Nieuwkoop blij met Priske: ''Ik voel me prettig in dit systeem''

Nieuwkoop blij met Priske: ''Ik voel me prettig in dit systeem''

Bart Nieuwkoop kreeg ook tijdens de twee oefenwedstrijden alle ruimte om zijn kwaliteiten te laten zien. De verdediger voelt zich thuis langs de zijlijn en in het nieuwe systeem van trainer Brian Priske. Nieuwkoop heeft daarvoor veel vertrouwen in meer speeltijd dan afgelopen seizoen.

"We worden genoeg wijzer van een oefenwedstrijd tegen Genk," vertelt Nieuwkoop in gesprek met RTV Rijnmond. "We gaan het zeker analyseren, maar het was een goede pot, goede tegenstander en een pittig potje. Uiteindelijk een goede overwinning. De voorbereiding verloopt voor mij prima. We zijn twee weken onderweg, maar het voelt alsof we langer bezig zijn. We trainen elke dag en zijn veel met elkaar bezig."

Feyenoord oogt nu al behoorlijk fit tijdens de oefenduels. "Met mij gaat het ook prima. Ik heb vorig seizoen een paar ongelukkige momentjes gehad met blessures inderdaad. Uiteindelijk heb ik ook veel kunnen spelen, daar ben ik blij mee. Soms een beetje veel als twaalfde man in bepaalde periodes. Soms ook vanuit de basis. Vanuit die rol heb ik me goed geschikt afgelopen seizoen."

3-4-3 bevalt goed

Nieuwkoop is tevreden met de inbreng van trainer Brian Priske en staat ook volledig achter zijn spelsysteem. "In België bij Union heb ik 5-3-2 gespeeld. Nu spelen we meer 3-4-3, dus het komt heel erg overeen. Bepaalde aspecten zijn net weer wat anders, maar ik voel me daar wel prettig bij in dit systeem. Ik denk dat we vorig seizoen ook een tijd met drie hebben opgebouwd. Met Luta die vaak op het middenveld kwam erbij. Sommige dingen lijken redelijk op elkaar, maar het vergt communicatie hoe we het oplossen."

Nieuwkoop merkt verandering en speelt nu meer als wingback. De verdediger legt na afloop van de 3-1 gewonnen wedstrijd tegen RKC Genk zijn eigen rol uit. "Ik sta wat hoger op het veld, zeker met de opbouw beginnen we hoger," legt de 28-jarige verdediger uit. "Je krijgt net op een andere positie de bal in de voeten of na een diepe loopactie. Het is wat anders dan vorig seizoen."

Lees meer over
Bart Nieuwkoop
Plaats reactie
666

progress +2308

Nou das mooi man het was mijns inziens je beste seizoen bij ons.

17-07-2024 19:54

Tai +1000

Indien Jensie "mr. Feyenoord" Toornstra 10 jaar jonger was zou die nogal floreren op die flank in dit systeem...

14-07-2024 16:31

Kieboom +39246

Nieuwkoop dacht vorig jaar al dat hij rechtsbuiten was.
Laat staan in het nieuwe systeem, dan verdedigt hij helemaal niet meer mee .
Trouwens hij komt zowel aanvallend als verdedigend tekort.

Met spelers van zijn niveau, zullen we snel weer afzakken naar de 4e/5 e plek..

14-07-2024 16:01

AttaKingGyan +2023

Opzich een prima voetballer, beter dan de gemiddelde bankzitter van Feyenoord in de laatste jaren. Maar zag over zijn flank de man van Genk behoorlijk uitbreken in de diepte inderdaad. Hopelijk is dat de afstemming waar hij het zelf over heeft, maar ben daar nooit zo'n fan van. Real Madrid speelt ook gewoon met twee backs die in de eerste plaats hun man houden.

15-07-2024 05:45

Kieboom +39246

Ik zie Bart op de vleugel nou ook niet iemand uitspelen in de 1 tegen 1.

15-07-2024 13:25

djahdjahcity +10683

Bart moet gewoon basis zijn. Was sterkhouder bij Union op die positie en deed het Europees ook erg goed daar dus het zal mij niks verbazen als hij de rechterwingback wordt

14-07-2024 15:40

RidderkerkFeyenoord +2071

Bart is een topper. Blij dat hij voor ons speelt. Heel erg onderschat deze man.

14-07-2024 14:29

landje +3844

Ik vind dat Bart Nieuwkoop echt wel vorderingen heeft gemaakt. Hij wordt steeds zekerder en daardoor betrouwbaarder op zijn positie. Wel blijft het een speler voor de breedte van de selectie. Zal het waarschijnlijk vaker moeten hebben van invalbeurten.

14-07-2024 13:11

RidderkerkFeyenoord +2071

Nee, Bart basis. Betrouwbaar, altijd minimaal een 6,5. Basis dus.

14-07-2024 14:30

Jurk +6990

Mag hopen dat Bart niet de level is die we nastreven…

14-07-2024 12:00

RidderkerkFeyenoord +2071

Nee, het level hier is erg hoog gelukkig

14-07-2024 14:30

14mei17 +3310

Nee niet de level maar wel het level

15-07-2024 06:30

tdetank +11702

Bart heeft het afgelopen seizoen een aantal keren verrassend goed gedaan. Blijft wel man van glas vrees ik.

14-07-2024 11:17

Mees.V +14

Hij straalde zelf weinig uit koppies naar beneden weinig actie

14-07-2024 09:24

Skeptic +13425

Als je kijkt naar de namen vandaag speel je eigenlijk gewoon 5-2-3. Mag aannemen als (bijvoorbeeld) Hancko aansluit er een echte middenvelder gaat spelen ipv een 'wingback' op het middenveld.

14-07-2024 09:14

Joszef4ever +594

Hancko is niet te houden.

14-07-2024 10:24

Skeptic +13425

Jawel hoor. Tot dusver worden er lachwekkende bedragen geboden.

14-07-2024 10:26

Paulus98 +143558

Bart was goed bezig.

14-07-2024 05:02

Azzurri +12386

Aanvallend gezien qua positionering ziet het er goed uit. Ik vrees alleen voor het verdedigende. Ik vind dat we daar nog teveel ruimte in weggeven.

13-07-2024 22:16

jack.f +5021

Oke Trainer genoteerd

13-07-2024 22:55

Jaweljoh +25957

Eens hoor. Nog wel echt werk aan de winkel, zeker naar de CL en toppers toe. Benieuwd hoe Priske dat verdedigend goed wil zetten

14-07-2024 00:37

010forlife +2937

Geen zorgen, hancko komt terug. En ik verwacht geen vertrek van hem.

Media wilt enkel scoren met geruchten omdat rond deze tijd van transfers mensen graag geruchten lezen.

14-07-2024 09:04

fr--opa +109888

Nieuwkoop zegt in dit interview net zo vaak Goed als toen met Jordy Clasie in zijn 1e kennismakings interview toen bij Saushemden hahaha.

Koeman deed dat toen ook al in zijn 1e interview

13-07-2024 21:15

taco_mundo +49960

Priske zegt ontzettend vaak " at the end of the day"

14-07-2024 05:33

fr--opa +109888

Haha ja serieus?

14-07-2024 09:03

Toddemij +868

Iedereen zal zeggen dat het prima is, de spelers vallen hem echt niet af zolang de basisplaatsen te verdelen zijn.

13-07-2024 21:07

Visionair +6494

Exact. Dit kut systeem is voor hem de beste kans op een basis plaats

14-07-2024 01:04

hoekieuitzoekie +21629

Nu 3-4-3 het systeem wordt is wel duidelijk waar we nog heel flink moeten investeren: 2 goede centrale verdedigers (ervan uitgaande dat Geertruida snel vertrekt) en 2 hele goede wingbacks. Dit systeem kan echt wel werken, zeker in de Eredivisie, maar dan moet er wel kwaliteit op die twee belangrijke flanken staan. Nieuwkoop is een uitstekende back-up, maar geen basismateriaal voor een team wat in de CL een wedstrijd wil kunnen winnen. Het is erg druistig op de wings en tactisch vernuft is er ook niet bepaald te bespeuren.

13-07-2024 20:19

louisvanderploeg +12916

Aldus jouw persoonlijke mening. Misschien denkt de trainer daar wel anders over, en vindt hij Bart goed genoeg.

13-07-2024 20:54

FRRMS +25879

Als Bart goed genoeg is, dan doen we gewoon stappen terug.
Bart is goed voor erbij, is gegroeid en doet het aardig maar Geertruida en minteh voor rechter flank of alleen nieuwkoop
ik zal het wel weten

13-07-2024 22:12

Feyenoord1 +102602

Als wingback heb ik liever Nieuwkoop dan Geertruida hoor

13-07-2024 22:39

beppie172 +64716

Minteh was pas laatste 4 maanden basiswaardig.
Daarvoor invaller en daar heb je nu een ander type voor teruggekregen met Moussa die wedstrijden op zijn eigen wijze kan doen kantelen.

14-07-2024 00:42

johanj34 +3952

Gewoon KUT dat Minteh weg is.....

14-07-2024 01:16

taco_mundo +49960

Zijn snelheid was zo'n ontzettend goed wapen

14-07-2024 05:35

Hark 1e +11205

Klopt dat past beter bij Nieuwkoop.
Nieuwkoop geeft zelf ook aan dat dit hem beter past. We gaan het zien.

14-07-2024 08:52

010forlife +2937

Priske heeft toch ook gezegd dat hij naar de tegenstanders zou kijken en op basis van zijn huiswerk wat zou kunnen wijzigen.

Hij is wel van de 3-4-3 vorige club successen mee geboekt, maar denk dat hij ook zomaar een keer 4-4-3 zou kunnen spelen of 4-4-2 mits snelle spelers anders heb je niks aan 4-4-2 in mijn ogen in de counters.

Wordt elk geval leuk om dit te gaan volgen, geeft de spelers ook meer ervaring in een nieuwe systeem, zou de waarde van een speler dan ook niet omhoog gaan ? Geen idee eigenlijk

14-07-2024 09:09

Arneblijft +5731

4-4-3? Dan reken je de keeper mee neem ik aan?

14-07-2024 14:19

Maakjenietdruk +11663

In de omschakeling nog erg kwetsbaar. In veel systemen met wingbacks blijft de één achter als de ander naar voren gaat. Bij ons lopen ze beide soms tegelijkertijd op de vleugels en ontstaat er ontzettend veel ruimte.

13-07-2024 20:03

Krav +156

Dan heb je het over echte backs. 3 centrale achterin is voldoende als restverdediging

14-07-2024 01:56

Maakjenietdruk +11663

Niet als ze centraal naast elkaar staan en de flanken open laten.

14-07-2024 22:26

palermo +311

Ik voel me niet zo prettig met Nieuwkoop. Willen 2 materiaal

13-07-2024 19:56

Micha01020212022 +9133

Geef die 2 dan gewoon lekker materiaal joh

13-07-2024 22:08

beppie172 +64716

Ik ben blij met zijn energie, agressief doordekken en gevaar voor het doel (ook koppend). Wat is precies jouw probleem met m?

14-07-2024 00:45

Kieboom +39246

Lekker met Bart de CL.in

13-07-2024 19:54

Ruud.D +387

GO Bart !!

13-07-2024 19:53

vreewijk010 +4699

Snap Nieuwkoop wel. Hij weet dat hij de ideale speler is op rechts voor dit systeem. Doet het prima. Hopen dat hij fit blijft.

13-07-2024 19:43

guykroudikorsou +8058

Ik heb tot nu toe ook een goed gevoel bij Priske. En ben ook tevreden met wat ik heb gezien in de oefenwedstijden tot nu toe.
Priske lijkt niet zo'n gladde politicus als Arne Slot. En ook met een duidelijke voetbalvisie.

13-07-2024 19:28

hetmannetje +18541

Kent de stad

13-07-2024 19:21

waterman +2093

Kijkt fris uit zijn ogen

13-07-2024 21:50

theo_de_tokkie +12571

zit een goeie kop op.

13-07-2024 19:17

stamplust +24551

Ik zou een selectie willen zien met spelers die zo verschrikkelijk goed zijn die geen systeem nodig hebben.

13-07-2024 19:15

delangemuur +11773

Tijdmachine naar 1970 nemen

13-07-2024 21:03

010forlife +2937

Heb je er 1 voor mijn? Hoor zulke mooie verhalen over europacup 1 dat ik best terug in die tijd wil gaan, al is het dat er toen geen mobiel bestond, en echt meer socialized werd face to face. Waar je nog naar de dames kon kijken als topje behoorlijk inkijk gaf.

Ik dwaal af sorry

14-07-2024 09:12

stamplust +24551

Mijngeheugen laat me nog niet in de steek en herinner me veel. Toevallig keek ik gisteren de docu over Van Hanegem en kwamen er weer beelden voorbij.
Zj speelden idd naar eigen ingevingen en inzichten met slechts een coach ipv allerlei specialisten die alles voorkauwen.

14-07-2024 12:58

hassan2 +43647

Feyenoord to win both teams to score gratis geld elke week

13-07-2024 19:08

beppie172 +64716

Tegen Dordt had je toch pech gehad.

14-07-2024 00:47

Frankster +20740

Prima 12e man

13-07-2024 18:47

Twan.V52 +7704

Mooi om te horen

13-07-2024 18:44

JaseFR +1435

Hoop toch stiekem dat hij dit seizoen basis blijft staan

13-07-2024 18:42

FR-LEGEND17 +19979

Ik krijg zelfs weer een beetje vertrouwen in Bartje…. 😃😅

13-07-2024 18:31

Wouter1993 +4602

Ja man ik ook

13-07-2024 18:45

FR-LEGEND17 +19979

Want hij heeft wel de juiste drive Priske gwn even aan de gang gaan met de ideale voorzet, en het kan zomaar de verrassing van het seizoen worden

13-07-2024 18:49

Wouter1993 +4602

Dat denk ik dus ook. Daarbij bestrijkt hij de flank nu volledig zelf, waardoor hij meer in zijn kracht komt

13-07-2024 19:26

Sweetlakecity9 +664

Ja 5-3-2 is bijna hetzelfde als 3-4-3, ook 11 spelers oo jet veld 😅

13-07-2024 18:29

010forlife +2937

Is 5-3-2 dan ook hetzelfde als 4-3-3 ook 11 spelers op het veld 😅

14-07-2024 09:14

Peterk +34530

Het bekende verhaal. Niemand gaat natuurlijk zeggen dat hij niet zo blij is met een trainer. Kritiek komt altijd als ze al bij een club vertrokken zijn....

13-07-2024 18:29

Solida +36911

Het belooft een goed seizoen te worden

Dat was wel eens anders

😊

13-07-2024 18:25

DerKeijzer +3635

Dit zei die vorige week toch ook al?

13-07-2024 18:25

Reinaldo16 +20517

Renpaarden maar voetballen kunnen ze niet, pedersen en Bart

13-07-2024 18:09

imko1908 +824

Bartje kan prima voetballen

13-07-2024 18:23

FR-LEGEND17 +19979

Ze kunnen altijd nog beter ballen dan jij…. 👀

13-07-2024 18:32

Reinaldo16 +20517

Dat is ook niet relevant

13-07-2024 18:50

FR-LEGEND17 +19979

Met andere woorden… MUIL HOUWE JIJ!!

13-07-2024 19:06

FR-LEGEND17 +19979

Did ya Get the clue ?! 🤔🤭

13-07-2024 19:08

pelleg +424

Aldus bankzitter Nieuwkoop

13-07-2024 18:02

yosmell +4134

Nieuwkoop kan nog wel eens belangrijk worden komend seizoen

13-07-2024 18:01

toniroth +2792

Fr12, het is Rijnmond, niet RTV Rijnmond!!

Als je toch alles overschrijft, doe het dan goed.

13-07-2024 17:54

Hansi +49

Wat een stelletje azijnzijkers zijn de meeste van jullie.
Die jongen doet het gewoon goed
Geef eens wat positieve ondersteuning

13-07-2024 17:48

taco_mundo +49960

Eens, maar helemaal als u een ava neemt

13-07-2024 17:49

Freekslangens +5532

Zozo wat een binnenkomer, even voorstellen aub

13-07-2024 17:52

goldendick +6995

Hansi komt er met gestrekt been in

13-07-2024 18:04

FR-LEGEND17 +19979

Ohhhh Hansssssssss… 😂

13-07-2024 18:33

FR_Domingo +14622

Kan iemand mij het 3-4-3 systeem uitleggen met wing backs? Ik ken het 5-3-2 systeem waarin de backs ook kunnen aanvallen maar ik lees nu een 3-4-3 systeem maar zag dat bijv zowel Nieuwkoop als perdersen opgesteld stonden. Wie staat dan waar?

13-07-2024 17:47

Euroshopper +2350

Gewoon die bal naar voren en proberen te scoren. Het is geen rocket science.

13-07-2024 17:51

ArneSlutsky +2443

U bent niet zo snugger hè?

13-07-2024 18:02

FR-LEGEND17 +19979

Jij wel zogenaamd?!

13-07-2024 18:36

Verstappen +7364

Pedersen stond links

13-07-2024 18:19

FR-LEGEND17 +19979

Waren er maar meer zoals UUU

13-07-2024 18:36

Jazper1908 +0

Het is niet zo ingewikkeld. Spits speelt ietsje dieper met twee 10en erachter, daarachter twee middenvelders en drie centrale verdedigers (waarvan 1 tijdens de aanval bij het middenveld aansluit). De vleugel verdedigers staan iets hoger, zodat we meer bij de aanval kunnen betekenen.

13-07-2024 18:24

Frankster +20740

Nou daar kan deze man vast mee uit de voeten

13-07-2024 18:48

Wieckbud +2217

Nieuwkoop was begin vorig seizoen heel matig maar is gedurende het seizoen iets rustiger geworden en beter gaan voetballen.
Hopelijk ontwikkeld hij nog verder door

13-07-2024 17:45

Willem.H +15440

Ik voel me niet prettig bij jou. Je bent gewoon niet meer dan middelmaat. En wil je je nivo in ht elftal hoger hebben kan je niet met een Nieuwkoop aankomen.

13-07-2024 17:42

FR_Domingo +14622

Eens Nieuwkoop is geen basismateriaal, kan hard werken maar NIET (technisch) voetballen

13-07-2024 17:48

onbekend +87730

Past zeker goed in dit systeem, maar niet van het niveau dat wij willen nastreven. Prima back up

13-07-2024 17:36

Ptet +303233

Inpakken en wegwezen...

13-07-2024 17:35

Fey010_015 +92169

Kom verhuizen kom kom

13-07-2024 17:35

Dirksfluyt +5105

Niet kunnen kijken. Nog uitblinkers naast Stengs?

13-07-2024 17:32

[FR]Thomas +227603

Voor mij Tsoungui, Beelen, Slory en Hadj-Moussa

Zerrouki en Nieuwkoop ook aardig

13-07-2024 17:33

Dirksfluyt +5105

Thanks. Zechiel wat minder?

13-07-2024 17:37

Animism +5954

Zeroukki vond ik weer matig, Nieuwkoop was prima

13-07-2024 17:37

[FR]Thomas +227603

Zechiel weinig over te zeggen, want stond centraal achterin. Vulde hij niet slecht in hoor, maar Genk was ook niet veel in de aanval tweede helft

13-07-2024 17:38

FRNelom +3576

Moussa en Beelen

13-07-2024 17:35

Kieboom +39246

Moussadem Beelen

13-07-2024 17:36

Ptet +303233

Eerst maar eens kijken als de internationals terug zijn...

13-07-2024 17:32

huissie79 +19938

Met de huidige selectie en beschikbare spelers

Wellenreuther
Geertruida beelen hancko
Nieuwkoop zechiel timber smal
Stengs gimenez paixao

13-07-2024 17:31

zekerteweten +111561

Geen idee hoe Nadje zich gaat ontwikkelen in de voorbereiding. Mitchell zal ook niet voor niets gehaald zijn. Ook Moussa deed het goed.

13-07-2024 17:33

FR_Domingo +14622

Dan speel je toch gewoon met 5 verdedigers?! Dus is het nu 5-2-3? En reken er maar gewoon op dat Geert en Hancko weg gaan.

13-07-2024 17:50

huissie79 +19938

Dat is sowieso met dit systeem het geval. Verdedigend 523, aanvallend 343.

13-07-2024 17:53

guykroudikorsou +8058

Lingr of Ivanusec ipv Timber. Timber is echt veel te langzaam voor dit.
En Gimenez out. We hebben echt een hele nieuwe spits nodig (Brobbey?).

13-07-2024 19:38

huissie79 +19938

Sommige reacties kan ik moeilijk serieus nemen. Dit is er één van.

13-07-2024 20:34

lange010 +398

Nieuwkoop speelt wel 6x beter in deze formatie.

13-07-2024 17:31

Fey010_015 +92169

Kan lekker knallen aan die zijkant

13-07-2024 17:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties