van Geel > Van den Herik. En dat zegt veel.

12-01-2022 21:51

p13t +23679

Beetje onvergelijkbare posities

12-01-2022 21:54

Dre3000 +6210

Ja dat is waar

12-01-2022 21:57

bar +3892

Van de Herik, Beenhakker pffff, zegt eigenlijk alles. De Kuip past precies in dit rijtje.

12-01-2022 21:40

eppo +71798

Pfff, de honden blaffen om van alles terwijl de karavaan stoïcijns verder trekt.

12-01-2022 21:40

GerrieFR +7635

Als ik aan van den Herik denk denk ik altijd aan die 12% rente.

12-01-2022 21:31

CoMulder +16625

Jij ook al?

12-01-2022 21:54

guc75 +10984

Dat was de rente in die tijd. Ook als je een huis kocht toen.

12-01-2022 22:11

mdgrdam +12850

Toen hadden we nog een leider zonder salaris. Te Kloese zal wel vier ton per jaar gaan innen. Toch even een verschil. Had je daar ook al aan gedacht?

12-01-2022 22:25

Engelbert Bakker +16330

van der Herik heeft Feyenoord toen mooi naar de klote geholpen. Dus niet serieus nemen.

12-01-2022 21:27

Rotterdam-zuid-5314 +421

maar niet vergeten dat tie Feyenoord ook uit het slop heeft gehaald zonder hem had feye niet meer bestaan

12-01-2022 21:41

Engelbert Bakker +16330

Daar heb je een punt

12-01-2022 21:43

flip12 +995

ice ice baby

12-01-2022 21:27

feyenoord_Freak +14031

Begint het gezeur weer opnieuw yoh er komt geen gerenoveerd stadion .

12-01-2022 21:26

Joepie. +10184

Achjee, 50+ goes 80+
De partij is landelijk al dood, nu hard opweg ook lokaal kapot te gaan.

Peppie & Kokkie aan het stuur.

12-01-2022 21:23

willem_vos_efeffd +2777

Och gut, spuit elf geeft ook water, alle alle 50 plussers Nederland verlaten , kan jij je uitkering wel vergeten

12-01-2022 21:52

Struukangeren +8084

Begint dat gezeik over dat stadion ook weer.

12-01-2022 21:20

svds +33452

Heel snel bouwen

12-01-2022 22:39

petje +10670

Ellen verkoelen is de enige politieke held
mijn stem krijgt ze zo en zo ,ja...juist voor wat ze voor ons doet
Een échte heldin
respect voor haar

12-01-2022 21:15

wawwaa +3925

Zo en zo? Niet echt duidelijk, hoe dan precies?

12-01-2022 21:16

fr_1993 +78240

Nog 50 jaar in een al ruim afgeschreven stadion blijven spelen. Lekker man.

12-01-2022 21:08

Solida +37357

Mag t toch niet hopen

12-01-2022 21:14

pcb58 +228

Het balkon van het stadhuis is ouder (maar wordt minder gebruikt🤣🤣🤣)

12-01-2022 21:26

fr_1993 +78240

Mag vaker gebruikt worden idd, pcb58.

13-01-2022 14:30

Bowie +174

Blijkbaar met goed recht hebben velen een negatief beeld over Van den Herik als voorzitter. Dat zal. Maar als 1 voorzitter stond voor onze club was hij het. Hij stond voor onze supporters, ageerde tegen de KNVB, visionaire leider met visie alles wat wij nu missen. Een echte selfmade clubman. Hij heeft fouten gemaakt wie niet maar stond er wel als het moest.

12-01-2022 20:40

smirre +1311

Precies!!!!

12-01-2022 20:46

Breakdown +10811

Ja hij stond vooral op de golfbaan of op zijn boot in Spanje. Hemel die man toch niet zo op joh, die zat daar ook maar vooral voor zichzelf.

12-01-2022 20:46

skin +13986

Zijn nieuwjaarsspeeches waren wel legendarisch. Kwam er ff een bak kritiek naar de KNVB op tafel. Heerlijk.

12-01-2022 21:13

mdgrdam +12850

Maar die van Jan de Jong met de aankondiging van het grote samenwerkingsverband met FC Dordrecht ook. ;-)

12-01-2022 21:30

FC1956 +15964

Je wordt beoordeeld en herdacht naar het laatste wat je heb gepresteerd . Oftewel je eigen club naar de klote helpen door woeker rente te innen.

12-01-2022 21:41

WvH +15387

Woekerrente? Weer zo'n broodje aap verhaal. Gewoon tegen de gangbare rente. Hij heeft zijn eigen geld in de club gestoken en daar de normale rente over gevraagd wat hij ook bij de bank had gekregen. Tja vrij normaal lijkt mij.

12-01-2022 22:37

Kuiptrots +4895

Dat gewandel van die Frenkie de Jong. Xavi wordt daar toch helemaal leip van.

12-01-2022 20:37

Feyenoord078 +107596

Dat mensen daar überhaupt naar kijken.

12-01-2022 20:58

Kuiptrots +4895

O ja, je mag alleen Feyenoord kijken van de egte, de puristen. Right !

12-01-2022 21:02

Kuiptrots +4895

Ik zapte even naar Inter-Juventus. Is dat oke wat jou betreft ?

12-01-2022 21:10

Feyenoord078 +107596

Oh oh, Vietnam flashback...

Nee, het is gewoon niet zo bijzonder om naar te kijken. Al slaap je in een Barca-pyajama, dat moet je helemaal zelf weten.

12-01-2022 21:15

Kuiptrots +4895

Leermoment : Als iemand aangeeft een wedstrijd te kijken, zonder de aanwezigheid van Feyenoord, dan onthoud ik mij van commentaar.

12-01-2022 21:40

wawwaa +3925

Beginnen ze hier nu ook al met ‘Frenkie’? Alsof het je beste vriend is man, doe normaal.

12-01-2022 21:52

wilbert17 +23476

Tering, niks anders te doen???

13-01-2022 00:44

JDN1987 +22940

Het is gewoon geen mooie of toeristische of aantrekkelijke locatie waar de kuip staat. Het is gewoon heel grauw. Vooral die treinbanen.. en die ouwe verpauperde wijk.. de kuip aan de buitenkant is ook gewoon te rauw.. het schreeuwt gewoon jaren 30. En dan die containers als afhaal punten.. grijs duister en grauw. Zo zie ik het.

12-01-2022 20:32

verreoosten +8460

En dat is juist de charme.

12-01-2022 20:42

Aidan_Exclusive +7786

Ik rangeer maar al te graag op IJsselmonde met dat mooie stadion op de achtergrond, laat die sporen nog maar even liggen joh

12-01-2022 20:52

petje +10670

dat is ook omdat er al bewust 7 jaar GEEnN onderhoud is gepleegd
bewust om jouw dat soort uitspraken te laten doen

12-01-2022 21:18

chrizzywizzy +21192

Ik heb respect voor deze man, maar ik zie alleen maar heel veel woorden zonder oplossing.

Wat wil hij dat er dan wel gaat gebeuren? Dat afgeven op ideeen is zo iets simpels. Kom dan gewoon zelf met een beter plan.

12-01-2022 20:20

Dre3000 +6210

Daarom gaat hij ook de politiek in. Veel woorden, geen oplossingen.

12-01-2022 21:48

John.V42 +383

zie dat weinigen nog erg jong zijn en niets van Feyenoord weten van den herik is echt de grote man bij Feyenoord geweest mocht willen dat hij er nog voor stond maar ja de jeugd heeft de toekomst (met het verzieken van de club)nadenken en niet zomaar anticiperen als je er geen verstand van hebt en net uit de luiers komt heb zelf al 47 jaar seizoenskaart ga uit en thuis dus vertel mij niets over onze club

12-01-2022 20:16

Wingcommanderbell +6969

Heeft eerst heel veel goed gedaan en daarna heel veel fout

12-01-2022 20:17

Dani.D +2252

je lult echt dom uit je nek,hij heeft gezorgd voor leuke spelers maar vergeet jou dus ook dat Feyenoord veel schulden had mede door hem,het hcs schandaal vergeet je ook gemaks halve,hij betaalde van hooidonck een 12 miljoen voor 2.5 jr en verkocht hem aan een Turkse club voor 2 miljoen en betaalde nog een gedeelte van zijn salaris,vergeet je wel meer hè dan dat vd herik Feyenoord een lening heeft gegeven met 12 procent rente,meer dan welke bank dan ook

12-01-2022 20:19

Máxima +262

Hahaha Van den Herik heeft Feyenoord juist gered na het HCS debacle.

12-01-2022 20:29

mdgrdam +12850

Inderdaad ongelofelijk, iemand gelijk betichten van dom lullen en dan zelf niets afweten van het HCS-schandaal. Iemand die al 47 jaar een seizoenkaart heeft, zal niet vergeten zijn dat Van den Herik Feyenoord inderdaad toen heeft gered. Graag zo'n Feyenoord-supporter wat respectvoller benaderen. Trouwens tegenwoordige algemene directeuren staan voor drie ton per jaar op de loonlijst. Van den Herik zegt alleen maar een kostenvergoeding te hebben gedeclareerd en een rentevergoeding te hebben gevraagd. Dat is waarschijnlijk niet hoger dan zo'n salaris.

12-01-2022 20:47

troy +2274

Ik heb Van der Herik van dichtbij meegemaakt. Ik kan je vertellen dat er wereld van verschil is tussen het beeld dat bij de buitenwacht is ontstaan is en de werkelijkheid. Zeker in het begin heeft hij verdiensten voor Feyenoord gehad maar daarna is het een potentaat geworden die vreemde en voor Feyenoord negatieve beslissingen heeft genomen en die, toen zijn tijd er op zat, Feyenoord financieel een oor aan heeft genaaid. Die man moet lekker op zijn boot blijven. Dat is het beste voor hem en zeker voor Feyenoord.

12-01-2022 20:22

mdgrdam +12850

Hij deed overkomen alsof hij goudeerlijk was. Ik heb de indruk dat hij een handige belastingontwijker is: een Nederbelg met een boot in belastingparadijs Cyprus. Hij heeft Feyenoord gered met Wim Jansen en liet Wotte en Gullit een ravage aanrichten in 2004 met een karrenvracht tweerangs buitenlandse spelers en dan die dure satellietclubs.

12-01-2022 20:51

michiel2424 +29052

Als je denkt dat van der Herik alleen maar goed gedaan heeft dan heb je toch niet helemaal opgelet hoor.

12-01-2022 20:30

Nuance +1193

Zoveel tekst en geen punt hebben.

12-01-2022 23:43

teauvenoir +78115

GKL was 2 decennia geleden leuk, nu irrelevant. Heeft ons met rentes op leningen daarbij een kunstje geflikt en heeft naar ik meen van origine een Sparta-hart.
Als je een beetje gevoel voor Rotterdam en Feyenoord hebt, bouw je een fenomenaal iconisch stadion, half in de Maas.

12-01-2022 20:04

pinda123 +320

Als je je eigen een beetje erin verdiept dan kom je erachter dat die zogenaamde vrienden van feyenoord meer hebben gepakt dan vd Herik.

12-01-2022 20:16

teauvenoir +78115

Vd Herik is een boefje met een Feyenoordhart, maar wel een klein Feyenoordhartje hoor. En waar zeg ik iets over de VvF?

12-01-2022 20:21

Burgerking +2240

Ik ben blij dat jij voor mij de verdriedubbeling van m'n seizoenkaart gaat betalen aan de lange zijde aan het veld. Echt top gozert!

12-01-2022 20:21

feyenoord1980 +2744

GKL is gewoon voor altijd een legende

12-01-2022 19:56

duitser +4317

😂😂😂

Tuurlijk joh

Alle lijken vergeven en vergeten

12-01-2022 20:00

svds +33452

Respect heb je niet. Wat deze man voor de club heeft gedaan

12-01-2022 20:03

duitser +4317

Heeft de club vd ondergang gered om hem vervolgens weer richting de afgrond te duwen

Hij en don kameleon mogen lekker van hun pensioen genieten. Maar laat ze zich aub niet meer met de club bemoeien en er ver vandaan blijven

12-01-2022 20:05

Panzerfaust +8428

Ja op zich leuk dat er 2 oud Feyenoorders de lokale politiek in gaan, alleen wat schiet Feyenoord hier mee op?

De partij die niks op heeft met de toekomst, omdat ze alleen maar voor boomers opkomen heeft een standpunt waar ze zich in kunnen vinden. En dat is schijnbaar genoeg reden om bij die partij te gaan.

Snap ik het dan niet, of zijn Jorien en Don Leo gek geworden?

Er moet gewoon een klap op gegeven worden.
1. We doen voorlopig niks vanwege de financieel onzekere toekomst en huidige hoge kosten van het bouwmateriaal.
2. De kuip verbouwen, met alle gevolgen van dien, plus het feit dat een andere stadion de voorkeur had ivm de leeftijd van het beton.
3. Feyenoord City in een aangepaste versie later alsnog uitvoeren om Feyenoord alsmede de gemeente Rotterdam financieel en sportief een rooskleuriger toekomstbeeld te geven.

Maar schijnbaar hebben zij iets bedacht waardoor we feitelijk alle 3 de opties gaan passeren, misschien is het handig om publiekelijk uit te leggen wat ze nou precies van plan zijn, alleen dat is nogal lastig blijkbaar.

12-01-2022 19:56

De blonde pijl +2741

Nou, kom met een uitgewerkt plan, financieel onderbouwd en met de financiering van het een en ander volledig gedekt. Ziet het er goed uit, dan kunnen wij beginnen, wat mij betreft.
Geen woorden maar daden, kom op Rotterdam!

12-01-2022 19:49

Tuinstoel +12875

lekker goed uitgedacht pijltje

12-01-2022 19:56

De blonde pijl +2741

Dat stomme geouwehoer, aanpakken die handel. Stijl Lazeroms/Israel!

12-01-2022 22:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties