''Nog steeds leven we met de gevolgen van de beslissing het niet te doen''

''Nog steeds leven we met de gevolgen van de beslissing het niet te doen''

De transferwindow is voorbij en dus laat technisch directeur Frank Arnesen zich weer publiekelijk uit over het reilen en zeilen binnen de club. Feyenoord watcher Martijn Krabbendam vroeg hem naar de ontwikkelingen bij de Rotterdammers. Vooral de komst van Patrik Wålemark was opmerkelijk. De Zweed was zeer gewild bij andere clubs, ook in de topcompetities.

"Hij is een ongelooflijk talent en stond op vele lijsten, maar dan gaat het erom of je een verhaal hebt dat zo'n jongen aanspreekt. En dat je kan handelen. We wilden per se een speler die behalve goed is ook een transferwaarde vertegenwoordigt", aldus Arnesen tegenover Voetbal International. Zowel de scouting als Arne Slot stonden achter de transfer. Er was geld vrijgemaakt voor Joey Veerman, die uiteindelijk voor PSV koos, en dat bracht de transfer van Wålemark in een stroomversnelling. "Dat kon ik doen doordat het geld, dat bestemd was voor Veerman, nu kon worden aangewend voor Wålemark. Kijk, dán kan je werken, Zo zijn we tot een akkoord gekomen."

Boženík en Antonucci
Zo zijn er ook nog spelers die op het tweede plan lijken te zijn geraakt. "Bozenik, Antonucci, je mag ze niet afschrijven. Soms heb je te maken met een nieuwe trainer die anders over voetbal denkt en andere dingen verlangt van spelers. Antonucci is daarvan een voorbeeld: hij kan goed voetballen, heeft een schitterende techniek, maar er werd meer verwacht. Die inhaalslag hoopt hij nu te maken bij FC Volendam. En als die club promoveert, kan hij een jaar in de Eredivisie spelen. Pas daarna kun je eigenlijk zeggen of hij in aanmerking komt voor Feyenoord. Dat het zo moet, komt omdat we niet in de Keuken Kampioen Divisie spelen. Ik heb het eerder gezegd: Ajax, PSV en FC Utrecht hebben die problemen niet. Dat Feyenoord niet is ingestapt toen de mogelijkheid er was… Nog steeds leven we met de gevolgen van de beslissing het niet te doen."

Til
En de huurconstructie met Guus Til dan? Is er een kans dat de veel scorende aanvallende middenvelder blijft? "Ik ken de technisch directeur van Spartak en Guus zelf heeft ook wat te zeggen. Ik kan me voorstellen dat hij het naar zijn zin heeft. Hij ligt goed in de groep, presteert prima en komende winter heb je het WK, he. Ik denk dat dit toernooi ook wel een factor kan worden. Stel, je bent een speler die dicht tegen Oranje aan zit: ga je dan een transfer maken met de kans dat je bij je nieuwe club niet aan spelen toekomt, of kies je voor zekerheid en de kans op een WK te spelen? Ik denk dat spelers dat toch laten meewegen in hun beslissing."

Lees meer over
Frank Arnesen
Plaats reactie
666

jack98 +46867

Het verleden doet nog steeds te vaak pijn :)
Dat blijkt nog echt elke dag!

03-02-2022 23:48

progress +2317

Het is en blijft hetzelfde verhaal we hadden in de kkd moeten instappen toen het kon, nu lopen we achter de feiten aan.
Door corona speelde kkd wel -21 niet,
en je spelers blijven jeugdspelers geen weerstand opgebouwd door te spelen tegen meer ervaren spelers kkd dus.
Verhuren zo bouw je geen team op en spelers opleiden is dan ook moeilijk.
Dat ze weggaan is te begrijpen het zal moeilijk blijven tot het moment dat we de kkd hebben bereikt en dat geld voor alle spelers die willen instromen van -21 naar Feyenoord 1,
en ga er ook vanuit dat als we kkd hadden gespeeld dat er meer en betere spelers waren gecontracteerd, ik vraag me zelfs af of ik als jonge speler zou kiezen tussen -21 en een club die wel kkd speelt gewoon beter voor de ontwikkeling van spelers.

Er zit maar 1 ding op kosten maken om het te halen en snel, maar ja geld hebben we er niet voor.

Van geel hakte een knoop door, maar wel de verkeerde.

03-02-2022 22:57

rikkie12 +9256

Vraag me toch af hoe erg dit nu precies is....

Als je een Jong-Team mee wilt laten doen in de KKD, heb je daarvoor ook een volledige selectie nodig. Voor sommige plekken heb je misschien nauwelijks geschikte spelers, maar die moet je dan wel opvullen met "talentloze" gasten. En voor andere plekken heb je misschien juist 2 of 3 talenten tegelijk lopen, waarvan er dus maar 1 kan spelen. Is dus ook niet altijd ideaal.

Is het dan niet juist beter om de talenten die je hebt juist heel gericht te verhuren aan andere clubs? Op het niveau wat ze aankunnen (KKD, middenmoot ED)? Als je niet gebonden bent aan je eigen Jong-team, kun je misschien wel beter maatwerk per speler leveren....

03-02-2022 17:07

jayjay49 +7839

Nee, het is van meerwaarde om op het hoogste niveau te mogen spelen. Talenten hebben Feyenoord verlaten om het vooruitzicht van reservebanken bij gebrek aan een elftal dat wekelijks mag spelen!! Veel talenten zijn weggerot op reservevanken in de jaren 2018-2021. En dat vooruitzicht maakte en maakt Feyenoord nog steeds niet tot de beste keus om je ontwikkelen!! Daarom de huidige focus op Feyenoord-onder 21!!

03-02-2022 17:43

smerik1985 +4743

Volgens vele op fr12 loopt er alleen maar toptalent op varkenoord.

03-02-2022 18:49

patrick_gloudie +2771

Als je dordrecht nou als opleiding club gebruikt,inc extra budget en een gratis trainer vd club, daarna kan je met excelsior en bijv rkc een tussenstap maken. Als je die clubs een percentage geeft bij verkoop van een speler is het voor iedereen een win win situatie. En eigenlijk is een bestaande club als dordt leuker dan jong az of jong utrecht voor de 1e divisie.

03-02-2022 15:51

jayjay49 +7839

Terecht meldt Frank Arnesen:

"Dat het zo moet, komt omdat we niet in de Keuken Kampioen Divisie spelen. Ik heb het eerder gezegd: Ajax, PSV en FC Utrecht hebben die problemen niet. Dat Feyenoord niet is ingestapt toen de mogelijkheid er was… Nog steeds leven we met de gevolgen van de beslissing het niet te doen."

.........TRIEST en totaal onnodig. Het resultaat van structureel WANBELEID!!

03-02-2022 15:39

tomassonlegend +1057

los van het feit dat het dom is dat we niet zijn ingestapt toen. Het is toch gek dat een aantal ploegen dit hebben kunnen doen en de rest voor altijd buiten de boot valt? Is wat mij betreft competitievervalsing van de KKD en eredivisie

03-02-2022 14:27

GO1984 +4815

Met dank aan grindtegel van Geel. Nou voor de laatste keer dan maar: “Grindtegel bedankt”

03-02-2022 14:21

DoubleSpy +8275

Ben ook geen deskundige in hoe het exact werkt, zeg ik eerlijk.
Maar de sleutel om de fout van Van Geel te herstellen zit toch in de licentie van FC Dordrecht op de ene of andere manier lijkt me?

Spelen elk jaar in de kelder van de KKD...

Maak met FC Dordrecht de deal dat het in de praktijk jong Feyenoord is wat er speelt maar dat ze in het tenue van FC Dordrecht blijven spelen. Zoiets.
Zijn zij van de ondergang gered en kunnen wij onze jeugd in de KKD laten rijpen in 1 team.

03-02-2022 13:28

doellijntechnologie +9497

Dat hebben we ook al geprobeerd met excelsior. Als puntje bij paaltje komt gaan die trainers toch zweiken onder de druk als het slecht gaat en gaan ze kiezen voor “ervaring”. Die denken dan bij zichzelf opgepleurd met die jeugd ik moet punten pakken.
Niet dat ik denk dat die ervaren spelers beter zijn, maar die trainers wel

03-02-2022 13:48

NickCuracao +3920

Enigste optie inderdaad. Excelsior voelt zich helaas te groot voor Feyenoord.

03-02-2022 15:20

NickCuracao +3920

Enigste oplossing.

Feyenoord heeft echt een mega probleem.

Komende 5 jaar zie ik niet zo snel dat we gaan promoveren.

03-02-2022 19:40

Raftel +6738

Martin de Clown. Met z'n stoeptegelhoofd.

03-02-2022 13:22

tussenjaar +6203

van Goud held! bedankt voor alle prijzen

03-02-2022 12:56

whasjoewahn +16562

Martin "ach jongen toch" van Geel....

03-02-2022 12:22

Theo.A21 +1332

Na Guus Brox, dus vanaf Peter Stephan tot aan Martin van Geel is het pet geweest met het aankoop en verkoopbeleid en de scouting, pas nu komt er weer licht aan het eind van de tunnel. Jarenlang was de scouting uitbesteed aan amateurs en voormalige profs die een sigarencentje erbij verdienden. En elk bestuur zag het gebeuren en liet het voor wat het was. Daarom staat onze club nu waar het staat, in de subtop in Nederland en op plaats xx in Europa.

03-02-2022 12:09

Peterk +34789

Herhaal dit nog een paar keer voor jezelf dan ga je deze onzin misschien nog geloven ook.....eerst was er alleen maar complete duisternis maar op de zevende dag schiep de Heer Frank Arnesen en Feyenoord baadde in het Licht...

03-02-2022 12:27

jayjay49 +7839

.....op jouw negatieve, bagger verhalen zitten we niet te wachten.
Wees blij, dat onze club eindelijk Visie heeft en Beleid ontwikkeld. We zouden veel verder zijn met Varkenoord en onze talent-ontwikkeling als we al 4 jaar in de Jupiler League/KKD hadden mogen spelen, en een fatsoenlijk scoutingsapparaat hadden ontwikkeld en sowieso VISIE hadden getoond!!
JOUW vriend heeft GEBLUNDERD, terwijl hij regelmatig werd gewaarschuwd, en meerdere kansen had om alsnog in te stappen!!!

03-02-2022 12:48

SEYVEN +14006

Haha Schmidt weg bij PSV. Al met al een geintje geweest dat PSV tientallen miljoenen heeft gekost

03-02-2022 11:29

Bossche Bol +7349

Nou is niet om te lachen hoor. Ik vind dit jammer voor Feyenoord. met deze trainer spelen ze met Feyenoord om plaats 2 en 3. Ik hoop dat hij nog veel fouten maakt met zijn wissels voor hij vertrekt, zo dat Feyenoord tweede word of heel misschien eerste.

03-02-2022 12:04

Azzurri +12503

Wie zouden ze ervoor terughalen? Fraser of Cocu ofzo? Dan valt het nog mee.

03-02-2022 12:14

broodjespeklap91 +6236

Cocu heeft gisteren al open gesolliciteerd in de media

03-02-2022 12:17

Flinkevleugel +3224

Schmidt is in Duitsland en Oostenrijk niet zomaar een zeer gewaardeerde trainer. Hij kon in de winter naar Leipzig, maar koos ervoor zijn afspraken met PSV na te komen. Zal in de lente wel bij Leipzig tekenen. Maar goed, hopelijk verspeelt PSV dit weekend punten tegen AZ. Dan heeft Feyenoord CL-voetbal weer volledig in eigen hand.

03-02-2022 12:18

Peterk +34789

jammer voor Feyenoord want er is veel meer te halen uit dit PSV

03-02-2022 12:30

Peterk +34789

Veerman halen getuigt van opportunisme. Een speler die gehyped is door de media en door supporters klakkeloos wordt overgenomen. Ik ben blij dat het niet is doorgegaan want dat was gewoon een grote fout van hem geweest net als destijds met Bozenik.

Arnesen heeft goede dingen gedaan met Aursnes, Trauner maar moet geen sprookjes gaan vertellen en de mensen hier als achterlijk beschouwen. Antonucci, Bozenik zullen nooit het gewenste niveau halen. en dat weet Arnesen zelf ook drommels goed. Dus stop er mee om daar een hoop flauwe kul omheen te bouwen en te doen of het een kwestie van tijd is. Tegen die tijd zit Arnesen al lang in een seniorenflat....

03-02-2022 11:14

Niets_is_sterker +4558

Nee zeggen dat het ruk spelers zijn en je een fout hebt gemaakt gaat andere clubs overtuigen om een van hen misschien over te nemen

03-02-2022 13:37

Komtgoed +1218

antonucci wordt gewoon een basisspeler over 2 jaar. prima voetballer is dat

05-02-2022 02:04

Frvv +8875

Er komt echt een toplichting aan. Op het middenveld met Hartjes, Kleijn en Milambo hebben we zowat de 3 grootste middenveldtalenten van het land en dan hebben we ook nog gewoon Aursnes en Bassett. Ook voorin dienen ze zich aan met Slory, T zand en Sliti.

03-02-2022 11:13

Niets_is_sterker +4558

Vergeet Dermane niet. Ik zie ook mooie dingen gebeuren in de toekomst

03-02-2022 13:38

Frvv +8875

Tuurlijk die vergat ik zelfs. Op langere termijn is Ulutas een buitencategorie tslent ook.

03-02-2022 14:02

Heithuis +1280

Van Geel 🤡

03-02-2022 11:09

Technicus +18707

Die beslissing is werkelijk de grootste beleidsmatige blunder van de afgelopen 20 jaar, daardoor lopen we nu constant achter de feiten aan. Jongens als Hendriks en Hartjes hadden nu al anderhalf jaar kkd in de benen kunnen hebben. Ook iemand als Mike Kleijn zou er enorm bij gebaat zijn.

03-02-2022 10:58

Edje +5343

Frank, petje af voor wie je gehaald hebt! Ik zou zeggen: Snel verlengen die man!!

03-02-2022 10:50

stamplust +24648

Spelers onderbrengen bij een club die een andere voetbalvisie hebben voegt niet veel toe. Het enige is dat ze speeltijd krijgen mits ze er bovenuit steken.

03-02-2022 10:44

FR08pjotr +20408

Oftewel; grindtegelbekkie van Geel heeft ‘t zo voor elkaar gekregen dat zelfs ver na zijn vertrek we nog altijd enorme last van hem hebben

03-02-2022 10:36

Peterk +34789

Zo'n last dat wij komende zomer helemaal afhankelijk zijn of de door hem aangekochte Sinisterra als enig speler van de selectie een topprijs kan gaan opbrengen. Hopelijk hebben wij straks van Arnesen ook zoveel last...

03-02-2022 11:19

FR08pjotr +20408

Jaaaa de enige voltreffer van van Geelio beoordelen als kwaliteit! Elke blinde gooit wel eens triple twintig

04-02-2022 09:07

FrNiels2017 +156268

Het is een makkelijke zondebok. Volgens mij was hij het niet die Bozenik haalde voor onze laatste 4 miljoen, maar we schuiven het lekker op hem af joh. Met een beloftenteam in de KKD was Bozenik nu allang de nieuwe Lewandowski geweest

04-02-2022 01:40

010_SOUTH +4936

Net even de samenvatting van de Old Firm gekeken.. wat een ambiance.. en mooie uitslag! Ook de lichteffecten na die goals zijn ook wel supergaaf eh.. geen ideetje voor de avondwedstrijden in onze mooie Kuip?

03-02-2022 10:34

royeboy +7970

Ik vind persoonlijk dat licht gedoe helemaal niks. Dat doen ze maar in Eindhoven.

03-02-2022 10:42

baer_010 +10394

Lampjes. Gelukkig hebben wij die lichtshow vaak genoeg bewonderd dit seizoen!

03-02-2022 10:44

010_SOUTH +4936

Vind het bij Bayern München ook wel gaaf.. maar dat is mijn mening natuurlijk..

03-02-2022 11:41

Mummy +1272

Is toch goed dat er actie wordt gevoerd voor volle stadions. Kan mij niet snel genoeg gaan

03-02-2022 10:41

Frankster +20955

Dat zak ze leren

03-02-2022 10:50

ouwetje +652

laten we vooruit kijken en niet meer achter uit
nu hebben we weer plezier in het voetbal wat er word gespeeld

03-02-2022 10:30

debreker +6444

Ik had 4 seizoenen het grootste plezier toen we weer een prijs wonnen.....

03-02-2022 11:12

Frankster +20955

Laat Til maar gewoon gaan tenzij je hem kan kopen. Staat anders alleen maar iemand in de weg die wel geld kan opleveren

03-02-2022 10:28

you_never_walk_alone +8609

Nou blij toe dan dat die veerman voor psv koos!

03-02-2022 10:18

GeorgeMartin +2565

Ferry de Haan is een feyenoorder

03-02-2022 11:12

ETSVL +17125

off topic, iemand zei dat we al 15 jaar lang, niet één keer 020 uit hebben gewonnen. Over Kuipvrees gesproken..... Denk dat we met dit elftal en met de trainer, veel minder angst in de benen hebben als het verleden, het is ongelofelijk dat we al 15 jaar met knikkende knieen daarheen gaan.

En als we het gewoon dit jaar doen, dan staan we nog maar 3 punten achter ;-)

03-02-2022 10:14

Mensini +14563

In die 15 jaar waren we wel een paar keer de bovenliggende parij, alleen helaas zonder winst...

03-02-2022 10:21

ETSVL +17125

klopt en altijd deed iemand wat debiels uit angst en verpestte het voor het hele team,

03-02-2022 10:24

debreker +6444

Ajax heeft op elke positie een betere speler, op de bank ook, zelfs de ballen jongens zijn beter. Duurt nog wel een seizoen of 2 voor het team echt gelijkwaardig is aan ajax

03-02-2022 11:15

Mensini +14563

Ook missen van kansen en dat bij hunnie de eerste de beste kans wel een goal was waardoor ze in het zadel werden geholpen...
En scoorden zij ook niet een keer nadat een bal duidelijk over de zijlijn was geweest?
Ook zelfs met Babovic waren we beter maar kreeg hij rood etc!
Maar het is eigenlijk sinds Koeman dat we niet meer 'bang' voor ze zijn...wat wel een beetje was sinds de jaren '90....

03-02-2022 12:38

ETSVL +17125

Vind van niet. Dat zei men ook toen berghuis nog bij ons speelde ;-)

Op sommige plekken tenminste equal. Zou Kokcu ausnes, sini, Trauner en pedersen niet per se ruilen

03-02-2022 14:07

ETSVL +17125

ballenjongens zelfs beter, wow dat is wel een statement

03-02-2022 14:08

Mensini +14563

Je moet nooit je vijand onderschatten, maar zo overschatten hoeft nou ook weer niet...!

03-02-2022 16:10

eppo +71688

Knikkende knieën valt wel mee hoor. Eerder moedeloosheid.

03-02-2022 10:24

FrBubba +19394

Ja dat dachten we thuis ook. Het zou wel even anders gaan dan vroeger. Nog steeds broek in de poep.

03-02-2022 10:55

debreker +6444

Wordt dus seizoen 16 want ook nu gaan we never nooit van ajax thuis winnen

03-02-2022 11:13

Armin +8912

Nog steeds leven we met de gevolgen van de beslissing het niet te doen."

Thanks Martin

03-02-2022 10:07

Brambino +20511

Want we hadden ook genoeg ruimte in het salarisbudget voor zoveel contractspelers? Lees je eens in zou ik zeggen.

03-02-2022 10:14

Snelterugnaardetop +36180

Waarom niet?? We hadden toch ook geld voor 20 a 30 tribunestoelverwarmers voor meerjarige contracten nog wel?

#
Vejinovisch
gustafson
tapia
Swets
te vrede
verhoek
hahn
Larsson
Kazim
Singh
vormer
immers
mathijsen
boularouz
lordnelom
wilkshere bakkal
el abdeloui
Fernandez
van deelen
goossens
armenteros
van der heijden
hansson
kramer
bilal
ambrabat
ayoup
jpb

03-02-2022 10:22

RicoFR36 +26618

Je lijst klopt voor geen meter.

03-02-2022 10:24

Wouter1993 +4627

Hahahaha mooi opgesomd!

03-02-2022 10:26

eppo +71688

Hij is wel bijna een meter.

03-02-2022 10:31

Armin +8912

Er zijn vele wegen die leiden naar Rome, oftewel er is altijd een oplossing om geld voor zo een belangrijke mogelijkheid te halen.

Dus je reactie met lees je eens in, slaat compleet nergens op.

03-02-2022 11:47

Armin +8912

Klopt ook nog en er is altijd een mogelijkheid om spelers te verhuren (salaris ergens anders onder brengen) of verzin wat, zelfde mogelijkheden die Frank wel heeft uitgevoerd.

03-02-2022 11:55

Brambino +20511

Ik denk dat het gecompliceerder lag. Financieel stonden we er nog minder voor dan nu.

03-02-2022 13:36

MarcoG +11304

Maar toen konden we niet meer in de KKD meedoen maar ergens o 3e klas niveau.

03-02-2022 15:50

FrNiels2017 +156268

Dit ja.

Marco & Brambino helden

04-02-2022 01:41

RicoFR36 +26618

We mogen blij zijn dat Veerman (of eigenlijk Heerenveen) voor PSV heeft gekozen.

Walemark gaat veel meer opleveren. Zowel qua prestaties als geld.

03-02-2022 10:03

Van_Geel +18432

Ik waardeer je enthousiasme, maar Walemark heeft nog precies 0 officiele minuten voor Feyenoord gespeeld.

03-02-2022 10:07

RicoFR36 +26618

Veerman ook.

03-02-2022 10:08

jayjay49 +7839

Als jij echt Martin van Geel bent dan zou ik me wat bescheidener opstellen. Al 5 jaar geleden heb IK je gewaarschuwd voor jouw BLUNDER om niet in te stappen in de toenmalige Jupiler League, de huidige KKD.
Jouw falende beleid kost Feyenoord nog dagelijks millioenen en die schade is nog niet hersteld. JIJ hebt daarmee de jeugdopleiding 10 jaar teruggesteld in de tijd.
........... dus even DIMMEN met je commentaren ...... en ga je SCHAMEN!!!

03-02-2022 10:14

Kether +18274

Jayjay, okee en is Martin van Geel nu bij jou in dezelfde kamer?

03-02-2022 10:39

Kris-Feyenoord +14244

Jayjay domme koe

03-02-2022 10:40

Van_Geel +18432

Het feit dat je denkt dat ik de echte Van Geel zou (kunnen) zijn, maakt de rest van je verhaal niet sterker. Maar goed ik reageer er graag op: Als van Geel iedere tip die hier wordt gegeven had doorgevoerd, dan stonden we waarschijnlijk een miljard in de min. Stond Achahbar nog steeds in de spits met Schuurman daarachter, was Feyenoord City gebouwd en tevens De Kuip verbouwd, waren we overgenomen door sjeiks maar ook door havenbaronnen en was Dirk Kuyt speler-coach en TD.

03-02-2022 12:13

jayjay49 +7839

Triest dat er zoveel gestoorde figuren op onbegeleid verlof worden gestuurd. Een zieke wereld waarin we leven!!

03-02-2022 12:44

FrNiels2017 +156268

😂 dagelijks miljoenen

04-02-2022 01:42

ETSVL +17125

stelling 1: kan je nog niks over zeggen
stelling 2: zie stelling 1

03-02-2022 10:07

RicoFR36 +26618

Uiteraard kan je er wel iets over zeggen, gebaseerd op o.a. potentie, soort speler, talent, balbehandeling, snelheid, unieke kwaliteiten, prestaties, positie, statistieken, verhalen van trainers, leeftijd, ontwikkeling, etc.

Daarbij zijn het voorspellingen. Niks is zeker. Ik heb er iig een beter gevoel bij dan Veerman, die me nooit echt heeft kunnen overtuigen om een hele goede te worden. Daarvoor mist hij bepaalde kwaliteiten.

03-02-2022 10:11

ETSVL +17125

ik snap je punt heus wel ;-) heb precies hetzelfde gevoel

03-02-2022 10:15

De blonde pijl +2741

Maar ook de start van ons 021 is niet goed aangepakt, anders was daar de sfeer hetzelfde als bij de meiden, vrolijke gezichten en volle tribunes! Moet je nu kijken wat een chagrijn!

03-02-2022 10:00

Mummy +1272

Is ook heel moeilijk te vergelijken. Bij de vrouwen was het een nieuwe groep, vol energie en iedereen had er zin in. Bij O21 zijn de jongens meestal teleurgesteld dat ze niet bij het eerste zitten + het is geen vaste groep. Elke training en wedstrijd weer andere spelers die meedoen. Dat is ook gewoon veel lastiger om daar een goed gevoel bij te creëren. Desondanks waren de resultaten wel echt drama in het begin ja

03-02-2022 10:28

debreker +6444

Onder 21 is gewoon niet talentvol

03-02-2022 11:16

Proboscis +263

Onder 21 heeft helemaal niets te zoeken in de KKD

03-02-2022 11:58

De blonde pijl +2741

Nu niet, maar dat moet wel! Zeker voor onze club.

03-02-2022 12:47

norman +3941

Ramon Hendriks verlengen jaaa. Mikos weer primeurtje

03-02-2022 09:56

ETSVL +17125

Er word steeds relatie gelegd met Bozenik maar die zie ik niet. Bozenik was niet echt een supertalent en eigenlijk als je toen al naar zijn hoogtepunten keek was het niet echt bijzonder.

ik geloof inderdaad meer in walemark, ook omdat Slot het ziet zitten ( en advocaat bozenik niet)

03-02-2022 09:56

dexter1908 +9612

Bozenik is een gigantische miskoop waar voor Feyenoord begrippen een hele grote transfersom is betaald. Jammer voor die jongen maar die speelt over een aantal jaar degradatie voetbal in Polen.

03-02-2022 10:00

Van_Geel +18432

Volgens mij had je destijds ook een lijstje met topclubs die Feyenoord had afgetroefd bij het halen van Bozenik. Zo zie je maar hoeveel onzin er wordt neergezet.

03-02-2022 10:01

ETSVL +17125

dat was ik niet, denk dat dat van geel was

03-02-2022 10:04

Mummy +1272

Topclubs niet, maar wel een Bundesliga club en een Russische club

03-02-2022 10:29

De blonde pijl +2741

Door van Geel slaan wij al jaren groen uit van de misselijkheid waarin wij verkeren door niet in de de KKD te spelen!

03-02-2022 09:55

FrNiels2017 +156268

Spreek voor jezelf joh

03-02-2022 09:56

FrNiels2017 +156268

Nee, niet dus

03-02-2022 09:58

debreker +6444

Daar moet je wel ook het talent voor hebben om in de kkd te spelen. De o21 staat nu natuurlijk niet echt boven aan....

03-02-2022 10:14

De blonde pijl +2741

Haha, daar heb jij wel gelijk in!

03-02-2022 10:32

MarcoG +11304

Door Van Geel juich ik nog keer op keer vanwege dat ene kampioenschap dat hij ons heeft geleverd in de laatste 20 jaar.

03-02-2022 15:57

De blonde pijl +2741

Oh, ik dacht dat Gio en Dirk dat gedaan
hadden en dat van Geel toekeek!

03-02-2022 16:17

MarcoG +11304

Dan dacht je verkeerd.

03-02-2022 17:11

ShinjiUno +51817

Wordt er niet te veel druk gelegd op die Wålemark?

03-02-2022 09:49

Feyenoordqq +33791

Die vent spreekt geen woord Nederlands, zal wel meevallen.

03-02-2022 09:50

Van_Geel +18432

Ja gebeurt vaak, ook Bozenik werd als held binnengehaald. Scoorde best snel zijn eerste treffer(s) en daarna was het enkel kommer en kwel.

03-02-2022 09:50

Feyenoordqq +33791

Dat was wel een feest in Zwolle. Zeiknat en steeds een achterstand weg te poetsen, rollercoaster aan emoties als je uiteindelijk wint. Maand later zaten we thuis door dat kut virus.

03-02-2022 09:54

Wouter1993 +4627

Welk virus???

03-02-2022 10:26

debreker +6444

Als je til nog een seizoen kunt huren dat zou wel lekker zijn, 4m voor dessers is teveel

03-02-2022 09:47

avondrood +40631

Krom gepraat...dus als Veerman was gekomen was er geen geld meer geweest voor Wålemark.
Maar nu Wålemark komt was het juist de bedoeling transferwaarde te creeeren???

03-02-2022 09:47

Reinbo +17577

Veerman zou toch ook transferwaarde creëren…. Volkomen logisch verhaal

03-02-2022 10:00

Juicher +62065

avondrood, moraal van het verhaal is: Feyenoord wil waarde creeren en door verkoop financiele slagkracht krijgen. Of dat nou een middenvelder is, een buitenspeler of een keeper dat maakt niet uit. Dat is wat Arnesen bedoelt.

03-02-2022 10:04

rovo +9337

Til er maar niet te zwaar aan, wordt hoogstens huur, of hij moet dik inleveren op zijn salaris

03-02-2022 09:46

Bati +39488

Die Walemark kan alleen maar tegenvallen met al die verhalen hoe goed die wel niet is

03-02-2022 09:45

RicoFR36 +26618

Of meevallen. Of neutraal.

1 van de 3, denk ik.

03-02-2022 10:16

langlevelangeleegte +2177

Die Krabbendam heeft zo'n hekel aan Van Geel, als dank voor die persboycot haalt ie via Arnesen alsnog z'n gram :-)

03-02-2022 09:44

FrNiels2017 +156268

Haha u hebt 'm door

Pleurisspartaan

03-02-2022 09:47

J.F +43

Feyenoord moet dispensatie krijgen van de KNVB om ook met een team in de KKD divisie te spelen. KNVB heeft er zelf ook profijt van als er meer talenten doorbreken.

03-02-2022 09:44

debreker +6444

Dan moet je wel een ander team uit de kkd verwijderen

03-02-2022 09:49

RVF +12377

Dan haal je die neuzen er toch uit

03-02-2022 10:00

J.F +43

Record internationals krijgen ook dispensatie bij het toelaten tot de trainerscursus

03-02-2022 11:07

kevinmulFR010 +18071

Bedankt van geel voor die beslissing 🤡

03-02-2022 09:40

FrNiels2017 +156268

Zo'n beslissing ligt niet bij de TD, maar de AD en er was gewoon geen geld.

En staan die clubs die wel een jong team hebben er nou per se zoveel beter voor dan voorheen? Zijn clubs als Sparta en Utrecht daar zoveel mee opgeschoten? De grootste talenten bij PSV en 020 slaan Jong vaak grotendeels over en bij ons breken jongens als Kökçü, Malacia, Geertruida, Sinisterra en Bijlow nu toch ook gewoon door?

03-02-2022 09:46

FrNiels2017 +156268

Als je op iemand boos wil zijn in deze moet het de KNVB zijn die dit er door heeft gedrukt en het hele beloftenvoetbal om zeep heeft geholpen

03-02-2022 09:53

FrNiels2017 +156268

Daar zit best wat in, maar op het moment dat het tijd was om in te stappen hadden wij simpelweg de middelen niet. En ik denk dat oprecht het idee leefde dat als er maar drie of vier clubs mee zouden doen, zoals in het begin het geval was, de beloftencompetitie nog wel even zou blijven bestaan, waardoor onze kans over een paar jaar wel zou komen. Maar de KNVB begon gelijk de bijl te zetten in het beloftenvoetbal en gaf ons later niet meer de kans om alsnog aan te sluiten, misschien ook een beetje uit rancune omdat Van Geel publiekelijk ten strijde trok tegen de plannen (mijns inziens om de invoering van de plannen wat af te remmen/misschien zelfs wel van tafel te krijgen - wat helaas niet is gelukt). Uiteindelijk was Van Geel ook overstag met het instromen in de tweede divisie als de accommodaties klaar waren.

Dat van Schuurs en De Jong heb ik weleens eerder gehoord, maar hebben we daar eigenlijk bewijs van? Sowieso klinkt dat sympathieker dan zeggen: ja, ik kies voor die stapel geld daar...

03-02-2022 14:14

Rusa01 +1104

Even over die 'beslissing'. Dat hoor ik nu al jaren. In mijn beleving was er helemaal niks te beslissen. Er was toen geen geld, al helemaal niet om een jong team in te richten wat mee kon met de eerste divisie.

Toch?

03-02-2022 09:36

Snelterugnaardetop +36180

Maar wel geld voor t onderstaand lijstje?

Let wel, t salaris van ÉÉN van onderstaande spelers alleen al was voldoende voor de inschrijving.....


Vejinovisch
gustafson
tapia
Swets
te vrede
verhoek
hahn
Larsson
Kazim
Singh
vormer
immers
mathijsen
boularouz
lordnelom
wilkshere bakkal
el abdeloui
Fernandez
van deelen
goossens
armenteros
van der heijden
hansson
kramer
bilal
ambrabat
ayoup
jpb

03-02-2022 09:39

grazianogyan +8269

1 kampioenschap, 2 knvb bekers, 2 jc schalen.

03-02-2022 09:41

Rusa01 +1104

Dat staat los van elkaar volgens mij. Ik kan mij niet herinneren dat er destijds veel weerstand was tegen die beslissing. Achteraf is makkelijk praten. Naast inschrijving moet je natuurlijk ook competitief zijn, alles rondom het team moet geregeld worden etc

03-02-2022 09:42

Rusa01 +1104

en waarom staat de lord hier tussen?

03-02-2022 09:43

Snelterugnaardetop +36180

Met 40 milj inkomsten dankzij van gaal en de jeugdopleiding.

03-02-2022 09:43

FrNiels2017 +156268

Plak het nog een keer pik. Resultaten, daar gaat het om

03-02-2022 09:43

Snelterugnaardetop +36180

Nou dan zit je nog niet lamg genoeg op feyenoord sites.. je wilt niet weten hoeveel mensen weerstand tegen t bord op schoot weggooi van je geld beleid hadden destijds.

03-02-2022 09:44

Van_Geel +18432

Je zet jezelf al volledig buitenspel door kampioensheld 'baco' van der Heijden in je lijstje te zetten.

03-02-2022 09:46

Snelterugnaardetop +36180

Kom op.. nostalgie en cultheld maken t nog geen kwaliteit

03-02-2022 09:47

ETSVL +17125

wat een lijstje, mooi werk! denk dat immers nét een twijfel geval is en heb het idee dat we nog iemand missen maar kom er ff niet op

03-02-2022 09:50

FrNiels2017 +156268

De helft van die spelers was eigen jeugd, transfervrij of gehuurd. Spelers als Amrabat, Vormer, jpb (held) en Tapia bleken later toch gewoon heel goed te kunnen voetballen, Kramer werd gehaald onder protest. Larsson uitstekende voetballer bij Heerenveen en met winst verkocht. Armenteros was gehuurd toen we 40 miljoen in de min stonden, Fernandez kwam toen ook transfervrij van Excelsior, en Swerts ook ergens vandaan. Mathijsenz Boulahrouz en Immers hebben gewoon hun waarde gehad en hebben nauwelijks iets gekost.

Jammer dat je geen plek meer had op je lijstje voor jongens als Van Persie, Kuijt, Elia, Botteghin, Janmaat, Guidetti en Pelle

03-02-2022 09:52

Van_Geel +18432

Leg je er maar bij neer, sommige mensen hier hebben eenzijdige blik op alles.

03-02-2022 09:54

debreker +6444

Ja pipo van geel heeft voor 112m verkocht en slechts voor 58m gekocht dikke winst dus.

En veel spelers op je lijst heeft feyenoord toch echt profijt van gehad

Boetius, amrabat, bilal, kramer, van der heijden, bakkal, nelom, boulahrouz, mathijssen, immers, vormer, larsson, tapia, gustafson.....zijn hele goed breedte aankopen geweest, zodat je een ervaren bank had....

03-02-2022 09:54

grazianogyan +8269

Als je dit lijstje (volgens transfersmarkt) mag geloven kom je onderaan de streep uit op 5,5miljoen verlies. In 8 jaar tijd 5,5 miljoen verlies maken op je miskopen vind ik nog meevallen.

03-02-2022 10:01

Snelterugnaardetop +36180

Dan vergeet je voor t gemak ff de tientallen miljoenen aan salarissen voor al deze tribunestoelverwarmers met vaak meerjarige contracten

03-02-2022 10:19

Snelterugnaardetop +36180

Ach ja.. je probeert ze wat verstand bij te brengen

03-02-2022 10:34

Nuance +1193

Op het moment dat we de konden inschrijven voor de KKD was er niet genoeg geld. Het lijstje dat je aanlevert gaat grotendeels over een andere periode, dat we vanaf onder mochten instromen.

Het lijstje tekent vooral je kortzichtigheid. Ook omdat de meeste spelers gewoon (noodgedwongen) in het 1e hebben gespeeld (en dus nodig waren).

03-02-2022 10:35

Snelterugnaardetop +36180

Ome martin heeft over 5 jaar DRIE keer de kans gehad zich voor de piramide in te schrijven.. denk dus vooral dat jij wat kortzichtig kijkt naar de feiten

03-02-2022 10:37

Nuance +1193

1x in de KKD en de andere keren mochten we van onderen instromen.

03-02-2022 14:00

Snelterugnaardetop +36180

Das niet waar.. 2x kkd en 1e 3e niveau geen dingen verzinnen om je gelijk te halen

03-02-2022 14:12

ElPanzeFr +21282

We hebben nadien nog 2 kansen gekregen om toe te treden. Elke keer geweigerd door Van Geel terwijl we er toen wel beter voor stonden

03-02-2022 09:44

FrNiels2017 +156268

Toen werd niet meer de KKD aangeboden

03-02-2022 09:52

debreker +6444

Van geel of any td beslissen helemaal niet of een team tot een competitie kan toe treden, dat doet de ad en de rvc

03-02-2022 10:18

ElPanzeFr +21282

Dus? Wie het kleine niet eert

03-02-2022 10:42

FrNiels2017 +156268

Ja dat werd uiteindelijk ook geaccepteerd maar men heeft eerst geprobeerd de KNVB alsnog zover te krijgen

04-02-2022 01:45

FrNiels2017 +156268

Klopt hoor Rusa

03-02-2022 09:44

FrNiels2017 +156268

Wat valt me dit tegen van Frank. Jammer

03-02-2022 09:35

stamplust +24648

Hij stelt een feit vast. En wijst niet met een vinger. Dat kan ook niet want grote beslissingen worden niet door slechts een persoon, in dit geval de TD genomen.

03-02-2022 09:39

FrNiels2017 +156268

Het zou hem dan toch op zijn minst sieren als hij ook de onmogelijkheden van die tijd zou benoemen en enigszins zou toegeven dat hij toch ook wel wat foutjes heeft gemaakt

03-02-2022 09:42

FR-Arnhem +49954

De grote visionair Martin van Geel had wel gezien dat het niet nodig was, instromen in de piramide. In plaats daarvan spendeerde hij de spaarzame centen liever aan Van Beukering, Bilal en Kazim.

03-02-2022 09:35

FrNiels2017 +156268

Van Beukering was Beenhakker man paardenpik

03-02-2022 09:43

FR-Arnhem +49954

Ssht, ik wilde een beetje dramatisch effect toevoegen aan mijn argument

03-02-2022 10:09

FrNiels2017 +156268

Je reinste stemmingmakerij ja

03-02-2022 10:09

FR-Arnhem +49954

Je kunt toch niet ontkennen dat Van Geel de mist in is gegaan met het niet deelnamen aan de piramide…

03-02-2022 10:19

FrNiels2017 +156268

Moet toch wat... Kan moeilijk hardcore Arnie er steeds bijhalen.

@ FR-Vitesse

Moet je eens opletten, dat doe ik al jaren. Maar al zou dat zo zijn, dan denk ik nog dat hij geen schuld heeft gehad aan MH-17 bijvoorbeeld

03-02-2022 14:18

FR-Arnhem +49954

Hoe jij al tegen de 15K likes aan zit is me soms echt een raadsel. Ik heb je reactie nu 5x gelezen en kan er nog geen chocola van maken.

Likeje krijg je wel van me trouwens hoor, zo ben ik ook wel weer.

03-02-2022 14:48

FrNiels2017 +156268

Daar zal het hem dan wel in zitten he, die gunfactor

03-02-2022 15:07

debreker +6444

Doe toch niet zo achterlijk, er was geen geld om een jong feyenoord op niveau toe te laten treden in de kkd toen.

Varkenoord was geen goed gekeurd stadion, in de kuip spelen was te duur, er was geen geld genoeg voor een complete trainings staf en de jonge nam de eind beslissing, niet van geel

03-02-2022 09:58

VakjeTT +4702

Het zou idd best eens kunnen dat Til vrijwillig salaris inlevert en een contract bij Feyenoord zou tekenen,. Hij geeft zelf aan dat het plezier het belangrijkste is en ook om zo in beeld te blijven voor een plek bij Oranje. De vraag is alleen hoeveel je als Feyenoord kan en wil betalen voor een transfersom.

03-02-2022 09:33

Van_Geel +18432

Denk dat het eerder nog een (half) jaar huren wordt dan dat hij gekocht wordt.

03-02-2022 09:34

Snelterugnaardetop +36180

Zou mooi zijn

03-02-2022 09:40

VakjeTT +4702

Kan natuurlijk ook. Maar dan iig een jaar. Geen half jaar.

03-02-2022 09:42

svds +33434

Afkoopsom voor Dessers is 4 miljoen heeft Arnesen in het AD gezegd. Geen 2.8 dus. Willem Dessers wel houden maar niet voor 4 miljoen prijs moet omlaag.

03-02-2022 09:26

Lucas_010 +6597

4 miljoen moet je nooit doen! 2,5 miljoen is een mooi bedrag voor hem, zie m graag langer blijven

03-02-2022 09:32

Sleepie +11911

Ome Willem voor jou

03-02-2022 13:41

Theo.D25 +3154

Wie er hier ook TD is of was, spelers worden nog steeds veel te goedkoop of zelfs voor een habbekrats of gratis de deur uit gedaan.

03-02-2022 09:23

VakjeTT +4702

Klopt. Kijk naar Nieuwkoop, Tapia, Amrabat.

03-02-2022 09:34

CPP +3506

Yes. We moeten een TD hebben die spelers als Mbappe haalt voor een habbekrats en spelers als Diemers en Teixeira verkoopt voor vele miljoenen. Simpel toch?

03-02-2022 09:35

Snelterugnaardetop +36180

Geef arnesen minimaal tot deze zomer de kans. Daarna kunnen we oordelen

03-02-2022 09:41

rvv_feijenoord +1451

We weten het Frank, van Geel heeft ons al heel wat talenten gekost. Mensen blijven die amateur de hand boven het hoofd houden, maar ik schat de schade op tientallen miljoenen. Hadden er heel anders voorgestaan als we het wel hadden gedaan, maar Martje van Goud wilde ons klein houden. Enige verklaring, want voetbaltechnisch zijn er geen redenen aan te dragen.

03-02-2022 09:20

FrNiels2017 +156268

Oh zelfs die zijn er nog wel hoor. Maar het was een geldkwestie

03-02-2022 09:23

MarcoG +11304

Op de voet gevolgd door een accomodatiekwestie.

03-02-2022 09:26

FrNiels2017 +156268

Ja dat viel samen natuurlijk, die accomodatie was hartstikke duur, maar noodzakelijk als je in de KKD wil spelen - zeker met ons ruwe randje. Maar wee je gebeentje als je daar wat verantwoordelijkheid neerlegt

03-02-2022 09:31

debreker +6444

Jij bent echt een idioot sorry hoor, verdiep je in de feiten, los van het feit dat feyenoord nog nooit zoveel heeft verdient als onder van geel, nog nooit zoveel prijzen heeft gewonnen, zijn er ook zat talenten voor vette winst verkocht....clasie, de vrij, janmaat, karsdorp, martins indi, kongolo, vilhena, castaignos.

V geel heeft ook zat spelers gehaald die toen op hun top waren, zie tapia, st juste, elia, amrabat, ayoub, haps, guidetti, pellé, kuyt, v persie, sinisterra, senesi, botteghin, bilal, larsson, el ahmadi, toornstra, jørgensen, berghuis......

03-02-2022 10:06

Nuance +1193

Welke talenten heeft het ons gekost dan? Schuurman, Knoester, Dammers, El Hankouri, Hamer, Vente, Sleegers, Achabar, Woudenberg? Zouden die ons miljoenen hebben opgeleverd?

03-02-2022 10:47

rvv_feijenoord +1451

Laten we eerlijk zijn, we zullen het nooit weten. Vente en z'n vrienden speelde tot hun 21ste voetbal op het niveau van de amateurs, dus die hebben zich nooit fatsoenlijk kunnen ontwikkelen. Als ze al een keer werden verhuurd mochten ze naar Dordrecht, dat heeft nog slechtere faciliteiten en personeel dan pak 'm beet AGE-GGK of Zestienhoven. Meest belabberde club uit de hele KKD. Namen als Timber, Speksnijder, etc zie ik ook niet in dat rijtje, maar daar hebben we het misschien liever niet over.

Tuurlijk heeft Mart niet alles fout gedaan, maar deze misser is gewoon te groot geweest. Jaren aan ontwikkeling en cashflow weggepleurt, maar wel een keer kampioen geworden (waar we verder niets mee gedaan hebben, geld is weg).

Als laatste heb je geen idee hoeveel jonge talenten überhaupt nooit over Feyenoord hebben nagedacht, simpelweg omdat ze ergens anders veel beter en sneller kunnen ontwikkelen.

Nee, een standbeeld voor die vent. Pffff.

03-02-2022 11:07

Nuance +1193

Wat we wel weten is dat de echte talenten altijd wel boven komen drijven en geen ervaring hoeven op te doen in de KKD. Het zal voor sommige B-talenten misschien net wel geholpen hebben, maar daar verdien je niet de grote miljoenen op.

De Timbers zijn trouwens vertrokken omdat ze geen reiskostenvergoeding kregen. Van Speksnijder weet ik het niet.

Op je laatste punt heb je misschien gelijk, alhoewel je terecht zegt dat we daar geen idee van hebben hoe zwaar dat meeweegt. Daarnaast hadden we, ten tijde van Van Geel, een zwaar verouderde jeugdaccommodatie waarvan alle deuren kraakten, piepten en scheef hingen. Als kind zou voor mij een imponerende accommodatie veel meer indruk hebben gemaakt, dan een jeugdteam in de KKD. En dat aspect heeft Van Geel wel aangepakt.

De Timbers gingen trouwens weg vanwege reiskostenvergoeding.

03-02-2022 11:30

rvv_feijenoord +1451

Kan je je voorstellen dat je toptalent laat vertrekken omdat je het treinkaartje niet wilt betalen, getuigt ook niet bepaald van visie...

04-02-2022 11:03

Nuance +1193

Dat is makkelijk zeggen als je de ins en outs niet kent.

Het was 2014 en Feyenoord had weinig financiën. Het ging om die ventjes die pas in de D1 speelden + hun 2 jaar oudere en minder getalenteerde broer. Ze hadden alles nog te bewijzen. Je wilt ook geen precedent scheppen dat je voor alle talenten de reiskosten moet betalen.

04-02-2022 11:23

rvv_feijenoord +1451

Dat ben ik wel met je eens, maar vraag me wel af om hoeveel dat dan ging, kan toch nooit een belachelijk bedrag zijn geweest... Maar zonder alle details te kennen blijft het speculeren.

04-02-2022 12:58

teauvenoir +78097

Drie redenen waarom 020 en PSV mijlenver op ons voor staan:

1) het grote Feyenoord-misverstand dat onze clubfilosofie op hard werken gebaseerd moet zijn. Jarenlang is er puur vanuit karakter-en mouw-opstroop-voetbal beleid gemaakt. Arnesen heeft dat nu doorbroken.

2) Dramatisch scoutingsapparaat: Arnesen heeft dat nu volledig ververst

3) Last but not least: Jong-Feyenoord en de KKD. Een leuke jeugdopleiding heeft weinig zin als je geen springplank hebt naar het eerste elftal. 020 en PSV hebben ontzettend de vruchten geplukt van het feit dat hun grootste talenten een tussenstap hebben kunnen maken tussen a-jeugd en 1e elftal. Deze gezonde en gefaseerde opleiding heeft geleid tot giga-verkopen. Denk aan de Ligt, Depay, Malen, Frenkie, van de Beek, Gakpo straks et cetera. Dan hebben we het over tientallen miljoenen. Bij ons hebben in potentie grote talenten als Burger, Bannis et cetera jarenlang stilgestaan en zijn jongens als Chong, Bogarde, Summerville en Zirkzee bij totaal gebrek aan perspectief vertrokken.
Ik vrees nu ook voor de ontwikkeling van Hartjes, t Zand, Milambo, Slory: allemaal potentiële toppers die zich via een gestage opleiding kunnen ontwikkelen tot topspelers en uiteindelijk tientallen miljoenen kunnen opbrengen maar voor wie ik een Jari Schuurman-scenario vrees.

EN DIT IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN PAARDENCLITORIS VAN GEEL!

03-02-2022 09:19

Dehagiaandemaas +105

Frenkie 🤦‍♂️

Noem hem gewoon de Jong

03-02-2022 09:21

teauvenoir +78097

Je hebt gelijk, Frenkie is idd zum kotzen. Sorry

03-02-2022 13:53

FrNiels2017 +156268

Hopelijk stik je in de volgende paardenclitoris die je likt 👍

03-02-2022 09:23

teauvenoir +78097

Zeer onsympathieke verwensing. Een dood als gevolg van een geblokkeerde bovenste luchtweg door een steeds verder opzwellende paardenklit is niet een fijne. Dit heeft onder andere te maken met het feit dat het zwellichaam van een merrie conform de schwanz van het paard in onopgewonden toestand reeds buitenproportioneel groot is, maar erectiel gezwollen al helemaal schieronbehapbaar is. De structuur van de klit is bovendien onplezierig droog en ruw en de meurende geur uit de gemiddelde paardenkut waar je neus dan tijdens de langzame verstikkingsfase inhangt van een ranzigheid waar de vismarkt van Venetië kinderspel bij is. Dus… GERAPPORTEERD, MANNETJE!

03-02-2022 10:42

teauvenoir +78097

Wat nu gepercipieerd wordt als flauwekul kan over een eeuw in retrospectie visionair blijken te zijn. En vice versa.

03-02-2022 10:50

Jeroen.v91 +3528

vergeet niet de financiën die zij uit hun stadion halen! en dat terwijl het philipsstadion zelfs ouder is dan de kuip (in zn fundatie) alleen heeft het ons stadion dit ook laten versloffen.

onze supportersgarde is 2x groter dan pisvee onze kaartverkoop en shirtverkoop groter en toch buiten europese gelden om is hun begroting groter door sponsers en stadion

03-02-2022 09:24

debreker +6444

Klets niet de kuip is veel ouder dan het philips stadion ....

03-02-2022 10:21

Van_Geel +18432

1. Volledig met je eens, al moet dit wel voor lange termijn worden doorgezet.

2. Scoutingsapparaat is al sinds de jaren 80 dramatisch, Arnesen heeft het een en ander omgezet, maar je kan pas op de lange termijn uitspreken of dit goed is.

3. Springplank missen we inderdaad, maar laten we niet doen of Schuurman nu de nieuwe Xavi was geweest. Het heeft ook allemaal te maken met talent. Van Persie had je bij FC bal op het dak kunnen laten meetrainen, zelfs dan had hij Feyenoord 1 gehaald.

03-02-2022 09:26

FrNiels2017 +156268

Punt 2 he, dat is wel echt de sleutel. Het is al sinds jaar en dag ellende met onze scouting, dat was een van de grote redenen dat we er in 2010 zo ontzettend belabberd voorstonden en dus ook volledig te begrijpen dat Van Geel de scouting (zeker na het Singh-debacle) voornamelijk links liet liggen. Toen er weer wat meer geld kwam wilde Van Geel de scouting wel gaan aanpakken, maar de accommodaties kregen voorrang. Dat vond ik wel te begrijpen

03-02-2022 09:33

debreker +6444

Zulke bs over die scouting, sinds de jaren 80 heeft feyenoord talloze nationale en internationale internationals geleverd...spelers als tomasson, cruz, kiprich, v hooydonk, kuyt, kalou enz enz die komen echt niet uit de lucht vallen.....

03-02-2022 10:23

Wietse +23996

Punt 1: het harde werken is niet het probleem geweest, maar wel de extreem verdedigende speelwijze. Slot vereist van spelers ook een topconditie om uberhaupt in aanmerking te komen voor een basisplaats. Echter is de speelwijze van Slot een schot in de roos naast dat de fysieke gesteldheid van de selectie beter dan ooit is.

Met je overige punten ben ik het eens. Enige nuance die ik kan aanbrengen is dat het niet deelnemen aan de KKD een financiële overweging was, als gevolg van jarenlang financieel wanbeleid. Dat kan je Van Geel niet aanrekenen. Dat KKD wel of niet prioriteit was laat ik even in het midden.

03-02-2022 09:28

Jensie010 +70

Alle spelers die je noemt van de andere clubs hebben amper wedstrijden in de KKD gespeeld. Het is achteraf gezien misschien geen goede keuze geweest, maar het heeft financieel ook een plaatje... waar Feyenoord in die periode elke euro 3x moest omkeren

03-02-2022 09:31

debreker +6444

Allemaal pure bs, psv en ajax lopen financieel voor, omdat beide teams spelers voor veel geld hebben verkocht. Dat waren lang niet allemaal eigen jeugd spelers ...Zie de jong, sanchez, lozano, dumfries, arias, moreno....

03-02-2022 10:11

Nuance +1193

Met je eerste 2 punten ben ik het wel redelijk eens.

Maar bij het derde punt ga je de mist in. Allereerst is het bijna aandoenlijk dat je gelooft dat spelers vertrokken wegens "gebrek aan perspectief". Spelers als Chong, Bogarde en Zirkzee vertrekken altijd als er clubs langs komen die met geld wapperen. Daarnaast wordt het keer op keer bewezen dat dat perspectief er helemaal niet is. Of denk je dat ze daadwerkelijk hebben gekozen voor het perspectief om aan allerlei clubs uitgeleend te worden en via de achterdeur afgevoerd te worden?

Het punt dat Ajax en PSV miljoenen hebben verdiend aan hun spelers werkt averechts. Die spelers hebben namelijk veel geld opgeleverd omdat ze zich hebben bewezen in Europa, niet omdat ze zich hebben bewezen in de KKD. In Europa stijgt de waarde van je spelers, terwijl we van 2009 t/m 2014 slechts een handje vol Europese wedstrijden hebben gespeeld. Het is daarom juist logisch dat Van Geel heeft ingezet op het 1e elftal i.p.v. een elftal in de KKD.

Van Geel heeft dat goed gezien. Het eerste elftal had prioriteit en dat heeft er voor gezorgd dat we na een bijna faillissement weer financieel gezond werden (met de hulp van VvF) en konden meespelen in Europa. Een springplank in de KKD was gewoon een luxe dat we op dat moment niet konden veroorloven.

03-02-2022 11:14

gwmd1 +4083

Van Geel of Arnesen wat een verschil.
Bijtekenen Frank please!

03-02-2022 09:18

debreker +6444

Verschil is 0 prijzen, 14m negatieve transfer balans, jeugd opleiding zonder prijzen....yehhhh frank!!!

03-02-2022 10:28

Sleepie +11911

Jij denkt ook dat wanneer je vandaag een appelboom plant in je voortuin je morgen appelmoes vreet?

03-02-2022 14:05

Django +9565

Als zo doorgaat ook laatste jaar Toornstra. 3 helicopters volgend jaar. Drukke zomert. Nee dit keer brengen wij ze weg

03-02-2022 09:17

svds +33434

Toornstra heeft met een jaar verlengd tot de zomer van 2023 met een optie voor een extra jaar

03-02-2022 09:18

Django +9565

Had zeker niet verwacht wisselspeler te worden tijdens zijn aanvoerderschap. Dit vind ook hij niet leuk

03-02-2022 09:20

svds +33434

Maar dan nog gaat hij niet verkocht worden, Toornstra vecht zich altijd weer terug 😉

03-02-2022 09:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties